Auton pesu

Mikäs olis hyvä pesuaine kinnaspesuun ennen vahausta? Eli joku tehokas lianpoistaja joka vie myös vanhat vahat mennessään. Plussaa jos irrottaisi pikeäkin, tosin vaatinee yleensä erikseen pienpoistoaineen jota täytyneekin myös hommata ennen seuraavaa vahauspesua.

Aikasemmin ollut käytössä joku Wurthin Voimapesu joka sattui just loppumaan eikä ollut mielestäni mitenkään kovin kummosta. Sen kaverina käyttänyt Motox liuotinpesuainetta ja raudanpoistoainetta. Kyllä näilläkin isoimmat piet sai lähtemään mutta vaatii aika paljon jynssäämistä.
 
Mitä pesuaineita suosittelisitte fusson pesuun? Käytän typerästi fussoa sekä kevät että syksy vahauksessa ja syksyllä saa sitten aina ihmetellä että millä sen saa pois.

Toistaiseksi olen käyttänyt king carthurin total snow foamia ensin vaahdottimella raakana ja sitten vielä kinnastellut, mutta tuntuu että vaahdottimella se on ihan litkua verrattuna kunnon snow foameihin eikä sillä lähde kunnolla vähä eikä kinnastelukaan ole sen parempaa ja auto jää aina paskaiseksi että pitäisi jollain kunnon shamppoolla kinnastella vielä uudestaan mutta on kyllä aika monta työvaihetta samaan hommaan..
 
Viimeksi muokattu:
Solmaster AS 40 tai Pineline on päteviä vaihtoehtoja
Solmasteria mainostetaan kylläkin vahaturvallisena. Ja Pinelineltä ainakin Tehopesun tuotetiedoissa mainittiin että tuotteen sisältämä mäntyöljy jättää "vahatun omaisen" pinnan. Onko muita ehdotuksia? Solmaster AS 40 kyllä noin muuten vaikuttaisi omaan silmään paremmalta. Pinnalle ei saisi jäädä mitään suojaavaa kalvoa häiritsemään vahan tarttumista.
 
Solmasteria mainostetaan kylläkin vahaturvallisena. Ja Pinelineltä ainakin Tehopesun tuotetiedoissa mainittiin että tuotteen sisältämä mäntyöljy jättää "vahatun omaisen" pinnan. Onko muita ehdotuksia? Solmaster AS 40 kyllä noin muuten vaikuttaisi omaan silmään paremmalta. Pinnalle ei saisi jäädä mitään suojaavaa kalvoa häiritsemään vahan tarttumista.
Solmaster AS4. Huomio, että tämä on 4 eikä 40. Aamen.
 
Ah, totta. Tuo AS4 oli se mitä piti linkata eikä tuo AS40.
Aikaisemmassa autossa tuli ainakin itse tarpeeksi jytyllä Pineline-seoksella saatua vanhat vahakerrokset pois.
 
Jos käytän auton pesuautomaatissa ottamatta vahausta, voinko tämän jälkeen laittaa pintaan esim. ylempänä mainitun fusson? Tai jonkun muun helpon, käsin levitettävän (ilman koneita) vahan / suojan?

Taustalla puhtaasti se, että haluaisin suojata pinnan hankkimatta suurta laitearsenaalia :D

Pesuautomaatit käyttää tosi usein kuivausapuaineita, jotka jättävät vettä hylkivän pinnan hetkellisesti, niin en usko että koneesta saa vahausvalmista pintaa. Pyyhi edes ipalla ennen vahausta.
 
Tuli työautoon tehtyä vähän perusteellisempi pesu, jonka jälkeen pintaan 26JPN Crystal Coat.
Oli ainakin helppo työstää.
Toki tuo tylsän hopea väri antaa anteeksi. Samalla aineella tuli mustat muoviosat sekä ikkunat(pl. tuulilasi) käytyä läpi. En tiedä oliko suositeltua, mutta ainakin mustat muoviosat tuli hyvännäköisiksi.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg


Edit: Ja tuli vielä kuvien ottamisen jälkeen maalattua vetokoukku runkoineen. Ihan spraylla ilman kunnon pohjatöitä, ehkä se sen 1-3kk näyttää hyvältä taas.
 
Viimeksi muokattu:
Epäkeskomylly pitäs hankkia satunnaiseen käyttöön (taloudessa pari farkkuautoa jotka pitäs kiillotella).

Oon katsellut noita edullisemman pään laitteita, kuten Tokya OP3, Car5 Autodudelta, Tokya OP5 tai Motonetista MagPro 70€ hintaan.

Ajaiskohan esim. tämä setti asiansa?

Vai kannattaakohan laittaa 100 eur lisää ja ostaa Tokya? Aika uusi merkki tuo Car5, melko kehnosti kokemuksia/kestäneekö kone miten käytössä.

Tokyan OP3 lienee liian pieni?
 
Viimeksi muokattu:
Solmasteria mainostetaan kylläkin vahaturvallisena. Ja Pinelineltä ainakin Tehopesun tuotetiedoissa mainittiin että tuotteen sisältämä mäntyöljy jättää "vahatun omaisen" pinnan. Onko muita ehdotuksia? Solmaster AS 40 kyllä noin muuten vaikuttaisi omaan silmään paremmalta. Pinnalle ei saisi jäädä mitään suojaavaa kalvoa häiritsemään vahan tarttumista.
Kyllä Solmaster vahat vie mukanaan.Tietysti jos laimean seoksen teet niin ei välttämättä vie.Jos vahat pitää saada pois niin osta tätä litkua.
Tämäkin on ihan pätevää kamaa.
 
Aika uusi merkki tuo Car5, melko kehnosti kokemuksia/kestäneekö kone miten käytössä.

Car5 on duden oma merkki ja kyseinen kone on tullut markkinoille tänä keväänä, joten pitkäaikaisia kokemuksia ei varmaan kestävyydestä vielä ole.

Itse ostin tuon keväällä ihan vaan hinnan ja speksien pohjaöta, mutta ei ole tullut vielä käytettyä kun eräiden sattumusten kautta ulkopuolinen taho sai maksaa tänä kesänä 1-stepin meidän molempiin autoihin niin ei tarttenut itse tehdä...
 
Kyllä Solmaster vahat vie mukanaan.Tietysti jos laimean seoksen teet niin ei välttämättä vie.Jos vahat pitää saada pois niin osta tätä litkua.
Tämäkin on ihan pätevää kamaa.

Ite oon tykästynyt Prickbortin liukkariin eikä jää sellaista ns.kalvoa kuin Polaricista
 
Car5 on duden oma merkki ja kyseinen kone on tullut markkinoille tänä keväänä, joten pitkäaikaisia kokemuksia ei varmaan kestävyydestä vielä ole.

Itse ostin tuon keväällä ihan vaan hinnan ja speksien pohjaöta, mutta ei ole tullut vielä käytettyä kun eräiden sattumusten kautta ulkopuolinen taho sai maksaa tänä kesänä 1-stepin meidän molempiin autoihin niin ei tarttenut itse tehdä...
Miltäs koneen laatuvaikutelma noin muuten on vaikuttanut? Olikohan tässä nyt ns. vakionopeudensäätö, tuotetekstissä kun mainitaan jotain että painetta annettaessa laikan pyöriminen loppuu.
 
Ite oon tykästynyt Prickbortin liukkariin eikä jää sellaista ns.kalvoa kuin Polaricista
Toi Prickbort on tarjouksessa näköjään suorastaan edullista, täytyypä hakea.
Polaricia joskus meinannut ostaa, mut jäi
jostain Halpahallin Make-merkkisestä liuotinpesusta niin huono kuva niin olen sen jälkeen karsastanut kaikkia halpismerkkien pesuaineita (poislukien Motox). Make haisi ihan tärpätille ja oli sellasta todella rasvasen olosta. Ihan erilaista ainakin kuin esim. Motoxin (tais olla Bioliuotinpesu) tai Turtle Waxin liuotinpesuaine.
 
Epäkeskomylly pitäs hankkia satunnaiseen käyttöön (taloudessa pari farkkuautoa jotka pitäs kiillotella).

Oon katsellut noita edullisemman pään laitteita, kuten Tokya OP3, Car5 Autodudelta, Tokya OP5 tai Motonetista MagPro 70€ hintaan.

Ajaiskohan esim. tämä setti asiansa?

Vai kannattaakohan laittaa 100 eur lisää ja ostaa Tokya? Aika uusi merkki tuo Car5, melko kehnosti kokemuksia/kestäneekö kone miten käytössä.

Tokyan OP3 lienee liian pieni?
Ostin viime talvena tällaisen: Shine Mate EX610-6/21 -epäkeskokiillotuskone - Autonhoitokauppa

4 auton myllytyksen kokemuksella ollut tyytyväinen kokeeseen. Talla tosin on ehkä turhan iso ainoaksi koneeksi. Varsinkin puskureiden, pilarien, helmojen ym kanssa 180mm laikat on melko kömpelöitä.

75mm laikalla olevaa konetta en myöskään laittaisi ainoaksi koneeksi. Isojen pintojen kanssa menee ikuisuus.

Jos nyt olisin ostamassa ensimmäistä konetta, todennäköisesti laittaisin noin 125mm tallalla/laikoille sopivan.
 
Miltäs koneen laatuvaikutelma noin muuten on vaikuttanut? Olikohan tässä nyt ns. vakionopeudensäätö, tuotetekstissä kun mainitaan jotain että painetta annettaessa laikan pyöriminen loppuu.

En ole tosiaan käyttänyt konetta vielä, mitä nyt sen verran että otin paketista pois ja pistin virtaset päälle. Ihan tanakan oloinen tuo ulkoisesti on, muovit on aika raffia tavaraa mutta tuntuvat myös aika kestäviltä eikä notkuvalta pilipalimuovilta. Kierrosnopeus on säädettävissä rullasta ja koneessa on pehmokäynnistin joka vetää kierrokset hitaasti määrättyyn asetukseen.

Veikkaan että tuota kierrosten ylläpitoa ei koneessa ole koska se on aikalailla "hinnat alkaen" malli eikä ominaisuuden olemassa olosta mainita mitään. Tuo stoppaus käsittääkseni koskee epäkeskomekanismia jolloin riittävän lujaa pintaa vasten painaessa laikka lakkaa kokonaan pyörimästä, mutta epäkeskoliike jatkuu edelleen.
 
En ole tosiaan käyttänyt konetta vielä, mitä nyt sen verran että otin paketista pois ja pistin virtaset päälle. Ihan tanakan oloinen tuo ulkoisesti on, muovit on aika raffia tavaraa mutta tuntuvat myös aika kestäviltä eikä notkuvalta pilipalimuovilta. Kierrosnopeus on säädettävissä rullasta ja koneessa on pehmokäynnistin joka vetää kierrokset hitaasti määrättyyn asetukseen.

Veikkaan että tuota kierrosten ylläpitoa ei koneessa ole koska se on aikalailla "hinnat alkaen" malli eikä ominaisuuden olemassa olosta mainita mitään. Tuo stoppaus käsittääkseni koskee epäkeskomekanismia jolloin riittävän lujaa pintaa vasten painaessa laikka lakkaa kokonaan pyörimästä, mutta epäkeskoliike jatkuu edelleen.
Kiitos tästä!
Lieneekö tollakaan sitten mitään merkitystä, koska ei kai kiillotushommissa mitään järjetöntä painetta pintaa varten edes tarvita, mitä olen kiillotusohjeisiin perehtynyt.
 
Ostin viime talvena tällaisen: Shine Mate EX610-6/21 -epäkeskokiillotuskone - Autonhoitokauppa

4 auton myllytyksen kokemuksella ollut tyytyväinen kokeeseen. Talla tosin on ehkä turhan iso ainoaksi koneeksi. Varsinkin puskureiden, pilarien, helmojen ym kanssa 180mm laikat on melko kömpelöitä.

75mm laikalla olevaa konetta en myöskään laittaisi ainoaksi koneeksi. Isojen pintojen kanssa menee ikuisuus.

Jos nyt olisin ostamassa ensimmäistä konetta, todennäköisesti laittaisin noin 125mm tallalla/laikoille sopivan.
Shine Mate voisi olla kans hyvä vaihtoehto, mutta ei ollut nyt näköjään kovin hyviä alennuksia. Tosin ihan mielelläänhän sitä Autonhoitokauppaa tukisi.
Joo on tuo OP3:n 75 mm laikka liian pieni. Onneksi ei tullut kerran ostettua tuota, oli aika vielä nykysiäkin paremmassa alessa taannoin.
 
Kiitos tästä!
Lieneekö tollakaan sitten mitään merkitystä, koska ei kai kiillotushommissa mitään järjetöntä painetta pintaa varten edes tarvita, mitä olen kiillotusohjeisiin perehtynyt.

Jos tarkkoja ja ollaan ja haluaa tasalaatuisen tuloksen + ettei kone booaa/muuta kierroksia koko ajan paineesta huolimatta. Vähän sama ku pehmokäynnistys, pärjäähän sitä ilmankin mutta on ihan kiva ettei aineet lennä seinille vaan menee auton pintaan.
 
Talvella ajattelin rättikattoisella Mesellä ajella, varsin vähän mutta kuitenkin. Mitä suosittaisitte ennen talvea, miten auto kannattaisi pestä/vahata että se ei lähtisi ruostumaan talven aikana.

Voin vuokrata sellaista autohallia jossa on nosturi yms että tilat olisi käsitellä, mutta ei nyt koko päivää kuitenkaan haluaisi autoon käyttää. Rättikaton käsittelen Autoglymin tuotteilla, mutta entäs muu auto.

Vahauksen jälkeen voi sitten käydä autoa pesemässä @ 12h tunti ja tilassa on painepesuri ja vaahdotin (jota en ole ikinä käyttänyt).

Ainoa vaatimus on aineista, että hinta on kohtuullinen ja mitään kovia myrkkyjä en halua käyttää. Autoglymin pesuainetta on, mutta ei ole esim mitään vahoja tai vastaavia millä autoa voisi käsitellä.
 
Eikä olisi huono vetää vaikka dinitrolin mllää lokarin kaariin sisälle. ainakin kantteihin jos ei muualle jaksa.
 
Missä olisi joku järkevä/halpa itsepesupaikka Helsingissä? Ei ole koskaan tarvinnut käyttää mitään autopesuja kun töissä sai aina sisällä pestyä/huollettua jne auton, mutta työpaikka muutti uuteen paikkaan eikä tällaisia tiloja enää ole. Joten pitäisi sitten keksiä joku muu tapa homman hoitamiseen.

Jotenkin noi automaatit ei vakuuta kun ennen aina oli käytössä kunnon painepesuri ja käsin puunasin viimeisen päälle kaiken. Joten olisi kiva löytää joku hyvä itsepesupaikka.
 
Missä olisi joku järkevä/halpa itsepesupaikka Helsingissä? Ei ole koskaan tarvinnut käyttää mitään autopesuja kun töissä sai aina sisällä pestyä/huollettua jne auton, mutta työpaikka muutti uuteen paikkaan eikä tällaisia tiloja enää ole. Joten pitäisi sitten keksiä joku muu tapa homman hoitamiseen.

Jotenkin noi automaatit ei vakuuta kun ennen aina oli käytössä kunnon painepesuri ja käsin puunasin viimeisen päälle kaiken. Joten olisi kiva löytää joku hyvä itsepesupaikka.

Riippuu hieman missä suunnilla Helsinkiä vaikuttaa mutta Tikkurilan Nesteellä on hyvä TI-halli lämminvesipiste ja jokaisessa paikalla letku ja painepesuri, Kannelmäen Nesteellä myöskin mutta painepesurit poleteilla. Eläintarhan Nesteellä ilmeisesti myös TI-pesuhalli mutta tästä ei itsellä kokemusta.
 
Riippuu hieman missä suunnilla Helsinkiä vaikuttaa mutta Tikkurilan Nesteellä on hyvä TI-halli lämminvesipiste ja jokaisessa paikalla letku ja painepesuri, Kannelmäen Nesteellä myöskin mutta painepesurit poleteilla. Eläintarhan Nesteellä ilmeisesti myös TI-pesuhalli mutta tästä ei itsellä kokemusta.
Jossain keskustan lähellä mieluummin kun kehän tuntumassa niin ei tarvitsisi lähteä kovin kauas. Tosin jos parin kuukauden välein pesee niin ei se tietysti haittaa vaikka jokusen kymmenen kilometriä ajaisikin. Kyläsaaressa näyttäisi olevan joku jetwash tms. Täytyy varmaan kokeilla.
 
Jossain keskustan lähellä mieluummin kun kehän tuntumassa niin ei tarvitsisi lähteä kovin kauas. Tosin jos parin kuukauden välein pesee niin ei se tietysti haittaa vaikka jokusen kymmenen kilometriä ajaisikin. Kyläsaaressa näyttäisi olevan joku jetwash tms. Täytyy varmaan kokeilla.

Eikös eläintarhan Neste ole etäisyydeltään ehkä kokeilemisen arvoinen?

 
Saako näillä käsilaitteilla sellaista paksua vaahtoa laisinkaan ulos?



Karcheriin toki saisi vaihtopäänä tuollaisen mutta pitäisi vaihtaa se kahva ja mahdollisesti myös letkukin. Niin jos tuollaisella saa vaahtoa myös aikaa niin kelpaisi.
 
Saako näillä käsilaitteilla sellaista paksua vaahtoa laisinkaan ulos?



Karcheriin toki saisi vaihtopäänä tuollaisen mutta pitäisi vaihtaa se kahva ja mahdollisesti myös letkukin. Niin jos tuollaisella saa vaahtoa myös aikaa niin kelpaisi.
Ei saa, vaan ohuen vaahdon, mutta kun sillä kiertää autoa ympäri useamman kierroksen, niin ajaa saman asian (eli pesuaineen vaikutusajan). Paksu vaahto toki säästää sekä pesuainetta että vaivaa.
 
Saako näillä käsilaitteilla sellaista paksua vaahtoa laisinkaan ulos?



Karcheriin toki saisi vaihtopäänä tuollaisen mutta pitäisi vaihtaa se kahva ja mahdollisesti myös letkukin. Niin jos tuollaisella saa vaahtoa myös aikaa niin kelpaisi.

Eikö kärcheriin muka saa vaahdotinta suoraan kahvaan kiinni oikealla adapterilla? Itsellä motonetin 1,5l mesto käytössä näppärä ottaa pesuhalliin mukaan ja saa esipestyä. Ei se niin hyvä ja helppo ole kun painepesuriin liitettävä. Noin 4% seoksella ihan kohtuullisesti vaahtoaa, aktiivisesti saa kyllä pumpata mutta voittaa sumutinpullon.
 
Eikö kärcheriin muka saa vaahdotinta suoraan kahvaan kiinni oikealla adapterilla? Itsellä motonetin 1,5l mesto käytössä näppärä ottaa pesuhalliin mukaan ja saa esipestyä. Ei se niin hyvä ja helppo ole kun painepesuriin liitettävä. Noin 4% seoksella ihan kohtuullisesti vaahtoaa, aktiivisesti saa kyllä pumpata mutta voittaa sumutinpullon.
Viimeksi kun tutkin niin se kahva pitäisi vaihtaa. Tai sitten en keksinyt miten se irtoaa. Ei ole se uusin malli. Joku max 10v vanha voimavirta+diesel lämmitin.

Motonetin mallia myös katselin.
 
Mikä tämän aineen pH arvo on raakana?
 
Talvella ajattelin rättikattoisella Mesellä ajella, varsin vähän mutta kuitenkin. Mitä suosittaisitte ennen talvea, miten auto kannattaisi pestä/vahata että se ei lähtisi ruostumaan talven aikana.

Voin vuokrata sellaista autohallia jossa on nosturi yms että tilat olisi käsitellä, mutta ei nyt koko päivää kuitenkaan haluaisi autoon käyttää. Rättikaton käsittelen Autoglymin tuotteilla, mutta entäs muu auto.

Vahauksen jälkeen voi sitten käydä autoa pesemässä @ 12h tunti ja tilassa on painepesuri ja vaahdotin (jota en ole ikinä käyttänyt).

Ainoa vaatimus on aineista, että hinta on kohtuullinen ja mitään kovia myrkkyjä en halua käyttää. Autoglymin pesuainetta on, mutta ei ole esim mitään vahoja tai vastaavia millä autoa voisi käsitellä.

Oikeestaan ainut vaha mikä kestää kohtuullisesti Suomen talvessa suolaa ja sen pesua on Soft99 Fusso.
 
Olisi amatöörikysymys. Ensimmäisen auton omistajana on vähän kaikki perusasiat haussa. Lähinnä tällä hetkellä se, miten pidätte etu- ja takalasin ulkopuolelta puhtaana? Oletin, että vähän jokaiselta huoltikselta löytyy sellainen vanhanaikainen saavi ja ikkunapesin, mutta ei ole vielä tullut sellaisia vastaan kolmen tankkauskerran aikana.
 
Olisi amatöörikysymys. Ensimmäisen auton omistajana on vähän kaikki perusasiat haussa. Lähinnä tällä hetkellä se, miten pidätte etu- ja takalasin ulkopuolelta puhtaana? Oletin, että vähän jokaiselta huoltikselta löytyy sellainen vanhanaikainen saavi ja ikkunapesin, mutta ei ole vielä tullut sellaisia vastaan kolmen tankkauskerran aikana.
Tuulilasi peseytyy auton pesun yhteydessä tai pyyhkijöillä. Takalasi auton pesun yhteydessä. Takalasin puhtaudella kun ei ole merkitystä kuin ulkonäön takia, koska autossa on peilit.
 
Mikä olisi paras pihkan poistoaine, mielellään sellainen aine mikä ei tuhoaisi vahaa?
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan toisella, entistä selvemmällä amatöörikysymyksellä.

Jos vaikka haluan viedä auton pesuun Malmin Nesteelle, niin miten se käytännössä toimii? Vedän auton parkkiin, haen sisältä jonkinlaisen poletin ja sitten ajan vaan auton jonkinlaiseen pesuhalliin ja odottelen auton sisällä pesun ajan?
 
Aika usein, tai periaatteessa aina, kassalla kysytään, onko kyseisen puljun pesu entuudestaan tuttu, ja sitä kautta saa ohjeet pesua varten.

Käsipesua tarjoavissa paikoissa taas lykkäät auton parkkiin, viet avaimet kassalle ja käyt jossain vieressä vaikka kahvilla tai ostoksilla.
 
Suosittelen noita käsinpesuloita, automaatti pesulat on aika varmoja naarmuttamoita auton pinnalle, vie vahat mennessään ja tarpeeks kun käy niin varmasti lähtee pinnoitteetkin vaikka miten on luvattu kestoa..
 
Käsinpesuloissakin on sitten eroja. Jos päältäpesun saa kympillä niin kannattaa ainakin olla varovaisen pessimistinen ja mahdollisuuksien mukaan seurata pesua vierestä.

25 euroa tuntuu olevan nykyään sellainen summa, että sillä saa asiallisesti tehdyn käsinpesun (joskaan se ei toki sitä takaa).
 
Käsinpesuloissakin on sitten eroja. Jos päältäpesun saa kympillä niin kannattaa ainakin olla varovaisen pessimistinen ja mahdollisuuksien mukaan seurata pesua vierestä.

25 euroa tuntuu olevan nykyään sellainen summa, että sillä saa asiallisesti tehdyn käsinpesun (joskaan se ei toki sitä takaa).

Käsinpesulat ovat kuin kebab-pizzerioita laatua on vaikea arvioida hinnan perusteella. Käytettävissä tavoissa ja välineissä liikaa eroja. Jos paikassa näyttää työvälineinä olevan pesuharja ja kuivauslasta niin kannattaa harkita uusiksi.
 
Oikeestaan ainut vaha mikä kestää kohtuullisesti Suomen talvessa suolaa ja sen pesua on Soft99 Fusso.

Äläpä puhu täysin palturia. Fusso on synteettinen sealant eikä tuo ei ole läheskään hyvien hybridivahojen tasoa talvikäytössä. Eikä kyllä kesälläkään, imee paskaa ja pölyä ku mikäkin. Ja talvella sama.
 
Mitä suosittaisitte ennen talvea, miten auto kannattaisi pestä/vahata että se ei lähtisi ruostumaan talven aikana.

Kunnon huolellinen pesu; esipesu (liuotin), huuhtelu, shampoolla kinnastelu, huuhtelu, raudanpoisto, huuhtelu, pienpoisto, huuhtelu, pintojen pyyhintä IPA:lla, vahaus jollain kunnon hybridivahalla kuten King Carthur Endurance Blue.

Tuo KC:n vaha on todella helppoa levittää ja kiillottaa noin kestäväksi vahaksi, itse käytän sitä talvivahana ja pysyi todella hyvin.
 
Äläpä puhu täysin palturia. Fusso on synteettinen sealant eikä tuo ei ole läheskään hyvien hybridivahojen tasoa talvikäytössä. Eikä kyllä kesälläkään, imee paskaa ja pölyä ku mikäkin. Ja talvella sama.

Ihan omista kokemuksista puhun, yhteen mustaan saksalaiseen ja siniseen japanilaiseen fussoa talveksi laittanut ja hyvin toiminut.
Sen kestävyys on hyvä, parempi kuin useimpien hybridivahojen, koska on synteettinen ja kestää pesujakin siksi paremmin.
Jos sitä laittaa liikaa niin jäänee rasvaiseksi ja lika voi tarttua kiinni helpommin.
 
Hybridivahat käy ympärivuotiseen käyttöön paremmin kuin synteettiset sealantit, sillon kun vaaditaan kestoa. Hybridivaha sisältää luonnon aineiden lisäksi myös synteettisiä ainesosia yhdistäen molempien parhaat puolet. Hybridivaha kestää paremmin ku luonnonvaha tai synteettinen sealant.

Vedäppä ens kerralla vaikka puolet paneeleista BH Finis-wax ja puolet Fusso Coat ja kattele ajan mittaan niin näet. Fusso toki antaa kivan peilimäisen kiillon mutta ei siinä kummonen vaikka liuottimenkaan kesto ole.
 
Hybridivahat käy ympärivuotiseen käyttöön paremmin kuin synteettiset sealantit, sillon kun vaaditaan kestoa. Hybridivaha sisältää luonnon aineiden lisäksi myös synteettisiä ainesosia yhdistäen molempien parhaat puolet. Hybridivaha kestää paremmin ku luonnonvaha tai synteettinen sealant.

Vedäppä ens kerralla vaikka puolet paneeleista BH Finis-wax ja puolet Fusso Coat ja kattele ajan mittaan niin näet. Fusso toki antaa kivan peilimäisen kiillon mutta ei siinä kummonen vaikka liuottimenkaan kesto ole.

Käsittääkseni oli kyse talvi vahoista, ei niinkään ympärivuotisista..
Kesä vahat sit erikseen, kun ei tartte kestoa niin paljoa, kukin toki tyylillään.
Omassa saksan kulkineessa on nyt pinnoite ja sitä ei vahata pitkään aikaan, mut puolison japanilaiseen talvea varten vaha omasta hyllystä kun niitäkin jo ihan tarpeeksi kertynyt.
 
Hybridivahat käy ympärivuotiseen käyttöön paremmin kuin synteettiset sealantit, sillon kun vaaditaan kestoa. Hybridivaha sisältää luonnon aineiden lisäksi myös synteettisiä ainesosia yhdistäen molempien parhaat puolet. Hybridivaha kestää paremmin ku luonnonvaha tai synteettinen sealant.

Vedäppä ens kerralla vaikka puolet paneeleista BH Finis-wax ja puolet Fusso Coat ja kattele ajan mittaan niin näet. Fusso toki antaa kivan peilimäisen kiillon mutta ei siinä kummonen vaikka liuottimenkaan kesto ole.
+1 tälle
 
Millä muuten saa pois autoliikken liimaaman logon auton takaosasta, tyyliin 1x7 cm muoviläpyskä. Autokeskus tällä kertaa asialla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom