- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 276
Medusa tuleen ja perkkinä 5 % aiheutetusta vahingosta tulee takaisin healthina. Sitten vain dodgetetaan pilareiden ympäri ja ammutaan tulinuolilla. Tuo oli oma taktiikkani.
Mitä sitten? Jos mitään, niin tuohan vain osoittaa miten huonosti nää super-bossit sopii tähän pelisarjaan. Aikaisemmin on joutunut vähän käyttään älliä ja taktikointia, hieman suunnittelemaan miten sen kohteen nitistää. Näissä taas pitää vaan tehdä se kombo miljoona kertaa ja hakata niitä tatteja sormet vereslihalle, että saa YHDEN vastustajan särki. Mutta kai tämä on sidoksissa tuohon Creedien muuttumiiseen hiippailusta mättöön, en ainakaan muista että näitä superbosseja olisi liiemmin ollut ennen Originsia, voin olla kyllä väärässäkin.Jos on pelannut Soulseja niin mikään noista ei ole Soulsin vähän heikoimpia vastustajia pahempi. Se pierupossu tosin otti muutaman yrityksen vaikka olin lähellä max leveleitä pääpelissä. En ollut kauheasti kyllä valmistautunutkaan.
Ehdottomasti heikoin lenkki ja eniten "immersion breaker" nuo bossfightit. Suunta oli huono jo Originsissa, mikä muuten tuntui paremmalta peliltä omalla kohdalla.Mitä sitten? Jos mitään, niin tuohan vain osoittaa miten huonosti nää super-bossit sopii tähän pelisarjaan. Aikaisemmin on joutunut vähän käyttään älliä ja taktikointia, hieman suunnittelemaan miten sen kohteen nitistää. Näissä taas pitää vaan tehdä se kombo miljoona kertaa ja hakata niitä tatteja sormet vereslihalle, että saa YHDEN vastustajan särki. Mutta kai tämä on sidoksissa tuohon Creedien muuttumiiseen hiippailusta mättöön, en ainakaan muista että näitä superbosseja olisi liiemmin ollut ennen Originsia, voin olla kyllä väärässäkin.
Noi Soulsit ja sen tyyppiset on kyyllä liian autistisia ja masokistisia omaan makuun, en vaan nauti tuon tyyppisistä peleistä, jossa ne 'twitch'-skillit on se ainoa juttu, jossa toistetaaan ja toistetaan, kunnes menee läpi. Mikäs siinä jos muut nauttii ja osaa, minä haen kiksit muualta.
https://forums.ubisoft.com/showthre...y-Season-Pass-offer-(50-discount-not-showing)Ps4:llä kun menee peliin niin alkuvalikossa on tarjous että saisi season passin 50% alennuksella 26.8-1.9, sitten kun sitä klikkaa niin storessa hinta kuitenkin normi 39.95€ mutta ubisoftin storessa se on pc:lle puoleen hintaan?
En itsekään pomoista pitänyt ja niitä sai pätkiä liian kauan. Pomojakin eniten ärsytti pelissä se ettei suurin osa rivivihollisistakaan kuollut laakista. Siis jouskarilla myrkkynuolella ammut korvaan, ja ei mitään. Kauas on menty Ezio/Altair ajoista.Mitä sitten? Jos mitään, niin tuohan vain osoittaa miten huonosti nää super-bossit sopii tähän pelisarjaan. Aikaisemmin on joutunut vähän käyttään älliä ja taktikointia, hieman suunnittelemaan miten sen kohteen nitistää. Näissä taas pitää vaan tehdä se kombo miljoona kertaa ja hakata niitä tatteja sormet vereslihalle, että saa YHDEN vastustajan särki. Mutta kai tämä on sidoksissa tuohon Creedien muuttumiiseen hiippailusta mättöön, en ainakaan muista että näitä superbosseja olisi liiemmin ollut ennen Originsia, voin olla kyllä väärässäkin.
Noi Soulsit ja sen tyyppiset on kyyllä liian autistisia ja masokistisia omaan makuun, en vaan nauti tuon tyyppisistä peleistä, jossa ne 'twitch'-skillit on se ainoa juttu, jossa toistetaaan ja toistetaan, kunnes menee läpi. Mikäs siinä jos muut nauttii ja osaa, minä haen kiksit muualta.
Kyllä niitä alkaa tippumaan kun Headshotille on 300+% ja predator shotille % lisänäSiis jouskarilla myrkkynuolella ammut korvaan, ja ei mitään. Kauas on menty Ezio/Altair ajoista.
No pelaapa pelkällä Assassin buildilla tämä peli. Vaikka kaikki kykypisteet laittaisit niihin skilleihin, ni ne "kovemmat" vastustajat tukikohdissa kuitenkaan kuole, hyvä kun puukko edes vähän kutittaa. En muista aiheuttaako vaikeustaso myös HP:n nousua koska itse pelasin vaikeammalla, ja silloin en ainakaan pystynyt salamurhata näitä kovempia jamppoja. Paitsi sitten pystyin, kun sain sen ominaisuuden varusteisiin joka oli muistaakseni 2x dmg mutta HP on rajattu 25% max HP:sta. Tämä taas tarkoitti sitä, että voin kyllä salamurhata melkein kenet tahansa mutta yksikin hipaisu ja heti kuolin. Tämän takia nämä superbossit sun muut olikin sitten ihan paskoja, et voi salamurhata niitä ja otat yhden osuman = game over.Kyllä niitä alkaa tippumaan kun Headshotille on 300+% ja predator shotille % lisänä
Mutta varjopuolena tässä ainakin itselleni on että kun käry käy jossain tukikohdassa niin sitten Kassandra ottaa jalat alle ja kovaa.
Tämä toiseksi vaikeamalla vaikeusasteella, kasetti ei ihan riittänyt vaikeampaan.
ite mietin kun kun peliä parjattu ettei ole stealthia niin itse olen varmaan pelin reilusti ylipuolet tapoista hoitanut stealthina(kehittänyt hahmoa kyllä siihen+Hunter) poislukien toki bossit tai muut pakolliset.
Itse jos jotain huonoa pitäisi sanoa niin ettei ole oikeasti noin isossa mapissa mitään muita ajanvietto paikkoja kuin se areena missä taistellaan, luulisi että tuon ajan kreikassa olisi tekemistä ollut.
Originsissa oli ne hevos kilpailut areenan lisäksi(?)
Tätä varten pitää varusteet vaihtaa, itse vaihdan niihin battle tilanteisiin Hunter/Warrior sekoituksen bonareineen ja sama taisi olla myös niissä superbosseissa kanssa.Tämä taas tarkoitti sitä, että voin kyllä salamurhata melkein kenet tahansa mutta yksikin hipaisu ja heti kuolin. Tämän takia nämä superbossit sun muut olikin sitten ihan paskoja, et voi salamurhata niitä ja otat yhden osuman = game over.
Ubi veti herneen nenään Syndicaten jälkeen ja laittoi palikat uusiksiPelin nimi on kuitenkin **Assassin's** Creed .. mikä vitun AC jos et voi edes pelata peliä läpi ainoastaan hiippailemalla ja salamurhaamalla vastustajat?
Itse tuli aloitettua pari pv sitten vasta atlantic dlc mutta kerkeäsiköhän tuota noita hoidella, varmaan pitäs mennä odysseyn mappiin, en kerenyt uutista lukaisemaan vielä.Assassin's Creed Odyssey täyttää vuoden tässä kuussa ja osana juhlintaa Ubisoft antaa pelaajille uuden mahdollisuuden kohdata vanhoja vihollisia. Juhlallisuudet alkoivat jo eilen, mutta vielä ehtii hyvin mukaan, sillä vihulaisaikataulu näyttää tältä:
1. lokakuuta - Abia .e Shaded
2. lokakuuta - Occylos .e Successor
3. lokakuuta - Polyca.e .e Jilted
4. lokakuuta - Edonos .e Charging Bull
5. lokakuuta - Shapur .e Unforgiving
6. lokakuuta - Pe.ix .e Wayfarer
7. lokakuuta - Okaleia .e Lotus Eater
8. lokakuuta - Delos
9. lokakuuta - Palaityros
10. lokakuuta - Old Neurus
11. lokakuuta - Piraeus
12. lokakuuta - Keta's Wra.
13. lokakuuta - Lakedaimonia
14. lokakuuta - Salaminia
15. lokakuuta - Aria.ate .e Winner
16. lokakuuta - A.arte .e Swamp
17. lokakuuta - Aretos .e Aid
18. lokakuuta - Harpina .e Heavy-Hitter
19. lokakuuta - Te.iklos .e Nut
20. lokakuuta - Hygieia .e Swo.
21. lokakuuta - Laches .e Eternal
22. lokakuuta - Black Wi.
23. lokakuuta - .e Tyrant
24. lokakuuta - Shadowed Nymph
25. lokakuuta - Hekate's Grace
26. lokakuuta - Glory of .e Law
27. lokakuuta - Fly Ikaros
28. lokakuuta - Lakonia
29. lokakuuta - Iaeira .e Overcomer
30. lokakuuta - Narkissos .e Babbler
31. lokakuuta - Nanno .e Abacus
1. marraskuuta - Ne.er .e Great
2. marraskuuta - .aleia .e Talon-Ha.
3. marraskuuta - Auxesia .e Spawn of Chaos
4. marraskuuta - Damais .e Not-So-I.ifferent
Ubisoft kertoo myös, että vuoden aikana peliin kertyi yhteensä 645 miljoonaa pelituntia, jona aikana peitottiin mm. 20 miljardia vihollista ja otettiin 48 miljoonaa valokuvaa. Lisää Ubisoftin blogissa.
Missä kohdin?Ja olikos sama Bugisoftin tiimi kehittämässä tätä, mikä mokasi AC Unityn julkaisun?
Dialogikohtauksissa missä joku pelihahmo puhuu jotain ja dialogi katkeaa kesken kaiken. Ehdin siihen kohtaan päästä missä mennään pelastamaan pikkutyttöä jostain rannalta, ja jo 4 kertaa katkennut jonkun jampan puhe kesken.Missä kohdin?
Itselläni homma toimi kuten piti
Ja kyllä, black flagin tiimi kehitti orignsia ja unityn tätä.
3->4 kehitys aika.
Näyttäisi että fps on aika reilusti alle 30
Tuossa videossa näkyy niitä audiongelmia mistä puhuin.
Kyllä tuota ite aluksi koitin googletella, mutta en löytänyt mitään ratkaisua.
Steam muuten hyväksyi jo palautuspyyntöni ja maksoi rahat takaisin. Nopeaa toimintaa.
Ite tehnyt niin että Hunter/assassins kikoilla pudottaa noi ja tuohon assassins hommaan ottaa sen Rush assination kyvyn ja sitten varusteilla laittaa vielä yhden kombon lisää(yhteenäs neljä kertaa voi pingaa) ja sitten kun on assassination bonarit tapissa niin aika hyvin alkaa tippumaan porukat.Olen nyt pelannut peliä ja olen jossain 24 levelin paikkeilla. Harmillista on, että tämä on jo mennyt aika lailla suoraan tappelupeliksi, aika turha on hiiviskellä enää yhtään mihinkään. Alunperin tein hahmosta tasapuolisesti hunter-warrior-assasinin, mutta kaikki linnavalloitukset menee aina samalla kaavalla. Peruskaverit saa pudotettua, sitten kun yrittää salamurhata kuningasta yms vastaavaa, niin se ei kuolekaan. Sitten kun sitä vastaan taistelee, niin Mercenaryt jotka aina pyörii linnassa jostain syystä, tulevat mukaan ja hahmolta henki pois.
No nollasin nuo skillit ja pistin kaikki pisteet hunter tai warrior skilleihin, nyt sitten pärjää pelissä jo paremmin. Mutta ihan turha edes vaivautua enää olemaan assasin, helpointa on mennä suoraan kohteeseen, tappaa kaikki ja kohteesta pois. Mitään muuta taktiikkaa ei tarvita.
Itselläni meni vajaa 170h kun päätarina+delsut pelasin läpi ja itseasiassa pidinkin tuossa puolen vuoden tauon pelin kanssa kun odottelin kaikkia DLC saapuvaksi ja toi paussi kannatti todella pitää niin oli ihan uutta virtaa pelatakin peliä.90h on nyt pelattuna, Level on 51 hahmolla ja vielä olis esim kulttilaisia tapettavana 21...ei tämä peli taida loppua koskaan.
Näin suurena Assassin's Creed fanina, itseä ärsytti kyllä vietävästi tuo, että esim. linnoituksissa juurikin nuo päälliköt yms. ei kaadu kertalaakista jos haluaa vetää 100% hiipaillen. Sitten kun Odyssey ei edes saanut syystä toisesta tuota ''Cheat Enginea'' mikä oli Originsissa. Sieltä kun sai asetuksista päälle one hit kill ominaisuuden. Toisena ärsykkeenä sitten tuo, että jotenki yrität nyt vetää vaikkapa linnoitusta hiippaillen, jäät kiinni ja kohta iso lauma kimpussa... siinä vihujen kanssa tapellessa bounty mittari nousee ja ylläri, kohta kimpussa on 3 mercenaryakin. Olisi nyt annettu edes jonkulainen ''old school'' moodi missä oikeesti voi vetää salamurhaajana eikä rambona vihuja turpiin. Dialogi valinnat ja kaunis maailma (mitä nyt taas menty quantity over quality mentaliteetilla), mutta muuten kyllä itselleni ehdottomasti huonoin Assassin's Creed peli tähän mennessä.
Toiveena seuraavaan peliin: takaisin siihen stealth salamurhailuun mistä Assassin's Creed tunnetaan (toki voi antaa vaihtoehtoja myös suoraviivaisempaan toimintaan jos joku näin haluaa pelata) ja voi kiesus, takaisin se double assassination ja enemmän salamurha animaatioita, jotka ei ole +5 sekuntia pitkiä, että toinen vihu ehtii huomata. Pienempi maailma jos kerta ei osata isoa täyttää mielenkiintoisella tekemisellä. Tuota mercenary perseilyä vähemmäksi, mielenkiintoisemmat hahmot (suurin osa oli mielestäni täysin mitäänsanomattomia mukaan lukien Alexios ja Kassandra, vaikkakin Kassandra oli näistä paremmin ääninäytelty). Dialogi valintoja, mutta valinnoilla olisi useammin isompaakin merkitystä eikä siten, että pelillä on vain muutama eri loppu valinnoista riippuen, enemmän salaisuuksia tutkittavaksi (Originsin haudat oli mielenkiintoisia toisin kuin tässä, tuntuivat olevan vaan kopioita toisistaan), parempaa parkouria (AC Unity ) jaaa sitten.. oli vielä jotain, mutta unohdin. Mielenkiintoista olisi myös nähdä jollain tavalla Shadow of Mordorista- ja Warista tuttu nemesis systeemi seuraavassa pelissä.
Tätä itsekin pelkään.. siksi haluan pitää Black Flagin visusti kultaisissa muistoissa.Mutta onhan noiden 2:n uusimman osan pelattavuus valovuosia edellä vanhempia. Itse yritin pelata Black Flagia Originsin jälkeen ja oli kyllä ihan järkyttävän tönkön tuntuista. Ei pystynyt vaan pelaamaan.
Ite olen ihan toista mieltä, merirosvoilu ja laivataistelut on hauskaa puuhaa ja merellä seilailu tunnelmallista että hyvin jaksoin viime kesänäkin uudelleenpelata pelin läpi. Ties jo kuinka monennetta kertaa. Onhan Black Flagissäkin omat puutteensa, mutta itelle Assassin's Creed-peleistä se, millä on eniten uudelleenpeluu-arvoa.Itse yritin pelata Black Flagia Originsin jälkeen ja oli kyllä ihan järkyttävän tönkön tuntuista. Ei pystynyt vaan pelaamaan.
Hämärät on kyllä muistikuvat ekasta AC:sta. Sen muistan, että peli kyllä alkoi toistamaan itseään hyvinkin nopeasti, kun ei siinä murhailun lisäksi ollu vissiin oikein mitään muuta.Ite olen ihan toista mieltä, merirosvoilu ja laivataistelut on hauskaa puuhaa ja merellä seilailu tunnelmallista että hyvin jaksoin viime kesänäkin uudelleenpelata pelin läpi. Ties jo kuinka monennetta kertaa. Onhan Black Flagissäkin omat puutteensa, mutta itelle Assassin's Creed-peleistä se, millä on eniten uudelleenpeluu-arvoa.
Odysseytä en ole pelannut, enkä kyllä luokittelisi sitä edes Assassin's Creediksi (kuten en Black Flagiakaan), perus Ubisoftin toimintapeli mikä vaan ratsastaa pelisarjan nimellä. Origins oli myös todella hyvä ja kenties pelisarjan suosikkini Black Flagin jälkeen.
Koittakaapas pelata ihan noita ensimmäisiä AC:tä. Ihan ensimmäinen peli se mekaniikoiltaan vasta kamalaa kuraa olikin, mutta siihenkin on saatu sellaista tunnelmaa ja luonnetta mitä uudemmissa ei ole.
Olen todella skeptinen ton viikinki creedin suhteen, todella väärä aikakausi Assassin's Creedille, mutta sopii Odysseyn kaltaiselle pelille, mikä ei toisaalta sitten edes ole AC. Salamurha-hiippailu ei vaan sovi viikingeille. Piste.
Eka AC oliki mun lempipeli silloin joskus Sitä jaksoi hakata, vaikkei siinä vaihtelua ollut.Hämärät on kyllä muistikuvat ekasta AC:sta. Sen muistan, että peli kyllä alkoi toistamaan itseään hyvinkin nopeasti, kun ei siinä murhailun lisäksi ollu vissiin oikein mitään muuta.
Viikinkimaailmahan ei tarkoita sitä, että pelihahmo olisi välttämättä viikinki. Ja vaikka olisikin, niin kait sinne yks salamurhaavakin sarvipää sekaan mahtuu...
Varsinkin jos se kirjoitetaan hyvin sisään.
Odotitko sä jotenkin merkittävästi erilaista peliä kuin pääpeli? DLCt harvemmin muuttavat oleellisia päämekaniikkoja pelistä.Tullut jokunen tunti pelattua tätä Atlantista. Tuntuu että tästä ei saa oikein mitään irti: vedetään vähän Tomb Raideria, kaadetaan patsaita, tyhjennetään linnoituksia, turhan oloinen juoni, samaa scheisseä siis kuin pääpelin huonoimmat osuudet. Kauniit maisemat, mutta siihenkö se jää?
En varsinaisesti, mutta odotukset tarinan aloitukselta oli korkeammalla. Pikkasen tuli lueskeltua että kolmannessa chapterissa alkaisi tapahtumaan, mutta ennen sitä sivutehtävissä edetäkseen pitää valloitella lisää linnoituksia...Odotitko sä jotenkin merkittävästi erilaista peliä kuin pääpeli? DLCt harvemmin muuttavat oleellisia päämekaniikkoja pelistä.
Onhan näistä Originsin tultua saanut suoraan ottaa tuon "Assassin's" sanan pois kun edes perustaistelijaa ei saa hengiltä enää "koska levelit". Paras tapa on maksimoida vahinko ja tappaa kaikki 5v1 tyyliin.Tässä Atlantiksessa on myös taas "hauska" jippo, että linnoituksiin on laitettu noita "vartijoita" jotka herää heti jos alat rähisemään.
Elikäs: valloitan toista tuntia huolellisesti todella isoa linnoitusta ja olen etenemässä kohti määränpäätä, "salamurhaaja" Kassandrani on pistänyt kylmäksi reilusti yli puoli varuskuntaa ja ehkä parikymmentä vartijaa enää jäljellä. "Salamurhaaja" siksi että olen valinnut geariksi ne joilla on eniten boostattuja Assassin's taitoja jotta voin yhdellä nuolella tappaa edes perusvartijat pääosumalla ja heikoimmat vässykät pistämään unille yhdellä nyrkiniskulla. Valmistaudun tekemään istuvalle vartijalle perus knockoutin. Hahmo nappaakin maasta random ruukun ja ensimmäinen häviöni tulee taistelulle inventaariota vastaan kun kuluu niin monta sekuntia että helvetti on jo irti. Ja komentopisteelläni on toinen helvetti irti kun kiroan pelimekaniikat syvimpään tuonelaan ja kiroan luurit päässäni että voi ju-na-lau-ta ei hew-let-ti. Miksi tämä assassiinina assassiinipelissä toimiminen on niin vaikeaa?
Näinhän se pitkälti esim. ykkösessä oli; taistelumekaniikka oli sellainen että turpaan tuli helpostikin jos vastustajia oli enemmän kuin kaksi koska ei tehty ihmevoltteja ja torjuntakaan ei onnistu "taaksepäin kolmea vihollista vastaan samaan aikaan". Kyllä useamman kerran tuli juostua piiloon.Helppohan tämä ongelma salamurhan/mättämisen välillä olisi ollut korjata painottamalla vihujen yhteisövoimaa, eli toimisivat fiksummin kimpassa ja yhtäaikaa päälle mistä ei normaalisti selviä + vahingot pääsankarillekin ovat fataaleja kuten oikeassa elämässä. Näin ne salamurhat yhdellä iskulla toimisivat edelleen kuten pitääkin.
Seuraavaksi viikinkiaihe, salamurhaus lienee vielä vähemmässä osassa kun aivottomat norskit juoksevat kirveet kädessä.
Ykkönen kyllä oli yhtä helppo, kuten kaikki muutkin osat. Todella harvoin siinä sai pataan.Näinhän se pitkälti esim. ykkösessä oli; taistelumekaniikka oli sellainen että turpaan tuli helpostikin jos vastustajia oli enemmän kuin kaksi koska ei tehty ihmevoltteja ja torjuntakaan ei onnistu "taaksepäin kolmea vihollista vastaan samaan aikaan". Kyllä useamman kerran tuli juostua piiloon.
Kakkosen ja sen "alaosien" aikanahan tuo taistelun vetäminen tähän "teräsmies" -suuntaan alkoi kun pystyi helposti ottamaan usean vastuksen ja "torjumalla voittoon" aina kun joku yritti lyödä.
Olethan kokeilut perinteiset kikat:Pidin todella paljon odysseuksesta ja ajattelin pelata originsin perään. Ikävä vain, että origins on nykyään niin rikki, että peli kaatuilee kokoajan. Varmaan pakko vain pelata nuo odysseuksen lisäosat läpi.