Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Niin, kyse kuitenkin alasta joka ei vaadi minkäänlaista koulutusta/pätevyyttä ja palkkaus monesti provisiopohjainen, joten ne muutamat mädät/osaamattomat/ahneet yksilöt pilaavat kyllä tehokkaasti mainetta.

Yllämainitussa tapauksessakin voi olla niin yksinkertainen "selitys", että myyjä ei ole joko ymmärtänyt/osannut asiaansa rahoituksen teossa, tai on unohtanut tehdä/tehnyt alustavan rahoituskyselyn liian lyhyelle ajalle jolloin se on mennyt umpeen halvemman koron osalta. Sitten yritetty peitellä omaa mogaa tarjoamalla uutta sopimusta senhetkisillä ehdoilla.

Korkomaailma nyt seurannut aika hyvin reaalimaailmaa, ennen 2-4%, nykyään 3-7% mutta nuo "kulut" on kyllä lähteneet käsistä. Ennen kk maksu, lyhennysmaksu, mikä lie oli 3-8€ ja avausmaksu 150-300€, nykyään 15-25€ ja 300-600€.

Mitä pienempi ja pidempi rahoitus, sitä merkittävämmäksi nuo tietysti nousee kokonaiskorkoa laskiessa. Monella myös käsitys että osamaksun voi maksaa kerralla pois autoa vaihtaessa/jos haluaa, mutta kannattaa myös tarkistaa mitä se maksaa. Moni rahoitusyhtiö ottaa tässä vaiheessa vielä kiinteän summan+prosenttiosuuden loppuvelasta korvaukseksi ennenaikaisesta lopettamisesta.
 
Kokemuksia auton myynnistä kesken rahoituksen sopimuksen? Eli jos on vaikkapa 60kk rahoitus ja auton haluaisikin myydä 36kk kohdalla. Meneekö tuo yleensä ilman ongelmia, että myisit itse auton ja maksaisit jäljellä olevan summan rahoitusyhtiölle? Onko yhtiökohtaisia eroja?

Eikös yksi tapa kiertää tämä ole ottaa vaikkapa omalta pankilta lainaa sen verran mitä rahoitusta jäljellä tuossa 36kk kohdalla ja lainan saatua maksaa rahoitus pois ja siirtää auto omiin nimiin. Tämän jälkeen myynti ja myynnin tuottamilla rahoilla maksaa se pankista otettu laina pois, ennen kuin alkaa edes korot juosta.
 
Kokemuksia auton myynnistä kesken rahoituksen sopimuksen? Eli jos on vaikkapa 60kk rahoitus ja auton haluaisikin myydä 36kk kohdalla. Meneekö tuo yleensä ilman ongelmia, että myisit itse auton ja maksaisit jäljellä olevan summan rahoitusyhtiölle? Onko yhtiökohtaisia eroja?

Eikös yksi tapa kiertää tämä ole ottaa vaikkapa omalta pankilta lainaa sen verran mitä rahoitusta jäljellä tuossa 36kk kohdalla ja lainan saatua maksaa rahoitus pois ja siirtää auto omiin nimiin. Tämän jälkeen myynti ja myynnin tuottamilla rahoilla maksaa se pankista otettu laina pois, ennen kuin alkaa edes korot juosta.

On kokemuksia. Miksi se noin vaikeasti pitäisi kiertää? Ei siinä myynnissä mitään ongelmaa ole. Jos autoliikkeeseen myyt niin liike yleensä maksaa loppuvelan rahoitusyhtiölle ja loput suoraan sulle.
 
On kokemuksia. Miksi se noin vaikeasti pitäisi kiertää? Ei siinä myynnissä mitään ongelmaa ole. Jos autoliikkeeseen myyt niin liike yleensä maksaa loppuvelan rahoitusyhtiölle ja loput suoraan sulle.
Mutta entäs jos myy yksityiselle? Tämä on jopa todennäköisempi skenaario muutaman vuoden päästä itselleni.
 
Mutta entäs jos myy yksityiselle? Tämä on jopa todennäköisempi skenaario muutaman vuoden päästä itselleni.
Tuskin tuossa nyt sen kummempaa ongelmaa on. Rahoitusyhtiölle sinällään ihan yks ja sama, kunhan saavat sinulta rahat. Varmasti neuvovat miten kannattaa menetellä, luulisi helpointa olevan että myyt auton ja maksat rahoitusyhtiölle loppuvelan, senhän jälkeen auton omistajuuden siirron voinee tehdä.
 
Opel näköjään uusinut rahoitustarjouksen maaliskuullekin ja rahaa tarjotaan 1% korolla + kulut 299 eur perustamismaksu ja 15 eur/kk tilinhoitomaksu. Astraa tarjotaan 199 eur/kk erällä ja Corsaa 149 eur/kk. Maksimi lainamäärä 20 k€.

Opel Astra -malliston kokonaishinta alkaen 26 990,55 € (sis. toimituskulut 600 €). Astra-malliston yhdistetyt CO₂-päästöt 118-127 g/km. ¹Rahoitusesimerkki: Opel Astra Innovation 110 Turbo kokonaishinta toimituskuluineen 26 990,55 €, käsiraha 7 300 €, rahoitettava osuus yht. 19 989,55 € (sis. perustamismaksun 299 €), sopimusaika 72 kk, käsittelymaksu 15 €/erä, korko 1,00 %, kk-erä 199,16 € (sis. käsittelymaksun). Viimeinen suurempi erä 7 750 €. Todellinen vuosikorko 2,69 %. Luotto + luottokustannukset yht. 22 204,11 €. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen.

Opel Corsa 5-ov. malliston kokonaishinta alk. 19 990,45 € (sis. toimituskulut 600 €). Corsa-malliston yhdistetty kulutus 4,0–6,2 l/100km ja CO₂-päästöt 104–122 g/km (WLTP). ²Rahoitusesimerkki: Opel Corsa Edition 75 kokonaishinta toimituskuluineen 19 990,45 €, käsiraha 4 900 €, rahoitettava osuus yht. 15 89,45 € (sis. perustamismaksun 299 €), sopimusaika 72 kk, käsittelymaksu 15 €/erä, korko 1,00 %, kk-erä 149,49 € (sis. käsittelymaksun). Viimeinen suurempi erä 6 500 €. Todellinen vuosikorko 3,15 %. Luotto + luottokustannukset yht 17 427,56 €. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen.

Rahoituksen määrä maksimissaan 20 000 €. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00020 NORDEA. Rahoitustarjous koskee yksityisasiakkaiden uusia tilaus- ja kauppasopimuksia ja on voimassa koko Opel-mallistoon 31.3.2023 asti. Edellyttää rekisteröintiä 31.3.2023 mennessä. Kaikkia malleja saatavilla rajoitettu erä. Kuvan auto erikoisvarustein. Pidätämme oikeudet hinnanmuutoksiin.

 
Onkos tässä jotain koiraa haudattuna?

Eikai tuossa mitään sen ihmeellisempää. Melko paljon kulut nostavat korkoa :D

Tod. vuosikorko 2,21 %. Luoton määrä 29 812,95 €; luotto+luottokustannukset yht. 32 027,26 €. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00020 NORDEA. Rahoitustarjous koskee vain rajattua erää Toyota Corolla Prestige Edition -malleja ja on voimassa yksityisasiakkaiden uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 31.3.2023 saakka. Rahoituksen määrä maksimissaan 30 000 €.
 
Deltalta Mitsubishi Eclipse Cross PHEV:tä 1,99% + kulut. Perustamismaksu 299e ja käsittelymaksu 15e/kk, 72kk laina-aika

Kävin tuon koeajamassa. Melkein kuin oma Outlander (voimalinja sama) mutta vähän karsittu juttuja sieltä täältä ja harmittavasti vähemmän tilaakin. Ajettavuus huonompi (vetelyä ja vähän tunnoton) - onko sitten alustassa eroa, isommat renkaat tai lyhyempi akseliväli syynä. Hinta kuitenkin samaa luokkaa.

Kokonaiskorko tuossa taisi nousta 3.5%:iin mikä taitaa olla ihan kilpailukykyinen nykyään?

En osaa sanoa löytyykö kilpailijoilta nelivetolataushybridiä tuossa hintaluokassa.
 
Ei ole koskaan tullut aiemmin hankittua autoa rahoituksella, niin missä lukemissa huitelee "hyvän tarjouksen" todellinen vuosikorko? Vaikea ilman aiempaa kokemusta arvioida onko nämä tarjoukset ihan kusetusta vai onko 12% todellinen vuosikorko ihan normilukema.
 
Viimeksi muokattu:
12% :( Tuo on kyllä kaukana tarjouksesta. 3-4% todellista vuosikorkoa olisi jo tarjous nykyisellään.
 
Ei ole koskaan tullut aiemmin hankittua autoa rahoituksella, niin missä lukemissa huitelee "hyvän tarjouksen" todellinen vuosikorko? Vaikea ilman aiempaa kokemusta arvioida onko nämä tarjoukset ihan kusetusta vai onko 12% todellinen vuosikorko ihan normilukema.
Ei kai missään ole noin korkeaa korkoa?
Vaikka korot onkin noussut niin silti niitä löytyy 1% ylöspäin todellista.
 
Nyt pitäisi muuttua uudeksi autoksi. Pohdintaa yksityisleasing tai oston välillä. Eteen tuli myös autovuodeksi.fi - jossa kiinnostaisi tuo 12 kk leasing aika. Onko kommentteja ?

Toinen mitä en tajua (kun en ole autokauppaa tehnyt) - että jos ostan uuden Toyotan, maksan sitä 2-3 vuotta - niin lopputulema tuon "isomman viimeisen rahotuserän" kanssa on se, että ostamani auton voin joko palauttaa tai sopia loppuerän maksusta. Kertokaa tyhmälle, miten tämä valssi tulisi tanssia?
 
Jos uusi auto kiinnostaa niin polestarilla on 2,99% + kulut ja talvirenkaat veloituksetta nopeasti toimitettaviin my23 mallisiin autoihin.
 
Todella ihmettelen kuka noita maksaa?
Käytetty on nopeasti paljon kalliimpi kuin uusi noilla koroilla.

Kyllähän tuo todellinen vuosikorko helposti karkaa etenkin pienemmissä ja lyhyemmissä autorahoituksissa, eli sellaisissa joita vaihtoautoihin otetaan, aika kovaksi, varsinkin kun kulujen puoltakin on nostettu monessa firmassa reippaasti viime vuosina. Jos tavoitetasona tuollainen 500€ kuukausilyhennys ja hankinnan kohteeseen tulee ~10k€ rahoitus 2 vuoden maksuajalla, niin todellinen vuosikorko voi olla n. 15% ilman kamppiksia ja myyjän kanssa tinkauksia (nettilistahinta). Ilmoitettu korko vaihtoautomyyjillä ilman kamppista on nyt sielä 6-9% välissä. siihen perustamiskulut 300-500€, kuukausittainen käsittelymaksu tyypillisesti n. 15 €/kk. Tuota ei kyllä mikään kamppis tuo 5% tuntumaan saati alle, koska pelkät kulut voivat tehdä todellista vuosikorkoa 4-5%.

Siihen en osaa tarkemmin vastata kuka näitä ottaa, varmaankaan ei ainakaan he joilta se raha löytyy pankkitililtä.
 
Jos uusi auto kiinnostaa niin polestarilla on 2,99% + kulut ja talvirenkaat veloituksetta nopeasti toimitettaviin my23 mallisiin autoihin.

Muuten kyllä, mutta Polestarit ja Teslat karkaa vähän hinnoiltaan mun budjetista. Siksi ajattelin että jos vuoden pari ostaisi lisäaikaa sähköauto siirtymään pikku Toyotalla.
 
Todella ihmettelen kuka noita maksaa?
Käytetty on nopeasti paljon kalliimpi kuin uusi noilla koroilla.

Tarkistamatta asiaa, eiköhän 12% korko koske selvästi alle 10k€ käytettyjä, missä pelkkä aloitusmaksu nostaa kokonaiskorkoa tuntuvasti.
 
Kamux taitaa kauppavoluumiltaan olla suomen isoin. Hämmentävän montaa ihmistä ei kiinnosta se oikea kulu, mikä siitä rahoituksesta tulee vaan juurikin kauppaa tehdään sen perusteella että millainen auto saadaan millaisella kk erällä. Vähän kuin bilarin "kiva 99e/kk kuukausierä"

Johtunee siitä että se (kuukausittainen) maksukyky ja halu/tarve tietynlaiselle autolle on ne ihmiselle konkreettisimmat asiat. Ja sinällään ne ovatkin ihan täysin validit puitteet valintaa tehdessä. Ongelmaksi voi tulla ettei ainakaan osalla ihmisistä ole kykyä hahmottaa sitä kokonaiskustannuksen eroa samalla tavalla silloin kun muuttujana onkin rahoituskauden pituus. Etenkin isommissa lainoissa tulee vielä peliin "viimeinen suurempi erä" jota (kokemuksen perusteella) joidenkin ihmisten on myös vaikea hahmottaa. Joillakin se jopa "unohtuu" täysin, eikä ole laskettu paljonko siihen täytyy säästää tai minkä verran siihen tarvitsee mahdollisesti uudelleen rahoitusta/lainaa ja puuttuu täysin käsitys auton todellisesta arvosta rahoituksen päättyessä (suhteessa tuohon rahoituksen jäännösarvoon). Näin on myyjän helpompi myydä aina sitä vähän kalliimpaa. Pahimmillaan jopa kalliimpaa kuin mihin asiakkaalla olisi todellisuudessa varaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pitäisi muuttua uudeksi autoksi. Pohdintaa yksityisleasing tai oston välillä. Eteen tuli myös autovuodeksi.fi - jossa kiinnostaisi tuo 12 kk leasing aika. Onko kommentteja ?

Toinen mitä en tajua (kun en ole autokauppaa tehnyt) - että jos ostan uuden Toyotan, maksan sitä 2-3 vuotta - niin lopputulema tuon "isomman viimeisen rahotuserän" kanssa on se, että ostamani auton voin joko palauttaa tai sopia loppuerän maksusta. Kertokaa tyhmälle, miten tämä valssi tulisi tanssia?

Itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa. Muutama ajatus, mitä olen itse pohdiskellut:
- Yksityisleasing voisi olla turvallinen tapa ostaa "lisäaikaa" miettiä sopivan auton hankintaa. Sähköauto kiinnostaisi, mutta sopivan kokoisia perheautoja ei tahdo valikoimassa paljoa olla ainakaan sopivaan budjettiin tällä hetkellä. Ehkä muutaman vuoden sisällä?
- Sopivan budjetin kohdalla täytyy huomioida se, että vaikka sähköauton ostaessa esim rahoituskulut kasvaisivat 100-200e euroa polttikseen verrattuna niin tuo erotus kuroutuu umpeen melko nopeasti taas käytökuluissa.
- Suurempi loppuerä taas tarkoittaa sitä, että lopullinen auton hinta nousee tuhansia euroja verrattuna muihin maksutapoihin, mutta onko valmis maksamaan sen siitä, että kuukausierän saa poljettua alemmas? Loppuerän ymmärtääkseni saa sovittua rahoitusyhtiön kanssa maksettavaksi esim. samalla summalla kuin olet sitä siihenkin saakka maksanut. Tai toki saa varmaan lainoitettua esim pankin kanssa.
- En tiedä mitä auton palauttamisella tarkoitat, mutta kun sopimus on lopullaan ja jäljellä on enää suurempi viimeinen erä voit joko myydä auton pois ja toivoa, että sen arvo on suunnilleen viimeisen maksuerän suuruinen tai maksaa viimeisen erän jollain tapaa (esim. yllä mainitulla tavalla). Auton myymällä kuittaat (toivottavasti) loppuvelan ja saat jälleen puhtaan työpöydän.

Joka tapauksessa nyt kun korot on nousseet niin uuden ja käytetyn auton lopullinen hinta tulee olemaan jonkin verran suurempi kuin vaikka pari kolme vuotta sitten.

Viesti meni offtopiciksi, mutta sanoisin, että ei kannata ujostella sähköautojen kohdalla isoa budjettia liikaa jos löytää hyvän tarjouksen. Käyttökulut kaventavat kuilua jonkin verran.
 
- Yksityisleasing voisi olla turvallinen tapa ostaa "lisäaikaa" miettiä sopivan auton hankintaa. Sähköauto kiinnostaisi, mutta sopivan kokoisia perheautoja ei tahdo valikoimassa paljoa olla ainakaan sopivaan budjettiin tällä hetkellä. Ehkä muutaman vuoden sisällä?
- En tiedä mitä auton palauttamisella tarkoitat, mutta kun sopimus on lopullaan ja jäljellä on enää suurempi viimeinen erä voit joko myydä auton pois ja toivoa, että sen arvo on suunnilleen viimeisen maksuerän suuruinen tai maksaa viimeisen erän jollain tapaa (esim. yllä mainitulla tavalla). Auton myymällä kuittaat (toivottavasti) loppuvelan ja saat jälleen puhtaan työpöydän.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Minäkään en tiedä mitä "auton palauttaminen" tarkoittaa, mutta kun luen esim Toyotan Easy Osamaksun mainosta, niin jotenkin järjevastainen tämä lause tuolla sivulla on:

"Jos haluat pitää auton, voit maksaa viimeisen suuremman erän kerralla tai osissa. Voit myös palauttaa auton taattua hyvityshintaa vastaan sopimuksen päättyessä."

Eli Toyota sanoo tässä hienosti, että osta auto, maksa osissa ja palauta sitten se meille. Tätä kohtaa halusin ymmärtää tarkemmin, että onko tuossa tosiaan vain piilotettu tuo 'toinen puolisko' tarvittavasta rahoituksesta tulevaisuuteen vai miten ihmiset tätä ymmärtää. (Tosin sinun vastauksessahan tuota oli jo tavallaan kuvattu). Vai onko tässä joku vipuvarsi aina saada myytyä uusi auto ja siirtää tuota hyvityshintaa sitten sen hankintaan?

Joten ajat ovat sellaiset ja sähköautojen tekniikan tuoreus (ja korkea hintapiste) - että en ihan vielä halua ottaa 50k lainaa kiinalaisen tai kalifornialaisen sähköauton hankintaan.
 
Kamux taitaa kauppavoluumiltaan olla suomen isoin. Hämmentävän montaa ihmistä ei kiinnosta se oikea kulu, mikä siitä rahoituksesta tulee vaan juurikin kauppaa tehdään sen perusteella että millainen auto saadaan millaisella kk erällä. Vähän kuin bilarin "kiva 99e/kk kuukausierä"

Näinhän se on, itse kun katsoo sitä todellista korkokulua ja sitten juuri keskustelin ihan fiksun yliopistokoulutetun kanssa ajoneuvohankinnoista jolla tärkein speksi oli miten se rahoitus osuu omaan kuukausibudjettiin eli juuri "mahdollisimman pieni kuukausierä mahdollisimman pitkälle ajalle" jolloin saa leluja itselle hankittua. Monesti tulee myös näitä "eihän tuo toinen (kalliimpi) ole kuin 50e/kk enemmän" -kavereita vastaan jotka eivät muuta lue kuin sen kuukausierän, siellä tosin voi olla viimeinen erä 15k ja toinen rahoitetaan loppuun asti ja sillä se kuukausierän erotus näyttää pieneltä.
 
Hämmentävän montaa ihmistä ei kiinnosta se oikea kulu, mikä siitä rahoituksesta tulee vaan juurikin kauppaa tehdään sen perusteella että millainen auto saadaan millaisella kk erällä.

Eli sä ostaisit auton joka ei sulle sovi erällä johon sulla ei ole varaa koska pienet kulut? Köyhällä ei ole varaa valita, kun tarpeet ja budjetti on selvillä niin sitten tehdään raameihin sopiva hankinta. Rahoituskulut ovat vähän kuin sähkön siirto, ei ole vaihtoehtoa. Tosin toisin kuin sähkönsiirrossa rahoituksessa voi joskus käydä tuuri ja sakkaavaa myyntiä vastaan taisteleva maahantuoja kompensoi korkokuluja.
 
Eli Toyota sanoo tässä hienosti, että osta auto, maksa osissa ja palauta sitten se meille.

Periaatteessahan sitä voisi ajatella vähän niin että ensin liisaat auton ja liisauskauden jälkeen päätät että luovutko siitä vai ostatko omaksi. Mutta joo, tuolla jaetaan maksuaika kahteen osaan jos auton haluaa pitää. Ja mun käsittääkseni se takuuhinta on vain sellainen että varmistaa sun velattomuuden sopimuksen loppuessa, oletan että saat vähän pätäkkääkin sitten lohdutukseksi jos et pidä autoa. Tuskin kuitenkaan yhtä paljoa kuin mitä vaihtoauto/käsiraha oli.
 
Periaatteessahan sitä voisi ajatella vähän niin että ensin liisaat auton ja liisauskauden jälkeen päätät että luovutko siitä vai ostatko omaksi. Mutta joo, tuolla jaetaan maksuaika kahteen osaan jos auton haluaa pitää. Ja mun käsittääkseni se takuuhinta on vain sellainen että varmistaa sun velattomuuden sopimuksen loppuessa, oletan että saat vähän pätäkkääkin sitten lohdutukseksi jos et pidä autoa. Tuskin kuitenkaan yhtä paljoa kuin mitä vaihtoauto/käsiraha oli.

Yritin soitella ja kysellä Toyotalta, mutta epävarmuuden ruummillistuma osui luurin päähän ja pitää varmaan yrittää löytää joku selväsanaisempi jäbä jatkon kannalta.

Mietin että jos ostan Yariksen jonka arvo 23k ja maksan sitä osissa 4 vuotta. Takaavat hyvityshinnaksi 12k. Miten mulla on sellainen fiilis, että auton jälleenmyynti hinta 4 vuoden jälkeen voisi olla enemmän kuin 12k ?

Sain sen verran irti tuosta puhelustani, että myös 'toisenlainen rahoitus' olisi mahdollista, joka ei olisi 'tavallaan niinkuin liisaus'. Ota näistä nyt selvä.
 
Mietin että jos ostan Yariksen jonka arvo 23k ja maksan sitä osissa 4 vuotta. Takaavat hyvityshinnaksi 12k. Miten mulla on sellainen fiilis, että auton jälleenmyynti hinta 4 vuoden jälkeen voisi olla enemmän kuin 12k ?

Siis paljonko maksat yhteensä lyhennyksiä 4v aikana, 11k?
 
Yritin soitella ja kysellä Toyotalta, mutta epävarmuuden ruummillistuma osui luurin päähän ja pitää varmaan yrittää löytää joku selväsanaisempi jäbä jatkon kannalta.

Mietin että jos ostan Yariksen jonka arvo 23k ja maksan sitä osissa 4 vuotta. Takaavat hyvityshinnaksi 12k. Miten mulla on sellainen fiilis, että auton jälleenmyynti hinta 4 vuoden jälkeen voisi olla enemmän kuin 12k ?

Sain sen verran irti tuosta puhelustani, että myös 'toisenlainen rahoitus' olisi mahdollista, joka ei olisi 'tavallaan niinkuin liisaus'. Ota näistä nyt selvä.
Voit myydä auton jollekin toiselle 4 vuoden jälkeen paremmalla hinnalla mitä saisit Toyotalta. Jos saat auton myynnistä vaikka 16k, niin maksat Toyotalle tuon 12k ja pidät itse loput 4k. Ei sitä ole pakko Toyotalle takaisin palauttaa.
 
Siis paljonko maksat yhteensä lyhennyksiä 4v aikana, 11k?

Vetelin tuolla Toyotan sivulla noita laskurin liukusäätimiä ja yksi asennoista oli tämä:

* Osto hinta 24 k
* 5 k käsiraha
* 10 k viimeinen erä
* Aika: 48 kk
* kk erä 331 (sisältää jotain ruksaamiani lisäjuttuja + vakuutus)

Eikö tuosta tule suurinpirtein 48 * 331 = 15888 €
 
Voit myydä auton jollekin toiselle 4 vuoden jälkeen paremmalla hinnalla mitä saisit Toyotalta. Jos saat auton myynnistä vaikka 16k, niin maksat Toyotalle tuon 12k ja pidät itse loput 4k. Ei sitä ole pakko Toyotalle takaisin palauttaa.

Suosittelen sua marssimaan Korpivaaran työhönottoon heti maanantaina. Tämä oli juuri sellainen kansanomaistus jota kaipasin. Iso kiitos!
 
Suosittelen sua marssimaan Korpivaaran työhönottoon heti maanantaina. Tämä oli juuri sellainen kansanomaistus jota kaipasin. Iso kiitos!
Kiitos vaan. Työpaikka löytyy ja ihan hyvin tulen rahallisesti toimeen. Toisenlainen rahoitus, jota Toyota todennäköisesti tarjoaa on koko auton summasta tehty rahoitus, jossa ostat koko auton itsellesi.
Tällöin kuukausierä muodostuu koko auton hinnasta. Nämä kaikki tiedot löytyvät kyllä sieltä Toyotan sivuilta.
 
Kiitos vaan. Työpaikka löytyy ja ihan hyvin tulen rahallisesti toimeen. Toisenlainen rahoitus, jota Toyota todennäköisesti tarjoaa on koko auton summasta tehty rahoitus, jossa ostat koko auton itsellesi.
Tällöin kuukausierä muodostuu koko auton hinnasta. Nämä kaikki tiedot löytyvät kyllä sieltä Toyotan sivuilta.

Mielestäni tuosta toisesta tavasta en löytänyt tietoa. Kovasti tuota "loppuerän sisältävää" vaihtoehtoa työntävät. Mutta eiköhän tämä selviä.
 
Hankintakaavioni tällä hetkellä, saa korjata.

auto-laskentaa.png
 
Mielestäni tuosta toisesta tavasta en löytänyt tietoa. Kovasti tuota "loppuerän sisältävää" vaihtoehtoa työntävät. Mutta eiköhän tämä selviä.
Suosittelen olemaan yhteydessä Toyotaa myyviin liikkeisiin ja kyselemään sieltä tarjouksia uusiin autoihin.
Sieltä saat myös samat tiedot Toyotan rahoituksista. Joillain jälleenmyyjillä voi olla jopa parempia rahoitustarjouksia kuin Toyotalla.
Näin voit myös neuvotella itsellesi lisäkuluitta lisävarusteita autoon ja yleensä näitä jo joitain tarjotaankin.
 
Kiitos vaan. Työpaikka löytyy ja ihan hyvin tulen rahallisesti toimeen. Toisenlainen rahoitus, jota Toyota todennäköisesti tarjoaa on koko auton summasta tehty rahoitus, jossa ostat koko auton itsellesi.
Tällöin kuukausierä muodostuu koko auton hinnasta. Nämä kaikki tiedot löytyvät kyllä sieltä Toyotan sivuilta.
Huomiona vain, että kyllä se rahoitus tehdään koko auton hinnalle aina. Eli korkoja maksat siitä loppuosasta. Eli jos et lyhennä koko lainaa laina-aikana, niin korko juoksee kyllä sen loppuosan summasta myös.
 
Huomiona vain, että kyllä se rahoitus tehdään koko auton hinnalle aina. Eli korkoja maksat siitä loppuosasta. Eli jos et lyhennä koko lainaa laina-aikana, niin korko juoksee kyllä sen loppuosan summasta myös.
Jees. Niinhän se menee. Kuukausierä on vain laskettu tuon koko summan mukaan tai saa näihinkin valittua tuon suuremman loppuerän maksettavaksi ilman taattua hyvitystä.
 
Vieläkö liikkeet pitää noita kampanjoita nollakoroista uuteen autoon? Oman auton ostin pari vuotta sitten "nollakorolla" koska jäi loppuhinnaltaan tonneja halvemmaksi, kuin hintalapultaan samanhintainen käytetty ja isompi auto.

Mikä on toki harhaanjohtavaa, kun kuitenkin veloitetaan luotonavaus ja kuukausittainen luotonhoitomaksu. Kyllä niistä jonkun koron pystyy laskemaan.

Mutta puhutaan nyt muutaman € kuluista per kk.
 
Vieläkö liikkeet pitää noita kampanjoita nollakoroista uuteen autoon? Oman auton ostin pari vuotta sitten "nollakorolla" koska jäi loppuhinnaltaan tonneja halvemmaksi, kuin hintalapultaan samanhintainen käytetty ja isompi auto.

Mikä on toki harhaanjohtavaa, kun kuitenkin veloitetaan luotonavaus ja kuukausittainen luotonhoitomaksu. Kyllä niistä jonkun koron pystyy laskemaan.

Mutta puhutaan nyt muutaman € kuluista per kk.
Oli noita ihan nollakorkoisiakin. Mulla 2020 alussa ostettu uusi auto korottomalla ja kuluttomalla rahoituksella. Ja 0-käsirahalla. Ja sain vielä 15% listahinnasta alennusta. Autona Seat Ibiza FR 1.0TSI DSG. 249€/kk 72kk ja 3000€ loppuerä.

Mun mielestä kohtuullista. Ja 5v/100tkm takuu.
 
Ei kai missään ole noin korkeaa korkoa?
Vaikka korot onkin noussut niin silti niitä löytyy 1% ylöspäin todellista.
Kyseessä siis rahoitus käytetylle autolle, ei uuden auton rahoitustarjous. Korko oli toisessa tarjouksessa 3,99% ja toisessa jotain 7% tienoilla, mutta kaikkien sivukulujen jälkeen todellinen vuosikorko onkin tuolla 12-13% tienoilla noissa. Tulee päälle kuukausimaksuja, lainan perustamismaksu alussa. Vaihtoauton jälkeen puhutaan alle 10k€ rahoituksesta, niin tuollainen 300€ lainan perustamismaksu + erilliset kuukausikorot nostaa tuota todellista vuosikorkoa merkittävästi. Suuremmalla rahoitus määrällä todellinen vuosikorko olisi pienempi samoilla luvuilla, koska nuo koron päälle tulevat sivukulut nostaa kokonaiskuluja merkittävästi (suhteessa lainan määrään).
 
Oli noita ihan nollakorkoisiakin. Mulla 2020 alussa ostettu uusi auto korottomalla ja kuluttomalla rahoituksella. Ja 0-käsirahalla. Ja sain vielä 15% listahinnasta alennusta. Autona Seat Ibiza FR 1.0TSI DSG. 249€/kk 72kk ja 3000€ loppuerä.

Mun mielestä kohtuullista. Ja 5v/100tkm takuu.

Mulla meni vaihdossa velaton auto, niin rahoituksen kk-erä ja pituus pienempiä. Mutta fordilta vastaava malli ja takuu. Fiesta St-Line, 1.0 mhev. Tais olla kerralla eka ja vika uusi auto, kun fiesta jää markkinoilta pois.
 
Miksi autoilua edes kuuluisi ajatella muuna kuin kk-kuluna? Naurattaa aina periaatteellinen ”kyllä se on jämpti että se on pakko omistaa ja kokonaan maksaa pois”. Eikä siinä mitään, velkoja on hyvä välttää mutta jos puhutaan kiinteästä halvasta korosta jossa jo inflaatio syö pidemmällä maksuajalla osan viimeisestä isommasta maksuerästä pois, niin näen pelkästään järkeä jättää isompaa viimeistä erää. Käytännössä 6 vuoden välein ihmiset näitä autoja kuitenkin vaihtaa viimeistään ja jos vain isomman erän suuruus on arvioitu tarpeeksi suureksi arvioituihin kilometreihin ja arvonalenemaan nähden niin näen kk-summien hahmottamisen auton kokonaiskuluissa lähes varauksetta parhaimpana tapana hahmottaa koko autoilun kulut. Henkilökohtainen mielipide toki.
 
Miksi autoilua edes kuuluisi ajatella muuna kuin kk-kuluna? Naurattaa aina periaatteellinen ”kyllä se on jämpti että se on pakko omistaa ja kokonaan maksaa pois”. Eikä siinä mitään, velkoja on hyvä välttää mutta jos puhutaan kiinteästä halvasta korosta jossa jo inflaatio syö pidemmällä maksuajalla osan viimeisestä isommasta maksuerästä pois, niin näen pelkästään järkeä jättää isompaa viimeistä erää. Käytännössä 6 vuoden välein ihmiset näitä autoja kuitenkin vaihtaa viimeistään ja jos vain isomman erän suuruus on arvioitu tarpeeksi suureksi arvioituihin kilometreihin ja arvonalenemaan nähden niin näen kk-summien hahmottamisen auton kokonaiskuluissa lähes varauksetta parhaimpana tapana hahmottaa koko autoilun kulut. Henkilökohtainen mielipide toki.
Toiset ei halua ottaa auton takia lainaa, meillä kolme autoa ja lainaa ei ole niistä yhtään. Eikä noista mikään ole ns. tonnin pommeja vaan kaksi on siinä 10k€ tuntumassa ja yksi varmaan 15-20k€ välillä vaikka ikää jo +13v.

Toki meillä ei ole mistään muustakaan lainaa eikä edes haluta ottaa lainaa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom