Kylläpä se vaan vanhalla autolla ajaminen on halpaa. Molempia on ollut uudempia ja vanhempia. Kaikki kustannukset huomioon ottaen vanhalla autolla ajaminen on ollut ylivertaisen halpaa. Ja tarjontaa riittää... Aivan naurettavan halvalla saa 2000 lukulaisia autoja.
Mitä uudempi auto, sen kalliimpi korjata.
Itsellä 12/2000 Peugeot 406 hdi 110 farkku. 2013 maksoi 950€. Ihmeen kestäviä tuon ikäiset, kun jollain edellisellä omistajalla on vain laturi mennyt vaihtoon. Itse ajanut 448 -> 526tkm.Pelkkä vuosiluku ei kerro koko totuutta tietenkään. Väittäisin, että mikä tahansa ajoneuvo, jolla ajettu se yli 300tkm niin riski odottamattomiin suuriin korjauskustannuksiin kasvaa merkittävästi. Eihän niitä sitten toisaalta tarvitse korjata, vaan suoraan paaliin ja uutta tonnin kinneriä alle vaan.
Isoimpana kynnyksien ja pakoputken hitsaus ja takajarrujen korjaus (palat ja kengät). Eteen vain palat. Tyyppivikana nuo kynnykset, mutta muualta kori on erittäin kestävä.
Aika luotettava peli ja epäilen että mitään suurempaa vikaa ei ihan heti tule. Etuiskarit alkaa olla pikkasen väsähtäneet, mutta nekin voi vielä mennä.
Tuurilla voi siis ostaa jopa 450tkm ajetun pomminvarmaksi tiedetyn mallin, niin ajaminen sujuu vaivattomasti. Oli pakuksi rekattu, eli ajokin on halpaa. Ilmeisesti nuo 2.0 hdi 110hv moottorit on erittäin lujia. Niitä on ollut useampi ja kaikki ovat toimineet hyvin. Omassa on joku 130hv ohjelmointi.