Nykyinen Leasing-soppari(18kk) on loppumassa Huhtikuun lopulla ja olen katsellut vaihtoehtoja. Nykyinen Audi A3 on maksanut 278/kk ALD/Ayvensilta ja se on sisältänyt lähes kaikki (EI: Ajoneuvovero/Vakuutus/Kaasu/Bensa).
Nyt kun katselen vaihtoehtoja samaan hintaan, niin tarjolla on ainoastaan jotain Kia Picantoa(Beely). Selityksenä kuullut korkojen nousua tms., vaikkakin korot olivat nykyisen ottohetkellä 4% paikkeilla.
Koska kilometrejä tulee vähän (8000km), en haluaisi maksaa autosta paljoa (mahdollisimman vähän) ja muutenkin autolla ei ole suurta statusmerkitystä, mutta sen pitäisi olla kuitenkin ok-tasoinen.
Excelmiehenä lasken suht tarkkaan auton kulut, mutta tottakai voi tulla jotain mitä en ole huomioinut.
Olen myös katsellut Huyndain Go-tarjouksia ja siellä olevaa: Hyundai i30 Wagon Fresh Plus-autoa, lähinnä mahdollisen elämäntilanteen muutoksen takia. Myös siksi, että samaan hintaan saa täysillä palveluilla esim. Beelyltä(joka ei sillä kaikkia samoja palveluita, esim. renkaat, rengasvaihdot) jotain huonompia autoja.
Puuttuuko listalta jotain mitä ei ole huomioitu tai kommenttia muuten laskelmasta?, aina kun voi parantaa.
Laskelmassa laskettu KK-kulut, jotka on yhteensä 459€ kaikkine käyttökuluineen yms.
Ydinkysymys siis on, että miten Optimoida kulut saada vaivatonta autoilua? Löytyykö jostain alle 300€ autoja automaatilla, jotka ei ole ns. pikkuautoja.
Ajokilometrit V | 8 000 | |
Sopimusjakso | 48kk | Ei aloitusmaksua |
Kuukausimaksu KK kuluineen | 334,00 | Automaattiversio (manuaalinen 299€) |
Käsiraha ostettaessa | 0,00 | |
Ajoneuvovero | 12,00 | Itse maksettava |
Liikenne- ja täyskaskovakuutus | 38,00 | Itse maksettava(456) |
Kesä- ja talvirenkaat (1 kierros 4v aikana) | 0,00 | Sisältyy |
Polttoainekulut [8 000km] | 75,00 | Itse maksettava |
Korjaukset ja yllätyskorjaukset | 0,00 | Sisältyy |
Perushuollot ja pienkorjaukset | 0,00 | Sisältyy |
Rengasvaihto (2krt/v) | 0,00 | Sisältyy |
Katsastus | 0,00 | Sisältyy |