Assassin’s Creed:Odyssey (PS4, PC, Xbox)

Mastery Levelsin osalta käytössä olivat: Damage dealt restored as health 20/20, Damage with ring of chaos ability 20/20, Total armor 11/20, Fire Damage 20/20, Damage with Multishot ability 20/20, Hunter Damage 20/20 ja yleinen taistelutaktikka oli ensin ottaa käyttöön tulimiekka, josta vaihto jouseen ja multishot ability käyttöön. Sitten noita muita tarpeen mukaan.

Kokonaisuutena peli oli aika väsyttävä ja ihan heti ei ole mielenkiintoa palata takaisin AC maailmaan. Origin oli pelinä parempi kaikinpuolin ja tässä oli aivan liikaa kaikkea. Arvosanaksi varmaankin 3/5 olisi sopiva.

Itsellä taas peli maistuu aika hyvin vaikka onkin aika toistuvaa. Muutamia juttuja kyllä ärsytti mutta ihan kelpo viihdettä millä aikaa kuluttaa...
Hieman kyllä myös ärsytti kun Ubisoftilla meni puoli vuotta korjata amd:n navi gpu:lla kaatumiset DLC Elysium maailmassa... Kesti hieman ennenku pääsin aloittaa näitä DLC:tä.
Itse vetäny hardilla tätä peliä ja ei oikestaan muuta kuin alussa ollut vaikea kun ei ollut kaikenlaisia skillejä mutta sitten helpottui. Itse vedin heavy aseella ja crit chancea ja damagea niin oli kyllä hyvä setti.
97h tullut pelattua ja nyt sitt underworld alkaa :kahvi:
Untitled.png


giphy.gif
giphy.gif
 
No olipas melkoinen odyssey, kun ostin tämän Black-Friday tarjouksena ja nyt pääsin läpi Atlantis-lisäosan kera. Yhteensä peli kesti 175h ja pääsin levelille 77 lopussa. Laitetaan ihan plussat ja miinukset, ps4 konsolilla pelasin.
+pelattavuus on sujuvaa
+päähahmo Cassandra on yksi parhaista AC hahmoista ja parempi kuin esim Origin päähahmo
+Sivuhahmot Phoibe ja Socrates olivat molemmat mielenkiintoisia ja niihin liittyivät parhaat sivutehtävät
+pääjuoni varauksin, samoin Atlantis lisäosa varauksin
+toiminta varauksin

-toimintaa on loputtomiin ja isoja bosseja saa tappaa kuin liukuhihnalta, varsinkin jos on tuo lisäosa käytössä
-peli on vaikea, normaalitasollakin joutuu hahmoa muokkaamaan koko ajan, että taistelussa pärjäisi, useampi boss-taistelu vaati 2-3 yritystä
-hiiviskely ja koko assasins puoli on melko turhaa pidemmän päälle, pelissä parhaiten pärjäsi hunter-warrior kombolla
-Ei ole enää Ac fiilistä, enemmänkin Witcher 3 boostattuna ja ilman hyviä, merkitseviä tehtäviä
-todella moni tehtävä on täysin turha, joko tapa joku tai jotkut, vie jotain paikasta a paikkaa b. Tehtävät toistavat toisaan koko ajan

Muutenkin peli oli aika vaikea, jouduin nollaamaan hahmon statsit lopussa useamman kerran, että pärjäisin. Lopulta käytössä oli hunter-warrior, jolla oli täysin suunniteltu juuri siihen tarkoitukseen. Esim kaikki boss-tappelut pelasin niin, että enimmäkseen juoksin ympyrää ja ammuin nuolia siihen hirviöön ja välillä ryhdyin lähitaisteluun. No koko hahmo oli suunniteltu sitten tämän taktiikan ympärille. Jos tätä ei olisi tehnyt, niin yksinkertaisesti pelissä ei olisi voinut pärjätä, vaikka normaali vaikeustasokin oli käytössä.

Käytössä oli seuraavanlainen hahmo:

Assassin's Creed® Odyssey_20200427155129.jpg

Assassin's Creed® Odyssey_20200427155151.jpg


Mastery Levelsin osalta käytössä olivat: Damage dealt restored as health 20/20, Damage with ring of chaos ability 20/20, Total armor 11/20, Fire Damage 20/20, Damage with Multishot ability 20/20, Hunter Damage 20/20 ja yleinen taistelutaktikka oli ensin ottaa käyttöön tulimiekka, josta vaihto jouseen ja multishot ability käyttöön. Sitten noita muita tarpeen mukaan.

Kokonaisuutena peli oli aika väsyttävä ja ihan heti ei ole mielenkiintoa palata takaisin AC maailmaan. Origin oli pelinä parempi kaikinpuolin ja tässä oli aivan liikaa kaikkea. Arvosanaksi varmaankin 3/5 olisi sopiva.

Itse pidin pelin taistelua suorastaan helppona. Syynä lienee aikaisessa vaiheessa kokoon saatu Achilles-setti, joka palautti healthin muutamalla lyönnillä. Muutama sähläyskuolema tuli vasta siellä Atlantis-osassa kun ei tajunnut vaihtaneensa Demigod-settiin ja yritti pelata samalla tyylillä. Siihen päälle viholliset, jotka blokkaa adrenaliinin käytön niin ei vaan voinut healata. Kertaakaan en respecannut, en edes tarpeettomiin skilleihin laitettuja. Atlantis DLC:ssä niitä pisteitä tuli ihan liikaa kuitenkin.

RPG-elementti oli yhtä tyhjän kanssa.

ps. pelaako kaikki muut miehet naishahmoilla jos voi valita? Kaikki guidetkin kirjoittaa pelin Kassandran tarinana, itselläni sankarin nimi oli kyllä Nikolaos :D
 
Ubisoft kertoi jossain vaiheessa, että suurin enemmistö on valinnut Nikolaoksen omaksi hahmokseen. Kassandra oli periaatteessa kaanonia.

Ääninäyttely ratkaisi itselläni eniten valinnassa, kun Nikolaoksella se on mielestäni aivan hirveä. Tarinassa toimii ihan kohtalaisesti pökkelönä veljenä, joka on enemmän lihasta kuin älyä.

Kassandra on kyllä yksi parhaista ohjattavista hahmoista mitä peleissä on tullut vastaan, hieman pääsi Ubisoft yllättämään sen suhteen.
 
Kun piti hahmoa valita, niin kävin youtubesta katsomassa videoita, että kumpaa suositellaan. Ja kyllä Kassandran ääninäyttely oli merkittävästi parempaa, joten ratkaisu oli mielestäni oikea. Aikaisimmissa AC peleissä ei ole taistelu ollut vaikeaa, mutta nyt jostain syystä oli haasteita. Ehkä Spear ei ole kuitenkaan se oikea ase valita, vaikka mielestäni se jollain tavoin sopi kyllä pelin tunnelmaan.
 
Ubisoft kertoi jossain vaiheessa, että suurin enemmistö on valinnut Nikolaoksen omaksi hahmokseen. Kassandra oli periaatteessa kaanonia.

Ääninäyttely ratkaisi itselläni eniten valinnassa, kun Nikolaoksella se on mielestäni aivan hirveä. Tarinassa toimii ihan kohtalaisesti pökkelönä veljenä, joka on enemmän lihasta kuin älyä.

Kassandra on kyllä yksi parhaista ohjattavista hahmoista mitä peleissä on tullut vastaan, hieman pääsi Ubisoft yllättämään sen suhteen.
Toi on kyllä ihan hirveää kun kaikki henkilöt puhuu jotain broken englishiä kuin oltaisiin jossain Jamaikalla tai Afrikassa. En kaipaa mitään oxfordilaista lausumista mutta neutraali perusenglanti niiden kielenä, jotka pelissä kuuluu samankielisten viitekehykseen ja sitten vaikka jotain murretta jos toinen hahmo on olevinaan muualta.

Kun piti hahmoa valita, niin kävin youtubesta katsomassa videoita, että kumpaa suositellaan. Ja kyllä Kassandran ääninäyttely oli merkittävästi parempaa, joten ratkaisu oli mielestäni oikea. Aikaisimmissa AC peleissä ei ole taistelu ollut vaikeaa, mutta nyt jostain syystä oli haasteita. Ehkä Spear ei ole kuitenkaan se oikea ase valita, vaikka mielestäni se jollain tavoin sopi kyllä pelin tunnelmaan.

Heavy edged aseena ja tuo yllä spoilerissa oleva neljän lyönnin heavy attack sillä engravingilla, joka antaa lyödä overpowerin yhdellä adrenaliinilla vähemmän. Chop-chop-chop-chop ja joskus väliin se naurettava adrenaliininpalautushyökkäys :D
 
Täällä mentiin myös kassulla vai mitä @Bruce_Wayne ;)



Mutta olen kyllä samaa mieltä siinä että vähemmän olisi enemmän tässä tapauksessa.

Ja peliä voisi varmaan lyhentää kolmaneksen ja laittaa potkut tarinoihin jne

Pelattavuus oli hauskaa ja omaan näppiin parasta ass creediä.

Mutta kaukana kuitenkin ollaan mistään witcher 3 tasoisista hahmoista tai tarinoista vaan tämä meni parempiminkin niin että mukavana hömppänä jota oli todella kiva pelata.
 
Joo vähän turhan massiiviseksi oli omastakin mielestä paisutettu tuo. AC: Origins oli huomattavasti tasapainoisemman kokoienn paketti.
 
Siirrän tänne keskustelun koskapa koskee tätä peliä enemmänkin ja eikä valhalla ketju mene sitten sen ihmettelyksi:


Alle 60FPS ei mennä juuri koskaan ja kaupungeissa FPS pyörii yleensä 70-80 välillä, mutta näyttis joutuu harvemmin tässä pelissä koville.
Kokeileppa muuten joskus huviksesi isosassa linnan valloituksessa että jäät kiinni ja kutsuvat lisää sotilaita mukaan ja sinun "bounty level" on vitosella että alkaa sitä ukkoa lappaa sinun perääsi enemmänkin että jaksaako pysyä 60?

Minulla kaupungissa tippuu raskamillaan noin 40 pintaan mutta toi linnan valloitus ison porukan kanssa niin tiputtaa vielä noin 10fps lisää.
 
Siirrän tänne keskustelun koskapa koskee tätä peliä enemmänkin ja eikä valhalla ketju mene sitten sen ihmettelyksi:



Kokeileppa muuten joskus huviksesi isosassa linnan valloituksessa että jäät kiinni ja kutsuvat lisää sotilaita mukaan ja sinun "bounty level" on vitosella että alkaa sitä ukkoa lappaa sinun perääsi enemmänkin että jaksaako pysyä 60?

Minulla kaupungissa tippuu raskamillaan noin 40 pintaan mutta toi linnan valloitus ison porukan kanssa niin tiputtaa vielä noin 10fps lisää.
Kokeilin huvikseen tuota. Menin isoon linnoitukseen keskellä päivää, riehuin siellä tappamatta yhtään vihollista ja kohta oli järkyttävä määrä sotilaita, pari palkkionmetsästäjää ja myös apujoukkoja perässä. 66 FPS kävi alimmillaan tuossa, eli minimit samaa luokkaa kuin isossa kaupungeissa. Sen verran nuolia lenteli, että oli jo vaikeuksia pysyä hengissä tuossa tilanteessa :beye:

Pelin ostaessa oli löysähköt 2800Mhz muistit, GTX 1070 ja tavallinen 60Hz näyttö. Nyt on 3600Mhz CL16 muistit, RX 5700 ja 144Hz Freesync-näyttö, niin pelikokemus on kyllä huomattavasti sulavampi ja miellyttävämpi kuin aiemmin. Nopeammat muistit toivat yllättävän ison harppauksen suorituskyvyssä tämän pelin kohdalla ja huomasi jo ilman FPS-mittaria. Freesyncillä myös iso merkitys FPS:n heitellessä.
 
Menin isoon linnoitukseen keskellä päivää, riehuin siellä tappamatta yhtään vihollista ja kohta oli järkyttävä määrä sotilaita, pari palkkionmetsästäjää ja myös apujoukkoja perässä. 66 FPS kävi alimmillaan tuossa, eli minimit samaa luokkaa kuin isossa kaupungeissa. Sen verran nuolia lenteli, että oli jo vaikeuksia pysyä hengissä tuossa tilanteessa
Tämä peli tykkää ytimistä ja varsinkin nopeista muisteista :D
Originsista oli joku testi missä oli 2400 vs 3200 muistit niin tuolla saatiin jopa 10fps lisää cpu ollessa sama.

Mutta kiva tietää että tämän pelin voi saada "sulavaksi" jos tykkää pelata 50/60 lukolla, itsehän pelaan sattuneesta syystä tuolla 50fps lukolla niin ei joka paikassa tule pieniä droppeja, itseasiassa kaupungeissa ja noissa hässäköissä tulee ne näkyvämmät mutta niihin tottunut lähes 200h peli ajan kanssa.
 
Itse kanssa hetki sitten pelailin tuon läpi. Joku 45h meni. Siis pääjuoni ja matkalle osuvat sivutehtävät. Tuo Cult juoni vielä kesken.

Ihan jees, mutta ei tämä kyllä itsestäkään vaikealta tuntunut. Spearilla helppo tökkiä kauempaa ja ainakun meinasi henki lähteä niin sillä Healing abilytillä helat täyteen ja homma jatkuu.

En tosin kovin montaa isoa bossia pelissä tappanut että tiedä niistä sitten :hmm:
 
Ihan jees, mutta ei tämä kyllä itsestäkään vaikealta tuntunut. Spearilla helppo tökkiä kauempaa ja ainakun meinasi henki lähteä niin sillä Healing abilytillä helat täyteen ja homma jatkuu.

En tosin kovin montaa isoa bossia pelissä tappanut että tiedä niistä sitten
Itseasiassa ne vaihtoehtoiset hirviö bossit tai delsujen patsaat ovat pelin vaikeammat vastustajat ainakin itselleni.
Hirviöbossit varmaan hankalin koska osa minun taistelu strategiasta meni pois siinä(stealth)
 
Joo, ei ne hirviöbossit muuten ole vaikeita, ainoastaan pirun tylsiä. Jos ei ole paras mahdollinen gear buildi niin niiden healthpalkin kuluttaminen vie aikaa. Mitään haastetta tai mielenkiintoista pelattavaa ne eivät tarjonneet. Bossit veti paria liikettä ja itse veti muutamaa liikettä mitkä tehosi. Sitten 10 min jatkuvan toiston jälkeen vihollisen kuoltua, pääsi kärsimyksestä ja takaisin pelin pariin. Ja ei ne bossit edes osunut ikinä, vaan itse pääsi aina suojaan tai väistämään, mikäli oli vielä hereillä taistelun aikana, eikä nukahtanut tylsyyteen.

Noiden taisteluiden kehittäjät sietäisi hävetä, kun ne muutaman liikkeen taistelut eivät olleet millään mittarilla hyviä. Joten sikäli niitä ei voi edes verrata mihinkään 20-30 vuotta vanhojen pelien yksinkertaisiin taisteluihin, koska ne olivat yleensä sentään edes jollain tasolla hyviä, vaikka olivatkin yksinkertaisia.

Pelin selvästi heikoin osa-alue, mutta onneksi todella mitätön osuus noin yli suuressa pelissä.
 
Sitten 10 min jatkuvan toiston jälkeen vihollisen kuoltua, pääsi kärsimyksestä ja takaisin pelin pariin. Ja ei ne bossit edes osunut ikinä, vaan itse pääsi aina suojaan tai väistämään, mikäli oli vielä hereillä taistelun aikana, eikä nukahtanut tylsyyteen.
Itselläni oli ongelma kuin toiseksi vaikeamalla pelasi ja eikä ollut gearit ajan tasalle bosseille mitä ei voinut piilotella vaan piti jouskarilla mennä ja toivoa että headshot osuu(300% bonari) niin aika väistelmistä se oli, kerran tai pari bossi osui niin se oli koko taistelu alusta koska focus oli juuri tuohon stealth/hunter akselille.

Kyllä sen sanon että ne taistelut kyllä kestivät ja vaativat kaiken keskittymisen etteivät vahingossakaan osuneet.
Tämä oli ajankohtaa kun aika alussa halusin lähtee vääntää hirvöiden kanssa tai tarina antoi myöden.

Sitten osa tarinan bosseista oli ylihelppoja kuin pääsi käyttämään hahmon ominaisuuksia(stealth+yber kombot) ja siihen päälle vielä pari 300% headshotia niin alkoi bossi kun bossikin kaatumaan etteivät edes huomaneet koko pelaajaa.

Pelissä oli kyllä ongelmia noiden tasojen suhteen kun akka luudan varrella pätki pelaajaa turpaan pahemmin kuin tarinan pääkonna ikään.
 
Itselläni oli ongelma kuin toiseksi vaikeamalla pelasi ja eikä ollut gearit ajan tasalle bosseille mitä ei voinut piilotella vaan piti jouskarilla mennä ja toivoa että headshot osuu(300% bonari) niin aika väistelmistä se oli, kerran tai pari bossi osui niin se oli koko taistelu alusta koska focus oli juuri tuohon stealth/hunter akselille.

Kyllä sen sanon että ne taistelut kyllä kestivät ja vaativat kaiken keskittymisen etteivät vahingossakaan osuneet.
Tämä oli ajankohtaa kun aika alussa halusin lähtee vääntää hirvöiden kanssa tai tarina antoi myöden.

Sitten osa tarinan bosseista oli ylihelppoja kuin pääsi käyttämään hahmon ominaisuuksia(stealth+yber kombot) ja siihen päälle vielä pari 300% headshotia niin alkoi bossi kun bossikin kaatumaan etteivät edes huomaneet koko pelaajaa.

Pelissä oli kyllä ongelmia noiden tasojen suhteen kun akka luudan varrella pätki pelaajaa turpaan pahemmin kuin tarinan pääkonna ikään.

Täysin samaa mieltä. Kyllähän niitä sen pari minsaa väistrli suht helposti, mutta kun ne kesti niin saatanan kauan, että itellä alko jo keskittyminen herpaantumaan. Toiseksi vsikeimmslla pelasi, niin kyllä se ulko kesti vaan 2-3 osumaa ja se oli siinä. Vielä jos vähän alilevusena erehty paikalle, niin se oli kerrasta henki pois. Että kyllä noissa mun mielestä haastettakin oli, vaikka olisin kyllä tykänny siitä, ettö olisivat olleet ainakin puolet lyhempiä.
 
Ilmeisesti kaikki eivät spämmänneet noita adrenaliiniskillejä? Ihan riittävän monta oli tarjolla, että sai vähän väliä haavoittumattomuuden päälle animaation ajaksi.
 
Täysin samaa mieltä. Kyllähän niitä sen pari minsaa väistrli suht helposti, mutta kun ne kesti niin saatanan kauan, että itellä alko jo keskittyminen herpaantumaan. Toiseksi vsikeimmslla pelasi, niin kyllä se ulko kesti vaan 2-3 osumaa ja se oli siinä. Vielä jos vähän alilevusena erehty paikalle, niin se oli kerrasta henki pois. Että kyllä noissa mun mielestä haastettakin oli, vaikka olisin kyllä tykänny siitä, ettö olisivat olleet ainakin puolet lyhempiä.
Monesti miettinyt tuota ja itsekin olisin kyllä tuon kannalla että vihut eivät olisi noin pirun kestäviä mutta tämä taas helpottaisi ehkä liikaa peliä kun nyttenkin on vain kyse siitä ettei huomio herpannu ja sinulla pysyy se tietty rytmi päällä.
Tämän huomaa parhaiten sillä että jos pitää peli keskeyttää hetkeksi ja yrität jaktaa taistelua niin turpaan tulee 99% varmuudella.

No oikeastaan noiden hirviöbossien kohdalla voisi tehdä tässä tapauksessa poikkeuksen koska ovat vaan valinnaisia vastuksia ja eikä niitä tarvitse voittaa jos haluaa edetä tarinassa.
(Jos nytten muistan oikein)

Enään olisi tästä pelistä tekemättä se että Kassandra nousisi rankin listalla ykköseksi(nytten sijalla 2) niin kaikki tärkeimmät tehtävät olisi tehtynä.
 
Itse ainakin pelasin AC-sarjaa juuri sen takia, että ne eivät olleet niin vaikeita pelejä ja oli hauska hiiviskellä menemään. Sitten kun menee tuollaiseksi pomojen lahtaamiseksi, missä pitää netistä jo googlettaa, että miten hahmo pitäisi rakentaa ja mitä aseita sillä pitäis olla, niin peli menee kyllä omasta mielestäni ihan väärään suuntaan. Se on sitten suorittamista eikä niinkään hauskanpitoa.
 
Nyt on kyllä oikeasti alkanut risomaan bugi, ettei voi ampua jousipyssyllä. Nuolia kyllä riittää ja tähdätä voi, mutta hahmo ei ammu sitten millään. Tallennuksen lataus uudestaan auttaa yleensä hetkeksi. Eilen taas tuli ongelmaksi se, ettei hahmo suostunut juoksemaan millään. Pelin sammutus ja käynnistys uudestaan auttoi.

Hassua myös, että saman firman Far Cry New Dawnissa vaivasi usein bugi, ettei hahmo suostunut menemään kyykkyyn :asif:

EDIT: Alt+Tab näköjään auttaa myös.
 
60 tuntia mittarissa ja itse päätarina vedetty jo useampi tunti sitten. Atlantiksen tarinan halusin vielä vetää loppuun, mutta tuossa vähän ärsyttää, kun oma taso ei riitä millään sen tehtäviin. Olikohan tasopäätarinan jälkeen joku 42 ja tähän saakka Atlantis vaatinut jopa 50 levelin hahmoa. Grindaamiseksi menee ja välillä saa tallennuksissa palata takaisin, kun tulee joku pahempi vihollinen vastaan, joka tappaa yhdellä iskulla. Ähky tulee tämän kanssa :hammer:
 
Mihis hintaan tän gold editionin on saanut pc:llä?
Olis yksi kympin kuponki epicissä kun pitäisi käyttää huomiseen mennessä ja hintaa jäis tälle 14,99e dlct mukana. Onko esim ollut alle kympin jossain koko paketti?
 
58 h takana ja lvl 47 menossa. Koittanut mennä paikasta paikkaan niin että tehnyt kaikki tehtävät sillä alueella ennen kuin siirtynyt eteenpäin päätarinassa (48% menty). Välillä turhat bugit kuten ne ettei ambushin jälkeen aina pysty tekemään edes odottamisen jälkeen seuraavaa spessua vaan se jää aktivoitumatta. Myös tuossa aikaisemmin sanottu jouskari ampuminen on buginen. Pari nuolta lähtee ihan kivasti hyvässä tillassa predatorina mutta sitten ei aktvoidu mitenkään.

Myös linnoituksen raidauksessa useasti tapahtuu niin että parit mercenaryt spawnaa jostain kummasta paikasta kesken kaiken. Sitten niitä on siinä 2-3 lisänä muihin normi sotilaisin. Aina niitä kömpii kuin zombiet haudasta ja saa mättää kylläisyyteen asti.

Mutta myös positiivinen asia on se että kaunista tuolla on mennä eteenpäin. Vaikkakin noi Origins ja Odyssey olekkaan niitä perinteisiä AC pelejä. Valhalla odottaa vielä joskus peluuta.
 
58 h takana ja lvl 47 menossa. Koittanut mennä paikasta paikkaan niin että tehnyt kaikki tehtävät sillä alueella ennen kuin siirtynyt eteenpäin päätarinassa (48% menty). Välillä turhat bugit kuten ne ettei ambushin jälkeen aina pysty tekemään edes odottamisen jälkeen seuraavaa spessua vaan se jää aktivoitumatta. Myös tuossa aikaisemmin sanottu jouskari ampuminen on buginen. Pari nuolta lähtee ihan kivasti hyvässä tillassa predatorina mutta sitten ei aktvoidu mitenkään.

Myös linnoituksen raidauksessa useasti tapahtuu niin että parit mercenaryt spawnaa jostain kummasta paikasta kesken kaiken. Sitten niitä on siinä 2-3 lisänä muihin normi sotilaisin. Aina niitä kömpii kuin zombiet haudasta ja saa mättää kylläisyyteen asti.

Mutta myös positiivinen asia on se että kaunista tuolla on mennä eteenpäin. Vaikkakin noi Origins ja Odyssey olekkaan niitä perinteisiä AC pelejä. Valhalla odottaa vielä joskus peluuta.
Millä laitteella pelaat?
 
Reilut 200 tuntia takana ja päätarina vedetty Alexioksella ja kaikki nurkat ja luolat koluttu. Minähän en naisella pelaa jos Assassin's Creed on kyseessä, ellei ole pakko.
Ensin tuli aloiteltua normal-vaikeustasolla ja vihujen level scaling pidettyä heavyllä että ovat samalla tasolla. Oli liian helppoa.
Sitten tuli vaihdettua vaikeustaso pysyvästi hardille, tuntuu että perus taistelut ja fortressien infiltroimiset sopii tuohon kuin nakutettu.
Mutta sitten hardilla kun tulee joku bountyhunter vastaan, niin kumman helposti tappaa ihan parilla iskulla vaikka omat vermeet on melkein viimeistä huutoa?:speechless:

Varovaisuutta oppi pelin edetessä, ja tuo ei ollut sitten enää niin iso ongelma.

Lähinnä Assassin skilltreetä tuli kehitettyä lukuunottamatta näkymättömyysviittaa. Ja Pirate Set toimi niin hyvin että en edes alkanut craftaamaan mitään muuta tuon jälkeen.
Warrior skilltreestä tuli kehitettyä melkein kaikki paitsi Bull Rush, warrior settiin vaihto silloin kun shit hits the fan, tai vaihtoehtoisesti merillä lähtee valtaamaan aluksia ja luonnollisesti conquest batttlet.
Achilles set toimi hyvin ja samoin myös Greek Heroes set.

Hunter skill tree on vähän niin ja näin kun peliohjaimella tähtääminen on ihan hanurista, predator shot on hyödyllinen hiippailuissa kun pitää snaippailla kaukaa vartijoita.
Itse en osaa pelata näppis + hiiri yhdistelmällä alkuunkaan. Tuo voisi tosin olla huonomminkin, jousia tuli käytettyä paljon varsinkin noissa legendaarisien eläimien metsästyksessä.
Tuli-, räjähdys- ja myrkkynuolet ajaa asiansa.

Alpha Bear on peto varsinkin jos on tuo +50% damage & +100% health for tamed beasts, tekee myös selvää jälkeä conquest battleissa.

Mitä noita vermeitä päivittelee, niin tuntuu että nahkaa ei ikinä ole tarpeeksi.

Kaikki kaikessa ihan 5/5 peli joka tapauksessa. Tarina ja tutkiminen koukuttaa, ehkä vähän liikaakin.
Mutta peliähky iskee välillä kun tuntuu että tutkiminen ja tehtävät ei lopu koskaan, silloin on tauko paikallaan tästä pelistä.
Merillä seilaaminen luo fiilistä vapaudesta ja isosta maailmasta, ja Barnabaksen jutut on kuuntelemisen arvoisia.

Assassin_s_Creed_Odyssey_STATS.png
 
85h tuli lätkittyä tätä vaikka jo 20h jälkeen alko maistuun toisinaan vähän puulta. Ehkäpä sitä jatko lähinnä sen takia, että meinas tulla 2kk tauko pelaamiseen muutenki, nii vähän yritti nyt "nauttia" kun kerta huvitti edes peliä käynnistellä. Toki samalla pysty kattoon telkkua yms. nii meni vähän Diablo-tyylisesti tämä peli. Melko grindaamistahan tämä oli, ja jossain vaiheessa alko skippaamaan kaikki välivideot ja keskustelut kun ne tuntu nii tyhjänpäiväsiltä ja huonosti tehdyiltä. Varsinki päähahmona tuo mies oli ihan hirviää katottavaa ja yks syy siihen miks välilyönti oli kovassa käytössä.

Lähinnähän tämä oli kuitenki sitä Origins kutituksen rapsuttelua. Origins oli koko ajan mielessä, että olispa tämä sellanen peli, mutta eihän tämä nii hyväksi tullut. Alueena tuo Kreikka oli minusta tylsempi ja rumempi ku Originsin alueet, eikä mitää vau efektejä tästä saanut. Progressiota pelissä ei juurikaan ole, kaikki liikkuu vähintään 4 tasoa pelaajan alapuolella ja oikeen minkäänlaista "edistymistä" ei kokenut saavuttavan leveleissä. Leveleitä kerty joku 77 mut en kyl ihan hirveetä tehokkuuden kasvua huomanntu tuon ja 37 välillä. Vihut nousi samalla tasolla ja tavarat myös. Ite pelasin aluksi vaikealla ja tiukalla level scalingillä, mutta jossain 30-40 kohalla piti laittaa helpompi vaikeusaste kun ei enää jaksanut mättää, mutta ei kyl tullut semmonen olotila, että se ihan hirveenä olis peliä jouduttanut. Siitä toki plussaa, että peli hieman kannusti hiippailemaan sillä, että ite mätkiminen oli ihan saatanan hidasta ja tylsää, ettei siihen ihan huviksi halunnut joutua. Onneks jossakin vaiheessa tajus ottaa ton jouskarin nuolisade kyvyn, ja sillä pääsi sit monesta massataistelusta eroon mm. battlegroundit jouduttu kummasti. PC:llä varsinkin sit tuo jouskarin Headshot oli edelleen aika huikee dmg-dealeri jopa kesken taistelun. Tuli rätkittyä pomojaki sillä hengiltä.

Kartta oli jo vähän liian iso, sillä se sisältö vähän ku hukku tähän eikä tuo matkustelu tässä pelissä ole nyt niin kovin kivaa, varsinkaan noin kivisessä maastossa missä joko piti etsiä kiertotie tai lähtä kiipeilemään. Myös aika paljon oli kaikenmaailman linnotuksia ja leirejä joista ei jäänyt oikeastaa mitää mieleen. Oli jotenki hyvin tempoileva lopputulos. Myös ite törmäsin useisiin bugeihin, mitkä olis varmasti ärsyttänyt jos jotain 100% peluuta olis kokeillut.

Kaiken kaikkiaan ei mitään mitä pelaisin toista kertaa. Jos tätä alkaa kutitteleen nii ehottomasti otan Originista uusinnan. En sit tiiä mikä teema pitää olla, että palaisin tähän pelisarjaan mikäli tällaisena jatkuu, tuo viikinki homma ei kiinnosta yhtään.

Oli tässä tämmöseen grindauspeliin myös paljon hyviäkin juttuja mm. se, että joitakin questeja pystyi tekemään tavallaan vahingossa, jos paikkoja kolusi. Toisaalta tämä ei aina ihan loogisesti toiminut, joten harmi ettei joka paikassa tätä sovellettu. Kultisteihin saatto törmätä vahingossa ja peli eteni siis ihan paikkoja tutkimalla. Tykkäsin myös siitä, että nuo ulkonäöt sai vaihdettua sekä tuosta Originsissakin olleesta ominaisuudesta, että aseet sai upgradetettua, joten mielekkäällä itemsetillä pysty pelaan vaikka koko pelin läpi ilman että näytti joltain animejoulukuuselta tai että olis ollut alitehoinen.

Tossa ku katon ylläolevaa screenshottia, nii en kyl tiiä miten nuo resurssit sulla noin mennyt, itellä oli tota nahkaa ja metallia ihan helvetisti, tota viheriää taas ehkä muutamia tuhansia. En kyl välillä jaksanu upgradeta ku 5-10 levelin välein jotain tavaroita ku ei silläkään kokenut olevan pskaakaan merkitystä lämään.
 
Pienen hetken ajan luulin lukevani uutista jatko-osasta :cry: "Missing ancient Greece?" Itse asiassa kyllä ikävöin, itselleni tässä pelissä vaan kaikki kolahti hienosti paikalleen, vaikka peli on saanut monesta asiasta kovaakin kritiikkiä.
 
Tämä oli kyllä niin huono että jäi kesken lähes alkuunsa. Verrattuna Originsiin joka oli pakko pelata loppuun ihan vain upeiden maisemien (kaupunkien) takia. Valhallaakin tuli pelattua pidempään kuin tätä.

Ehkä nyt voisi ainakin kokeilla miltä se näyttää X:llä kun edellinen kokemus oli One S:llä 30fps/1080p...
 
Onkohan tuo 19e halvin hinta tästä ps storessa pleikkarille? Tuo ei sisällä delsuja näköjään ja gold versiosta saisi pulittaa satkun, merkillinen hinnoittelu :hmm:
 
Onkohan tuo 19e halvin hinta tästä ps storessa pleikkarille? Tuo ei sisällä delsuja näköjään ja gold versiosta saisi pulittaa satkun, merkillinen hinnoittelu :hmm:
Olin jo ostamassa mutta ei tosiaan sisällä Season Passia. Gold edition on ollut todella monesti tarjouksessa, viime kuussa se oli 25€. Pitää varmaan jäädä odottelemaan tarjouksia Gold Editionista.
 
Tämä oli kyllä niin huono että jäi kesken lähes alkuunsa. Verrattuna Originsiin joka oli pakko pelata loppuun ihan vain upeiden maisemien (kaupunkien) takia. Valhallaakin tuli pelattua pidempään kuin tätä.

Ehkä nyt voisi ainakin kokeilla miltä se näyttää X:llä kun edellinen kokemus oli One S:llä 30fps/1080p...

Origin paras näistä uusista AC peleistä. Odyssey ihan hyvä, mutta Valhalla ihan kuraa. Ihmeellisesti nämä ubin pelisarjan vaan huononee. Ghost recon wildlands oli hyvä, mutta Breakpoint paskaa. Sama Watch Dogsien kanssa. Eka ihan hyvä, 2:n ja Legion paskaa.

Kauhulla odottelen, miten ne saa FC6:n vedettyä samaan suohon New Dawnin jälkeen.
 
Origin paras näistä uusista AC peleistä. Odyssey ihan hyvä, mutta Valhalla ihan kuraa. Ihmeellisesti nämä ubin pelisarjan vaan huononee. Ghost recon wildlands oli hyvä, mutta Breakpoint paskaa. Sama Watch Dogsien kanssa. Eka ihan hyvä, 2:n ja Legion paskaa.

Kauhulla odottelen, miten ne saa FC6:n vedettyä samaan suohon New Dawnin jälkeen.
Mun mielestä Valhalla on näistä uusista paras, toki PS5 pelailen niin pyöriikin kivasti. Black Flag oli myös ihan OK. Jostain syystä Odyssey jäi täälläkin kesken, ei vaan jaksanut enää painaa. Valhalla näyttää menevän läpi saakka, vaikka loppua kohden toki nuo eri alueiden valtauksetkin on ihan läpijuoksua enää, ja vedän vieläkin alkupään kamoilla. Vähän siinä ja siinä jaksaako mitään Paris DLC:tä enää, varmaan jonkun muun pelin kimppuun sitten. Varmaan riippuu omistakin mieltymyksistä mistä tykkää, itselle tuo viikinkimeno uppoaa parhaiten.

Näissä on onneksi nykyään todella vähän tuota Animus-höpinää sun muuta nykyaikaan sijoittuvaa, että hyvin voisivat kokonaan tiputtaa jo sen aspektin näistä.
 
AC-fanina olen pitänyt monestakin pelisarjan pelistä, mutta Odyssey oli kyllä sellaista grindaamista alusta loppuun, että ei sitä oikein tahtonut jaksaa pelata. No upposi siihen silti 211h, mutta mitään mielenkiintoa palata pelin ja sen lisäosien pariin ei todellakaan ole.
 
AC-fanina olen pitänyt monestakin pelisarjan pelistä, mutta Odyssey oli kyllä sellaista grindaamista alusta loppuun, että ei sitä oikein tahtonut jaksaa pelata. No upposi siihen silti 211h, mutta mitään mielenkiintoa palata pelin ja sen lisäosien pariin ei todellakaan ole.
:hmm:
 
Minusta Odyssey on ollut kaikista hauskin pelata näistä viimeisistä, vaikka Kreikan miljöö ei ihan kaikista mieleisin ollutkaan.
 
Minusta Odyssey on ollut kaikista hauskin pelata näistä viimeisistä, vaikka Kreikan miljöö ei ihan kaikista mieleisin ollutkaan.
Mielestäni juuri Odysseyssä korostui eniten tuo levelöinti. 3 leveliä korkeammilta perusjanttareilta tuli turpaan mennen tullen ja stealth tapotkin oli ihan vitsejä kun katolta pudottautuessa ja terän niskasta sisään iskiessä lähti joltain kovemmalta kaverilta 20-30% hiteistä. sitten tunnin päästä kun leveli nousi kaveri kuolikin suoraan (varmaan oli tylsä terä tms... :rolleyes:). Jos haluan pelata pelejä missä vain tasoilla on merkitystä, niin menen grindaamaan johonkin MMOGiin kuten WoWiin, tms. Mutta single playerissä, juuei.

Esim. Valhallassa ei tullut tällaista fiilistä koskaan eikä se Originsissa ollut läheskään niin korostettu. Laivatkin on tehty 10x paremmin jo ennen ja jälkeen.
 
Ymmärrän kyllä kritiikin.

Odysseyssa laivataistelut oli minusta hauskinta. Miekat tuleen ja viuhtomaan. Valhallassa ryöstely ei taas oikein sytytä. Pitää varmaan Valhallaa jatkaa. Kesken on vielä.
 
Ei sitä kyllä odysseyn jälkeen ihan heti mieli tee enään Assassins Creedejä pelamaan, mullakin tuli noin 200h ja kaikki lisärit ja isommat side questit tuli tehtyä ja Kassandra nostettua palkkasotilaiden ykköseksi.

Jos jotain kritiikkiä pitäisi pelille antaa niin tässähän ei ollut mitään sivutekemistä siis normaalien tehtävien ulkopuolella, no se areenalla käydä taistelemassa mutta olisi ollut kiva jos tässä olisi ollut jotain turnajaisia, hevoskilpailuita ja muita sellaisia mitkä olisivat vieneet ajatukset pois grindaamisesta.

Ja toinen kritiikkini olisi että tämä oli helvetin iso, Witcher 3 oli juuri sopivan kokoinen mutta jos koolla on väliä niin tämä kyllä laittaa Witcher 3 tuntumaan indie peliltä ja harmi että Ubisoft ei ole näemmä oppinut mitään vaan Valhalla on vieläkin isompi eepos(?)

Mutta jos jollain on vielä paukkuja lähteä Kassandran matkaan uuden sukupolven konsoleilla niin:



Jos omistaa molemmat tehokonsolit niin PS5 tarjoo vakaaman FPS:n ja XsX taas korkeamman resoluution.
 
Mun mielestä Valhalla on näistä uusista paras, toki PS5 pelailen niin pyöriikin kivasti. Black Flag oli myös ihan OK. Jostain syystä Odyssey jäi täälläkin kesken, ei vaan jaksanut enää painaa. Valhalla näyttää menevän läpi saakka, vaikka loppua kohden toki nuo eri alueiden valtauksetkin on ihan läpijuoksua enää, ja vedän vieläkin alkupään kamoilla. Vähän siinä ja siinä jaksaako mitään Paris DLC:tä enää, varmaan jonkun muun pelin kimppuun sitten. Varmaan riippuu omistakin mieltymyksistä mistä tykkää, itselle tuo viikinkimeno uppoaa parhaiten.

Näissä on onneksi nykyään todella vähän tuota Animus-höpinää sun muuta nykyaikaan sijoittuvaa, että hyvin voisivat kokonaan tiputtaa jo sen aspektin näistä.

Olin lukevinani jostain että Valhallassa olis asetuksissa saatavilla level scaling vaikeustason saattelemana. Eli jos peli tuntuu liian helpolta niin scaling päälle vaikka nightmarish-tasolla päälle niin vihut ovat sinua aina 50 poweria korkeampia.

Valhalla on ihan jees mutta hirveästi kaikenlaisia ongelmia jotka vituttavat. Esim, äänien balanssi ihan viturallaan. Päähenkilön ääni onn paljon muita korkeammalla. Lisäksi asetuksista ei voi säätää "Voice/Speech" millään tavalla, ja SFX säätäminen ei vaikuta puheeseen eikä vissiin edes taisteluääniin. Tää taas tarkoittaa sitä että ihan sama mitä teit asetuksille, niin musiikki ei koskaan kuulu kunnolla. Hyvät musat pelissä ja ois kiva niitä kuunnella mutta eipä voi kun kaikki muut äänet ovat musiikkia korkeammalla.

Skill puu on myös tylsä. Enemmän tykkäsin Odysseyn toteutuksesta. Teemana Valhalla kiinnostaa enemmän joskin minusta peli ois ihan hyvin voinut olla jokin viikinkipeli ilman mitään Assasin juttuja.

Mua kyllä siksi häiritsee myös jollakin tapaa tuo että viattomia saa tappaa. Ei se pitäisi pelin kokonaisuuteen vaikuttaa, mutta kyllä immersio jollakin tapaa silti rikkoutuu... Viikingit kun taatusti tappoivat myös aseettomat ja viattomat raidien aikana..

LIsäksi mulla ainakin Valhalla kaatuu kerran 2-3 tuntiin miltei poikkeuksetta riippumatta siitä mitä teen. Tuon lisäksi on tiettyjä alueita jossa peli kaatuu AINA. En pystynyt esim yhtä alkupään raidia tekemään laivalla ollenkaan sillä se kaatui aina poikkeuksetta yhden kirkon luona. Sain tehtya sen sit niin että kävin puukottamassa vihuja yksin selkään ja tallensin, jonka jälkeen maitse kutsuin raidin jossa keräsin vaan lootin.
 
Olin lukevinani jostain että Valhallassa olis asetuksissa saatavilla level scaling vaikeustason saattelemana. Eli jos peli tuntuu liian helpolta niin scaling päälle vaikka nightmarish-tasolla päälle niin vihut ovat sinua aina 50 poweria korkeampia.
Ei kyllä tuommoinen keinotekoinen vaikeuttaminen kiinnosta yhtään. Varsinkin kun peli on kohta pelattu läpi, ihan fine että perusmosaa kaatuu kuin heinää.

On tossa pelissä pari melko vaikeaakin bossia tullut vastaan, ja zealoteilta saa vieläkin välillä pataan, vaikka leveliä niiden hoitamiseen pitäis olla riittävästi.
 
Otin tämän Steamin alennuksesta ja aloitin pelailemaan miehellä, mutta pikkuhiljaa aloin tajuta että valitsin väärin. Ajattelin kuitenkin että ehkä totun, tai ääntäminen ja tökerö ääninäyttely paranee mutta 7h tunnin kohdalla oli pakko aloittaa alusta ja Kassandralla. Huomattavasti parempi ratkaisu. Ei minua pieni camp-henkisyys haittaa koska peli ei yritä olla liian vakava teos, mutta oli kyllä omaan makuun ihan kamalan kuuloista. Erikoista vielä että muistaakseni Ubisoft alunperin ajatteli pelkästään miehellä mennä, ja nainen tuli myöhemmin kehityksessä.

Tomb Raider ja Zero Dawn niin äskettäin pelailtuna niin ajattelin nyt jos miehellä pelailisi...mutta eipä tuo nyt iso juttu. Isoin ero on että naisella tuntuu jo alussa olevan persoonallisuus, miehen vuorosanoja kun kuuntelee on koko ajan olo että kreikkalainen c-luokan näyttelijä lukee toisella kädellä vuorosanat ilman mitään ohjausta :). Neitokin toki mahtipontiseen tyyliinsä sanojaan jakaa, mutta hieman kohtuullisempi tyyli onneksi...mitä ääntämiseenkin tulee.

Xbox-kontrolleri, auto aim OFF ja hard vaikeustaso, ei tuo liian vaikealta silti tunnu, vihut skaalautuu näköjään samaan tahtiin. Ihan sopiva ainakin näin alle 10h kohdalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 712
Viestejä
4 496 566
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom