Auton pesu

Mitenköhän Korrek polymatrix kestäisi maalatuissa jarrusatuloissa? Tai jokin muu suositeltava aine tähän tarpeeseen? Mutta Polymatrixia löytyy jo kun testasin kesävanteille laittaa, en mä tiedä miten se niissäkään kestää.
1778743407512.png
 
Onko kukaan koskaan kokeillut millaista jälkeä tulee, jos auto on taivasalla ja ennen rankkaa sadetta suihkuttelee sen päälle jotain esipesuainetta? :D
Karmeaahan siitä tulee. Jos ennen sadetta laittaa ja se kerkiää kuivaa, maali menee aivan laikukkaaksi ja raidalliseksi, huonolla tuurilla se myös liuottaa vahan tai jopa syövyttää lakkaa. Parhaimmillaan katolta ja konepelliltä voi lähteä (siite)pölyt yms ja kyljet jää kamalan näkösiksi.

Älä.
 
Mitenköhän Korrek polymatrix kestäisi maalatuissa jarrusatuloissa? Tai jokin muu suositeltava aine tähän tarpeeseen? Mutta Polymatrixia löytyy jo kun testasin kesävanteille laittaa, en mä tiedä miten se niissäkään kestää.
1778743407512.png
En odottaisi kummoista kestoa, kun ei tuo kait kestä maalipinnassakaan montaa kuukautta? Mä laittaisin jotain sopivaa keraamipinnoitetta, tuo on kestänyt vanteissa hienosti pari kesää ja mainostetut ominaisuudet (kuumakesto/joustavuus) saattaisi sopia myös satuloihin:

 
Onko kukaan koskaan kokeillut millaista jälkeä tulee, jos auto on taivasalla ja ennen rankkaa sadetta suihkuttelee sen päälle jotain esipesuainetta? :D

Joskus kokeilin ihan mielenkiinnosta ja sade huuhteli esipesuaineen pois ja ehkä ihan vähän likaa, mutta aivan turha kokeilu :rofl2:

Tuo oli joskus viime kesänä kun oli tylsää ja alko vähän lapsettaan :whistling:
 
Karmeaahan siitä tulee. Jos ennen sadetta laittaa ja se kerkiää kuivaa, maali menee aivan laikukkaaksi ja raidalliseksi, huonolla tuurilla se myös liuottaa vahan tai jopa syövyttää lakkaa. Parhaimmillaan katolta ja konepelliltä voi lähteä (siite)pölyt yms ja kyljet jää kamalan näkösiksi.

Älä.

No tää oli huomattavasti paremmin vastattu kuin oma.

Älä.
 
Mitenköhän Korrek polymatrix kestäisi maalatuissa jarrusatuloissa? Tai jokin muu suositeltava aine tähän tarpeeseen? Mutta Polymatrixia löytyy jo kun testasin kesävanteille laittaa, en mä tiedä miten se niissäkään kestää.
1778743407512.png

Ja taustalla on ruostunutta vai ruskealla pinnoitettua peltiä?

Onko tuo jarrukilpi alunperin tuollainen puolikas?
 
Ja taustalla on ruostunutta vai ruskealla pinnoitettua peltiä?

Onko tuo jarrukilpi alunperin tuollainen puolikas?
Punaista ja likaista peltiä, varmasti ruostettakin löytyy -04 vuotisesta autosta. Jarrukilvet ja olka-akselit on Audi TT:stä. Jarrut on mk1 rs octavian alkuperäiset.
 
En odottaisi kummoista kestoa, kun ei tuo kait kestä maalipinnassakaan montaa kuukautta? Mä laittaisin jotain sopivaa keraamipinnoitetta, tuo on kestänyt vanteissa hienosti pari kesää ja mainostetut ominaisuudet (kuumakesto/joustavuus) saattaisi sopia myös satuloihin:

Juuri tälläinen sopii, joka tulee suojaamaan "kuumia" paikkoja.
Pinnoitetta vaan suoraan ja samalla vanteisiin.
Nauttii autolla ajostakin eikä pelkästään sen hinkuttamisesta ;)
 
Pesuineen 3,5 tuntia vai pesujen jälkeen? 3.5 tuntia pesuineen on kyllä haipakkaa.

