Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
326
Tällä hetkellä kukaan ei tiedä mikä se nykymarkkinatilanteessa haluttava auto on. Varmaan joku pieni bensa-auto sitten.
Moni tuntuu vieläkin elävän sitä sähköautobuumia vaikka se on ollut ja mennyt jo kuukausia sitten.

Ei se mihinkään oo mennyt ja sähköinen voimalinja on se mihin panostetaan. Se on nykyaikaa, mutta myös tulevaisuutta. Edelleen Teslat kalliimpia kuin vuosi takaperin. Se että myyntivarasto on kasvanut noin paljon osaltaan johtuu tuontiautoista ja hyvästä saatavuudesta. No panic.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Oletko hankkimassa sellaista autoa, joka on nykymarkkinatilanteessa haluttava ? Jos esim dieselin hankit ja koitat sitä autovex kautta kauppaa niin voi alkaa harmittamaan
Autokaupoissa niin lähtösuoralla että kaikki vaihtoehdot auki. Mahdollisesti vuoden liisari ja sit ostaa auton, jos tarve. Tai sit nyt jo ostaa ja myyn pois, jos ei tarvitsekkaan.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
878
Ensimmäistä hieman kalliimpaa (+20k€ autoa) katselemassa ja mietinnässä, että mikä olisi fiksuin tapa autoa varten laina ottaa? Käsirahaa on vaikka kympinkin verran laittaa, mutta onko järkeä? Myös miten pitäisi suhtautua lainojen loppuosiin ja onko niissä järkeä, jos autoa meinaa pitää pidemmän aikaa, +5v tms. Hyvä korko on nykymarkkinoilla näemmä 5% tai alle.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 602
Ensimmäistä hieman kalliimpaa (+20k€ autoa) katselemassa ja mietinnässä, että mikä olisi fiksuin tapa autoa varten laina ottaa? Käsirahaa on vaikka kympinkin verran laittaa, mutta onko järkeä? Myös miten pitäisi suhtautua lainojen loppuosiin ja onko niissä järkeä, jos autoa meinaa pitää pidemmän aikaa, +5v tms. Hyvä korko on nykymarkkinoilla näemmä 5% tai alle.
Pienikorkoisella rahoituksella. Jos auto on pakko saada ja korko on korkea niin sitten käsirahalla pystyy korkosummaa pienentämään.

Itse hyväksyisin tässä tilanteessa kokonaiskoroksi varmaan 3,5 %. En tiedä onko tällaisia miten tarjolla.
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Pienikorkoisella rahoituksella. Jos auto on pakko saada ja korko on korkea niin sitten käsirahalla pystyy korkosummaa pienentämään.

Itse hyväksyisin tässä tilanteessa kokonaiskoroksi varmaan 3,5 %. En tiedä onko tällaisia miten tarjolla.
Eipä taida olla, kokonaiskorko 4.11% pääsin itse välipäivillä.
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Ensimmäistä hieman kalliimpaa (+20k€ autoa) katselemassa ja mietinnässä, että mikä olisi fiksuin tapa autoa varten laina ottaa? Käsirahaa on vaikka kympinkin verran laittaa, mutta onko järkeä? Myös miten pitäisi suhtautua lainojen loppuosiin ja onko niissä järkeä, jos autoa meinaa pitää pidemmän aikaa, +5v tms. Hyvä korko on nykymarkkinoilla näemmä 5% tai alle.
En laittais 10k käsirahaa 20-25k autoon.
Ehkä 5t käsiraha, loput rahoitukseen( jos löytyy hyvä tarjous) 25% loppuerä ja miettii 60kk päästä maksaako loppuvelan pois vai vaihtaa autoa.
Tietenkää en tiedä mikä taloudellinen tilanne on, mutta sen 5t mitä jäi , niin sijoittaisin ne pikku hiljaa. Todennäköisesti 3-4 vuoden päästä kaikki pörssit, rahastot yms ovat noussut tän päiväsestä selvästi.
Tai sanotaa että mietein äsken ääneen mitä itse tekisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Ensimmäistä hieman kalliimpaa (+20k€ autoa) katselemassa ja mietinnässä, että mikä olisi fiksuin tapa autoa varten laina ottaa? Käsirahaa on vaikka kympinkin verran laittaa, mutta onko järkeä? Myös miten pitäisi suhtautua lainojen loppuosiin ja onko niissä järkeä, jos autoa meinaa pitää pidemmän aikaa, +5v tms. Hyvä korko on nykymarkkinoilla näemmä 5% tai alle.
Itse ajattelen, että ei kannata ostaa käytettyä autoa rahoituksella, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Jos itse ostan auton rahoituksella, auton täytyy olla uusi. Perustelen itselleni asiaa siten, että on vähemmän riskiä auton hajoamisesta takuun ulkopuolella. Toki uudenkaan auton takuu ei kaikkea kata, mutta itse saan asiasta mielenrauhaa kuitenkin, jos autossa on takuu voimassa. Takuunalaisen käytetyn ostaminen rahoituksella on itselleni vielä jossain määrin ehkä perusteltavissa, mutta minusta vain kuitenkin tuntuu kummalliselta ostaa käytettyä autoa lainarahalla. En ehkä osaa perustella paremmin. Ajattelen myös, että käytetyissä autoissa on aina isompi riski hajoamisesta ja isoista kustannuksista kuin uusissa autoissa, onhan se kuitenkin jo käytetty. Tottakai joku osaa korjata autoja itsekin, mutta itse en osaa, joten olen pitäytynyt uusissa ja takuunalaisissa autoissa viime vuosina. Siihen en ota kantaa mikä on kenellekin järkevintä, mutta itse olen ostanut viimeiset autoni rahoituksella, tosin halpojen korkojen aikana. Viimeisin uuden auton kauppa minulla oli heinäkuussa 2022, jolloin korot olivat vielä kohtuullisen alhaalla. Tällä hetkellä en tiedä miten toimisin, jos olisin uutta ostamassa tai autoa vaihtamassa, kun korot ovat korkealla. Saattaa olla, että vain lykkäisin ostopäätöstä parilla vuodella eteenpäin, josko nuo korot vielä joskus lähtisivät edes jonkin verran alaspäin.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 019
Itse ajattelen, että ei kannata ostaa käytettyä autoa rahoituksella, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Jos itse ostan auton rahoituksella, auton täytyy olla uusi. Perustelen itselleni asiaa siten, että on vähemmän riskiä auton hajoamisesta takuun ulkopuolella. Toki uudenkaan auton takuu ei kaikkea kata, mutta itse saan asiasta mielenrauhaa kuitenkin, jos autossa on takuu voimassa. Takuunalaisen käytetyn ostaminen rahoituksella on itselleni vielä jossain määrin ehkä perusteltavissa, mutta minusta vain kuitenkin tuntuu kummalliselta ostaa käytettyä autoa lainarahalla. En ehkä osaa perustella paremmin. Ajattelen myös, että käytetyissä autoissa on aina isompi riski hajoamisesta ja isoista kustannuksista kuin uusissa autoissa, onhan se kuitenkin jo käytetty. Tottakai joku osaa korjata autoja itsekin, mutta itse en osaa, joten olen pitäytynyt uusissa ja takuunalaisissa autoissa viime vuosina. Siihen en ota kantaa mikä on kenellekin järkevintä, mutta itse olen ostanut viimeiset autoni rahoituksella, tosin halpojen korkojen aikana. Viimeisin uuden auton kauppa minulla oli heinäkuussa 2022, jolloin korot olivat vielä kohtuullisen alhaalla. Tällä hetkellä en tiedä miten toimisin, jos olisin uutta ostamassa tai autoa vaihtamassa, kun korot ovat korkealla. Saattaa olla, että vain lykkäisin ostopäätöstä parilla vuodella eteenpäin, josko nuo korot vielä joskus lähtisivät edes jonkin verran alaspäin.
Itse taas en näe järkeä että ostaa jonkun premium kalliin auton jolla ikää 3-4v ja mittarissa satatonnia ja maksaa siitä suoraan. 30t€. Itse en käytettyyn pistäisi kovin paljoa kiinni. En kyllä uuteenkaan. Nykyään ajatellut että autoon ei ole järkeä laittaa varojaan kiinni.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Itse taas en näe järkeä että ostaa jonkun premium kalliin auton jolla ikää 3-4v ja mittarissa satatonnia ja maksaa siitä suoraan. 30t€. Itse en käytettyyn pistäisi kovin paljoa kiinni. En kyllä uuteenkaan. Nykyään ajatellut että autoon ei ole järkeä laittaa varojaan kiinni.
Eihän siinä olekaan. Auto on vaan harvoja iloja mitä monella keski-ikäisellä ukolla on.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
878
Pienikorkoisella rahoituksella. Jos auto on pakko saada ja korko on korkea niin sitten käsirahalla pystyy korkosummaa pienentämään.

Itse hyväksyisin tässä tilanteessa kokonaiskoroksi varmaan 3,5 %. En tiedä onko tällaisia miten tarjolla.
Eipä taida olla, kokonaiskorko 4.11% pääsin itse välipäivillä.
Meinaatteko kokonaiskorolla korkoa+kuukausittaisia kuluja+avausmaksua?
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
878
Itse taas en näe järkeä että ostaa jonkun premium kalliin auton jolla ikää 3-4v ja mittarissa satatonnia ja maksaa siitä suoraan. 30t€. Itse en käytettyyn pistäisi kovin paljoa kiinni. En kyllä uuteenkaan. Nykyään ajatellut että autoon ei ole järkeä laittaa varojaan kiinni.
Itselläni joskin spesifi automaku ja kalliimmissa autoissa merkkinä ainoastaan Lexus, halvemmissa honda. Suunnilleen kaikkia hintahaarukkaan meneviä uudemman sukupolven lexuksia (+12vm) ajaneena olen kahteen vaihtoehtoon päätynyt. Joko 12-15vm GS450h tai uudempi +19vm ES300h. GS:ää saa 20~25k ja ES 30k+. Pienempiä IS300h sedaneita saisi jo pyöreästi 20k€, mutta varustelu huomattavasti heikompaa vs GS ja en pitkänä miehenä kyytiin mahdu kovin kotoisasti. Aika vikavapaita nämä Japanin premiumit ovat, joten suht luottavaisin mielin olen valmis sijoittamaan autoon, kun töiden puolestakin tulee vajaa tonni kuussa ja elämiskustannukset alle reilusti alle tonnin ilman autoon liittyviä kuluja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Ensimmäistä hieman kalliimpaa (+20k€ autoa) katselemassa ja mietinnässä, että mikä olisi fiksuin tapa autoa varten laina ottaa? Käsirahaa on vaikka kympinkin verran laittaa, mutta onko järkeä? Myös miten pitäisi suhtautua lainojen loppuosiin ja onko niissä järkeä, jos autoa meinaa pitää pidemmän aikaa, +5v tms. Hyvä korko on nykymarkkinoilla näemmä 5% tai alle.
Itse varmaan maksaisin sen 10k€ ja loput sitten lainaa sen verran mitä pystyy maksamaan.

Itse kun maksoin noin 45k€ auton suoraa pois. Auto oli yksityisellä myynnissä tai tarkemmin yrityksen nimissä auto ja santander oli omistajana. Joku rahoitus olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta nykyisin aika isot korot (ostos tehty viime viikolla). Tuli siis Model 3 Performance 8/-20, 61tkm. Perustakuu 4 vuotta tai 80tkm. Akku ja voimansiirto/moottorit 8 vuotta.

Vielä pari määräaikaistalletusta olemassa. 3.25% korko. Mutta lainan korko siis olisi ollut suurempi.

Tilille jäi enää 5600, eli suuria ostoksia ei tehdä enää (vakuutus ja vero maksettu jo vuodeksi). Eli jos taas tulee jotain ostettavaa, niin pitäisi laittaa jotain kulkupelejä myyntiin. Kolme moottoripyörää saisi ehkä ekana lähteä keväällä.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
878
Itse varmaan maksaisin sen 10k€ ja loput sitten lainaa sen verran mitä pystyy maksamaan.

Itse kun maksoin noin 45k€ auton suoraa pois. Auto oli yksityisellä myynnissä tai tarkemmin yrityksen nimissä auto ja santander oli omistajana. Joku rahoitus olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta nykyisin aika isot korot (ostos tehty viime viikolla). Tuli siis Model 3 Performance 8/-20, 61tkm. Perustakuu 4 vuotta tai 80tkm. Akku ja voimansiirto/moottorit 8 vuotta.

Vielä pari määräaikaistalletusta olemassa. 3.25% korko. Mutta lainan korko siis olisi ollut suurempi.

Tilille jäi enää 5600, eli suuria ostoksia ei tehdä enää (vakuutus ja vero maksettu jo vuodeksi). Eli jos taas tulee jotain ostettavaa, niin pitäisi laittaa jotain kulkupelejä myyntiin. Kolme moottoripyörää saisi ehkä ekana lähteä keväällä.
Ei kyllä tosiaan pahan hintainen m3p, jos akkutakuuta 8v ja 45k€. Melkein pitää lisätä nuo kohta listalle, kun periaatteessa uusia autoja ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Ei kyllä tosiaan pahan hintainen m3p, jos akkutakuuta 8v ja 45k€. Melkein pitää lisätä nuo kohta listalle, kun periaatteessa uusia autoja ovat.
Laskeskelin kanssa että tuossa joulukuun lopussa olisi ollut/oli oikea hetki ostaa. 44.3k€, kun tonnin sai viestitellessä tingittyä. Kumminkin kahdet hyvät renkaat ja vanteet mukana + takuu. m3lr olisi uutena 4k€ halvempi. Eli periaatteessa lr olisi pitänyt olla 40.3k€ kaksilla renkailla ja vanteilla. Mutta ei sellaisia ole vielä tällä hetkellä näkynyt myynnissä saman ikäisia ja samoilla kilometreillä.

Auton puhelin sovelluksesta saa muuten näppärästi tarkistettua, että onko takuu voimassa ja mitkä on auton varusteet. Tässä autossa on nuo perusvarusteet vaan. Mutta helpottaa ostamista, kun tietää takuun olevan voimassa. Oli myös kolaroimaton ja toimiva auto.

Screenshot_2023-01-06-12-37-26-341_com.teslamotors.tesla.jpgScreenshot_2023-01-06-12-37-41-839_com.teslamotors.tesla.jpg
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
864
Itse ajattelen, että ei kannata ostaa käytettyä autoa rahoituksella, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Jos itse ostan auton rahoituksella, auton täytyy olla uusi. Perustelen itselleni asiaa siten, että on vähemmän riskiä auton hajoamisesta takuun ulkopuolella. Toki uudenkaan auton takuu ei kaikkea kata, mutta itse saan asiasta mielenrauhaa kuitenkin, jos autossa on takuu voimassa. Takuunalaisen käytetyn ostaminen rahoituksella on itselleni vielä jossain määrin ehkä perusteltavissa, mutta minusta vain kuitenkin tuntuu kummalliselta ostaa käytettyä autoa lainarahalla. En ehkä osaa perustella paremmin. Ajattelen myös, että käytetyissä autoissa on aina isompi riski hajoamisesta ja isoista kustannuksista kuin uusissa autoissa, onhan se kuitenkin jo käytetty. Tottakai joku osaa korjata autoja itsekin, mutta itse en osaa, joten olen pitäytynyt uusissa ja takuunalaisissa autoissa viime vuosina. Siihen en ota kantaa mikä on kenellekin järkevintä, mutta itse olen ostanut viimeiset autoni rahoituksella, tosin halpojen korkojen aikana. Viimeisin uuden auton kauppa minulla oli heinäkuussa 2022, jolloin korot olivat vielä kohtuullisen alhaalla. Tällä hetkellä en tiedä miten toimisin, jos olisin uutta ostamassa tai autoa vaihtamassa, kun korot ovat korkealla. Saattaa olla, että vain lykkäisin ostopäätöstä parilla vuodella eteenpäin, josko nuo korot vielä joskus lähtisivät edes jonkin verran alaspäin.
Pienentääkö se sen käytetyn hajoamisen riskiä jotenkin, jos olet maksanut sen käteisellä rahoituksen sijaan? :rolleyes:

Rahoitus kannattaa aina, jos saat pääomalle korkokustannuksia paremman tuoton. Aikaisempien 0% rahoitustarjousten kohdalla olisi ollut suorastaan typerää olla ottamatta rahoitusta.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
878
Laskeskelin kanssa että tuossa joulukuun lopussa olisi ollut/oli oikea hetki ostaa. 44.3k€, kun tonnin sai viestitellessä tingittyä. Kumminkin kahdet hyvät renkaat ja vanteet mukana + takuu. m3lr olisi uutena 4k€ halvempi. Eli periaatteessa lr olisi pitänyt olla 40.3k€ kaksilla renkailla ja vanteilla. Mutta ei sellaisia ole vielä tällä hetkellä näkynyt myynnissä saman ikäisia ja samoilla kilometreillä.

Auton puhelin sovelluksesta saa muuten näppärästi tarkistettua, että onko takuu voimassa ja mitkä on auton varusteet. Tässä autossa on nuo perusvarusteet vaan. Mutta helpottaa ostamista, kun tietää takuun olevan voimassa. Oli myös kolaroimaton ja toimiva auto.

Onko tämä sen Pauluksen vanha auto joka osti Plaidin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Onko tämä sen Pauluksen vanha auto joka osti Plaidin?
Vanhemman mallin 8/2020 Performance. 2021 tuli se uudempi Refresh, mikä taitaa olla Tegellä (Performance myös?). Eka Tesla täällä. Alunperin saksasta tuotu 14tkm ajettuna 2021. Auto oli noin 300km päässä, eli junalla kävin sitten hakemassa, kun eka kerralla olin käyt koeajamassa.
Screenshot_2023-01-07-02-04-55-298_com.miui.gallery~2.jpg

Itse en ole S/X Plaidia vielä päässyt näkemään valitettavasti.

Böö on tehnyt pari videota:


Videon lopussa:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
166

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Täällä kanssa auton hankinta hajonneen tilalle mietinnässä.

Mitä itse tekisitte kun rahaa about 10k. Max hinta autolle 20k.

Omassa mietinnässä ollut nämä:

Volvo v60 vm16+ alle 120tkm.
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13150967
kia optima vm-18 81tkm
https://www.nettiauto.com/kia/optima/13305645
Octavia vm-20 110tkm
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13301346

Näistä Kiassa taitaa olla ainoa jossa takuut jäljellä.
Deltalta saa vuodeksi esim. Kia Stonicin 15tkm ”liisari” 349/kk, harkitsisin myös tuollaista
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Täällä kanssa auton hankinta hajonneen tilalle mietinnässä.

Mitä itse tekisitte kun rahaa about 10k. Max hinta autolle 20k.

Omassa mietinnässä ollut nämä:

Volvo v60 vm16+ alle 120tkm.
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13150967
kia optima vm-18 81tkm
https://www.nettiauto.com/kia/optima/13305645
Octavia vm-20 110tkm
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13301346

Näistä Kiassa taitaa olla ainoa jossa takuut jäljellä.
Kamux:in ja Sakan korkotarjoukset todennäköisesti aivan naurettavia.
Voi olla ettei muutamaan vuoteen tule 0-1% tarjouksia, jos jostain löytää 1.99% niin pidän sitä hyvänä tarjouksena tänäpäivänä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Deltalta saa vuodeksi esim. Kia Stonicin 15tkm ”liisari” 349/kk, harkitsisin myös tuollaista
Melko pieni kippo Stonic verrattuna näihin.

Kamux:in ja Sakan korkotarjoukset todennäköisesti aivan naurettavia.
Voi olla ettei muutamaan vuoteen tule 0-1% tarjouksia, jos jostain löytää 1.99% niin pidän sitä hyvänä tarjouksena tänäpäivänä.
Saapi nähdä milloin korot laskevat, isoimmilla kaikilla lähtökorot yli 6.99% (Kamux,Saka,K-auto, joupit)
Octavia vm-20 110tkm
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13301346

Näistä Kiassa taitaa olla ainoa jossa takuut jäljellä.
Jos haluut Skodasta lisää infoo ja tarjouksen pistä yv:tä!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
Tainnut olla viimeiset 2v samat
Jep, noiden liikkeiden korkoja ja tarjouksia ei kannata tarkastella laajemmin. Vuosikaudet olleet korkeita ja varmasti tulevat olemaankin, kun ansaintalogiikan iso osanen on juurikin nuo rahoituskulut ja yhteistyö rahoitusyhtiöiden kanssa. Sakan (ja toki noiden muidenkin mainittujen liikkeiden) korkeissa koroissa on ollut kyllä jonkin verran tinkivaraa, mutta usein se on jäänyt sinne min. 3.9 % + kulut kieppeille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Voiko nykykoroilla olla järkevää ottaa autoon lainaa kulutusluottona? Vaatii tietysti että todellinen vuosikorko jää johonkin 5-7% tasolle. Kuukausittaiset oheiskulut noissa tuntuu olevan pienempiä kuin autorahoituksissa. Valikoima olisi suurempi koska ei tarvi kytätä autoliikkeiden korkotarjouksia. Ilman korkotarjousta autoliikkeiden rahoitusten todelliset vuosikorot pyörivät jopa siellä 10%:ssa.

Muoks: Esim. Bank Norwegian mainostaa ”Todellinen vuosikorko: alkaen 5,29 %”. En sitten tiedä millä spekseillä se jää noinkin alhaiseksi.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Voiko nykykoroilla olla järkevää ottaa autoon lainaa kulutusluottona? Vaatii tietysti että todellinen vuosikorko jää johonkin 5-7% tasolle. Kuukausittaiset oheiskulut noissa tuntuu olevan pienempiä kuin autorahoituksissa. Valikoima olisi suurempi koska ei tarvi kytätä autoliikkeiden korkotarjouksia. Ilman korkotarjousta autoliikkeiden rahoitusten todelliset vuosikorot pyörivät jopa siellä 10%:ssa.
Matematiikkaahan toi vaan on. Lainaa sieltä, mistä halvimmalla saa? Vakuudellinen luotto pankista voisi myös olla vaihtoehto?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Tossa kun nyt lähipiiriin tuollaista pientä käytettyä 5-10k rangessa ostamassa niin on kyllä huvittavaa miten yhdessäkin rahoitustarjouksessa todellinen vuosikorko oli yli 40% vaikka nimelliskorko 8%. Ja myyjää oli tosi vaikea saada sanomaan se todellinen korko, "no siihen tulee jotain näitä pieniä käsittely yms maksuja, en tarkkaan tiedä sitä jne"
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Vaikeaa voi olla saada vakuudellista lainaa pankistakaan alle rahoitusyhtiöiden hintojen.
No oma pankki on OP ja sieltä nopeasti vilkaistuna saisin n. 7% korolla vakuudellista lainaa. Joo ei ole halpaa.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
468
Vaikeaa voi olla saada vakuudellista lainaa pankistakaan alle rahoitusyhtiöiden hintojen.
Nordnetilta saa vakuudellista lainaa 1,99% korolla. Mikä parasta sitä ei tarvitse edes lyhentää, riittää että maksaa korot kuukausittain. Korotkin voi yrittää vähentää verotuksessa tulonhankkimislainana :rolleyes:
1673648431463.png
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Nordnetilta saa vakuudellista lainaa 1,99% korolla. Mikä parasta sitä ei tarvitse edes lyhentää, riittää että maksaa korot kuukausittain. Korotkin voi yrittää vähentää verotuksessa tulonhankkimislainana :rolleyes:
" Kaupankäyntiluotto, tai sijoituslaina, tarkoittaa luottoa, jossa käytät salkkusi omistuksia luoton vakuutena. Voit käyttää lainaa sjoittamiseen, parantaa tuottomahdollisuuksiasi ja maksaa tekemäsi osakeostot kauppapäivän sijasta vasta kauppojen selvityspäivänä (T+2), ilman korkoseuraamuksia. Voit hyödyntää luottoa myös osakesäästötilillä. "Nordnetin kaupankäyntiluoton vuosikorko on lähtökohtaisesti 4,85 %. Kaupankäyntiluottoon on mahdollista liittää Superluotto-ominaisuus, jonka alhaisin Kulta-tason korko on vain 1,99 %."

Eli tarvitsee olla salkku tuolla että voi hakea ilmeisesti ?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
338
Käyttöleasing ei ole tuttu termi ja url yrityspuolella. Onko tuossa verot? Pitäiskö ottaa firman kautta?
Tää tarjous taitaa onnistua sekä yksityiselle että yritykselle. Itsekin hetken mietin yritykselle, mutta käyttöetu vs sopparin ottaminen yksityishenkilönä ja kilsat firmalta kallistaa vaakakupin jälkimmäisen puolelle, varsinkin kun muita kuluja ei vuoden aikana tule kovin paljoa (huollot, renkaat jne).

Eri asia jos ei tarvi autoetua miettiä eli kokonaan firman käyttöön.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 475


Sähköautoilun asiantuntijaliike Autotalo Ampeerissa kaikkiin 21.01.2023-12.02.2023 myytäviin autoihin korko vain 3,99%!

Luoton perustamiskustannus 399e, käsittelymaksu 18e/kk.

Esimerkkirahoitus: Tesla Model Y henkilöauto, hinta 57950€, käsiraha 0€, viimeinen suurempi erä 19950€, sopimusaika 72kk. Kuukausierä 696,38€/kk. Todelliset luottokustannukset 11067,31€, KSL:n mukainen luoton ja luottakustannusten yhteismäärä 69 216,31€ ja todellinen vuosikorko 4,83%

Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa LähiTapiola Rahoitus Oy, Tietotie 9, 01530 Vantaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Aika paljon noussut nuo käsittelymaksut. Vuosi-pari sitten oli vielä 10-12€/kk tasoa, nyt lähestytään jo 20 euroa.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 475
Ei eletä enää Ruususen unta ja ennen Covid-19, mennään kohti lamaa ja tämä on se todellisuus nyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 965
Saa olla aika pakko ostaa auto. Parempi vaan mennä nykyisellä jos voi.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
134
Ovat kyllä menneet rahoituskustannukset osalla jo naurettaviksi, tässä mm. Rinta-Joupin tarjous 14 900 maksavan auton rahoituksesta:
Perustamismaksu 299 €
Toimistomaksu 149 €
Käsittelymaksu 15 € / kk
Rahoituskorko 7,99 %
Todellinen vuosikorko 11,23 %
Luottokustannukset 5 400,70 €
kk-erä 284 €

Voi laittaa ostohousut kyllä takaisin naulaan toistaiseksi.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
251
Ovat kyllä menneet rahoituskustannukset osalla jo naurettaviksi, tässä mm. Rinta-Joupin tarjous 14 900 maksavan auton rahoituksesta:
Perustamismaksu 299 €
Toimistomaksu 149 €
Käsittelymaksu 15 € / kk
Rahoituskorko 7,99 %
Todellinen vuosikorko 11,23 %
Luottokustannukset 5 400,70 €
kk-erä 284 €

Voi laittaa ostohousut kyllä takaisin naulaan toistaiseksi.
Monenko vuoden osari?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 475
Ihan pakko laittaa, vaikka vain sivuaa aihetta.

Politiikka|Velka
Turun Sanomat: Presidentti Niinistön mielestä Suomessa pidetään yllä elintasoa, joka ei ole ansaittu
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ei vaadi edes puolustusvoimille koskemattomuutta leikkauksilta. Hän kritisoi keskuspankkeja velkaantumisen juurisyyksi.
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö Niinistö on monesti varoitellut vaaroista, joita keskuspankkien jatkuva rahan painaminen aiheuttaa.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö Niinistö on monesti varoitellut vaaroista, joita keskuspankkien jatkuva rahan painaminen aiheuttaa. KUVA: EMMI KORHONEN / LEHTIKUVA
Teemu Luukka HS
14:36
TASAVALLAN presidentti Sauli Niinistö on huolissaan Suomen valtion varomattomasta velkaantumistahdista.
”Me olemme Suomessa tottuneet pitämään yllä elintasoa, jota ei ole ansaittu. Se on maksettu velkarahalla. Siitä osuudesta joudutaan nyt varmasti luopumaan. Meidän on opittava elämään sen mukaan, mitä me olemme oikeasti tuottaneet hyvää”, Niinistö sanoo Turun Sanomien haastattelussa lauantaina.

Niinistö ihmettelee, miksi Suomessa ei ole yleisesti havahduttu asian vakavuuteen ja talouden korjausliikkeen välttämättömyyteen.

NIINISTÖ kritisoi haastattelussa keskuspankkeja ongelman juurisyyksi.
”Tähän velkaantumiseen on johtanut liiallinen rahan painaminen keskuspankkien taholta. Se on kasvattanut monet väärään talousajatteluun, jossa raha on ilmaista ja velka on vaaratonta”, Niinistö kritisoi.

Niinistö on monesti aikaisemminkin varoitellut velkaantumisesta ja siitä, että Euroopan keskuspankki on vuosia lisännyt rahaa talouteen ilman, että sillä on yhteyttä talouden kasvuun tai tuotantoon.

NIINISTÖ ei vaadi haastattelussa edes puolustusvoimille koskemattomuutta leikkauksilta. Hänen mukaansa puolustusvoimissa, kuten kaikkialla muuallakin, pitää jatkossa tarkoin harkita omaa rahankäyttöä ja tärkeysjärjestystä.
”Puolustusvoimien menot ovat tosin tällä hetkellä aika pitkälle sidotut, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö tarkan talouden lainalaisuudet koske yhtä hyvin puolustusvoimia”, Niinistö sanoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 136
Veikkaan että muutaman vuoden kuluttua räjähtää autorahoituspommi kun liikkeet ovat täynnä käytettyjä autoja joita ei ole saatu kaupaksi.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Veikkaan että muutaman vuoden kuluttua räjähtää autorahoituspommi kun liikkeet ovat täynnä käytettyjä autoja joita ei ole saatu kaupaksi.
Tai sitten ihmisillä ylivelkaiset pirssit korkeilla koroilla höystettynä joita ei saa mihinkään vaihdettua kun ei ole varaa maksaa loppuvelan ja hyvityksen eroitusta..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 349
Viestejä
4 195 342
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom