• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Auton pesu

Juu joko käsinpesu itse tai jossain palvelussa olis kyllä parempi idea kuin automaaatti. Jos itse pesee niin saa liikuntaa samalla :)
 
Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka :bored:

Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton :p
 
Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka :bored:

Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton :p
Ite oon tota käyttänyt foam lancen kanssa ja hyvin toimii.
 
Onko wolf's chemicalsin deironizer decon gel vielä suositeltava raudanpoistoaine vai onko parempia? Litran tuota meinasin hankkia, vai käykö vaikka bilteman mustassa pullossa oleva vannepesu yhtä hyvin maalipinnalle?
 
Mulla on Bilt Hamberin Autowheel kun oikeasti haluaa vanteen putipuhtaaksi, en käytä edes ihan joka pesussa. Pesutulos on muuten juuri yhtä hyvä kuin haju kauhea :wtf:

BH Korrosolia tuli nyt ostettua pullo, mutta aikeena vetää raudanpoistoa autoon. Edellinen raudanpoistoaine oli liian geelimäistä (ValetPro dragons), katsotaan onko tämä parempaa.
 
Nyt sitä olisi, nimittäin sitä hehkutettua King Carthur Snow Foam.
Ihan vain testatakseni tilasin 5 litran kannun joten tuolla luulisi taas pesevän autoja seuraavaan vuoteen saakka :bored:

Tänään illalla toivonmukaan pääsisi töitten jälkeen hutasemaan auton :p

Ostin nyt ekaa kertaa myös tuota ja onhan toi hyvää tavaraa! Lika lähtee ihan erilailla pois ja ainetta ei oikeasti tarvitse paljoa, tuollaisen Toyota LandCruiserin vaahdottaa 2-3dl helposti ja oma megane menee puolella tuosta.
 
Perjantaina pitkästä aikaa pääsee pesemään autot käsipelillä. Saas nähdä, mitä ylläreitä konepesut on jättäneet maalipintaan talven jäljiltä. Ti-pesuhalleissa ei vaan jaksa autoaan nysvätä, niin autot käytetty 5-6 kertaa talven aikana konepesussa--harja sellaisessa (tammikuun alussa auton sai vielä pestyä pihassa). Eipähän käy aika pitkäksi kesällä, kun saa fiksailla mahdollisia hiertymiä. Enää ei jaksa kyllä pienet naarmut kiinnostaa ja rima senkun laskee vuosi vuodelta. :p

edit: no eipä noihin mitään kummempia naarmuja konepesussa ollut tullut, joten ensi talvena taas uudestaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo vähän itseäkin arveluttaa, että monta uutta naarmua on tullut talven aikana. Toisaalta ei jaksaisi olla aina puunaamassa autoakaan kun se nyt kuitenkin on käyttöauto.
 
Hyvä vahapinta ja kunnollinen harjaton pesu on ihan toimiva yhdistelmä talvella. Täysin puhdasta ei saa, mutta ei talvella tarvitsekkaan saada mahdollisten kurakelien takia. Harjalliselle pesulle en näe tarvetta ainakin viime talven kokemuksien perusteella.

Ennemmin isompi ongelma talven pesuissa on autoon kertyvä jää, joka ei välttämättä heti lähde pesussa pois.
 
Hitto... Nyt sit taas vuorostaan hukannut nilfiskiin menevän adapterin lanceen..... juur kaks viikkoa takaperin tilasin kärcheriin liittimen ja vaihtaessani kärcherin liittimen lanceen hukkui ne nilfiskin liitin johonkin. tulee tavallisen kalliiksi jos kerran kuussa tilaa uuden liittimen
 
Vein auton tonne tuusulaan sulantielle karvakäsien.lääpittäväksi. Kyseessä ulkopesu+kovavahaus ja sisäsiivous. Pesukemikaalit olivat cartecin tuottamia eli laatu olisi peruslaatuisia...
Se mikä pisti silmiin oli pesushampoo vahalla. Eli mitä se kovavahaus hyödyttää jos kinnaatelu tehdään vahashampoolla, joka liukenee jo eka sadepäivän jälkeen. Totesin ajatukseni kyllä ääneen mutta vastaus oli ennakkoon arvattavissa "dapoul wax..."
 
Huomenna Jyväskylään, haenko tuota trolls breathia raudanpoistoon kuten aiemmin ehdotettu?

Motoxin hiilivetyliukkaria on myös, onko tuo AG intense tar remover parempaa pien poistoon? Aika paljon pikeä kertynyt kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
 
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.

Jos pesuri saa maksaa ~500€ niin siihen hintaan saa kränzle hd 10/122 ts pesurin, todella näppärän kokoinen, laadukas ja suht tehokas vehje. Tuollainen tuli laitettua useamman hengen yhteiseen käyttöön, jämäkkää tekoa ja vettäkin tulee jo riittävästi läpi ettei tarvitse ihan vuositolkulla huljutella.
 
Pesasin auton pikaisesti kintaalla ja voi jeesus tota raudan ja pien määrää. Huomaa että on ajettu talvella joku 35 tkm.

Taitaa olla niin että ammattilainen saa hoitaa sen varsinaisen kevätpesun ja vahauksen/pinnoituksen tänä vuonna. :D

Ei se vaatinut kuin litrasen "Vannepesu" putelin Motonetistä ja aikaa meni (parkkihalliin sisäänajosta ulosajoon) 2h 10min joka selviää parkkilipusta :)

IMG_2823.JPG
 
Samaa kamaa ne vannepesut on.

Noi rautahiput ui aika usein maaliin aika tiukasti kiinni jos ei ole kunnollista vahaa. Vahaamalla irtoaa viimeistään.
Justiinsa. Eipä ole onneksi ollut noita ongelmia, kun kilometrejä tulee sen verran vähän. Muistaakseni kaveri joskus sanoi, että moottoripesuaineella lähti omasta kottosestaan, mutta lieneekö tuokin sitten samaa sarjaa kuin vanne- yms. pesuaineet? Varmaankin.
 
Ja aivan helvetisti hinkkaamista. En jaksa. Kokeilin pienellä alueella vannepesua tosiaan.

Saahan sillä putelilla värjättyä auton mutta ei ne hiput mihinkään oikeen lähteneet. Sulla on varmaan kunnon vaha pohjalla jos lähti.

Siis hommahan toimii siten, että se mömmö liuottaa sen raudan / pien pois, ei hinkkaaminen. Litranen pumppuputeli meni niin kuin kerroin.

Saatanallinen kuorrutus x 2. Eli käytännössä kevätpesu mallia pumppufoam -> kinnastelu -> huuhtelu -> vannepesuaineella kuorrutus -> huuhtelu -> vannepesuaineella kuorrutus -> huuhtelu. Hyvä tuli, ei mikään pesukinnas setti mutta tommonen perusteellinen talvenjälkeinen putsi. Pohjilla oli joskus loppukesästä levitetty AG:n punanen, lol. Ja autoa pesty koko talven aikana varmaan 3 kertaa :oops:
 
Eikö noi raudan- ja pienpoistoaineet auta? Autodudella on yhtä sun toista settiä tarjolla: Raudanpoisto ja pienpoisto - AUTODUDE.FI

Kyllä ne auttaa, vaikutusaikaa kunnolla (ei kuitenkaan saa kuivua) ja sitten vaikkapa painepesuria perään. Voit sumuttaa useasti jos meinaa kuivua. Jos haluaa vielä tehostaa vaikutusta, niin käyttää kuivaan pintaan (esipesu, kinnastelu ja kuivaus eka). Itse oikaisen, että pesun jälkeen vain huuhtelee letkulla suurimmat vedet pois ja sumuttelee auton jo siinä vaiheessa.

Itse käytän nyt Valet Pro Citrus Tar ja Bilt Hamber Korrosol tuohon pien- ja raudanpoistoon.

Vaaleasta autosta toki myös helppo nähdä lähtikö kaikki.
 
Kymmenen litraa ja vitullinen vaikutusaika? Itse odottelin kaikessa rauhassa 10min per suihkuttelu että varmasti irrottaisi rauta & pikipaskeen. Jos oikein hyvää haluaisi niin olisi vielä kolmannen kerran suihkutellut vannepesuaineen, mutta litranen pullo loppui kesken ja autokin on myynnissä joten. Tuonne ovien alapuoliseen "kiveniskumaalia" olevaan helmaan niitä rauta/pikipisteitä vielä jäi. Se on niin epätasaista pintaa, johtunee siitä?
 
Joo siinä ei paljoa tarvi omalle työlle hintaa laskea kun tulee jo halvemmaksi viedä ammattilaisen käsiin.
 
Jep. Kesällä mukavassa kelissa on kiva pestä auto mökillä kinnastellen. Harrastuksissa on parasta se, että sitä ei ole pakko tehdä jos vituttaa :D
 
Joo siinä ei paljoa tarvi omalle työlle hintaa laskea kun tulee jo halvemmaksi viedä ammattilaisen käsiin.

Ainoo vika on siinä, että aivan liian usein nää mainostetut "ammattilaiset" on niitä karvakäsiä Turkista ja muualta (Itä-Euroopasta), joiden työnjälki tai laatu tai ammattiylpeys ei missään mielessä vastaa sitä mitä siitä niille maksat. Toimitat vaikka talvivanteet pesuun niin ne on naarmuilla ja puolien takaa sekä muista ahtaista raoista aivan paskassa, "se olla 20e kiiti". Sitten saakin olla melkoinen matemaatikko että maksaa 100e kotimaiselle, laadukkaalle ammattilaiselle kevätputsista jonka itse teet 2-3 tunnissa. Ainakin minä lasken, että ihan omin kätösin tehdyn työn hinta on pitkän matkaa alle jonkin 30-40e/h.

Teen itse, teen rauhassa, teen huolella ja opin siinä sivussa (nettikeskustelut, DIY-ohjeet, muut neuvot).
 
Ainoo vika on siinä, että aivan liian usein nää mainostetut "ammattilaiset" on niitä karvakäsiä Turkista ja muualta (Itä-Euroopasta), joiden työnjälki tai laatu tai ammattiylpeys ei missään mielessä vastaa sitä mitä siitä niille maksat. Toimitat vaikka talvivanteet pesuun niin ne on naarmuilla ja puolien takaa sekä muista ahtaista raoista aivan paskassa, "se olla 20e kiiti". Sitten saakin olla melkoinen matemaatikko että maksaa 100e kotimaiselle, laadukkaalle ammattilaiselle kevätputsista jonka itse teet 2-3 tunnissa. Ainakin minä lasken, että ihan omin kätösin tehdyn työn hinta on pitkän matkaa alle jonkin 30-40e/h.

Teen itse, teen rauhassa, teen huolella ja opin siinä sivussa (nettikeskustelut, DIY-ohjeet, muut neuvot).

Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
 
Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.
Kai tuon tekeekin, jos ei ole eläimiä taloudessa ja maalipinnassa pahoja rauta- ja pikipinttymiä. Itse männä viikonloppuna taistelin jo pelkän auton takakontin/takapenkin parissa varmaan reilu tunnin. Juutas, että oli tiukassa! :D Ikävä nahkapenkkejä. Ne on nopeat ja helpot siivota.
 
Aika fakiiri oot jos teet kunnon kevätpesun 2-3 tunnissa sisältä ja ulkoa.

Jos lähtökohta ei ole mitään kaatopaikkaa niin jo mainittu kinnaspesu + raudanpoistosetti riittää ulkokuoreen ja sisältä pesee kuramatot siinä samalla. En tiedä mitä kaikkea paskaa jengi läikyttelee autonsa sisustukseen ja kuskaa peräkontissa 25 kilon hiekkasäkkejä, mutta omassani en syö enkä sotke sisällä joten sisäpuolinen kevätpesu = penkkien imurointi ja muiden pintojen imurointi sellaisella harjaspäällä sekä vaikeiden paikkojen putsaaminen antistaattisella pölyhuiskalla. Mitään tahroja tai roiskeita ei oman kikottimeni sisustuksessa tule / ole.

Ulkopesuun meni lauantaina kauppakeskukseen ajamisen, pesupaikkaa jonottamisen, poleteiden ostamisen (erillinen koppi) pesun ja kauppakeskuksesta ulosjonottamisen kanssa 2h 10min. Nopeamminkin siitä olisi selvinnyt jos olisi pessyt autonsa vaikkapa arkiaamuna tai myöhään illalla, LA-iltapäivä pk-seudun kauppakeskuksessa on sitä itseään. Sisäputsista ei ole samanlaista parkkilappua tallessa joten siitä en osaa sanoa.

Totta ettei koko operaatiosta 2-3h selviä, mutta ainakin itse jaan hommat kahdelle eri päivälle niin ei ala sylettämään ja jaksaa tehdä kummankin puolen kunnolla.
 
Sama. Edellisessä autossa laitatin aina vuosittain kovavahan liikkeessä. 90 euroa maksoi pesu ja vahaus firman alennuksilla. En pidä pahana. Sisäputsin tein itse, koska pidän myös auton sisäpuolen puhtaana. Kyllä siinäkin silti saa sen tunti pari vierähtämään kun harjaa kumimatot kunnolla puhtaaksi, pesee ikkunat kaikki kunnolla sisäpuolelta, tekstiilisaippualla ne vähät kurat ja tahrat penkeistä ja lopuksi muoviosien pyyhkiminen kostealla rätillä.

Tänä vuonna voi olla, että laiskottaa. Joka tapauksessa on tarkoitus käyttää nanopinnoitteen ylläpitokäsittelyssä niin voisin teettää samalla sisäputsin jos eivät siitä 70-100 euroa enempää pyydä.

Voi mökillä senkin pari tuntia sitten käyttää grillaushifistelyyn tai vaikka likan kanssa nerffeillä sotimiseen :)
 
BTW tuli tuosta sisäpesusta mieleen, että muutama auto takaperin omistamani Toyota oli mielenkiintoinen tapaus ratin suhteen. Sitä oli varmaan jollain rasvatuilla käsillä pyöritellyt edellinen omistaja sen 5 vuotta mitä se oli vanha eikä pesty kertaakaan. "Kissasaippualla" pesin ja varmaan kuusi vadillista tyhjensin välissä vettä ennen kuin se ei muuttunut ihan mustaksi :D
 
En löytänyt vahausketjua kolmen sekunnin etsimisellä, mutta tästäkin ketjusta varmaan tieto löytyy.
Kuinka paksuja nuo kestovahapinnoitteet ovat?
Ihmeteltiin tuossa saapaskansan Ladaa eli reilu 30 tkm rullattua viisi vuotta vanhaa Qashqaita ja takakulmasta on irronnut ilmeisesti isona levynä joku pinnoite.
Mielestäni ohuen lakkapinnan paksuista, mutta reunaa kun kynnellä raaputtaa, niin äkkiseltään testattuna se olisi jotain "pehmeää" ja sitkeää matskua.
Olen luullut, että kestovahakäsittelyssä kalvo on ohuempi, mutta mitä muutakaan tuo voisi olla?
Tuon halkeaman rajan näkee siis ihan selvästi ja reuna ei hilseile. Liekö tuokin jääpeitteen tekosia.

(Samaan tyyliin kuin omassa kivien ja auringon raiskaamassa ikivanhassa japsissa irtoilee lakat, jos erehtyy repimään talvella jääpaloja irti. Esim. jos joutuu avaamaan takaluukun ja saumassa on ohut jääkerros. Ei valitettavasti ole metallinhohtovärillä varustettu, joissa oli kai tuohon aikaan kovempi lakka ja niistä ei saa kokemukseni perusteella lakkoja irti kuin puukolla tms.)

Mihinköhän tuo mahdollinen kestovaha liukenee? Jos tasoittaisi reunan liuottimella ja G10:llä hinkkaisi käsipelillä näkymättömiin ja sen jälkeen "vahailisi" ihan normaalisti jollain pesuvahalla, koska vanhaa kansaa ei kiinnosta vahalla hifistelty? (Hinkkasi tuosta esim. kurat pois sienellä vaikka sanoin ettei ole paras idea. No eihän siinä paljoa damagea synny, jos tuossa jotkut kestovahat sattuu olemaan, mutta kai nekin joskus kuluu pois.)
Erikoista, että tuommoinen pieni kosmeettinen haitta häiritsee, mutta sillä ei ole mitään väliä vaikka koko auto loistaa mikronaarmuja aurinkoisella kelillä...
 
Noin 1-2 micronia eli ei ole pinnoitetta. Se on niin ohutta ettei silmällä erotu. Lakkavikaa?
 
Erikoisen pehmeää lakkaa sitten. No laittakoon liikkeen piikkiin kuntoon, kun vasta ostettu vehje. Tai Nissanin piikkiinhän tuo pitäisi mennä, koska selvä valmistusvika jos lakka kyseessä.
"Voihan sitä käydä kysymässä..." "Et käy kysymässä vaan valittamassa."
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa tosiaan olla kaskas jo liian vanha jotta tuon takuuseen saisi. Kai nuokin Nissukat turataan britteinsaarilla vai onko Japaninkin laatu mennyt tuommoiseksi? Onhan noita tuommoisia lakkavikoja sattunut tosin välillä "paremmillekin" merkeille. Ai niin, saattaahan tuo lakkaus olla jostain korjauksestakin, onko vekottimen koko historia tiedossa?
 
Jos olisi valmistusvika niin onhan ne vanhempiakin lakka/maalivikoja korjanneet.
Ikävä kyllä, nyt kun katsoin lampun kanssa tarkemmin, niin kuoriutuneessa pinnassa on vitulliset myllytyksen jäljet ja näyttää siltä, että pikamyllytetty lakatkin irti... Milläköhän helvetin tahnalla ja laikalla edes saa noin pahaa tuhoa aikaiseksi. Varmaan jollain porakoneen hiomalaikalla.
Entinen omistaja tuskin huvikseen myllytellyt eli eiköhän tuo ole autoliikkeen pieleen menneitä pikameikkauksia.
Nissanin vastaantulo siis kokonaan pois suljettu.

Historiasta ei muuta tietoa kuin, että yhdellä omistajalla ollut.
Olikohan muka jollain vanhalla papalla ollut, mutta ainahan nuo ovat mummolla tallissa olleita vain pyhänä ajettuja vehkeitä. Tosin ei tuolla kovin ahkerasti ole ainakaan ajettu. 34 tkm taisi olla tarkka lukema.
Vuosimalli 2013.
 
Viimeksi muokattu:
Mölytään vielä pienpoistosta, eli onko ag intense tar remover asiansa ajava vai pitääkö tilata jotain tehokkaampaa? Motoxin hiilivedylläkin lähti aiemmin pois mutta saisi olla hieman tehokkaampaa.
 
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.
Säästyy monelta parkukohtaukselta kun katsoo että letku saa pyöriä vapaasti suutinkapulassa ettei ole yhtäpuuta, sekä lisäksi kelattava letku iso iso iso plussa
 
Laittakaas vinkkiä painepesuriin. En ole mikään himopesijä, mutta ei viitsi ihan paskaa laitetta hankkia. Olen noita katsellut muutaman viikon enkä osaa päättää minkä ostaisi ja mistä.

Itselläni löytyy Kärcherin K5:nen ja tuollainen Annovi Reverberin tuote AR-630 painepesuri - Salhydro Oy

Hyvää tuossa AR:ssä on se, että pumppu on järeä ja valmistettu messingistä/ruostumattomasta teräksestä, eli pitäisi kestää useamman vuosikymmenen kotikäyttöä.
AR:än mukana tulee myös ihan ok letku ja kahva, ainakin kun vertaa Kärcherin ohueen muoviviritykseen ja ne on mahdollista päivittää ihan mihin tahansa ammattikäyttöön tarkoitettuun letku+kahva yhdistelmään.

Itselläni on ollut ajatuksena asentaa tuo AR:rä kiinteästi hallin seinään siten, että seinälle tulisi kunnon letkukela+pidempi kahva ja pesurille kiinteä vesilinja, pesuri olisi tarkoitus samalla nostaa pois lattiatasolta omalle hyllylleen.
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt paineletkukelan ja pesurin asentamista yhdessä tavallisen vesiletkukelan sekä jatkojohtokelan kanssa kiinni kunnon nokkakärryihin, jolloin saisin mobiilin ja helposti pakussa kuljetettavan pesuyksikön.

Hintaa tuolla AR:rällä on noin 500 €, eli samat kuin pienellä Kränzlellä.

Paineen tuotossa tai läpi menevässä vesimäärässä en ole huomannut suurta eroa pieneen Kränzleen, eli sinänsä on sama kumman ostaa.

Eli lyhyesti, kunhan ei osta Kärcheriä tai muovipumpulla varustettua pesuria, vaan sellaisen vähän ammattimaisemman laitteen, johon saa vaihdettua letkut + kahvan, niin pitäisi pärjätä.
 
Luukkosen ekan kuvan letku täysin perseestä. Jäykkä ku mikä ja liittimet ei pyöri mihinkään suuntaan ja letku jatkuvasti kierteillä
 
Jos olisi valmistusvika niin onhan ne vanhempiakin lakka/maalivikoja korjanneet.
Ikävä kyllä, nyt kun katsoin lampun kanssa tarkemmin, niin kuoriutuneessa pinnassa on vitulliset myllytyksen jäljet ja näyttää siltä, että pikamyllytetty lakatkin irti... Milläköhän helvetin tahnalla ja laikalla edes saa noin pahaa tuhoa aikaiseksi. Varmaan jollain porakoneen hiomalaikalla.
Entinen omistaja tuskin huvikseen myllytellyt eli eiköhän tuo ole autoliikkeen pieleen menneitä pikameikkauksia.

Nissanin vastaantulo siis kokonaan pois suljettu.

Historiasta ei muuta tietoa kuin, että yhdellä omistajalla ollut.
Olikohan muka jollain vanhalla papalla ollut, mutta ainahan nuo ovat mummolla tallissa olleita vain pyhänä ajettuja vehkeitä. Tosin ei tuolla kovin ahkerasti ole ainakaan ajettu. 34 tkm taisi olla tarkka lukema.
Vuosimalli 2013.

Kieltämättä omakin fiilis tuollaisen jälkeen olisi lähinnä ...

2955.jpg
 
Itäautojen muovipuskureissa näkee aika usein tuota, että on lakat lähteneet. Naapurin Toyota Aygossa esim. on sellaisia kämmenen-parin kokoisia läikkiä ilman lakkaa vaikka kuinka.
 
Letku ku letku olkoon vaikka mmc;tä mutta se on perseestä
 
Itäautojen muovipuskureissa näkee aika usein tuota, että on lakat lähteneet. Naapurin Toyota Aygossa esim. on sellaisia kämmenen-parin kokoisia läikkiä ilman lakkaa vaikka kuinka.
Tuo nyt on ihan "normaalia", mutta tuossa Nissanin keississä on pyörrejäljistä päätellen myllytetty lakat irti koko takakulmasta takavalosta kattoon asti. Tuota kohtaa on aika vaikea mällätäkin noin laajalta alueelta ja mielestäni kyseessä on alkuperäinen pinta eikä mikään kolarikorjaus. Saisihan tuosta parin kympin kilikalilla ja myllytyksellä omistajalle kelpaavan lopputuloksen, mutta ihan paskaa hommaa sekin.
Jotain meikkiä siinä on varmaan ollut pinnassa kun sateiden ja pesun jälkeen alkoi vasta omistajaa häiritsemään.
Eiköhän tuo mene lopulta maksamaan autoliikkeelle useamman satkun, jotta joku ruiskuroope siihen hieman lakkaa lisäilee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom