Paluu alle 1% korkoihin.Mitä käytännössä tarkoittaa autorahoituspommin räjähtäminen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paluu alle 1% korkoihin.Mitä käytännössä tarkoittaa autorahoituspommin räjähtäminen ?
Paluu alle 1% korkoihin.
Katselin emännälle uutta työautoa ja havahduin mukavaan yllätykseen että jotkin liikkeet tarjoaa taas jopa (vain) 1.99% korkoa. Liekö hetkellinen tarjous vai onko korot laskusuunnassa?
Ei ole.Katselin emännälle uutta työautoa ja havahduin mukavaan yllätykseen että jotkin liikkeet tarjoaa taas jopa (vain) 1.99% korkoa. Liekö hetkellinen tarjous vai onko korot laskusuunnassa?
Mitä mieltä olette noista autoliikkeiden tarjoamista lisäturvista, kannattaako tuollainen ottaa autoon?
Nuohan maksaa jotain 500e - 1000e / vuosi tasolla ja korjauksissa on kuitenkin melko paljon rajoitteita, mitä maksavat.
Mitä nyt noita vähä vilkuillut niin meinaahan se vähä olla et otit tai et niin autoliike korjaa kummiskin. Molemmissa tapauksissa olet 500€ köyhempi.
Onko noissa turvissa jokin lisähinta ja omavastuukin? Itse olen ostanut elämäni aikana viitisen vaihtoautoa, kaikki merkkiliikkeestä merkin omalla vaihtoautotakuulla. Vähintään vuoden takuu on ollut valmiina leivottuna auton hintaan eikä omavastuuta todellakaan ollut. Kerran tuli isompi korjaus ja toimi oikein hyvin, eikä minulle aiheutunut mitään kustannuksia.
Nämähän vaihtelee - on erikseen olemassa ns. merkkien omat tarjoamat turvat (Esimerkiksi BMW:llä BMW Premium Selection -takuu) ja sitten puhtaasti rahalla ostettavat lisäturvat, joita mm. Fragus tarjoaa.
Noissa rahalla ostettavissa lisäturvissa on aika isot rajoitteet, mitä korvaa ja millä summalla.
Mitä mieltä olette noista autoliikkeiden tarjoamista lisäturvista, kannattaako tuollainen ottaa autoon?
Nuohan maksaa jotain 500e - 1000e / vuosi tasolla ja korjauksissa on kuitenkin melko paljon rajoitteita, mitä maksavat.
Noita voi myös ostaa pidemmälle ajalle. Itse sain aikoinaan 1v turvan auton mukana käytettyyn ja sijoitin itse 500€ että turva jatkui myös seuraavaksi vuodeksi eli yhteensä 2v. Mulle tuo oli sopuhinta 50k€ autolle.Maksat lain vaatimasta virhevastuusta mikä on ilmainen.
Jotain kamppiksia pyörii tälläkin hetkellä liikkeillä.Moi,
Onko raadilla tietoa alle 5% rahoituksilla auton hankintaan, autoliike tarjoaa nyt 5.75%.
Mites tuo autoraha, onko kokemuksia, nettiauton tarjouksessa yksityiseltä ostettaessa n 4% korko, lieneekö vain mainos ja oikea sitten jotain muuta...
Onko noissa turvissa jokin lisähinta ja omavastuukin? Itse olen ostanut elämäni aikana viitisen vaihtoautoa, kaikki merkkiliikkeestä merkin omalla vaihtoautotakuulla. Vähintään vuoden takuu on ollut valmiina leivottuna auton hintaan eikä omavastuuta todellakaan ollut. Kerran tuli isompi korjaus ja toimi oikein hyvin, eikä minulle aiheutunut mitään kustannuksia.
Tossa avainsana. Aina ei vain varsinkaan erikoisempaa tai tietynlaista, jollain tietyillä varusteilla olevaa autoa löydä merkkiliikkeen valikoimista.
Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:
-Comfort Entry -ovenkahva
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"
Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä. Itse maksoin omavastuuta noista korjauksista aivan naurettavan pienen summan ja jos autoni olisi ollut alle 100tkm ajettu en olisi maksanut sitäkään. Ostamani lisätakuu hoiti kaikki viat mukisematta, mistään ei tarvinnut vääntää. Merkkiliike diagnosoi vian ja lähetti korjausarvion lisäturvafirmaan josta tuli hyväksytty -päätös parissa tunnissa jokaisen vian kanssa.
En todellakaan pihistelisi lisätakuun kanssa, jos on hankkimassa yhtään erikoisempaa autoa muualta kuin merkkiliikkeen omista vaihtoautotakuurivistöistä. Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Autoliikkeen 6kk virhevastuu on mitä on, hyvinkin kuluvia osia se ei todellakaan kata. Mä hankin vähän erikoisemman auton 01 / 2022 ja maksoin noin 2500e laajimmasta mahdollisesta lisäturvasta (2v / 40tkm). Auto on nyt ollut mulla vuoden ja siitä on menneet seuraavat viat suoraan tuonne lisäturvayhtiöön:
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"
Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä.
...
Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Tossa avainsana. Aina ei vain varsinkaan erikoisempaa tai tietynlaista, jollain tietyillä varusteilla olevaa autoa löydä merkkiliikkeen valikoimista.
-KLE-latausyksikkö
-Latausportin "kehikko"
Kaikki korjaukset merkkiliikkeessä, yhteensä useamman tuhannen euron edestä. Itse maksoin omavastuuta noista korjauksista aivan naurettavan pienen summan ja jos autoni olisi ollut alle 100tkm ajettu en olisi maksanut sitäkään. Ostamani lisätakuu hoiti kaikki viat mukisematta, mistään ei tarvinnut vääntää. Merkkiliike diagnosoi vian ja lähetti korjausarvion lisäturvafirmaan josta tuli hyväksytty -päätös parissa tunnissa jokaisen vian kanssa.
En todellakaan pihistelisi lisätakuun kanssa, jos on hankkimassa yhtään erikoisempaa autoa muualta kuin merkkiliikkeen omista vaihtoautotakuurivistöistä. Mulla siis bemarin melko tuore 740Le edustuskiesi, täynnä vaikka ja mitä tingelitangelia.
Aiotko vaihtaa autoa pian lisäturvan loppumisen jälkeen? Nythän voi ennakoida, että auton korjauksiin ilman lisäturvaa menee se useampi tonni vuosittain.
Esimerkiksi hybriditekniikan polttis päällä-pois, päällä-pois, päällä-pois -touhu + long life -huoltaminen, josta loistavana esimerkkinä täälläkin jollain nimimerkillä ollut Mini, josta ruostui nokka-akselit oliko peräti 60tkm kohdilla!? Älytöntä.
Hieman eri asia verrata edustusautoa ja normaalia skodaa, tuolla useammalla tuhannella eurolla korjaa perus skodaa useamman vuoden, ellei tule mustapekka käteen ja dsg tms porsii...
Otsikossa myös ”auton hankinta”, eikä siihen kuulu kokemukset eri teknologioista kun toisten kokemuksia niistä kysyy omaa valintatyötä helpottaakseen?Missä rahoitustarjoukset? Keskustellaan ihan jostain muusta viestistä toiseen.
Otsikossa myös ”auton hankinta”, eikä siihen kuulu kokemukset eri teknologioista kun toisten kokemuksia niistä kysyy omaa valintatyötä helpottaakseen?
Lyhyesti ja ytimekkäästi, tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen.
Länsiautolla samainen tarjous Opelista ja Kiasta.J.Rinta-Joupin Kian 1% korkotarjous oli mielenkiintoinen. Kaveri kysyi viime viikolla Ceediä ja sai tarjouksen 29300€ varusteineen, nyt kun tuli 1% korkotarjous niin auton hinta on 33500€ täsmälleen samoilla spekseillä.
Erä Kia-malleja kiinteä korko 1 % + kulut | J. Rinta-Jouppi
Autoliike J. Rinta-Jouppi Oy: osta, vaihda tai myy auto. Uudet ja käytetyt autot, vaihtoautot, ajoneuvot, matkailuautot ja asuntovaunut. Tai varaa autohuolto!www.rintajouppi.fi
Opelin tarjous löytyy ihan Opelin omilta sivuilta ja pitäisi kyllä silloin koskea kaikkia jälleenmyyjiä.Länsiautolla samainen tarjous Opelista ja Kiasta.
Autorahoitus keskustelu tänne tosiaan kuuluisi mielestäni. Otsikko pilkkua viilaten pitäisi varmaan olla "Auton hankinta rahoituksella". Mutta on tuo nykyisessäkin muodossa mielestäni selvä otsikko.
Yllä oleville kysymyksille on oikeampiakin topiceja esim Keskustelua hybridiautoista
J.Rinta-Joupin Kian 1% korkotarjous oli mielenkiintoinen. Kaveri kysyi viime viikolla Ceediä ja sai tarjouksen 29300€ varusteineen, nyt kun tuli 1% korkotarjous niin auton hinta on 33500€ täsmälleen samoilla spekseillä.
Erä Kia-malleja kiinteä korko 1 % + kulut | J. Rinta-Jouppi
Autoliike J. Rinta-Jouppi Oy: osta, vaihda tai myy auto. Uudet ja käytetyt autot, vaihtoautot, ajoneuvot, matkailuautot ja asuntovaunut. Tai varaa autohuolto!www.rintajouppi.fi
Muokkasin tuon selvennyksesi pohjalta otsikkoa samansuuntaiseen muotoon, kun kerran joillain tuntuu olevan halua viilata pilkkua ketjun sisällön suhteen. Viilaa vielä itse lisää, jos näet tarpeelliseksiNäin niinkuin ketjun perustajana, lauseen "tänne keskustelu ja vinkit ajankohtaisista tarjouksista autojen hankintaan ja rahoitukseen liittyen." tarkoitus oli viestittää, että tässä ketjussa keskusteltaisiin ajankohtaisista
- autotarjouksista
- autojen rahoitustarjouksista
Koska kuukausittaiset kulut ovat kiinteät niin todellinen vuosikorko vaihtelee kuukausittaisen lyhennyksen määrän mukaan. Pienemmällä lyhennyksellä maksat suurempaa korkoa. Toki mainoksessa pitäisi olla esitetty esimerkki tietyllä laina-ajalla ja määrällä josta näkyy todellinen vuosikorkokin kyseiselle laskelmalle.ei näitä korkomainoksia saada kuriin, eikös ne ole pitänyt jo aikaa sitten ilmoittaa kokonaan. Rintajuopon sivuilta ei löydy mistään muuta kuin "kiinteä korko" 1% mutta + KULUT. Niin mikä tuosta tekee kiinteän, eihän se ole, koska kulut tulee joita ei vaivauduta avaamaan. Pitäisihän se todellinen vuosikorko ilmoittaa jossain edes pikkupräntillä..
Ei tuo tosiaan mikään pahan hintainen ole, jos vuodeksi ottaa. Onhan tuo korko melko korkea, jos aikoo autoa pitää pidempään.Tämä vaikuttaa ihan ok diililtä, jos sähköauto hakusessa
Täyssähköauto Citroën ë-C4 Feel Pack vuodeksi vain 349 €/kk - RAJATTU ERÄ
Osta uusi, vaihto tai leasing -auto kotisohvaltasi alusta loppuun verkossa tai tule liikkeisiimme Vantaalle tai Raisioon.www.autoverkkokauppa.fi
Myymme nyt erän Citroën ë-C4 -täyssähköautoja ilman käsirahaa ja nopeaan toimitukseen! Kokeile huolettomasti vain vuosi, jonka jälkeen voit palauttaa auton tai jatkaa samalla kk-erällä. Voit palauttaa auton 12 kk kuluttua luovutuspäivästä ostohetkellä sovitun takaisinostohinnan mukaisesti. Enimmäisajomäärä vuoden ajalle on 15 000 km, tämän ylittyessä kilometriveloitus on 0,20 €/km. Mikäli et halua palauttaa autoa vuoden kohdalla*, voit jatkaa samalla edullisella kuukausierällä. Auton palautusoikeus raukeaa tällöin, ja sopimus jatkuu tavallisena osamaksurahoitussopimuksena. Katso sivun lopusta sopimuksen tarkemmat ehdot.
Nollakorkoaikoinakaan ei niitä alhaisia korkoja saanut useimmista autoliikkeistä. Yleisimmät todelliset vuosikorkokulut oli 5-8% välillä. Ketjuliikkeissäkin vääntänyt koroista silloin tällöin, ja ehkä johonkin 4,5% alimmillaan päässyt. Oli sitten uusi tai käytetty. Joskus ja tietyillä maahantuojilla oli niitä "korkotarjouksia", jotka jatkuivat kuukaudesta toiseen.Nykyisessä korkoympäristössä 3,95 todellinen vuosikorko ei kyllä ole mikään kovin ihmeellinen. Helposti ihmiset kyllä unohtaa. 2008 esim Euribor kävi yli 5% ja autorahoituksissa ihan perus-settiä oli 7.99-9% korot. Tänäkin päivänä ne on Sakalla ja Kamuxilla peruskauraa.
3,95% on jopa halpa tällä hetkellä.
Ja nyt on turha heittää tähän jotain pärnäsen auton 1,99% korkotarjousta. MIkään autoliike ei sitä rahaa saa sen halvemmalla kuin muutkaan, joten kyllä se halpa korko otetaan sitten jossain muussa pois. Jos jollakin ketjulla on niin paljon ylimääräistä pääomaa että voisi alkaa rahoittaa itse omasta pussista ostajia, niin sille samalle rahalle saa kyllä paremman tuoton varmasti jotain "tavallista" reittiä ellei ala täyspäiväisesti rahoitusyhtiöksi kaikkine lieveilmiöineen.
Viittasin kyllä enemmän akseliin K-Caara, delta-auto, auto-center jne. Deltasta sai oikein kunnolla tiristämällä 4,9% todelliseen vuosikorkoon. Muista ei tarvi edes puhua. K-Caara ja muut vagginemyyjät oli ota tai jätä tolkuton korko.No varmaan näin jos asioi kamux, saka, bilar akselilla. Muilla kyllä tarjotut korot oli luokkaa 2-3% hyvinkin usein. Autoliikkeistä osa kun tekee tilinsä myymällä korkoa, osa taas myymällä autoja.