Kauanko uudessa asunnossa voi asua mielestänne ilman remonttia? 15vuotta, 20vuotta vaiko jopa pidempään?
Kysyn tätä siksi kun itse ostin syksyllä 13-vuotiaan kämpän 25vuoden lainalla, ja selvää lienee että noin kauas ei pääse ilman remonttia
Mietinkin että menisikö kuitenkin 10vuotta ilman remonttia
Olen tässä katsellut paljon kohteita kun tuon oston yhteydessä nousi sellainen uteliaisuus tarkkailla markkinoita, ja olen ollut huomaavinani että tässä asiassa on iso ero Helsinki vs muu Suomi. Helsingissä jo v.1999 kämppiin on järjestäen rempattu uudet keittiöt ja kylppärit, kun Oulussa olen nähnyt useita 1997 kohteita myynnissä orkkis kylppärillä ja keittiöllä, eikä ne ainakaan kuvien perusteella näyttänyt mitenkään järkyiltä.
Tässä lienee sama asia kuin autoissa, toiselle pitää olla se uusi bemmi ja toiselle käy 10v vanha Avensis.
Kuulin että eräs sukulainen oli myynyt v.2005 kämppää johon oli 2015 vaihdettu keittiö uuteen laadukkaaseen kotimaiseen keitiöön. Ostaja ei ollut pitänyt kaappien väreistä tms, ja he sit heti oston jälkeen nakkas kaikki keittiön kalusteet roskalavalle ja laittoi uutta tilalle. Aika hiljaiseksi vetää tuollainen kerskakulutus...