Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Lähes "vastaava" 14 000€.
Mercedes-Benz E vaihtoautot

9 vuotta vanha 17 000€. Onhan siinä vielä ihan mukavasti hintaa. Tosiaan liikkeeseenhän tuo pitäisi laittaa ja siis hintaa alemmaksi, koska eihän liikkeet tuohon hintaan pysty ostamaan vanhaa diesel Mersua.
Mercedes-Benz E 350 CDI BE Coupé A Coupé 2011 - Vaihtoauto

Heh heh!
"Ajoneuvovero: 716 €/Vuosi

Nyt halvalla! Enempää ei voi hintaa tiputtaa."


Tuossa vielä lainaus. Mersu 9v ja keski-ikäiset on 11v sekä hinta 3000€. Mersu on siis huomattavan kallis ikäisekseen?
Eihän tuola ollut yhtään vastaavaa myynnissä 14 000e? Vain 220 tai 250 mallisia. Vai ehtikö jo mennä?

Mutta tosiaan ei varmasti ole helppo myytävä tuo mersu. Noin kallis auto, mutta coupena ei ole yhtä kätevä kuin farmari. Hieno on kyllä, mutta ei järin käytännöllinen myöskään käyttäkustannusten puolesta. Ja yksityiseltä aina vähän jännittää ostaa noinkin kallista autoa.

Veikkaisin että johonkin 14 000e pintaan menisi nopeasti kaupaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuola ollut yhtään vastaavaa myynnissä 14 000e? Vain 220 tai 250 mallisia. Vai ehtikö jo mennä?
Nuo edulliset oli tosiaan pikkukoneisia.

Outoa kyllä kun ei ole 8kk aikana mennyt Mersu kaupaksi. :facepalm: On kyllä hyvä moottori, mutta korimalli ei ole hirmu käytännöllinen.
 
Korimalli ja moottori ei sovi yhteen. Kyllä coupe pitää olla bensakoneella, diisselit sopii korkeintaan perus farkkukäyttistyömatka-autoon.

Se on se suurin syy, miksi tuo ei ole kaupan mennyt.
 
Korimalli ja moottori ei sovi yhteen. Kyllä coupe pitää olla bensakoneella, diisselit sopii korkeintaan perus farkkukäyttistyömatka-autoon.

Se on se suurin syy, miksi tuo ei ole kaupan mennyt.
Paljonko uskoisit (ja toki myös muut voivat arvioida) että olisi pyynti jolla tuollainen auto voisi mennä kaupaksi?

Oma arvio olisi n 14k
 
Paljonko uskoisit (ja toki myös muut voivat arvioida) että olisi pyynti jolla tuollainen auto voisi mennä kaupaksi?

Oma arvio olisi n 14k
Menisi varmaan nopeastikin kaupaksi, kun laskisi hintaa 3000€. Nyt vaan ei taida myyjä viitsiä myydä, kun on enempi käyttöarvoa Mersulle. Aika tiukasti tuntuu pitävän tuosta nykyisesta 17k€ hinnasta kiinni.

"Nyt halvalla!!! Enempää ei voi hintaa tiputtaa."

Vaihtokauppa 4 oviseen mersuunkin taitaa olla hyvin hankalaa.
"Myös vaihto 4-oviseen Mercedes-Benziin."
 
Kyllä sekä postiauto-Lexus, että yli 200k ajettu avo-Pösö meni kaupaksi kun itse niitä myin, mutta molemmissa piti hintaa pudottaa ja aikaa siinä meni myös. Hinta pitää olla ehdottomasti oikea, muuten menee hankalaksi. Myös myyntiaika vaikuttaa, tuntuu että talvella on hiljaisempaa ja varsinkin avoautoissa myyntiaika on huhtikuu-toukokuu, juhannuksen jälkeen on jo paljon vaikeampaa.
 
Onko kellään kokemusta auton myymisestä myyntitilillä? Ymmärrän riskin auton seisomisesta myymälässä odotettua pidempään, mutta lähinnä toteutuneiden kauppojen kannattavuus verrattuna suoraan liikkeelle myymiseen.

Olen erään liikkeen kanssa asiasta keskustellut, ja myyjän arviot tilityksistä kuulostavat about tonnin paremmilta, mitä suorat kaupat autoliikkeiden kanssa. Toki ne on arvioita, mutta sinänsä kuulostanut ihan loogiselta, kun on kertonut välityspalkkion olevan 1000e ja kaikkien kulujen tinkaamisineen 2000-2300e.

Nyt vaan tuo välityspalkkio ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla puhutaan sen olevan alkaen 1000e. Jossain mainoksessa puhuttiin, että välityspalkkio 10%, kuitenkin vähintään 1000e. Oman auton tapauksessa tuo 10% on kuitenkin yli tuplat tuosta tonnista, minkä mukaan myyjä on laskelmia mulle esitellyt.

Pitäisi pian jutella myyjän kanssa uudelleen, mutta pitääkö tässä varautua nyt siihen, että viilaavat linssiin minkä ehtivät? (ehkä autokaupoilla aina pitäisi)
 
Onko kellään kokemusta auton myymisestä myyntitilillä? Ymmärrän riskin auton seisomisesta myymälässä odotettua pidempään, mutta lähinnä toteutuneiden kauppojen kannattavuus verrattuna suoraan liikkeelle myymiseen.

Olen erään liikkeen kanssa asiasta keskustellut, ja myyjän arviot tilityksistä kuulostavat about tonnin paremmilta, mitä suorat kaupat autoliikkeiden kanssa. Toki ne on arvioita, mutta sinänsä kuulostanut ihan loogiselta, kun on kertonut välityspalkkion olevan 1000e ja kaikkien kulujen tinkaamisineen 2000-2300e.

Nyt vaan tuo välityspalkkio ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla puhutaan sen olevan alkaen 1000e. Jossain mainoksessa puhuttiin, että välityspalkkio 10%, kuitenkin vähintään 1000e. Oman auton tapauksessa tuo 10% on kuitenkin yli tuplat tuosta tonnista, minkä mukaan myyjä on laskelmia mulle esitellyt.

Pitäisi pian jutella myyjän kanssa uudelleen, mutta pitääkö tässä varautua nyt siihen, että viilaavat linssiin minkä ehtivät? (ehkä autokaupoilla aina pitäisi)
Etköhän jonkun kirjallisen sopimuksen saa nenän eteen, ennenkuin autoa tarttee myyntitiliin laittaa. Siinähän se välityspalkkio lukee. Jos on muuta kuin 1000€, mitä alustavasti on lupailtu, niin ojennat tunkin myyjälle?
 
Niin eiköhän sielläkin päässä ihan ihmisen kanssa pääse keskustelemaan. Parhaiten varmaan selviää kun menet kysymään ja sopimaan.
 
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.
 
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.

Voihan se olla että siitä on lauennut jotain, korjattu kalliilla ja siksi pakko nostaa hintaa. Kerran otin auton vaihdossa enkä oikein tarkemmin perehtynyt siihen. Sitten huomasin että siinähän on ilmastointi, elikkäs tonni lisää hintaa lisää:tup: Ei kyllä edellisetkään omistajat taineet tietää mokomasta. Kaikkea voi sattua...
 
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.

Kannattaa äkkiä käydä ostamassa, ennen kuin taas nostavat hintaa.
 
Mietin tässä auton myymistä kun tarvetta ei oikeastaan enää ole, ja jos tarvitsee niin lyhyt vuokraaminen ei suhteessa paljoa maksa nykyisiin kk-kuluihin. Rahoituksella hankittu ja sitä on vielä maksamatta, mietin että helpointa olisi myydä liikkeeseen. Aika paljon nuo mainostaa mutta onko kokemuksia mistä saa parhaa hinnan? Vai pitääkö vaan laittaa kaikkiin viestiä. v. 2017 D-segmentin sedan, käyttöönotto 3/2018 ja mittarissa jotain 23tkm
 
Mietin tässä auton myymistä kun tarvetta ei oikeastaan enää ole, ja jos tarvitsee niin lyhyt vuokraaminen ei suhteessa paljoa maksa nykyisiin kk-kuluihin. Rahoituksella hankittu ja sitä on vielä maksamatta, mietin että helpointa olisi myydä liikkeeseen. Aika paljon nuo mainostaa mutta onko kokemuksia mistä saa parhaa hinnan? Vai pitääkö vaan laittaa kaikkiin viestiä. v. 2017 D-segmentin sedan, käyttöönotto 3/2018 ja mittarissa jotain 23tkm
Itse kokeilin ensin www.autovex.fi, mutta lopulta myin auton myyntitilin kautta. Näin sain 700e paremman hinnan, kuin liike suoralla kaupalla tarjosi.
 
D-segmentin sedan
Kertooko tuo oikeasti jollekin jotain autosta? Itse en ole koskaan tottunut käyttämään tällaisia luokitteluja enkä ole näihin oikein missään muualla tietotekniikkafoorumia ja tekniikanmaailmaa lukuunottamatta törmännyt.
 
Kertooko tuo oikeasti jollekin jotain autosta? Itse en ole koskaan tottunut käyttämään tällaisia luokitteluja enkä ole näihin oikein missään muualla tietotekniikkafoorumia ja tekniikanmaailmaa lukuunottamatta törmännyt.

Kertoo että on sedan ja kertoo että on tiettyä kokoluokkaa. kai sitä ois voinut auton mallinkin sanoa mutta kun en halunnut yksityiskohtiin mennä niin kertoo toi suuntaa siihen että ollaanko myymissä Audi A1:stä vai Audi A4:sta (esimerkki, ei oo Audi myynnissä)
 
Niinniin... Ehkä tuo on tietyissä "piireissä" se kuvaava luokittelu. Itselleni eikä kyllä äkkiä whatsapissa tuttavapiiriltä kysyttynäkään sanonut mitään muuta kuin tosiaan että "joku media" sitä kuulemma käyttää :D Kuvittelin että tietäisin näistä jotain kun olen autoalalla hommissa, harrastanut autoja 18 kesäisestä ja melkein kaikki tutut ja kaveritkin niiden kanssa pelaa, mutta aina sitä oppii jotain uutta.
 
Samoja luokitteluja käytetään ainakin autovuokraamoissa paljon. A-segmentin auto vastaa tiloiltaan VW Up!:a, B Poloa, C Golffia, D Passatia jne
 
Ot: Ihan normaali luokittelu käyttää noita kirjaimia. Helppo tapa ilmaista minkä kokoinen auto on. Itselleni on tuttu vaikken mikään autoharrastaja olekaan.

Autovexistä oli edelliseen autoon tarjous reilu 5k ja liikkeissä vaihtotarjoukset alimmillaan samaa luokkaa. Itse laittaisin noin uuden ja ison auton myyntitilille. Eiköhän se osamaksulla mene.
 
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?

Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdillaan. Se vaan voi olla, että sinun mielestä 16000e auto on toisten mielessä 10000e auto. Sen näkee sitten kun teet myynti-ilmoituksen nettiautoon, jossei kuukaudessa tule yhtään kunnollista yhteydenottoa niin hinnassa on useampi tonni tunnelisää....
 
Aikamoista paskaa myydä tonnin pommia. Ikäisekseen hyväkuntoista ja juuri leimattua 04 mondeota kauppailin. Pari sarjaa uusia/hyviä renkaita.
Aluksi oli vähän ehkä turhan korkea, 1450€ pyynti, josta sitten viikon aikana laskin vähitellen tonniin. Kaikenlaista kyselijää ja älyttömiä 500€ tarjouksia tuli karvakäsiltä ja muilta vähemmistön edustajilta. Lopulta ei enää kiinnostanut, vaan tartuin suomalaisen tekemään 825€ tarjoukseen.
Meinasin jo myydä renkaat erikseen, ja ajaa tuon paaliin, mutta ei ehjää autoa viitsinyt murskaimeen viedä.
 
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Itse myin kaksi uutta Seatin sähköautoa pois ja ostajat löytyi aika helposti. Käytetyssä varmaan vähän eri, mutta jos vaikka luettelee tehdyt ja vaikka tulevatkin huollot, niin luulisi helpottavan myyntiä. Ja että auto on kunnossa. Kyllä varmaan yksityisenäkin ostaja löytyy, jos hintakin on sopiva.
 
Noita tonnin pommeja ostaa kyllä juuri ne hullut ja muuten omituiset ihmiset. Myyminenkin on sitten hienoa hommaa. Aika monen auton kokemuksella se on joka kerta sama homma. Myyt jotain 20k vehjettä niin auto haetaan pois ja raha vaihtaa omistajaa pikku koeajon jälkeen. Tonnin pommia myydessä kitistään kaikesta jäähdytysnesteen väristä lähtien. Tämän jälkeen saatetaan soutaa ja huovata moneen kertaan ja tarjoilla levottomia. Aika monta kertaa olen sanonutkin että menee liian vaikeeksi, annetaan olla niin sitten on kummasti ne ostohousut taas nousseet jalkaan.
 
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Itellä oli hieman vastaava tilanne tuossa loppuvuodesta. Otin liisarin työpaikan kautta ja mietin auton myymistä ensin itse. Mietin, että mahdollisesti voisin saada 12ke yksityisenä, mutta voi tulla hirveä vaiva ja pitkä odotus. Myin lopulta liikkeelle, mistä liisari tuli minulle. Sain 10ke käteen heti, liike näytti pistävän hinnaksi 13900e. Sen verran katsoin ilmoitusta, että se oli n. 2kk ilmoilla ennen kuin hävisi.

Lisätään vielä sen verran, että edellisen oman auton myin itse. Pikkudiesel kohtuukilometreilla. HP:na taisi olla 9000e. Myynnissä meni n. 3kk ja lopulta sain 7,8ke.
 
Viimeksi muokattu:
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Tuo riippuu vähän liikaa siitä mikä auto sinulla on myydä. Hyvällä tuurilla malli on sen verran spessu että ostaja löytyy, huonolla on ns normimalli jota löytyy fiksuun hintaan liikkeistäkin ja ketään ei kiinnosta. Itse tein niin että sovin kaupat uudesta autosta ja pyysin luvan myydä auto itse hyvitys hintaan tai kovempaan. Lopulta Kamux nouti auton kotoani ja sain paremman hinnan kuin mitä hyvityksestä uuteen oli sovittu ja auto oli Kamuxin ongelma mutta tuo on hyvin riippuvainen tuurista, mallista ja tällä hetkellä etenkin taloudellisesta tilanteesta jne jne. Pahin asia mitä joudut ns normi tilanteessa kestämään on liikkeet jotka tarjoutuvat myymään kipposi. Tällä taloustilanteella on vaikea sanoa saatko edes niitä mutta et kyllä toisaalta häviä mitään kokeilemalla myydä itse.
 
Sen verran auton myymisen ihanuudesta, että tuttava on siirtymässä liisariin ja koettaa myydä F11 bemariaan poijes. Saka ja Kamux ainakin ovat ilmoittaneet, että heillä on autojen ostokielto päällä.
 
Sen verran auton myymisen ihanuudesta, että tuttava on siirtymässä liisariin ja koettaa myydä F11 bemariaan poijes. Saka ja Kamux ainakin ovat ilmoittaneet, että heillä on autojen ostokielto päällä.

Veikkaanpa, että tässä maailman tilanteessa varmaan kaikilla liikkeillä on ostokielto päällä. Uusia autoja luovutetaan vielä suht normaalisti ja vaihdossa tulee normaalisti autoja sisään. Myynti valahtanut 70-80% niin ei varmaankaan haluta enempää varastoja kasvattaa suorilla ostoilla.
 
Noita tonnin pommeja ostaa kyllä juuri ne hullut ja muuten omituiset ihmiset. Myyminenkin on sitten hienoa hommaa. Aika monen auton kokemuksella se on joka kerta sama homma. Myyt jotain 20k vehjettä niin auto haetaan pois ja raha vaihtaa omistajaa pikku koeajon jälkeen. Tonnin pommia myydessä kitistään kaikesta jäähdytysnesteen väristä lähtien. Tämän jälkeen saatetaan soutaa ja huovata moneen kertaan ja tarjoilla levottomia. Aika monta kertaa olen sanonutkin että menee liian vaikeeksi, annetaan olla niin sitten on kummasti ne ostohousut taas nousseet jalkaan.

Sen takia mä vein mun 2 tonnin pommin jobbarille joka maksoi siitä 1500€ ja auto oli myyty 10minuutissa.
 
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.

 
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.

No en kyllä itsekään käytettyä autoa savolaiselta ihan pikku kummassa ostaisi! /s

No eivaan, taitaa ihan rehellisesti kyse olla ensisijaisesti korona-aika ja toissijaisesti kilometrit suhteessa muihin.
 
Mun mielestä tollanen on ihan ilmanen. Mulla oli tollanen sillon kun ne oli 15k autoja ja nyt jos tarvisin halpis-autoo niin hakisin pois. Tollasessa olis se hyvä puoli että on aika stressitön jos vaikka vuoden tai pari kestää. Sitten paaliin ja uus tilalle, ellei nyt mitään ihan ihmeellistä tapahdu.

Kuitenkin vähän eri laite kun joku 1500e citikka tai rellu mitä monet käyttää.
 
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.


Asiallinen ilmoitus, eikä hintakaan mitenkään mahdottomalta vaikuttanut. Paljon ajetut autot ei vaan ole helppoja myydä, moni skrollaa ne automaattisesti ohi nettiautossa tutkimatta sen tarkemmin. Luulisi tuon vielä kaupaksi menevän.
 
Mun mielestä tollanen on ihan ilmanen. Mulla oli tollanen sillon kun ne oli 15k autoja ja nyt jos tarvisin halpis-autoo niin hakisin pois. Tollasessa olis se hyvä puoli että on aika stressitön jos vaikka vuoden tai pari kestää. Sitten paaliin ja uus tilalle, ellei nyt mitään ihan ihmeellistä tapahdu.

Kuitenkin vähän eri laite kun joku 1500e citikka tai rellu mitä monet käyttää.
Samaa mieltä, helkutin hyvä auto tuohon hintaan. Itse ostin 1,5v sitten 2012 mallin samanlaisen mutta bensakoneella 230tkm ajettuna 10.000 eurolla ja olen ollut tyytyväinen, ei vikoja ja ajotuntuma hyvin "saksalainen" mutta kuitenkin mukava. Olisiko diesel nyt vähemmän huudossa sitten..? Näyttää yleisestä kaikki nettiauton halvimmat Accordit olevan dieseleitä, bensakoneella tuo olisi varmaan jo myyty ajat sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Diesel ei kelpaa nyt massalle ja juuri sen takia fiksu ostaa dieselin
 
Niin no. Porukalla on ajot vähentyneet. Omatkin ajot 1500km -> 500km kuukausitasolla. Ei oikein innosta diesel, vaikka halvalla saisikin. Tuo Hondan 2.2 diesel ei taida olla ihan parhaassa maineessa muutenkaan.
 
Juuri näin. Diesel ei kelpaa nyt massalle ja juuri sen takia fiksu ostaa dieselin
Lisäksi Honda ei ole kovin hyvässä maineessa mitä dieseleihin tulee. Bensakoneella ostaisin koska lähes ikuisia (pl. pellit :D ).

Mutta hyvä että lähti, näköjään. Kävikö joku tekkiläinen hakemassa? ;)
 
Meni taas tovi myynnin kanssa, ja sinällään homma meni munilleen, että suihkua tuli. Kuitenkin 7kk ajoa, ja tappiota neljäsataa euroa on ihan hyväksyttävissä.
 

Voi puheluiden määrää, 95% kysyy toimiiko käsijarru, että voivat ajaa auton pois -> Olen lopettanut puhelun siihen paikkaan. 30% kysynyt missä auto sijaitsee. 20% on kysynyt onko leimaa. Kaksi kysynyt tuonko helsinkiin ja yksi jopa kysyi onko autolla takuuta. Kaksi on sanonut, että hakevat auton trailerilla ja voinko jättää avaimet autoon -> Sanoin, että haluan kuvan trailerista auton vieressä ennenkuin kerron missä avaimet, yllättäen kaupanteko ei kiinnostanutkaan.
 
Itse laittaisin varmaan suoraan romuksi tuon Carinan, pääsis melkein helpommalla. Tai ota puhelinnumero pois, niin pakottaa lähettämään mailia, ehkä se karsii osan porukasta edes. Ainakin Tori.fi palvelussa tuntui toimivan hienosti.
 
Toyotan myynnissä suomessa ei ole mitään vaikeutta. Ei voi kun ihmetellä mitä niistä maksetaan, mutta onhan jotkin mallit toki luotettavia.
 
Halvalla kun myy ehjiä autoja niin saa ne kaupaksi :lol: En ole koskaan mitään ihan massa-autoja harrastanut, mutta koskaan ei ole kuukautta kestänyt auton myynnissä. Jopa Volvo C30 diesel-koneella meni parissa viikossa. Toki se oli muihin nähden halpa ja juuri kytkinrempattu, joten ostaja teki huippudiilin. Autoja kun vaihtaa suunnilleen vuoden välein niin ei viitsi hakea ihan optimihintaa koskaan.

Nyt on paljon hankalampi tilanne kuin aikaisemmin kun myytävä auto on 14 vuotta vanha diesel, mutta tosi vähän ajettu ikäisekseen. Mitä tuosta nyt sitten kannattaisi pyytää? Vastaavia on vaikea löytää ja niissä hinta aika pöyristyttävän tuntuinen auton ikään nähden (W245 ja pyynti jtn 9k€) o_O Vai maksaako joku noista oikeasti tuon verran? Joka tapauksessa "omakustannehintaan" pistän, saapa nähdä tuleeko kiinnostusta.

Olisi hauska nähdä dataa eri automallien kysynnästä vuosimallin mukaan. Veikkaisin vahvasti, että vanhemmissa autoissa ne huippukuntoiset kalliimmat saavat aika paljon vähemmän klikkejä kuin paljon ajetut halvat yksilöt. Jossakin auto- ja korimallissa voi hintahaitari olla ihan hirveä, saa siinä ostajakin miettiä, että paljonko vähemmistä kilometreista/paremmasta kunnosta kannattaa maksaa.
 
Olisi hauska nähdä dataa eri automallien kysynnästä vuosimallin mukaan. Veikkaisin vahvasti, että vanhemmissa autoissa ne huippukuntoiset kalliimmat saavat aika paljon vähemmän klikkejä kuin paljon ajetut halvat yksilöt. Jossakin auto- ja korimallissa voi hintahaitari olla ihan hirveä, saa siinä ostajakin miettiä, että paljonko vähemmistä kilometreista/paremmasta kunnosta kannattaa maksaa.
Joidenkin autojen kohdalla se ero on miljoonia, mutta paljon ajettu McLaren F1 voi olla erityisen kallis ja kolariautona vielä, mutta se oli rakennettu täysin uusiksi tehtaalla. Rowan Atkinson sai aika hyvän hinnan kolaroidusta autosta. Taisi olla korjauskuluja 2-3 miljoonaa, menikö jopa vakuutusyhtiön piikkiin korjaus, koska korjaus tuli lunastusta halvemmaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on paljon hankalampi tilanne kuin aikaisemmin kun myytävä auto on 14 vuotta vanha diesel, mutta tosi vähän ajettu ikäisekseen. Mitä tuosta nyt sitten kannattaisi pyytää? Vastaavia on vaikea löytää ja niissä hinta aika pöyristyttävän tuntuinen auton ikään nähden (W245 ja pyynti jtn 9k€) o_O Vai maksaako joku noista oikeasti tuon verran? Joka tapauksessa "omakustannehintaan" pistän, saapa nähdä tuleeko kiinnostusta.
B-sarjalaisen hinta 2006 mallisena ja ~150tkm ajettuna lienee siellä jossain 6-7 tienoilla, riippuen onko 180- vai 200 CDI ja mitä varusteita. Malli ei mitenkään suuressa suosiossa käsittääkseni "mersumiesten" keskuudessa ole koska etuveto, paljon manuaaleja liikkeellä ja pohjaa A-sarjaan, ja kakkosautoksi emännälle taas polttoaine väärä.
 
B-sarjalaisen hinta 2006 mallisena ja ~150tkm ajettuna lienee siellä jossain 6-7 tienoilla, riippuen onko 180- vai 200 CDI ja mitä varusteita. Malli ei mitenkään suuressa suosiossa käsittääkseni "mersumiesten" keskuudessa ole koska etuveto, paljon manuaaleja liikkeellä ja pohjaa A-sarjaan, ja kakkosautoksi emännälle taas polttoaine väärä.

Jep, vähän tuollainen välimallin autohan tuo on tässä maailmantilanteessa. Laitoin omani eilen myyntiin kokeeksi n. 7 tonnilla. Tuli saman tien viiden tonnin tarjous sentään, eli kyllä nämä onneksi edes vähän joitain kiinnostavat :vihellys: Voi se kyllä olla, että joutuu hintaa vähän ruuvaamaan vielä alaspäin.
 
olisko koronalla vaikutusta mutta on vähän vaikeata ollu mulla myydä avoautoa nyt vaikka on reilusti suomen halvin.
viime vuonna keväällä möin 2 avoa ne meni aika liukkaasti vaikka oli vielä pakkasiakin sillon kun möin.

yhdestä olis joka tapauksessa päästävä eroon kun toinen on jo työn alla kesäajokiks
 
Paljon vaikuttaa onko kyseessä suomen halvin avo ylipäätään vai esim suomen halvin avo luokassa esim 50 000e keräilyautot. Kai ne halvat kikkareet menee ellei ole jotain ihan jätettä - kalliimmat vehkeet jotka ei vielä nauti keräily / klassikkostatusta voi olla vähän nihkeässä tällain kun normaalit ihmiset vähän jarruttelevat hankintoja...?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 795
Viestejä
4 582 561
Jäsenet
75 508
Uusin jäsen
bnfiq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom