Automobilista 2 [PC]

On joo turhan kallis.
Ite ku tulee pelailtua enää joku 1-2krt/kk, niin ei ole oikein mulle toi betatestailu kuitenkaan, passaan tän.

edit:
Ostin sit kuiteski :)
Siellä pääsis jo ajelemaan rallikrossia, pitänee asennelle beta tässä joku ilta.
Enempää ei sit voi kertoakaan :tongue:

edit2:
Yllättävän hyvältä tuntuu rallikrossi vaikkakin vielä raakilevaiheessa, odotukset ei olleet suuret.
AMS1:stä en ole pelanut, niin en osaa verrata onko se fysiikaltaan samanlainen.
 
Viimeksi muokattu:
AMS1:stä en ole pelanut, niin en osaa verrata onko se fysiikaltaan samanlainen.
Todennäköisesti on aika erilaiset kun AMS1 on tehty rFactorin enginellä ja AMS2 Mad enginellä, mutta ei myöskään kokemusta ykkösestä.
Koskahan se mahtaa tulla betasta ulos..
 
1688277966414.png


Tämä kuulemma enää ehkä noin viikon avoinna eli jos haluaa päästä testailemaan beta versioita ja saada kaikki lisäosat.
Harkitsen liittymistä, kun kaikki DLC:t jo löytyy. Tosin nyt Steamin alesta saa noin 60eur:lla kaikki tähän astiset ja mitä sitten on jatkossa tulossa, niin tuskinpa tuo mikään varsinainen tarjous on, enemmänkin jotkut haluavat tukea pelintekijöitä ja osallistua kehitykseen beta-testaajina.
Tämä Automobilista 2 ja kaikki vanhat + mitä tulossa -paketti kiinnostaa, mutta en löydä sitä Steamista.
Automobilista 2 + 2020-2022 Season Pass löytyy (€73.33), mutta ei pakettia missä olisi kaikki mukana. Jos näpsin pelin + lisärit ostoskoriin, hinta on €130,-
Eli mikä tämä "noin 60€" on?
 
Automobilista 2 + 2020-2022 Season Pass löytyy (€73.33), mutta ei pakettia missä olisi kaikki mukana.

Season passissa on kaikki tähän mennessä tulleet DLC:t plus vielä tuleva rallicross DLC (ja vielä joku tuleva racing USA osio ehkä?).
 
Season passissa on kaikki tähän mennessä tulleet DLC:t plus vielä tuleva rallicross DLC (ja vielä joku tuleva racing USA osio ehkä?).
No tämä selittää paljon :D
Eli jos ostan tuon ym. paketin, siinä on kaikki radat, autot, ja sun muut mukana mitkä on listattu tuotesivulla? Plus vielä tuo joskus tuleva rallycross.
Ostohousut on melko mukavasti päällä...
 
Tämä Automobilista 2 ja kaikki vanhat + mitä tulossa -paketti kiinnostaa, mutta en löydä sitä Steamista.
Sitä ei ole myynnissä kuin Reizan foorumilla, pitää linkittää Steam ja Reizan tili keskenään.
https://forum.reizastudios.com/ams2-paddock-club-membership/buy-now

Ei tuossa mitään säästä eli jos betatestailu ei kiinnosta, niin kannattanee ostaa nyt Steamin alesta ja tulevia DLC paketteja sitten jatkossa oman tarpeen mukaan.

1.5 päivitys jossa mukana myös rallikrossi pitäs tulla ens viikolla.
 
Tuo 1.5 tuo tätä lähemmäksi ams1:stä. Jossa oli täydellinen fiilis auton ja tien välillä. Ams2 on se uupunut tähän asti hieman.
 
Ainakin GT3 ja GTE autoissa näyttäis olevan jotain vikaa kun TC:n pistää pois päältä niin ei renkaita saa sutimaan.
Luulis että tollanen 600hp ja talla pohjaan, ni sais perän alta vaikkapa Porchella.
TC asennolla 1 vaikkapa GTE Porche niin TC valot kyllä vilkkuu pirusti, pitoon ei vaikutusta, asennolla nolla ei vilku yhtään mutta renkaat ei sudi silläkään :hmm:

Jotain menny vituiksi tuossa heidän uudessa fysiikkapäivityksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan jollain olisi tietoa miksei ams 2 ja pcars 2 toimi Pimaxilla. Ei käynnisty vr vaikka Steamissa kysyy ajatko vr-laseilla.
 
Omat ajatukset menee yhteen tän revikan mielipiteen kanssa, jää nyt kyllä tämä peli tauolle valitettavasti.

 
Omat ajatukset menee yhteen tän revikan mielipiteen kanssa, jää nyt kyllä tämä peli tauolle valitettavasti.

Katsoin tuon linkkaamasi videon, ja vaikka en ole vielä edes kokeillut tätä uusinta versiota (1.5), niin yhdyn kanssa mielipiteeseen.
En osaa sanoa ajankohtaa, että milloin peli muuttui liian helpoksi, mutta jotain radikaalia tapahtui fysiikoille jossain vaiheessa aikajanaa.
Muistan tykänneeni AMS2:n fysiikoista aiemmin paljonkin, mutta en vaan saa enää "kicksejä" AMS2:lla ajamisesta.

Ylipäätään parhaat fiilikset autosimulaattoreissa saan siitä, kun onnistun pitämään hankalan auton juuri ja juuri lapasessa siten, että ajolinja pysyy hyvänä. Nyt melkeinpä autoa kuin autoa voi viedä mutkaan ihan miten sattuu ja kaasua survoa keskellä mutkaa surutta lattiaan, eikä auto silti spinnaa sitten niin millään. Ei, vaikka oikein yrittää. Autot saa halutessaan kyllä (suhteettoman) leveään luisuun, mutta ne luisut aina lopulta oikenee kuin itsestään jotenkin luonnottomasti.

Pitää silti testata RallyCross autoja tässä lähipäivinä.
 
Katsoin tuon linkkaamasi videon, ja vaikka en ole vielä edes kokeillut tätä uusinta versiota (1.5), niin yhdyn kanssa mielipiteeseen.
En osaa sanoa ajankohtaa, että milloin peli muuttui liian helpoksi, mutta jotain radikaalia tapahtui fysiikoille jossain vaiheessa aikajanaa.
Muistan tykänneeni AMS2:n fysiikoista aiemmin paljonkin, mutta en vaan saa enää "kicksejä" AMS2:lla ajamisesta.

Ylipäätään parhaat fiilikset autosimulaattoreissa saan siitä, kun onnistun pitämään hankalan auton juuri ja juuri lapasessa siten, että ajolinja pysyy hyvänä. Nyt melkeinpä autoa kuin autoa voi viedä mutkaan ihan miten sattuu ja kaasua survoa keskellä mutkaa surutta lattiaan, eikä auto silti spinnaa sitten niin millään. Ei, vaikka oikein yrittää. Autot saa halutessaan kyllä (suhteettoman) leveään luisuun, mutta ne luisut aina lopulta oikenee kuin itsestään jotenkin luonnottomasti.

Pitää silti testata RallyCross autoja tässä lähipäivinä.

Hyvin kiteytetty, hetken on hauskaa ajella ja testailla eri luokkia, mutta ei houkuta enempään.
 
Uusimmassa (suljetussa) betassa ovat onneksi hieroneet GT-sarjan autojen pitokykyä ja peli ei enää muistuta junasimulaattoria.
Voi taas palata tän ääreen.

edit: Tuo korjaus tulikin jo varsinaiseen peliin eli ei muuta kuin testaamaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tämä viimeisin pätsi on kyllä tuhonnut moninpelin. Aika-ajoa melkein turha ajaa kun karkeasti joka neljäs kisa ei etene aika-ajojen jälkeen eteenpäin kun continue näppäin ei hostilla toimi. Alt-tabilla pakko sulkea peli, hostaajalla ei ole mitään merkitystä.

Myös mikä ärsyttää jos käyt ajamassa jonkun tuntematton pelissä niin hostin asetukset kopioituvat sinulle. Joka kerta tarkistettava asetukset ja muutenkin aika satunnaisesti hostin asetukset muuttuvat.
 
Itse en moninpeliä pelaa, mutta siitä tosiaan taitaa olla suurimmat harmit.
Betatestaajilla on kerran viikossa moninpelitestit ja kyllähän niitä ongelmia esiin tuodaan.
Taitaa olla korjaaminen sitten haastavaa :hmm:

Uusimman suljetun betan korjaukset:
V1.5.0.5-V1.5.0.7 CHANGELOG

GENERAL

  • Added Multiplayer logging to help debugging common multiplayer reliability issues (more info soon)
  • FCY: Safety car no longer leaves the pits in a conflicting situation when leaders are speeding by on oval tracks; Fixed issue where the detection of illegal overtakes during full course yellow would keep track of the wrong driver (displayed in the follow label) and wouldn't remove the illegal overtake message once the correct driver could be ignored; severely damaged vehicles are no longer prevented from pitting the pit entry is closed on long oval races (PIT OPEN label will now be displayed for severely damaged vehicles); damaged vehicles no longer penalised for not staying with leaders
  • Fixed a bug where a vehicle (AI or player with auto pit on) could get stuck in garage in single player (in practice or qualifying) if another vehicle was within a blocking distance near it
PHYSICS
  • Tire tread fine-tuning for several classes (listed above)
  • FFB revisions to P1 Gen1-2, Cadillac DPi, Stock Car Brasil 2109-2023, Super V8, Porsche Cup, Formula 3, Formula Inter, Copa Trucks, Vintage Touring Cars Tier2, Kart Cross
  • Revised ideal brake range for all cars
  • Revised turbo altitude scaling BoP for GT3, GT4, GTE
  • Corrected default final gear ratios for F-Classic G3M3, G4M2
  • Fixed G55 Supercup sharing same tires as GT4 model (slightly different dimensions for Supercup)
AI
  • AI lines redone for severtal track layouts (full list here)
  • Disabled all track-specific AI Grip multipliers (performance variations to be sorted exclusively via AI paths)
  • Adjusted AI brake application
  • Adjusted behavior under blue flag to prevent AI from moving erratically on out lap
  • Reintroduced function to minimise AI from going off track off track
  • AI calibration pass for all classes that have received tire tread updates
TRACKS
  • Oulton Park: Adusted position of chicane apex tire bundle
  • Speedland Kart 3: Fix misplaced layout tire barriers
  • Spa-Francorchamps 2020/2022: Corrected inappropriate next lap penalty when off track near Blanchimont
  • Completed VR cameras for all RX tracks
VEHICLES
  • Adjusted onboard cameras for Corvette C8 Z06, F-Dirt
  • Metalmoro AJR Gen2: Fixed windscreen rain issue
  • StockCar Cruze 2023: Fixed brake disc glow issue, Fixed LODs tail light issue; Adjusted height offset; Fixed driver legs position
  • Stockcar Corolla 2023: Changed steering wheel position; Adjusted driver position & animation; Adjusted cockpit view; Fixed UV map on front inner tirewalls
  • Mercedes CLK LM GT1: Adjusted driver animations to use paddle shift
  • Lotus 23: Fixed lowres artifacts on the dirt/damage texture
  • Roco 001: Added driver animations; Adjusted gear shift mesh Added dirt/damage texture; Revised collisions; Detached front fenders; Added damage model
En ole vielä ehtinyt testailemaan, mutta kovasti kehuvat rengasmallinnuksen menneen eteenpäin.
 
Kesän autoilut ja autonlaitot alkaa olemaan takana, niin alkanu taas aktivoitua tämän pariin, harmillisesti time trialiin ei saa näemmä kierrosaikoja talteen. Lieköhän aikovat viimein tyhjätä leaderboradit kun siellähän on valtaosa ajettu V1.4 fysiikoilla, joten vähän hölmöä kun kuitenkin omien testailujen perusteella tulee se 0,5-1sek. takkiin kierroksella näillä uusilla V1.5 fysiikoilla, nythän siellä on koko ajan ollut sekaisin sekä V1.4 että V1.5 ajettuja aikoja.
 
Kirjoittivat kyllä että ajat resetoidaan, mutta nyt kun näemmä edelleen hierovat fysiikoita niin veikkaan että menee kyllä vielä jonkin aikaa.

Tämmöistä nyt ovat tehneet uusimmassa betassa:
V1.5 PHYSICS FINE-TUNING

The tires of all cars in the game are receiving another pass to further fine-tune the work done on the rundown to V1.5. The list below shows classes which tires have already received this fine-tuning pass and which are still to receive them.

IMPORTANT: Classes with multiple tire compounds have only had the Soft adjusted for now, the other compounds remain as they were until the adjustments are complete.

CLASSES WITH V1.5.1 TIRE UPDATES SINCE V1.5.0.5 (Pending further fine-tuning):
  • Formula USA Gen1
  • Formula USA Gen2
  • Formula USA Gen3
  • Formula USA 2023
  • Formula Retro Gen1
  • Formula Retro Gen2
  • Formula Retro Gen3
  • Formula Classic Gen1
  • Formula Classic Gen2
  • Formula Classic Gen3
  • Formula Classic Gen4
  • Formula V12
  • Formula V10 Gen1
  • Formula V10 Gen2
  • Formula Reiza
  • Formula Ultimate Gen1
  • Formula Ultimate Gen2
  • P1 Gen2
  • GT1
  • GTE
  • GT3
  • GT4
  • GT5
  • GT Open
  • Ginetta G55 Supercup
  • Ginetta G40 Cup
  • Copa Montana
  • Stock Car V8 2019
  • Stock Car Pro Series 2023
  • Super V8
  • Formula 3
  • BMW M1 Procar
  • Group A
  • Hypercars
CLASSES WITH V1.5.1 TIRE UPDATES SINCE V1.5.0.5 THAT AREN´T FINISHED BUT DRIVEABLE:
  • Street Camaro SS
  • Stock car V8 2020-2022
  • Porsche Cup
CLASSES WITH PARTIAL WIP V1.5.1 TIRE UPDATES (SHOULD BE IGNORED UNTIL COMPLETE):
  • Rental Kart
  • Shifter Kart
  • Kart Gx390 Race
  • Superkart
  • Group C
CLASSES WITH TIRES UNCHANGED FROM V1.5.0.5:
  • Formula Inter
  • Formula Junior
  • Cadillac DPi
  • Caterham 620R
  • Caterham Superlight
  • Caterham Supersport
  • Caterham Academy
  • ARC Camaro
  • Formula Dirt
  • Formula Vintage Gen1
  • Formula Vintage Gen2
  • Formula Vee
  • Opala Old Stock
  • Opala Stock Cars 1979
  • Opala Stock Cars 1986
  • Rallycross
  • Kart Cross
  • TSI Cup
  • Sprint Race
  • Copa Classic FL & B
  • Copa Fusca
  • Copa Uno
  • Formula Trainer
  • Formula Trainer Advanced
  • P2
  • P3
  • P4
  • Lancer Cup
  • Omega Stock Car 1999
    Copa Truck
  • Hot Cars
  • GT Classics
  • TC Vintages Tier 1
  • TC Vintages Tier 2
  • Mini JCW UK
The classes that already received adjustments have also had a new AI calibration pass.

In addition, several tracks have received AI line redos which makes them more competitive, consistent and generally able to stay more clear of trouble, which along with other AI adjustments should make for another step-up in AI racing generally.

V1.5.0.5-V1.5.0.7 CHANGELOG

GENERAL


  • Added Multiplayer logging to help debugging common multiplayer reliability issues (more info soon)
  • FCY: Safety car no longer leaves the pits in a conflicting situation when leaders are speeding by on oval tracks; Fixed issue where the detection of illegal overtakes during full course yellow would keep track of the wrong driver (displayed in the follow label) and wouldn't remove the illegal overtake message once the correct driver could be ignored; severely damaged vehicles are no longer prevented from pitting the pit entry is closed on long oval races (PIT OPEN label will now be displayed for severely damaged vehicles); damaged vehicles no longer penalised for not staying with leaders
  • Fixed a bug where a vehicle (AI or player with auto pit on) could get stuck in garage in single player (in practice or qualifying) if another vehicle was within a blocking distance near it
PHYSICS
  • Tire tread fine-tuning for several classes (listed above)
  • FFB revisions to P1 Gen1-2, Cadillac DPi, Stock Car Brasil 2109-2023, Super V8, Porsche Cup, Formula 3, Formula Inter, Copa Trucks, Vintage Touring Cars Tier2, Kart Cross
  • Revised ideal brake range for all cars
  • Revised turbo altitude scaling BoP for GT3, GT4, GTE
  • Corrected default final gear ratios for F-Classic G3M3, G4M2
  • Fixed G55 Supercup sharing same tires as GT4 model (slightly different dimensions for Supercup)
AI
  • AI lines redone for severtal track layouts (full list here)
  • Disabled all track-specific AI Grip multipliers (performance variations to be sorted exclusively via AI paths)
  • Adjusted AI brake application
  • Adjusted behavior under blue flag to prevent AI from moving erratically on out lap
  • Reintroduced function to minimise AI from going off track off track
  • AI calibration pass for all classes that have received tire tread updates
TRACKS
  • Oulton Park: Adusted position of chicane apex tire bundle
  • Speedland Kart 3: Fix misplaced layout tire barriers
  • Spa-Francorchamps 2020/2022: Corrected inappropriate next lap penalty when off track near Blanchimont
  • Completed VR cameras for all RX tracks
VEHICLES
  • Adjusted onboard cameras for Corvette C8 Z06, F-Dirt
  • Metalmoro AJR Gen2: Fixed windscreen rain issue
  • StockCar Cruze 2023: Fixed brake disc glow issue, Fixed LODs tail light issue; Adjusted height offset; Fixed driver legs position
  • Stockcar Corolla 2023: Changed steering wheel position; Adjusted driver position & animation; Adjusted cockpit view; Fixed UV map on front inner tirewalls
  • Mercedes CLK LM GT1: Adjusted driver animations to use paddle shift
  • Lotus 23: Fixed lowres artifacts on the dirt/damage texture
  • Roco 001: Added driver animations; Adjusted gear shift mesh Added dirt/damage texture; Revised collisions; Detached front fenders; Added damage models
V1.5.0.8 CHANGELOG

GENERAL

  • Added 'Scheduled Full Course Yellow' option to Race Settings screen
  • Added dedicated safety truck model to Copa Truck; Corvette Z06 Pace Car to F-USA 2023; AMG GT for F-Reiza, F-Ultimate Gen1/Gen2; pace kart to kart classes; Porsche RSR to F-Retro Gen1-3
  • Added safety car blinking lights which go off when the safety car is about to return to the pits
  • Fixed mandatory stop min tyres incorrectly being limited to maximum setting of 3
  • Fixed vehicles with exactly two Final Drive settings always running the shorter ratio
  • Tightened up track limit detection threshold
PHYSICS
  • Minor fine-tuning adjustments for Group A & GT1 engines
  • Further minor aero adjustments to GTE, GT3, GT4, F-Classic Gen1-4, F-V10 Gen1
  • Fixed F-V10 Gen2 low downforce config being same as standard
AI

AI fast lines redone for several track layouts (full list here)
  • Further AI adjustments to brake application; further increased function to minimise AI from going off track off track; Increased AI lateral rate to slightly improve overtaking moves; Slightly increased AI lifting off throttle under blue flags
  • F-USA Gen1-3 & 2023: Adjusted AI suspension rates to minimise AI opponent rattling on ovals
TRACKS
  • Tykki: Fixed RX layout pit lane (cars wont start in garage); Minor graphics fixes
  • Indianapolis 2022 (both layouts): Update formation lap path
  • Adjusted surface noise amplitude for Hockenheim Historic layouts, Monza 1971
VEHICLES

F-Classic Gen1-4: Further increased speed threshold required to produce undertray sparks
  • Mercedes CLK LM GT1: Reverted driver animations to use stick shifter; Revised collisions
  • Ginetta G58: Fixed Driver animation position on 3rd person view
  • Catherham 620R: Fixed right-side tire pivots
 
Niin siis kun juuri äsken kävin ajamassa, niin luki että no records set eikä myöskään saanut omaa aikaa tallenettua leaderboardille, mutta eipä siinä sitten auta kuin odotella.
 
Cross Kartingia uusimmalla betalla, ihan hauskaa :tup:
Tekoäly saa vaan petrata kun tässä jo tapissaan!


Video ei enää toimi, mutta näin tämän aikanaan, ja nyt vähän tästä innostuin.
Mitkä sinulla on ratin asetukset? Eli paljonko kääntyy ja niin päin pois? Ajelin äsken F1 -asetuksilla, ja eihän siitä tullut yhtään mitään. Aivan pienestäkin ratin liikkeestä koetin saada kartin peräluisuun niin ympäri mentiin.
 
Ihan automaatilla oli ratin asetukset, harjoitusta tuo vaatii ja herkkää kaasun käyttöä ;)
Auton asetuksista jotain säätelin ettei spinnaisi ihan niin herkästi, en vaan muista mitä.
Myin kaikki pelivehkeet pois, ni ei pääse tarkistamaan.
 
Vihdosta viimein pystyy sanomaan, että nyt tämä AMS2 on kunnossa! Oikein loistava simu ja sisältöä piisaa.
1.5v tyre model + heidän löytämä outous Mad enginestä jonka poistivat, niin ai että kun on mukavata.
Näyttää, että onlinekin saanut vähän piristysruisketta lähiaikoina. Löytynyt nyt tässä neljän eri ajokerran aikana mukavasti servuja missä väkeä.

Ps. Niin ja RallyCross on kyllä parhaan tuntuinen mitä näitä nyt on testaillut.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä kestää Reizalla saada pitkään leaderboardit toimintaan, kun luvattiin että lokakuun lopussa olisi tämä viimeisin päivitys valmis, mutta vieläkään et saa time trialissa aikoja talteen:rolleyes: Mutta ajoltaan tuntuu kyllä hyvältä tämä V1.5 edelleen:)
 

Jaahas, päivitys siirtyy lokakuunpäivityksestä marraskuunpäivitykseksi, joka ehkä julkastaan joulukuussa:rolleyes:

Tuo voi olla aika jännää kun tulee nuo -93 kauden autot, aktiivijousitus, sen ajan TC- ja ABS, sekä ilmeisesti Williamsin prototyyppikokeiluna ollut CVT-vaihteisto.
 
Sehän ois viimein ulkona ja leaderboarditkin toimii taas:



Uuden päivityksen kunniaksi kävin jo V10gen2 (kauden 2001 F1) kalustolla kokeilemassa että miltä tuntuu:)

ams2_v10tc_monaco_wr_muok.jpg


En tiedä sitten kuvittelenko vai pitäisko säätää jarrupaineita kun tuntuu että trailbraking on tosi hankalaa hitaissa nopeuksissa (hankalampaa kuin ennen) eli homma menee enemmän niin että joutuu säätämään vaan jarrubalanssin pirun taakse ja siitä sitten poljin voimalla säädelleen autoa kääntämään, kovempaa painamalla saa kääntymään ja keventemällä taas perän pidon palautumaan. Kun ennen painoin kerralla jarrun tiettyyn pisteeseen (tarvittaessa pohjaan) ja siitä sitten kevensi että sai keulalle pidettyä painon sisään tulossa. Mutta kuten sanottua voi olla että säädöt vielä hakusessa.

Käykäähän muutki heittämässä kierrosta niin saadaan taas vertailudataa ja ajatusta siitä mihinkä noilla oikeesti pystyy!:D
 
Joku kävi pudottamassa mut kakkoseksi, mutta sain muutaman tunnin ajolla murskattua hetken tuolla olleen WR-ajan, ja päätin editoida aiheesta videon:



Samassa rytäkässä keksin laittaa pystyyn simuaiheisen kanavan, jonka pääpaino AMS2:lla;)
 
Joku kävi pudottamassa mut kakkoseksi, mutta sain muutaman tunnin ajolla murskattua hetken tuolla olleen WR-ajan, ja päätin editoida aiheesta videon:



Samassa rytäkässä keksin laittaa pystyyn simuaiheisen kanavan, jonka pääpaino AMS2:lla;)

Ihan siisti video, mutta tosiaan moottoriäänien sekä vaihteiden puuttuminen söi katseluintoa. Lisäksi vaikka valitsin parhaan laadun, kuva oli todella paljon kompressoitua; jopa palikoitunutta.
Ei sillä, itse en pääse edes kilometrin päähän tuota suoritusta Monacossa.
 
Ihan siisti video, mutta tosiaan moottoriäänien sekä vaihteiden puuttuminen söi katseluintoa. Lisäksi vaikka valitsin parhaan laadun, kuva oli todella paljon kompressoitua; jopa palikoitunutta.
Ei sillä, itse en pääse edes kilometrin päähän tuota suoritusta Monacossa.

Joo nuo kuvan/äänenlaatu ongelmat potutti itseäkin:cry: Ilmesesti pitäsi olla kuvankaappaus päällä session aikana, kun noissa replayssa ei saa vaihteita ja ääniä (renkaan ja moottorin) mukaan. Yritän keksiä keinon tuohon ja petrata seuraavin videoihin;) Kiitti palautteesta!:)
 
Joo nuo kuvan/äänenlaatu ongelmat potutti itseäkin:cry: Ilmesesti pitäsi olla kuvankaappaus päällä session aikana, kun noissa replayssa ei saa vaihteita ja ääniä (renkaan ja moottorin) mukaan. Yritän keksiä keinon tuohon ja petrata seuraavin videoihin;) Kiitti palautteesta!:)
Itse käyttänyt muutamat kerrat Radeon ReLiveä ja suoraan tiedostoon, niin tulee täysin samaa ruutua mitä edessäsi näkyy. Replayt sun muut sitten editoinnin kautta.
Varmaan nVidian -korteille on vastaava softa.
Voisikin itse koettaa saada aikaiseksi Belgian Spasta tuollainen video, mutta pääpaino on itsellä F1 23:n puolella. Kyllä se hyppy Automobilista 2:n puolelle näkyy ajoissa.
 
Monacon puolella menikin jo aika äkkiä lyttyyn oma WR-kierros kun joku oli kiskaissu alle 1:12...:hmm:

Otin kokeeksi sitten tutun auton ja radan, mutta uuden kombon eli vanhempi Imola ja V10Gen2:



Tällä kertaa kaappasin videon suoraan pelisession aikana, joten nyt kuuluu ajonaikaiset äänet ja mukaan lukien muutama pyörän lukkiutuminen jarrutuksessa:facepalm: Ratti ei käänny kuvassa koska tykkään ajaa siten ettei heilu koko aikaa ruudulla. Kuvan laatu vielä vähän mitä on ja varmaan editointikin, mutta jääpähän taas petrattavaa seuraavin kertoihin...;)
 
Monacon puolella menikin jo aika äkkiä lyttyyn oma WR-kierros kun joku oli kiskaissu alle 1:12...:hmm:

Otin kokeeksi sitten tutun auton ja radan, mutta uuden kombon eli vanhempi Imola ja V10Gen2:



Tällä kertaa kaappasin videon suoraan pelisession aikana, joten nyt kuuluu ajonaikaiset äänet ja mukaan lukien muutama pyörän lukkiutuminen jarrutuksessa:facepalm: Ratti ei käänny kuvassa koska tykkään ajaa siten ettei heilu koko aikaa ruudulla. Kuvan laatu vielä vähän mitä on ja varmaan editointikin, mutta jääpähän taas petrattavaa seuraavin kertoihin...;)

Katselin että miten voi mennä noin, mutta sitten tajusin että on apuja päällä.
Nusnus, näitä simuja ajetaan kaikki avut pois päältä...
 
Katselin että miten voi mennä noin, mutta sitten tajusin että on apuja päällä.
Nusnus, näitä simuja ajetaan kaikki avut pois päältä...

Ei oo varsinaisia assisteja päällä, kaikki on authentic- asennossa, mutta noissa on/oli siis TC ihan oikeassakin elämässä. Sitä pystyy säätämään väliltä 0-8 ja mulla se on 3 asennossa jollon ei leikkaa niiin hitosti tehoa. Vähän sama kuin AC:ssa oleva "factory"-asetus.

EDIT: Tuollahan saa näemmä setupin puolelta valittua tarvittaessa automaattivaihteet ylöspäin (joita en toki itse käytä) ja näemmä lauch controlkin löytyy, josta toki ei hirveesti TT-puolella oo hyötyä, mutta kisalähdöissä varmastikin:)
 
Youtuubin puolella tuli jo sanomista Imolasta epärehellisestä ajolinjasta Variante altassa, joten siirryin kokeilemaan jo toista rataa, tällä kertaa rehellisellä ajolla jäätiin sijalle 2.:hmm:



Ykkös sektori n. 0,1 sekkaa huonompi mitä parhaillaan oon tonne saanu, vastaavasti tokalla menin nykysen WR ajan alle, kun vastaavasti 3. sektorilla ei mitään asiaa samaan kyytiin:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään otin tuota Hockenheimia työn alle, setuppi olikin helppo tehdä muokkaamalla hiukan Imolaan tehtyä settiä, vähän down forcea lisää, lukkoon enemmän esikiristystä ja muuta pientä. Sitten saikin muutaman tunnin vaan ajaa, ja jotain sain onnistumaankin:)



Ykkössektorille ajoin reilun kymmenyksen kovempaa aiemmin, mutta tällä kierroksella tuli sitten keskelle ja varsinkin loppuun kunnon rutistus. Oli pakko ottaa avuksi tuo aiemman ennätyskuskin ghost, kun jostain syystä deltaan ei saa siirrettyä omaa nopeinta kierrostaan vaikka olen asettanut Delta cycleen että "Fastest lap".

Pikkuhiljaa varmaan vaihtelen normaalia (lue; pyöreää) rattia baseen ja alan kokeilla vanhempaa kalustoa, samalla funtsin että mahtaiskohan olla kiinnostuneita täällä höntsätyyliseen ajoon esim. C-ryhmän autoilla?
 
Luin noita viestejä ja joku kertoo pelin tuleen liian helpoksi. Aja kovempaa kyllä se vaikeutuu vai oletko kymmeniä sekunteja nopeampi kaikkia muita?
 
Luin noita viestejä ja joku kertoo pelin tuleen liian helpoksi. Aja kovempaa kyllä se vaikeutuu vai oletko kymmeniä sekunteja nopeampi kaikkia muita?

Ei kun minuutteja nopeampi. Taisi mennä pointti ohi siitä helppoudesta :rolleyes:.

Ajelin hiukan lisää AMS2:Sta. Taruma ("no-chicane" versio) Sauber Mesellä. Melkoista sladittelua, mutta pirun hauskaa oli silti. Suosittelen kokeilemaan. Radan oppii nopeasti, kun on alle minuutin per kierros (riippuu toki autosta).

Ei ehkä oikeassa elämässä tulisi ajettua 225 km/h hallitussa sivuluisussa, mutta tässä tuli. Ei siinä, spinnasinkin muutamaan otteeseen, eli ainakaan tuota autoa ei voi ajella ihan miten sattuu. Mikä on siis positiivista.
 
Ei kun minuutteja nopeampi. Taisi mennä pointti ohi siitä helppoudesta :rolleyes:.

Ajelin hiukan lisää AMS2:Sta. Taruma ("no-chicane" versio) Sauber Mesellä. Melkoista sladittelua, mutta pirun hauskaa oli silti. Suosittelen kokeilemaan. Radan oppii nopeasti, kun on alle minuutin per kierros (riippuu toki autosta).

Ei ehkä oikeassa elämässä tulisi ajettua 225 km/h hallitussa sivuluisussa, mutta tässä tuli. Ei siinä, spinnasinkin muutamaan otteeseen, eli ainakaan tuota autoa ei voi ajella ihan miten sattuu. Mikä on siis positiivista.
Kyllä jos itse ajan kilpaa niin haen juuri helppoutta , valitettavasti äärirajoilla se helppous tahtoo kadota. Säädät sen auton ihan päin seiniä niin kyllä se vaikeutuu. Mutta jos sladittelu on sinun juttu niin mikäs siinä, itse pyrin nopeuteen.
 
Kyllä jos itse ajan kilpaa niin haen juuri helppoutta , valitettavasti äärirajoilla se helppous tahtoo kadota. Säädät sen auton ihan päin seiniä niin kyllä se vaikeutuu. Mutta jos sladittelu on sinun juttu niin mikäs siinä, itse pyrin nopeuteen.

No meni vieläkin ohi...

Itse pyrin simuilussa siihen, että on hauskaa. Yleensä hauskuus tulee itselle realismista sen kaikissa muodoissa ja onnistumisen tunteesta. Onnistumisesta siinä, että saat pidettyä hankalan auton äärirajoilla lapasessa. Ja tietty myös onnistumisesta siinä, että saa kierrosaikoja parannettua.

Ajelin jokin aika sitten Rocoa historic Barcelonassa ja autoa ei saa spinnaamaan sitten niin millään. Voi survaista lapun keskellä mutkaa pohjaan, eikä vehje lähde käsistä. Eihän tuolla pääse radalta ulos, jos edes vähän sohii ohjausta oikeaan suuntaan. Auto vain luistaa loputtomiin, mutta pysyy suurinpiirtein suunnassa. Ei mitään iloa ajaa tuollaisella. Ei anna mitään onnistumisen tunteita. Pyrki sitten nopeuteen, tai ihan mihin tahansa.

Ennen tätä viimeisintä päivitystä tuntui, että suurinpiirtein kaikki autot oli tuollaisia. Viimeisintä Formula Ultimateakaan ei saanut spinnaamaan. Vaikka veti sen leveässä sivuluisussa nurmikolle, niin tuntui kuin jokin jumalan käsi olisi estänyt perää tulemasta ohi. Häkkisen F1:stä sai kanssa ajaa ihan miten vaan, eikä autoa saanut spinnaamaan eikä radalta ulos.

Tuo Sauber Mercedes on minun lemppari AMS2:ssa ja siinä on nyt sopivasti haastetta kun ajaa limitillä. Nuo sladittelut tosin tuntuu vähän turhan helpoilta hallita, mutta eipä ole kokemusta siitä, että miten tuollaista tosielämässä radalla viedään :D.

Pidon ja sen menetyksen raja voisi olla vähän terävämpi ihan yleisesti kaikissa autoissa AMS2:ssa. Ei saa muuten tunnetta, että ajaa auton rajoilla, kun mitään rajoja ei edes ole.
 
Kyllä minulla nuo autot spinnaa kun ajaa riittävän kovaa. 300 ei voi ajaa mutkaan , menee väkisin leveäksi.
 
Ajelin hiukka lisää AMS2:sta. GT1 Mesellä ja R300 Caterhamilla Nordschleifea. Vähän sladitteluksi meinasi taas väkisinkin mennä, mutta hauskaa oli. Kyllä tää on parantunut selkeästi sitä mitä se oli ennen viimeisintä päivitystä.

Simucube 2 Pro:lla ajelin ja asetukset mallia "ei ripuliranteille", niin oli sopivasti pitelemistä noissa. Nyrren röykkyisissä mutkissa tulee usein tosi kivan tuntuisia vetelyjä ohjaukseen etupyöristä ja välillä myös takapyöristä sellaisissa "aaltoilevissa" pienissä sivuluisuissa. Noissa kun vielä moottorin äänet aaltoilee samaan tahtiin ja auton heilahtelut VR:ssä vastaa FFB:tä ja ääniä, niin saa juuri niitä fiiliksiä, mitä itse simuilusta haen.

Jännä kun nuorempana ajeli moottoripyörällä ihan oikeasti radalla, niin mitä sileämpi rata, niin sitä parempi oli fiilis. Nyt kun vaan simuilee, niin mitä töyssyisempi rata, sitä parempi :D.
 
Pitkästä aikaa tuli ruuvattua pyöreä alcantra ratti T300-baseen ja tietysti TH8A-shifteri käytössä.



Kovan heel&toe- treenin jälkeen jäi vähän paska maku, kun yksinkertasesti loppu voimat niin käsistä kuin nilkoistakin, ja alkoi kierrosajat mennä ton jälkeen huonommiksi. Sektoriaikojen puitteissa oli ollut ihan hyvät mahkut parempaan, mutta mokasin acque mineraalin hiukan, kun muille tuli vastaavasti alle nykysenen ennätyksen haltijan:cautious:
 
Formula Ultimate Gen2- luokkaa tuli varmaan eniten hangattua V1.4 fysiikoilla, niin nyt pääsi vihdosta viimein testaamaan niitäkin V1.5 päivityksen jäljiltä:



Mun mielestä nuo on nyt hyvinkin simumaisia ajaa ja näkyy muuten myös kierrosajoissa verrattuna vuoden takaisiin yrityksiin, kun kanttien yli pitää mennä kieli keskellä suuta. Vähän se söi miestä että jäi noinkin kauas kärjestä Monzassa, vaikka ykkössektorilla onnistuin ajamaan peräti parikymmenystä nykysen WR-ajan alle;)
 
Itselläni on tullut nyt vuoden aikana enimmäkseen AMS2 ajeltua ja tästä on kieltämättä lempisimulaattori tulossa kun katsoo mihin suuntaan peli on kehittynyt!

Aiemmin ajoin T500 ratilla ja sen miellyttäviin säätöihin saaminen oli aika helppo juttu.

Nyt päivitin Mozan R12 rattiin ja säätöjä on niin moneen suuntaan eikä ajaminen "out of box" -asetuksilla tuntunut hyvältä joten onko muut ajelleet Mozan DD rungoilla ja voisivat antaa vinkkejä hyviin asetuksiin ?
 
Nyt päivitin Mozan R12 rattiin ja säätöjä on niin moneen suuntaan eikä ajaminen "out of box" -asetuksilla tuntunut hyvältä joten onko muut ajelleet Mozan DD rungoilla ja voisivat antaa vinkkejä hyviin asetuksiin ?

Ei tietenkään millään rateilla ajeta tehdas-asetuksilla.
Mozalla on oma Discord josta löytyy peli- ja laitekohtaisia asetuksia sun muita vinkkejä ja neuvoja

 
Jatkoin vielä Monzassa kierrosaikojen hankaamista, siitä huolimatta että seinä vaikutti jo nousseen pystyyn aiemmin, tällä kertaa vähän pidempi video, vaikka koko sessio taisi itse asiassa kestää useamman tunnin...



Olennaisinta oli että auton hienosäätöjen lisäksi, opin ajamaan Parabolican kunnolla ja suht. miedoilla downforceilla ettei vastaavasti suoranopeudet kärsi, jotka ovat aika lailla avainasemassa Monzassa. Monesti juuri vikassa mutkassa kierros meni piloille, mutta sain jonkin sortin ahaa elämyksen kuinka tohon kannattaa jarruttaa, jonka jälkeen pysty paukuttamaan samankaltaisia 3. sektorin aikoja. Vielä voisi yrittää joku päivä pääsiskö V1.5 aikanaki alle 1:20, vaikka tohon WR:ään ei mulla oo mitään asiaa. Toi ghosti on vaan sen takia että saan paremmin referencee missä mennään:)

Ja koko homma nauhotettu suoraan ruudulta eli kaikki noi asiat näky ajon aikana jotka nytkin on, mukaan lukien tuo HALO, ihan vaan immersion vuoksi:D
 
Alunperin oli tarkotus lähtee hieromaan Imolaa kauden -22 F1:llä, mutta siellä oli joku outo bugi (jota ei muilla radoilla ole) että ylös vaihtaessa jää pitkäksi aikaa ikään kuin vapaalle ennen kun kytkeytyy pykälä, siis seqventaalisessa laatikossa, niin siirryin sitten Hockenheimia kokeileen. Ekana ajat jäi parhaimmillaanki V10 autojen tasolle joten ajattelin että ei helkkari kyllä nyt on jotain säädöissä vikana, joten otin mallia ykkössijan kuskin setupista, johon muokkasin vaan jarrubalanssin ja lukon säädöt omalle ajotyylille sopiviksi. Kierrosajasta lähtikin se 1,5 sekkaa pois, mutta sitten alko olla jo niskat jumissa. Seuraalla sessiolla sain kuin sainkin kriittiset sadasosat pois ja kipusin TOP3 joukkoon!:)



Ykkös sektorilla, tarkalleen ottaen T2:ssa tuli paha lock-up, mutta sain paikattua virheeni silti seuraavan mutkaan, ja kakkossektori meni suht. hyvin, jollon vikalla piti vaan välttää suurempia virheitä. Periaatteessa saisin vielä useita kymmenyksia pois jos ajasin jokaselle sektorille oman parhaan, mutta tämä on sitä teoriaa, kun kierros ajetaan kuitenkin käytännössä:D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 246
Viestejä
4 490 885
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom