Aika paljon aikanaan ARMA kakkosen ja kolmosen kanssa tehtäviä, modeja sun muita vääntäneenä voi todeta, että viimeistään kolmosen kohdalla pullonkaulaksi koko touhussa alkoi muodostua engine, joka oli muutamaa maalikerrosta lukuunottamatta edelleen lähestulkoon sama kypsää parinkymmenen vuoden ikää lähentyvä OFP. Moottori ei vaan oikein tue kunnollisia säikeitä ja vaikka moninpelissä jotain asioita olikin mahdollista offloadata pelaaja-clienttien koneille, kaiken tämän synkkaaminen oli aika melkoinen suo ja loppuviimein kaikessa oli pullonkaulana palvelinkoneen yhden ytimen ja säikeen suorituskyky. Saa nähdä vieläkö jatketaan SQF:llä, joka on kyllä yksi kauheimpia ja epäloogisimpia skriptikieliä mitä on ikinä vastaan tullut...
Asiat näyttävät toimivan nyt melko erilailla. Sain Discordissa vastauksen Bohemian deviltä. Enää ei tarvitse kirjoittaa erillistä skriptiä moninpeliä ja yksinpeliä varten. Yksinpelikin luo serverin joten kaiken skriptin voi kirjoittaa kuin se olisi moninpeli.
Tuo käyttää nyt replikointi logiikkaa. Multiplayer Scripting - Bohemia Interactive Community