Meillä vuo meni näin, kesti siis noin 6 viikkoa muistaaksnei:
-Viime syksynä soitin verkkoyhtiölle ja varmistin että ei tarvitse mitään muutoksia verkkoon. Asiantuntija totesi että ei mitään, 5min paperityöt ja homma ok!
-Keväällä paneelien asentaminen + mittaukset
-Ilmoituksen täyttö verkonhaltijan nettisivuilla
-Samaan aikaan tein ostosopimusilmoituksen myyntiyhtiön kanssa. He vastasivat välittömästi että tarvitsevat verkkoyhtiöltä GSRN numeron
-2 viikkoa myöhemmin soitto verkkoyhtiölle että mikä kestää "Joo, tässä on vielä yksi ennen sinua joten menee muutamia viikkoja. Tänne turha soitella, se ei nopeuta asian hoitoa"
-3 viikon kohdalla myyntiyhtiö soitti ja kyseli että mikä kestää, sanoin että en tiedä
-Muutama viikko lisää ja ajattelin silti soitella. "Joo näitä ilmoituksia tulee ihan hirveästi. Tässä on näköjään vielä yksi ennen sinua ja ei kyllä kerkeä mitään tekemään" hetken päästä sentään tajusi "Hei, mulla on noita harjoittelijoita, ehkä ne osaa tälläisen tehdä. Mä pyydän niitä tekemään"
-Seuraavana päivän soitti ja sanoi että nyt tehtiin paperityöt. Sain GSRN numeron
-Laitoin GSRN numeron ostoyhtiölle ja meni 15min niin minulla oli sopimus
-Toimitin sopimuksen verkonhaltijalle, koska vaativat tätä. Jäin odottelemaan vastausta
-Soitin parin päivän kuluttua verkonhaltijalle. Katsoi että onhan se sopimus täällä meidän tiedoissa, ei vain olla ehditty vastaamaan sinulle että homma ok.
Eli lyhyesti meillä ainakin tarvittiin
-Verkonhaltijalta GSRN numero
-GSRN numero myyjälle jotta voivat tehdä tähän sopparin
-Sopparin esittely verkonhaltijalle ja homma ok
Tämän pitäisi kestää ehkä 1-3päivää...