Asioita joita et ole huomannut

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 900
En oikein tiedä mihin lankaan tämän olisin laittanut mutta huomasin että tämän mukaan Venezuela on osa venäjää.
Nuo Amppareissa näkyvät kategoriat ovat kyllä välillä ihan mitä sattuu, välillä jostain Applen laitteesta kertovassa uutisessa on kategoriana Android, (eläin)hiirestä kertovassa artikkelissa kategoria Tietokone jne. En tiedä mistä nuo tulee mutta monesti on tullut ihmeteltyä ja naureskeltua noille.
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 614
Nuo Amppareissa näkyvät kategoriat ovat kyllä välillä ihan mitä sattuu, välillä jostain Applen laitteesta kertovassa uutisessa on kategoriana Android, (eläin)hiirestä kertovassa artikkelissa kategoria Tietokone jne. En tiedä mistä nuo tulee mutta monesti on tullut ihmeteltyä ja naureskeltua noille.
@Sampsa osannee kertoa, ku vihdoin pääsivät tonne. Kaipa ampparit iha alkuperäisen lähteen metatiedoista noi kaivaa ja luultavasti jossain ohjeistaa mitä tietoja haluavat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 273
Halpa pehmis, hodarit tai lihapulla-annos Ikean huonekalulabyrintin päätteeksi on olemassa ihan tutkitun tiedon perusteella jättämässä positiivinen muistijälki siitä koko tuskallisesta koettelemuksesta (jota se monille on). Lopputuloksena asiakas palaa todennäköisemmin uudestaan, vaikka ei välttämättä muuten pitäisi sen kummemmin itse kaupasta, tai niistä lihapullista.



Ei tuossa tietenkään mitään suurta ahaa-elämystä ollut, mutta en tiennyt aiemmin tuosta tutkimuksesta ja sen mahdollisista sovellutuksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 900
Halpa pehmis, hodarit tai lihapulla-annos Ikean huonekalulabyrintin päätteeksi on olemassa ihan tutkitun tiedon perusteella jättämässä positiivinen muistijälki siitä koko tuskallisesta koettelemuksesta (jota se monille on). Lopputuloksena asiakas palaa todennäköisemmin uudestaan, vaikka ei välttämättä muuten pitäisi sen kummemmin itse kaupasta, tai niistä lihapullista.
Itseasiassa mä alan pikkuhiljaa ymmärtämään tuon Ikea-labyrintin ideaa. Tuli tuossa joku aika sitten käytyä emännän kanssa eräässä toisessa pinta-alaltaan isossa huonekaluliikkeessä ja sieltä kun yritti ensin omin avuin ja sitten myyjän avustuksella etsiä sitä yhtä tuotetta mistä oli kiinnostunut niin eihän sitä meinannut edes henkilökunnan avustuksella löytyä kun oli ihan random-järjestyksessä kaikki huonekalut isossa hallissa. Ikea-sokkelossa sentään tuotteet ovat jonkinlaisessa loogisessa järjestyksessä.

Itsellä tuosta Ikean ravintolasta ei kyllä yleensä ole niin hyviä muistijälkiä ole jäänyt, suunnilleen aina kun siellä on käynyt, on pirun pitkät jonot ja vain toinen linjasto käytössä joten sen lihapullalautasen saamisessa kestää vartti. Monesti kyllä emännän kanssa kotona jo suunnitellaan mitä haetaan eli tuo ruokailu on ensimmäinen asia Ikeassa, sitten jos on tarve käydä kurkkaamassa jotain huonekalua livenä, koukataan sokkeloon ja sitten vaan varaston kautta ulos.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 414
Nolanin leffan Jokerin tokaisu "Whatever doesn't kill you simply makes you stranger" onkin nokkelampi repliikki kuin luulin, koska "stranger" ja "stronger" rimmaavat hyvin kirjoitettuna.

Edit: Eli vain yksi kirjain muuttuu, vaikka lausutaankin kovin eri tavoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 048
Melkoinen puusilmä minäkin olen :x3:

Google mapsin streatviewissa pyörin. Kun se hyppäskin 2009 otettuun kuvaan (mikä oli mielenkiintoinen, kun koko asuinalue puuttui). Aloin miettimään, että kaippa ne kaikki vanhat kuvat on johonkin arkistoitu. Joihin jollain taikatempulla pääsee myös käsiksi. Joo-o. Oli niin näinkin mystisesti piilotettu:
2024-08-05 21 01 12.jpg

Melkein saman viestin voisin laittaa "Tyhmät ihmiset"-ketjuun :x3::lol:
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
886
mitä aika on?. Tyyliin unohdetaan ajan mittaaminen eli sekunnit jne.
.
.
.
hyvä teoria löytynyt. Idean ja tekemisen välissä on aika. :psmoke:
idea on vain ajatus vähän kuin potenttiaali odottamassa toteuttamista. Meitä estää jokin toteuttamasta jotakin asiaa nykyhetkessä.
mulla voi olla ajatus mennä maanantaina töihin. Olemme yhteisesti sopineet ajan mittaamisesta, jotta ideat voidaan toteuttaa sovitusti vaikka samanaikaisesti nykyhetkessä.
jokainen meistä voi päättää keston ideasta toteutukseen. joten idea 'maanantaina töihin' on täysin omasta valinnasta kiinni lopulta, johon vaikuttaa... erilaiset muut asiat.
ideasta on syntynyt myös 'ajan' mittaaminen esim teoria maa kiertää auringon. Lasketaan se jollakin tapaa. Laskentatapa voisi olla aivan jokin muukin.
tekeminen tapahtuu aina nykyhetkessä. Aikaa ei ole nykyhetkessä. Mennyt aika historiaksikin kutsuttu. On vain meidän muistissa sielläkään ei ole aikaa
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 421
mitä aika on?. Tyyliin unohdetaan ajan mittaaminen eli sekunnit jne.
.
.
.
hyvä teoria löytynyt. Idean ja tekemisen välissä on aika. :psmoke:
idea on vain ajatus vähän kuin potenttiaali odottamassa toteuttamista. Meitä estää jokin toteuttamasta jotakin asiaa nykyhetkessä.
mulla voi olla ajatus mennä maanantaina töihin. Olemme yhteisesti sopineet ajan mittaamisesta, jotta ideat voidaan toteuttaa sovitusti vaikka samanaikaisesti nykyhetkessä.
jokainen meistä voi päättää keston ideasta toteutukseen. joten idea 'maanantaina töihin' on täysin omasta valinnasta kiinni lopulta, johon vaikuttaa... erilaiset muut asiat.
ideasta on syntynyt myös 'ajan' mittaaminen esim teoria maa kiertää auringon. Lasketaan se jollakin tapaa. Laskentatapa voisi olla aivan jokin muukin.
tekeminen tapahtuu aina nykyhetkessä. Aikaa ei ole nykyhetkessä. Mennyt aika historiaksikin kutsuttu. On vain meidän muistissa sielläkään ei ole aikaa
Kelaa, että nämäkin viestit on tulevaisuuden historiaa, eri asia onko nämä historiallisesti merkittäviä...
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
434
Tilasin Verkkokauppa.comista noin kuukausi sitten jääkaappipakastimen ilmaisella kotiintoimituksella.

Varasto loppu eli voisin edelleen lisätä tavaroita tilaukseen.

Mutta eilen huomasin että 20e kahvinkeittimen ja parikymmentä parin euron arvoista tavaraa jotka olin valkannut ostoskoriini pitäisi lisätä tilaukseen yksitellen, eli ottaa kuvakaappauksia ostoskorista, josta käsin sitten yksitellen naputella tuotteiden nimiä jotta voisin lisätä ne tilaukseeni. Eli ostoskoria ei voi liittää vanhaan tilaukseen nappia painamalla - voitteko uskoakaan edes tätä idiotismia?!?

Ja toimituksesta pitäisi maksaa yli 60 euroa, koska vanhat "meriitit" ei enää paina - eli lisäämällä tavaroita tilaukseeni menettäisin sen edun (ilmainen kotiintoimitus) jonka vajaa kuukausi sitten lunastin.

No olipa helppoa jättää lisätavarat ostamatta.

Uskomattoman urpoa "asiakaspalvelua" - design by saatana suorastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 956
Tilasin Verkkokauppa.comista noin kuukausi sitten jääkaappipakastimen ilmaisella kotiintoimituksella.

Varasto loppu eli voisin edelleen lisätä tavaroita tilaukseen.

Mutta eilen huomasin että 20e kahvinkeittimen ja parikymmentä parin euron arvoista tavaraa jotka olin valkannut ostoskoriini pitäisi lisätä tilaukseen yksitellen, eli ottaa kuvakaappauksia ostoskorista, josta käsin sitten yksitellen naputella tuotteiden nimiä jotta voisin lisätä ne tilaukseeni. Eli ostoskoria ei voi liittää vanhaan tilaukseen nappia painamalla - voitteko uskoakaan edes tätä idiotismia?!?

Ja toimituksesta pitäisi maksaa yli 60 euroa, koska vanhat "meriitit" ei enää paina - eli lisäämällä tavaroita tilaukseeni menettäisin sen edun (ilmainen kotiintoimitus) jonka vajaa kuukausi sitten lunastin.

No olipa helppoa jättää lisätavarat ostamatta.

Uskomattoman urpoa "asiakaspalvelua" - design by saatana suorastaan.
Voin nähdä ihan loogisia logistisia syitä siihen, että ison kodinkoneen tilauksen ilmaiseen toimitukseen ei voi lisätä muita tuotteita, jotka tulisivat joka tapauksessa erillisellä toimituksella.

Toki voisi tarjota mahdollisuuden tilata ilman postikuluja samaan kauppaan muutakin vielä jälkeenpäin - esimerkiksi pakettiautomaattiin. Yleensähän se motiivi kotiinkuljetuksen valintaan on tuotteen suuri koko tai paino tahi muuten vaikea kuljetettavuus. Toki tästäkin joku russuttaisi, kun on hirveä vaiva hakea yksi paketti lisää kolmen normaalin viikoittaisen lisäksi.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
434
Voin nähdä ihan loogisia logistisia syitä siihen, että ison kodinkoneen tilauksen ilmaiseen toimitukseen ei voi lisätä muita tuotteita, jotka tulisivat joka tapauksessa erillisellä toimituksella.
No mutta kun jääkaappipakastimen lisäksi tilasin silloin kuukausi sitten muitakin tuotteita, joiden toimituksesta maksoin 9,90 euroa. Ja ne kaikki saapuu siis kerralla kotiin.

Eli kahvinkeittimen sun muut olisi voinut tunkea siihen pahvilootaan jonka toimituksesta olen jo maksanut 9,90e.

Design by saatana. Nuff said.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
886
Kelaa, että nämäkin viestit on tulevaisuuden historiaa, eri asia onko nämä historiallisesti merkittäviä...
puhut nokkelasti höpöjä, mutta kyllä se "tulevaisuuden historia" on mahdollista sinun mielessäsi selvästikin. Voin perustella väittämääsi vastaan näin, kun sinulle ei tainnut avautua asiani teoria vielä.

Mun esittämässä teoriassa tulevaisuutta ei ole olemassakaan. Sitä en esittänytkään. Se on minun mielessäni kategoriassa idea, ajatus, potenttiaali odottamassa. Ehkä helppo ajatus on, että se ei koskaan voi olla 100% tottakaan. Eli ei vakavasti otettava asia.
Ajatellaan vaikka meteoriitin osuvan 'tulevaisuudessa' maapalloon v2026. Se osuu kuitenkin de fakto nykyhetkessä, jos on edes osuakseen, koska tekeminen siis liike tässä kontekstissa tapahtuu aina nykyhetkessä. Ja liikkeeseen voi vaikuttaa vain nykyhetkessä. Voi olla että jokin tapahtuma estää osuman. Meteoriitin osumaa maapalloon estää nykyhetkessä välimatka de fakto.
Ei mikään asiana tulevaisuus. Välimatkan, jos kutistaa mitättömäksi nykyhetkessä. Meteoriitin idea, potenttiaali osua maahan on nykyhetkessä. Ei v2026.
Vaikka jonain päivänä sanottiin ja me muistamme sen idean, että meteoriitti osuu maapalloon 2026. Tällä selitän että tulevaisuus on mielen luoma illuusio, joka ei ole totta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 956
puhut nokkelasti höpöjä
Tämä taisi olla jonkun muun vuorosana. Viestiesi sisältö kuuluisi johonkin "cocktailkutsufilosofia" tai "pajauttelutarinat" -ketjuun.

Näin perjantain ja maanantain välisenä yönä en ihmettele. Jos kuitenkin tällaista sattuu tulemaan selvin päin mieleen, kannattaa arvioida onko käynnissä aivotapahtuma ja hakea tarvittaessa apua heti.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
886
Tämä taisi olla jonkun muun vuorosana. Viestiesi sisältö kuuluisi johonkin "cocktailkutsufilosofia" tai "pajauttelutarinat" -ketjuun.

Näin perjantain ja maanantain välisenä yönä en ihmettele. Jos kuitenkin tällaista sattuu tulemaan selvin päin mieleen, kannattaa arvioida onko käynnissä aivotapahtuma ja hakea tarvittaessa apua heti.
mutta kun on selvästikin asioita joita et ole huomannut toteutuu. :cool: Olemme otsikon asian äärellä.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
886
Viestiesi sisältö kuuluisi johonkin "cocktailkutsufilosofia" tai "pajauttelutarinat" -ketjuun.
Näin perjantain ja maanantain välisenä yönä en ihmettele. Jos kuitenkin tällaista sattuu tulemaan selvin päin mieleen, kannattaa arvioida onko käynnissä aivotapahtuma ja hakea tarvittaessa apua heti.
Kyllä nuo kelat ovat aikamiehelle melko vanhaa perussettiä.
what o_O? oliko sinulla otsikon "asioita joita et ole huomanut" asiaani jotain asiallista? Tajusitko/huomasitko esitetyn teoriani? Oletko teoriaa vastaan ja haluatko haastaa teoriaani? Vai enkö itse ollut huomannut jotain? Vai tulitko kertomaan perjantai illan ratoksi minulle että minulla on aivotapahtuma ja akuutti avun tarve. Rikot minun mielestäni perussääntöä asiaankuulumatonta häirintää.
Asiallista olisi ohjata todellisella ketjulla, jos asiani kuuluu jonnekin muualle.

Viesteissäsi minulle ei ole kyse keskustelusta. Ei edes voimasanojen oman asian voimakäyttönä 'olet väärässä' tehostamisesta. Vaan avointa asiaankuulumatonta häirintää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 374
Viestejä
4 355 467
Jäsenet
72 400
Uusin jäsen
S4mp0K

Hinta.fi

Ylös Bottom