- Liittynyt
- 16.11.2016
- Viestejä
- 4 118
On kyllä ollu hyvä puhelin ja näppärän kokonen
Jep samaa mieltä... Mulla ole ollu es mitää ongelmia mitä muilla. Aivan täydellinen omaan käyttöön.On kyllä ollu hyvä puhelin ja näppärän kokonen
Ei oo paljon näkynyt tarkouksissa. Hintaseurannassa 16/256 laitteelle täsmälleen sama hinta joka kaupassa. Paitsi HobbyHallissa joku 100€:n lisähinta.
Telekameran puute häiritsee. Onko kenelläkään ollut pahoja vieroitusoireita tuosta vai onko äkkiä unohtunut koko juttu?
Vielä kun jossain päivityksessä poistaisivat tuon ylimääräisen terävöityksen. Muutenhan kuvanlaatu on kyllä mainio. Ei nyt ihan kärkikahinoissa mutta käytännössä riittävä oikeastaan mihin vain.Tos viikko sit asuin revontulien alla
Mistäs ostit? Tietää mitä kauppaa kyttäillä tulevina viikkoina.Ei mielestäni ollut kallis vaikka en saanutkaan tuota bundlea, tarjousta silti oli kun maksoi kaikkinensa 681euroa 8/256gb musta aika tarkkaan 2kk sitten
Ainakin Gigantista sai syyskuun alussa -23% kaikista android puhelimista, kun osti liikkeestä. Maksoin tuolloin 615€ ja versiona 8/128gb.Mistäs ostit? Tietää mitä kauppaa kyttäillä tulevina viikkoina.
Läppäribundle oli vaan ennakkotilaajille... vieläki odotellaa tosin omaaTämä kiinnostelisi Xperia 5 ii tilalle. Vieläkös tätä saa läppäribundelalla? Taidan odottaa jos BF tarjouksia näkyisi, tuntuu olevan samaa luokkaa hinnat joka paikalla.
Asuksen support sivuilta ja siit eteenpäin sit sähköpostil.Olisi kyllä kiva saada jotain infoa missä tuon Chromebookin kanssa mennään. 10.10. tuli se email, jossa pyydettiin täyttämään vielä osoitetiedot ja IMEI, mutta sen jälkeen ei ole taas kuulunut mistään mitään. Mitä kautta siis @TeeDee otit yhteyttä Asukseen kun kyselit tuon perään?
Sama täällä, alkuviikosta laitoin viestiä ja mitään ei ole kuulunutJa taas meni viikko ettei kuulu mitää hohhoij.
Stressaako ihmiset oikeasti tuosta softatuen "lyhyestä" ajasta? Itselleni melko saman tekevää, kunhan se luuri nyt sen ainakin 2v toimisi kuten kuuluu, riittää minulle.Kävin käpistelemässä perjantaina Powerissa Zenfone 9:iä ja mukavan kokoinenhan se oli käteen. Voisin jopa maksaa Zenfonesta enemmänkin, jos softatuki olisi nykyistä pidempi. Nyt on vaikea perustella 9:n ostamista mielestäni lyhyeltä tuntuvan softatuen takia.
Kai sitä Androidia pitäisi lähteä tutkimaan tarkemmin ja tehdä oma versio, johon saisi päivitykset ajallaan. Raudan puolesta Zenfone 9 on vain täydellinen minulle.
Sama täällä tuon tuen kanssa, kaksi vuotta ns. normaali käyttöikä itsellä kun vaihdan taas uuteen.Stressaako ihmiset oikeasti tuosta softatuen "lyhyestä" ajasta? Itselleni melko saman tekevää, kunhan se luuri nyt sen ainakin 2v toimisi kuten kuuluu, riittää minulle.
Onko muilla ollut näitä älylaitteita kuten Smartthings appia? Itselläni tuon Smartthings apin kautta käytettävä Danalock älylukon sovellus bugaa tässä luurissa välillä. Elikkäst kuvake ns haaleentuu eikä käynnisty. Sitten Smartthings softan kautta tekemään uusi pikakuvake työpöydälle ja taas rokkaa ajan X...samalla hetkellä alkaa se aikaisempikin pikakuvake toimimaan.
Muuten ei ongelmia
Tätä mieltä itsekkin. Ostaahan jengi jokusen vuoden vanhoja luureja toristakin, ihan saa hyviä pariin sataan. Toki tietoturva on tärkeä, mutta on noita uhkia vastaan sovelluksiakin olemassa. Tämä, että muka pakko vaihtaa luuri kahden vuoden välein tietoturvien takia on sinänsä hölmöä ja ei edistä kestävää kehitystä. Ihan hyvin sillä luurilla pärjää, on vain halu vaihtaa. Jos puhelin jäkittää ja on hidas ni palauttaa vaikka tehdasasetukset ja pelaa taas.Tuo softatuki-valitus on mielestäni ihan turhaa. Eihän uudet android versiot ole tuonut pitkään aikaan mitään mullistavaa. Vanhoillakin pärjää ihan hyvin.
Tietoturva sitten on hieman hankalampi. Tavallaan se on tärkeä, mutta en ole kuullut yhtäkään tapausta, jossa vanhentuneen puhelimen takia olisi joutunut huijauksen kohteeksi. Suurin osahan näistä tapahtuu kun klikkaa väärää linkkiä viesteistä tai meileistä ym. ja syöttää pankkitietonsa. Tämä voi tapahtua vaikka olisi viimeisin turvapäivitys puhelimessa.
Kaveri osti vähän aikaa sitten käytettynä Galaxy S10e puhelimen (2019) mutta se saakin vielä päivityksiä ensi kevääseen. Ja vaikka päivitykset olisivatkin jo loppuneet käytetystä puhelimesta, niin onhan se eri asia, ovatko ne loppuneet 12kk:n sisällä vai kolme vuotta sitten (vertaa Asuksen 2v tuki ja Samsungin 5v tuki). Kun eri haavoittuvuuksia alkaa kasaantumaan, niin potentiaalisia tietoturvauhkia on enemmän.Tätä mieltä itsekkin. Ostaahan jengi jokusen vuoden vanhoja luureja toristakin, ihan saa hyviä pariin sataan. Toki tietoturva on tärkeä, mutta on noita uhkia vastaan sovelluksiakin olemassa. Tämä, että muka pakko vaihtaa luuri kahden vuoden välein tietoturvien takia on sinänsä hölmöä ja ei edistä kestävää kehitystä. Ihan hyvin sillä luurilla pärjää, on vain halu vaihtaa. Jos puhelin jäkittää ja on hidas ni palauttaa vaikka tehdasasetukset ja pelaa taas.
Jos nyt saataisiin tuohon puhelinvalmistajille pakko sisällyttää tietoturva 3-5 vuotta ni se ehkä saisi jengin olemaan vaihtamatta luureja parin vuoden välein. Offtopic tässä.
Pitääpi mennä poweriin katsomaan jos siellä löytyisi tämä mallina. Dna, Elisa ja Gigantissa ei ollut ja vähän haluaisi testailla ennen ostoa.
Muuten, mikä firma sen toimitti? Että voikohan se näkyä jossain paketin seurannassa oman puhelinnumeron perusteella (jos numero on kirjattu toimitukseen).Ja vielä sellainen huomio, että mitään ilmoitusta, että tuo on matkalla, ei tullut. Myöskään mitään toimituksen aikataulua ei voinut valita, ukko vain pimputti kelloa klo 10 maissa paketti kourassa.
Takakuori ei ole tahmeantuntuinen, vaan ehkä enemmänkin "pehmeä" hiekkapaperi, joka ei ota yhtä hyvin kiinni. Saa muutkin yrittää selittää millaiselta se tuntuuKertoisiko joku luurin omaava tuosta takakannesta? 4 myymälää kiertänyt ja missään ei ole näytillä onko tuossa siis "grippi" sellainen mattapintainen mistä hyvä pitää kiinni. Tuollaisen nähnyt aikoinaan vain samsung galaxy s2:ssa. Parempaa tuntumaa ei ole sen jlk löytynyt. Yleensä muovikuoria tai sitten lasisia takakuoria, jotka ovat liukkaita kun saippua. Tätä voisi siis käyttöö ilman kuoria jos tuo pito hyvä.
Asuksen muoviseos tuntuu kädessä varsin erottuvalta. Allekirjoittaneen mielessä lähin vertailukohta mattapintaiselle ja kädessä erittäin pitävälle pinnalle on pahvi ja useimmista muovikuorista tuntuma erottuu huomattavasti. Pahvista poiketen muovikuori ei kuitenkaan tunnu missään nimessä heppoiselta ja allekirjoittaneen kädessä tuntuma on jopa miellyttävän pehmeä ja pitävä. Huomion arvoisena seikkana kuori kuitenkin kerää huomattavan helposti käytönjälkiä, joita voi olla vaikea saada katoamaan kokonaan.
Minulla näkyy postnordin seurannassa. Ruotsista paketti lähtenyt ja nyt tulossa Veddestassa.Muuten, mikä firma sen toimitti? Että voikohan se näkyä jossain paketin seurannassa oman puhelinnumeron perusteella (jos numero on kirjattu toimitukseen).
Jos ei näy eikä ole ennakkotietoa saapumisesta, niin aion kyllä olla etätöissä tässä jatkossakin.
Muuten, mikä firma sen toimitti? Että voikohan se näkyä jossain paketin seurannassa oman puhelinnumeron perusteella (jos numero on kirjattu toimitukseen).
Jos ei näy eikä ole ennakkotietoa saapumisesta, niin aion kyllä olla etätöissä tässä jatkossakin.
Postnord toimitti paketin myös täällä. Ehkäpä tuo olisi seurannassa näkynyt, mutta Postnordin sovellusta en ole asentanut ja Asus ei vinkannut lähettäneensä pakettia, niin en osannut seurata tuota mistään. No, hällä väliä kai, kun kone on nyt hyppysissä. Siirryin töissä käyttämään kyseistä Chromebookkia muistiinpanojen tekemiseen paperin sijasta. Kätevää kun saa ajatukset dokumenttiin ja merkinnät pohjakuviin sievemmin kuin tuhannen paperilapun kanssa säätäessä.Minulla näkyy postnordin seurannassa. Ruotsista paketti lähtenyt ja nyt tulossa Veddestassa.
Minulla näkyy postnordin seurannassa. Ruotsista paketti lähtenyt ja nyt tulossa Veddestassa.
Kiitos vinkistä! Asensin tuon Postnordin sovelluksen myöhään eilen illalla, lisäsin puhelinnumeron, laitoin varalta kaikki mahdolliset ilmoitukset vielä päälle ja nyt aamulla tuli ilmoitus, että lähetys on rekisteröity. Joten ainakin huomenna menen toimistollekin etäilyn ja paketin odottamisen sijaan.Postnord toimitti paketin myös täällä. Ehkäpä tuo olisi seurannassa näkynyt, mutta Postnordin sovellusta en ole asentanut ja Asus ei vinkannut lähettäneensä pakettia, niin en osannut seurata tuota mistään. No, hällä väliä kai, kun kone on nyt hyppysissä. Siirryin töissä käyttämään kyseistä Chromebookkia muistiinpanojen tekemiseen paperin sijasta. Kätevää kun saa ajatukset dokumenttiin ja merkinnät pohjakuviin sievemmin kuin tuhannen paperilapun kanssa säätäessä.
Hyvä tietää. Ei oo tosiaa mitää ilmotusta tullu itsellekkään, just pistin uutta spostia. Mutta joo ihmeiden aika ei ole ohi.
Ihmeiden aika ei ole ohi. Elokuun 24 päivä rekisteröin itseni chromebook kamppikseen ja tänään, heti 3 kk myöhemmin, on laite hyppysissä.
Asus on vaan hidas tällaisissa kokemukseni mukaan. Myös cashbackit kestävät joten kärsivällisyyttä vaaditaan. Varmaankin tässä ennakkotilaajien määrä yllättänyt.Eipä näy missää seurannas, eikä tullu vielä eilenkään, vaikka supportist sanoi et mut kone on lähteny ei toki tietenkää voinu seurantakoodia antaa. Ei oo kyllä näin surkeasti tyylii koskaa mitää mulle järjestetetty ku tämä homma. Noh ens viikolla toivottavasti.
Tää kyl selittää aikas hyvin sikäli menevät järjestyksessä mitä oletan. Itsehän tilasin heti kun vaan mitenkään kerkesin heti, kun gigantista sai ja sit heti kun postikusti toi paketin himaan nii välittömästi, mut mun hyväksyttii vasta 30.8. Turhauttavaa tää silti on, etenkin kun supportin äijä lupaili jo 3 viikkoa sit et lähtee tyylii tänää tai ens viikolla. Siitä on jo kauanAsus on vaan hidas tällaisissa kokemukseni mukaan. Myös cashbackit kestävät joten kärsivällisyyttä vaaditaan. Varmaankin tässä ennakkotilaajien määrä yllättänyt.
Minulla rekisteröinti hyväksytty 15.8. ja Chromebook näkyi Postnordin kännykkäsovelluksen tilausseurannassa 23.11. aamulla ja tuli 25.11. illalla. Kaverilla rekisteröinti hyväksytty 26.8. ja näkyi seurannassa 25.11. illalla mutta etenee varmaankin vasta viikonlopun jälkeen (EDIT: nyt saatu arvio, että saapuu 30.11. illalla).
Itsellä ei ole ZP9:n kanssa vastaavaa ongelmaa (tai näytönsuojaa) mutta Zenfone kutosessa oli, ja johtui juurikin lasisesta näytönsuojasta.Tämä nyt valikoitui puhelimeksi niin onkohan näytönsuojassa vika kun tuo ei pimennä näyttöä puhuessa? Asetus on kyllä päällä.
Tämä gimbal toiminto on kyllä aivan käsittämättömän hyvin toimiva. Huomaa tosi hyvin etenkin kun ottaa 60fps videota.Vuoden isoin sokkokameravertailu ja Zenfone 9 sai pronssia Pixeleiden jälkeen.
Pidän kyllä iloisena yllätyksenä, koska kameraa ei erityisesti kehuttu missään arvioissa.
Tuossa tulee kyllä ihan kameran syvyysterävyys vastaan. Lattiaa kun katsoo, niin ei voi olettaakaan, että purkin reunat olisivat terävät.Muuten olen Zenfone 9:n kameraan tyytyväinen mutta sisätiloissa käsittelyjälki on turhan voimakasta, jos valaistus ei ole ihan parhaasta päästä. Etenkin joulun aikaan tuli otettua paljon kuvia tunnelmavalaistuksessa, niin ihmisten kasvot menee helposti blurriksi. Vähän samaa ongelmaa on alla olevassa esimerkkikuvassa purkin reunoilla. Sellainen muistikuva, että jonkin päivityksen kohdalla käsittelyjälki voimistui ? XDA:n Gcam ketjussa on myös kritisoitu tuota vakio kameran jälkikäsittelyä
Syvyysterävyys siihen tietysti tulee mutta käsittelyjälki tekee purkin reunasta häilyvän. Yleensä kohteen pitäisi olla kuvattu tarkasti ja tausta ikään kuin suomennettu. Nyt se käsittelyjälki tekee purkin reunasta epäselvän.Tuossa tulee kyllä ihan kameran syvyysterävyys vastaan. Lattiaa kun katsoo, niin ei voi olettaakaan, että purkin reunat olisivat terävät.