Laitoin itse 2019 syksyllä keraamisen pinnoitteen, auton yläpuoliskossa se on selkeästi vielä voimissaan, mutta alapuolisko on ehkä 50% hylkivyydestä. Paketissa luki että 3 vuotta tai 60tkm kestää ja nyt reilu 3 vuotta ja 80tkm myöhemmin sitä pinnoitetta vielä siinä on joten ihan hyvin pelittää. Harjallisessa konepesussa pari kertaa, talvet harjattomassa pesussa ja kesäisin itse pesen.Tuli auto päiviteltyä 2021-vuoden passattiin. Mielihän tekisi ottaa keraaminen pinnoitus autoon, mutta mitenkä ne kestävät konepesua?
Miulta löytyy kuukausikortti konepesuun missä ensimmäisenä esipesu pelkällä liuotinaineella/saippualla sekä pelkällä vedellä. Toisessa osiossa sitten harjalla käydään auto läpi.
Tämä on vaan näppärä kun ajelee isoja teitä ympärivuoden ja auto likaantuu loskaan, suolaan, kuraan jne. Helppo hyödyntää työpäivien jälkeen ja kurvata pesuun.
Käsinpesu ei ole kotona mahdollista ja aika arvokkaaksi tulisi käyttää käsinpesussa vähän väliä. En sillä, etteikö olisi väärti ja olisi kaikista paras vaihtoehto.. mutta varmasti on kokemusta jollain ja osaisi kertoa.
Tää on aika harvalla se tapaus. Itse ajattelin 5-10 vuotta pitää autoa. Pinnoitettu auto kiiltää enemmän ja se on helpompi pestä. Jouduttiin käyttämään perheen pinnoittamaton audi ekaa kertaa harjallisessa pesussa ja kyllä siitä vaan naarmua tulee pintaan. Pinnoite + harjaton pesu on meille parempi ratkaisu.autoa en kuitenkaan pidä kun max 2 vuotta
Pysyyhän se vähän paremmin puhtaana/helpompi pestä. Paitsi jos vetää tuhdilla liuottimilla joka kerta niin vahasta ei mitään iloa.Olen monasti miettinyt että miksi porukka vahailee ja pinnoittelee autojaan?
Okei, no harvoin tulee oltua viikkoa autoa pesemättä / pesettämättä niin ehkä senkään takia ei itsellä sitten oikein ole tuollaisille ollut tarvetta.Auton liikaantumisessa se ero tulee. Jos pinnoittamatonta täytyy pestä joka viikko että pysyy jonkin näköisenä niin pinnoitettua tarvii pestä vaan joka toinen viikko.
Nimenomaan siinä ettei sitä tarvitsisi hieroa koko ajanHarrastevehkeeseen olisi toisaalta voinut pinnoitteen teettää, mutta sitä sitten taas muutenkin hierottiin koko ajan niin en tiedä mitä lisäarvoa se sitten siinäkään enää olis tuonut.
Varmaan asioista kannattaa ottaa ensin selvää ennen, kuin lähtee valheita höpöttämään mikä sinun tapasi tuntuu olevan. Autodetailer.fi - Helander Antti taloustiedot se ettei nettisivut ole toiminnassa ei tarkoita sitä ettei yritystä enää olisi. Autodetailer.fi - The Art Of DetailingOli ilmeisesti niin hyvä, että meni firma vasaran alle.
En tiedä siitä, mutta helvetin helposti tulee näkyviä naarmuja jne.Onko musta auto puhtaanapidon kannalta oikeasti niin paha kuin jotkut tahot antavat ymmärtää? Uutta autoa olen ostamassa, ja metallihohto musta värinä kiehtoisi.
Neljä mustaa on ollut itsellä.Onko musta auto puhtaanapidon kannalta oikeasti niin paha kuin jotkut tahot antavat ymmärtää? Uutta autoa olen ostamassa, ja metallihohto musta värinä kiehtoisi.
Tähän lisäisin sen, että omasta kokemuksesta metallihohto musta hieman helppo hoitoisempi kuin kiiltävä musta.Neljä mustaa on ollut itsellä.
Hienoin väri, jos jaksaa itse pestä ja vahata usein.
Siis todella usein.
Kaikki lika näkyy.
Pöly näkyy.
Naarmut näkyy.
Harjakoneeseen ei tosiaan voi sitten kertaakaan ajaa -> naarmut laakista.
Itse en enää jaksanut ja vaihdoin väriä.
Tämä tietty vain oma mielipide, joku muu vähemmän tarkka on varmasti eri mieltä.
Joo, samaa mieltä.Tähän lisäisin sen, että omasta kokemuksesta metallihohto musta hieman helppo hoitoisempi kuin kiiltävä musta.
En ymmärrä, miten joku muu väri olisi helppohoitoisempi kuin musta, tarviihan niistäkin ne naarmut saada pois. Ja ihan yhtä helposti ne naarmuuntuu...Mustahan on helpoin väri pitää hyvänä. Kaikki naarmut näkyy, joten helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on ihan painajainen pitää hyvässä kunnossa maalipinnaltaan, kun joutuu katsomaan mielettömillä valoilla eri suunnista, että näkee kaikki naarmut.
Mulla oli joskus semmoinen shampanjan värinen neloskopan golffi niin ei sitä tarvinnut edes pesun jälkeen kuivata, eikä siinä muistaakseni näkyny pisaran jäljet edes.En ymmärrä, miten joku muu väri olisi helppohoitoisempi kuin musta, tarviihan niistäkin ne naarmut saada pois. Ja ihan yhtä helposti ne naarmuuntuu...
Jos pysyy kiillotuskone kädessä niin tietty asian voi näinkin ajatella.Mustahan on helpoin väri pitää hyvänä. Kaikki naarmut näkyy, joten helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on ihan painajainen pitää hyvässä kunnossa maalipinnaltaan, kun joutuu katsomaan mielettömillä valoilla eri suunnista, että näkee kaikki naarmut.
On. Mustalle jaetut kehut edellä viittaavat siihen, että se on näyttävä ja ehkä helpompi harrastajan pitää näyttelykunnossa, jos siihen on intoa.Onko musta auto puhtaanapidon kannalta oikeasti niin paha kuin jotkut tahot antavat ymmärtää? Uutta autoa olen ostamassa, ja metallihohto musta värinä kiehtoisi.
Mustasta pinnasta naarmun pois kiillottaminen ei ole helpoimmasta päästä, varsinkin jos kovalakkainen auto, niin ajo jälkiä eli hologrammeja tulee lähes aina, jotka on myös kiilloitettava pois jos hyvän haluaa.Mustahan on helpoin väri pitää hyvänä. Kaikki naarmut näkyy, joten helppo kiillottaa pois.
Joku valkoinen tai harmaa on ihan painajainen pitää hyvässä kunnossa maalipinnaltaan, kun joutuu katsomaan mielettömillä valoilla eri suunnista, että näkee kaikki naarmut.
Ihan sama hommahan se on kiillottaa minkävärisestä kovalakkaisesta vain. Mustasta vaan helpommin näkee milloin on valmista.Mustasta pinnasta naarmun pois kiillottaminen ei ole helpoimmasta päästä, varsinkin jos kovalakkainen auto, niin ajo jälkiä eli hologrammeja tulee lähes aina, jotka on myös kiilloitettava pois jos hyvän haluaa.
Musta naarmuinen Saksalainen, 2-3 steppiä niin alkaa olemaan jo hyvä, sitä hommaa en helpoksi kutsuisi. Musta auto hyvässä kiillossa on oikein näyttävä
Myllytys on kova sana, niin pysyy naarmut poissa...Yhden uudehkon mustan auton omistaneena voin sanoa että se on 5v kohdalla lähempänä harmaata tuon naarmuuntumisen takia jos pääsääntöisesti pesee vain harjapesuissa. Samanlainen se aikalailla muuten on pitää puhtaana kuin muutkin värit, eikä siinä lika ehkä niin pahasti näy mitä vaaleammissa sävyissä.
Eipä se myllytys naarmuja pidä poissa, pinnoite perään niin suojaa jo aika hyvin myllytettyä pintaa..Myllytys on kova sana, niin pysyy naarmut poissa...
No ei se pidä, mutta 14v auto näyttää myllytyksen jälkeen uudelta...Eipä se myllytys naarmuja pidä poissa, pinnoite perään niin suojaa jo aika hyvin myllytettyä pintaa..
Jos jaksat käsin pestä, niin otat sen mustan rohkeasti vaan.Kiitos vaan vastauksista mustaan väriin liittyen.
Toki se lika tarttuu väriin kuin väriin ihan samalla tavalla. Tykkään kyllä pitää auton puhtaana, mutta valitettavan usein tulee sorruttua konepesuun. Omistan nykyään valkoisen auton, jossa on pientä naarmua 15v aikana kertynyt kiitettävästi, mutta maalipinta näyttää silti suhteellisen hyvältä kunhan on puhdas. Taidan tyytyä tylsään hopean harmaaseen
Joo tuli tuo kerran myllytettyä ja siinä sen eron huomasikin, se harmaantuminen tapahtuu "huomaamatta" ajan kanssa mutta myllytyksen jälkeenhän tuo näytti taas käytännössä uudelta.Myllytys on kova sana, niin pysyy naarmut poissa...
Hiirosen Nesteellä ainakin TI-halli jossa pesurit ja voi itse pestä.Tiedättekö Oulussa mitään paikkaa, jossa voisi painepesurilla edes pahimmat suolamössöt saada autosta pois pestyä. Ei nyt ole käsinpesusettiä mukana, mutta olis hyvä kyllä saada suolakuorrutus autosta pois.
Tämä tieto voi olla jo pahasti hapantunutta, mutta Kaarnatien SEOlla Alppilasta kandee ainakin kysäistäTiedättekö Oulussa mitään paikkaa, jossa voisi painepesurilla edes pahimmat suolamössöt saada autosta pois pestyä. Ei nyt ole käsinpesusettiä mukana, mutta olis hyvä kyllä saada suolakuorrutus autosta pois.
Itellä just toi syncro, ollut nyt reilu 3 vuotta/90tkm autossa ja yläpuolisko on vielä voimissaan, mutta alapuolisko on selkeästi heikompi. Tosiaan 2 vuotta sille luvataan joten hyvin on kestänyt.Laitoin Gyeon Q2 Syncro kestopinnoitteen autoon (turkoosi ID.3) syksyllä. Oli ensimmäinen kerta kun laitoin pinnoitteen maalipinnalle, vanteita on tullut suojattua aikaisemminkin. Harmittelin että vitsi kun ei ole tullut aikaisemmin tutustuttua, on tuo pinnoite vaan niin helppo käytössä. Itsepuhdistuvuus on aika hurjaa, perää lukuunottamatta auto puhdistuu sateessa milteinpä itsekseen.
Aikaa tuohon meni kolme iltaa, kun pesi ja kiillotteli auton ensin. Voi miettiä paljonko 99€ "kestopinnoite" suojaa, kun pelkät aineet maksoivat alennuksessa 77,94€. Pitkään käytin Gyeon suihkutettavaa suoja-ainetta, auton hoito ei jaksanut juurikaan kiinnostaa. Nyt voi taas pari vuotta levätä laakereillaan, ainakin pinnoitteen luvatun keston puolesta.
Hallin ylläpito/vuokra/tontti, koneen hankintakulut, huollot, vesi ym... ja katetta reilusti päälle.Konepesussa paras pesuohjelma maksaa 35-40€. Mikä siinä maksaa niin paljon? Kauppakeskuksissa autopesulat pesevät auton 30-35eurolla sis.ovien välien pesut. Konepesussa auton pinta ehkä kiiltää paremmin kuin vahashampoolla peseminen mutta on se konepesun hinnat silti kalliita
Motonet Vasaraperä pesuhalli palvelee myymälän aukioloaikojen mukaisesti. 10€:lla saa kolme polettia joilla yhdellä on 5min pesuaikaa. Eli kolme kertaa saa sillä pikaisesti pestyä enimmät vex!Tiedättekö Oulussa mitään paikkaa, jossa voisi painepesurilla edes pahimmat suolamössöt saada autosta pois pestyä. Ei nyt ole käsinpesusettiä mukana, mutta olis hyvä kyllä saada suolakuorrutus autosta pois.
Tolla, ja pysyykin mustana. :Muovipinnoite Gtechniq C4 Permanent Trim RestorerMillä sais haalistuneet mustat listat paremmiksi?