Pesun jälkeen, mutta 3.5h sisältää myös nopean vedon claylaikalla.. Mutta kun työkseen näitä tekee, niin johan tuossa ajassa pitää täysi myyntifiksi painaa.. Että eihän tuossa sinänsä mitään kummallista. Naarmuja toki jäi sinne ja tänne, esim. konepellin kohdalla oioin kun se menee vielä maalarille.
 
Älä helvetissä osta ainakaan Kärcherin paskaa, kaveri on saanut vaihtaa omaansa sen muovisen pumpun jo ainakin pariin kertaan. Itellä puolestaan mennyt Nilfisk hyvin vuosikausia. Se kannattaa kattoa että paineletku on riittävän pitkä, mä ostin aikanaan hölmöyksissäni 5m letkulla olevan ja pesuria joutuu siirtelemään ja vetelemään perässään ympäriinsä kun autoa pesee. Vähintään se 8m saisi olla.

Toinen on hyvä vaahdotin, esim Autonhoitokaupasta. Nilfiskin vehkeellä pärjää, mutta ei se hyvä ole. Sekä muutama hiekanerottimella varustettu ämpäri. Riittävästi mikrokuituliinoja ja hyvä kuivauspyyhe (ei ole halpa).
Ostin lopulta Nilfiskin 10m paineletkulla. 8m olisi varmaan riittänyt, mutta lyhyempi ei millään. Kiitos vinkistä, en olisi tajunnut varmaan 5-metristä pidempää ostaa, josset asiasta olisi maininnut. Nilfiskiltä saa jatkoletkuja, joten eipä se peruuttamaton virhe olisi ollut, mutta ne on aika kalliita.

Ostin Nilfiskin ns. paremman vaahdottimen ja vaikutti näin alkuun ainakin ihan ookoolta. Sitä pesurin mukana tullutta en edes kokeillut.

Uteliaisuuttani päätin kokeilla Nilfiskin omia autopesuaineita, kun ne on halpoja, mutta pesutulos oli odotetunlainen. Pitänee Autodudelta tilailla kunnon myrkyt.
 
Ostin lopulta Nilfiskin 10m paineletkulla. 8m olisi varmaan riittänyt, mutta lyhyempi ei millään. Kiitos vinkistä, en olisi tajunnut varmaan 5-metristä pidempää ostaa, josset asiasta olisi maininnut. Nilfiskiltä saa jatkoletkuja, joten eipä se peruuttamaton virhe olisi ollut, mutta ne on aika kalliita.

Ostin Nilfiskin ns. paremman vaahdottimen ja vaikutti näin alkuun ainakin ihan ookoolta. Sitä pesurin mukana tullutta en edes kokeillut.

Uteliaisuuttani päätin kokeilla Nilfiskin omia autopesuaineita, kun ne on halpoja, mutta pesutulos oli odotetunlainen. Pitänee Autodudelta tilailla kunnon myrkyt.
Tilaa samalla kunnon vaahdotin ;) Ja ei kantsi mitään jatkoletkuja turata, ku tilaat sitten sen 15-metrisen Nilsun 15 M Superflex Hose Amazon.de:n tarjouksesta satkulla (nyt just 105,33 €) tai vaikka normihintaankin 127,88 €. Sieltä saa muuten vaikka sen Nilsun viemäripainehuuhteluvermeletkun 15 m 43,13 € ym. Nilfisk storen puolella.
 
Tilaa samalla kunnon vaahdotin ;) Ja ei kantsi mitään jatkoletkuja turata, ku tilaat sitten sen 15-metrisen Nilsun 15 M Superflex Hose Amazon.de:n tarjouksesta satkulla (nyt just 105,33 €) tai vaikka normihintaankin 127,88 €. Sieltä saa muuten vaikka sen Nilsun viemäripainehuuhteluvermeletkun 15 m 43,13 € ym. Nilfisk storen puolella.
Mikäs olisi kunnon vaahdotin?:D

Itsellä ei oo nyt tarvetta pidemmälle letkulle, eiköhän tolla 10m pärjää ny toistaseksi.
 
Mikäs olisi kunnon vaahdotin?:D

Itsellä ei oo nyt tarvetta pidemmälle letkulle, eiköhän tolla 10m pärjää ny toistaseksi.
PT foam lance tai Dr Dirt Pro. Mulla molemmat ja jälkimmäistä päädyn aina käyttämään ja siinä mulla pullojakin eniten ts. omat pullot vesi(lancen huuhteluun)/Mac44/Surfex HD/BH AF/BH TL.

On mulla toki Nilsunkin vaahdotin (levitän omenapuihin Tolua), Kärkkäisen, Motonetin ja Projectechin toinenkin.
 
PT foam lance tai Dr Dirt Pro. Mulla molemmat ja jälkimmäistä päädyn aina käyttämään ja siinä mulla pullojakin eniten ts. omat pullot vesi(lancen huuhteluun)/Mac44/Surfex HD/BH AF/BH TL.

On mulla toki Nilsunkin vaahdotin (levitän omenapuihin Tolua), Kärkkäisen, Motonetin ja Projectechin toinenkin.
Onko sulla siis se koneen mukana tuleva esim terassipesuaineen levittämiseen tarkoitettu Nilfiskin vaahdotin, vai se autonpesuun tarkoitettu säädettävä?
 
Btw, tässä ainakin riittävästi vedentuottoa autopesuun, 800 l/h. Vaan mitenköhän mahtaa saada varaosia tai sopia vaikka Dudelta hankitut kahvat, vaahdottimet ja alustapesurit?

Voisi kyllä tuolla hinnalla hakea nykyisen kärcherin tilalle, tuolle olemassa näköjään kärcherin (ja nilfiskin) lisävarusteadapteri


Varmaan toki tässäkin pätee, että markalla saa markan tuotteen...
 
Viimeksi muokattu:
Noi ketjujen omat merkit ovat yleensä vaan brändättyä Kiina-kamaa jossa laatu heittelee. En nyt kuitenkaan näkemättä ja kokematta tyrmää.
 
Noi ketjujen omat merkit ovat yleensä vaan brändättyä Kiina-kamaa jossa laatu heittelee. En nyt kuitenkaan näkemättä ja kokematta tyrmää.
Totta tuokin, tosin paikallinen k-rauta sen verran likellä ja palvelualtis että varmaan sudet saapi mukisematta takuuseen jos heti ekana kesänä porsii.
 
Onko sulla siis se koneen mukana tuleva esim terassipesuaineen levittämiseen tarkoitettu Nilfiskin vaahdotin, vai se autonpesuun tarkoitettu säädettävä?
En minä tiiä, 140.2-9 P-Car Xtra tjsp. 2015 mukana tullut ei-säädettävä mikä räkii sitä vaahtoa suht randomisti ei-peittäen.
 
Spekseistä löytyi, että nimellistuotto on 9.2l/min ja maksimituotto 13.4l/min. Samoin nimellispaine 105bar ja maksimipaine 150bar.
Olisi ollutkin erikoista jos tuolla hinnalla olisi jatkuva tuotto edes 600l/h ja jatkuva paine 150bar. Olis kränzle kauppiaat suu mutrussa :asif:
 
Olisi ollutkin erikoista jos tuolla hinnalla olisi jatkuva tuotto edes 600l/h ja jatkuva paine 150bar. Olis kränzle kauppiaat suu mutrussa :asif:
Itel jäi kanssa mieleen et joku kertoi et Nilfiskin jatkuva uotto on usein jotain 7-8l/min vaikka papreilla lukee enemmän. Mut toi 105bar jatkuva paine on ihan ok jos ei oo ihan pinttynyttä likaa.
 
Onko nämä Autoduden valmiiksi kuratoidut tuotesetit hinta/laatusuhteeltaan millaisia? Ensimmäistä autonpesusettiä kasaamassa ja jostain lähdettävä liikkeelle. Kannattaako keräillä tuotteet jostakin muualta yksitellen vai tuolta paukauttaa paketti tilaukseen? Ämpäreistä ja kintaista asti lähdettävä liikkeelle. Toistaiseksi autot pesty fairylla ja puutarhaletkulla.
 
Onko nämä Autoduden valmiiksi kuratoidut tuotesetit hinta/laatusuhteeltaan millaisia? Ensimmäistä autonpesusettiä kasaamassa ja jostain lähdettävä liikkeelle. Kannattaako keräillä tuotteet jostakin muualta yksitellen vai tuolta paukauttaa paketti tilaukseen? Ämpäreistä ja kintaista asti lähdettävä liikkeelle. Toistaiseksi autot pesty fairylla ja puutarhaletkulla.
Riippuu varmaan minkälaista settiä olet kasaamassa
 
Hemmetin vaikeata linkata kyseiseen settiin. Ilmeisesti tämä kyseessä?

 
Hemmetin vaikeata linkata kyseiseen settiin. Ilmeisesti tämä kyseessä?

Siellähän se linkki on aikaisemmassa postauksessa, mutta kyllä, tuo setti.
 
Kyllä tuo varmaan on ihan ok hinta. Kokoomalla eri paikoista saisi vielä halvemmalla. (Tori ja sitten mitä sieltä ei löydy niin kaupasta)
Kiitoksia. Pannaan setti tilaukseen, harjoitellaan, perehdytään ja sitten puteleiden tyhjentyessä rakennellaan paremmista palikoista. Jos autonpesusta muodostuu puhde jota haluaa tehdä astetta vakavammalla pieteetillä.
 
Onko nämä Autoduden valmiiksi kuratoidut tuotesetit hinta/laatusuhteeltaan millaisia? Ensimmäistä autonpesusettiä kasaamassa ja jostain lähdettävä liikkeelle. Kannattaako keräillä tuotteet jostakin muualta yksitellen vai tuolta paukauttaa paketti tilaukseen? Ämpäreistä ja kintaista asti lähdettävä liikkeelle. Toistaiseksi autot pesty fairylla ja puutarhaletkulla.
Mulle just Matkahuolto toi paketin jossa on Duden suosikit ja kevätpaketti. On noissa ihan ok hinta. Yksitellen jos ostais niin tulee herkästi kalliimmaksi. Jos noi samat setit, kuin mä tilasin, kombottaa niin tulee kintaat ja pyyhkeet mukana. Ämpärit pitää ostaa erikseen.
 
@miu Onko sinulla painepesuria ?
Jos ei, niin et tarvi tuota vaahdotinta ja snow foamia.
Mielestäni tuo paketti on kallis. Merkkituotteita tietty.
Tuota ämpäriä en ole kokeillut, mutta epäilen vahvasti onko tuo hintansa väärti. Eihän sitä ämpärin pohjaa ilma ritilääkään saa kauhoa.

Pannaan setti tilaukseen, harjoitellaan, perehdytään ja sitten puteleiden tyhjentyessä rakennellaan paremmista palikoista.
Kyllä niillä normikaupan autoshampoillakin pesee aivan mainiosti.
 
Vahasin fusso99 kanssa kk sitten. Vahaa meni vahingossa muoviosien päälle, kts. Kuva.

Vinkkejä millä aineella ja miten saa parhaiten irti? Autopesuaineella tai normaali pesuaineella ja kunnon hankaamisella ei lähtenyt, on tosi tiukassa kiinni jostain syystä.

IMG20260531143813.jpg
 
Vahasin fusso99 kanssa kk sitten. Vahaa meni vahingossa muoviosien päälle, kts. Kuva.

Vinkkejä millä aineella ja miten saa parhaiten irti? Autopesuaineella tai normaali pesuaineella ja kunnon hankaamisella ei lähtenyt, on tosi tiukassa kiinni jostain syystä.

IMG20260531143813.jpg
Kunnon liuotinpesuaineella lähtee vaha kuin vaha pois.
 
Vahasin fusso99 kanssa kk sitten. Vahaa meni vahingossa muoviosien päälle, kts. Kuva.

Vinkkejä millä aineella ja miten saa parhaiten irti? Autopesuaineella tai normaali pesuaineella ja kunnon hankaamisella ei lähtenyt, on tosi tiukassa kiinni jostain syystä.

IMG20260531143813.jpg
En ole itse kokeillut, mutta monet sanoneet, että pyyhekumi toimisi hyvin noissa mustissa muoveissa jos niihin vahaa menee ja on myös hellävarainen.
 
Vahasin fusso99 kanssa kk sitten. Vahaa meni vahingossa muoviosien päälle, kts. Kuva.

Vinkkejä millä aineella ja miten saa parhaiten irti? Autopesuaineella tai normaali pesuaineella ja kunnon hankaamisella ei lähtenyt, on tosi tiukassa kiinni jostain syystä.

IMG20260531143813.jpg
Mustille muoville aina


Purkki on pieni, mutta riittoisaa, pari autoa tuolla käsitellyt ja yksi menee vielä helposti ja kestänyt nyt useamman vuoden.
 
Mustille muoville aina


Purkki on pieni, mutta riittoisaa, pari autoa tuolla käsitellyt ja yksi menee vielä helposti ja kestänyt nyt useamman vuoden.
Mulla on -88 volkkari mihin pyyhkinyt muovipuskureihin Autoglymin bumber geeliä mutta se ei meinaa kestää kun max 2 pesua/ pari viikkoa pesemättä.
Pysyykö puskurit mustana edes kesäkauden tällä? Vai onko myynti puheita tuo pari vuotta
 
Mulla on -88 volkkari mihin pyyhkinyt muovipuskureihin Autoglymin bumber geeliä mutta se ei meinaa kestää kun max 2 pesua/ pari viikkoa pesemättä.
Pysyykö puskurit mustana edes kesäkauden tällä? Vai onko myynti puheita tuo pari vuotta

Mulla ollut nyt 3v ja vieläkin on muovit mustia, oikeasti hyvää tavaraa ja oikeasti, se tippa riittää!

Laitoin viime vuonna prätkässä mustaksi maalattuun moottoriin ja sekin on pysynyt kuin uutena ja tumman mustana, ennen haalistui heti seuraavan pesun jälkeen.
 
Mulla ollut nyt 3v ja vieläkin on muovit mustia, oikeasti hyvää tavaraa ja oikeasti, se tippa riittää!

Laitoin viime vuonna prätkässä mustaksi maalattuun moottoriin ja sekin on pysynyt kuin uutena ja tumman mustana, ennen haalistui heti seuraavan pesun jälkeen.
Kiitos tiedosta, taidan käydä paikallisesta varaosaliikkeestä hakemassa kun heillä on autoduden edustus siellä :tup:
 
En kyllä suosittele tätä King Carthur Spray Coat ainetta. Tuli tuossa vaihteeksi pestyä auto käsin automaattipesun sijaan, kun oli vähän poikkeuksellisesti siihen mahdollisuus ilman, että tarvii mennä johonkin TI-halliin. Levitin sitten kokeeksi tuollaisen aineen lopuksi pinnalle, mutta ei se nyt kyllä vaikuttanut mitään kovin kummoista pinnoitetta muodostavan.

Jos tulee toistekin pestyä käsin, niin kannattaa ehkä vain nähdä sen verran vaivaa, että vahaa jollain kunnon vahalla.

 
En kyllä suosittele tätä King Carthur Spray Coat ainetta. Tuli tuossa vaihteeksi pestyä auto käsin automaattipesun sijaan, kun oli vähän poikkeuksellisesti siihen mahdollisuus ilman, että tarvii mennä johonkin TI-halliin. Levitin sitten kokeeksi tuollaisen aineen lopuksi pinnalle, mutta ei se nyt kyllä vaikuttanut mitään kovin kummoista pinnoitetta muodostavan.

Jos tulee toistekin pestyä käsin, niin kannattaa ehkä vain nähdä sen verran vaivaa, että vahaa jollain kunnon vahalla.


Tämä on ollut hyvää näissä suihkutettavissa ja pois huuhdeltavissa pinnotteissa


Toki älä laita laseille jos auto seisoo auringossa
 
Kunnon liuotinpesuaineella lähtee vaha kuin vaha pois.
Paitsi että Fusso ei ole vahaa ollenkaan, vaan fluoropolymeeri (lue: teflonpinnoite) joka crosslinkkautuu siihen muovipintaan kiinni. Tuon takia sitä ei saa kastella ekaan 12 tuntiin ja maalipinta pitää olla vahaton, jotta ne molekyylit kerkiää ja pystyy linkkautumaan lakkapintaan.
Ei se siitä kovinkaan helposti liuottimilla lähde enää, kun on kiinnittynyt. Karkealla myllytystahnalla tms. hionnalla lähtee. Tai sitten ajan kanssa pikkuhiljaa kulumalla.

EDIT: Itse tarjoaisin tuollaiselle raa'alle muovipinnalle ensin hienoa karhunkieltä tms. että saa Fusson irti, sitten liuotinpesu ja joku muovipinnoite/muovinhoitoaine päälle.
 
Paitsi että Fusso ei ole vahaa ollenkaan, vaan fluoropolymeeri (lue: teflonpinnoite) joka crosslinkkautuu siihen muovipintaan kiinni. Tuon takia sitä ei saa kastella ekaan 12 tuntiin ja maalipinta pitää olla vahaton, jotta ne molekyylit kerkiää ja pystyy linkkautumaan lakkapintaan.
Ei se siitä kovinkaan helposti liuottimilla lähde enää, kun on kiinnittynyt. Karkealla myllytystahnalla tms. hionnalla lähtee. Tai sitten ajan kanssa pikkuhiljaa kulumalla.

EDIT: Itse tarjoaisin tuollaiselle raa'alle muovipinnalle ensin hienoa karhunkieltä tms. että saa Fusson irti, sitten liuotinpesu ja joku muovipinnoite/muovinhoitoaine päälle.
Jepjep. Itsellä on tullut käytettyä viimeiset pari vuotta kyseistä vahaa/sealantia ja ei ole ollut sitten minkäänlaisia ongelmia poistaa muoviosille lipsahtaneita ainejäämiä. Aineina poistoon on käytetty hiilivetypohjaista liuotinpesuainetta ja/tai isopropanolia, perään sitten tilanteesta riippuen pesukinnasta(vahan poisto koko autosta pesun yhteydessä) tai ihan talouspaperin palaa(pisteittäiset poistot). Mutta jokainen tyylillään, saahan sitä tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeankin jos niin haluaa.
 
Tämä on ollut hyvää näissä suihkutettavissa ja pois huuhdeltavissa pinnotteissa


Toki älä laita laseille jos auto seisoo auringossa
Tää jätti kyllä nätin pinnan omaankin autoon. En tiedä käytinkö vaan liikaa kun pariin kohtaan jätti vähän sellaisen rasvaisennäköisen kohdan. (Enkä levittänyt auringonpaisteella).
 
Tää jätti kyllä nätin pinnan omaankin autoon. En tiedä käytinkö vaan liikaa kun pariin kohtaan jätti vähän sellaisen rasvaisennäköisen kohdan. (Enkä levittänyt auringonpaisteella).
Tuo jättää todella helposti kalvon, ulkona jos tekee niin pelkkä pilven läpi auringon paistaminen ja pari minuuttia on liikaa, eli pitää melkein vetää paneeli kerrallaan ja huuhdella heti perään pois. Kuuma pinta niin "palaa" siihen heti kiinni.
 
Tuo jättää todella helposti kalvon, ulkona jos tekee niin pelkkä pilven läpi auringon paistaminen ja pari minuuttia on liikaa, eli pitää melkein vetää paneeli kerrallaan ja huuhdella heti perään pois. Kuuma pinta niin "palaa" siihen heti kiinni.
Paneeli kerrallaan teinkin. Farkun katto taisi olla liian iso pala kerralla, kun siitä jäi vähän huono. Taisi huuhdellessa valua tuulilasillekin kun tuulilasi jäi harmaaksi, eikä pesuaine auttanut sen kanssa. Pitänee kunnon liuotimella pestä se.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 176
Viestejä
5 243 045
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom