Tuli mieleen erään käyttäjän
pakkaspesujen jälkeisten ongelmien Renault on paskaa -haukkumisista kertoa tänne omia kokemuksia pakkasella pesemisestä:
Eilen illalla pk-seudulla -14 C pakkasta ja kävin pesemässä Italialaisen, 7 vuotiaan käyttöautoni. Aika riskialtista touhua?
Toisin kuin useimmat (ja tämä mm. Rellun omistava henkilö?) jaksoin panostaa aikaa myös auton kuivaamiseen: Kävin autonkuivauspyyhkeellä läpi kaikki ovien tivarit, reunat, takaluukun tivarit, pyyhkijät ym. Lisäksi kuivasin huolellisesti mm. polttoainesäiliön kannen sekä korkin. En ajanut kotiin lyhintä reittiä (muutama hassu kilometri) vaan kiersin kunnon lenkin (n.20km).
Vielä kotipihassa renksuttelin auton kaikki ovet (sekä bensakorkin luukun) auki-kiinni, auki-kiinni. Lisäksi en vetänyt käsijarrua päälle yöksi, vaan nyin sitä pesusta kotiin ajaessani muutamia kertoja päälle-pois, päälle-pois.
Ja kappas, auton seisottua taivasalla yön yli (~12h) jossain 15-16 asteen pakkasessa niin tänään pesua seuranneena aamuna ei ollut minkäänlaisia ongelmia minkään oven, luukun tai visptaakkelin kanssa.
Onko seitsemän vuotias Alfa Romeo todellakin todellinen talviauto (
) vai onko joskus maalaisjärjen käyttö ihan suotavaa niin ei tarvitse haukkua asiaa X, Y tai Z paskaksi oman laiskuuden, viitsimättömyyden tai suoranaisen tyhmyyden vuoksi? Mitä mieltä muut, hehe