Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

Ei kai näihin mitään 600€ toimituskuluja joudu itse maksamaan?

259€ on kyllä halpa hinta, Beelyssä halvimmat autot 15tkm ovat noin 300€/kk vakuutuksen kanssa, eli vain hiukan halvempia. Tuolla saa siis jonkun 5v vanhan Dacia Sanderon. Huollot kuuluvat Bellyssä mukaan, mutta uuteen Toyotaan ei tarvitse mitään tehdä paitsi eka 160€ huolto.
Toimituskulut sis. maksueriin.
 
Veho Go tarjoaa A-sarjan plug-iniä 395 e/kk, sisältäen talvirenkaat ja huollot.


Mercedes-Benz A 250 e A Business Style Edition EQ, vuokra 394,08 €/kk, (hinta sis alv:n, huollot ja talvirenkaat), ensimmäinen vuokraerä 3500 €, vuokra aika 36 kk / 30 000km, järjestelypalkkio 0 €, vuokraerät yhteensä vuokra-aikana 17 292,80 €, CO2 23 g / km, EU-keskikulutus 1,0 l / 100 km.

Enpä ole seurannut näitä pidempään, joten en tiedä poikkeaako tuo nyt mitenkään tavallisesta. Enkä tiedä mitä Mercedeksen huollot Veholla normaalisti maksaa.

edit. Ei nyt liity Mersuun tai liisareihin, mutta esimerkiksi Autokeskuksella oli uudet autot nollakoroilla ja -kuluilla, ja jotain muuta merkkikohtaista kampanjaa.
 
Veho Go tarjoaa A-sarjan plug-iniä 395 e/kk, sisältäen talvirenkaat ja huollot.


Mercedes-Benz A 250 e A Business Style Edition EQ, vuokra 394,08 €/kk, (hinta sis alv:n, huollot ja talvirenkaat), ensimmäinen vuokraerä 3500 €, vuokra aika 36 kk / 30 000km, järjestelypalkkio 0 €, vuokraerät yhteensä vuokra-aikana 17 292,80 €, CO2 23 g / km, EU-keskikulutus 1,0 l / 100 km.

Enpä ole seurannut näitä pidempään, joten en tiedä poikkeaako tuo nyt mitenkään tavallisesta. Enkä tiedä mitä Mercedeksen huollot Veholla normaalisti maksaa.

edit. Ei nyt liity Mersuun tai liisareihin, mutta esimerkiksi Autokeskuksella oli uudet autot nollakoroilla ja -kuluilla, ja jotain muuta merkkikohtaista kampanjaa.
Maksimi tossa rahoituksessa 25te ja 48kk. Ihan ok kyllä, mutta ei siis mihinkään kalliisiin autoihin saa. Viime vuonna sain kolmosauton tohon pihaan 72kk kuluton ja koroton ja ilman käsirahaa. No sekin oli vain 20te kärry, mutta ihan ok diili. Koronan takia kilsoja n.5t kertynyt reilussa vuodessa, mutta ei harmita niin paljoa kilsojen vähyys, kun tosta sais omansa pois millon vaan. 17te jäljellä( 2020 Ibiza 1.0TSI FR DSG). Halpoihin autoihin tollainen rahoitus kyllä tosi hyvä. 249e/kk menee meillä tohon.
 
Kieltämättä ihan lupaava diili. Miten muuten näissä yksityisleasingeissa suhtaudutaan vaihtoautoon, ihan niin kuin missä tahansa autokaupassa? Eli omasta autosta samalla tavalla hyvitys ja se tilanteen mukaan vaikuttaa lopulliseen kk-erään?
 
Kieltämättä ihan lupaava diili. Miten muuten näissä yksityisleasingeissa suhtaudutaan vaihtoautoon, ihan niin kuin missä tahansa autokaupassa? Eli omasta autosta samalla tavalla hyvitys ja se tilanteen mukaan vaikuttaa lopulliseen kk-erään?
Ei leasingissa ainakaan. Myyt oman ja teet rahoilla mitä haluat. Ei tartte sinne tiettyyn autokauppaan myydä, vaan voit rauhassa hakea parhaan tarjouksen. Mulla oli 2017 auto hävitettävänä ja sain 1000e enemmän muualta kuin Laakkoselta, josta uiden auton hommasin.
 
Autovexiä olen itse käyttänyt ja sain sen mitä pyysin.
 
Tulihan se sieltä


Soppari tehty ja saan kärrin alle huhtikuussa.
Saako näissä autovuodeksi-hommeleissa ottaa itse kaskon haluamastaan yhtiöstä vai onko kasko rajoitettu tiettyyn myyjäliikkeen vaihtoehtoon? Entä mitä tuossa sinun tapauksessasi maksaa ylimääräiset kilometrit, jos tuo 15tkm sattuisi paukkumaan?
 
Saako näissä autovuodeksi-hommeleissa ottaa itse kaskon haluamastaan yhtiöstä vai onko kasko rajoitettu tiettyyn myyjäliikkeen vaihtoehtoon? Entä mitä tuossa sinun tapauksessasi maksaa ylimääräiset kilometrit, jos tuo 15tkm sattuisi paukkumaan?

Saa ottaa muualtakin. Tein jo pientä vertailua, niin menee samoihin kuin Toyotan oma, siinä tietysti vakuutusmaksu menee samalle laskulle kk-erän kanssa.

Kilsat ei sais mennä yli, muuten takaisinostositoomuksen ehdot ei toteudu.

Voin lähettää takaisinostositoomuksen luonnoksen jos kiinnostaa vilkaista?
 
Riippuu sopparista. Mulla nykyisessä on ylikilsat 11snt/km. Uudessa kesällä tulevassa autossa 20snt/km.

Vakuutukset mullakin itse otettu nyt, uudessa ainakin alkuun ALD:n kautta
 
Mielenkiinto heräsi Toyotan diiliin, mutta mites kilometrien ylittyessä. Kiikun kaakun tuon 15tkm kanssa.
 
Mielenkiinto heräsi Toyotan diiliin, mutta mites kilometrien ylittyessä. Kiikun kaakun tuon 15tkm kanssa.

Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.
 
Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.
Samanlainen toi mun Laakkosen fiksudiili on. Ostavat auton takaisin ennaltasovittuun hintaan. Mutta kilsat saa mennä yli ja hinta sen 0.11e/km.
 
Tuli vielä tällainen, ehkä triviaalikin seikka mieleen, että jos ostaja haluaa autoon lohkolämppärin, niin hän varmaan asentaa sen omaan piikkiin ja nämä jäävät sitten autoon kun sen palauttaa?
 
Samanlainen toi mun Laakkosen fiksudiili on. Ostavat auton takaisin ennaltasovittuun hintaan. Mutta kilsat saa mennä yli ja hinta sen 0.11e/km.

Takaisinostositoomuksessa mainittu ehdottomaksi km-rajaksi 15500, jos menee yli niin takaisinostositoomus raukeaa.

Mulla tulee kilsoja n. 10000 nii eipä kiinnostanut neuvotella tai jaksanut edes selvittää asiaa.

Tämä ei siis ole perinteinen leading malli, vaan kuluttaja tavallaan ostaa auton rahoituksella ja 12kk kuluttua liike ostaa ajoneuvon takaisin.

Käsittääkseni liike pystyy näin kikkailemaan verotuksessa sitten kun myy auton eteenpäin sopinuksen jälkeen? Mutu tietoa, mutta kertokaa te automyyntialan asiantuntijat.

Sain varmistuksen Toyota myyjältä: 15500km on ehdoton raja.
Jos yli menee, niin takaisinostositoomus raukeaa, ja ajoneuvon omistus jatkuu normaalina osamaksusopimuksena.

Tässä vielä laskelma:
259€/kk ajoneuvo
72€/kk vakuutus (Tyotan oma, mutta muitakin saa käyttää)
129€/vuosi ajoneuvovero
200€ ensimmäinen huolto, normaalisti tekevät sen tuohon kiinteään hintaan ajoneuvon palautuksen yhteydessä.
(Huollon saa myös tehdä toisessa Toyota edustusliikkeessä)

Kummatkin rengassarjat tulee mukana, säilytettävä itse tai liike säilöö 85€/kausi.

Ihan OK diili mielestäni, jos haluaa täysin uudella autolla ajella :)

Toyon sivuilta pääsee seuraamaan auton tuloa:
1615751354217.png
 
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.

Todelliset kulut on 672e/kk 10tkm/vuosi kilsoilla.
 
Onko kenelläkään sattunut uusia diilejä silmään? Tässä ketjussa aiemmin mainitut näyttävät jo loppuneen


Veholla näyttäisi olevan glc 549€/kk, äkkiseltään kuulostaa jopa ihan kohtuulliselta hinnalta? Vai olenko missannut jotain.

Otitko huomioon tuon "ensimmäinen vuokraerä 5000€" ?

Mielestäni kallis, jos maksat 24 k€ vuokraa ja ajat 3 vuotta / 30 tkm.
 
Otitko huomioon tuon "ensimmäinen vuokraerä 5000€" ?

Mielestäni kallis, jos maksat 24 k€ vuokraa ja ajat 3 vuotta / 30 tkm.
On. Samaan hintaan sain 36kk/45tkm X3 30e Msportin + sähköinen koukku + comfort access + parkkikamera + akustiikkalasit, siis 679e/kk. Ilman mitään aloitusmaksua. Ihan puhdas leasing.
Perushinta tossa oli 552e/kk (36kk/45tkm)

Nämä taisi kyllä tässä ketjussa jo aiemmin ollakin (ALD BF-tarjoukset).
 
Itse peilasin tuon hintaa vastaavan ostamiseen, jos maksat uudesta GLC:stä pyöreästi 65 k€ ( vähän herkkuja ) ja ajat sillä sen kolme vuotta ja vaikka 50-60 tkm, on siitä saatava hyvitys todennäköisesti 45 k€ luokkaa, tuohon kun maksat parit huollot, ehkä renkaat ja rahoituksen kulut, niin vielä ollaan vähän Vehon hinnan alapuolella ja olet silti ajanut tuplamäärän kilometrejä.
 
Mun oma kaava noihin yksityisliisareihin on, että kk-maksu pitää olla alle 1% uushankintahinnasta, silloin se on ok. Ja kilsat minimissään 15tkm/vuosi.

Mulla siis 679e/kk ja auton hinta aika tarkkan 72te, eli 0,95%.

Aiemmat pari autoa on kanssa jääneet ton 1% alle. Kaikki siis 15tkm/vuosi. Tää uusin 36kk ja aiemmat 48kk.
 
En tosiaan huomannut tuota ensimmäistä erää ollenkaan, nopeasti vain katsoin tarjousta ja oletin olevan puhdas leasing-hinta. Roskikseen siis :D

Noi @Honzo BF-tarjoukset ei taida olla enää voimassa?
 
En tosiaan huomannut tuota ensimmäistä erää ollenkaan, nopeasti vain katsoin tarjousta ja oletin olevan puhdas leasing-hinta. Roskikseen siis :D

Noi @Honzo BF-tarjoukset ei taida olla enää voimassa?
Juuei. Oli Black Friday+seuraavalle viikolle jonkun päivän...
 
Nyt on tullut viikko ajeltua tuolla Toyota Airportin CH-R:llä ja kyllähän se ihan "hieno vehje" on. Ei kuitenkaan kovin usein (koskaan) ole päässyt auton rattiin jossa on kolme kilometriä mittarissa.

Tässä kulu-breakup jonka laskeskelin ennen päätöstä (ja luvut tarkentuivat myöhemmin esim. vakuutuksen osalta kun tein sopimukset) mitä tuo tulee sitten maksamaan:

1617426538197.png


Tokihan sitten vuoden käytön jälkeen käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse. Mutta kuten laulussa sanotaan, guess things happen that way :vihellys:
 

Liitteet

  • 1617426495326.png
    1617426495326.png
    91,1 KB · Luettu: 82
Nyt on tullut viikko ajeltua tuolla Toyota Airportin CH-R:llä ja kyllähän se ihan "hieno vehje" on. Ei kuitenkaan kovin usein (koskaan) ole päässyt auton rattiin jossa on kolme kilometriä mittarissa.

Tässä kulu-breakup jonka laskeskelin ennen päätöstä (ja luvut tarkentuivat myöhemmin esim. vakuutuksen osalta kun tein sopimukset) mitä tuo tulee sitten maksamaan:

1617426538197.png


Tokihan sitten vuoden käytön jälkeen käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse. Mutta kuten laulussa sanotaan, guess things happen that way :vihellys:
Eihän tuo ole kovin paha. 0,35€/km jos ajaa lähes 15tkm. Siitähän se hinta sitten nouseekin mitä vähemmän ajaa.
 
Eihän tuo ole kovin paha. 0,35€/km jos ajaa lähes 15tkm. Siitähän se hinta sitten nouseekin mitä vähemmän ajaa.

Juu, minulla tulee yleensä kilometrejä tuommoinen 12 000 vuodessa, joten ei pitäisi olla sen suhteen hätää. 15 500km on itse asiassa tuo tarkka raja, sen yli ei saisi mennä, tai muuten katsotaan että tuo sopimus raukeaa ja periaatteessa liikkeellä ei sen jälkeen ole velvollisuutta ottaa autoa takaisin. Ei ole siis tässä sopimuksessa sellaista että voisi maksaa esim. 0,20€ per yli mennyt kilometri.
 
Juu, minulla tulee yleensä kilometrejä tuommoinen 12 000 vuodessa, joten ei pitäisi olla sen suhteen hätää. 15 500km on itse asiassa tuo tarkka raja, sen yli ei saisi mennä, tai muuten katsotaan että tuo sopimus raukeaa ja periaatteessa liikkeellä ei sen jälkeen ole velvollisuutta ottaa autoa takaisin. Ei ole siis tässä sopimuksessa sellaista että voisi maksaa esim. 0,20€ per yli mennyt kilometri.
Niin meinasinkin sitä jos ajat vähemmän, niin km-kustannus lähtee nousemaan tuosta 0,35€/km.
Noin 0,40€/km tuolla 12tkm mitä laskeskelin sinne päin.
 
Niin meinasinkin sitä jos ajat vähemmän, niin km-kustannus lähtee nousemaan tuosta 0,35€/km.
Noin 0,40€/km tuolla 12tkm mitä laskeskelin sinne päin.

Juu, ymmärsin kyllä. Mitä vähemmän ajat sen kalliimmaksi käy.
 
Pienellä präntillä kaikki sis hintaan. Tuo perustamiskulu 100e on erotettu pisteellä, mutta yleensä autorahoituksissa kuuluu lopulliseen rahoitettavaan summaan.

Esimerkkilaskelma: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Active Edition 26.589,61 € sis. Winter Pack 490 € ja toimituskulut 600 €.Perustamiskulu 100€, käsiraha 0€, rahoitettava osuus yht. 26.589,61 €, rahoitusaika 60 kk, Korko 0,1 %, kk-erä 258,14 €/kk sis. käsittelymaksu 8 €/erä, MetroAuton sitova ostotarjous 12 kk jälkeen.
Nyt saisi saman tarjouksen 299, tosin tuossakin hinnassa venkoiltu olettamalla että saat mukaan romutuspalkkion. Varmaan tämäkin olisin vielä kohtuullinen tarjous, mutta ei oikein huvita maksaa enempää asiasta jonka olisi saanut pari viikkoa aiemmin halvemmalla...
 
Onko porukka törmännyt lyhyempiin halpoihin liisaridiileihin kuin noihin 12kk pituisiin? Voisi ehkä olla 6-7kk:ksi yhdelle extra-autolle syksyllä tarvetta niin taitaa halvin konsti liisata olla ottaa tavallinen 12kk diili ja palauttaa sitten kun ei enää tarvitse. Tai sitten vaan ostan taas jonkun 5 donan auton ja myyn sen about samaan rahaan sitten keväällä... Se tuntuu ylivoimaisesti olevan se edullisin konsti.
 
On sen verran rajun hintaisia että tosiaan aika paljon halvemmaksi tulee ostaa joku vitosen pyssy. Viime talvena ajelin ST220 Mondeolla jonka myin nyt keväällä 15tkm enemmän ajettuna 200e halvemmalla... Ei paljon pienemmillä pääomakuluilla enää kyllä millään taida talvea ajella + ei tarvitse ajella millään 3 mukisella litrasella kurkkumopolla.
 
Mun oma kaava noihin yksityisliisareihin on, että kk-maksu pitää olla alle 1% uushankintahinnasta, silloin se on ok. Ja kilsat minimissään 15tkm/vuosi.

Mulla siis 679e/kk ja auton hinta aika tarkkan 72te, eli 0,95%.

Aiemmat pari autoa on kanssa jääneet ton 1% alle. Kaikki siis 15tkm/vuosi. Tää uusin 36kk ja aiemmat 48kk.
Yritin tällä 1%-kaavalla katsella liisareita. Pitäisikö tuon sisältää myös määräaikaishuollot ja korjaukset, vai pelkkä auto?
 
Yritin tällä 1%-kaavalla katsella liisareita. Pitäisikö tuon sisältää myös määräaikaishuollot ja korjaukset, vai pelkkä auto?
Mulla on ollut 2kpl ja kolmas tilauksessa ja kaikissa jäänyt alle ton 1% huoltoineen.
2 ekaa oli fiksudiilejä, eli huollot piti hoitaa itse. Kuukausille jyvitettyinä toisessa 48kk aikana n.15e/kk huollot ja toisessa 7e...
 
Niin ja autot BMW 116dA business -2017, 269e/kk ja Mini Clubman Cooper A business -2017, 312e/kk.
48kk ja 60tkm sopparit.
 
Mulla on ollut 2kpl ja kolmas tilauksessa ja kaikissa jäänyt alle ton 1% huoltoineen.
2 ekaa oli fiksudiilejä, eli huollot piti hoitaa itse. Kuukausille jyvitettyinä toisessa 48kk aikana n.15e/kk huollot ja toisessa 7e...
Ok. Yritin noihin Volvo Paketteihin tuota kaavaa, taitaa siellä mennä yli. Eihän sullekaan tule mieleen mitään vähän tilavampia farkkuja / maastureita, jotka olisi vielä kohtuuhintaisia?

 
Onko porukka törmännyt lyhyempiin halpoihin liisaridiileihin kuin noihin 12kk pituisiin? Voisi ehkä olla 6-7kk:ksi yhdelle extra-autolle syksyllä tarvetta niin taitaa halvin konsti liisata olla ottaa tavallinen 12kk diili ja palauttaa sitten kun ei enää tarvitse. Tai sitten vaan ostan taas jonkun 5 donan auton ja myyn sen about samaan rahaan sitten keväällä... Se tuntuu ylivoimaisesti olevan se edullisin konsti.
Toyotallahan on nyt tämä kuukausitilaus myö tarjolla.


Onko tuo edullista on oma asiansa, jos pienellä autolla selviää niin helpoin vaihtoehto lyhyeen tarpeeseen.
 
Enpä ole seuraillut tarkemmin. 2017 oli tosiaan tosi halpoja ja onneksi älysin tossa viime Black Fridayna katsella ja auton tilata, vaikka nykyinen soppari menee vasta 7/2021 umpeen. Meni nimittäin X3 toimitus kesäkuulle (yli 6kk toimitusaika...)
 
Enpä ole seuraillut tarkemmin. 2017 oli tosiaan tosi halpoja ja onneksi älysin tossa viime Black Fridayna katsella ja auton tilata, vaikka nykyinen soppari menee vasta 7/2021 umpeen. Meni nimittäin X3 toimitus kesäkuulle (yli 6kk toimitusaika...)

Miten oliko fiksudiilissä mahdollisuutta lunastaa autoa sopimuksen päätteeksi ja minkälaiseen hintaan? Onko sopimusta mahdollista jatkaa muutamaa kuukautta uutta odotellessa vai vaatiko yhdellä autolla jatkuva autonpito kristallipalloa toimitusaikojen arvioinnin kanssa.
 
Miten oliko fiksudiilissä mahdollisuutta lunastaa autoa sopimuksen päätteeksi ja minkälaiseen hintaan? Onko sopimusta mahdollista jatkaa muutamaa kuukautta uutta odotellessa vai vaatiko yhdellä autolla jatkuva autonpito kristallipalloa toimitusaikojen arvioinnin kanssa.
Jatkosta en tiedä. Toisen noista 2017 hommatuista myin pois tossa joku aika sitten, kun ei etäilyn takia ole kolmelle autolle tarvetta... Meni +-0 loppuvelan kanssa. Eli voi missä vaan vaiheessa lunastaa omaksi. Lopussa kai 1kk ennen sopparin loppua tulee ilmoittaa haluaako lunastaa vai jättää liikkeeseen. Näin siis 2017 otetussa, en tiedä onko joku muuttunut...
 
Alkaa olla pian auton vaihto todellisuutta. Nykyinen "leasing" takasinlunastussopimuksella: Kia Optima Phev 36kk, 18,5tkm/v hintaan 519€/kk (ilman huoltoja) Delta Autosta. Seuraava auto täyssähkö esim. Tesla 3, ID4, Mustang Mach-e... Onko täällä joku tehnyt hyviä liisuridiilejä oheisen tason autoista ja millä spekseillä?
 
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
 
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)

Kyllä tämä ihan mutulla jo kovin kalliilta tuntuu. Tässä siis vuodessa vuodessa maksat Passatista noin 28 tuhatta. Uuden saat kaupasta karvan alta 40 tonnia, joten tällä matematiikalla arvo olisi kolmen vuoden jälkeen noin 11 tonnia. Saat kuitenkin autosta varmasti jos sen omistat vielä 3 vuoden päästä +20 tonnia. Huollot eivät kovin paljoa yli tonnia voi olla kolmeen vuoteen.

Mielestäni mieluummin vaikka 100 % rahoituksella uusi 0 % - 1 % korolla kuin tämä ratkaisu.
 
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)

Noilla kuukausihinnoilla on parempi vaihtoehto ostaa uusi Passat GTE farkku noin 48 000 €:lla vaikka 100% rahoituksella ja ottaa siihen päälle 3 vuoden huolenpitosopimus noin 50 € / kk.
Huolenpitosopimuksesta saat ylijääneet rahat takaisin ja tuon Passatin hyvitysarvo on jossain 30-35 k€ luokassa 3 vuoden ja 50-70 tkm kuluttua.

Lisäksi saat tingattua autosta hinnan kohdilleen ja mahdollisesti jotain pikku extraa päälle.
Työkaveri sai viime vuoden lopulla tingattua tuollaiseen GTE:hen kaupan päälle talvirenkaat, kumimaton konttiin ja Stardust pinnoitteen auton pintaan.
 
Noilla kuukausihinnoilla on parempi vaihtoehto ostaa uusi Passat GTE farkku noin 48 000 €:lla vaikka 100% rahoituksella ja ottaa siihen päälle 3 vuoden huolenpitosopimus noin 50 € / kk.
Huolenpitosopimuksesta saat ylijääneet rahat takaisin ja tuon Passatin hyvitysarvo on jossain 30-35 k€ luokassa 3 vuoden ja 50-70 tkm kuluttua.

Lisäksi saat tingattua autosta hinnan kohdilleen ja mahdollisesti jotain pikku extraa päälle.
Työkaveri sai viime vuoden lopulla tingattua tuollaiseen GTE:hen kaupan päälle talvirenkaat, kumimaton konttiin ja Stardust pinnoitteen auton pintaan.
Just näin. Tässäkin ketjussa ollut mun 12/20 (BF tarjous) soppari BMW X3 30e Msport (+koukku ja muita varusteita), 72te auto ja 679e/kk 36kk/45tkm sis. huollot, renkaanvaihdot, pienosat ja sijaisauton. Ja perusmalli (Charged Edition) oli 552e.

Ei noilla hinnoilla kannata liisata Passattia.
 
Juuri sain tarjoukset VW Passatista ja Skoda Superbista, isompi farkku siis etsinnässä. Volvo V60 kontti jää pian pieneksi.

Passat Variant Style Business 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-automaatti, 3 vuotta ja 45tkm, sis. huollot, 662e/kk
SUPERB Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 776e/kk
SUPERB Combi 1,5 TSI ACT Ambition DSG Autom., 3 vuotta ja 50tkm, sis. huollot, 633e/kk

Yksityisleasing tai 3-4 vuotta vanhan ja alle 100tkm ajetun (Passat GTE?) vastaavan osto siis puntarissa. Ovatko nuo tarjoukset kilpailukykyisiä? Onko huoltojen sisällyttäminen turhaa rahan tuhlausta, takuuseenhan uusien autojen viat pitäisi pääosin mennä? (Poislukien luonnollisesti omasta tekemisestä aiheutuneet viat)
Katsoitko Fiksudiiliä? Tollaisen antoi 36kk/50tkm

Superb.png

Ambition oli 514e/kk

ja PHEV
phev.png
 
Eikö Octaviaan mahtuisi? Eikös se ole saman kokoinen?

Ocu.png

OcuPHEV.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 452 997
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom