Assetto Corsa EVO (early access)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mshine
  • Aloitettu Aloitettu
Noh, ostin Humble Storesta ja aktivoin Steamissa, mutta eipä sitä vielä lataan pääse yhtään sen aiemmin.

Steamissa tosiaan alkuun tarjoushinta 31.99€, Humblesta saa 25.59 euroon jos on Choice Monthly bonukset maksimoitu. Greemangamingista saa kirjautumalla sivuille hintaan 26.87€.

1737044332943.png
1737043399515.png

Viimeksi muokattu:
Kuulemma VR näyttää huonolta ja vaatii hillittömät tehot koneelta :(

Jatketaan siis Automobilistasta nauttimista.

Kerkes vasta alkuhöyryt ottamaan Fiatilla. Ihan hyvältä vaikuttaa mutta ratin säädöt (Fanatec 8Nm) on aika hakusessa.
Pidon irrotessa ei ratissa huomaa oikeastaan mitään eikä kanttaritkaan oikein tunnu. Säätöjä otetaan vastaan oikein mielellään.

Tuossa nopea vilkaisu Q2 laseilla:

Kaukana valmiista, eikä oikein jaksa pyörittää 5800x3d , 32gb ja 7800xt. Jostain syystä nauhoitti näkymän kahtena.
edit: ei se niin hyvin jaksakaan pyörittää

Viimeksi muokattu:
Ei sitten toimi ollenkaan AMD Ryzen 5 3600 ja Radeon 6600, 16ram yhdistelmällä. FPS pyörii alle 20. Eikä vaikutusta onko reso 1280 vai 4K. Myös very low ja medium asetuksilla ei ole juuri merkitystä.

Viimeksi muokattu:
Ajan nykyään lähinnä VR, niin ei tästä kyllä vielä taida iloa olla, jos mun koneella koskaan :hmm:. Saakos Humblen kautta ostetusta refundia olleskaan? Hitto kun en malttanut odottaa että se Steam herää :facepalm:

Aika raskas kylläkin.
VRAM kyllä käytössä, reilu 12Gb (Allocated) näillä asetuksilla:

3440x1440 Ultra ja 3 kierrosta Brand Hatch Fiat Abathilla (+9 opponents) avg.124fps.

Sama kisa uudelleen DLSS Quality päällä avg.153fps.

GPUna kummiskin RTX 4080 ylikelloilla, 3000Mhz/25Gbps ja usage 98-99%. Ryzen 9800x3D + 64Gb RAM.

Näyttis siis pullonkaulana vaikka oli DLSS Q päällä.

Nopeet testit S2000:lla. Ajotuntuma oikein hyvä Kunosin saitilta otetuilla asetuksilla ja oletussetupilla (moza r5). AI näyttäs olevan ihan jees kanssa. Kerran tuuppas vaan ulos eikö vedä äkkipysähdyksiä niinku emopelissä.

Eli quick race s2000:lla lacuna secassa saa meikän suosituksen testailuun.

Mäkin yllätyin kun 82% eka kisa niin moisella Abarthilla yksi AI kuski sukelsi mun ohi, mutta sillä meni pitkäksi ja sisältä kuittasin.

Toisessa tapauksessa kuski mun perässä ja ajoin tulevaan 90-mutkaan sisääntulon puolella ettei AI pääse sisäpuolelle niin perkele menin itse vain 1/2 radan leveyden mitan verran pitkäksi niin AI kuittasi sisäpuolelta ohi eikä juminut mun vasemmalle puolen optimi ajolinjalla orjallisesti jolla siis olin kun menin pari metriä pitkäksi.

Hymyilin että kuinka hieno ohitus minusta AI:ltä. WOW.

Ei väliä koska se Humble ostos on vain koodi Steamiin josta se ladataan ja asennetaan normaalisti.
Joo, siis ostin HUmblen kautta ja tässä nyt reilu tunnin pelaillut ja miettinyt että koittaako refundata vai ei. Ehkä mä jätän tän kirjastoon. Oli mulla alkuperäinenkin Assetto Corsa early accessista alkaen kuten myös ACC. Flatilla pyörii mun koneella 1080p ultra asetuksilla 80-90 fps ja ajotuntuma on kyllä suoraan pakasta ihan mukavan oloinen. Toi flatilta ajaminen vaan on vähän njäh VR jälkeen.

Itsekin otettava nyt pykälän nopeammista autoista ekat kyydit...

Laitoin pelin käyntiin niin rupes Steam korjaamaan asennusta. :confused2:

Viimeksi muokattu:
Varoituksena, jos joku muukin on tottunut aiempien osien tyyliin ajamaan Simucuben softasta Overall 100% ja säätämään Gainia pelistä autokohtaisesti tai fiiliksen mukaan, niin tässä vaiheessa ei kannata tehdä niin. Joku bugi on selvästikin tämän suhteen olemassa, kun pelin sisäinen Gain 40% asennossa varikolla kikkaillessa aitaan kävelyvauhtia peruuttaessa tuo löikin täysillä ratin bump-stoppia vasten. Katsotaan nyt lähteekö toi kynsi vai ei. Kovalla vauhdilla kolaroidessa ja normaalisti ajaessa ei tapahtunut isompia hulluuksia. Hitaalla vauhdilla aitoihin koskemalla ja kikkailemalla sain tuon bugin myös toistettua uudestaankin, eli siis ratti lähti näpistä ns. täysiä ja kolahti bump-stoppia vasten. Taidanpa rajoittaa Simucuben softasta voimat 40% ja pelistä sitten gainia isommalle, niin ei voi enää jatkossa käydä noin.

Hieman kesti hoksata että avustimet ja vaihdelaatikon asetukset ovat Single player -> Special events valikon alakulmassa olevan pikkupräntin takana. Eivätkä siis missään normaaleissa asetusvalikossa. Hieman hassusti, pelin ollessa pausella valikoissa liikkuminen näppäimistöä käyttäen sotkee kuvakulman autossa.. Saa olla jatkuvasti korjaamassa, tai vaihtoehtoisesti voisi kai unbindata nuo kamerakontrollit.

3440 x 1440 resoluutiolla (muut ultralla paitsi varjot, heijastukset, pilvet ja nurtsi) pyörittää 7600K & 16 GB & RTX 2070 vanha sotaratsu vielä semmoista 45-55fps. Olen aina priorisoinut silmäkarkit fps:n edelle. Ja hyvältä näyttääkin noin graafisesti tähän mennessä. VR:ää en taida silti edes kokeilla nykyisellä koneella, vaikka aiempia osia onkin jaksanut jotenkuten hädintuskin pyörittää.

Viimeksi muokattu:
Tuossa nopea vilkaisu Q2 laseilla:

Kaukana valmiista, eikä oikein jaksa pyörittää 5800x3d , 32gb ja 7800xt. Jostain syystä nauhoitti näkymän kahtena.
edit: ei se niin hyvin jaksakaan pyörittää

Tuo video on side by side 3D-formaattia (3D SBS), jollaisena tuli joskus ladattua muutama 3d-leffakin. Eli on vasemman ja oikean silmän näkymät erikseen.
Voisi katsoa vr-laseilla, joihin tulee kännykkä sisälle ja sittten youtubesta video pyörimään. Tuolla systeemillä voi katsoa myös oikeaa VR-materiaalia ja on tietääkseni tehty Windows-softaa jolla pelitkin saisi toimimaan VR:nä tarvitsematta ostaa oikeita VR-laseja. En ole itse testannut.

1737058714819.png

Myös toimii 3D-telkkarissa (joita myytiin yli kymmenen vuotta sitten), kun valitsee manuaalisesti 3D-tilaksi side by side. Testasin ja ihan hauskalta vaikutti vaikka grafiikan laatu ei päätä huimannut (tarkkuuskin käytännössä puolet FullHD:stä). Ei tietenkään saanut oikeaa VR-kokemusta, kun ei itse päässyt vaikuttamaan. :)

Toimiiko kenelläkään profiilin luonti, siis mulla se tyhjenee heti kun menee Applyn jälkeen valikosta takaisin?

Abarthilla kisa maksimi kuskeilla eli 30 niin FPS 150+ tippui tuonne päälle avg.120fps.

Eli pikaisesti olen huomioinut tälläiset
9xCPU No-DLSS 120+ fps
9xCPU DLSS-Q 150+ fps
30xCPU DLSS-Q 120+ fps

ei toimi, ei anna ollenkaan onlineen mennä, joten taitaa profilen teko jäädä tuleville päiville

Ok, eli sekin on tietty sidottu onlineen jota ei pelimuotonakaan vielä ole. Sama kun ei voi lisenssejäkään valita edes kokeiltavaksi.

Tuliskohan toi EA2 versio jo tässä kuussa kun on tulossa "soon". Eli samoihin aikoihin kun ekat RTX 5000 kortit tulee markkinoille että on heti tuki DLSS4 systeemeille seuraavan pikku päivityksen kyljessä, jossa tulee 2 uutta autoa ja FUJI Speedway rata...

Edit. Sama toi tässä versiossa muka oleva "Special Events" osio, ei siellä ole mitään, tyhjä ruutu vaan... :( Vaikka kuinka painaa refresh nappia kun peli on Offline tilassa koko ajan.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen päivitys julkaistu, v.0.11

Version 0.1.1 of Assetto Corsa EVO is now live. Your support has been overwhelming, thank you! While we resolve the server overload issues to enable online mode for all, we have enabled all cars in offline mode, so that your experience is less limited.

You will now be able to choose from all 20 car models contained in Early Access v0.1 in the Garage.

We are working non-stop in order to bring the game online again and allow for Special Events, Driving Academy and game economy to be playable as well.

Thank you for your patience
The KUNOS team.

EDIT. Thx Kunos. Suuri osa ei saa ladattua, kuten ei lataa mullakaan vaikka koneenkin käynnistin välillä uudelleen. Ja ketkä saaneet päivityksenn niin Stiimin keskustelut kuumana että päivitys rikkoi pelin kun nyt jo kymmenet maininneet etteivät pääse enää valikkoihin asti kun peli kaatuu. :mad:

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
265 033
Jäsenet
75 544
Uusin jäsen
Tossavainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom