Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:Opelilla korkotarjous 0,99% + kulut (perustaminen 195€, käsittely 10 €/kk) ilmeisesti kaikkiin automalleihin 28.2.2018 asti.
Länsiautolla vaihtoautojen rahoitustarjous 0,5% + kulut (perustaminen 249, käsittely 12 €/kk) 24.2.2018 saakka. Samaan syssyyn saa myös If Länsiauto Vakuutuksen täyskaskon 1. vuoden hintaan 149 €. Kaskotarjous voimassa myös uusille autoille.
Hyundai on muuttanut i30-malliston takuun 7 vuoteen ilman km-rajaa. Niihin on tarjolla myös kohtuuhintainen rahoitustarjous 0,7% + kulut (perustaminen 180 €, käsittely 9 /kk).
Höpön löpön, KSL-prosentit muuttuu sen mukaan mikä on lainattava summa, laina-ajan pituus, käsittely- ja avauskulut ja jämärin suuruus, joten noilla esimerkkien prosenteilla nimenomaan ei pysty vertaamaan paskaakaan, koska esimerkit eroavat yleensä toisistaan aika paljonkin, vaan ainoastaan korkoprosentit ja kulut on relevanttia tietoa koska ne on ainoat suoraan vertailukelpoiset määreet.Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:
Opel: 2.07 - 2.41%
Länsiauto: KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,21 %
Huyndai: Todellinen vuosikorko 4,3 %
... tässäkin siis "halvin" muuttuikin lähes tuplasti kalliimmaksi kuin edes tuo toiseksi halvin...
Mieti nyt vähän itsekin, miten tuon Hyundain tarjous voisi olla kaksi kertaa kalliimpi samalle summalle ja samalle laina-ajalle kuin muut. Muuten vertailussa ei ole järkeä.Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:
Opel: 2.07 - 2.41%
Länsiauto: KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,21 %
Huyndai: Todellinen vuosikorko 4,3 %
... tässäkin siis "halvin" muuttuikin lähes tuplasti kalliimmaksi kuin edes tuo toiseksi halvin...
Hieman tarkennusta tähän.J Rintajoupilla oli ainakin tämän kuun vielä focucseen ja fiestaan 0% korko 0% kulut kamppis menossa.
Joo Fordilla on oma kamppis, mutta ilmeisesti J rintajoupilla oli jotain omaa kamppista vielä tuohon päälle. Kävin meinaan yhden focucsen poistamassa ja samalla tuli ihmeteltyä fiestaakinHieman tarkennusta tähän.
Focus 0% ja 0 kulut.
Fiestaan taas korku on 0% mutta Ford Creditin kulut (130€ perustamiskulu + 9€/kk) tulee kuitenkin päälle.
Koskee tosiaan kaikkia Ford jälleenmyyjiä.
Vielä kun osaisi päättää ottaa Fiestan vai Focuksen
Minkälainen fokkeri tarttui? Itsellä tosiaan mietinnässä Focus edition joko automaattina tai manuaalina tai sitten Fiesta manuaalina.Joo Fordilla on oma kamppis, mutta ilmeisesti J rintajoupilla oli jotain omaa kamppista vielä tuohon päälle. Kävin meinaan yhden focucsen poistamassa ja samalla tuli ihmeteltyä fiestaakin
Focus ST line oli varastossa hyvillä varusteilla joten se lähti matkaan farkkuna ja manuaalina. Kävin tuon editionin ajamassa tuolla automaatti lootalla ja haki ehkä hieman omaan makuun noita vaihteita joten oli helppo päätös kummalla lootalla ottaaMinkälainen fokkeri tarttui? Itsellä tosiaan mietinnässä Focus edition joko automaattina tai manuaalina tai sitten Fiesta manuaalina.
Tätä miettinyt itsekkin ja pitäny lähinnä järkevänä juurikin jos vaihtaa aina uuteen ennen isoa viimeistä erää. Näinköhän sitten tuohon viimeiseen erään saa uuden luoton tehtyä toki myös uusilla ehdoillaNykyään kun tarjotaan paljon rahoituksia "suuremmalla viimeisellä erällä", niin ymmärrän tuon sillä että todennäköisesti auto vaihdetaan uudempaan kun viimeinen erä lähestyy ja tehdään taas uusi rahoitussoppari uudelle kulkupelille.
Mutta entä jos ei halua vaihtaa autoa? Kenellä löytyy takataskusta heittää viimeistä erää varten esim 8000e?
Itellä ainakaan perheellisenä köyhänä ole moisia rahoja ollu tilillä vuosikausiin, saati sitten että sillä jotain autoa maksaisi..
Olisi mielenkiintoista kuulla miten porukka on tuon hoitanu, olettaen että tollanen viimeinen isompi erä rahoituksessa on?
En ole siis autoa vaihtamassa vielä hetkeen, kunhan olen vain kiinnittäny huomion noihin nykyisiin rahoitusmainoksiin.
Itse otin 4000€ jämärin 19k€ rahoitukselle, ihan vaan siksi, että saan "pakollisen" rahoitusyhtiölle menevän kk-erän alemmas. Säästelen tuon jämärin omalle säästötilille (Norwegianin 1,75% kiinteä korko) ja kun rahoitus loppuu, niin päätän vaihdanko auton uudempaan vai maksanko jämärin pois. Tuo antaa paremmin pelivaraa jos vaikka joku kuukausi pitää tehdä isompi hankinta niin voin siirtää tuon jämärin osuuden myöhemmäksi jos meinaa käyttövarat kuivahtaa.Nykyään kun tarjotaan paljon rahoituksia "suuremmalla viimeisellä erällä", niin ymmärrän tuon sillä että todennäköisesti auto vaihdetaan uudempaan kun viimeinen erä lähestyy ja tehdään taas uusi rahoitussoppari uudelle kulkupelille.
Mutta entä jos ei halua vaihtaa autoa? Kenellä löytyy takataskusta heittää viimeistä erää varten esim 8000e?
Itellä ainakaan perheellisenä köyhänä ole moisia rahoja ollu tilillä vuosikausiin, saati sitten että sillä jotain autoa maksaisi..
Olisi mielenkiintoista kuulla miten porukka on tuon hoitanu, olettaen että tollanen viimeinen isompi erä rahoituksessa on?
En ole siis autoa vaihtamassa vielä hetkeen, kunhan olen vain kiinnittäny huomion noihin nykyisiin rahoitusmainoksiin.
harmillisen pieni kippa ja tuo 20t kilsaa, vaikka onkin jo vähän parempi kun normi 15tkm niin on silti ihan liian pieni :/Suosittu Toyota Yaris Hybrid nyt edullisesti 2,5 vuoden sopimuksella ilman käsirahaa!
Yaris Hybrid 2,5 v/50 tkm (20 tkm/vuosi) kilsoilla 279 e/kk. Tuo on aika ok tarjous jo.
eipä tolla 20tkm kyllä kovin kummosta matkaa ajella vielä. Itellä tais ennen muuttoa olla työmatka tommosen 27km suuntaansa ja vuosittain tuli 25tkm, nyttemmin kun työmatkat lyheni 16km:n niin vieläkin tuntuu että tuo 20tkm alitus tekee tiukkaa, vaikka nyt on käytettävissä muummoassa julkinen ihan toisella tapaa mitä ennen.No siihen noi tarjoukset on tarkoitettu. Arvo laskee reilusti enemmän isommilla kilsoilla. Jos tarviit enemmän niin suosittelen normaalia rahoitusta.
20 tkm pääsee jo aika reilua työmatkaakin ajelemaan.
Paljonko sopparissa maksavat lisäkilsat tuohon päälle? Siitä vaan kysäisemäön ne ehdot ja eiköhän se selviä.harmillisen pieni kippa ja tuo 20t kilsaa, vaikka onkin jo vähän parempi kun normi 15tkm niin on silti ihan liian pieni :/
Ihan normisettiä toi jämärillä kikkailu. Saadaan uudempi ja hienompi auto pihaan samansuuruisella kk-erällä kuin mitä muuten saisi jonkin vanhemman karvalakin. Varsinkin kalliimman hintaluokan autoissa se jämäri pienentää kk-erää huomattavasti ja sen saa käytännössä pyytämällä, koska 60kk osarin jälkeenkin kalliimman hintaluokan auton arvo on varmasti enemmän kuin jokin 30 pinnan jämäri.Itse otin 4000€ jämärin 19k€ rahoitukselle, ihan vaan siksi, että saan "pakollisen" rahoitusyhtiölle menevän kk-erän alemmas. Säästelen tuon jämärin omalle säästötilille (Norwegianin 1,75% kiinteä korko) ja kun rahoitus loppuu, niin päätän vaihdanko auton uudempaan vai maksanko jämärin pois. Tuo antaa paremmin pelivaraa jos vaikka joku kuukausi pitää tehdä isompi hankinta niin voin siirtää tuon jämärin osuuden myöhemmäksi jos meinaa käyttövarat kuivahtaa.
Tietty maksan tuosta pientä preemiota korkeampina korkomenoina kun pääoma ei pienene maksimivauhtia, mutta nää on näitä omia päätöksiä. Toki saan vastaavasti pientä korkotuottoa säästetylle pääomalle kun pidän sen tuolla Norskin tilillä enkä maksa suoraan rahoitusyhtiölle.
Joo samaan hintaan pitäisi saada vähintään E-mersua ja rajattomilla kilsoilla...harmillisen pieni kippa ja tuo 20t kilsaa, vaikka onkin jo vähän parempi kun normi 15tkm niin on silti ihan liian pieni :/
Tää on kyllä sellainen asia, mikä on hyvä pitää mielessä kun etenkin käytetyn jämäriä suunnittelee. Jos ostaa halvahkon auton pitkällä rahoituksella ja jättää siihen ison jämärin, niin rahoituksen loppuessa voikin jääädä musta pekka käteen kun velkaa on enemmän kuin autosta saa hyvitystä jos sen meinaa vaihtaa. Ellei valtio nyt tee jotain vero/tienkäyttömaksu-uudistusta joka romahduttaa käytettyjen arvon, niin oman autoni arvo ei kyllä rahoituksen aikana kerkeä laskemaan alle jämärin arvon. Ja tosiaan tarkoitus on, että tilillä on rahaa siinä vaiheessa sen verran, että se jämäri on varaa maksaa pois jos auton haluaa vielä pitää eikä laittaa vaihtoon.Ongelmiin kuitenkin törmätään, jos rahoitus on laadittu niin, että jäljellä olevaa velkaa on myyntihetkellä enemmän, mikä on oman auton arvo. Tämä uhkakuva jää monelta huomioimatta keväisen autokuumeen iskiessä. Rahoitus tulisikin aina laatia niin, että autosta saa sitä myytäessä jonkin verran enemmän kuin lainaa on jäljellä.
Tai siis tuo oli se kuukausittainen negatiivinen kassavirta, mutta oikeasti auto maksoi jotain ~1500e/kkNäin 85ke:n auto maksoi minulle about 1,9 prosentin todellisella vuosikorolla 279e/kk.
Onko toi nyt oikeasti vuoden dieselit vai 1600 € tankkauskortti Nesteelle?Opel Grandland X diesel-malleihin vuoden löpöt kaupan päälle sekä rahoitus 0,99% + kulut (perustaminen 249 eur, käsittely 12 eur/kk). Molemmat tarjoukset voimassa uusiin kuluttaja-asiakkaiden tilauksiin 31.3. saakka.
Taitaa olla 1200 litraa dieseliä.Onko toi nyt oikeasti vuoden dieselit vai 1600 € tankkauskortti Nesteelle?
Taitaa olla 1200 litraa dieseliä.
Eli juu. Tuohan on ajettu jo juhannukseen mennessä pois =)Siellähän se lukee että 20 tkm 6l kulutuksella.
Tuo on aika hyvä kyllä. 20tkm vuosi riittää hyvin monelle suomalaiselle ja varsinkin Yariksen kokoiselle autolle. Yarikseen ei saa koukkua ja muutekin vähän turhan pieni, mutta muuten voisi jopa itse harkita. Poistuvasta Auriksesta kun tulisi jotain vastaavaa.Suosittu Toyota Yaris Hybrid nyt edullisesti 2,5 vuoden sopimuksella ilman käsirahaa!
Yaris Hybrid 2,5 v/50 tkm (20 tkm/vuosi) kilsoilla 279 e/kk. Tuo on aika ok tarjous jo.
12e/kk on 10 000e rahoitukseen sama asia kuin 1.45% korko.Vuos sitte vaihoin about autoa niin oli 0% korko 12e/kk kulut tosin. Mutta Kaskosta sai -50% vuodeksi joten kuluja tuosta jäi jotain 100e kun maksan 3v pois.
Entäs kun maksoin käsirahalla 600e+ = perustuskulut + toimitusmaksu(taijoku) + 36*12e Korko 0 tällä hetkellä! Kokonaissummaan toki pieni lisä.12e/kk on 10 000e rahoitukseen sama asia kuin 1.45% korko.
Jos lainaa on jäljellä enää 5000e, niin se vastaa jo melkein 3% korkoa.
No eihän se aivan ole. Ja toki jos jostain vakuutuksesta saa alennusta niin ehkä se on siinä auton hinnassa kuitenkin jo huomioituZepi varmaan luuli aksen luulevan 0-korkoisen autolainan 12€/kk kuluilla olevan kuluton autolaina, ja halusi tätä valistaa asiasta ja laskea kk-kulun auki korkoprosentiksi..?
Käsirahaa 8000e vs 4000e. 4000e käsirahalla toiset 4000e säästöön, missä se ei "kulu" eli laske arvoa, vaan voi jopa nousta/kasvaa korkoa.Mihin hukkaan se menee?