Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Ite oon tota käyttänyt foam lancen kanssa ja hyvin toimii.Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka
Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton
Onko wolf's chemicalsin deironizer decon gel vielä suositeltava raudanpoistoaine vai onko parempia? Litran tuota meinasin hankkia, vai käykö vaikka bilteman mustassa pullossa oleva vannepesu yhtä hyvin maalipinnalle?
Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka
Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton
Parasta tulosta vaha pinnoitteen alla että myös päällä"dapoul wax..."
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Pesasin auton pikaisesti kintaalla ja voi jeesus tota raudan ja pien määrää. Huomaa että on ajettu talvella joku 35 tkm.
Taitaa olla niin että ammattilainen saa hoitaa sen varsinaisen kevätpesun ja vahauksen/pinnoituksen tänä vuonna.
Justiinsa. Eipä ole onneksi ollut noita ongelmia, kun kilometrejä tulee sen verran vähän. Muistaakseni kaveri joskus sanoi, että moottoripesuaineella lähti omasta kottosestaan, mutta lieneekö tuokin sitten samaa sarjaa kuin vanne- yms. pesuaineet? Varmaankin.Samaa kamaa ne vannepesut on.
Noi rautahiput ui aika usein maaliin aika tiukasti kiinni jos ei ole kunnollista vahaa. Vahaamalla irtoaa viimeistään.
Ja aivan helvetisti hinkkaamista. En jaksa. Kokeilin pienellä alueella vannepesua tosiaan.
Saahan sillä putelilla värjättyä auton mutta ei ne hiput mihinkään oikeen lähteneet. Sulla on varmaan kunnon vaha pohjalla jos lähti.
Eikö noi raudan- ja pienpoistoaineet auta? Autodudella on yhtä sun toista settiä tarjolla: Raudanpoisto ja pienpoisto - AUTODUDE.FI
Joo siinä ei paljoa tarvi omalle työlle hintaa laskea kun tulee jo halvemmaksi viedä ammattilaisen käsiin.
Ainoo vika on siinä, että aivan liian usein nää mainostetut "ammattilaiset" on niitä karvakäsiä Turkista ja muualta (Itä-Euroopasta), joiden työnjälki tai laatu tai ammattiylpeys ei missään mielessä vastaa sitä mitä siitä niille maksat. Toimitat vaikka talvivanteet pesuun niin ne on naarmuilla ja puolien takaa sekä muista ahtaista raoista aivan paskassa, "se olla 20e kiiti". Sitten saakin olla melkoinen matemaatikko että maksaa 100e kotimaiselle, laadukkaalle ammattilaiselle kevätputsista jonka itse teet 2-3 tunnissa. Ainakin minä lasken, että ihan omin kätösin tehdyn työn hinta on pitkän matkaa alle jonkin 30-40e/h.
Teen itse, teen rauhassa, teen huolella ja opin siinä sivussa (nettikeskustelut, DIY-ohjeet, muut neuvot).
Kai tuon tekeekin, jos ei ole eläimiä taloudessa ja maalipinnassa pahoja rauta- ja pikipinttymiä. Itse männä viikonloppuna taistelin jo pelkän auton takakontin/takapenkin parissa varmaan reilu tunnin. Juutas, että oli tiukassa! Ikävä nahkapenkkejä. Ne on nopeat ja helpot siivota.Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
Säästyy monelta parkukohtaukselta kun katsoo että letku saa pyöriä vapaasti suutinkapulassa ettei ole yhtäpuuta, sekä lisäksi kelattava letku iso iso iso plussaLaittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Ja kahdeksan metriä on yllättävän lyhyt letku. Paljon kanssa pärjää paremmin. Nimimerkillä kantapään kauttasekä lisäksi kelattava letku iso iso iso plussa
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Luukkosen ekan kuvan letku täysin perseestä. Jäykkä ku mikä ja liittimet ei pyöri mihinkään suuntaan ja letku jatkuvasti kierteillä
Jos olisi valmistusvika niin onhan ne vanhempiakin lakka/maalivikoja korjanneet.
Ikävä kyllä, nyt kun katsoin lampun kanssa tarkemmin, niin kuoriutuneessa pinnassa on vitulliset myllytyksen jäljet ja näyttää siltä, että pikamyllytetty lakatkin irti... Milläköhän helvetin tahnalla ja laikalla edes saa noin pahaa tuhoa aikaiseksi. Varmaan jollain porakoneen hiomalaikalla.
Entinen omistaja tuskin huvikseen myllytellyt eli eiköhän tuo ole autoliikkeen pieleen menneitä pikameikkauksia.
Nissanin vastaantulo siis kokonaan pois suljettu.
Historiasta ei muuta tietoa kuin, että yhdellä omistajalla ollut.
Olikohan muka jollain vanhalla papalla ollut, mutta ainahan nuo ovat mummolla tallissa olleita vain pyhänä ajettuja vehkeitä. Tosin ei tuolla kovin ahkerasti ole ainakaan ajettu. 34 tkm taisi olla tarkka lukema.
Vuosimalli 2013.
Tuo nyt on ihan "normaalia", mutta tuossa Nissanin keississä on pyörrejäljistä päätellen myllytetty lakat irti koko takakulmasta takavalosta kattoon asti. Tuota kohtaa on aika vaikea mällätäkin noin laajalta alueelta ja mielestäni kyseessä on alkuperäinen pinta eikä mikään kolarikorjaus. Saisihan tuosta parin kympin kilikalilla ja myllytyksellä omistajalle kelpaavan lopputuloksen, mutta ihan paskaa hommaa sekin.Itäautojen muovipuskureissa näkee aika usein tuota, että on lakat lähteneet. Naapurin Toyota Aygossa esim. on sellaisia kämmenen-parin kokoisia läikkiä ilman lakkaa vaikka kuinka.