Auton vakuutukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werty-
  • Aloitettu Aloitettu
Autoliiton Plus-jäsenyys on ainakin todistetusti toimiva erillinen vakuutus, mutta siinä on hyvä muistaa se, ettei se ole ajoneuvokohtainen, vaan henkilökohtainen, joten jos vakuutuksen ottaja ei ole mukana, niin vakuutus ei ole voimassa. Toisaalta se on voimassa kaikissa autoissa, joissa vakuutettu on mukana. Hyvä tai huono asia riippuen käyttöprofiilista.
 
Onkos vielä olemassa vakuutusyhtioitä missä ei ole tota minimimaksua?

Tällä hetkellä siirrän raadon paikasta a paikkaan b tulee 10e verolippu trafilta ja sitten if kiittää nykyään 25e laskulla vaikka auto olisi vain päivän käytössä. Ennen ei tota 25e lappua tullut...

Ekaa kertaa historiassa lienee kannattavaa (=samanhintaista) hakea siirtokilvet ja ajella laillisesti. Tähän mennessä on selvinnyt tolla trafin 10e lipulla ja parin euron vakuutusmaksulla niin ei ole paljoa siirtolappuja jaksanut haeskella noihin hallille siirtelyihin jne.
 
Onkos vielä olemassa vakuutusyhtioitä missä ei ole tota minimimaksua?

Tällä hetkellä siirrän raadon paikasta a paikkaan b tulee 10e verolippu trafilta ja sitten if kiittää nykyään 25e laskulla vaikka auto olisi vain päivän käytössä. Ennen ei tota 25e lappua tullut...

Ekaa kertaa historiassa lienee kannattavaa (=samanhintaista) hakea siirtokilvet ja ajella laillisesti. Tähän mennessä on selvinnyt tolla trafin 10e lipulla ja parin euron vakuutusmaksulla niin ei ole paljoa siirtolappuja jaksanut haeskella noihin hallille siirtelyihin jne.
Jos nyt oikein luin POP-vakuutuksen liikennevakuutuksen ehtoja, niin siinä ei näyttäisi minimiä olevan.
 
Onko kukaan kerryttänyt kaskon bonuksia vanhoilla kotteroilla? Onko kannattavaa puuhaa?

Mietin siis sitä, laskevatko yhtiöt vakuutukselle perushinnan kiinteällä kaavalla (vakuutettava ajoneuvo + vakuutuksenottajan ikä/asuinpaikka), josta sitten annetaan alennusta bonusprosentin mukaan? Vai vaikuttaako perushinnankin laskentaan vakuutuksenottajan aiempi vakuutushistoria? Koska selväähän on, että siinä missä uudehko arvoauto korjautetaan usein vakuutusyhtiön piikkiin, niin vanhalla kotterolla voidaan peruuttaa lyhtypylvääseen, harmitella vahinkoa ja jatkaa ajoa puskuri rytyssä. Eli vanhojen autojen vahingot jäävät useammin haamuvahingoiksi, jotka eivät koskaan tule vakuutusyhtiön tietoon. Ja kertoohan se muutenkin enemmän, jos tuore kuljettaja pysyy ojien välissä tehokkaalla takavetoisella kuin tehottomalla etuvedolla.

Tässä tapauksessa vakuutuksenottaja on siis melko tuore ja alla on ns. tonnin pommi, jonka realistinen arvo saattaisi olla 1000-1500€ suuruusluokkaa. Siinä on liikennevakuutuksen lisäksi Fenniasta peruslaajuinen kasko (270€ / vuosi), joka sisältää hinausturvan. Onko tuossa nykyisessä vakuutuskattavuudessa mielestänne järkeä sillä ajatuksella, että n. 5 vuoden päästä saattaisi olla ajankohtaista vaihtaa huomattavasti kalliimpaan autoon?

Hinausturvan mielellään pitäisi, kun se voi olla varsin kallista puuhaa omasta pussista maksettuna, kun kilometrejä kuitenkin tulee jonkin verran ja autokin on pommivaiheessa. Toki sen Autoliiton Plus-jäsenyyden saisi 125€:lla vuodessa ja palvelusta näyttää olevan netissä parempia kokemuksia (sijaisauto hinurin lavalla paikalle) kuin Fennian hinausturvasta (ei vastaa 24/7). Mutta jos kaskon pudottaa, niin sitten ei kerry bonukset ja sitten jää ilman sitä pientäkään korvausta, jos itse toheloi. Tosin tässä tapauksessa sen kaskon käyttö vaikuttaisi kuitenkin niihin kerrytettäviin bonuksiin ja omavastuun jälkeen korvaus jäisi melko mitättömäksi, vaikka vakuutustarkastaja olisi reilu eikä arvostaisi autoa Nettiauton halvimman ja kolme kertaa enemmän ajetun mukaan.

Mitähän tässä tekisi?
 
Onko kukaan kerryttänyt kaskon bonuksia vanhoilla kotteroilla? Onko kannattavaa puuhaa?

Mietin siis sitä, laskevatko yhtiöt vakuutukselle perushinnan kiinteällä kaavalla (vakuutettava ajoneuvo + vakuutuksenottajan ikä/asuinpaikka), josta sitten annetaan alennusta bonusprosentin mukaan? Vai vaikuttaako perushinnankin laskentaan vakuutuksenottajan aiempi vakuutushistoria? Koska selväähän on, että siinä missä uudehko arvoauto korjautetaan usein vakuutusyhtiön piikkiin, niin vanhalla kotterolla voidaan peruuttaa lyhtypylvääseen, harmitella vahinkoa ja jatkaa ajoa puskuri rytyssä. Eli vanhojen autojen vahingot jäävät useammin haamuvahingoiksi, jotka eivät koskaan tule vakuutusyhtiön tietoon. Ja kertoohan se muutenkin enemmän, jos tuore kuljettaja pysyy ojien välissä tehokkaalla takavetoisella kuin tehottomalla etuvedolla.

Tässä tapauksessa vakuutuksenottaja on siis melko tuore ja alla on ns. tonnin pommi, jonka realistinen arvo saattaisi olla 1000-1500€ suuruusluokkaa. Siinä on liikennevakuutuksen lisäksi Fenniasta peruslaajuinen kasko (270€ / vuosi), joka sisältää hinausturvan. Onko tuossa nykyisessä vakuutuskattavuudessa mielestänne järkeä sillä ajatuksella, että n. 5 vuoden päästä saattaisi olla ajankohtaista vaihtaa huomattavasti kalliimpaan autoon?

Hinausturvan mielellään pitäisi, kun se voi olla varsin kallista puuhaa omasta pussista maksettuna, kun kilometrejä kuitenkin tulee jonkin verran ja autokin on pommivaiheessa. Toki sen Autoliiton Plus-jäsenyyden saisi 125€:lla vuodessa ja palvelusta näyttää olevan netissä parempia kokemuksia (sijaisauto hinurin lavalla paikalle) kuin Fennian hinausturvasta (ei vastaa 24/7). Mutta jos kaskon pudottaa, niin sitten ei kerry bonukset ja sitten jää ilman sitä pientäkään korvausta, jos itse toheloi. Tosin tässä tapauksessa sen kaskon käyttö vaikuttaisi kuitenkin niihin kerrytettäviin bonuksiin ja omavastuun jälkeen korvaus jäisi melko mitättömäksi, vaikka vakuutustarkastaja olisi reilu eikä arvostaisi autoa Nettiauton halvimman ja kolme kertaa enemmän ajetun mukaan.

Mitähän tässä tekisi?
Kaskoihin tarjotaan usein maksimibonuksia, vaikka bonuksia ei olisikaan aiemmin kerryttänyt.
 
Juu, ei kannata kaskoa pitää vain bonusten takia kun ne tosiaan näyttävät olevan aina maksimit eli bonus voi vain laskea, ei nousta.
Pystyykö ensimmäisen omiin nimiin otettavan liikennevakuutuksen bonuksia kikkailemaan paremmiksi? Tilanne on siis se, että auto on ollut pari vuotta yksinomaan omassa käytössä, mutta vakuutusmaksujen takia omistajuus ja vakuutukset pysyneet vanhempien nimissä. Olisi kiva ottaa auto ja vakuutukset omiin nimiin niin laskut ja muu asioiden hoito ei kiertäisi porukoiden kautta, mutta tällöin liikennevakuutuksen hinta nousisi 600 euroa vuodessa... Täytyykö henkilökohtainen bonus kerryttää joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, jolloin on se ja sama alkaa maksamaan kalliimpia hintoja heti? Optimi olisi, että saisi neuvoteltua omaan liikennevakuutukseen maksimibonuksen (tai ainakin lähes) heti kättelyssä, mutta onko tämä realistista?
Mainittakoot samassa yhteydessä, että päädyin ottamaan edullisimman liikennevakuutuksen ja suppean kaskon mitä sai ihan netin laskureiden kautta ja omalla kohdallani valinta kohdistui LähiTapiolaan. Kysyin Pohjantähdeltä, jossa kotivakuutus, pystyvätkö vastaamaan LähiTapiolan tarjoukseen ja tuli rehti vastaus, että ei voida. OP-Pohjola teki huimat 9 euroa edullisemman tarjouksen puhelun jälkeen nettilaskurin hintaan verrattuna. Liikennevakuutuksen hinta nousi tällä manööverillä 280€ → 600€, mutta ei voi mitään, mieluummin ne liikennevakuutuksen bonusprosentit nyt kerää kuin vasta silloin kun vaihtaa kalliimpaan autoon, jossa muutenkin kalliimmat vakuutukset.
 
Autoliiton Plus-jäsenyys on ainakin todistetusti toimiva erillinen vakuutus, mutta siinä on hyvä muistaa se, ettei se ole ajoneuvokohtainen, vaan henkilökohtainen, joten jos vakuutuksen ottaja ei ole mukana, niin vakuutus ei ole voimassa. Toisaalta se on voimassa kaikissa autoissa, joissa vakuutettu on mukana. Hyvä tai huono asia riippuen käyttöprofiilista.
On sitten kieroiltu autoliiton hommiin 2023 alusta heikennyksiä. Matkailuautojen 4000 kg raja. Ja yli 40km kotoa ennen kuin saa sijaisauton. Ja esim export kilpiset tuontiautot eivät enää kuulu.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos vielä olemassa vakuutusyhtioitä missä ei ole tota minimimaksua?

Tällä hetkellä siirrän raadon paikasta a paikkaan b tulee 10e verolippu trafilta ja sitten if kiittää nykyään 25e laskulla vaikka auto olisi vain päivän käytössä. Ennen ei tota 25e lappua tullut...

Ekaa kertaa historiassa lienee kannattavaa (=samanhintaista) hakea siirtokilvet ja ajella laillisesti. Tähän mennessä on selvinnyt tolla trafin 10e lipulla ja parin euron vakuutusmaksulla niin ei ole paljoa siirtolappuja jaksanut haeskella noihin hallille siirtelyihin jne.
Meillä Pohjantähdessä ei ole autovakuutuksissa minimimaksua.
 
Kerrankin kannatti vastata puhelinmyyjälle. Lähitapiolan myyntiedustaja soitteli, sai auto- ja kotivakuutuksesta reilu 120€ vuotuiset säästöt.:tup: Ainakin väitti ettei normaalit puhelinmyyjät saa noin hyviä hintoja annettua, joten voisin jakaa myyntimiehen numeron jos joku haluaa kysellä itselleen alennuksia.
 
Kerrankin kannatti vastata puhelinmyyjälle. Lähitapiolan myyntiedustaja soitteli, sai auto- ja kotivakuutuksesta reilu 120€ vuotuiset säästöt.:tup: Ainakin väitti ettei normaalit puhelinmyyjät saa noin hyviä hintoja annettua, joten voisin jakaa myyntimiehen numeron jos joku haluaa kysellä itselleen alennuksia.
Millaiset aiemmat vakuutukset? Onko uusi vakuutus markkinahintaisesti edullinen vai oliko vanha epätavallisen kallis?
 
Millaiset aiemmat vakuutukset? Onko uusi vakuutus markkinahintaisesti edullinen vai oliko vanha epätavallisen kallis?
No, Kasko + liikennevakuutus oli viime vuonna kilpailutettu ja POP oli halvin, 566€/vuosi, nyt Lähitapiolasta 503€. Auto Opel Insignia 1.6T -14. Tein puhelun aikana nettivertailut ja niiden perustella halvin ja koska puolisolla jo valmiiksi auto Lähitapiolassa, niin sai senkin vakuutuksesta 25€ pois. Kokonaissäästöä taisi tulla siis n. 150€/vuosi. Voin laittaa numeron YV:llä jos haluat kokeilla saatko omastasi karsittua euroja pois.
 
No, Kasko + liikennevakuutus oli viime vuonna kilpailutettu ja POP oli halvin, 566€/vuosi, nyt Lähitapiolasta 503€. Auto Opel Insignia 1.6T -14. Tein puhelun aikana nettivertailut ja niiden perustella halvin ja koska puolisolla jo valmiiksi auto Lähitapiolassa, niin sai senkin vakuutuksesta 25€ pois. Kokonaissäästöä taisi tulla siis n. 150€/vuosi. Voin laittaa numeron YV:llä jos haluat kokeilla saatko omastasi karsittua euroja pois.
Missä päin Suomea asustelet? Pk-seudulla tuo olisi ihan kohtuullisen edullinen mutta maakunnissa ei mitenkään poikkeuksellisen halpa, ainakin mikäli liikennevakuutuksen bonukset ovat täydet ja sijaisautovakuutusta ei ole mukana
 
Missä päin Suomea asustelet? Pk-seudulla tuo olisi ihan kohtuullisen edullinen mutta maakunnissa ei mitenkään poikkeuksellisen halpa, ainakin mikäli liikennevakuutuksen bonukset ovat täydet ja sijaisautovakuutusta ei ole mukana
Pohjois-Pohjanmaalla. Bonukset maksimit ja sijaisautoa ei tuossa ole. En tosiaan ole pyytänyt erikseen tarjouksia eri vakuutusyhtiöistä, mutta kuten totesin, kerrankin puhelinmyyjälle kannatti vastata. :tup: Pitää ottaa vielä erikseen tehtäväksi laittaa tarjouspyynnöt eri yhtiöihin, mutta jo nyt säästö pelkällä puheluun vastaamisella ihan kohtuullinen.
 
Pohjois-Pohjanmaalla. Bonukset maksimit ja sijaisautoa ei tuossa ole. En tosiaan ole pyytänyt erikseen tarjouksia eri vakuutusyhtiöistä, mutta kuten totesin, kerrankin puhelinmyyjälle kannatti vastata. :tup: Pitää ottaa vielä erikseen tehtäväksi laittaa tarjouspyynnöt eri yhtiöihin, mutta jo nyt säästö pelkällä puheluun vastaamisella ihan kohtuullinen.
Joo kyllä siinä sekä myyjä että asiakas tuntipalkoille pääsee.

Jos jossain vaiheessa kiinnostaa pienen Pohjantähden tarjous kuulla, palvelen mielelläni.
 
Toinen hyvä esimerkki ovat mopoautot.. tehoja ei ole enempää kuin ompelukoneessa mutta riskialttiita ja kalliita korjata, monella yhtiöllä vakuutukset kalliita.

Mopoautoille on sattunu aika paljon viime vuosina ja pahimmillaan vahinkotapahtuma on maksanut kuntoutusmaksuina yms... satoja tuhansia euroja. Joskus joku isukki iltapäivälehdessä "itki" 5000€/vuosi mopoautovakuutusta
ja ihmetteli korkeita maksuja
 
Onko nykyään kaikilla vakuutusyhtiöllä minimaksu tieliikennekäytöstä poistetuille ajoneuvoille? Havahduin, että yhdelle seisonnassa olevalle ikuisuusprojektiautolle oli tullut maksettavaa 25 euroa IF:ltä. En jaksaisi alkaa selvittämään jokaisen firman käytäntöjä maksujen suhteen tai viedä kilpiä konttorille...
 
Onko nykyään kaikilla vakuutusyhtiöllä minimaksu tieliikennekäytöstä poistetuille ajoneuvoille? Havahduin, että yhdelle seisonnassa olevalle ikuisuusprojektiautolle oli tullut maksettavaa 25 euroa IF:ltä. En jaksaisi alkaa selvittämään jokaisen firman käytäntöjä maksujen suhteen tai viedä kilpiä konttorille...

Varmaksi en mene sanomaan, mutta itsellä on yksi projekti ollut 12v yhtäjaksoisesti liikennekäytöstäpoistossa Turvassa eikä vielä ainakaan ole laskuja tullut. Uudet vakuutuskirjat kerran vuoteen tulee eikä muuta.
 
Onko nykyään kaikilla vakuutusyhtiöllä minimaksu tieliikennekäytöstä poistetuille ajoneuvoille? Havahduin, että yhdelle seisonnassa olevalle ikuisuusprojektiautolle oli tullut maksettavaa 25 euroa IF:ltä. En jaksaisi alkaa selvittämään jokaisen firman käytäntöjä maksujen suhteen tai viedä kilpiä konttorille...
Meillä Pohjantähdessä ei ole minimimaksua.
 
Onko nykyään kaikilla vakuutusyhtiöllä minimaksu tieliikennekäytöstä poistetuille ajoneuvoille? Havahduin, että yhdelle seisonnassa olevalle ikuisuusprojektiautolle oli tullut maksettavaa 25 euroa IF:ltä. En jaksaisi alkaa selvittämään jokaisen firman käytäntöjä maksujen suhteen tai viedä kilpiä konttorille...

Liikennevakuutuksen voi irtisanoa nykyään, joskus 10v+ sitten tuo ei tosiaan ollu mahdollista ilman kilpien palautusta.
 
Liikennevakuutus irtisanottu, kilvet kiinni autossa ja ei tarvinnut lähteä vakuutusyhtiötä vaihtamaan. Kiitokset neuvoista. :thumbsup:
 
Mites vakuutusyhtiöt suhtautuvat oman auton kolhimiseen autokatoksessa?

Bemarin ovi on osunut Teslan takaposkeen ja aiheuttanut siihen vekin. Bemarin oveen ei näköjään normityyliin (komposiittia) oo tullut vauriota, mitä nyt vähän maalia lähtenyt.

Eli tuon pitäisi ilmeisesti mennä Bemarin liikennevakuutuksesta (15% bonusvaikutus, 30€ ekana vuotena). Toinen vaihtoehto olisi pistää se Teslan pysäköintiturvaan (200€ omavastuu)

Noissa on eri vakuutusyhtiöt.

Saanko päättää että kummasta vakuutus menee?

Sitten on vielä se että haluanko tuon korjauttaa vai ei, koska en ole mitenkään vakuuttunut että saavat väristä oikeanlaista (quicksilver metalliväri)
 
Mites vakuutusyhtiöt suhtautuvat oman auton kolhimiseen autokatoksessa?

Bemarin ovi on osunut Teslan takaposkeen ja aiheuttanut siihen vekin. Bemarin oveen ei näköjään normityyliin (komposiittia) oo tullut vauriota, mitä nyt vähän maalia lähtenyt.

Eli tuon pitäisi ilmeisesti mennä Bemarin liikennevakuutuksesta (15% bonusvaikutus, 30€ ekana vuotena). Toinen vaihtoehto olisi pistää se Teslan pysäköintiturvaan (200€ omavastuu)

Noissa on eri vakuutusyhtiöt.

Saanko päättää että kummasta vakuutus menee?

Sitten on vielä se että haluanko tuon korjauttaa vai ei, koska en ole mitenkään vakuuttunut että saavat väristä oikeanlaista (quicksilver metalliväri)
Ei tuo mene pysäköintiturvaan, kun sulla on tiedossa vaurion aiheuttanut auto ellet sitten lähde valehtelemaan vakuutusyhtiölle. Ainoa vaihtoehto on toisen auton liikennevakuutus.
 
En rohkaise mihinkään, mutta käytännössä varsinkin suuremmissa kaupungeissa voit valehdella tuollaisissa tapauksissa sen mitä kehtaat. Ei ne lähde etsivän avulla penkomaan missä sun auto todellisuudessa oli kun siihen ilmestyi kolhu (pysäköintivakuutuksen käyttö).

Esimerkki: Olen joutunut ottamaan vakuutusyhtiön kaskosta "pysäköintiturvasta" korvauksen kun auto seisoi työpaikalla katoksessa ~2kk ja sinä aikana vieressä on käynyt varmasti kymmeniä eri autoja / lumiauroakoneita. Laitoin tapahtuma-ajaksi 2kk haarukan ja tapahtumapaikan selvityksineen - ei mitään mukinoita.

Toki eri juttu varmasti jos talous / perhe on vakuutusyhtiön kanta-asiakas, tyyliin muutaman KK välein lunastellaan jotain lasten rikkomia juttuja tai vaikka sitten autovaurioita.
 
Ei tuo mene pysäköintiturvaan, kun sulla on tiedossa vaurion aiheuttanut auto ellet sitten lähde valehtelemaan vakuutusyhtiölle. Ainoa vaihtoehto on toisen auton liikennevakuutus.

Liikennevakuutus onkin tuossa se kustannusvaikutukseltaan kannattavampi vaihtoehto.

Täytyy tosin katsoa että saisiko sen vaan suoristettua, kun näköjään tuo paneeli on peltiä.
 
Isoja eroja on, ostin taannoin VW T4, OP:lla pelkkä liikennevakuutus täysillä bonuksilla noin 450e, kun taas lähitapiolassa nykyinen alta 150e. Molemmissa hinnoissa mukana keskittämisen tuomat edut yms. Ja tämä vain ja ainoastaan puhdas pakollinen liikkennevakuutus. Toisessa henkilöautossa muutaman kympin ero, taitaa olla nyt noin 110-120e pelkkä liikkennevakuutus. Auto Nissan Primera.

Ikä (kuljettajan) ja paikkakunta vaikuttaa paljon vakuutushintaan.

Mutta luokitteleeko OP jotenkin eri kategoriaan tuon pakettiauton kun hinta on noin suolanen?
 
Isoja eroja on, ostin taannoin VW T4, OP:lla pelkkä liikennevakuutus täysillä bonuksilla noin 450e, kun taas lähitapiolassa nykyinen alta 150e. Molemmissa hinnoissa mukana keskittämisen tuomat edut yms. Ja tämä vain ja ainoastaan puhdas pakollinen liikkennevakuutus. Toisessa henkilöautossa muutaman kympin ero, taitaa olla nyt noin 110-120e pelkkä liikkennevakuutus. Auto Nissan Primera.

Ikä (kuljettajan) ja paikkakunta vaikuttaa paljon vakuutushintaan.

Mutta luokitteleeko OP jotenkin eri kategoriaan tuon pakettiauton kun hinta on noin suolanen?
On todellakin isoja eroja. Otin viikko takaperin omaan Kia Optimaan vakuutukset ja halvin (Pohjantähti) liikennevakuutus + täyskasko kaikilla herkuilla oli 559€ ja kallein (turva) 957€. Uskomaton ero, kaikissa oli sama omavastuu yms...
 
Mites vakuutusyhtiöt suhtautuvat oman auton kolhimiseen autokatoksessa?

Bemarin ovi on osunut Teslan takaposkeen ja aiheuttanut siihen vekin. Bemarin oveen ei näköjään normityyliin (komposiittia) oo tullut vauriota, mitä nyt vähän maalia lähtenyt.

Eli tuon pitäisi ilmeisesti mennä Bemarin liikennevakuutuksesta (15% bonusvaikutus, 30€ ekana vuotena). Toinen vaihtoehto olisi pistää se Teslan pysäköintiturvaan (200€ omavastuu)

Noissa on eri vakuutusyhtiöt.

Saanko päättää että kummasta vakuutus menee?

Sitten on vielä se että haluanko tuon korjauttaa vai ei, koska en ole mitenkään vakuuttunut että saavat väristä oikeanlaista (quicksilver metalliväri)
Kolmas vaihtoehto on viedä keppimiehelle jos ei ole maalit lähtenyt tuosta takalonkasta.

Voit päästä parhaimmillaan halvemmalla kuin tuo omavastuu mutta riippuu aika paljon lommosta.

Ja kyllä osaava maalaamo sävyn saa kohdilleen. Ei ole vielä koskaan tullut itselle väriä vastaan mitä ei saisi hyväksi. Mutta huonoja ja laiskoja maalareita kaiken maailman tekosyillä sitäkin enemmän:rofl:
 
On todellakin isoja eroja. Otin viikko takaperin omaan Kia Optimaan vakuutukset ja halvin (Pohjantähti) liikennevakuutus + täyskasko kaikilla herkuilla oli 559€ ja kallein (turva) 957€. Uskomaton ero, kaikissa oli sama omavastuu yms...
Eroista puheenollen itselläni taas menee toistepäin 2019 Kia Ceedin kanssa. Täyskasko Turvassa listahinnalla 830 € ja Pohjantähdellä viimeisen päälle tinkaamalla 890 € (+50 € polttoainelahjakortti olisi tullut). Vasta 2. vuosi auto omissa nimissä niin boonukset sen mukaiset. Vertailuna OP oli kallein n. 1200 € ja IF 1000-1100 € välillä.

Pakkohan noi autovakuutukset on kilpailuttaa henkilökohtaisesti, koska noi hinnat vaihtelee paljon paikkakuntien ja automallien välillä. Varsinkin aloitusboonuksilla erot oli todella suuret. Yllätyin kuitenkin positiivisesti, kuinka edullisesti täyskaskon oli mahdollista saada aloitusboonuksilla osasta yhtiöistä.
 
Mites vakuutusyhtiöt suhtautuvat oman auton kolhimiseen autokatoksessa?

Bemarin ovi on osunut Teslan takaposkeen ja aiheuttanut siihen vekin. Bemarin oveen ei näköjään normityyliin (komposiittia) oo tullut vauriota, mitä nyt vähän maalia lähtenyt.

Eli tuon pitäisi ilmeisesti mennä Bemarin liikennevakuutuksesta (15% bonusvaikutus, 30€ ekana vuotena). Toinen vaihtoehto olisi pistää se Teslan pysäköintiturvaan (200€ omavastuu)

Noissa on eri vakuutusyhtiöt.

Saanko päättää että kummasta vakuutus menee?

Sitten on vielä se että haluanko tuon korjauttaa vai ei, koska en ole mitenkään vakuuttunut että saavat väristä oikeanlaista (quicksilver metalliväri)

Olikohan Ifillä ehdoissa että perheen sisäisiä vahinkoja ei korvata (vai Tapiolalla :hmm: )

Kannattaa tsekata ehdot läpi ennenkuin omasta vakuutuksesta haet korvausta...
 
Nyt on tuo POP Vakuutuksen tarjouskampanja päättymässä, ja mietinnässä kilpailutus, koska normaalihinnalla se on todella kallis vakuutus. Ilmeisesti voittava kombo olisi jokin kevyempi kasko + Autoliiton Plus-jäsenyydet auton kuskeille? Tuulilasi menee omasta Outlanderista aika herkästi rikki, joten sen tarvitsen, ja perus törmäys- ja vauriokasko on hyvä olla kun on kyse lataushybridistä jossa on kallis akkumötikkä pohjassa. Autolla ei arvoa toki enää ole kuin jotain 10-15k väliltä, kyse siis 2014 vuosimallin Outlander PHEV:stä.

Liitolla ja työnantajallakin on joitain tarjouksia vakuutuksista, mutta ainakin viimeksi kun tarkistin, Turvan tarjouskampanja oli paljon halvempi kuin liiton tarjous. Onko jotain yhtiötä, jolla voisi räätälöidä kaskon tarkemminkin?
 
Nyt on tuo POP Vakuutuksen tarjouskampanja päättymässä, ja mietinnässä kilpailutus, koska normaalihinnalla se on todella kallis vakuutus. Ilmeisesti voittava kombo olisi jokin kevyempi kasko + Autoliiton Plus-jäsenyydet auton kuskeille? Tuulilasi menee omasta Outlanderista aika herkästi rikki, joten sen tarvitsen, ja perus törmäys- ja vauriokasko on hyvä olla kun on kyse lataushybridistä jossa on kallis akkumötikkä pohjassa. Autolla ei arvoa toki enää ole kuin jotain 10-15k väliltä, kyse siis 2014 vuosimallin Outlander PHEV:stä.

Liitolla ja työnantajallakin on joitain tarjouksia vakuutuksista, mutta ainakin viimeksi kun tarkistin, Turvan tarjouskampanja oli paljon halvempi kuin liiton tarjous. Onko jotain yhtiötä, jolla voisi räätälöidä kaskon tarkemminkin?

Pohjantähdellä voi muistaakseni aika vapaasti valita yksittäisistä turvista paketin. Mutta kolaroinnin osuus koko maksusta se suurin joten muiden karsimisella ei juuri säästöä tule (ainakaan omassa tapauksessa)
 
Pohjantähdellä voi muistaakseni aika vapaasti valita yksittäisistä turvista paketin. Mutta kolaroinnin osuus koko maksusta se suurin joten muiden karsimisella ei juuri säästöä tule (ainakaan omassa tapauksessa)

Joo samaa katselin, ettei kevyemmässä Malttikaskossa sitten ollut edes koko kolarointiturvaa. Täytyy tuolta POP:lta kuitenkin siirtyä joka tapauksessa pois, jotta voi taas sitten seuraavan tarjouksen tullen kilpailuttaa.
 
Osataanko täällä kommentoida sijaisautovakuutukseen (keskeytysturva tjsp), onko kaikilla vakuutusyhtiöillä ehtona, että vakuutettu auto on korjaamolla?

Itsellä oli taannoin tilanne, että tekninen vika esti ajamisen ja olisin tarvinnut sijaisautoa niin vakuutusyhtiön lady tuumasi puhelimessa, että auto pitää hinata korjaamolle ennen kuin vakuutuksesta saa sijaisauton. Minä tyhmän rehellisenä kerroin, että aion korjata auton itse niin jäi auto saamatta. Luulisi sen nyt olevan yksi lysti vakuutusyhtiölle kuka sitä autoa ropaa ja missä.

Mutta näin siis LähiTapiolalla. Onkohan jossain tuo vakuutus saatavilla siten, että autoa ei tarvitse lähteä hinaamaan korjaamon pihaan jonottamaan ja maksaa tonnia jostain vetarin vaihdosta vaan saa itse korjata halvalla ja nopeasti?
 
Onhan tuossa se aspekti että jos se on korjaamolla sillä on varmasti insentiivi korjata se auto ja joku aikataulu. Ei voi tehdä niin että "auto itsellä korjauksessa" ja heti 17 vuotta myöhemmin remontti autoon valmistuu ja voi palauttaa vakuutusyhtiön maksaman vuokra-auton.
Max 8 päivää saa pitää sijaisauton jos matka keskeytyy teknisen vian vuoksi. Ja vaikuttaa aika yleiseltä ehdolta, että korjaamolla pitää korjata saadakseen sijaisauton.
 
Onhan tuossa se aspekti että jos se on korjaamolla sillä on varmasti insentiivi korjata se auto ja joku aikataulu. Ei voi tehdä niin että "auto itsellä korjauksessa" ja heti 17 vuotta myöhemmin remontti autoon valmistuu ja voi palauttaa vakuutusyhtiön maksaman vuokra-auton.
Kai ihmiset nyt lähtökohtaisesti haluaa autonsa kuntoon ns. asappina, korjasi sitten itse tai ei. Ja Spede ehtikin jo kommentoida niin aikaraja tuossa on, mun mielestä omassa vakuutuksessa 7 vrk. Huonolla tuurilla pajalta ei tule edes diagnoosia vielä viikossa, jos on ruuhkainen aika, saati valmista autoa osien tilaamisineen jne.

E: Ja siis ymmärrän, että jotkut varmasti haluaisivat tässä kusettaa, mutta kusettaja varmaan voi valehdella autonsa olevan korjaamolla. Kerran aiemmin palvelua käytin, eikä ne silloin mitään kuitteja ainakaan kyselleet ja tuskin korjausukolle laitettiin puheluakaan.

Ehkä vastaisuuden varalle voisi laittaa T:mi Öljy&Pultti pystyyn ja olisi osoittaa autolle korjaamo vakuutusyhtiön kysyessä.
 
Nyt on tuo POP Vakuutuksen tarjouskampanja päättymässä, ja mietinnässä kilpailutus, koska normaalihinnalla se on todella kallis vakuutus. Ilmeisesti voittava kombo olisi jokin kevyempi kasko + Autoliiton Plus-jäsenyydet auton kuskeille? Tuulilasi menee omasta Outlanderista aika herkästi rikki, joten sen tarvitsen, ja perus törmäys- ja vauriokasko on hyvä olla kun on kyse lataushybridistä jossa on kallis akkumötikkä pohjassa. Autolla ei arvoa toki enää ole kuin jotain 10-15k väliltä, kyse siis 2014 vuosimallin Outlander PHEV:stä.

Liitolla ja työnantajallakin on joitain tarjouksia vakuutuksista, mutta ainakin viimeksi kun tarkistin, Turvan tarjouskampanja oli paljon halvempi kuin liiton tarjous. Onko jotain yhtiötä, jolla voisi räätälöidä kaskon tarkemminkin?
Meillä Pohjantähdessä voi räätälöidä kaskoa tosi laajasti.

Palvelen mielelläni, minulta saa nettilaskureita paremmalla räätälöinnillä ja edullisemmalla hinnalla vakuutukset, kahdeksan vuoden kokemuksella
 
Meillä Pohjantähdessä voi räätälöidä kaskoa tosi laajasti.

Palvelen mielelläni, minulta saa nettilaskureita paremmalla räätälöinnillä ja edullisemmalla hinnalla vakuutukset, kahdeksan vuoden kokemuksella
Miten teillä toimii tuo sijaisautovakuutus? Pitääkö tukea korjaamomafiaa, että saa vakuutuksesta hyödyn vai saako myös omatoimikorjaaja rahoilleen jotain vastinetta?
 
Meillä Pohjantähdessä voi räätälöidä kaskoa tosi laajasti.

Palvelen mielelläni, minulta saa nettilaskureita paremmalla räätälöinnillä ja edullisemmalla hinnalla vakuutukset, kahdeksan vuoden kokemuksella
Joko teillä on lunastusturva ja pysäiköintiturva valikoimissa?
 
Miten teillä toimii tuo sijaisautovakuutus? Pitääkö tukea korjaamomafiaa, että saa vakuutuksesta hyödyn vai saako myös omatoimikorjaaja rahoilleen jotain vastinetta?
Lähtökohta on varmastikin joka yhtiössä se, että auto korjautetaan korjaamolla ja korjaamo raportoi vakuutusyhtiölle menetetyt käyttöpäivät.
 
Hinaajathan on järjestäen vakuutusyhtiöiden hyväksymiä hinaajia ja mainostavat sitä. En tosin ole kuullut että vakuutusyhtiön tarvisi hyväksyä mitään korjaamoja, vaikka joillain vakuutusyhtiöillä on kyllä maininta hinauksesta "lähimmälle korjaamolle". Ite kysyin hinurilta suoraan hinaako kotio ja hinasi mielellään. Totesi vain että kunhan ei ole ihan tolkuton matka niin se ja sama.
 
Juu, ja jos tien päälle jää niin voihan sitä vakuutusyhtiöiden palvelusta kysyä. Itsekin jäin kauemmaksi, hinaus on vain lähimmälle korjaamolle, mutta oli matkan jatkoturva (vai mikä nimeltään onkin) ja kysyin että josko hinuri vetäisi suoraan kodin lähellä olevaan korjaamoon (oltiin kotiin tulossa). Soittivat kohta että ok (jos hinaajalle sopii), mutta pitää laittaa erikseen heille lasku (muuten olisi mennyt suoraan). Hinauslaskuhan oli lopulta jotain 380e paikkeilla.

Tuossa tosin hinauskuski totesi että reitiltä ei voi poiketa, mutta koska koti oli paluumatkan varrella niin jätti lähimpänä kyydistä (pari sataa metriä jäi matkaa taajamassa).
 
En tiedä mikä olisi paras ketju, mut autovakuutuksiin liittyy ja johonkin pitää purkaa...

Vaimo oli etsinyt parkkihallissa paikkaa ja joku auto oli peruuttanut parkkihallissa ruudusta automme kylkeen. Sinänsä täysin selvä keissi, meidän auton lommo on oikean etulokarin kohdalla, toisen auton lommo takapuskurin oikeassa reunassa. Kuvat otettu heti.

Vaimo ei sitten siinä paniikissa oikein muistanut miten näiden keissien väistövelvollisuudet menee ja oli alkanut sille peruuttaneen auton kuskille sopertamaan olevansa syyllinen, kun vanhempi kuski oli vielä hyökännyt voimakkaasti syyllistämää,n että etkö nähnyt häntä ja myöhemmin puhelimessa vielä vaatinut että vaimon pitäisi kirjallisesti laittaa hänelle tunnustus. Siinä vaiheessa kun vaimo soitti minulle ja kertoi tapahtuneesta, kerroin miten väistövelvollisuus/syyllisyys näissä keisseissä menee, ja sanoin tietysti, että et vitussa tunnusta nyt yhtään mitään enempää.

Poliisit eivät käyneet paikalla kun vaimolla oli lääkäriaika, mutta myöhemmin tämä toinen kuski oli sitten vielä puhelimessa syytellyt, että hän oli itseasissa paikallaan ja vaimo ajoi päin, mikä ei tietenkään kuulosta kovin uskottavalta koska silloinhan kaiken järjen meidän auton lommo olisi auton keulassa.

Noh, joka tapauksessa sitten oli minun vuoroni kämmätä, koska en muistanut että yleensä se syyllinen osapuoli tekee ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä, vaan laitoin samantien Pohjolaan vahinkoilmoituksen, jossa vasta lähetyksen jälkeen kävi ilmi, että vahinko kyllä korvataan, mutta bonuksia menee ja omavastuu pitäisi maksaa. Pistin heti viestiä perään, mutta katotaan nyt mitä vastaavat. Jotenkin tilanne vaan kaikkineen haisi siltä, että tämä vanhempi kuski alkaisi jotain keplottelemaan, joten ajattelin että parasta olla itse proaktiivinen.

Noh, samapa tuo ans kattoo kuin käy. Pohjolassa taisi olla, että jos ei ole kolarihistoriaa niin ekasta mällistä ei vielä mene bonarit, mutta en muista oliko tuo autokohtainen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 883
Viestejä
4 481 216
Jäsenet
74 024
Uusin jäsen
tillikorva

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom