Asunnon ostaminen ja asuntolaina

Asuntolainaa kilpailutettu viime viikkojen aikana useamman pankin kanssa, asiakkuus tällä hetkellä OP:n ja Nordean kanssa entuudestaan. Lainamäärä tulee olemaan n. 280k€ tienoilla.

OP: Vanhempi rouva lainaneuvottelijana, kovasti voivotteli ja oli niin paljon kaiken maailman kysymysmerkkejä ilmassa hänen mielestään. Ekassa tarjouksessa oli vielä kiinteä korko 5v lyöty sisään, vaikka tästä ei ollut mitään puhetta lainaneuvottelussa, marginaali 0,413%. Jäi todella paska maku suuhun ja tekis mieli vaihtaa pankkia vaan tän takia.

Nordea: Mukava lainaneuvottelija ja piti selvästi hyvin potentiaalisena asiakkaana, marginaali 0,38%. Kuitenkin yrittävät väkisin vääntää ehdoiksi, että pitäisi ruveta heille rahastosäästäjäksi. Lisäksi vielä kaikki nämä Nordean ongelmat korttien ja verkkopankin kanssa vähän väliä epäilyttää..

Danske Bank: Asiallinen kokenut lainaneuvottelija ja piti myös selvästi potentiaalisena asiakkaana. Marginaaleissa kuitenkin eroja 12kk euriborille 0,36% ja 3kk euriborille 0,42%, nämä siis Akavalaisena.Uutta tarjousta 3kk euriborille yritin kysellä, mutta en ole vielä saanut. Ei myöskään mitään kokemusta Danskesta, moni netissä haukkuu heidän verkkopankin ja aspan versus OP ja Nordea?

Ålandsbanken: Myöskin mukava kokemus kaikkinensa. Marginaali 0,45% ja alempaan ei kuulemma pysty, tähän pitäisi myös vielä ottaa 12€kk/hlö Premium asiakkuus. Kuulostaa melko tyyriiltä mutta asiakaspalvelusta paljon posiitivisia kuulopuheita. Toki tuolla marginaalilla n. 3k€ kalliimpi kuin esim. Nordea.

Kannattaako vielä yrittää Aktiaa tai Säästöpankkia näiden jälkeen vai olisiko tästä joku valittava? Kokemuksia Danske Bankista, onko niin huono kuin Suomi24 ja vauva.fi antaa ymmärtää?
 
Asuntolainaa kilpailutettu viime viikkojen aikana useamman pankin kanssa, asiakkuus tällä hetkellä OP:n ja Nordean kanssa entuudestaan. Lainamäärä tulee olemaan n. 280k€ tienoilla.

OP: Vanhempi rouva lainaneuvottelijana, kovasti voivotteli ja oli niin paljon kaiken maailman kysymysmerkkejä ilmassa hänen mielestään. Ekassa tarjouksessa oli vielä kiinteä korko 5v lyöty sisään, vaikka tästä ei ollut mitään puhetta lainaneuvottelussa, marginaali 0,413%. Jäi todella paska maku suuhun ja tekis mieli vaihtaa pankkia vaan tän takia.

Nordea: Mukava lainaneuvottelija ja piti selvästi hyvin potentiaalisena asiakkaana, marginaali 0,38%. Kuitenkin yrittävät väkisin vääntää ehdoiksi, että pitäisi ruveta heille rahastosäästäjäksi. Lisäksi vielä kaikki nämä Nordean ongelmat korttien ja verkkopankin kanssa vähän väliä epäilyttää..

Danske Bank: Asiallinen kokenut lainaneuvottelija ja piti myös selvästi potentiaalisena asiakkaana. Marginaaleissa kuitenkin eroja 12kk euriborille 0,36% ja 3kk euriborille 0,42%, nämä siis Akavalaisena.Uutta tarjousta 3kk euriborille yritin kysellä, mutta en ole vielä saanut. Ei myöskään mitään kokemusta Danskesta, moni netissä haukkuu heidän verkkopankin ja aspan versus OP ja Nordea?

Ålandsbanken: Myöskin mukava kokemus kaikkinensa. Marginaali 0,45% ja alempaan ei kuulemma pysty, tähän pitäisi myös vielä ottaa 12€kk/hlö Premium asiakkuus. Kuulostaa melko tyyriiltä mutta asiakaspalvelusta paljon posiitivisia kuulopuheita. Toki tuolla marginaalilla n. 3k€ kalliimpi kuin esim. Nordea.

Kannattaako vielä yrittää Aktiaa tai Säästöpankkia näiden jälkeen vai olisiko tästä joku valittava? Kokemuksia Danske Bankista, onko niin huono kuin Suomi24 ja vauva.fi antaa ymmärtää?

OP on tosiaan organisaation tasolla turhan vaihteleva mutta toki 0,25% bonukset (siis normaalisti, nythän ovat korkeammat) ovat aika merkittävä juttu jos vertaa vaikka puolen promillen eroon marginaaleissa. Ja OP:n digipuoli toimii varsin luotettavasti noin yleisesti ottaen. Jos haluaa vaikka maksaa lyhennyksiä ennakkoon eri tavoin tai nostaa luottorajaa tms niin aika hetkessä onnistuu keskimäärin ilman mitään asiakaspalvelukontakteja. Itse lähestyisin OP:n neuvottelijaa sähköpostitse muiden alemmilla tarjouksilla ja ottaisin lainan sieltä jos löytyy kykyä tulla marginaalissa vähän alaspäin. Ei sen virkailijan kanssa sitten enempää tarvitse olla tekemisissä.
 
Kokemuksia Danske Bankista, onko niin huono kuin Suomi24 ja vauva.fi antaa ymmärtää?
Suoli & vauva jos on ne 'lähteet' niin en nyt niin paljoa painoa näille ehkä laittaisi.
Itse Dansken asiakkaan ei senkummempaa valittamista verkkopankista/kapulasoftasta tai asiakaspalvelusta. Ihan suht nopeasti on mm laina-asiat selvinneet. Puhelinaspaan en kyllä ole koskaan soitellut joten siitä ei ole kokemusta.
Nordeassa ja OP:ssa oli joskus 15v sitten sivutilit eikä ne nettipankkijutut silloin juurikaan eronneet Danskesta.
Se tietty on ettei Danskella välttis ole ns 'marssi sisään' marmoritiskiä enää suht kookkaissakaan kaupungeissa.
 
Nordea: Mukava lainaneuvottelija ja piti selvästi hyvin potentiaalisena asiakkaana, marginaali 0,38%. Kuitenkin yrittävät väkisin vääntää ehdoiksi, että pitäisi ruveta heille rahastosäästäjäksi. Lisäksi vielä kaikki nämä Nordean ongelmat korttien ja verkkopankin kanssa vähän väliä epäilyttää..
Ensimmäistä kertaa Nordeasta asuntolainaa otettaessa halusivat myöskin, että aloitan rahastosäästämisen. En alkanut siitä sen suuremmin vääntämään vaan löin jonkun 100e/kk rahastosäästön tulille lainansaannin ajaksi, ja otin sen asuntokauppojen jälkeen samantien pois. Tällä kierroksella ei ole yritetty tuputtaa yhtään mitään turhaa roskaa ja palvelu on ollu muutenkin aivan mainiota Nordean suunnalta. Tietojärjestelmähäröjä on nyt näkynyt, kun ilmeisesti siirtyvät pois vuosikymmeniä vanhoista pankkijärjestelmistä taustalla. Sama tulee olemaan kyllä muillakin vanhoilla pankeilla edessä. Näiden ulkopuolella palvelut ovat toimineet oikein mainiosti ja Nordea on ollut tällä hetkellä muutenkin aivan keihäänkärkenä ottamassa uusia maksutapoja (Apple Pay, Google Pay jne) käyttöön.

Danskesta olen itsekin kuullut lähinnä kehoituksia pysytellä kaukana kaikilta sellaisilta kavereilta, jotka tällä hetkellä sen asiakkaana ovat. Asiakaspalvelijat ovat kyllä erittäin mukavaa sakkia mutta pankin palvelut itsessään ovat kuulemma melko hirvittävää kuraa ja häiriöt ainakin verkkopankissa ihan arkipäivää. Tämä toki on miinus vain silloin, jos noita verkkopalveluita käyttää ahkerammin.
 
Kokemuksia Danske Bankista, onko niin huono kuin Suomi24 ja vauva.fi antaa ymmärtää?

Mulla on ollut asuntolaina Danskesta (nykyinen), Nordeasta (edellinen) ja Säästöpankista (edeltävä) eikä yksikään näistä sen ihmeempi ole ollut päivittäisen toiminnan kannalta kuin toinenkaan. Tällä hetkellä asiakkuus Dansken lisäksi Nordeassa ja SPankissa, OP/Pohjolassa vakuutukset, eikä tänä päivänä verkkopankeissa ja mobiilisovelluksissa ole isoa eroa kenenkään hyväksi tai pahaksi. Uptime myös aikalailla samoissa lukemissa, kaikilla sakkaa välillä mutta ylivoimaisesti suurimman osan ajasta kaikki toimii.

Aspa vastaa viesteihin kaikissa ihan samalla tavalla, Danskessa ehkä vielä vähän sujuvampaa tietyt asiat olleet omalla kohdalla, mutta viime lainansiirrostakin jo 5 vuotta ja sitä edellisestä 10 niin en tiedä nykytilanteesta näiden sujuvuudessa eri pankeilla. Itse en käytännössä koskaan soita pankkiin päin niin puhelinpalveluiden toiminnasta en osaa sanoa.

Lyhyesti: Ota sieltä mistä saat parhaan tarjouksen.
 
Kokemuksia Danske Bankista, onko niin huono kuin Suomi24 ja vauva.fi antaa ymmärtää?
Itse keväällä kilpailutin lainani. OP ja Nordea oli molemmat käytössä. OP nihkein pudottamaan korkoja ja hitain vastaamaan. Nordeasta sain nopeasti vastauksen, johon en ollut tyytyväinen. Korot olisivat hiukan pudonneet, siitä olisi pitänyt maksaa joku käsittelykulu samoin kuin OP:stä siirtyvistä lainoista.

OmaSP ja Danske melko tasoissa ja molemmissa miellyttävä palvelu. Päädyin Danskeen, lähinnä koska itse tarjosivat keinoa välttää ne lainojen perustamiskulut liittymällä Suomen Osakesäästäjien jäseneksi. Se taisi jotain alle 30€ maksaa. Mitään eivät pakkomyyneet. Palkkakin menee edelleen OP:n ja OP:n omistaja-asiakkaana käytän ilmaista Platinakorttia. Samoin Nordeasta on edelleen ilmainen MC ja pankkipalvelut. Jos ne joskus alkavat maksamaan, niin varmaankin irtisanon sitten.

Dansken mobiilisovelluksesta en tykkää, tuntuu vaikeammalta kuin kumpi tahansa edellisistä. Voi olla että siihen tottuisi jos sitä käyttäisi.
 
Ensimmäistä kertaa Nordeasta asuntolainaa otettaessa halusivat myöskin, että aloitan rahastosäästämisen. En alkanut siitä sen suuremmin vääntämään vaan löin jonkun 100e/kk rahastosäästön tulille lainansaannin ajaksi, ja otin sen asuntokauppojen jälkeen samantien pois. Tällä kierroksella ei ole yritetty tuputtaa yhtään mitään turhaa roskaa ja palvelu on ollu muutenkin aivan mainiota Nordean suunnalta. Tietojärjestelmähäröjä on nyt näkynyt, kun ilmeisesti siirtyvät pois vuosikymmeniä vanhoista pankkijärjestelmistä taustalla. Sama tulee olemaan kyllä muillakin vanhoilla pankeilla edessä. Näiden ulkopuolella palvelut ovat toimineet oikein mainiosti ja Nordea on ollut tällä hetkellä muutenkin aivan keihäänkärkenä ottamassa uusia maksutapoja (Apple Pay, Google Pay jne) käyttöön.

Danskesta olen itsekin kuullut lähinnä kehoituksia pysytellä kaukana kaikilta sellaisilta kavereilta, jotka tällä hetkellä sen asiakkaana ovat. Asiakaspalvelijat ovat kyllä erittäin mukavaa sakkia mutta pankin palvelut itsessään ovat kuulemma melko hirvittävää kuraa ja häiriöt ainakin verkkopankissa ihan arkipäivää. Tämä toki on miinus vain silloin, jos noita verkkopalveluita käyttää ahkerammin.
Ollut tili Danskessa niin kauan kun se nyt on ollut olemassa Suomessa. En kyllä muista yhtään kertaa, että olisi ollut verkkopankissa ollut mitään ongelmaa tai vaikkapa korttien käytössä. Mobiilipankin ne paskoi kyllä toiminallisuuksien osalta isommassa päivityksessä viimeksi, mutta pikkuhiljaa niitä toiminnallisuuksia on palautunut takaisin. Muita palveluita en osaa verrata muihin, mutta ei niissä mitään ongelmaa ole ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: eGe
OP on tosiaan organisaation tasolla turhan vaihteleva mutta toki 0,25% bonukset (siis normaalisti, nythän ovat korkeammat) ovat aika merkittävä juttu jos vertaa vaikka puolen promillen eroon marginaaleissa. Ja OP:n digipuoli toimii varsin luotettavasti noin yleisesti ottaen. Jos haluaa vaikka maksaa lyhennyksiä ennakkoon eri tavoin tai nostaa luottorajaa tms niin aika hetkessä onnistuu keskimäärin ilman mitään asiakaspalvelukontakteja. Itse lähestyisin OP:n neuvottelijaa sähköpostitse muiden alemmilla tarjouksilla ja ottaisin lainan sieltä jos löytyy kykyä tulla marginaalissa vähän alaspäin. Ei sen virkailijan kanssa sitten enempää tarvitse olla tekemisissä.
Tämä. Tässä ketjussa vähän aikaa sitten kirjoittelinkin omasta kilpailutuksesta, ja OP:lla näytti olevan laina-asiantuntijalla aika reilusti pelivaraa marginaalien suhteen kun vaan kertoi, mikä on sen hetkinen halvin tarjous muualta.
Olen ollut OP:n asiakas 16 vuotta ja pankkipalvelut on toimineet todella hyvin ja mobiilisovellus on toimiva kilke.
 
Ollut tili Danskessa niin kauan kun se nyt on ollut olemassa Suomessa. En kyllä muista yhtään kertaa, että olisi ollut verkkopankissa ollut mitään ongelmaa tai vaikkapa korttien käytössä. Mobiilipankin ne paskoi kyllä toiminallisuuksien osalta isommassa päivityksessä viimeksi, mutta pikkuhiljaa niitä toiminnallisuuksia on palautunut takaisin. Muita palveluita en osaa verrata muihin, mutta ei niissä mitään ongelmaa ole ollut.
Danskella oli muistikuvien mukaan näin Nordean asiakkaan silmiin yksi kamalimmista asuntolainan hakulomakkeista, kun itsekin sieltä viime vuonna mielenkiinnosta kyselimme tarjousta. Ei ole tosin ainoa pankki jolla nuo jutut ovat retuperällä ja parantamisen varaa olisi kyllä Nordeallakin. Vaikeaahan näitä on toki vertailla jos on vain yhdestä pankista kokemusta ja siksi noista tulikin viime vuoden alussa kyseltyä aktiivisesti omalta kaveripiiriltä kommentteja. Jollekin ”ihan hyvä ei mitään ongelmaa” voi olla toiselle sysipaska kokemus, ja painoarvot menevät eri laareihin eri ihmisillä.

OP:lta on meillä tullut molemmilla kerroilla aivan viimeisen päälle hyvää kohtelua lainatarjousta kysellessä. Aluekonttorimalli taitaa aiheuttaa melkoista hajontaa palvelun laadun suhteen vaikkakin yksiköitä ollaan jatkuvasti yhdistelemässä isompiin. Eivät vain onnistu painamaan marginaaleja sen alemmas kuin Nordeallakaan niin ei ole tullut mitään syytä siirtää pennejä sinne suuntaan.
 
En usko että suurimmassa osassa pankeista on oikeasti hurjia vikoja, eli jos hermot vaan kestää niin mielestäni ei kannata laittaa mustalle listalle yhtä pankkia yhden ainoan ongelman vuoksi, oli pankki mikä vaan. Ongelmien ärsyttäessä liikaa on toki aina mahdollista äänestää jaloillaan.

Kun itse kyselimme asuntolainaa aikoinaan OP:n puolelta niin henkilö tiskin takana oli yksi elämäni huonoimmista asiakaspalvelukokemuksista. En saanut mitään vastauksia, oma-aloitteisuus keskustelussa oli nolla ja marginaali oli hurjan iso ilman että hän oli halukas ensimmäistä visiittiä enempää keskustelemaan asiasta, vaikka mainitsimme sen olevan hurjan korkea ja olisimme valmis vaihtamaan kaiken perheen pankkiasioinnin heille asuntolainan yhteydessä. En jaksa uskoa, että tuo olisi mitenkään pankin linjaus, joten oletan kyseessä olevan vaan erittäin huonosti osuneen asiakaspalvelijan tai hänellä erittäin huonon päivän, uskon kyllä OP:n tyytyväisten asiakkaiden olevan silti tyytyväisiä :) Varmasti vaikuttaa myös alue ja asiointipiste paljon.

Oma kokemukseni Nordeasta on asuntolainan (ja muidenkin hakemusten) osalta erittäin positiivinen, melkein kaikki hoitui sähköisesti ja nopeasti ja pankin puolelta oltiin aina tarvittaessa yhteydessä (tietojärjestelmähäiriötähän on ollut nyt pitkään, mutta näitä tulee varmasti kaikille ja verkkopankkikatkokset ovat olleet oikeasti todella lyhyitä, vaikka niitä onkin ilmennyt nyt kohta viikkoja päivittäin ja saatu hyviä uutisotsikoita). S-pankki ei muistaakseni halunnut juurikaan edes keskustella lainasta (vaikka lainamme on pieni ja molemmat töissä, ei mitään erikoisia riskejä siis). Tämäkin varmasti jo muuttunut pankin kehittyessä. Muista pankeista ei ole juurikaan kokemuksia.
 
Danskella oli muistikuvien mukaan näin Nordean asiakkaan silmiin yksi kamalimmista asuntolainan hakulomakkeista, kun itsekin sieltä viime vuonna mielenkiinnosta kyselimme tarjousta. Ei ole tosin ainoa pankki jolla nuo jutut ovat retuperällä ja parantamisen varaa olisi kyllä Nordeallakin. Vaikeaahan näitä on toki vertailla jos on vain yhdestä pankista kokemusta ja siksi noista tulikin viime vuoden alussa kyseltyä aktiivisesti omalta kaveripiiriltä kommentteja. Jollekin ”ihan hyvä ei mitään ongelmaa” voi olla toiselle sysipaska kokemus, ja painoarvot menevät eri laareihin eri ihmisillä.

OP:lta on meillä tullut molemmilla kerroilla aivan viimeisen päälle hyvää kohtelua lainatarjousta kysellessä. Aluekonttorimalli taitaa aiheuttaa melkoista hajontaa palvelun laadun suhteen vaikkakin yksiköitä ollaan jatkuvasti yhdistelemässä isompiin. Eivät vain onnistu painamaan marginaaleja sen alemmas kuin Nordeallakaan niin ei ole tullut mitään syytä siirtää pennejä sinne suuntaan.
Lähinnä kommentoin tohon sinun "häiriöt verkkopankissa arkipäivää"- kommenttiin. Tätä en allekirjoita, muilla pankeilla niitä tuntuu olevan harva se päivä lehtien mukaan. Se onko lainahakemus huonompi vai parempi kuin muilla, en osaa sanoa. En usko että se kuitenkaan pilaa päivittäin elämää.
 
Ollut tili Danskessa niin kauan kun se nyt on ollut olemassa Suomessa. En kyllä muista yhtään kertaa, että olisi ollut verkkopankissa ollut mitään ongelmaa tai vaikkapa korttien käytössä. Mobiilipankin ne paskoi kyllä toiminallisuuksien osalta isommassa päivityksessä viimeksi, mutta pikkuhiljaa niitä toiminnallisuuksia on palautunut takaisin. Muita palveluita en osaa verrata muihin, mutta ei niissä mitään ongelmaa ole ollut.
Kun Sampo Pankki muuttui Danske Bankiksi, niin koko migraatio oli täysi katastrofi. Asiakkaat eivät voineet käyttää tilejään, verkkopankit ja kortit eivät toimineet jne. Asiakkaita siirtyi tämän farssin seurauksena muihin pankkeihin 25-30 tuhatta. Mistäkö tiedän, olin konttorissa palvelemassa asiakkaita.

Aika on tainnut kullata muistot, sillä Dansken varsinkin alkuaika oli melkoista taaperrusta, josta eivät vieläkään ole palanneet samaan kuin mitä Sampo Pankki oli. Puhutaan siis esimerkiksi asiakastyytyväisyydestä tai markkinaosuuksista.
 
Kun Sampo Pankki muuttui Danske Bankiksi, niin koko migraatio oli täysi katastrofi. Asiakkaat eivät voineet käyttää tilejään, verkkopankit ja kortit eivät toimineet jne. Asiakkaita siirtyi tämän farssin seurauksena muihin pankkeihin 25-30 tuhatta. Mistäkö tiedän, olin konttorissa palvelemassa asiakkaita.

Aika on tainnut kullata muistot, sillä Dansken varsinkin alkuaika oli melkoista taaperrusta, josta eivät vieläkään ole palanneet samaan kuin mitä Sampo Pankki oli. Puhutaan siis esimerkiksi asiakastyytyväisyydestä tai markkinaosuuksista.
Olikohan tämä sama aika kun Danske siirtyi modernimpiin tietojärjestelmiin? Taitaa monella pankilla olla sama vielä edessä kun vanhoja järjestelmiä on tekohengitetty jo vuosikymmeniä (elleivät ole tässä välissä onnistuneet siinä ilman ongelmia).
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Olikohan tämä sama aika kun Danske siirtyi modernimpiin tietojärjestelmiin? Taitaa monella pankilla olla sama vielä edessä kun vanhoja järjestelmiä on tekohengitetty jo vuosikymmeniä (elleivät ole tässä välissä onnistuneet siinä ilman ongelmia).
Nordeahan tuota siirtymää suorittaa parhaillaan, ja se näkyy. Juuri tuosta syystä pankit ihan globaalisti välttelevät uusille alustoille siirtymistä kuin ruttoa. Sampo vaihtui Danskeksi niin kauan aikaa sitten, että siellä taidettiin vain migratoida asiakkaat Sampon järjestelmistä Dansken legacyyn. Ei nuo cobolit vielä siihen maailmanaikaan niin pahalta tuntuneet kuin nykyään.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Danskella minusta se tunnistautumispuoli on todella kömpelöä. Kun hyväksyy vaikka jotain nettimaksua, pitää sitä ID-sovellusta näprätä parhaimmillaan kolmesti. Nordealla menee yleensä heittäen. Samoin kirjautuminen yleisestu - Nordealla ei tartte mitään tunnuksia edes muistaa, QR-koodilla vaan kirjautuu suoraan. Danskella pitää tunnarit + yleensä se sama QR-koodi. Danskella ei myöskään saa samaan ID-sovellukseen useampaa tiliä, Nordealla onnistuu.

Itse verkko- ja mobiilipankkikin Nordealla on minusta valovuoden edellä. Kokeilkaas Dansken asuntolaina-asiakkaat etsiä sieltä mobiili- tai verkkopankista teidän lainan sen hetkinen korko, löytyykö? Minä en löytänyt, piti erikseen kirjautua johonkin asuntolainapalveluun. Dansken mobiilipankissa ei myöskään niin simppeli asia kuin vanhan maksun kopiointi onnistu, pitää mennä verkkopankkiin.

Jos nämä kaikki jutut on vaan "mää en osaa" tasolla, otan erittäin isolla ilolla nootit vastaan ja neuvot miten toimia toisin.

Mitä tulee Dansken asiakaspalveluun, se oli aivan loistavaa lainaa ottaessa. Siksi sinne lopulta päädyttiin, kun muuten tarjoukset oli eri pankeista aika samanlaisia.
 
Komppaan kyllä Dansken surkeita nettipankkia sekä mobiilia. Verkkosivut varsinkin aivan kauheat. Nyt tuli vielä viestiä, että hyväksyminen maksuissa muuttuu ja mobiilinkin kanssa joutuu käyttämään vielä lisäksi Danske ID:tä eli toista erillistä sovellusta...

Tilejä itsellä smonessa pankissa ja Danskessa ainoastaan laina + perheen taloustili kun pienimmällä marginaalilla sieltä lainan sai. OP:lla on kyllä mielestäni toimivimmat sivut ja mobiili.
 
Mulla on kyllä pari kaveria olleet ajoin jopa oikeissa vaikeuksissa Dansken kanssa ja sen takia itse tiputin sen heti pois vaihtoehdoista. Jos kaikki rullaa hyvin niin ei moittimista, mutta jos jotain erikoisempaa ongelmaa tulee, on niiden hoito mahdotonta koska konttoreita ei oikein ole/niihin ei pääse.

Säästöpankki antoi mulla sinänsä paremman tarjouksen marginaalin suhteen omana pankkina, mutta SP:n kanssa on ajoittain kummia ongelmia ollut, jo hyväksytty e-lasku ei ole mennyt perille ja sitten siirtynyt perintään, tämä käynyt useamman kerran.

OP:iin päädyttiin, kun vakuutukset jo valmiiksi pääosin Pohjolassa ja sieltä sai muutoin samat lainaehdot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 264
Viestejä
4 438 229
Jäsenet
73 521
Uusin jäsen
kyrtsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom