Asunnon vuokraaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHMK
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin tämän olevan parempi paikka kertoa asiani. Pahoittelut jos olen eksynyt.

Tuossa perkeleen naapurit ketjussa on pitkään ollut esillä omat ongelmani romanien ja muiden jantterien kanssa. Tässä nyt muutin toiseen paikkaan Tampereen sisällä.
Vuokranantaja n. 65 (ehkä vanhempi) nainen on todella mukava ja hyvin periaatteen nainen. Tultiin juttuun heti, kun ekan kerran tavattiin.
Ennen muuttoa olin toisen henkilön kanssa kurkannut asunnon ja nyt vuokrarouvan kanssa ennen muuttoa kävin toisella kertaa enemmän ja laajemmin.
Yksi asia, mistä en suaraan sanonut, mutta ilmoitin, kun vintillä oli edellisen edellisen vuokralaisen siis aivan täysin jotakin puupaskaa jäänyt. Siellä oli joku puuloota, lautoja yms, että nämä tulevat poistumaan mun aikana helvettiin. Tähän hällä ei ollut mitään vastaan, mutta toivoi, että lajittelisin kummiskin nämä jätteet oikein. Sanotaan näin, että mieli tekisi suorilta tuommoinen turha jäte "heittää kurvissa vittuun", mutta koitan ne roskikseen heittää. Eriasia sitten onko juuri oikea. Energiajätettä kait ovat.
Toinen asia. Vaatehuoneen perällä on täällä tehdyn remontin jäljiltä laattoja, joita ei saanut heittää pois. Joo eineny hirveesti tilaa viä, mutten ihan vaatehuoneessani niitä tuu pitämään ja aattelin ne siirtää vintille edestäni. Samalla löysin kaapesta entisten asukkaiden SER-jätettä ja ne lentää duunipaikan SER-roskikseen kyllä.
Selvästi rouvalla ikä on yksi ongelma, kun asuntoa ja asioita esitellessä ei oikein tuo tapa, mitenkä asiat tehtiinkään muistunut kunnolla, mutta tajusin kummiskin etupeltoon, kuinka esim. lasi-ikkunan saa auki. Tässä kohdin aloin pohtimaan sitä, että kun muutamat etukäteen olleet ongelmat täällä on kyllä, niin tuleeko vanhuuden tms vuoksi sitten unohduksia ja ne kaatuvat minun syyksi. Noh turhaan kait yliajattelen tuommoisia.
Yksi asia vielä, että kuulemma asuntoon on teetty vain kaksi avainta. Sain yhden ja hällä pysyi yksi. Kysyin kyllä, että saisinko itselleni toisen, koska sille tulee olemaan tarvetta. Sellainen piti tilata ja kerettiin puhumaan kumpi maksaa ja mitä (mielestäni se ei kyllä minun vastuulla olisi ollut, mutta sovittiin, että maksan pantin ja jos avain tallessa, iin poismuuttaessani saisin pantin takaisin.) Kaskummaa viikko eteenpäin, niin avain olikin valmiiksi jo.
Ehkä tämän pitkän viestin perustelu oli se, että vähän ikävä jättää mulle ny entisten asukkaiden paskaks siivottavaksi ja kaappeihin remonttiromua ja muuta turhaa SER-jätettä. Muuten kyllä hommat hoitunut tähän asti todella hyvin ja uskon kyllä hoituvankin :thumbsup: .

Jos lukitusjärjestelmä ei ole uusinta uutta voi avaimia teettää kuka vain, ei ne suutarit lupia kysele.

Katsot vain että ei ole virallinen lukkoliike vaan sellainen pienempi kioski.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 534
Jäsenet
76 773
Uusin jäsen
Tomppu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom