Asus Zenfone 9 kokemuksia

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Asus julkaisi uuden Zenfone 9 heinäkuussa, ennakkotilaukseen puhelin saapui 28.7.

Asus Zenfone 9
Mobiili.fi, arvostelussa Asus Zenfone 9

Hieman specsejä

- Qualcom Snapdragon 8+ Gen 1 järjestelmäpiiri
- 8/16GB Ram, 128/256GB tallennus
- Kaksi nanosim muistikorttipaikkaa
- 2G/3G/4G/5G
- Wi-Fi 6 ja 6E, Bluetooth 5.2
- 4300mah akku, 30wat pikalatauksella
- 5,9 tuuman Samsungin AMOLED-näyttö 20:9-kuvasuhteella, 2400×1080 pikselillä, 120 hertsin virkistystaajuudella, HDR10+-laajasävyskaalan väritoistolla, kirkkaus 800 nitiä ja huippukirkkaus jopa 1100 nitiä, 240 hertsin kosketustunnistus, Corning Gorilla Glass Victus -lasi
- Stereo kaiuttimet
- Kaksi takakameraa, 50mpix pääkamera, 12mpix ultralaajakulmakamera, led kuvausvalo, videokuvaus 8k 24fps, 4K 30fps. Gimbal tyyppinen vakautus.
- 12mpix etukamera
- IP68 luokitus, vesi ja pölytiivis
- Paino 169g, mitat 146,5 x 68,1x 9,1
- Android 12

Asus lupaili tälle kaksi järjestelmäpäivitystä ja 2 vuotta tietoturvaa, joka on nykypäivänä aika heikko.

Aiemmin olen käyttänyt Sampan ja Oneplussan tuotteita, joskus omistin Sony Compact Z3 johon tykästyin puhelimen koon takia.
Siksi otin vakaaseen harkintaan tämän Asuksen uutuuden.
Puhelin saapui ennakkotilaukseen 28.7, vieläpä erinomaisella tarjouksella saaden kaupanpäälle Asus Chromebookin. No pakko oli tarttua tarjoukseen koska Chromebookki on ollut harkintalistalla, sekä vielä malli on irroitettavalla näppäimistöllä joten toimii myös tablettina. 30.8 tein ennakkotilauksen Proshopista, lähetys 5.8 ja puhelimen sain käsiini 9.8. Tein heti rekisteröinnin, mutta en avannut pakkausta, odottaen Asukselta saapuvan hyväksyntä viestin Bundlesta. Hyväksyntä saapui perjantaina, jolloin puhelin paketista auki ja testaamaan, MUTTA.

Puhelinta en saanut ensimmäistäkään kertaa Zenfone latauslogoa pidemmälle, kokeiltu latauksessa ja ilman. Annettu 5h pyörittää logoa, mutta tuloksetta käynnistys ei etene. Ei reagoi virtanapin painalluksiin millään tavalla, uudelleen käynnistyksen saa pakotettua VolumeUP+Power painiketta painamalla mutta edelleen vain jumiutuu latauslogoon. Puhelinta ei saanut edes sammumaan.

Puhelin takaisin pakkaukseen ja tein Asukselle RMA:n

Sunnuntaina 14.8 puhelin oli sammunut virran puutteeseen pyörittäessään latauslogoa Otin kuitenkin vielä puhelimen laatikosta ja nakkasin lataukseen, puhelin alkoi lataamaan herjaten lowbat. Painoin VolumeUp+Power näppäintä saaden bootloaderin auki. MITÄ IHMETTÄ, no sen kummemmin pääsin valikkoon ja ajoin tehdas asetukset. Tämän jälkeen puhelin käynnistyi mukisematta. Nyt pääsi kokeilemaan...

Käteen erittäin näppärän kokoinen, kevyt, käyttö erittäin sujuvaa yhdellä kädellä.
Puhelin toimii nyt muitta mukisematta ja laitetaan kokemuksia enemmän kun on käyttöä takana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Asus lupaili tälle kaksi järjestelmäpäivitystä ja 2 vuotta tietoturvaa, joka on nykypäivänä aika heikko.
Mun käsittääkseni Asus on kuitenkin ilmoittanut, että harkitsee jatkavansa päivityksiä mikäli puhelinta myydään tarpeeksi.

Itsehän odotan tätä edelleen Elisan listoille.
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Mun käsittääkseni Asus on kuitenkin ilmoittanut, että harkitsee jatkavansa päivityksiä mikäli puhelinta myydään tarpeeksi.

Itsehän odotan tätä edelleen Elisan listoille.
Näin minäkin jostain luin, ja ainakin muualla Euroopassa on tainnut ihan hyvin kaupaksi mennäkin. On saanut hyvää suitsutusta arvosteluissa. Vaihtoehto compactina puhelimena vetää vertoja joka ei halua Applen tuotteita.

Nyt päivä vaihtelevaa käyttöä takana. Nettiä, videota, puheluita, ja kuvia räpsinyt. Ei ole tullut softassa lagitusta yms. Akun kesto on yllättänyt. Sunnuntaina latailin akun täyteen ja nyt aamulla (tiistai) nakkasin laturiin. Peruskäytössä helposti akunkesto yli 2 päivää. Varsinkin meikäläisellä joka ei nyt puhelimella pelaile hirveästi ja katson videot ennemmin tietokoneella/tabletilla.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
153
Kai tää on pakko hommata. Ainoa puhelin joka riittävän kompakti, 120hz näyttö, ei ole niin liukas että joutuu kortsulla pilaamaan ja riittävän puhdas android. Sysipaska päivityslupaus vaan lähes dealbreaker.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Onko porukalla ollut ongelmia puheluiden kanssa? Monet on valitellu että jos itse soittavat niin kuulokeääni rätisee ja pätkii mutta saapuvissa puheluissa ääni olisi täysin puhdas/kunnossa.
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Onko porukalla ollut ongelmia puheluiden kanssa? Monet on valitellu että jos itse soittavat niin kuulokeääni rätisee ja pätkii mutta saapuvissa puheluissa ääni olisi täysin puhdas/kunnossa.
Muutaman kerran on käynyt mainitsemallasi tavalla, puhelimen uudelleen käynnistys on korjannut. Tämä ongelma oli alussa muutaman kerran. Alku viikosta tuli uusin päivitys ja sen jälkeen en ole "vikaan" törmännyt.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Tänään otin ZenFone 9:n käyttöön, niin kauheana ei vielä kokemuksia ole. Henk. koht. tykkään muovisesta takakuoresta enemmän kuin ZenFone 8:n lasisesta. Pito on parempi vaikka puhelin muuten on kulmikkaampi. Kylkeen sijoitettu sormenjälkilukija on itselle myös mieluisampi kuin näytönalainen. Näytön saa avattua siinä samalla, kun vetää luurin taskusta eikä tarvi sateella ensimmäisenä pyyhkiä näyttöä kuivaksi tai pelätä näytönalaisen lukijan "blastausta" pimeässä huoneessa. Ilmoitusvalon puuttuminen on sitten isoin miinus edeltäjään.

VoLTE:n toiminta DNA:lla oli positiivinen yllätys, kun ZenFone 8:n kohdalla siinä meni vuosi julkaisusta. Ehkä palaute meni kerrankin perille ja ovat ottaneet Asuksen luurit listoille?
Onko porukalla ollut ongelmia puheluiden kanssa? Monet on valitellu että jos itse soittavat niin kuulokeääni rätisee ja pätkii mutta saapuvissa puheluissa ääni olisi täysin puhdas/kunnossa.
Ei ole ainakaan tämän päivän osalta tullut vastaan. Pari puhelua oli suuntaansa. Asensin kaikki päivitykset ennen käyttöönottoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Tänään saapui puhelin ja on nyt käytössä. Ihan kaikkia asetuksia yms. en ole vielä ehtinyt hiomaan kohdalleen, mutta tuo fyysinen koko on kyllä ihan mahtavuutta Zenfone 6:n jälkeen. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi tuota isompaa luuria :cigar2:
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Kyllä kun tätä on parisen viikkoa jo käyttänyt, niin ei tee mieli palata enää isompiin. Nättiä käyttää yhdellä kädellä ja mahtuu taskuun kuin taskuun. Tänään pitkästä aikaa puhelussa tapahtui niin, että toinen osapuoli kuuli ääneni robottiäänenä, mutta pian palautui normaaliksi. Muutoin toimivuus, nopeus ja käyttö erittäin hyvällä tasolla. Ei oikeastaan osaa kaivata langatonta latausta, koska yhdessäkään aiemmin omistamassani puhelimessa sitä ei ole ollut.
Toiseksi myös kädessäni on Galaxy Watch 4 ja siihen ei kaikkia ominaisuuksia nyt saa toimimaan kun puhelin ei ole Samsung...
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
211
Täällä puhelin ollut nyt myös käytössä viikon verran. Vähän aikaa menee kyllä totutellessa pieneen kokoon useamman ison luurin jälkeen, etenkin kun oma käsi on melko iso. Taidan kuitenkin enemmän tykätä tästä kompaktista koosta kuin isommasta. Otin puhelimen punaisena ja onhan tuo nyt seksikäs. Takakuoren materiaali on miellyttävä, joskin ainoa huolenaihe on miten pitkään tuo pysyy siistinä. Akunkesto on ollut hyvä: n. 7 tunnin SOT ja lataukseen on tarvinut laittaa joka toinen päivä. Näytön maksimikirkkaus voisi ehkä aurinkoisella säällä ulkona olla hitusen kirkkaampi, mutta ei mielestäni siltikään huonoimmasta päästä. Stereokaiuttimet ovat oikein hyvä lisä, vaikka ajattelin aiemmin, että turha ominaisuus. Yllättävän paljon se tuo lisää kun jotain videota katselee puhelimella.

Kerran oli taskutila pettänyt ja puhelin oli availlut sovelluksia jne taskussa, mutta en tiedä oliko tuo vain kertaluontoinen juttu.

Kaiken kaikkiaan erittäin hyvät fiilikset puhelimesta ainakin näin lyhyen käyttökokemuksen perusteella.

Chromebookin rekisteröinti meni myös läpi ja sähköpostin mukaan tuo pitäisi 14.9. mennessä saapua.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Akun kesto ZenFone 9:ssä on ainakin omalla käytöllä huomattavasti parempi kuin edeltäjässä. ZenFone 8:lla kahden päivän yli pääsi 4-5h SOT ajoilla mutta ZenFone 9:llä kaksi päivää ei ole mikään ongelma edes yli 8h SOT ajoilla. Akku on kasvanut 4000->4300mAh mutta isoin syy lienee TSMC:n prosessiin siirtyminen järjestelmäpiirissä.
Screenshot_20220830-220747_Settings.jpg
 
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
5
Mitäs kautta porukka on tätä puhelinta hommannut? Itse taisin tehdä virheen kun Powerin kautta tilasin 29.7 eikä puhelinta taida tulla varastoon koskaan. Varaston täydennys päivämäärä on vaihtunut jo varmaan kuusi kertaa ja tänään hyppäsi jo 16.9 asti...tekisi melkein mieli perua ja käydä hakemassa jostain muualta mutta sittenpä jää chromebookki välistä jos niitä enää edes on.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
211
Mitäs kautta porukka on tätä puhelinta hommannut? Itse taisin tehdä virheen kun Powerin kautta tilasin 29.7 eikä puhelinta taida tulla varastoon koskaan. Varaston täydennys päivämäärä on vaihtunut jo varmaan kuusi kertaa ja tänään hyppäsi jo 16.9 asti...tekisi melkein mieli perua ja käydä hakemassa jostain muualta mutta sittenpä jää chromebookki välistä jos niitä enää edes on.
Nimenomaan Powerin kautta tilasin. Tilauspäivä oli 31.7. Kyselin heidän chatin kautta muistaakseni 19.8. että onko tietoa milloin puhelinta olisi varastossa, ja sanoivat silloin että puhelin oli juuri lähetetty Ruotsin varastosta minulle. Puhelimen sain sitten 24.8.

Laita vaikka sen chatin kautta ensin viestiä ja tiedustele tilauksesi tilaa.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Mitäs kautta porukka on tätä puhelinta hommannut? Itse taisin tehdä virheen kun Powerin kautta tilasin 29.7 eikä puhelinta taida tulla varastoon koskaan. Varaston täydennys päivämäärä on vaihtunut jo varmaan kuusi kertaa ja tänään hyppäsi jo 16.9 asti...tekisi melkein mieli perua ja käydä hakemassa jostain muualta mutta sittenpä jää chromebookki välistä jos niitä enää edes on.
Minulle tuli Powerista aiemmin, vaikka tilasin myöhemmin. Mitä väriä tilasit?

Itse tilasin päivällä 2.8. (musta 8/128 GT) ja sain hakea myymälästä 10 päivää myöhemmin eli 12.8. Rekisteröin Asuksen sivulla heti (kuitti ja IMEI) ja illalla 15.8. tuli ilmoitus hyväksytystä Chromebookista, jonka pitäisi saapua noin 1 kk:n päästä. Silloin kun tilasin, ei Powerissa ollut muuta kuin tuota mustaa väriä tilattavana. Seuraavana päivänä tuli muitakin listoille.

Vinkkasin oman tilauksen jälkeen kaverille bundlesta, jotta hänkin ehtisi (kun vaikutti siltä, että on rajoitettu erä, sillä Asuksen sivulla oli "...niin kauan kuin tavaraa riittää."). Hän tilasi 2.8. illalla Gigantista (punainen 8/128 GT), joka saapui 25.8. ja rekisteröitiin Asuksen sivulla aamulla 26.8. Vielä illalla tuli tieto, että hyväksytty ja saa Chromebookin joskus lokakuussa.

EDIT: tarkennettu kommenttia rajoitetusta erästä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Koteloa etsiville: Tilasin puhelimeen näytön suojaksi lompakkokotelon suojakalvotukusta. Lähes vastaavaa koteloa olisi mytrendyphonessakin, mutta ei ollut varastossa. On jotain ekonahkaa ja vaikuttaa ihan OK:lta. On kaksi pientä magneettista suljinläpyskää, joka vaikuttaa oikeastaan paremmalta kuin yksi isompi. Siihen koteloon ei nyt mahdu kovin montaa korttia, kun pienellä puhelimella on aika pieni kotelokin, mutta kolme tärkeintä korttia sain mahtumaan, joista harvimmin käytetty piti survoa setelitaskuun. :)
 
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
5
Minulle tuli Powerista aiemmin, vaikka tilasin myöhemmin. Mitä väriä tilasit?

Itse tilasin päivällä 2.8. (musta 8/128 GT) ja sain hakea myymälästä 10 päivää myöhemmin eli 12.8. Rekisteröin Asuksen sivulla heti (kuitti ja IMEI) ja illalla 15.8. tuli ilmoitus hyväksytystä Chromebookista, jonka pitäisi saapua noin 1 kk:n päästä. Silloin kun tilasin, ei Powerissa ollut muuta kuin tuota mustaa väriä tilattavana. Seuraavana päivänä tuli muitakin listoille.

Vinkkasin oman tilauksen jälkeen kaverille bundlesta, jotta hänkin ehtisi (kun vaikutti siltä, että on rajoitettu erä, sillä Asuksen sivulla oli "...niin kauan kuin tavaraa riittää."). Hän tilasi 2.8. illalla Gigantista (punainen 8/128 GT), joka saapui 25.8. ja rekisteröitiin Asuksen sivulla aamulla 26.8. Vielä illalla tuli tieto, että hyväksytty ja saa Chromebookin joskus lokakuussa.

EDIT: tarkennettu kommenttia rajoitetusta erästä
Nimenomaan tilasin tuon saman mustan 8/128 mallin. Chattiin laitoin kyselyä niin vastauksena oli vaan että aikaisintaan 13.9 voi EHKÄ saada. Melko käsittämätöntä arpapeliä taitaa olla tämä saatavuus...
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Nimenomaan tilasin tuon saman mustan 8/128 mallin. Chattiin laitoin kyselyä niin vastauksena oli vaan että aikaisintaan 13.9 voi EHKÄ saada. Melko käsittämätöntä arpapeliä taitaa olla tämä saatavuus...
Tuo on kyllä outoa. Jos aiot kysellä Powerista lisää, että mikä vaikuttaa, niin minä maksoin netissä tililtä (ei VISA tms.) ja valitsin noudon ison kauppakeskuksen Powerista pk-seudulla ja tosiaan meni vain 10 päivää. Mutta maksu- tai toimitustavalla ei pitäisi olla merkitystä.
 
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
5
Tuo on kyllä outoa. Jos aiot kysellä Powerista lisää, että mikä vaikuttaa, niin minä maksoin netissä tililtä (ei VISA tms.) ja valitsin noudon ison kauppakeskuksen Powerista pk-seudulla ja tosiaan meni vain 10 päivää. Mutta maksu- tai toimitustavalla ei pitäisi olla merkitystä.
Heh, itsekin maksoin suoraan tililtä ja valitsin myös noudon paikkakunnan Powerista. Ei taida vaan tuotetta riittää tänne Keski-Suomeen vaan kaikki revitään käsistä jo pk-seudulla rahdin tullessa Melkeinpä mikä vaan väri alkaisi kelpaamaan tässä kohtaa mutta eipä taida muitakaan värejä olla varastossa vielä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Toisaalta nää saatavuusongelmat on hyvä merkki siitä, että luuri käy kaupaksi yli odotusten. Jotain huhuja on jo kuulemma liikkeellä siitä, että Asus on päättänyt jatkaa ohjelmistopäivityksiä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Laitoinpas nyt itsekkin tämän tilaukseen, versiona musta ja 8/256gb. Olin jo kallistumassa tuohon tulevaan Sonyyn mutta tämä oli/on melko varmasti edullisempi. Ainoa miinus tässä mielestäni on langattoman latauksen puute. Te muut tämän hankkineet ette vissiin lataile langattomasti muutenkaan?
Toimitusaika tällä on 14.9, saattaako paljonkin venyä?
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
283
Laitoinpas nyt itsekkin tämän tilaukseen, versiona musta ja 8/256gb. Olin jo kallistumassa tuohon tulevaan Sonyyn mutta tämä oli/on melko varmasti edullisempi. Ainoa miinus tässä mielestäni on langattoman latauksen puute. Te muut tämän hankkineet ette vissiin lataile langattomasti muutenkaan?
Toimitusaika tällä on 14.9, saattaako paljonkin venyä?
Katoitko olisiko lähettyvillä gigantissa saatavilla, kun näytti olevan -23% tarjouksessa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Te muut tämän hankkineet ette vissiin lataile langattomasti muutenkaan?
Eipä ole ollut moiselle koskaan tarvetta. Tässä tuntuu akku kestävän kyllä mainiosti. Eilen aamulla otin latauksesta 100% varauksella ja nyt on 10% jäljellä. Tän pari tuntia ennen lataukseen laittoa pärjää vielä hyvin.
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Katoitko olisiko lähettyvillä gigantissa saatavilla, kun näytti olevan -23% tarjouksessa
Heh, ALE siellä Gigantissa on synttäreiden kunniaksi Android puhelimista, mutta Asusta myydään vain verkossa ;)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Katoitko olisiko lähettyvillä gigantissa saatavilla, kun näytti olevan -23% tarjouksessa
Ei ollut toises Tampereen Gigantissa ainakaan näytillä joten vähän sokkona ostin mutta uskon saavani hyvän pikkupuhelimen, hyvin palvelleen S10e:n tilalle. Siitä onkin piiiitkä aika kun on ollut jotain muuta kuin Samppaa. Saikos tiedostot helposti siirrettyä tähän?
Hyvä tietää että akunkesto on pitkähkö. Muuten, oliko tässä paljonkin bloatti pas...a vai millain poikkeaa Sampasta? Onko 8gb ram kuinka täynnä heti? Mihin oikeasti tarvii tuota 16gb ramia, onko siitä jotain käytännön hyötyäkin vs 8gb :rolleyes:
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Eipä ole ollut moiselle koskaan tarvetta. Tässä tuntuu akku kestävän kyllä mainiosti. Eilen aamulla otin latauksesta 100% varauksella ja nyt on 10% jäljellä. Tän pari tuntia ennen lataukseen laittoa pärjää vielä hyvin.
Minulla on akku 52% nyt ke-aamuna klo 10 ja olin ladannut viimeksi ma-aamuna viiden ja seitsemän välillä 100 prosenttiin. On tosin ollut näin arkena nämä kaksi vuorokautta melko kevyellä käytöllä ja lisäksi minulla on klo 23:00-6:30 virransäästö päällä automaattisesti.

... Saikos tiedostot helposti siirrettyä tähän?
Hyvä tietää että akunkesto on pitkähkö. Muuten, oliko tässä paljonkin bloatti pas...a vai millain poikkeaa Sampasta? Onko 8gb ram kuinka täynnä heti? Mihin oikeasti tarvii tuota 16gb ramia, onko siitä jotain käytännön hyötyäkin vs 8gb :rolleyes:
Käyttöönotossa tarjoaa asetuksien ja tiedostojen siirtoa vanhasta. Myös saa samat ohjelmat, puheluhistorian ja tekstiviestit. Jos vanhassakin on USB-C, niin mukana tulleen laturin USB-johdolla kännykät vaan kiinni toisiinsa. Vaihtoehtona palautus myös Google-tilin backupin kautta, mutta sitä en kokeillut. Minulla tuli samalla vanhasta puhelimesta joku sen oma (ja turha) sovellus, mutta poistin sen kun huomasin.

Kokemuksieni sekä lukemieni arvostelujen mukaan ASUS on bloatin suhteen parhaiden joukossa. Minusta tuossa ei ole mitään turhaa hidastamassa ja häiritsemässä käyttöä. Joskus olin muuten saanut Sampan työsuhdepuhelimeksi, mutta muutaman kuukauden jälkeen luovuin siitä ja palasin omaan vanhaan Sonyn puhelimeen. Ja kun neljä vuotta sitten keksin, että Asuksella on puhelimiakin ja löysin Zenfone 5Z:n, on puhelimeni merkki ollut selvä. Nyt päivitys 5Z:sta 9:iin. :)
 
Liittynyt
08.05.2021
Viestejä
13
Erittäin älyttömän pieni ja ihmeellinen nitpick ellei ole tietoinen valinta Asukselta. Ostin omani "ekassa aallossa", värinä punainen. Tyttöystäväni osti sinisen maanantaina Gigantin -23% alennuksesta. Hänen luurin mukana tullut suojakuori on erilainen, paksumpi ja pinnoitettu, sellainen että sitä voisi oikeasti käyttää, omani on ohut kiiltävää mustaa muovia oleva läpyskä. Sainko virheellisen kuoren mukaan vai muilla samoja kokemuksia?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Itselle tuli sama kuin yllä. Puhelin on punainen ZenFone 9 8/128Gt (tilattu 3.8.).
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Oliko näissä jokin kalvo/lasi valmiina? Jos ei niin millasia kannattaisi ostaa näytön suojaksi? Oliko tuo takakuori mistään kotoisin vai pitäisikö senkin tilalle ostaa joku parempi?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
211
Onko muut saaneet vielä Chromebookia? Onko näkynyt mitään muuta sähköpostia kuin se, jossa kerrotaan, että kampanja hyväksytty ja saat laitteesi päivään x mennessä?

Mulla luki, että pitäisi 14.9. mennessä saapua, mutta ei ole näkynyt, mikä nyt ei sinänsä yllätä. Ei vaan ole tosiaan mitään lisäinfoa tuosta tullut.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Onko muut saaneet vielä Chromebookia? Onko näkynyt mitään muuta sähköpostia kuin se, jossa kerrotaan, että kampanja hyväksytty ja saat laitteesi päivään x mennessä?

Mulla luki, että pitäisi 14.9. mennessä saapua, mutta ei ole näkynyt, mikä nyt ei sinänsä yllätä. Ei vaan ole tosiaan mitään lisäinfoa tuosta tullut.
Ei ole tullut Chromebookkia eikä mitään informaatiota vahvistusviestin jälkeen. Laitoin kamppanjan järjestäjälle tänään viestiä asiasta (aktionspromotion.de). Katotaan, mitä vastaavat.

Edit: Vastaus alla, pitää kuulemma olla kärsivällinen
Good day,

Thank you for your inquiry.

Due to high demand, there is a delay in delivery of your ordered goods.

We are working at full speed to ship your order as soon as possible, so please be patient.

We apologize for the long waiting time.

If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Mielenkiintoinen ongelma esiintyi äsken, enkä oikein tiedä mikä sen ns. laukaisi.

Soitin puhelun, ihan normaalin siis, lankanumeroon. Vastauksen kuultuani laitoin luurin kaiuttimen päälle mutta sepäs ei sanonutkaan yhtään mitään. Myöskään kuuloke ei enää toiminut vaikka kaiuttimen otti pois päältä. Kokeilin tätä pari-kolme kertaa peräkkäin. edit: vastapuoli kyllä kuuli minua.

Luurin buuttaus poisti ongelman. Jonkinlainen softabugihan tuon oli pakko olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Uusi firmware saatavilla, WW-32.2040.2040.23 on versio. Sisältää korjauksia mm. kameran toimintaan. Itse latasin suoraan Asuksen sivuilta, OTA-päivitykset tulevat sitten joskus kun tulevat.
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
622
Onko porukalla ollut ongelmia puheluiden kanssa? Monet on valitellu että jos itse soittavat niin kuulokeääni rätisee ja pätkii mutta saapuvissa puheluissa ääni olisi täysin puhdas/kunnossa.
Kaksi puhelinta ostettu pari viikkoa sitten ja molemmissa samaa ongelmaa. Eli puhelut pätkii randomisti, kun itse soittaa. Viimesin OTA-päivitys on asennettu. Toivottavasti tähän tulisi korjaus asap tai pitää harkita palauttamista.
Edit. Lisäyksenä vielä että muuten ihan loistava puhelin tässä kokoluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
211
Mä olen huomannut nyt sellaista bugia, että kun olet käyttänyt puhelinta, laitat virtapainikkeesta näytön kiinni ja lasket puhelimen pöydälle, niin puhelin saattaa itsekseen hetken päästä avata kameran. Ei tee tätä todellakaan joka kerta, mutta sanotaanko että kerran päivässä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Mä olen huomannut nyt sellaista bugia, että kun olet käyttänyt puhelinta, laitat virtapainikkeesta näytön kiinni ja lasket puhelimen pöydälle, niin puhelin saattaa itsekseen hetken päästä avata kameran. Ei tee tätä todellakaan joka kerta, mutta sanotaanko että kerran päivässä.
Oletko sattumoisin aktivoinut eleen, joka aukaisee kameran virtapainikkeen (eli smartnäppäimen) tuplaklikkauksella? Jos se on aktivoituna, niin saattaisi selittää kameran käynnistymisen vahingossa.
Onko porukalla ollut ongelmia puheluiden kanssa? Monet on valitellu että jos itse soittavat niin kuulokeääni rätisee ja pätkii mutta saapuvissa puheluissa ääni olisi täysin puhdas/kunnossa.
Muutaman kerran on käynyt mainitsemallasi tavalla, puhelimen uudelleen käynnistys on korjannut. Tämä ongelma oli alussa muutaman kerran. Alku viikosta tuli uusin päivitys ja sen jälkeen en ole "vikaan" törmännyt.
Kaksi puhelinta ostettu pari viikkoa sitten ja molemmissa samaa ongelmaa. Eli puhelut pätkii randomisti, kun itse soittaa. Viimesin OTA-päivitys on asennettu. Toivottavasti tähän tulisi korjaus asap tai pitää harkita palauttamista.
Itse en ole saanut tätä bugia aikaiseksi, vaikka yritin ihan asioikseni soittaa vaimon puhelimeen testimielessä. Tuleeko bugi esille riippumatta siitä, onko VoLTE/WiFi-puhelu tai ns. normipuhelu? Voisiko vika olla jotenkin operaattoriin liittyvä. Itsellä on DNA ja VoLTE sekä WiFi-puhelut käytössä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
211
Oletko sattumoisin aktivoinut eleen, joka aukaisee kameran virtapainikkeen (eli smartnäppäimen) tuplaklikkauksella? Jos se on aktivoituna, niin saattaisi selittää kameran käynnistymisen vahingossa.
Minulla on tuolle tuplaklikkaukselle asetettu Google Assistant, eli ei pitäisi olla siitä kiinni.

Lukitusnäytössä kylläkin on kameralle kuvake oikeassa alareunassa, eli voisikohan olla niin, että jotenkin vahingossa tuota tulee hipaistua samalla kun puhelinta laskee pöydälle :hmm:
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
622
Itse en ole saanut tätä bugia aikaiseksi, vaikka yritin ihan asioikseni soittaa vaimon puhelimeen testimielessä. Tuleeko bugi esille riippumatta siitä, onko VoLTE/WiFi-puhelu tai ns. normipuhelu? Voisiko vika olla jotenkin operaattoriin liittyvä. Itsellä on DNA ja VoLTE sekä WiFi-puhelut käytössä.
Normipuhelut tosiaan ja Elisa käytössä. VoLTE päällä. Täytyy vielä koittaa muutella noita 4g/5g verkkoja ja muita asetuksia.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Välillä jää joku ohjelma loopiksi päälle pois vaikka sulkisi sen. Lopulta virtanapista ku painaa ni loppuu. Harvemmin tulee.

Ehkä ärsyttävin "ongelma" on kun kirjoittaa viestiä ni tuntuu et vähä välii joku, ainakin A kirjain tulee tuplana vaikka ihan varmasti vain kerran sitä painat.

Onko muilla samaa?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Välillä jää joku ohjelma loopiksi päälle pois vaikka sulkisi sen. Lopulta virtanapista ku painaa ni loppuu. Harvemmin tulee.

Ehkä ärsyttävin "ongelma" on kun kirjoittaa viestiä ni tuntuu et vähä välii joku, ainakin A kirjain tulee tuplana vaikka ihan varmasti vain kerran sitä painat.

Onko muilla samaa?
Mitä tarkoitat sulkemisella? Sovelluksiahan ei kannattaisi erikseen pyyhkiä pois esim. viimeisimmät sovellukset näkymästä. Se ei varsinaisesti sulje sovellusta vaan pyyhkii sen välimuistista. Sovelluksen sulkeminen onnistuu asetuksista "Pakota lopetus" kohdasta.

Toki eri asia, jos joku sovellus bugittaa ihan kunnolla ja vie jatkuvasti akkua. Itsellä ei ole tullut sellaista vastaan ja akku kestää tyypillisesti kaksi päivää (8h SOT).
Ehkä ärsyttävin "ongelma" on kun kirjoittaa viestiä ni tuntuu et vähä välii joku, ainakin A kirjain tulee tuplana vaikka ihan varmasti vain kerran sitä painat.
Itsellä tuli alkuun virheitä ja tuplaklikkauksia kirjoittaessa ZenFone 8:lla, kun siirryin isompaan puhelimeen XZ1 Compactista. Kokoon kuitenkin tottui eikä alun jälkeen ongelmia enää ollut. ZenFone 9:n kanssa näitä ei ole ollut, kun koko sama.

Kannattaa ehkä tsekata vielä, ettei ole hansikastila päällä. Se lisää kosketusherkkyyttä ja saattaa aiheuttaa kuvailemasi ongelman.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Mitä tarkoitat sulkemisella? Sovelluksiahan ei kannattaisi erikseen pyyhkiä pois esim. viimeisimmät sovellukset näkymästä. Se ei varsinaisesti sulje sovellusta vaan pyyhkii sen välimuistista. Sovelluksen sulkeminen onnistuu asetuksista "Pakota lopetus" kohdasta.

Toki eri asia, jos joku sovellus bugittaa ihan kunnolla ja vie jatkuvasti akkua. Itsellä ei ole tullut sellaista vastaan ja akku kestää tyypillisesti kaksi päivää (8h SOT).

Itsellä tuli alkuun virheitä ja tuplaklikkauksia kirjoittaessa ZenFone 8:lla, kun siirryin isompaan puhelimeen XZ1 Compactista. Kokoon kuitenkin tottui eikä alun jälkeen ongelmia enää ollut. ZenFone 9:n kanssa näitä ei ole ollut, kun koko sama.

Kannattaa ehkä tsekata vielä, ettei ole hansikastila päällä. Se lisää kosketusherkkyyttä ja saattaa aiheuttaa kuvailemasi ongelman.
Tuohon ensimmäiseen, siis se teki niin että meni vaikka sovellus Smartum auki itestään, sitten suljin sen Ympyrä näppäimestä milloin palasi ns työpöydälle, sitten koskematta käynnisti taas Smartumin jne jne. Kunnes painoin virtanäppäintä. Outo juttu, välillä.

Toiseen: Juu hansikastilan olen laittanut päälle tarkoituksella, toimii hanskat kädessä TOSI hyvin, kuin hanskat ei olisikaan kädessä. Siitä suuri plussa. Tarviikin koittaa ottaa se pois päältä. Niin ja tämähän on ehkä karvan verran isompi kuin S10e eli tässähän mentiin isompaan puhelimeen. Toki nyt totuttelunkin piikkiin voi mennä mutta ärsyttävää sekin koska uusi ja ei Samppa...

E1: Otin hanskatilan pois päältä, ehkä auttaa mutta ainakin nihkeäksi meni käyttö hanskalla. Niin ja jokin Optimized päivitys tuli just ladattua :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 067
Tänään tuli pyyntö täyttää uusi lomake Chromebookkiin liittyen ja kuulemma kahdessa viikossa pitäisi tulla perille tietojen syöttämisestä.

Sitten huomasin erikoisen bugin. Jos puhelimet animaatiot laittaa pois päältä (asetukset>näyttö>animaation nopeus), niin split screen lakkaa toimimasta. Ilmeisesti kyseessä on laajempi bugi Androidissa, kun Pixeleissä myös ollut vastaavaa. Tämä vain tiedoksi, jos joku tuskaillut ongelman kanssa.
Screenshot_20221010-202138_ASUS_Launcher_1.jpg

Screenshot_20221010-202153_Settings_1.jpg
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Onkos kukaan saanu vielä tuota bundle "läppäriä" ?. Sama lomake piti itselläkin täyttää tässä pari viikkoa sitten muttei mitään ole kuulunut eikä esim seurantanumeroa tullut vaikka sitä tässä kysyin (siihen ei vastattu)
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
638
Onkos kukaan saanu vielä tuota bundle "läppäriä" ?. Sama lomake piti itselläkin täyttää tässä pari viikkoa sitten muttei mitään ole kuulunut eikä esim seurantanumeroa tullut vaikka sitä tässä kysyin (siihen ei vastattu)
Ei ole tullut ei, tuntuu olevan tiukassa saada tämä "kylkiäinen"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom