Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikaisemmin puunannut pihassa kintaalla ja big orange -pesuaineella. Vahailua tullut aniharvoin harrastettua. Painepesuria en omista, vaan puutarhaletkulla ja pihakaivon vedellä menty. Kaukana optimista siis.
Nyt uusi auto tulossa. Ruksasin tuohon autoliikkeen "kestovahan", mutta nyt jälkikäteen epäilyttää sen _kesto_. Olisin pikemminkin kiinnostunut noista keraamisista pinnoitteista. Ilmeisesti ylläpito on niiden kanssa helppoa. Voisi käydä vain harjattomissa pesuissa, jolloin pinta säilyy ja lika lähtee helposti pinnoitteesta.
Osaatteko suositella Turun seudulta puljua, joka näitä asentaa?
Kannattaa ilmesesti ajaa suoraan liikkeestä, joten pitäisikö pyytää auto ilman tuota vahausta? Vai voiko toimittaa vaikka puolen vuoden jälkeen, jolloin varmaan pitäisi pintaa kuitenkin työstää.
E: Esim Raisiossa passelilta vaikuttava pulju Raision autofiksaus
itseltäni vahva suositus finglaze:lle raisiossa.. sieltä sain hyvällä hintaa nanolex si3dhd käsittelyn joka on siis edelleen kuin uusi (2vuotta ja 60tkm jälkeen) pinnoitus operaatio kesti noin puolitoista päivää eli ma aamuna auto sinne ja ti iltapäivällä haku.Aikaisemmin puunannut pihassa kintaalla ja big orange -pesuaineella. Vahailua tullut aniharvoin harrastettua. Painepesuria en omista, vaan puutarhaletkulla ja pihakaivon vedellä menty. Kaukana optimista siis.
Nyt uusi auto tulossa. Ruksasin tuohon autoliikkeen "kestovahan", mutta nyt jälkikäteen epäilyttää sen _kesto_. Olisin pikemminkin kiinnostunut noista keraamisista pinnoitteista. Ilmeisesti ylläpito on niiden kanssa helppoa. Voisi käydä vain harjattomissa pesuissa, jolloin pinta säilyy ja lika lähtee helposti pinnoitteesta.
Osaatteko suositella Turun seudulta puljua, joka näitä asentaa?
Kannattaa ilmesesti ajaa suoraan liikkeestä, joten pitäisikö pyytää auto ilman tuota vahausta? Vai voiko toimittaa vaikka puolen vuoden jälkeen, jolloin varmaan pitäisi pintaa kuitenkin työstää.
E: Esim Raisiossa passelilta vaikuttava pulju Raision autofiksaus
Näin on, talvella kuraantunut tai mitenkään muutenkaan yhtään enempi kuraantunut auto vaatii muutakin kuin harjattoman pesun pinnoitettunakin. Mutta toisaalta pinnoitetun auton peseminen on todella helppoa. Polettipainepesurihallissa saa auton nopeasti ja halvalla puhtaaksi, kun vaan painepesurilla roiskimisen ohessa kevyesti pesaisee kyljet, keulan ja perän kintaalla, mihin ei mene kuin muutama minuutti.Ei pinnoitteen kanssa riitä pelkkä harjaton pesu, jos puhtaaksi haluaa niin pitää sitä kinnasta näyttää aika ajoin, lisäksi pinnoitetta tulee hoitaa että se toimii ja kestää
itseltäni vahva suositus finglaze:lle raisiossa.. sieltä sain hyvällä hintaa nanolex si3dhd käsittelyn joka on siis edelleen kuin uusi (2vuotta ja 60tkm jälkeen) pinnoitus operaatio kesti noin puolitoista päivää eli ma aamuna auto sinne ja ti iltapäivällä haku.
itse jouduin ajamaan noin 400km ennenkuin pääsi pinnoitukseen. onneksi oli kuivat kelit niin tehtaan pinta pysyi vielä hyvässä kunnossa.Finglaze Finest | Raisio
Finglaze Finest, Raisio. 1 591 tykkäystä · 32 puhuu tästä · 62 oli täällä. Kotimaista, yksilöllistä autonhoitoa. 25v.kokemuksella. 🔹KIILLOTUKSET 🔹KERAAMISET PINNOITTEET 🔹SISÄPUHDISTUKSET/SISÄPESUT...www.facebook.com
mitä nopeammin sen pinnoituksen tekee niin sen parempi lopputulos.
Olin täysin siinä käsityksessä, että suihkuttelu riittää pesuksi ja että hankaus vahingoittaisi pintaa.
Kuitenkin konsensus vaikuttaa edelleen suosivan pinnoitteen hankkimista?
Olet sinänsä oikeassa, vaahto + painepesuri soveltuu ylläpitopesuihin ja sillä lähtee suurin osa liasta irti, mutta ei kaikki. Jossain vaiheessa sitä pintaa on kuitenkin kinnasteltava jotta sitkeämpikin paska lähtee irti, ja silloin se aina hankaa pintaa ja jollain tasolla vahingoittaa sitä. Sen takia maalin päällä on vaha tai pinnoite jotta se vahingoittuva pinta on se suojaava pinta eikä itse maali/lakkapinta, ja sitten sitä suojaavaa pintaa tarvittaessa huolletaan taas paremmaksi uudelleen vahaamalla tai tekemällä pinnoitteelle päivitysvedon, tai millä nimellä sitä kutsutaankaan kun "uudistetaan" sitä pinnoitetta. Sitten tietty on vielä kaikki oikeasti sitkeä lika mikä vaatii ihan eri aineet kuin shampoon ja ja kintaan, mm. tuoreesta asfaltista lähtevät pikijäämät, jarrupöly ym metallipöly sun muut jotka vaatii omat liuottimensa.
Pinnoitteessa on omat hyvät puolensa eittämättä, kunnon pinnoitteet ei mm. lähde liuottimilla jolloin on mahdollista välipesuissakin käyttää tymäkämpiä aineita jotka veis vahat mennessään. Vahoissa taas hyvänä puolena on mm. se että ne voi aika helposti ja pienellä investoinnilla vetää kotona pintaan vähän vähemmänkin perehtynyt henkilö. Edes pari kertaa vuodessa jos jaksaa autonsa huolella pestä niin saa pinnat suojattua itsekin kun hankkii hyvät pesulitkut ja levittelee jotain vaikka King Carthurin Endurance Bluen tyyppistä kestovahaa pinnalle.
Ja aina kannattaa muistaa että ihmisillä on aika erilaisia käsityksiä siitä mikä on "hyvä pinta". Mulle auto on hyödyke, jollekin toiselle silmäterä. Mä harjaan auton päältä lumet ja skrapaan ikkunat, toisille tuo olis ihan kauhistus. Takalasinpyyhkijäkin on aktiivisessa käytössä koska taakse näkeminen kiinnostaa enemmän kuin lasin naarmuuntuminen. Vaha on mulla autossa sen takia että se helpottaa pesua ja suojaa sitä maalipintaa tältä harrastamaltani pahoinpitelyltä. Sen takia myös pinnassa on kaikenlaista jälkeä kun läheltä katsoo ja varmaan joku pinnoista tarkempi sanois että maalipinta on ihan järkyttävän paskassa kunnossa, mutta mulle se on vaan auto niin siinähän on. .
Hyviä pointteja. Sitten ne monetm jotka palvoo sitä auton maalipintaa - unohtaa usein, että sen pesemisen kannalta kaikkein tärkeimmät kohteet ei edes ole auton pinnassa, vaan ihan jossain muualla. Se häiritsee yleensä näissä keskusteluissa, että hirveästi on neuvoja - aineita, kintaita ja kaikenmaailman hifistelyä koskien ulkopintoja, mutta niitä neuvoja, jotka oikeasti merkitsee - ei tunnu löytyvän juurikaan. Muutama harva tajuaa. Loput hifistelee.
Autoduden jälleenmyyjäliikkeistä luulisi löytyvän: Jälleenmyynti - Jälleenmyyjät - AUTODUDE.FIMistä voisin ostaa Gyeon Wet Coat tuotetta pk-seudulla? Postimyynnissä näyttää olevan, mutten oikein jaksa noita.
Ainakin ennen helsingin autokylmä myi niitä.Mistä voisin ostaa Gyeon Wet Coat tuotetta pk-seudulla? Postimyynnissä näyttää olevan, mutten oikein jaksa noita.
Täältä kannattaa myös kysyä. Ei taida olla muualla kuin fb:ssä ja instassa tämä tieto:Mistä voisin ostaa Gyeon Wet Coat tuotetta pk-seudulla? Postimyynnissä näyttää olevan, mutten oikein jaksa noita.
Harjaton pesu on mahdollista vain henkilökunnan ollessa paikalla. Tarkemmin sopimusehtojen kohdasta 6.Hölmö kysymys aiheesta GoWash & pesutyypin valinta.
Autovaha 500 ml Hybrid Sealant Carnauba Spray WaxPäivittänen motarin poljenta suolakurassa tuntuu vetävän hyvän likakerroksen mikä ei tunnu lähtevän ilman liukkaria. Mikäköhän spray sealant olisi näin talvella kokeilemisen arvoinen, helposti suihkittava ja parin pesu kerran verran kestoa jos löytyisi. Jos tilat olisi niin hieroisin saman colliniten mitä kesäisin tullut laitettua.
Harjaton pesu on mahdollista vain henkilökunnan ollessa paikalla. Tarkemmin sopimusehtojen kohdasta 6.
Sopimusehdot
Missä hitossa pääsisi pesemään peinepesurilla AUTON POHJAN. ois kiva pestä ja tykittää vanha auton pohja puhtaaks ja kattoa se kunto oikeesti missä se on kaikenmailman paskasta.
uusimaa alue.
mielestäni ei saa... en tosin nyt ole ruvennut hajoittamaan ko pesuria koska ne pesurin osat ovat ihan kunnolla kiinni toisissaan. niissä ei siis ole niitä "pika adaptereita" paikallaan.Onko kellään tietoa saako motonetin itsepalvelupesulassa siihen pesurin kahvaan liitettyä kärcherin adapterilla vaahdotinta? Käsittääkseni niissä on kärcherin koneet siellä.
Itsepalveluhallit.fi Tuusulassa on tuollainen halli, jossa auton saa pariin metriin ja pääsee pesemään myös pohjan.
no joo, selvitinkin . On olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. TVoin sanoa et 290€ se pinnoite vedetään vaan päälle.Mitään kunnon myllytystä ei todellakaan tehdä tuolla rahalla.Olisi kiva tietää et mitä pinnoitetta käytetään.Suosittelen vahvasti kysymään mitä pakettiin kuuluu.Voihan se olla et muka myllyttää sillein et on varmat holot maalipinnan päällä ja sit pinnoite vaan niskaan.
no joo, selvitinkin asian. Ihan kunnon aineita, mutta on olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. Aineella on kai jonkinlainen takuu.
Varmaan osaavat asiansa, vien ehkä auton tuonne pesuun ja pikavahaukseen ja enkä ota nyt sitä keraamista, kattoo sitten kesemmällä että jos keväällä ja syksyllä löis hyvät vahat päälle niin eiköhän se riitä käytetylle autolle. Sellaisen akkukäyttöisen kiillottimen vois kyllä hankkia, nyt kun tuli säästettyä kolmesataa
Uuteen ja kalliiseen kyllä saattaisin keraamisen pinnan laittaa.
no joo, selvitinkin . On olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. T
Esim autoglymin polar sarja, korrekin polymatrix, gyeon wetcoat.. Tuossa muutama helppokäyttöinen "pinnoite"No yleensä oon pessyt sellaisella pehmeällä pesuvahalla ja kuivannut ylimääräiset ja sitten levittänyt polymerivahan ja pyyhkinyt pois. Kyllä se vaatii hiukan hinkkaamista. Moottoripyörään laitoin aikoinaan vielä kerroksenn autoglymin kultaista. En tiedä mikä merkki on nykyään se juttu, nyt on nurkissa jotain ihan perus korrekia..
Fusso ja Collinite on suosituimmat nykyvahat, niiden levitys kostutetulla sienellä ja poispyyhintä liinalla on kevyttä, muttei kumpikaan pärjää enää kestossa suihkittaville suojille joiden hypesanoina keraaminen ja grafeeni. Loppusksyksystä levitin myllytettyyn pintaan Turtlen suihkittavan tuotteen liinalla pyyhkimällä kuten vahat, niin kesti osimoilleen koko talven, vaha ei olisi kestänyt edes puolta siitä. Toki vaha antaa edelleen kesäiltoihin näyttävämmät kiillot.No yleensä oon pessyt sellaisella pehmeällä pesuvahalla ja kuivannut ylimääräiset ja sitten levittänyt polymerivahan ja pyyhkinyt pois. Kyllä se vaatii hiukan hinkkaamista. Moottoripyörään laitoin aikoinaan vielä kerroksenn autoglymin kultaista. En tiedä mikä merkki on nykyään se juttu, nyt on nurkissa jotain ihan perus korrekia..
Vaikka nuo automaattipesulat on kirous tässä ketjussa, onko niissä eroa? Kaikilla on omat tuotemerkkinsä - Shellin Perfect, Neste Quick wash, ABC Carwash... Onko joku näistä erityisen huono tai edes kohtuullisen hyvä?
Mietin sitä, että miten pyörän kotelon ja peltin välin saisi pestyä ilman sitä kotelon irroittamista.
Vaikka nuo automaattipesulat on kirous tässä ketjussa, onko niissä eroa? Kaikilla on omat tuotemerkkinsä - Shellin Perfect, Neste Quick wash, ABC Carwash... Onko joku näistä erityisen huono tai edes kohtuullisen hyvä?
Tuon Bilt Hamberin vahaturvallisuutta tuli Googlailtua ennen ostoa paljon ja yleisesti sitä pidettiin turvallisena vahan kanssa. Saa nähdä, miten käy. Nyt oli syksyllä laitetun Sonaxin Xtreme BrilliantWaxin vahapintaa vielä vähän jäljellä, eikä se ainakaan tuosta yhdestä pesusta vielä kärsinyt.BH Auto Foam on kyllä hyvää kamaa, mutta vahvempana liuoksena se alkaa viedä myös vahat mukanaan pinnasta.
Vahaturvallisiakin aineita on olemassa, esim.King Carthur Control Snow Foam on hyvä vaihtoehto. Itsellä on nykyään molempia pesuainekaapissa, KC:tä tai laihaa BH:tä ylläpitopesuihin ja jos meinaa tarkemmin pestä niin sakeammalla seoksella BH:ta pintaan.
Ei ole tullut hankittua vaahtoavaa liukkari mutta BH:ta ennen kun on tuikannut pikkuisen liukkaria alle niin on kyllä lähtenyt tehokkaasti vahat pinnasta.