Oletko laskenut, että minkä verran pitäisi olla sähkön hinnan, jotta kannattaisi lyödä joku diesel-genu / bensa-aggre tulille? Joskus ajattelin, että ei se nyt niin karmean huono idea olisi pyörittää diesel-genua jonka vesijäähdytyksen kytkee talon lämmönjakotukkiin ja käyttää ne hukkalämmöt kämpän lämmittämiseen.
Montako tuhatta litraa pitäisi pitäisi polttaa, että pääsisi vuoden ympäri ilman ulkoista verkkoa?
en oo genujen hintaan lähtenyt, koska epäilen et ne piikit on niin pieniä että genuja ees sais takas maksettua ja löpöjä. paneelit mulla oli jo ennen ko ryssät alko vuonna 22 idiotti reissunsa, ja sillon ihan niiden tuotoilla ja säppiin ku ko kallista nettosin ihan kivaste.. paras taitaa edelleen olla elokuu 22, ko sain yli 300€ takasin sähköyhtiöltä.... nykyään se on tasoittunut niin paljon et parempi melkeen ite vaan ottaa halvalla ja mennä nolla kululla piikit, paitsi jos oikeen isoks menee ja akuissa kapaa..
täläähetkellä mulla siinä rajana 45cent. sisältäen siirron ja siiron veron
muoks: tulevaisuuden haave on et ko lapset mua enää tarvee lähelle, muutan korpeen johkin mummonmökkiin, ja sen si laitan kyllä kunnolla omavaraiseksi

toki tietty tekniikkaa ja automatiota sinnekin si

nyt pidän lämpimänä lähes yksin 154m2 asuntoa kahessa kerroksessa, jossa valtaosan olen yksin.. ja pää lämmitys on sähkö.. silti kwh kulu vuodessa on 6000kwh luokkaa vaikka ajelen täys sähkiksellä
kymmen henkisenä perhenä ko muutettiin tänne 12 vuotta si oli kulutus 22000kwh vuodessa ja ajettiin kahella diselillä...
muoks taas, niin ja mun sähkikseen tulee kilsoja vuodessa lähes 20tkm
edit taas, niin ja tohon sun kysäriin kans ko si tarveis putkistotkin vetää hiukan uusiksi, ja olla se genukin lämpimässä ettei vesi jäädy lämmönvaihtimeen ja tuu höyryt sisälle, eli helpompaa näin ko nyt menny
ja muoks taas ko muistelin, joku muu oli parivuotta si laskenu muistaakseni et hinnan pitäis olla siinä 40-50 senttiä ilman et siirrot oli mukana ja jos genu oli jo ennestään. et se kandei laittaa verkkoon, mutta en muista mitä löpön hinta sillon oli nykyiseen verrattuna
eli en voi auttaa, ko kaikki määreet muuttuu kokoajan... tilanteet elää ja se tekee automationkin paskamaiseksi ko aina saa olla säätämässä

en oo viel keksiny hyvää kompoa kesä, syksy, talvi ja kevät.. vasta on kesä ja talvi automatiot suht hanskattu
syksyissa ja keväissä tarvee koittaa viilata luottoa ennusteisiin, jotka kans mun ha:han tulee
ja muoks vie kerran.... pystyn lämmittää puullakin, mutta takassa ei sitä ole jollei hinta yli 40c kaikkineen siirtoineen jos ees sillonkaan, jollen si romattiikkaa oo saamassa

koska maksaa se puukin, ja tän tilavuuteen menee aika paljon et lämpee, saati et pysyy lämpimänä
niin ja tohon et ny menee se noi 6000kwh oli ennen tätä kesää ko akut tuli.. ne vasta puol vuotta ollu, ja vaikka niitä ladattu ny pimeellä ne ladataan halvalla. ja päivä kulu on mitä graafit näyttää...