Auton pesu

Voihan vi**u sentään. Meidän uusi ja upea biotuotetehdas sitten ilmeisesti päätti eilen pölläyttää hieman jotain ylimääräistä ilmaan. Auto aivan paskan peitossa. En sitten kerennyt pesulle heti vaan jätin sen tälle päivää. Nyt on kaikissa muoviosissa vaaleita pilkkuja. Millähän noita kannattaisi alkaa poistamaan? Koko auto oli aivan yltäpäältä semmoisessa ihme jauhossa, tänään se oli sitten kiteytynyt ilmeisesti kosteuden ja auringon voimasta pintaan.
20170903_170445.jpg

20170903_154749.jpg

Mihis päin kylää tämä laskeuma tuli?
 
Soittelin tehtaalle ja siellä oli ollut lauantaina soodakattilassa jotain hämminkiä ja päästö on vesiliukoista tuhkasuolaa. Auton saa käyttää maksutta pesussa paikallisella huoltsikalla. Täytyy alkaa putsailemaan noita muoviosia josko ne saisi puhtaaksi. Peltipinnoista ja laseista tuo lähti helposti pois.
 
Soittelin tehtaalle ja siellä oli ollut lauantaina soodakattilassa jotain hämminkiä ja päästö on vesiliukoista tuhkasuolaa. Auton saa käyttää maksutta pesussa paikallisella huoltsikalla. Täytyy alkaa putsailemaan noita muoviosia josko ne saisi puhtaaksi. Peltipinnoista ja laseista tuo lähti helposti pois.

Kirkolla päin kanssa laskeumaa, katto täynnä tota valkosta skeidaa. Pitääpä pestä pois.
 
Auto pitäisi viedä sisäpesuun. Varsinaisesti likaa ei ole penkeillä, mutta märillä vaatteilla istuttaessa jää sellaisia tyhmiä läikkiä joista haluan eroon.
Onko kokemuksia / osaako joku suositella autopesulaa Helsingissä, joka suorittaisi autojen sisäpesuja.
Kyllähän näitä firmoja löytyy, mutta hinta-/laatusuhde kiinnostaa.
 
Auto pitäisi viedä sisäpesuun. Varsinaisesti likaa ei ole penkeillä, mutta märillä vaatteilla istuttaessa jää sellaisia tyhmiä läikkiä joista haluan eroon.
Onko kokemuksia / osaako joku suositella autopesulaa Helsingissä, joka suorittaisi autojen sisäpesuja.
Kyllähän näitä firmoja löytyy, mutta hinta-/laatusuhde kiinnostaa.

Jos sulla on aikaa itselläsi ja tila niin mikset vuokraisi itse tuommoista pesuria? Vuokraus maksaa noin 30e ja erittäin helppoa käyttää ja samalla voi pestä muutkin kotona olevat sohvat sun muut.
 
Perjantaina suoritin omillalle autolle sisustan pesun, vaaleat puolinahka jakkarat sekä lisäksi tuli pestyä lattiamattoa ja takaluukku samassa. Aikaa kaikkinensa tilpehööreineen meni varmaankin nelisen tuntia tuohon pesuun. ja lisäksi viellä kolme tuntia muuta hääräämistä ja auton kuivaamista sähkölämppärit autossa.

Itsehän tykkään toimintamallista että pesurissa on vain ja ainoastaan puhdasta vettä jolla kastella kohde ensin märäksi, sumutinpullosta esim Kiilto Jiffy 10% seoksella pintaan ja harjaa perään. Imasee pois ja suihkuttaa puhdasta vettä pinnalle ja huuhtelee kunnes saippuaa ei enään tule pinnasta irti.
 
Tulee käytyä pesemässä auto harjattomassa pesussa ajoittain. Sillon tällöin kuitenkin olisi mahdollisuus pestä itsekin painepesurilla.
Korrek PRO Vaahtoshampoo 3 l | Motonet Oy

Onko nämä painepesurin vaahdottimella levitettävät shampoot ihan asiallisia vai onko sieni ja käsi ainoa järkevä tapa?
 
Tulee käytyä pesemässä auto harjattomassa pesussa ajoittain. Sillon tällöin kuitenkin olisi mahdollisuus pestä itsekin painepesurilla.
Korrek PRO Vaahtoshampoo 3 l | Motonet Oy

Onko nämä painepesurin vaahdottimella levitettävät shampoot ihan asiallisia vai onko sieni ja käsi ainoa järkevä tapa?
Tuo Korrekin Pro vaahtoaa aika heikosti. Voi olla, että vika on omassa kiinavaahdottimessakin. Hyvässä vahassa olevasta autosta lika kuitenkin melko hyvin irtoaa, mutta ei ole kinnastuksen voittanutta. Aina siihen jotain tuntuu jäävän, kun pelkällä vaahdolla pesee. Kun auton pesee, niin mieluummin sen sitten pesee kunnolla ja käyttää 5-10min enemmän aikaa.
 
Tulee käytyä pesemässä auto harjattomassa pesussa ajoittain. Sillon tällöin kuitenkin olisi mahdollisuus pestä itsekin painepesurilla.
Korrek PRO Vaahtoshampoo 3 l | Motonet Oy

Onko nämä painepesurin vaahdottimella levitettävät shampoot ihan asiallisia vai onko sieni ja käsi ainoa järkevä tapa?

Jos täysin puhtaaksi haluat niin pitää sieneen ja käteen turvautua. Toki nuo semmoisina välipesuina toimivat hyvin.
 
Onkos kenelläkään tietoa onko Vantaalla jossain paikassa yöaikaan halvemmat pesut? Työpaikan vaihdon yhteydessä lähti autonpesupaikka pois ja nyt täytyisi pitkästä aikaa käydä pesettämässä auto jossain.
 
Nykyinen käyttöauto on ollut 13kk.. eipä tuota ole tullut pestyä kertaakaan. Penkit ja tavaratila (pikkupaku)
tuli kyllä pestyä. Takaovessa on yks pieni sormenpään kokoinen ruosteläikkä. Siihen oon silloin tällöin öljyä
laittanut. Mitä noita kiillottelemaan :D
 
Kyllä kinnasmiehet pesukintaalla vannovat mikrokuidun nimeen.

Nyt olisi päätöksiä tehtävänä uuden auton pesun suhteen. Pestäkö itse kuten kunnon kinnasmiehet vai ostaako passi juhlapesuun uudelle autolle. Periatteessa en ajattele auton olevan mikään pyhä lehmä etteikö siihen saisi vähän skraaduja tulla. Toisekseen en tiedä tuleeko niitä oikeasti niin paljon kuin toiset kauhistelevat. Pesuun olisi paikka lämpimässä tallissa saatavilla, yksi haaste on ettei saatavila olevaan painepesuriin saa välttämättä foameria kovin helpolla. Ilman tuota käsinpesu jää vähän torsoksi. Sinänsä pesu menisi ihan ok harrasteluna ja pienenä alkulämpönä ennen salia kerran pari viikossa. Auto on musta ja puhtaana se on pidettävä. Joku nanopinnoitus siihen pitäis raapasta alle, joka varmaan lisää myös suojaa pesureita varten.
 
Itse en ole pessyt uutta autoa kertaakaan käsin enkä pese. Joku pinnoite siihen laitettiin pintaan oston jälkeen ja aika nätisti lähtenyt liat pelkällä painepesulla ilman harjoja. Yhden kerran sitten harjojen kanssa tullut noiden loskapaskojen aikaan pyöräytettyä. Ei niin hirveätä stressiä jaksa moisesta ottaa. Käyttää sitten myllytyksessä jos takuuaikana (sen kestovahan) menee kovin rumaksi. Jos ei niin sitten kahden vuoden päästä samat kamat pintaan.
 
Pesuun olisi paikka lämpimässä tallissa saatavilla, yksi haaste on ettei saatavila olevaan painepesuriin saa välttämättä foameria kovin helpolla. Ilman tuota käsinpesu jää vähän torsoksi.
Painepullolla hiilivety kuivaan pintaan painepesuria perään vaikutusajan jälkeen. Sen jälkeen kinnastelu kahden ämpärin taktiikalla. Pinnoitteen/vahan kesto vähän kärsii, mutta ehkäpä paras vaihtoehto foamerin jälkeen. Toki puuilosta saa parilla kympillä foamerin ja kiinasta tilattua vielä vähän edukkaammin.
 
Ennemmin levittää sen esipesuaineen jollain painepullolla auton pintaan, toimii se kohtalaisesti niinkin.

Hiilivetyliuotinta levittämällä vahan kesto tosiaan "vähän kärsii". :confused2:
 
Kunnon vaha tai sealantti kestää kyllä hiilivetypesut, jossei nyt joka viikko ole pesemässä. Jos on joku pinnoite, niin aina paremmin kestää. Keväällä monesti halutaankin "talvivaha" pois ja kesää varten sitten joku toisentyyppinen vaha. Jos on syksyllä laitettu asiallinen vaha, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Painepullolla ei kunnollista vaahtoa saa jolloin se ei ehdi vaikuttaa riittävää aikaa. Kuivahtanut suola voi olla aika sitkeässä. Toki vaha vaikuttaa tähänkin. Osaan jumahtaa enemmän kiinni kuin toisiin.
 
Ite vedin koko viime kesän enimmäkseen vaahdottimella. Parit käsinpesut kintaalla välissä. Pohjilla keväällä laitettu fusso 99 ja hyvin pysyi koko kesäkauden. Ens keväänä sama rundi kunhan auto otetaan ajoon. Värinä hopea niin sietää paskaa enemmän kuin musta/valkonen. Käyttistäkin eli rellun farkkua vahataan kerta vuoteen.
 
Mikä sitten olisi hyvän hinta-laatusuhteen vaahdotinaine? Solmasteria on jo hankittu, mutta kun sillä lähtee vahatkin
 
Tuli mieleen erään käyttäjän pakkaspesujen jälkeisten ongelmien Renault on paskaa -haukkumisista kertoa tänne omia kokemuksia pakkasella pesemisestä:

Eilen illalla pk-seudulla -14 C pakkasta ja kävin pesemässä Italialaisen, 7 vuotiaan käyttöautoni. Aika riskialtista touhua? :btooth: Toisin kuin useimmat (ja tämä mm. Rellun omistava henkilö?) jaksoin panostaa aikaa myös auton kuivaamiseen: Kävin autonkuivauspyyhkeellä läpi kaikki ovien tivarit, reunat, takaluukun tivarit, pyyhkijät ym. Lisäksi kuivasin huolellisesti mm. polttoainesäiliön kannen sekä korkin. En ajanut kotiin lyhintä reittiä (muutama hassu kilometri) vaan kiersin kunnon lenkin (n.20km).

Vielä kotipihassa renksuttelin auton kaikki ovet (sekä bensakorkin luukun) auki-kiinni, auki-kiinni. Lisäksi en vetänyt käsijarrua päälle yöksi, vaan nyin sitä pesusta kotiin ajaessani muutamia kertoja päälle-pois, päälle-pois.

Ja kappas, auton seisottua taivasalla yön yli (~12h) jossain 15-16 asteen pakkasessa niin tänään pesua seuranneena aamuna ei ollut minkäänlaisia ongelmia minkään oven, luukun tai visptaakkelin kanssa.

Onko seitsemän vuotias Alfa Romeo todellakin todellinen talviauto ( :eek: ) vai onko joskus maalaisjärjen käyttö ihan suotavaa niin ei tarvitse haukkua asiaa X, Y tai Z paskaksi oman laiskuuden, viitsimättömyyden tai suoranaisen tyhmyyden vuoksi? Mitä mieltä muut, hehe :geek:
 
Keväällä olis soppari katkolla niin voisin vaihtaa. @adhocz sulla ainakin oli Juhlapesu, ootko miettinyt GoWashia?
Olen miettinyt, mutten kokeillut. Negatiivinen puoli tuo pesuloiden vähäinen määrä. Käytännössä joutuisi aina Konalaan erikseen lähtemään. Nyt olen aina sopivan välin sattuessa kurvannut parin päivän välein jonkun ABC:n harjattomaan ja kerran kuussa käyttänyt sitten erikseen Carwashissa käsinpesussa.
 
Tuli mieleen erään käyttäjän pakkaspesujen jälkeisten ongelmien Renault on paskaa -haukkumisista kertoa tänne omia kokemuksia pakkasella pesemisestä:

Eilen illalla pk-seudulla -14 C pakkasta ja kävin pesemässä Italialaisen, 7 vuotiaan käyttöautoni. Aika riskialtista touhua? :btooth: Toisin kuin useimmat (ja tämä mm. Rellun omistava henkilö?) jaksoin panostaa aikaa myös auton kuivaamiseen: Kävin autonkuivauspyyhkeellä läpi kaikki ovien tivarit, reunat, takaluukun tivarit, pyyhkijät ym. Lisäksi kuivasin huolellisesti mm. polttoainesäiliön kannen sekä korkin. En ajanut kotiin lyhintä reittiä (muutama hassu kilometri) vaan kiersin kunnon lenkin (n.20km).

Vielä kotipihassa renksuttelin auton kaikki ovet (sekä bensakorkin luukun) auki-kiinni, auki-kiinni. Lisäksi en vetänyt käsijarrua päälle yöksi, vaan nyin sitä pesusta kotiin ajaessani muutamia kertoja päälle-pois, päälle-pois.

Ja kappas, auton seisottua taivasalla yön yli (~12h) jossain 15-16 asteen pakkasessa niin tänään pesua seuranneena aamuna ei ollut minkäänlaisia ongelmia minkään oven, luukun tai visptaakkelin kanssa.

Onko seitsemän vuotias Alfa Romeo todellakin todellinen talviauto ( :eek: ) vai onko joskus maalaisjärjen käyttö ihan suotavaa niin ei tarvitse haukkua asiaa X, Y tai Z paskaksi oman laiskuuden, viitsimättömyyden tai suoranaisen tyhmyyden vuoksi? Mitä mieltä muut, hehe :geek:

Niin mutta kun rellu on paska.
 
Tuli mieleen erään käyttäjän pakkaspesujen jälkeisten ongelmien Renault on paskaa -haukkumisista kertoa tänne omia kokemuksia pakkasella pesemisestä:

Eilen illalla pk-seudulla -14 C pakkasta ja kävin pesemässä Italialaisen, 7 vuotiaan käyttöautoni. Aika riskialtista touhua? :btooth: Toisin kuin useimmat (ja tämä mm. Rellun omistava henkilö?) jaksoin panostaa aikaa myös auton kuivaamiseen: Kävin autonkuivauspyyhkeellä läpi kaikki ovien tivarit, reunat, takaluukun tivarit, pyyhkijät ym. Lisäksi kuivasin huolellisesti mm. polttoainesäiliön kannen sekä korkin. En ajanut kotiin lyhintä reittiä (muutama hassu kilometri) vaan kiersin kunnon lenkin (n.20km).

Vielä kotipihassa renksuttelin auton kaikki ovet (sekä bensakorkin luukun) auki-kiinni, auki-kiinni. Lisäksi en vetänyt käsijarrua päälle yöksi, vaan nyin sitä pesusta kotiin ajaessani muutamia kertoja päälle-pois, päälle-pois.

Ja kappas, auton seisottua taivasalla yön yli (~12h) jossain 15-16 asteen pakkasessa niin tänään pesua seuranneena aamuna ei ollut minkäänlaisia ongelmia minkään oven, luukun tai visptaakkelin kanssa.

Onko seitsemän vuotias Alfa Romeo todellakin todellinen talviauto ( :eek: ) vai onko joskus maalaisjärjen käyttö ihan suotavaa niin ei tarvitse haukkua asiaa X, Y tai Z paskaksi oman laiskuuden, viitsimättömyyden tai suoranaisen tyhmyyden vuoksi? Mitä mieltä muut, hehe :geek:

Emännän volvon pesin tossa pihassa, kun ei ollut kuin -7c. (oli vähän kiire pestä, kun meinasi jäätyä kesken) Toki auto oli käynnissä.En kuivaillut mitään. Pesun jälkeen auto sammuksiin. Yöllä oli pakkasta joku -15c.

Aamulla emäntä hyppäsi autoon, ja lähti töihin.
 
Emännän volvon pesin tossa pihassa, kun ei ollut kuin -7c. (oli vähän kiire pestä, kun meinasi jäätyä kesken) Toki auto oli käynnissä.En kuivaillut mitään. Pesun jälkeen auto sammuksiin. Yöllä oli pakkasta joku -15c.

Aamulla emäntä hyppäsi autoon, ja lähti töihin.
Kävin omalla Volvolla Shellin autopesussa ja tarkoitus oli mennä sen jälkeen ostoksille ja parkkihalliin kuivattelemaan, mutta jäi menemättä. Eikä tullut ajettua paria km pitempää matkaa, toki vähän enemmän jarruttelin, mutta käytännösdä märällä autolla parkkiin.

Aamulla olikin sitten ovet toki jäässä, mutta mikä parasta, niin myös takajarrut, ne kyllä irtosivat 50m ajon jälkeen, mutta läjä varoituksia tuli ruudulle: ABS vaatii huollon, jarruassistentti vaatii huollon ja ajonvakautus on kytketty pois tilapäisesti. Kokeilin jarruja, niin ABS oli tosiaan pois pelistä.

Seuraavan startin jälkeen vikakoodit kyllä poistuivat ja absikin toimi normaalisti, mutta ehkei kannata ehdoin tahdoin pestä pakkasella kuivaamatta...
 
Kävin omalla Volvolla Shellin autopesussa ja tarkoitus oli mennä sen jälkeen ostoksille ja parkkihalliin kuivattelemaan, mutta jäi menemättä. Eikä tullut ajettua paria km pitempää matkaa, toki vähän enemmän jarruttelin, mutta käytännösdä märällä autolla parkkiin.

Aamulla olikin sitten ovet toki jäässä, mutta mikä parasta, niin myös takajarrut, ne kyllä irtosivat 50m ajon jälkeen, mutta läjä varoituksia tuli ruudulle: ABS vaatii huollon, jarruassistentti vaatii huollon ja ajonvakautus on kytketty pois tilapäisesti. Kokeilin jarruja, niin ABS oli tosiaan pois pelistä.

Seuraavan startin jälkeen vikakoodit kyllä poistuivat ja absikin toimi normaalisti, mutta ehkei kannata ehdoin tahdoin pestä pakkasella kuivaamatta...

Jos ajaa pitkään niin ettei takarenkaat pyöri tulee ABS-virhe ja kun ei ABS toimi niin ei toimi ESP tai mikään muukaan mikä vaatii jarruja joten mistään vakavasta ei ole kyse kun seuraavalla startilla vika lähtee pois.

Nykyään on ihan normaalia että talven liukkailla otetaan se ABS-sulake pois niin saadaan vähän leikittyä ja kun sulakkeen laittaa takaisin toimii taas kaikki normaalisti.

Vois käydä tänään rellun pesemässä kun -20c pakkasta niin katsotaan miten ranskattaren käy:cigar2:
 
Jos ajaa pitkään niin ettei takarenkaat pyöri tulee ABS-virhe ja kun ei ABS toimi niin ei toimi ESP tai mikään muukaan mikä vaatii jarruja joten mistään vakavasta ei ole kyse kun seuraavalla startilla vika lähtee pois.

Nykyään on ihan normaalia että talven liukkailla otetaan se ABS-sulake pois niin saadaan vähän leikittyä ja kun sulakkeen laittaa takaisin toimii taas kaikki normaalisti.

Vois käydä tänään rellun pesemässä kun -20c pakkasta niin katsotaan miten ranskattaren käy:cigar2:

Et muuten varmasti uskalla :cigar2:
 
No nyt on kova luotto, tosin autosi tuskin seisoo seuraavaa 12 tuntia ja yöksikin luvattu (pk-seudulle) vaivaista 8 pakkasastetta :btooth: Ei voi verrata erään poccucsen vihaisiin kokemuksiin :btooth:
 
Huomenna patongin pesu vaikka on luvattu 20 pakkasta koko VKL eikä tallia ole. Edellisillä pakkasilla tuli pestyä kahdesti eikä mitään ongelmia.
 
Kävin omalla Volvolla Shellin autopesussa ja tarkoitus oli mennä sen jälkeen ostoksille ja parkkihalliin kuivattelemaan, mutta jäi menemättä. Eikä tullut ajettua paria km pitempää matkaa, toki vähän enemmän jarruttelin, mutta käytännösdä märällä autolla parkkiin.

Aamulla olikin sitten ovet toki jäässä, mutta mikä parasta, niin myös takajarrut, ne kyllä irtosivat 50m ajon jälkeen, mutta läjä varoituksia tuli ruudulle: ABS vaatii huollon, jarruassistentti vaatii huollon ja ajonvakautus on kytketty pois tilapäisesti. Kokeilin jarruja, niin ABS oli tosiaan pois pelistä.

Seuraavan startin jälkeen vikakoodit kyllä poistuivat ja absikin toimi normaalisti, mutta ehkei kannata ehdoin tahdoin pestä pakkasella kuivaamatta...

On kyllä monesti tullut ajettua talliin pesun jälkeen kuivamaan, mutta nyt oli tallissa kelkka osina, kaksi ajettavaa leikkuria, toinen volvo, ja paku, niin olisi joutunut kaikkia vekslaamaan, että olisi mahtunut yksi lisää, niin helpompi jättää pihalle.

Toki ei itsellä ole ikinä ollut volvojen kanssa jäätymisongelmia, vaikka tulee kyllä pestyä kelillä kuin kelillä.
Volvoja ollut nopeasti laskettuna ainakin seitsemän, tälläkin hetkellä kolme. Toki kaikki ns. isoja volvoja.
 
Juhlapesun tekniikka(appsi, näkee jonot yms), palveluajat (esim tuo harjaton) ja kattavuus ovat selkeästi etuna. Itselläni tulisi reilut 10km ylimääräistä matkaa pesulle ajaessa vrt Juhlapesuun. Jos siellä kävisi 2krt/vko niin tuosta tulee jo polttoainekustannuksia kympin verran ylimääräistä. Lisäksi Juhlapesun saa myös reissussa. Jos ajaa vaikka kuopioon tuolla kurakelissä niin mukava hurauttaa perillä auto pesuun niin ei jää paskat pinttymään. Toistaiseksi on tullut pestyä käsin, mutta kyllä tälläinen diili houkuttaa.

Millaisia kokemuksia näistä Juhlapesu-asemista, joutuuko usein jonottamaan vai pääseekö suoraan pesuun?

Autoliiton jäsenenä saisi Juhlapesun 24/7 palvelun 45€/kk (norm. 56€/kk), jäsenyys on 56€/v joten tuossa saisi autoliiton jäsenyyden ja muutaman kympin kotiinpäin.
 
Hieman pesuihin liittyen, olisiko vinkkejä uusien vanteiden suojaamisesta/vahaamisesta? Nyt uudenkarheanahan ne olisi hyvä käsitellä jollain, kun ovat puhtaat ja täysin eheät. Kyseessä mattamustat vanteet. Tietysti varmaan joku 50e "merkkipönikkä" olisi paras mutta käykö esim. ihan perus Korrek kestovaha tai sitten esim. joku Autoglymin vannesuoja?
 
Hieman pesuihin liittyen, olisiko vinkkejä uusien vanteiden suojaamisesta/vahaamisesta? Nyt uudenkarheanahan ne olisi hyvä käsitellä jollain, kun ovat puhtaat ja täysin eheät. Kyseessä mattamustat vanteet. Tietysti varmaan joku 50e "merkkipönikkä" olisi paras mutta käykö esim. ihan perus Korrek kestovaha tai sitten esim. joku Autoglymin vannesuoja?
Toki käy, mutta kestoltaan eivät ole kummoisia. Jos jotain vahaa meinaat niin suosittelen Fussoa tai Collinitea. Purkki maksanee ~30e, mutta tuolla sitten vahaa omat ja naapurinkin autot, vanteet, veneet ja mopot. Jos taskut on tarpeeksi syvät, niin sitten Gtechniq:n tai Nanolexin pinnoite ilman muuta. Toki jos on tosi syvät niin Korrekin Curen käyt laitattamassa jollain ammattilaisella.
 
Otin Juhlapesu 24/7 ja kerran on tullut testattua. Yllättävän paljon tuntuu päiväaikaan olemaan jonoa useammilla asemilla, toki se kamera on hyvä kun näkee tilanteen etukäteen. Niittykummun ABC:llä testasin harjattoman. Lähtötilanne oli n. viikko edellisestä kinnaspesusta, muutama rapapäivä jotka saaneet pinttyä muutaman päivän. En kyllä ollut kovin tyytyväinen, tosin ehkä tuollainen harjaton koskaan hyvää jälkeä teekään. Mustassa autossa pienikin likaa näkyy rumasti. Täytyy nyt vielä testailla ja käyttää jatkossa tiheämpään pesussa, mutta toistaiseksi ei vakuuta. Oli pakko kinnaspestä auto viikonloppuna pari päivää konepesun jälkeen.
 
Otin Juhlapesu 24/7 ja kerran on tullut testattua. Yllättävän paljon tuntuu päiväaikaan olemaan jonoa useammilla asemilla, toki se kamera on hyvä kun näkee tilanteen etukäteen. Niittykummun ABC:llä testasin harjattoman. Lähtötilanne oli n. viikko edellisestä kinnaspesusta, muutama rapapäivä jotka saaneet pinttyä muutaman päivän. En kyllä ollut kovin tyytyväinen, tosin ehkä tuollainen harjaton koskaan hyvää jälkeä teekään. Mustassa autossa pienikin likaa näkyy rumasti. Täytyy nyt vielä testailla ja käyttää jatkossa tiheämpään pesussa, mutta toistaiseksi ei vakuuta. Oli pakko kinnaspestä auto viikonloppuna pari päivää konepesun jälkeen.

Musta on hankala. Se pieni pinttynyt paska/pölykerros ei lähde harjattomassa kunnolla ja näkyy todella kauas.
 
Nyt olisi 3000 kilometriä takana melkein kahteen viikkoon ihanaa suolaa, paskaa, loskaa, lunta, hiekkaa.....
Vieläkun pääsisi pesemään tuon :cigar2:
 
Musta on hankala. Se pieni pinttynyt paska/pölykerros ei lähde harjattomassa kunnolla ja näkyy todella kauas.
Joo, etenkin kuivunut tiesuola on semmosta mikä näkyy mustasta kaikkein pahiten eikä lähde kuin kinnastelemalla.

Onneksi tämä talvi on ainakin täällä etelässä ollut sellainen, että vähän väliä on lämpötila käynyt plussalla niin on noin parin viikon välein pystynyt omassa pihassa pesemään. Ainoastaan kerran koko talven aikana tarvinnut käydä pakkasen takia hallissa pesemässä.
 
Joo, etenkin kuivunut tiesuola on semmosta mikä näkyy mustasta kaikkein pahiten eikä lähde kuin kinnastelemalla.

Onneksi tämä talvi on ainakin täällä etelässä ollut sellainen, että vähän väliä on lämpötila käynyt plussalla niin on noin parin viikon välein pystynyt omassa pihassa pesemään. Ainoastaan kerran koko talven aikana tarvinnut käydä pakkasen takia hallissa pesemässä.
Omasta lähti yllättävän hyvin hiilivedyllä ja pelkällä letkulla. Painepesurilla olis ollut luonnollisesti vielä parempi lopputulos. Pohjalla >4kk fusso.
 
Onko nuo pehmoharjalliset pesut perseestä? Olen ostamassa tuollaista Shellin Tornado -pesupakettia. Tulisiko mielummin ostaa harjaton jostain muualta? Auto on todella törkyinen talven jäljiltä.
 
Onko nuo pehmoharjalliset pesut perseestä? Olen ostamassa tuollaista Shellin Tornado -pesupakettia. Tulisiko mielummin ostaa harjaton jostain muualta? Auto on todella törkyinen talven jäljiltä.
Pesetän autoani aina noissa automaattien harjapesuissa ja jos auto on pinttyneen likainen, niin harvoin tulee kerralla täysin puhdasta. Voisin veikata, että harjattomalla pesulla ei tule niinkään puhdasta. Yksi vaihtoehto on mennä miehitettyyn automaattipesuun (esim. Autopesu-Center - Autopesu-Center), jolloin voi kysyä, että tuleeko puhdasta ja jos luvataan puhdasta jälkeä, niin tarvittaessa reklamointi onnistuu välittömästi.

Vanteet jäävät käytännössä aina paskaisiksi, mutta siihen on tyytyminen.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom