Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
Kuten jo sanottu, älyttömiä hintoja. ALD:ltä saa esim. nyt GLE hybridi Mersua n. 900e/kk, mikä ei ole siis kuin 130e enemmän kuin tuo Superb vaikka kyseessä on hinnaltaan tuplat maksava auto.

Kysy tuolta tarjousta: Autot - ALD Yksityisleasing
Itse kysyisin huvikseni myös esim. e-sarjan mersusta tai 5-sarjan bemarista. Ainakin tuota Bemaria (530e farmari) sai viime syksynä suunnilleen samaan hintaan kuin nuo sinun yo. tarjoukset.
 
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)

Esimerkiksi tuo Passatti maksaa nuo kilometrit ajettuna sinulle ~0,53€/km + polttoaineet, suurin veroton kilometrikorvaus on tänä vuonna 0,44€/km. Kallis, todella kallis...
 
Samaan tulokseen tulin aiemmin omissa laskelmissa, erittäin kalliit tarjoukset.
Tarjouksissa oli mukana koukku ja webasto, ei kuitenkaan muita kalliita varusteita. Passat ja Superb ovat lähinnä vaihtoehtoja sisätilojen ja tavaratilan takia, kaksi turvaistuinta ja aikuinen pitäisi saada mahtumaan takapenkille + rattaat ja rutkasti muuta tavaraa konttiin.
Octaviaa pitää vielä vakavasti kuitenkin harkita, fiksudiilinä varsin kohtuuhintainen.
 
Alkaa olla pian auton vaihto todellisuutta. Nykyinen "leasing" takasinlunastussopimuksella: Kia Optima Phev 36kk, 18,5tkm/v hintaan 519€/kk (ilman huoltoja) Delta Autosta. Seuraava auto täyssähkö esim. Tesla 3, ID4, Mustang Mach-e... Onko täällä joku tehnyt hyviä liisuridiilejä oheisen tason autoista ja millä spekseillä?
Jos Kona EV on vaihtoehto, niin autoverkkokaupassa on 64kWh mallia 395€/kk 15tkm/vuosi. 445€/kk 25tkm/v.
 
Noilla kuukausihinnoilla on parempi vaihtoehto ostaa uusi Passat GTE farkku noin 48 000 €:lla vaikka 100% rahoituksella ja ottaa siihen päälle 3 vuoden huolenpitosopimus noin 50 € / kk.
Huolenpitosopimuksesta saat ylijääneet rahat takaisin ja tuon Passatin hyvitysarvo on jossain 30-35 k€ luokassa 3 vuoden ja 50-70 tkm kuluttua.

Lisäksi saat tingattua autosta hinnan kohdilleen ja mahdollisesti jotain pikku extraa päälle.
Työkaveri sai viime vuoden lopulla tingattua tuollaiseen GTE:hen kaupan päälle talvirenkaat, kumimaton konttiin ja Stardust pinnoitteen auton pintaan.
Tähän sen verran että VagArenalla on kerrottu että tuo Volkkarin huolenpitosopimus muuttui tämän kuun alusta lähtien niin ettei huolenpitosopimuksesta enää palauteta rahoja.

Huolenpitosopimus - kokemuksia
 
Ensimmäisen auton hommaaminen tullut ajankohtaiseksi ja pohdinnassa leasaaminen. Vastaan tuli tässäkin ketjussa keskusteltu Toyotan auto vuodeksi- tarjous, jossa saa Yariksen 235/kk hintaan. Yaris Hybridpaketilla vuodeksi 235 €/kk - Metroauto Oy

Tuo kilometrimäärä (15 000) on aivan riittävä, pohdintaa aiheuttaa kuitenkin tuo mahdollisten huoltojen tarve. Kuinka todennäköisesti uudessa autossa tulee vuoden aikana jotain kalliita huoltoja ja menevätkö ne esim takuuseen? Verraten siis perinteisempiin leasing palveluihin, joissa mukana huoltopaketit. Vuosihuoltohan tuolle Toyotalle pitää omasta pussista maksaa, mutta 200e hinta ei paha.
Autoista ja auton ostosta en siis juurikaan mitään tiedä, ja haussa mahdollisimman helppo ja vähän stressiä aiheuttava ratkaisu. Sinänsä tarvetta ei ole juuri uudelle autolle, mutta Yariksen hinta houkuttaa eikä esim Laakkosella tai muilla aivan yhtä hyviä diilejä saatavissa, etenkin kun kyseessä automaattivaihteinen hybridi.
 
Ensimmäisen auton hommaaminen tullut ajankohtaiseksi ja pohdinnassa leasaaminen. Vastaan tuli tässäkin ketjussa keskusteltu Toyotan auto vuodeksi- tarjous, jossa saa Yariksen 235/kk hintaan. Yaris Hybridpaketilla vuodeksi 235 €/kk - Metroauto Oy

Tuo kilometrimäärä (15 000) on aivan riittävä, pohdintaa aiheuttaa kuitenkin tuo mahdollisten huoltojen tarve. Kuinka todennäköisesti uudessa autossa tulee vuoden aikana jotain kalliita huoltoja ja menevätkö ne esim takuuseen? Verraten siis perinteisempiin leasing palveluihin, joissa mukana huoltopaketit. Vuosihuoltohan tuolle Toyotalle pitää omasta pussista maksaa, mutta 200e hinta ei paha.
Autoista ja auton ostosta en siis juurikaan mitään tiedä, ja haussa mahdollisimman helppo ja vähän stressiä aiheuttava ratkaisu. Sinänsä tarvetta ei ole juuri uudelle autolle, mutta Yariksen hinta houkuttaa eikä esim Laakkosella tai muilla aivan yhtä hyviä diilejä saatavissa, etenkin kun kyseessä automaattivaihteinen hybridi.
Eipä noissa mitään määräaikaishuoltoja kummempia tule. Eli vuodessa tulee toi 1 huolto, ei muuta.
 
Tossa ei muuten ole talvirenkaista mitään mainintaa? Sisältyvätkö hintaan?
 

Täällä maininta kaksista renkaista, varusteet ja lisätiedot kohdassa.
Ja kiitos avusta!
Miten näissä menee jos asuu jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Toimittavatko toiseen kaupunkiin vai pitääkö käydä noutamassa toimipisteestä? Olis mielenkiintoinen tarjous tämä auto vuodeksi systeemi
 
Miten näissä menee jos asuu jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Toimittavatko toiseen kaupunkiin vai pitääkö käydä noutamassa toimipisteestä? Olis mielenkiintoinen tarjous tämä auto vuodeksi systeemi

Näissä Toiskissa varmaan joutuu toimipisteestä hakemaan. Autoverkkokaupan auto vuodeksi autoissa voi valita että toimittaa lähimpään A-katsastuksen joita löytyy sieltä sun täältä.

Itse otin tuommoisen Yaris-diilin ja toimitus on arvioitu joulukuulle, johtuen suuresta kiinnostuksesta ja toimitusvaikeuksista/komponenttipulasta. Vaihtoehtona olisi ollut esim. Hyundai i20 autoverkkokaupasta jonka olisi saanut parissa viikossa, mutta Yariksessa houkutteli hieman parempi varustus, halvempi kuukausidiili johon sisältyy huolto ja enemmän kilometrejä, alhaisempi kulutus ja pienempi ajoneuvovero.
 
Näissä Toiskissa varmaan joutuu toimipisteestä hakemaan. Autoverkkokaupan auto vuodeksi autoissa voi valita että toimittaa lähimpään A-katsastuksen joita löytyy sieltä sun täältä.

Itse otin tuommoisen Yaris-diilin ja toimitus on arvioitu joulukuulle, johtuen suuresta kiinnostuksesta ja toimitusvaikeuksista/komponenttipulasta. Vaihtoehtona olisi ollut esim. Hyundai i20 autoverkkokaupasta jonka olisi saanut parissa viikossa, mutta Yariksessa houkutteli hieman parempi varustus, halvempi kuukausidiili johon sisältyy huolto ja enemmän kilometrejä, alhaisempi kulutus ja pienempi ajoneuvovero.
Soitin tuonne Toyota Airportiin ja asia oli juurikin niin, että pitää käydä noutamassa heidän toimipisteestään. Toyota Autokeskus Hämeenlinnasta taas ilmoitti, että he toimittavat vaikka kotiovelle. Siellä saman tyylinen Toyota vuodeksi kampanja myös. Täytyy vähän mietiskellä vielä vaihtoehtoja mitä tehdä.
 
Ensimmäisen auton hommaaminen tullut ajankohtaiseksi ja pohdinnassa leasaaminen. Vastaan tuli tässäkin ketjussa keskusteltu Toyotan auto vuodeksi- tarjous, jossa saa Yariksen 235/kk hintaan. Yaris Hybridpaketilla vuodeksi 235 €/kk - Metroauto Oy

Tuo kilometrimäärä (15 000) on aivan riittävä, pohdintaa aiheuttaa kuitenkin tuo mahdollisten huoltojen tarve. Kuinka todennäköisesti uudessa autossa tulee vuoden aikana jotain kalliita huoltoja ja menevätkö ne esim takuuseen? Verraten siis perinteisempiin leasing palveluihin, joissa mukana huoltopaketit. Vuosihuoltohan tuolle Toyotalle pitää omasta pussista maksaa, mutta 200e hinta ei paha.
Autoista ja auton ostosta en siis juurikaan mitään tiedä, ja haussa mahdollisimman helppo ja vähän stressiä aiheuttava ratkaisu. Sinänsä tarvetta ei ole juuri uudelle autolle, mutta Yariksen hinta houkuttaa eikä esim Laakkosella tai muilla aivan yhtä hyviä diilejä saatavissa, etenkin kun kyseessä automaattivaihteinen hybridi.
Mainitsin Toyota Kaivokselan myyjälle Metroauton tarjouksesta, niin onnistui vielä nokittamaan paremmaksi. Ei tosin paljoa, mutta 233,70 €/kk sai lopulliseksi hinnaksi :D

Toimitus tosiaan arviolta joskus Joulukuussa.
 
Alkaa nykyinen toinen auto olemaan jo siinä kunnossa, että uutta pitäisi saada. Olen pitkään miettinyt, että olisiko seuraava leasing-auto. Onko joku täältä sellaisen tässä lähiaikoina ottanut? Ajattelin että voisi olla aika huoleton ratkaisu, kun haen nyt aivan perusautoa, lähinna kauppakassiksi.
 
Alkaa nykyinen toinen auto olemaan jo siinä kunnossa, että uutta pitäisi saada. Olen pitkään miettinyt, että olisiko seuraava leasing-auto. Onko joku täältä sellaisen tässä lähiaikoina ottanut? Ajattelin että voisi olla aika huoleton ratkaisu, kun haen nyt aivan perusautoa, lähinna kauppakassiksi.

Autoverkkokaupan #melkeinuusi yksityisliisari, aivan perus Clio farmari 159 € / kk 2 vuoden sopimuksella ja 15 tkm / vuosi ajomäärällä, 25 tkm / vuosi ajomäärällä +50 € / kk.
 
Onko mielipidettä, jos pariksi kuukaudeksi autoa tarvisi, vaatimuksena tupla-isofixit takana. Toyotalta saa Yariksen 1. kk 370 e ja sen jälkeen taisi olla 430 e. Ei liene järkevämpääkään diiliä noin lyhyelle ajanjaksolle?
 
Onko mielipidettä, jos pariksi kuukaudeksi autoa tarvisi, vaatimuksena tupla-isofixit takana. Toyotalta saa Yariksen 1. kk 370 e ja sen jälkeen taisi olla 430 e. Ei liene järkevämpääkään diiliä noin lyhyelle ajanjaksolle?

Ei varmaan uusissa autoissa parempaa ole. Toinen vaihtoehto on huutokaupat.com ja sieltä joku 15v vanha auto alle tonnilla. Niistäkin isofixit monesta löytyy.
 
Onko mielipidettä, jos pariksi kuukaudeksi autoa tarvisi, vaatimuksena tupla-isofixit takana. Toyotalta saa Yariksen 1. kk 370 e ja sen jälkeen taisi olla 430 e. Ei liene järkevämpääkään diiliä noin lyhyelle ajanjaksolle?

2 istuinta pitäisi saada mahtumaan? Kannattaa kokeilla mahtuuko teillä yarikseen istuimet kuskin taakse.
 
Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään pikkukirppua liisingillä.
Ostaa jonkun 3-4 donan Volvon ja myy siten samalla rahaa pois kun on tarve päättynyt.
 
2 istuinta pitäisi saada mahtumaan? Kannattaa kokeilla mahtuuko teillä yarikseen istuimet kuskin taakse.
Käytännössä autossa on korkeintaan yksi aikuinen ja kaksi lasta, joten suurempi istuin voi olla pelkääjän takana. Sisämitoiltaan tuo näyttää itse asiassa Hatchback Corollaa vastaavalta, jos Toyotan virallisiin dimensioihin on uskominen.
Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään pikkukirppua liisingillä.
Ostaa jonkun 3-4 donan Volvon ja myy siten samalla rahaa pois kun on tarve päättynyt.
Tähän on varmaan useampi näkemys. Totta on, että tuurilla käytetystä autosta voi saada saman tai enempikin takaisin, kuin siitä varsinaisesti on maksanut. Kuitenkin tällaista parin kuukauden tarvetta ajatellen ongelmat saattavat eskaloitua: oman auton veroihin ja vakuutuksiin menee rahaa ja käytettyä autoa ostaessa ei vain koskaan voi tietää, josko sattuu isompaa remppaa eteen. Vaikka remppa ei olisi kallis, menetetty aika on ongelma, jos auto on välttämätön. Puhumattakaan siitä, että pelkkään auton etsimiseen tuhrautuu tuntikaupalla aikaa ja optimaalista ei voi jäädä odottelemaan, jos tarve on alle viikon päässä.

Varmaan toisenlaisenkin ja omista lähtökohdista perustellumman ratkaisun voi tehdä, mutta äkkiseltään lyhytaikaiseen tarpeeseen tuollaisessa kuukausileasingissa ei voi mitenkään järjettömiä tappioita tehdä.
 
Käytännössä autossa on korkeintaan yksi aikuinen ja kaksi lasta, joten suurempi istuin voi olla pelkääjän takana. Sisämitoiltaan tuo näyttää itse asiassa Hatchback Corollaa vastaavalta, jos Toyotan virallisiin dimensioihin on uskominen.

Tähän on varmaan useampi näkemys. Totta on, että tuurilla käytetystä autosta voi saada saman tai enempikin takaisin, kuin siitä varsinaisesti on maksanut. Kuitenkin tällaista parin kuukauden tarvetta ajatellen ongelmat saattavat eskaloitua: oman auton veroihin ja vakuutuksiin menee rahaa ja käytettyä autoa ostaessa ei vain koskaan voi tietää, josko sattuu isompaa remppaa eteen. Vaikka remppa ei olisi kallis, menetetty aika on ongelma, jos auto on välttämätön. Puhumattakaan siitä, että pelkkään auton etsimiseen tuhrautuu tuntikaupalla aikaa ja optimaalista ei voi jäädä odottelemaan, jos tarve on alle viikon päässä.

Varmaan toisenlaisenkin ja omista lähtökohdista perustellumman ratkaisun voi tehdä, mutta äkkiseltään lyhytaikaiseen tarpeeseen tuollaisessa kuukausileasingissa ei voi mitenkään järjettömiä tappioita tehdä.
Mulla on ollut noita kinneri vuodeksi autoja 3 putkeen ja ajattelin ottaa neljännenkin. Helppoa ja stressitöntä. Suosittelen.
 
Missä tämä liisaus on väännetty rautalangasta, jos jossain on kertokaa. Itsellä n 10000e arvoinen vaihtoauto ja mietin ostaako suoraan kertamaksulla vai liisauksella. Pystyykö edes kunnon vertailua tekemään jos myyn 5v päästä pois kumpi on ollut edullisempi tapa?
 
Missä tämä liisaus on väännetty rautalangasta, jos jossain on kertokaa. Itsellä n 10000e arvoinen vaihtoauto ja mietin ostaako suoraan kertamaksulla vai liisauksella. Pystyykö edes kunnon vertailua tekemään jos myyn 5v päästä pois kumpi on ollut edullisempi tapa?
No liisaus tarkoittaa samaa kuin vuokraus. Eli et maksa autoa itsellesi. Sitten osa soppareista on perinteisiä osamaksuja, taatulla takaisinostohinnalla. Eli ensin pitää päättäämitä haluaa?

Yleensä neuvoni olisi, jos vain tulot riittää, että sijoita toi 10te ja etsi joku kuluton ja korotn rahoitus ja hommaa sillä auto ja lyhentele kuukausittain. Todennäköisesti toi on aina se halvin tapa, varsinkaan, jos ei ole niin tarkkaa, mikä auto tulee. Audi/BMW /Mersu/Volvo jne, ei varmasti löydy kuluttomia lainoja. Kia/Peugeot/Ford/Seat jne, taasen löytyy tasaisin väliajoin.
Hyvät liisari / osamaksusopparit takaisinostolla pääsee lähelle. 5v on jo sellainen aika. että ei tota aikaa edes yleensä liisata. 12-48kk lienee se "normi"
 
No liisaus tarkoittaa samaa kuin vuokraus. Eli et maksa autoa itsellesi. Sitten osa soppareista on perinteisiä osamaksuja, taatulla takaisinostohinnalla. Eli ensin pitää päättäämitä haluaa?

Yleensä neuvoni olisi, jos vain tulot riittää, että sijoita toi 10te ja etsi joku kuluton ja korotn rahoitus ja hommaa sillä auto ja lyhentele kuukausittain. Todennäköisesti toi on aina se halvin tapa, varsinkaan, jos ei ole niin tarkkaa, mikä auto tulee. Audi/BMW /Mersu/Volvo jne, ei varmasti löydy kuluttomia lainoja. Kia/Peugeot/Ford/Seat jne, taasen löytyy tasaisin väliajoin.
Hyvät liisari / osamaksusopparit takaisinostolla pääsee lähelle. 5v on jo sellainen aika. että ei tota aikaa edes yleensä liisata. 12-48kk lienee se "normi"
Vaikein on lähteä vertailemaan tuohon että ostaisi suoraan perinteiseen tapaan kerralla. Sen takia otin tuon 5v se nyt voi olla vaikka 2v. Mutta jotenkin pitäs pystyy vertaileen kumpi on halvempi ajankohdasta A ajankohtaan B kun autosta luovutaan.
 
Vaikein on lähteä vertailemaan tuohon että ostaisi suoraan perinteiseen tapaan kerralla. Sen takia otin tuon 5v se nyt voi olla vaikka 2v. Mutta jotenkin pitäs pystyy vertaileen kumpi on halvempi ajankohdasta A ajankohtaan B kun autosta luovutaan.
Vaikeinta tossa on sen tulevan jälleemyyntiarvon määritys. Eli omaksi ostaessa se riski on itsellä. Muissa vaihtoehdoissa se riski on ulkoistettu. Harvoin noi liisarit/vastaavat sen halvemmaksi tulee, mutta helppous se noissa on parasta. Mulla oli edellinen 4v ja nyt kesällä otettu 3v ja tietääpähän ainakin, milloin auto vaihtuu :)

Näissä kk-maksullisissa oleellista on tarttua hyvään tarjoukseen, kun sellainen tulee (ja toki sellainen tunnistaa). Parhaimmillaanhan jokunen vuosi sitten autoverkkokaupasta sai 12kk diilejä joistain pikkuautoista 99e/kk. Nytkin saa jotain Clioja vähän käytettynä vuodeksi 159e/kk. Ei noi sii maltaitas maksa. Tai jonkun Kona Electricin saa 395e/kk 12kk/20tkm diilillä, eli edukkaasti pääsee sähkäriä vuodeksi ihmettelmään.

Toisaalta ostin kolmosautoksi 2v sitten Ibizan uutena kuluttomalla ja korottomalla + käsirahattomalla lainalla 249e/kk /72kk ja 3te vika erä. 15.5te jäljellä lainaa ja autosta tarjottiin >19te juuri, eli halvaksi ois tullut, jos nyt myisin, n.120e/kk.

Taasen oma ykkösauto (BMW X3 30e MSport) liisattuna mun mielestä järkevämpi kuin omaksi ostettuna. Tohon ois joutunut aikamoisen käsirahan lyömään ja lainallekin ois korkokuluja tullut, vaikka BF tarjous olikin 0.9% +kulut. Laskeskelin liisarin edullisemmaksi ja ennustettavammaksi. 36kk vanhan hybridin hintaa ei ole ihan helppo arvioida. Ja ensin odotin autoa liki 8kk, eli ostohetkestä 44kk päähän ois pitänyt osata arvioida auton jälleenmyyntihinta. No nyt ei tartte kuin maksaa kk-maksut ja palauttaa auto sopimuksen päättyessä :)
 
Käytännössä autossa on korkeintaan yksi aikuinen ja kaksi lasta, joten suurempi istuin voi olla pelkääjän takana. Sisämitoiltaan tuo näyttää itse asiassa Hatchback Corollaa vastaavalta, jos Toyotan virallisiin dimensioihin on uskominen.

Tähän on varmaan useampi näkemys. Totta on, että tuurilla käytetystä autosta voi saada saman tai enempikin takaisin, kuin siitä varsinaisesti on maksanut. Kuitenkin tällaista parin kuukauden tarvetta ajatellen ongelmat saattavat eskaloitua: oman auton veroihin ja vakuutuksiin menee rahaa ja käytettyä autoa ostaessa ei vain koskaan voi tietää, josko sattuu isompaa remppaa eteen. Vaikka remppa ei olisi kallis, menetetty aika on ongelma, jos auto on välttämätön. Puhumattakaan siitä, että pelkkään auton etsimiseen tuhrautuu tuntikaupalla aikaa ja optimaalista ei voi jäädä odottelemaan, jos tarve on alle viikon päässä.

Varmaan toisenlaisenkin ja omista lähtökohdista perustellumman ratkaisun voi tehdä, mutta äkkiseltään lyhytaikaiseen tarpeeseen tuollaisessa kuukausileasingissa ei voi mitenkään järjettömiä tappioita tehdä.

Itsekkin tykkäsin noista minileasingeistä muutama vuosi takaperin. Tuli ajettua Yariksella, Pololla ja Ibizalla ja saatua vähän tuntumaa eri merkeistä. Hinnat vaan nousivat pikkukipoissa 500e/2000km -> 800e tuntumaan post Korona, mutta Toyota näköjään hinnoitellut fiksusti. Suosittelen kokeilemaan, varsinkin kun uusi Yaris on oikeasti hyvä auto ajaa.

Lisähuomiona yleisesti, kuinka kk vuokran voi kuolettaa. Jos lyhyenä aikana tulisi esim. 1300 km kilometrikorvattua ajoa, niin lopun kuukaudesta voit seisottaa autoa nurkka-ajoa varten. Jos kilsoja tulee yli tuon yleisen 1500-2000 km voi sitä autoa pitää vastaavasti kauemmin. Bensaahan tuollainen uusi pikkuauto vie sen 5-6 l eli 9-10 c/km.

Siinä kantaa toki riskiä ilkivallasta/kiveniskuista ja kolhujen korkeista omavastuista, jos niille ei ota lisäpoistoja.
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Pyysin Volvo-paketti-tarjouksen V60 farkku T6 Long Range lataushybridiin. 36kk, 75tkm, huollot, taattu hyvitys (takaisinosto). Hinta varusteineen 56 600. Käsiraha 10000. Kk-erä 499 eur. Mitä mieltä tästä?
 
Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Pyysin Volvo-paketti-tarjouksen V60 farkku T6 Long Range lataushybridiin. 36kk, 75tkm, huollot, taattu hyvitys (takaisinosto). Hinta varusteineen 56 600. Käsiraha 10000. Kk-erä 499 eur. Mitä mieltä tästä?
Ei nyt ihan mahdoton. Kilsat kuitenkin ihan ok. Odottelisin nyt black fridayn kuitenkin. Ollut tosi hyviä tarjouksia viime vuosina.
 
Hyviä kommentteja tässä ketjussa. Pyysin Volvo-paketti-tarjouksen V60 farkku T6 Long Range lataushybridiin. 36kk, 75tkm, huollot, taattu hyvitys (takaisinosto). Hinta varusteineen 56 600. Käsiraha 10000. Kk-erä 499 eur. Mitä mieltä tästä?

Bilia mainosti jotain Volvo tarjouksia noin pitkää sopimusta ei esimerkeissä ollut mutta varmaan kysymällä. Jos ei oma tarjous ollut bilialta niin kai verrokkia voi kysyä.

 
Vaimo otti toistamiseen auton Laakkosen Fiksudiilillä, tällä kertaa Skoda Kamiq. 36kk/60000km pyöreät 390,00€/kk. Hinta sisältää pelkän auton lisävarusteineen. Suurin ero tuossa Fiksudiilissä verrattuna tavalliseen leasing autoon on se, että diilissä auto on oma ja sille voi tehdä käytännössä mitä vaan tuon diilin aikana. Jos sen vaikka myy, tulee lainan loppusumma tietenkin maksaa pois. Jos auton pitää koko diilin ajan, tulee se palauttaa liikkeeseen tai lunastaa itselle ennakkoon sovitulla jäännösarvolla.
 
Minun tarjous (Volvo-paketti) on paikallisesta Volvo-liikkeestä ja Santander on luoton antaja. Onko muuten kilpailuttamisesta Autotalli.com kautta kokemuksia?
Hinnat on noissakin vain aikalailla nousseet. Kun ekan fiksudiilin otin 2017, sain 116dA business bemun 48kk/60tkm 269e/kk. Toisen diilin perheeseen kanssa 2107 ja Mini Clubman Cooper A business oli 48kk/60tkm 312e/kk. Noista Minin myin vajaan vuoden ennen sopparin loppua, kun ei koronan takia tullut ajoja. Sain omani pois, autovexin kautta meni Ford/Laakkonen...
 
Ei nyt ihan mahdoton. Kilsat kuitenkin ihan ok. Odottelisin nyt black fridayn kuitenkin. Ollut tosi hyviä tarjouksia viime vuosina.
Kauanko ajat ja miten laskit että halvempi liisata kuin ostaa omaksi? Vai olisiko osamaksu ollut kyseessä? Kukaanhan ei autoon lainaa ota varmaan...
 
Mulla 36kk ja 45tkm soppari nyt. Aika tasoihin arvioin osamaksun kanssa, mutta liisatussa ei tartte jälleenmyyntihinnasta ressata. Ja eipä ole rahaa kiinni autossa. Kuitenkin 70te auto kyseessä.
 
Mulla 36kk ja 45tkm soppari nyt. Aika tasoihin arvioin osamaksun kanssa, mutta liisatussa ei tartte jälleenmyyntihinnasta ressata. Ja eipä ole rahaa kiinni autossa. Kuitenkin 70te auto kyseessä.
Sopiiko kysyä tarkemmin millainen diili, mistä ja mikä auto?

EDIT: Taitaa se tuolla jo aiemminkin selvitä, jos oikein luen.
 
Menee hieman mainostamiseksi mutta elämäntilanteen ja autotarpeen muutoksien myötä voisin luopua omasta BMW 530e xdrive-yksityisliisarista, sopimusta jäljellä n. 11kk ja ~15 tkm, soppari siis kokonaisuudessaan 36kk/45tkm. Kyse siis BMW:n easylease-sopimuksesta joka on huoltoleasing-tyyppinen. Yksityiskohtia en ole kysynyt mutta sopimuksen siirto pitäisi onnistua aika helposti, edellyttää toki leasingyhtiön hyväksynnän/luottopäätöksen uudelle henkilölle.

YV:llä saa lisätietoja niin ei pilata ketjua enempää ;)
 
Mistä näitä kannattaa katsella? Hakusessa olisi mahdollisimman halpa kauppakassi 2. autoksi. Onko leasing vai joku 0%+0€ kulut osari parempi?

n.150€/kk kuluilla olevaa mietinnässä.
 
Viimeksi muokattu:
Melkosia paskaläjiä tuntuu olevan tarjolla tuolla edullisemmassa hintaluokassa.

 
Melkosia paskaläjiä tuntuu olevan tarjolla tuolla edullisemmassa hintaluokassa.

Mitä katselin, niin näyttäisi puuttuvan noista halvemmista lohkolämmitin, mistäköhän nämä oikein tuotu?
 
Mitä katselin, niin näyttäisi puuttuvan noista halvemmista lohkolämmitin, mistäköhän nämä oikein tuotu?

Ainahan noi on entisiä liisareita tai vuokra-autoja. Yleensä ekan vuoden(...pari ja max 40 tkm) autot vuokrafirmoilla tms.. Tässä kun sijareilla ajanut melkein tän vuoden niin kaikenlaista paskaa tullut vastaan ja silti "lähdössä K-Autolle myyntiin kun sopimus päättyykin pian" kun palauttanut/käyty himassa vaihtamassa+hakemassa korjaamolle vian takia.
 
Lohkolämmittimellä ei tee mitään tuollaisessa autossa joka on omistajallaan käytössä muutamia vuosia uudesta alkaen.
Sisäpuhaltimen laitoin yhteen meidän autoon kun halusin lähteä lämpimällä autolla liikkeellee, mutta en siihenkään jaksanut mitään lohkolämppäriä laittaa kun hyöty suhteessa käytettyyn rahaan on mielestäni 0
 
Tässä taas tulee kesäksi n. 2-3kk reissattua kesätöiden perässä pääkaupunkiseudulla yleensä A:sta B:hen tyylisesti. Julkisilla tämä kestää tunnin ja autolla 25 minuuttia. Täällä vähän jo puitukin noita minileasingeja/vuokrauksia, mutta milläköhän rahalla saisin perus ilmastoidun koslan. Ajattelin yhessä vaihessa myös jonkun 1-2k auton ostoa ja jälkeenpäin myymistä, mutta on niissäkin omat riskinsä.

Lähinnä houkuttelee tuo tunti extra aikaa elämiseen ja kyllähän sitä kesällä voisi jossain muuallakin sillä käydä kun olisi mahdollisuus autoon. Tietysti keskustan parkkipaikat yms. pitää vielä harkita tarkkaan tuleeko paljon maksamaan, mutta pelkkää autoa nyt lähdin ekaksi pohtimaan.
 
Löytyykö Foorumilaisia, joilla on kokemusta, tietämystä tai vaikka molempia auton yksityisleasingistä?

En ole auto ihminen ja nyt taita olla auton hankinta edessä. Tuollainen autonvuokraus esim 2v /300e/kk kiehtoo paljon enemmän,kuin isohko kertamaksu vaikka pankista ei tarvitsisi hakea lainaa.

Hakusessa joku pieni ja näppärä hatchback tai vastaava edustusautoksi.

Muutama kaveri ajaa työkseen taksia ja sanovat, että kallis/laadukas auto on maailman huonoin sijoitus, jollei rakasta/harrasta autoja. Minulle auto vain auto.

Tuo vuokraus todnäk tulee pitkällä aikavälillä vähän kalliimmaksi, mutta minun kaltaiselle henkillö todnäk stressivapaampi ja helpompi vaihtoehto, koska huolena vain auton tankkaus.

Kokonaan uuden auton vuokraus vs vähän vanhemman käytetyn auton vuokraus?

(Autot ja liikenne -osiosta en löytänyt valmista keskustelua, joten loin uuden)
Tarkoittanet pitkäaikaisvuokrausta. Varsinaisessa liisarissa on alvi kk-vuokrassa minkä firmat voi vähentää verotuksessa mutta yksityinen ei.

 
Rellun Arkanaa lataushybridiä saisi nyt 399€/kk


Onko toi nyt sitten takaisinostosopparilla, ja millaiset ehdot, niin ei selviä kamppissivulta.

EDIT: olikin täyshybridi, ei plugari.
 
Viimeksi muokattu:
Rellun Arkanaa lataushybridiä saisi nyt 399€/kk


Onko toi nyt sitten takaisinostosopparilla, ja millaiset ehdot, niin ei selviä kamppissivulta.
Lukeehan siellä että yksityisleasing minkä oikeampi nimi on pitkäaikaisvuokraus.
Eli sopparin loputtua auto takaisin liikkeelle. Kaipa siinä joku mahdollisuus on lunastaa auto omaksi sopimuskauden jälkeen jos haluaa. Sinänsähän siinä ei ole mitään loppuhintaa kun se ei ole missään vaiheessa "oma".

Toki epäilen että ei ole täysi vuokraus tuohon hintaan vaan voi jäädä itselle vakuutukset ja vuotuinen ajoneuvovero.
 

Tää vois melkein napostella. Itsellä tulee kyllä kilsoja joku 15 tkm/a ja 36 kk / 50 tkm -diilillä hinta pompsahtaa 321 €/kk. Eikä tuolta sivuilta kyllä löydy millään setupilla ko. autoa 199 €/kk, vaikka mainostetaankin näin. Tietysti varmaankin soittamalla asia selviäisi. Olisi vaan mielenkiintoista katsella kuinka karvalakkina tuo tarjouksen auto toimitetaan.
 

Tää vois melkein napostella. Itsellä tulee kyllä kilsoja joku 15 tkm/a ja 36 kk / 50 tkm -diilillä hinta pompsahtaa 321 €/kk. Eikä tuolta sivuilta kyllä löydy millään setupilla ko. autoa 199 €/kk, vaikka mainostetaankin näin. Tietysti varmaankin soittamalla asia selviäisi. Olisi vaan mielenkiintoista katsella kuinka karvalakkina tuo tarjouksen auto toimitetaan.
Tuo on osamaksu eli vakuutukset(tod näk. täyskasko pakollinen), huollot ja ajoneuvovero jää maksettavaksi itselle tuohon päälle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 548 996
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom