Ite oon tota käyttänyt foam lancen kanssa ja hyvin toimii.Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka
Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton
Pro-Kleen Trolls Breath vannepesu 5L Tota on tullut nykyään käytettyä, on niin edullista, ja tuntuu pelaavan yhtä hyvin kuin kalliimmatkin.Onko wolf's chemicalsin deironizer decon gel vielä suositeltava raudanpoistoaine vai onko parempia? Litran tuota meinasin hankkia, vai käykö vaikka bilteman mustassa pullossa oleva vannepesu yhtä hyvin maalipinnalle?
Ostin nyt ekaa kertaa myös tuota ja onhan toi hyvää tavaraa! Lika lähtee ihan erilailla pois ja ainetta ei oikeasti tarvitse paljoa, tuollaisen Toyota LandCruiserin vaahdottaa 2-3dl helposti ja oma megane menee puolella tuosta.Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka
Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton
Parasta tulosta vaha pinnoitteen alla että myös päällä"dapoul wax..."
Jos pesuri saa maksaa ~500€ niin siihen hintaan saa kränzle hd 10/122 ts pesurin, todella näppärän kokoinen, laadukas ja suht tehokas vehje. Tuollainen tuli laitettua useamman hengen yhteiseen käyttöön, jämäkkää tekoa ja vettäkin tulee jo riittävästi läpi ettei tarvitse ihan vuositolkulla huljutella.Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Ei se vaatinut kuin litrasen "Vannepesu" putelin Motonetistä ja aikaa meni (parkkihalliin sisäänajosta ulosajoon) 2h 10min joka selviää parkkilipustaPesasin auton pikaisesti kintaalla ja voi jeesus tota raudan ja pien määrää. Huomaa että on ajettu talvella joku 35 tkm.
Taitaa olla niin että ammattilainen saa hoitaa sen varsinaisen kevätpesun ja vahauksen/pinnoituksen tänä vuonna.
Justiinsa. Eipä ole onneksi ollut noita ongelmia, kun kilometrejä tulee sen verran vähän. Muistaakseni kaveri joskus sanoi, että moottoripesuaineella lähti omasta kottosestaan, mutta lieneekö tuokin sitten samaa sarjaa kuin vanne- yms. pesuaineet? Varmaankin.Samaa kamaa ne vannepesut on.
Noi rautahiput ui aika usein maaliin aika tiukasti kiinni jos ei ole kunnollista vahaa. Vahaamalla irtoaa viimeistään.
Siis hommahan toimii siten, että se mömmö liuottaa sen raudan / pien pois, ei hinkkaaminen. Litranen pumppuputeli meni niin kuin kerroin.Ja aivan helvetisti hinkkaamista. En jaksa. Kokeilin pienellä alueella vannepesua tosiaan.
Saahan sillä putelilla värjättyä auton mutta ei ne hiput mihinkään oikeen lähteneet. Sulla on varmaan kunnon vaha pohjalla jos lähti.
Kyllä ne auttaa, vaikutusaikaa kunnolla (ei kuitenkaan saa kuivua) ja sitten vaikkapa painepesuria perään. Voit sumuttaa useasti jos meinaa kuivua. Jos haluaa vielä tehostaa vaikutusta, niin käyttää kuivaan pintaan (esipesu, kinnastelu ja kuivaus eka). Itse oikaisen, että pesun jälkeen vain huuhtelee letkulla suurimmat vedet pois ja sumuttelee auton jo siinä vaiheessa.Eikö noi raudan- ja pienpoistoaineet auta? Autodudella on yhtä sun toista settiä tarjolla: Raudanpoisto ja pienpoisto - AUTODUDE.FI
Ainoo vika on siinä, että aivan liian usein nää mainostetut "ammattilaiset" on niitä karvakäsiä Turkista ja muualta (Itä-Euroopasta), joiden työnjälki tai laatu tai ammattiylpeys ei missään mielessä vastaa sitä mitä siitä niille maksat. Toimitat vaikka talvivanteet pesuun niin ne on naarmuilla ja puolien takaa sekä muista ahtaista raoista aivan paskassa, "se olla 20e kiiti". Sitten saakin olla melkoinen matemaatikko että maksaa 100e kotimaiselle, laadukkaalle ammattilaiselle kevätputsista jonka itse teet 2-3 tunnissa. Ainakin minä lasken, että ihan omin kätösin tehdyn työn hinta on pitkän matkaa alle jonkin 30-40e/h.Joo siinä ei paljoa tarvi omalle työlle hintaa laskea kun tulee jo halvemmaksi viedä ammattilaisen käsiin.
Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.Ainoo vika on siinä, että aivan liian usein nää mainostetut "ammattilaiset" on niitä karvakäsiä Turkista ja muualta (Itä-Euroopasta), joiden työnjälki tai laatu tai ammattiylpeys ei missään mielessä vastaa sitä mitä siitä niille maksat. Toimitat vaikka talvivanteet pesuun niin ne on naarmuilla ja puolien takaa sekä muista ahtaista raoista aivan paskassa, "se olla 20e kiiti". Sitten saakin olla melkoinen matemaatikko että maksaa 100e kotimaiselle, laadukkaalle ammattilaiselle kevätputsista jonka itse teet 2-3 tunnissa. Ainakin minä lasken, että ihan omin kätösin tehdyn työn hinta on pitkän matkaa alle jonkin 30-40e/h.
Teen itse, teen rauhassa, teen huolella ja opin siinä sivussa (nettikeskustelut, DIY-ohjeet, muut neuvot).
Kai tuon tekeekin, jos ei ole eläimiä taloudessa ja maalipinnassa pahoja rauta- ja pikipinttymiä. Itse männä viikonloppuna taistelin jo pelkän auton takakontin/takapenkin parissa varmaan reilu tunnin. Juutas, että oli tiukassa! Ikävä nahkapenkkejä. Ne on nopeat ja helpot siivota.Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
Jos lähtökohta ei ole mitään kaatopaikkaa niin jo mainittu kinnaspesu + raudanpoistosetti riittää ulkokuoreen ja sisältä pesee kuramatot siinä samalla. En tiedä mitä kaikkea paskaa jengi läikyttelee autonsa sisustukseen ja kuskaa peräkontissa 25 kilon hiekkasäkkejä, mutta omassani en syö enkä sotke sisällä joten sisäpuolinen kevätpesu = penkkien imurointi ja muiden pintojen imurointi sellaisella harjaspäällä sekä vaikeiden paikkojen putsaaminen antistaattisella pölyhuiskalla. Mitään tahroja tai roiskeita ei oman kikottimeni sisustuksessa tule / ole.Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
Säästyy monelta parkukohtaukselta kun katsoo että letku saa pyöriä vapaasti suutinkapulassa ettei ole yhtäpuuta, sekä lisäksi kelattava letku iso iso iso plussaLaittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Ja kahdeksan metriä on yllättävän lyhyt letku. Paljon kanssa pärjää paremmin. Nimimerkillä kantapään kauttasekä lisäksi kelattava letku iso iso iso plussa
Itselläni löytyy Kärcherin K5:nen ja tuollainen Annovi Reverberin tuote AR-630 painepesuri - Salhydro OyLaittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Koska se on muoviletkua, kumiletku on paras...Luukkosen ekan kuvan letku täysin perseestä. Jäykkä ku mikä ja liittimet ei pyöri mihinkään suuntaan ja letku jatkuvasti kierteillä
Kieltämättä omakin fiilis tuollaisen jälkeen olisi lähinnä ...Jos olisi valmistusvika niin onhan ne vanhempiakin lakka/maalivikoja korjanneet.
Ikävä kyllä, nyt kun katsoin lampun kanssa tarkemmin, niin kuoriutuneessa pinnassa on vitulliset myllytyksen jäljet ja näyttää siltä, että pikamyllytetty lakatkin irti... Milläköhän helvetin tahnalla ja laikalla edes saa noin pahaa tuhoa aikaiseksi. Varmaan jollain porakoneen hiomalaikalla.
Entinen omistaja tuskin huvikseen myllytellyt eli eiköhän tuo ole autoliikkeen pieleen menneitä pikameikkauksia.
Nissanin vastaantulo siis kokonaan pois suljettu.
Historiasta ei muuta tietoa kuin, että yhdellä omistajalla ollut.
Olikohan muka jollain vanhalla papalla ollut, mutta ainahan nuo ovat mummolla tallissa olleita vain pyhänä ajettuja vehkeitä. Tosin ei tuolla kovin ahkerasti ole ainakaan ajettu. 34 tkm taisi olla tarkka lukema.
Vuosimalli 2013.
Tuo nyt on ihan "normaalia", mutta tuossa Nissanin keississä on pyörrejäljistä päätellen myllytetty lakat irti koko takakulmasta takavalosta kattoon asti. Tuota kohtaa on aika vaikea mällätäkin noin laajalta alueelta ja mielestäni kyseessä on alkuperäinen pinta eikä mikään kolarikorjaus. Saisihan tuosta parin kympin kilikalilla ja myllytyksellä omistajalle kelpaavan lopputuloksen, mutta ihan paskaa hommaa sekin.Itäautojen muovipuskureissa näkee aika usein tuota, että on lakat lähteneet. Naapurin Toyota Aygossa esim. on sellaisia kämmenen-parin kokoisia läikkiä ilman lakkaa vaikka kuinka.