Omassa asuntokaupassani taannoin meni eräs merkittävä asia pahasti pieleen mikä oli kylläkin kirjattuna kauppakirjaan mutta myyjän välittäjä sekä oma pankkini eivät tätä muistaneet/huomioineet kaupan teon yhteydessä.
Tästä virheestä johtuen isännöitsijä alkoi painostamaan toden teolla että jos tätä virhettä ei korjata, niin minä joutuisin maksamaan tämän virheen.
Oman aikani asiaa odotellen kyllästyin tilanteeseen jossa kukaan ei tuntuisi ottavan vastuuta asiassa ja otin itse yhteyttä myyjän välittäjään sekä omaan pankkiini.
Oman pankkini suhtautuminen asiaan ei olisi voinut tämän parempi enää olla, asia hoitui loppujen lopuksi sitten yllättävänkin nopeasti pankin ottaessa täyden vastuun tästä mokasta.
Pankin yhteyshenkilöni esimies soitti juuri ennen viikonlopun alkua todeten että minun ei tarvitsisi tästä asiasta huolehtia/murehtia tämän enempiä, he selvittävät ja hoitavan asian kuntoon ja minä voisin nukkua jatkossa yöni rauhassa.
Aiemmin tällä viikolla pankki oli sitten siirtänyt huomattavan summan tililleni jolla kuittasin pieleen menneen ehdon kauppakirjassa.
En voi valitettavasti tämän paremmin avata asiaa mutta sanotaanko näin, että minun ymmärtämykseni mukaan pankin ei olisi tarvinnut ojentaa auttavaa kättään.
Usko pankkeihin jos se nyt koskaan kateissa olikaan, palautui kyllä kertaheitolla ja varmisti ainakin sen että olen asiakkaana oikeassa pankissa