Autohifi

1691349159629.png


Tuossa kuva noista kajareista, jotka hommasin eteen. Edellisen generaation R-S69 en löytänyt kuvaa, ne siis päätyi taakse. Tuossa 70hz kohdalla tuo alkaa vähän vaimentumaan, 50hz kohdalla joku-7db ja 40hz kohdalla jo ehkä n. -12db. Eli kyllähän ne matalat noissa vaimenee, edellisen generaation kajareissa varmaan vielä enemmän. Mutta eiköhän nuo molemmat ole päivityksiä, takana näytti olevan vakiona pelkkä midi, eli diskantti puuttui. Noissa ostamissani on diskantti mukana, joten varmasti paranee ääni kokonaisuudessaan.
 
On ihan normaalia että midejä on 4 kpl ja diskantti pari, kun 4 diskantilla ei saavuteta mitään, mutta 4 6,5" midiä toistaa alemmas kun kaksi.
Niitä on ihan valmiita sarjoja myynnissä, mutta noissa sillisalaatti hommissa ei ole mitään järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ymmärrä rehellisesti, miksi nämä ovat "sillisalaattihommia"? Joo, ei ole täysin identtisiä kajareita, mutta todennäköisesti hyvin lähelle, kun saman sarjan peräkkäiset mallit. Toisekseen, mikä tahansa on parannus OEMista, vaihdoin nuo 6x9" elementit taakse, ja jo vakiomankalla kuulosti paremmalta. Ei välttämättä optimi, mutta 45eurolla tuskin saa parempaa. Ja ero huomattava. En epäile hetkeäkään, että sijoittamalla n. 200e saman sarjan saman generaation 6x9" ämyreihin saundi olisi vähän parempi, mutta en näe, että ero olisi 4x parempi.
 
Eikös sinne eteen tullut tuo Alpine 6,5" erillissarja.
Ja taakse ilmeisesti tälläiset.
 
Eteen juurikin tuo, taakse tuon edeltäjä, R-S69 (ei .2), sillä sellainen löytyi torista hintaan 45e/pari. Eli mielestäni 225e ihan hyvä päivitys kajareihin.
 
Onko noi sun mielestä samaa sarjaa, jos toinen on 6,5" erillissarja ja toinen 6x9 koksu, niissä ei todellakaan ole mitään yhtäläisyyttä, se on sillisalaattia.
Vaikka mallimerkinnässä on kaksi samaa kirjainta, niin ei se tee niistä samaa sarjaa.
Tommonen Pioneerin satkun soittimen vahvistin myös kyykkää jo ton erillissarjan kohdalla, jos yrittää vähän kovempaa kuunnella.
Mutta suosittelisin ensin tutustumaan mikä siihen hyvään äänentoistoon vaikutta, eikä summassa ostaa mitä sattuu.
Moni ilmeisesti luulee, että määrä on se tärkein asia.
 
Onko noi sun mielestä samaa sarjaa, jos toinen on 6,5" erillissarja ja toinen 6x9 koksu, niissä ei todellakaan ole mitään yhtäläisyyttä, sen sillisalaattia.
Tommonen Pioneerin satkun soittimen vahvistin myös kyykkää jo ton erillissarjan kohdalla, jos yrittää vähän kovempaa kuunnella.
Mutta suosittelisin ensin tutustumaan mikä siihen hyvään äänentoistoon vaikutta, eikä summassa ostaa mitä sattuu.

Kyllä, ne ovat mielestäni samaa sarjaa. Ainakin valmistajan mukaan. Ja toisekseen, syytön minä sille olen, että edessä reiät on pyöreitä, takana soikeita. Vaikka lopputulos ei olisi täydellinen, se on kuitenkin paljon lähtötilannetta parempi edullisesti. Vahvarin saatan ostaa myöhemmin, siihen sain jo hyviä vinkkejä, vaatii vaan määrissä panostusta johtojen jne. muodossa, joten se olkoon seuraava steppi myöhemmin.
 
Ainakin sen huomaa, ettet tiedä näistä jutuista yhtään mitään, kun markkinamiehet on saanut kahdella samalla kirjaimella sinut uskomaan, että nämä on ääneltään hyvin samanlaiset.
Mistä tiedät että on parempi, ei käsittääkseni ole vielä kiinni.
Ei kaiuttimia osteta reijän muodon mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pienitehoisella vahvistimella on vaan tosi helppo rikko kaiuttimet, kun yritetään soittaa vehkeitä kovempaa mihin ne kykenee.
Valmistajat myös lähes aina ilmoittaa vahvistimien tehot suuremmiksi mitä ne todellisuudessa on.

Kyllä, pienitehoisen saa helpommin särölle. Toisaalta laitteesta riippuu se, miten tuhoisaa säröytymistä saa aikaan.
Mutta ei, laitteiden vikahan se ei ole vaan puhtaasti käyttäjän. Jos ei ymmärretä oman laitteistonsa rajoja eikä korvakaan sano mitään niin kyllä siinä vahinkoja voi sattua. Mutta sattuu niitä myös siinä, jos vahvistimessa on reilummin potkua eikä kajaripuoli kestä sitä.

Mitä tuohon linkkiin tulee niin enpä näe järkeväksi linkata tuollaista minkäänlaisena faktana. Tulikohan luettua ennen linkkaamista?
Teho on siis jännitteen ja virran tulo. Jos esimerkiksi vahvistimen käyttöjännite on 12 volttia ja ottovirta 10 ampeeria, niin ottoteho on 12 x 10=120 wattia. Teho voidaan siis laskea hyvinkin yksinkertaisesti varsinkin kun kyseessä on ottoteho. Antotehoon vaikuttaa myös kuorma (resistanssi) mihin tehoa syötetään. Teho voidaan tällöin laskea antojännitteen suhteena kuormaan kaavalla P=U2/R, missä P=teho, U=jännite ja R=resistanssi (kuorma). Jos esimerkiksi em. vahvistimen tuottama antojännite on 15 volttia, niin antoteho on 15x15/4=56,3 wattia. Antoteho on aina pienempi kuin ottoteho. Tyypillisellä vahvistintekniikalla saavutetaan noin 50 prosentin hyötysuhde eli puolet ottotehosta muuttuu lämmöksi.
Toki tuo vaikuttaa kirjoitetun markka-aikaan mutta siitä huolimatta on aika turhaa yrittää kirjoittaa mitään vakavasti otettavaksi tarkoitettua jos hakkurien / stepupin olemassaolo on uusi ja outo asia. Tai sitten vaan sovitaan, että tuon mukaisesti suurin mahdollinen teho on 60W per kanava.

Siltaamisestakaan ei ole tainnut kirjoittaessa olla mitään ajatusta.

Ja jos pitäydytään merkkilaitteissa niin ilmoitettuihin voi pitkälti kyllä luottaa. Tuon kirjoittamisen aikaan jossain Roadstarin mankassa oli varmasti etulevyyn painetun mukaan 2x150W mutta se nyt on aivan oma lukunsa.
 
Kyllä, pienitehoisen saa helpommin särölle. Toisaalta laitteesta riippuu se, miten tuhoisaa säröytymistä saa aikaan.
Mutta ei, laitteiden vikahan se ei ole vaan puhtaasti käyttäjän. Jos ei ymmärretä oman laitteistonsa rajoja eikä korvakaan sano mitään niin kyllä siinä vahinkoja voi sattua. Mutta sattuu niitä myös siinä, jos vahvistimessa on reilummin potkua eikä kajaripuoli kestä sitä.

Mitä tuohon linkkiin tulee niin enpä näe järkeväksi linkata tuollaista minkäänlaisena faktana. Tulikohan luettua ennen linkkaamista?
Ei tarvinnut lukea, faktat on ennestään tiedossa, mutta kerro ihmeessä mikä siinä linkin tekstissä oli täysin paikkansapitämätöntä?

Ja mitä noihin hajoamisiin tulee, niin suurin osa ihmisistä ei ymmärrä asiasta yhtään mitään ja siksi niitä hajoaa.
 
Ei tarvinnut lukea, faktat on ennestään tiedossa, mutta kerro ihmeessä mikä siinä linkin tekstissä oli täysin paikkansapitämätöntä?
Eli lukematta heitetään jotain random-linkkejä ja seuraavaksi kysellään muilta, pitikö mahdollisesti paikkansa.
Lämmin suositus jatkoa ajatellen: lue itse ensin se teksi, jonka olet aikeissa linkata tai älä linkkaa ollenkaan.
 
Nyt on lukemisessa tai sen ymmärtämisessä jotain ongelmaa, kun en kysynyt keneltäkään pitääkö linkin teksti paikkaansa, vaan sanoin että nuo faktat on minun tiedossa ennestään.
Joten mikä sinun ongelma on?
Kerro nyt mikä linkin tekstissä oli sinulle ongelma, jos et siihen kykene pidä tur.................
 
Mikäs olis hyvä työkalu millä sais EQ:t säädettyä esim. auton mankasta suht kliinisti soimaan. Esim. Pink noise ja mikki joka näyttäisi vaikka tabletilla käppyrät. Ei ole tarkoitus mitään tonnien laitetta hommata vaan joku edullinen jolla sais edes suht lähelle säädettyä. Vanhan liiton basso, mid ja diskantti vielä oli helppo säätää korvakuulolla. Nykyajan yli-, alipäästö yms suotimet menee jo itsellä hieman yli hilseen.

Tai olisiko jotain ohjetta for dummies noiden säätöön. Kaveripiiristä löytyy kyllä tuttuja joilla ihan ammattitason laitteet pink noisella säätöön mutta joutuis useamman sata kilsaa heittää reissua pelkästään säätöjen takia.
 
Mikäs olis hyvä työkalu millä sais EQ:t säädettyä esim. auton mankasta suht kliinisti soimaan. Esim. Pink noise ja mikki joka näyttäisi vaikka tabletilla käppyrät. Ei ole tarkoitus mitään tonnien laitetta hommata vaan joku edullinen jolla sais edes suht lähelle säädettyä. Vanhan liiton basso, mid ja diskantti vielä oli helppo säätää korvakuulolla. Nykyajan yli-, alipäästö yms suotimet menee jo itsellä hieman yli hilseen.

Tai olisiko jotain ohjetta for dummies noiden säätöön. Kaveripiiristä löytyy kyllä tuttuja joilla ihan ammattitason laitteet pink noisella säätöön mutta joutuis useamman sata kilsaa heittää reissua pelkästään säätöjen takia.

Ittellä on tuo Dayton iMM-6 mikki ja puhelimessa JJbun audio tool ohjelma millä olen vasteet säätänyt.
Dayton Audio iMM-6 Mittamikrofoni - Hifikulma
AudioTool – Google Play ‑sovellukset
 
Kajarit ja mankka asennettu, yllättävän pitkään meni, kun ekaa ovea väänsi. Huomaa, että aiemmin ei ole tullut tehtyä. Toinen puoli menikin hyvinkin sujuvasti.

Ihan liikaa en kerennyt testaamaan, lähinnä että vehkeet toimii. Vanhat kajarit oli ratettu 15w (ei tietoa onko peak vai rms), uudet 100w rms. Hiljaa soittaessa ääni parani, mutta on edelleen vähän epäselvä. Volumea nostaessa sointi on paljon tarkempi, ja luonnollisesti saa kuulumaan mankan tarjotessa 22w rms/kanava paljon oemia lujempaa. varmasti vaikuttaa myös se, että ennen ainoa vaihtoehto oli kuunnella radiota, nyt pystyin testaamaan bluetoothilla spotifysta. Vaimennushässäköiden hyödyn vähän kyseenalaistan, ei koputteluäänet ihan liikaa muuttunut, vaikka liimaili koko kitin bitumin osalta oviin.

Diskantit oli tehtaalta tullessa laitettu +3db (muiden vaihtoehtojen ollessa +0 ja -3db), saa nähä häiritseekö tuo vai annanko olla, jätin "defaultille".

Pitää testailla vielä ajaessa miltä kuulostaa + soittaa muutenkin muutamia tunteja että kajarit ajettu sisään. Sinäänsä oikein jees päivitys ihan jo bluetoothin takia, siihen päälle äänenlaadullinen päivitys. Toinen kysymys olisi ehkä, oliko tuo 400e arvoista, siihen en osaa vielä vastata. 100e mankalla varmaan olisi saanut paremman hinta-laatu-suhteen, mutta toisaalta kuskin kajari oli jo täysin homeessa, joten ehkä ihan paikallaan oleva operaatio jo senkin takia.
 
Mikäs olis hyvä työkalu millä sais EQ:t säädettyä esim. auton mankasta suht kliinisti soimaan. Esim. Pink noise ja mikki joka näyttäisi vaikka tabletilla käppyrät. Ei ole tarkoitus mitään tonnien laitetta hommata vaan joku edullinen jolla sais edes suht lähelle säädettyä. Vanhan liiton basso, mid ja diskantti vielä oli helppo säätää korvakuulolla. Nykyajan yli-, alipäästö yms suotimet menee jo itsellä hieman yli hilseen.

Tai olisiko jotain ohjetta for dummies noiden säätöön. Kaveripiiristä löytyy kyllä tuttuja joilla ihan ammattitason laitteet pink noisella säätöön mutta joutuis useamman sata kilsaa heittää reissua pelkästään säätöjen takia.
Näitten halpojen ja myös useiden kalliiden soittimien ongelma on niissä käytetty graafinen equ ja harva säätöalue, eli noin oktaavi, kun se pitäisi olla terssin välein säädettävissä tai sitten equn pitäisi olla parametrinen, jolla pystytään säätämään tarkasti säätöä tarvitsemaa kaistaa ja silloin riittää paremmin harvempi säätöalue.
Sen takia kunnon erillisessä DSP-prosessorissa on jokaiselle kanavalle oma 30-kaistainen parametrinen taajuuskorjain, kun se lähes kaikissa soittimissa on kaikille kanaville yhteinen graafinen 9-13-kaistainen säätö, eli jos korjausta tarvitseva alue on kaistojen välissä (niin kuin usein on), ei mistään säädöstä ole hyötyä, enemmänkin haita, varsinkin kun säädöt tehdään muutaman euron mikrofonin tulosten perusteella.
Joissakin kalliissa soittimissa on 9-kaistainen parametrinen taajuuskorjain, esim. Alpine X903D-S906.

 
Viimeksi muokattu:
Miten laitetaan aikaviive lisäsenttimetrit kun midin suodin on 12db/oktaavi ja diskantin 24?

Oma arvelu on että midien etäisyyteen lisätään neljäsosa siitä mitä ääni ehtii edetä jakotaajuudella.
Esimerkiksi jos jakotaajuus on 2000Hz:
343 m/s / ( 2000 Hz * 4 ) = 4.3 cm.
Vai sittenkin vähennetään 4.3 cm?
 
Miten laitetaan aikaviive lisäsenttimetrit kun midin suodin on 12db/oktaavi ja diskantin 24?

Oma arvelu on että midien etäisyyteen lisätään neljäsosa siitä mitä ääni ehtii edetä jakotaajuudella.
Esimerkiksi jos jakotaajuus on 2000Hz:
343 m/s / ( 2000 Hz * 4 ) = 4.3 cm.
Vai sittenkin vähennetään 4.3 cm?

Äänen taajuus ei vaikuta sen nopeuteen joten en ymmärrä mitä tässä haet? Elementin etäisyys kuuntelijasta on se jonka perusteella nuo viiveet säädetään, kauimmainen elementti on nollapiste ja lähempänä olevia viivästetään. Toki joku passiivisuodin voi vähän sotkea asioita mutta taidat silti vähän väärältä kantilta miettiä noita asioita.
 
Äänen taajuus ei vaikuta sen nopeuteen joten en ymmärrä mitä tässä haet? Elementin etäisyys kuuntelijasta on se jonka perusteella nuo viiveet säädetään, kauimmainen elementti on nollapiste ja lähempänä olevia viivästetään. Toki joku passiivisuodin voi vähän sotkea asioita mutta taidat silti vähän väärältä kantilta miettiä noita asioita.
Olen käsittänyt että jos esim. midissä ja diskantissa on kummassakin 12db suodin niin eikö toisen vaihe pidä kääntää vastakkaiseksi että ne äänet vahvistaisi toisiaan (elementin plussa miinus johtimeen ja miinus plus johtimeen), ja jos kummassakin on 24db suodin, niin silloin ei tarvitse?
Jos näin niin miten jos toisessa on 12db ja toisessa 24db?
 
Se 12 ja 24 on suotimen jyrkkyys.
Niin, ja 12db suotimet kääntää signaalin vaihetta 180 astetta , ja 24 db suotimet 360 astetta, jossa tapauksessa vaihetta ei tarvitse itse kääntää. Niin ainakin sanotaan....
Aion mitata pistetaajuus-signaalilla ja desibelimittarilla millä aikaviiveellä saa isoimmat lukemat. Eipähän jää sekavan teorian varaan. :)
edit. Saattaa tosiaan olla että vaihe kääntyy vain passiivisuotimella mutta ei soittimen omalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ehdotuksia? Pojan autoon pitäisi saada max. 200€:n hintainen aktiivisubbari kaiutintasoisella sisääntulolla/automaattikäynnistyksellä.

Edit: tuli hankittua Focal ibus 2.0 käytettynä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos jälkikasvu on kyseessä niin suoraan 5kw lankku ja Digital Designsiä porttikoteloon. Ei tartte ässän parkissa sitten selitellä että "hyvinhän tästäkin kuuluu ja ei vie tilaakaan niin paljoa" :D
 
Mikä olisi tällä hetkellä järkevä 2din android-soitin? Bluetooth, Android Auto langattomana, peruutuskameravalmius yms. perusjutut saisi olla.
 
Ehdotuksia ideoita yleisesti, varsinkin erkkasarjan ja soittimen hankintaan.

Auto Honda accord 2013 farkku, autoon suunnitteilla/osittain hommattu seuraavanlaisia himmeleitä

-"vararenkaan" paikalle Ground Zero GZRB 20SPL – Powerset ja kaveriksi jo ennestään löytyvä GZTA 1.1200DX-II – Ground Zero Audio

-Joku 2-din näyttösoitin android autolla + bluetoothilla

-Vaimennukset tulossa tavaratilan lattiaan + kaikkiin oviin


-Erillissarja eteen, soitetaan pelkän 2-din soittimen perästä, <- kyseinen malli kiinnostelis, herkkä, paljon kehuttu (ei tietoa mahtuuko hondan "sienipaikoille" ilman rälläkkä hommia (en ajatellut ryhtyä). toinen helppo vaihtoehto olisi plyg&play <- näistä lähinnä arveuttaa se että kyseisistä malleista ei ole missään mitään arvosteluja ja jotain kommenttia kaipaisin hankinnan tueksi.

Kiitos
 
Ehdotuksia ideoita yleisesti, varsinkin erkkasarjan ja soittimen hankintaan.

Auto Honda accord 2013 farkku, autoon suunnitteilla/osittain hommattu seuraavanlaisia himmeleitä

-"vararenkaan" paikalle Ground Zero GZRB 20SPL – Powerset ja kaveriksi jo ennestään löytyvä GZTA 1.1200DX-II – Ground Zero Audio

-Joku 2-din näyttösoitin android autolla + bluetoothilla

-Vaimennukset tulossa tavaratilan lattiaan + kaikkiin oviin


-Erillissarja eteen, soitetaan pelkän 2-din soittimen perästä, <- kyseinen malli kiinnostelis, herkkä, paljon kehuttu (ei tietoa mahtuuko hondan "sienipaikoille" ilman rälläkkä hommia (en ajatellut ryhtyä). toinen helppo vaihtoehto olisi plyg&play <- näistä lähinnä arveuttaa se että kyseisistä malleista ei ole missään mitään arvosteluja ja jotain kommenttia kaipaisin hankinnan tueksi.

Kiitos
Näille ehdoton suositus, vähän kalliimmat mutta todella paljon paremmat.
 
Ehdotuksia ideoita yleisesti, varsinkin erkkasarjan ja soittimen hankintaan.

Auto Honda accord 2013 farkku, autoon suunnitteilla/osittain hommattu seuraavanlaisia himmeleitä

-"vararenkaan" paikalle Ground Zero GZRB 20SPL – Powerset ja kaveriksi jo ennestään löytyvä GZTA 1.1200DX-II – Ground Zero Audio

-Joku 2-din näyttösoitin android autolla + bluetoothilla

-Vaimennukset tulossa tavaratilan lattiaan + kaikkiin oviin


-Erillissarja eteen, soitetaan pelkän 2-din soittimen perästä, <- kyseinen malli kiinnostelis, herkkä, paljon kehuttu (ei tietoa mahtuuko hondan "sienipaikoille" ilman rälläkkä hommia (en ajatellut ryhtyä). toinen helppo vaihtoehto olisi plyg&play <- näistä lähinnä arveuttaa se että kyseisistä malleista ei ole missään mitään arvosteluja ja jotain kommenttia kaipaisin hankinnan tueksi.

Kiitos


Itse olen ainakin tykästynyt noihin rainbow tuotteisiin auto puolen laitteissa. Hinta/laatusuhde enemmän kuin kohdallaan.
 
Ehdotuksia ideoita yleisesti, varsinkin erkkasarjan ja soittimen hankintaan.

Auto Honda accord 2013 farkku, autoon suunnitteilla/osittain hommattu seuraavanlaisia himmeleitä

-"vararenkaan" paikalle Ground Zero GZRB 20SPL – Powerset ja kaveriksi jo ennestään löytyvä GZTA 1.1200DX-II – Ground Zero Audio

-Joku 2-din näyttösoitin android autolla + bluetoothilla

-Vaimennukset tulossa tavaratilan lattiaan + kaikkiin oviin


-Erillissarja eteen, soitetaan pelkän 2-din soittimen perästä, <- kyseinen malli kiinnostelis, herkkä, paljon kehuttu (ei tietoa mahtuuko hondan "sienipaikoille" ilman rälläkkä hommia (en ajatellut ryhtyä). toinen helppo vaihtoehto olisi plyg&play <- näistä lähinnä arveuttaa se että kyseisistä malleista ei ole missään mitään arvosteluja ja jotain kommenttia kaipaisin hankinnan tueksi.

Kiitos
Tosiaan tuo rainbowin sarja tuli laitettua saatavuus ongelmien ja asennuksen helppouden takia, katsotaan soittimen asennuksen jälkeen miten hyvin soivat. käsittääkseni hondan vakiomankat antaa todella surkeita määriä virtaa.
 
Mikä olis teijän mielestä hyvä 2din mankka? Kattelin noita sonyn ja pioneerin mankkoja, jossa on carplay ja on kyl aika hinnakkaita. Käytettynä vois semmosen ostaa, jos löytyy hyvään hintaan. Mites muuten noi kiinalaiset mankat, onks ne mistään kotosin?

Edit: Nyt käytössä mvh s520bt, joka muuten tosi hyvä, mutta se kosketusnäytöllinen mankka kyl kiinostais.
 
Mikä olis teijän mielestä hyvä 2din mankka? Kattelin noita sonyn ja pioneerin mankkoja, jossa on carplay ja on kyl aika hinnakkaita. Käytettynä vois semmosen ostaa, jos löytyy hyvään hintaan. Mites muuten noi kiinalaiset mankat, onks ne mistään kotosin?

Edit: Nyt käytössä mvh s520bt, joka muuten tosi hyvä, mutta se kosketusnäytöllinen mankka kyl kiinostais.

Oma kokemus on, että noiden android-soittimien käytettävyys ja suorituskyky jää jälkeen jopa halvoista tableteista. Mikäli nykiminen ja odottelu esim. navigoidessa ja rds-radion puute ei haittaa niin silloin nuo kiinalaiset ovat varmaan ihan riittäviä mutta oem multimediayksiköiden tasolle nuo ei yllä jos käytettävyydestä puhutaan ja se sulkee ne pois ainakin minun ostoslistaltani.
 
Itsellä on Alpinen 2din setti. Se ainakin on ollut semi jees nopeudellaan yms. Toki hintaakin se 500e, mutta parempi kuin pelkäsin. Isoin vittua on kosketusnapit ja fyysisen volume säätimen puute. Itsellä aina android auto päällä joten se toki helpottaa tuota nykimis ja tökkimis tilannetta muutenkin. Työsuhde Corolla nykii mankallaan paikoin enemmän.
 
Olisko suositella jotain edullista 2din android soitinta? Voi hyvin olla vaikkapa Amazon Marketplacen kautta vähän käytetty.
Vaatimus olisi, että ratin (Honda Civic HB 2006) painikkeet toimii suoraan ilman välipulikoita.
Edullinen on tietty subjektiivinen käsite, mutta haetaan vaikka 100-200e laitetta.
 
Kattelisin vaikka Aliexpressista Junsunin soitinta, itse hankin viime keväänä 508:iin Junsunin V1 soittimen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
 
Kattelisin vaikka Aliexpressista Junsunin soitinta, itse hankin viime keväänä 508:iin Junsunin V1 soittimen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Pitääpäs tutkia. Toisaalta kamalasti houkuttelis nuo 150e tuntumassa olevat android-laitteet, missä tulee tuo etupaneeli mukana. Pelkkä paneeli erikseen n. 30e.

1706090409673.png
 
Lähinnähän androidsoittimissa kannattaa katsoa, että soittimessa on vähintään 4 gigaa ram muistia jotta käyttö ei tahmaa kauheasti.
 
Kun asiaa tutkaili, vaatii jonkin 80e pulikan väliin, että ilmastoinnin näyttö toimii ja/tai kellon/päiväyksen saa aikaan. Siinä ja siinä onko enää wörtti.
Pitäisi toimia ihan perus canbus adapterilla mikä tulee usein mukana, tai toimi ainakin omassa vanhassa -06 HB Civicissä kun laitoin siihen androidsoittimen aikoinaan.
 
Pitäisi toimia ihan perus canbus adapterilla mikä tulee usein mukana, tai toimi ainakin omassa vanhassa -06 HB Civicissä kun laitoin siihen androidsoittimen aikoinaan.
Okei, kuulostaa kyllä paremmalta. Pistätkö vastaavaan vähän linkkiä?
 
Tuossa linkittämässäni Junsunissa pitäis tulla mukana adapteri, jos nyt en ihan väärin katsonu.

Sit toki googlella löytyy erillaisia asennussarjoja Civiciin.
 
Tosta löytyy joitakin Junsunin soittimia joissa tulee uusi paneeli mukana.
Mä en löytänyt tuosta sitä canbus-boxia tai en sitten osannut katsoa oikein.
Pakko on kyllä saada se pikkunäytön kello ja ilmastoinnin näyttö toimimaan.
Jos jaksat kaivella niistä sun civiciin laittamista osista, niin auttais aika paljon, pistä vaikka YV.
 
Se "canbus" boksi on juurikin tuo rattiadapteri, ja sen avulla kyllä se pikku näyttö toimii, ainoastaan radion tiedot ei näy näytöllä, mutta kello ja ilmastoinnin tiedot kyllä näkyy.

Pitääpä käydä ihan veljen luona kattomassa ja ottamassa kuva siitä näytöstä, niin helpompaa.
 
Se "canbus" boksi on juurikin tuo rattiadapteri, ja sen avulla kyllä se pikku näyttö toimii, ainoastaan radion tiedot ei näy näytöllä, mutta kello ja ilmastoinnin tiedot kyllä näkyy.

Pitääpä käydä ihan veljen luona kattomassa ja ottamassa kuva siitä näytöstä, niin helpompaa.
Selviskö näistä mitään? Kiinamyyijltä kun kyselee saa aina vaan yhtä epämääräisiä vastauksia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom