Auton pesu

Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
785
Kannattaa suosiolla ruksia autoliikkeen "kestovaha"pois.Itse en tiedä kuka Turussa pinnoittaa mut itse ainakin ottaisin suoraan pinnoitteen.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
Aikaisemmin puunannut pihassa kintaalla ja big orange -pesuaineella. Vahailua tullut aniharvoin harrastettua. Painepesuria en omista, vaan puutarhaletkulla ja pihakaivon vedellä menty. Kaukana optimista siis.

Nyt uusi auto tulossa. Ruksasin tuohon autoliikkeen "kestovahan", mutta nyt jälkikäteen epäilyttää sen _kesto_. Olisin pikemminkin kiinnostunut noista keraamisista pinnoitteista. Ilmeisesti ylläpito on niiden kanssa helppoa. Voisi käydä vain harjattomissa pesuissa, jolloin pinta säilyy ja lika lähtee helposti pinnoitteesta.

Osaatteko suositella Turun seudulta puljua, joka näitä asentaa?
Kannattaa ilmesesti ajaa suoraan liikkeestä, joten pitäisikö pyytää auto ilman tuota vahausta? Vai voiko toimittaa vaikka puolen vuoden jälkeen, jolloin varmaan pitäisi pintaa kuitenkin työstää.

E: Esim Raisiossa passelilta vaikuttava pulju Raision autofiksaus
Jos ammattilaiselle auton viet pinnoitukseen, vaikka ajaisit suoraan liikkeestä niin pitää sitä pintaa kuitenkin työstää mahd naarmuttomaksi ja riittävän tartunnan saamiseksi ennen pinnoitusta. Myllyttämällä pinnan saa myös varmasti puhtaaksi kaikesta epäpuhtauksista.
Ei pinnoitteen kanssa riitä pelkkä harjaton pesu, jos puhtaaksi haluaa niin pitää sitä kinnasta näyttää aika ajoin, lisäksi pinnoitetta tulee hoitaa että se toimii ja kestää :thumbsup:

Unohtaisin tuon Raision autofiksauksen, kummallista että jos auto pinnoitetaan niin seuraavana aamuna on haettavissa, pinnoiteet kuivuu järjestäen vuorokauden tai enemmänkin.
Kysy ennemmin täältä vaikka: Palvelut | RR Car Care
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Tuo kuivumisaika riippuu pinnoitteesta, mutta ainakin itselläni riitti auton nouto saman päivän iltana, kun pinnoitettiin heti aamusta. Ei ollut toki optimikuivumisaika, mutta luotan kyllä tuohon tekijään täysin ja pinnoite on toiminut todella hyvin. Kuivumisaikaa oli siis noin 12h suosituksen mukaan. Ja pinnoite IGL Quartz Plus.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
524
Aikaisemmin puunannut pihassa kintaalla ja big orange -pesuaineella. Vahailua tullut aniharvoin harrastettua. Painepesuria en omista, vaan puutarhaletkulla ja pihakaivon vedellä menty. Kaukana optimista siis.

Nyt uusi auto tulossa. Ruksasin tuohon autoliikkeen "kestovahan", mutta nyt jälkikäteen epäilyttää sen _kesto_. Olisin pikemminkin kiinnostunut noista keraamisista pinnoitteista. Ilmeisesti ylläpito on niiden kanssa helppoa. Voisi käydä vain harjattomissa pesuissa, jolloin pinta säilyy ja lika lähtee helposti pinnoitteesta.

Osaatteko suositella Turun seudulta puljua, joka näitä asentaa?
Kannattaa ilmesesti ajaa suoraan liikkeestä, joten pitäisikö pyytää auto ilman tuota vahausta? Vai voiko toimittaa vaikka puolen vuoden jälkeen, jolloin varmaan pitäisi pintaa kuitenkin työstää.

E: Esim Raisiossa passelilta vaikuttava pulju Raision autofiksaus
itseltäni vahva suositus finglaze:lle raisiossa.. sieltä sain hyvällä hintaa nanolex si3dhd käsittelyn joka on siis edelleen kuin uusi (2vuotta ja 60tkm jälkeen) pinnoitus operaatio kesti noin puolitoista päivää eli ma aamuna auto sinne ja ti iltapäivällä haku.
itse jouduin ajamaan noin 400km ennenkuin pääsi pinnoitukseen. onneksi oli kuivat kelit niin tehtaan pinta pysyi vielä hyvässä kunnossa.
mitä nopeammin sen pinnoituksen tekee niin sen parempi lopputulos.

itse otin myös samaan aikaan samasta paikasta nanolex lasien pinnoituksen (lasit ja valot ja peilit) sekä nanolex tekstiilisuojan/sisäpintojensuojan ! en ole katunut hetkeäkään ja otan varmasti uudestaankin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Ei pinnoitteen kanssa riitä pelkkä harjaton pesu, jos puhtaaksi haluaa niin pitää sitä kinnasta näyttää aika ajoin, lisäksi pinnoitetta tulee hoitaa että se toimii ja kestää :thumbsup:
Näin on, talvella kuraantunut tai mitenkään muutenkaan yhtään enempi kuraantunut auto vaatii muutakin kuin harjattoman pesun pinnoitettunakin. Mutta toisaalta pinnoitetun auton peseminen on todella helppoa. Polettipainepesurihallissa saa auton nopeasti ja halvalla puhtaaksi, kun vaan painepesurilla roiskimisen ohessa kevyesti pesaisee kyljet, keulan ja perän kintaalla, mihin ei mene kuin muutama minuutti.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 592
itseltäni vahva suositus finglaze:lle raisiossa.. sieltä sain hyvällä hintaa nanolex si3dhd käsittelyn joka on siis edelleen kuin uusi (2vuotta ja 60tkm jälkeen) pinnoitus operaatio kesti noin puolitoista päivää eli ma aamuna auto sinne ja ti iltapäivällä haku.
itse jouduin ajamaan noin 400km ennenkuin pääsi pinnoitukseen. onneksi oli kuivat kelit niin tehtaan pinta pysyi vielä hyvässä kunnossa.
mitä nopeammin sen pinnoituksen tekee niin sen parempi lopputulos.
"Tehtaan pinta" ei kelpaa ikinä lähimainkaan pinnoitukseen, noi sotkiutuu kuljetuksessa ja siirroissa jne. niin pahasti, että vaatii todellisen syväpuhdistuksen ja oikomatta tehden myös myllytyksen. Kuten aina. Autoliikkeissä harvoin detskupuoli luovuttaessa kunnossa jos tarkkoja ollaan. Saman kaavan kautta, oli auto sitten 1, 10, 100, 1000 km tai 10 000 km ajettu.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
216
Kiitos vastauksista. Pitänee siis tarkemmin kysellä paikkojen menetelmistä ja jatkohoito-ohjeista.

Olin täysin siinä käsityksessä, että suihkuttelu riittää pesuksi ja että hankaus vahingoittaisi pintaa. Kuitenkin konsensus vaikuttaa edelleen suosivan pinnoitteen hankkimista?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Olin täysin siinä käsityksessä, että suihkuttelu riittää pesuksi ja että hankaus vahingoittaisi pintaa.
Olet sinänsä oikeassa, vaahto + painepesuri soveltuu ylläpitopesuihin ja sillä lähtee suurin osa liasta irti, mutta ei kaikki. Jossain vaiheessa sitä pintaa on kuitenkin kinnasteltava jotta sitkeämpikin paska lähtee irti, ja silloin se aina hankaa pintaa ja jollain tasolla vahingoittaa sitä. Sen takia maalin päällä on vaha tai pinnoite jotta se vahingoittuva pinta on se suojaava pinta eikä itse maali/lakkapinta, ja sitten sitä suojaavaa pintaa tarvittaessa huolletaan taas paremmaksi uudelleen vahaamalla tai tekemällä pinnoitteelle päivitysvedon, tai millä nimellä sitä kutsutaankaan kun "uudistetaan" sitä pinnoitetta. Sitten tietty on vielä kaikki oikeasti sitkeä lika mikä vaatii ihan eri aineet kuin shampoon ja ja kintaan, mm. tuoreesta asfaltista lähtevät pikijäämät, jarrupöly ym metallipöly sun muut jotka vaatii omat liuottimensa.

Kuitenkin konsensus vaikuttaa edelleen suosivan pinnoitteen hankkimista?
Pinnoitteessa on omat hyvät puolensa eittämättä, kunnon pinnoitteet ei mm. lähde liuottimilla jolloin on mahdollista välipesuissakin käyttää tymäkämpiä aineita jotka veis vahat mennessään. Vahoissa taas hyvänä puolena on mm. se että ne voi aika helposti ja pienellä investoinnilla vetää kotona pintaan vähän vähemmänkin perehtynyt henkilö. Edes pari kertaa vuodessa jos jaksaa autonsa huolella pestä niin saa pinnat suojattua itsekin kun hankkii hyvät pesulitkut ja levittelee jotain vaikka King Carthurin Endurance Bluen tyyppistä kestovahaa pinnalle.

Ja aina kannattaa muistaa että ihmisillä on aika erilaisia käsityksiä siitä mikä on "hyvä pinta". Mulle auto on hyödyke, jollekin toiselle silmäterä. Mä harjaan auton päältä lumet ja skrapaan ikkunat, toisille tuo olis ihan kauhistus. Takalasinpyyhkijäkin on aktiivisessa käytössä koska taakse näkeminen kiinnostaa enemmän kuin lasin naarmuuntuminen. Vaha on mulla autossa sen takia että se helpottaa pesua ja suojaa sitä maalipintaa tältä harrastamaltani pahoinpitelyltä. Sen takia myös pinnassa on kaikenlaista jälkeä kun läheltä katsoo ja varmaan joku pinnoista tarkempi sanois että maalipinta on ihan järkyttävän paskassa kunnossa, mutta mulle se on vaan auto niin siinähän on. . :whistling:
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 207
Olet sinänsä oikeassa, vaahto + painepesuri soveltuu ylläpitopesuihin ja sillä lähtee suurin osa liasta irti, mutta ei kaikki. Jossain vaiheessa sitä pintaa on kuitenkin kinnasteltava jotta sitkeämpikin paska lähtee irti, ja silloin se aina hankaa pintaa ja jollain tasolla vahingoittaa sitä. Sen takia maalin päällä on vaha tai pinnoite jotta se vahingoittuva pinta on se suojaava pinta eikä itse maali/lakkapinta, ja sitten sitä suojaavaa pintaa tarvittaessa huolletaan taas paremmaksi uudelleen vahaamalla tai tekemällä pinnoitteelle päivitysvedon, tai millä nimellä sitä kutsutaankaan kun "uudistetaan" sitä pinnoitetta. Sitten tietty on vielä kaikki oikeasti sitkeä lika mikä vaatii ihan eri aineet kuin shampoon ja ja kintaan, mm. tuoreesta asfaltista lähtevät pikijäämät, jarrupöly ym metallipöly sun muut jotka vaatii omat liuottimensa.



Pinnoitteessa on omat hyvät puolensa eittämättä, kunnon pinnoitteet ei mm. lähde liuottimilla jolloin on mahdollista välipesuissakin käyttää tymäkämpiä aineita jotka veis vahat mennessään. Vahoissa taas hyvänä puolena on mm. se että ne voi aika helposti ja pienellä investoinnilla vetää kotona pintaan vähän vähemmänkin perehtynyt henkilö. Edes pari kertaa vuodessa jos jaksaa autonsa huolella pestä niin saa pinnat suojattua itsekin kun hankkii hyvät pesulitkut ja levittelee jotain vaikka King Carthurin Endurance Bluen tyyppistä kestovahaa pinnalle.

Ja aina kannattaa muistaa että ihmisillä on aika erilaisia käsityksiä siitä mikä on "hyvä pinta". Mulle auto on hyödyke, jollekin toiselle silmäterä. Mä harjaan auton päältä lumet ja skrapaan ikkunat, toisille tuo olis ihan kauhistus. Takalasinpyyhkijäkin on aktiivisessa käytössä koska taakse näkeminen kiinnostaa enemmän kuin lasin naarmuuntuminen. Vaha on mulla autossa sen takia että se helpottaa pesua ja suojaa sitä maalipintaa tältä harrastamaltani pahoinpitelyltä. Sen takia myös pinnassa on kaikenlaista jälkeä kun läheltä katsoo ja varmaan joku pinnoista tarkempi sanois että maalipinta on ihan järkyttävän paskassa kunnossa, mutta mulle se on vaan auto niin siinähän on. . :whistling:
Hyviä pointteja. Sitten ne monetm jotka palvoo sitä auton maalipintaa - unohtaa usein, että sen pesemisen kannalta kaikkein tärkeimmät kohteet ei edes ole auton pinnassa, vaan ihan jossain muualla. Se häiritsee yleensä näissä keskusteluissa, että hirveästi on neuvoja - aineita, kintaita ja kaikenmaailman hifistelyä koskien ulkopintoja, mutta niitä neuvoja, jotka oikeasti merkitsee - ei tunnu löytyvän juurikaan. Muutama harva tajuaa. Loput hifistelee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Hyviä pointteja. Sitten ne monetm jotka palvoo sitä auton maalipintaa - unohtaa usein, että sen pesemisen kannalta kaikkein tärkeimmät kohteet ei edes ole auton pinnassa, vaan ihan jossain muualla. Se häiritsee yleensä näissä keskusteluissa, että hirveästi on neuvoja - aineita, kintaita ja kaikenmaailman hifistelyä koskien ulkopintoja, mutta niitä neuvoja, jotka oikeasti merkitsee - ei tunnu löytyvän juurikaan. Muutama harva tajuaa. Loput hifistelee.
Jos viittaat johonkin alustapesuihin niin niillä ei kyllä ole yhtään mitään merkitystä ellet aja uutta autoa paalikuntoiseksi saakka.
Käytetyn ostossa voi joissain tapauksissa jotain hyödyttääkin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Mistä voisin ostaa Gyeon Wet Coat tuotetta pk-seudulla? Postimyynnissä näyttää olevan, mutten oikein jaksa noita.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
866
Päivittänen motarin poljenta suolakurassa tuntuu vetävän hyvän likakerroksen mikä ei tunnu lähtevän ilman liukkaria. Mikäköhän spray sealant olisi näin talvella kokeilemisen arvoinen, helposti suihkittava ja parin pesu kerran verran kestoa jos löytyisi. Jos tilat olisi niin hieroisin saman colliniten mitä kesäisin tullut laitettua.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Hölmö kysymys aiheesta GoWash & pesutyypin valinta.

Juuh elikkäs hommasin tollasen GoWashin kk-pesujäsenyyden, mutta mistään ei käynyt ilmi enkä osannut tuolloin kysyä seuraavaa asiaa:

-Miten valitsen harja / harjaton pesujen välillä silloin kun henkilökunta ei ole paikalla? Pesukoneissa on vain se lätkän näyttö / lukulaite jossa ei ole mitään valintoja, se vain aktivoi lätkään kytketyn rekisterinumeron ja pesukoneen ovet aukeavat.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
825
Päivittänen motarin poljenta suolakurassa tuntuu vetävän hyvän likakerroksen mikä ei tunnu lähtevän ilman liukkaria. Mikäköhän spray sealant olisi näin talvella kokeilemisen arvoinen, helposti suihkittava ja parin pesu kerran verran kestoa jos löytyisi. Jos tilat olisi niin hieroisin saman colliniten mitä kesäisin tullut laitettua.
Autovaha 500 ml Hybrid Sealant Carnauba Spray Wax
Tätä käyttänyt ja hyväksi havaittu.
Saa melkein joka paikasta, helppo käyttää ja kestoakin yllättävän hyvin.
Ei kannata antaa marketti merkin hämätä.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Harjaton pesu on mahdollista vain henkilökunnan ollessa paikalla. Tarkemmin sopimusehtojen kohdasta 6.
Sopimusehdot
Kiitos! Tossiaan palvelua ostaessani tästä ei mainittu mitään eikä mukaan saamassani paperisessa sopimuksessa ole mainintaa pesujen määrän rajoittamisesta (8kpl / kk?). Ihan hyvää touhua.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 016
Onko kellään tietoa saako motonetin itsepalvelupesulassa siihen pesurin kahvaan liitettyä kärcherin adapterilla vaahdotinta? Käsittääkseni niissä on kärcherin koneet siellä.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
511
Missä hitossa pääsisi pesemään peinepesurilla AUTON POHJAN. ois kiva pestä ja tykittää vanha auton pohja puhtaaks ja kattoa se kunto oikeesti missä se on kaikenmailman paskasta.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
866
Missä hitossa pääsisi pesemään peinepesurilla AUTON POHJAN. ois kiva pestä ja tykittää vanha auton pohja puhtaaks ja kattoa se kunto oikeesti missä se on kaikenmailman paskasta.
Kun ei tarkemmin määritelty missä päin tarve niin luultavasti mikä tahansa paikka missä on nostin ja painepesuri.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
524
Onko kellään tietoa saako motonetin itsepalvelupesulassa siihen pesurin kahvaan liitettyä kärcherin adapterilla vaahdotinta? Käsittääkseni niissä on kärcherin koneet siellä.
mielestäni ei saa... en tosin nyt ole ruvennut hajoittamaan ko pesuria koska ne pesurin osat ovat ihan kunnolla kiinni toisissaan. niissä ei siis ole niitä "pika adaptereita" paikallaan.
itse olen omalla pumppupullo vaahdottimella vaahdottanut auton ja sitten pessyt motonetin pesurilla loput :)
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
MIetin viedä autoa pestäväksi (kun ei vielä oikein itse tarkene). Tuolla tarjosivat käsinpesua pesuvahalla ja ajattelin että kurakelien loputtua pesisin itse ja laittaisin kovavahan kiillottimella...mutta Helsingin Autopesu (Tripla) tarjoaa näemmä myös keraamista pinnoitusta hintaan 290€. Sieltä voi varmaan tarkemmin kysyä mitä ainetta laittavat, mutta mitä noista pitäisi tietää, ja onko jollakulla paikasta kokemusta tai vahvoja mielipiteitä? Autohan ei ole ihan uusi vaan 60t ajettu, mutta maalipinta on hyvässä kunnossa.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
785
Voin sanoa et 290€ se pinnoite vedetään vaan päälle.Mitään kunnon myllytystä ei todellakaan tehdä tuolla rahalla.Olisi kiva tietää et mitä pinnoitetta käytetään.Suosittelen vahvasti kysymään mitä pakettiin kuuluu.Voihan se olla et muka myllyttää sillein et on varmat holot maalipinnan päällä ja sit pinnoite vaan niskaan.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Voin sanoa et 290€ se pinnoite vedetään vaan päälle.Mitään kunnon myllytystä ei todellakaan tehdä tuolla rahalla.Olisi kiva tietää et mitä pinnoitetta käytetään.Suosittelen vahvasti kysymään mitä pakettiin kuuluu.Voihan se olla et muka myllyttää sillein et on varmat holot maalipinnan päällä ja sit pinnoite vaan niskaan.
no joo, selvitinkin . On olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. T
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
no joo, selvitinkin asian. Ihan kunnon aineita, mutta on olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. Aineella on kai jonkinlainen takuu.

Varmaan osaavat asiansa, vien ehkä auton tuonne pesuun ja pikavahaukseen ja enkä ota nyt sitä keraamista, kattoo sitten kesemmällä että jos keväällä ja syksyllä löis hyvät vahat päälle niin eiköhän se riitä käytetylle autolle. Sellaisen akkukäyttöisen kiillottimen vois kyllä hankkia, nyt kun tuli säästettyä kolmesataa :D

Uuteen ja kalliiseen kyllä saattaisin keraamisen pinnan laittaa.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 413
no joo, selvitinkin . On olemassa yksikomponenttista ja kaksikomponenttista. Sillä vajaalla kolmellasadalla saa sen yksikomponenttisen ja kaksikomponenttinen maksaa sitten enemmän. T
Joo auto pitäisi aina kiillottaa koneellisesti ja mielellään hyvin ennen pinnoitetta, oli sitten uusi auto tai ei. Se on sit kiva huomata kun holot näkyy siellä pinnoitteen alla, ei näytä kyljessä kovin kivalta.
Akkukäyttöiset koneet on reilusti johdollisia kalliimpia, voi olla hyvä katsoa joku paketti missä tulee useampi laikka/kiillotusaine mukaan :)
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Juu en ehkä lähde itse yrittelemään mitään pinnoitetta. Ajttelin käyttää noita tavis autovahoja, halpa ratkaisu. Mietinnässä kodin ryobi-laitteisiin sopiva laikka joka ei maksa kuin muutaman kympin - mutta tuollaisen perus vahan levittäminen tuskin montaa laikkaa tai akullista syö. JOS auto olisi vähän uudempi tai vähän tummempi, laittaisin tuon keraamisen, ehkä. Nyt on vanha ja valkoinen :D
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Vahan levityksessä tai poispyyhinnässä ei koneesta ole mitään hyötyä.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 016
Vahaaminen on työlästä. Markkinoilla on jo hyviä teeseitse tyypin pinnoitteita jotka ei vaadi myllyttämisiä vaan vain ehjän ja puhtaan pinnan. Ne ovat helppo levittää ja jos vaikka kerran kuussa sellaisen uusii niin veden ja paskan hylkivyys pysyy hyvällä tasolla.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
No yleensä oon pessyt sellaisella pehmeällä pesuvahalla ja kuivannut ylimääräiset ja sitten levittänyt polymerivahan ja pyyhkinyt pois. Kyllä se vaatii hiukan hinkkaamista. Moottoripyörään laitoin aikoinaan vielä kerroksenn autoglymin kultaista. En tiedä mikä merkki on nykyään se juttu, nyt on nurkissa jotain ihan perus korrekia..
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 016
No yleensä oon pessyt sellaisella pehmeällä pesuvahalla ja kuivannut ylimääräiset ja sitten levittänyt polymerivahan ja pyyhkinyt pois. Kyllä se vaatii hiukan hinkkaamista. Moottoripyörään laitoin aikoinaan vielä kerroksenn autoglymin kultaista. En tiedä mikä merkki on nykyään se juttu, nyt on nurkissa jotain ihan perus korrekia..
Esim autoglymin polar sarja, korrekin polymatrix, gyeon wetcoat.. Tuossa muutama helppokäyttöinen "pinnoite"
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
No yleensä oon pessyt sellaisella pehmeällä pesuvahalla ja kuivannut ylimääräiset ja sitten levittänyt polymerivahan ja pyyhkinyt pois. Kyllä se vaatii hiukan hinkkaamista. Moottoripyörään laitoin aikoinaan vielä kerroksenn autoglymin kultaista. En tiedä mikä merkki on nykyään se juttu, nyt on nurkissa jotain ihan perus korrekia..
Fusso ja Collinite on suosituimmat nykyvahat, niiden levitys kostutetulla sienellä ja poispyyhintä liinalla on kevyttä, muttei kumpikaan pärjää enää kestossa suihkittaville suojille joiden hypesanoina keraaminen ja grafeeni. Loppusksyksystä levitin myllytettyyn pintaan Turtlen suihkittavan tuotteen liinalla pyyhkimällä kuten vahat, niin kesti osimoilleen koko talven, vaha ei olisi kestänyt edes puolta siitä. Toki vaha antaa edelleen kesäiltoihin näyttävämmät kiillot.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Vaikka nuo automaattipesulat on kirous tässä ketjussa, onko niissä eroa? Kaikilla on omat tuotemerkkinsä - Shellin Perfect, Neste Quick wash, ABC Carwash... Onko joku näistä erityisen huono tai edes kohtuullisen hyvä?
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
524
jouduin talven aikana sortumaan muutaman kerran harjattomaan pikapesuun ja ainakin täällä turun suunnalla raision myllyn abc pikapesussa on laitteisto (washtek ?) uusiutunut ja siten esipesua on mielestäni nyt enemmän kuin ennen...
tuntuu myös siltä että pesuaineet olisivat vaihtuneet nyt parempiin abc pesuloissa ? ennen ainakin abcn pesuvahat kestivät max viikon mutta talvella nyt menivät jopa yli kuukaudenkin (toki oli myös kuivaa pakkaskeliäkin eli ei hirveästi suolattu tms)...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Vaikka nuo automaattipesulat on kirous tässä ketjussa, onko niissä eroa? Kaikilla on omat tuotemerkkinsä - Shellin Perfect, Neste Quick wash, ABC Carwash... Onko joku näistä erityisen huono tai edes kohtuullisen hyvä?
Sain täältä foorumilta lahjoituksena shellin parhaan pesun koodin ja se oli kyllä ihan positiivinen yllätys. Paska irtosi autosta ja päälle ruikittu vaha antoi mukavasti suojaa suolasmoskakelissä ajellessa ja helpotti pesua shampoolla kun kelit lämpeni. Tuntuu vahapintaa olevan vieläkin jonkin erran jäljellä. Kyseessä toki harjallinen pesu, mutta mulle auto on käyttölaite mikä täytyy pitää riittävän hyvässä kunnossa eikä täysin mintissä niin voi välillä käydä harjapesussakin.

Hiton kallishan tuo kyllä on jos ei ole kampanjaa päällä, yksittäin ostettuna hinta huitelee lähellä neljää kymppiä. Tällä hetkellä näköjään kampiksessa 2x näitä + 1x kevyempi 59,90.

Männä talvena taas kävin kokeilemassa shellin harjatonta pesua ja se ei kyllä ottanut talven paskoista irti kuin pahimmat päältä, joten tuntuis soveltuvan lähinnä ylläpitopesuun lyhyillä pesuväleillä. Kesällä kun pinnassa oli lähinnä kuraa ja siitepölyä teki harjatonkin ihan ok tuloksen.

Asemien kesken on toki eroa kun on vähän vaihtelua pesuvehkeissä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
517
Mietin sitä, että miten pyörän kotelon ja peltin välin saisi pestyä ilman sitä kotelon irroittamista.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 592
Ruutaat jostai raosta liukkarit ja letkulla niin kauan ku tulee täysin puhdasta vettä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vaikka nuo automaattipesulat on kirous tässä ketjussa, onko niissä eroa? Kaikilla on omat tuotemerkkinsä - Shellin Perfect, Neste Quick wash, ABC Carwash... Onko joku näistä erityisen huono tai edes kohtuullisen hyvä?
Jos haluat puhtaan auton niin sellainen pesula missä auto liikkuu, Pk-seudulla vaikka Autopesu-Center - Autopesu-Center

Tulee aina 99,9% puhdasta, itse pesen talvella aina tuolla kalleimalla pesulla kun siihen kuuluu alustan pesu niin saa senkin huuhdeltua suolasta pois, eikä ole hinnalla pilattu kun vertaa ABC, Shell tms...


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 027
Kävin maanantaina testaamassa Vantaalla Kärcherin autopesulan, kun semmoisen mainokseen törmäsin somessa. Ainakin peruspesu toimi ja auto oli puhdas sen päivän. Kun osti netistä pesun, sai kaksi pesua yhden hinnalla.

 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 999
Pakko hehkuttaa Bilt Hamberin Auto Foamia. Aiemmin käytössä oli Turtle Wax Snow Foam ja sen takia en ollut vakuuttunut koko vaahtopesun ideasta. Auto jäi aina vähän likaiseksi. Sen sijaan tuolla Bilt Hamberilla auto tuli suorastaan hämmästyttävän puhtaaksi ja jopa vanteiden pinttynyt lika lähti. Auto oli ennen pesua kattoa myöten kurassa ja vahakerroskin oli heikentynyt syksyn jäljiltä. Lähiaikoina täytyy tehdä huolellinen liuotinpesu ja vahata auto. Sen jälkeen ei varmaan tarvitse autoon pahemmin pesukintaalla koskea, kun ilmankin pysyy puhtaana.

Sonax Xtreme muovinkirkaste vaikutti sekin hyvältä ostokselta. Samassa litkussa on sekä pesuaine että muoviin jäävä pinnoite. Kura lähti kynnyksistä tehokkaasti ja kojelautaan tuli vähän taas kiiltoa lisää.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
BH Auto Foam on kyllä hyvää kamaa, mutta vahvempana liuoksena se alkaa viedä myös vahat mukanaan pinnasta.
Vahaturvallisiakin aineita on olemassa, esim.King Carthur Control Snow Foam on hyvä vaihtoehto. Itsellä on nykyään molempia pesuainekaapissa, KC:tä tai laihaa BH:tä ylläpitopesuihin ja jos meinaa tarkemmin pestä niin sakeammalla seoksella BH:ta pintaan.

Ei ole tullut hankittua vaahtoavaa liukkari mutta BH:ta ennen kun on tuikannut pikkuisen liukkaria alle niin on kyllä lähtenyt tehokkaasti vahat pinnasta.
 

pinkeliviinica

Tukijäsen
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
524
testasin tuossa viikonloppuna tuota uusinta uutta eli bilthamberin touchlessia ja tietenkin muitakin verrokkina...
heti alkuun sanottakoon että tein testin pahimmalla mahdollisella vaikeus asteella juuri sen takia että jos vaikka joku kerta löytyisi se paras aine mutta ei vieläkään sitä voittajaa löytynyt.

monethan siis pesee autoansa painepesurilla ja siihen yhdistettyna jokin vaahdotuslaite tai vastaava... minullakin on painepesuri mutta haluan nähdä mihin pesuaine pystyy ilman sitä pesurin tuomaa painetta joten testasin tuotteet siis pelkällä letkuveteen tulevalla vaahdottimella.

bilthamberin uusin touchless oli tässä käytössä ihan hyvä mutta ei ollut sen parempi kuin perus bilthamberin autofoam taikka surfex hd, myös suosikkini solmaster as40 saa samanlaista jälkeä tehtyä huomattavasti halvemmalla hinnalla.
kaveriksi testasin vielä king carthur control snow foamia sekä car5 autoshamppoota. näissä tuoksu oli kyllä mahtava mutta pesutulos surkea :D ehkänämä eivät siis sovi muutenkaan esipesuun vaan enemmänkin kinnastukseen tms jälkihoitoon :D

auto siis oli todella "gaggainen" ja tarkoituksella kunnon suola yms kurakerros päällä jotta pesu olisi mukavampaa.
kaikki eivät varmastikkaan selaa tätä topikkia taakseppäin niin mainittakoon että autossani on keraaminen kestopinnoite edelleen (2,5v jo ollut nanolex si3d hd) joten minun ei tarvitse varoa "vahapintaa" tms vaan voin pestä autoni vaikka bensalla :D
kuviakin koitin ottaa mutta valitettavasti usean pesuaineen testi venähti pitkälle iltaan ja tulikin sen verran pimeetä ettei kuvien ottamisesta ollut mitään hyötyä :D

siis lyhyesti toisinsanoen. edelleenkään ei ole olemassa ihmeainetta jolla auto puhdistuisi letkuvedellä+vaahdottimella ilman kinnastusta. seuraavaksi jos vain ehdin niin teen saman testin samoilla aineilla mutta nyt painepesurilla :)
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 999
BH Auto Foam on kyllä hyvää kamaa, mutta vahvempana liuoksena se alkaa viedä myös vahat mukanaan pinnasta.
Vahaturvallisiakin aineita on olemassa, esim.King Carthur Control Snow Foam on hyvä vaihtoehto. Itsellä on nykyään molempia pesuainekaapissa, KC:tä tai laihaa BH:tä ylläpitopesuihin ja jos meinaa tarkemmin pestä niin sakeammalla seoksella BH:ta pintaan.

Ei ole tullut hankittua vaahtoavaa liukkari mutta BH:ta ennen kun on tuikannut pikkuisen liukkaria alle niin on kyllä lähtenyt tehokkaasti vahat pinnasta.
Tuon Bilt Hamberin vahaturvallisuutta tuli Googlailtua ennen ostoa paljon ja yleisesti sitä pidettiin turvallisena vahan kanssa. Saa nähdä, miten käy. Nyt oli syksyllä laitetun Sonaxin Xtreme BrilliantWaxin vahapintaa vielä vähän jäljellä, eikä se ainakaan tuosta yhdestä pesusta vielä kärsinyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 689
Viestejä
4 189 051
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom