Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti ovat jo rakentamassa uutta moottoria jotta arma nelonen pyöris kunnolla.
Toivottavasti ovat jo rakentamassa uutta moottoria jotta arma nelonen pyöris kunnolla.
Ominaisuudet, joilla Armed Assault, Arma2:nen tai kolmonen pieksevät OFP:in:
-
Sitähän minäkin.
Eihän noille ole edes yhtä sisältörikasta fdfmodia ja mä en pärjää ilman kuuskekkosiin ja kumppareihin puettuja ressuja, jotka ilmoittavat ykkösen pyörähtäneen.
Kakkosessa on sentään suht realistiset ryssäyksiköt vakiona, mutta OFP:lle löytyy silti paremmat.
Uusi pelimoottori on tosiaan tulossa. Arma 4 tulee toimimaan nykyisin DayZ Standalonea pyörittävällä Enfusion-moottorilla. Arma-sarjaa aina OFP:stä asti pyörittänyt Real Virtuality-pelimoottorisarja on tulossa tiensä päähän Arma 3:n myötä. Enfusion on huomattavasti modernimpi ja paremmin tämän päivän haasteisiin vastaava pelimoottori, vaikka siinäkin riittää vielä paljon savottaa Arma 4:ää varten.
Bohemia siirtää tällä hetkellä palkollisiaan työskentelemään Enfusionin ja sen päälle tehtyjen projektien pariin ja lisäksi firman rekrysivuston "Senior Engine Programmer" -tyylisistä työpaikkailmoituksista voisi päätellä, että Bohemia todella panostaa uuteen pelimoottoriin ja tulevaan Arma 4:ään, vaikka se onkin näillä näkymin useamman vuoden odotuksen päässä (sekä mahdollisesti muihin moottorin päälle rakennettaviin peleihin; mitä ne ovat, jää nähtäväksi).
Uusi pelimoottori on tosiaan tulossa. Arma 4 tulee toimimaan nykyisin DayZ Standalonea pyörittävällä Enfusion-moottorilla. Arma-sarjaa aina OFP:stä asti pyörittänyt Real Virtuality-pelimoottorisarja on tulossa tiensä päähän Arma 3:n myötä. Enfusion on huomattavasti modernimpi ja paremmin tämän päivän haasteisiin vastaava pelimoottori, vaikka siinäkin riittää vielä paljon savottaa Arma 4:ää varten.
Bohemia siirtää tällä hetkellä palkollisiaan työskentelemään Enfusionin ja sen päälle tehtyjen projektien pariin ja lisäksi firman rekrysivuston "Senior Engine Programmer" -tyylisistä työpaikkailmoituksista voisi päätellä, että Bohemia todella panostaa uuteen pelimoottoriin ja tulevaan Arma 4:ään, vaikka se onkin näillä näkymin useamman vuoden odotuksen päässä (sekä mahdollisesti muihin moottorin päälle rakennettaviin peleihin; mitä ne ovat, jää nähtäväksi).
Jaahas. Pitäisikö huvikseen testata sitten tuota DayZ:taa. Toivon, että Enfusion on tehty kokonaan uusiksi, mutta epäilen Bethesda tyyppistä ratkaisua, että hiotaan vanhaa ja nimetään se uudestaan.
Danke tästä, pitääkin käydä lukaisemassa millainen tuo enfusion on. Toivottavasti on rakennettu niin, että osaa hyödyntää useampaa säiettä eikä niin, että peli nykii ja paukkuu samalla kun afterburner näyttää prossun käyttöasteeks jotain 40-50.
Tullut kyllä aikasemminkin vastaan tuo nimi mutta jääny sellainen kuva, että se on vain grafiikkapuolen parannus eikä oo tullu sen enempää luettua siitä sitten.
Esimerkki ois kiva. Armed Assaultista eteenpäin saa tähtäämisen 'kuollutta aluetta' säädettyä, pystyy vilkaisemaan kulman taakse ja kakkosessa pystyy hyppäämään matalien esineiden yli, mutta muuten peruspelattavuus on ihan yksi yhteen. Fysiikat ovat aivan yhtä oudot ja arvaamattomat kaikissa.No pelattavuudessa vie 100-0.
Esimerkki ois kiva. Armed Assaultista eteenpäin saa tähtäämisen 'kuollutta aluetta' säädettyä, pystyy vilkaisemaan kulman taakse ja kakkosessa pystyy hyppäämään matalien esineiden yli, mutta muuten peruspelattavuus on ihan yksi yhteen. Fysiikat ovat aivan yhtä oudot ja arvaamattomat kaikissa.
Joo, viidessä vuodessa tapahtui melkoinen harppaus malleissa, tekstuureissa ja kaikenlaisissa mitättömissä graafisissa jipoissa, mutta minkäs teet. Kakkonen paransi äänissä ja animaatioissa edeltäjiinsä nähden.
Ja mitä tarjoaa kolmosarma? Paskan tieteisfantasian.
Yksinpelaajalle eivät ole myöskään tarjonneet viralliset tehtävät mitään OFP:in (tai Resistance -lisälevyn) jälkeen.
Speculations about possible Arma 4 are well ahead of time as we are not developing that game yet. Yeah, possibly in the future, there may be some Arma 4, there is no reason to deny that
Kannattaa muuten tsekata Bohemian eilen julkaisema Project Argo (https://www.projectargo.net/). Ilmainen ja kokeellinen taktinen räiskintä joka käyttää Arma 3:n moottoria ja sisältöä. Pelin karttana toimii OFP:stä tuttu remasteroitu Malden, joka julkaistaan jossain vaiheessa myös Arma 3:lle ilmaisena DLC:nä.
Nyt on pakko sen verran kommentoida että oletko Ezzz pelannut DayZ SA:ta? Tuo moottorihan on käsittämätöntä ripulia ja uuden rakentaminen leikkaa & liimaa menetelmällä ikivanhan koodin päälle on totaalinen purkkaviritys. Huomaahan se mitä vauhtia Dayz on kehittynyt(ei ole).
Pyörii kuin arma, eli fps heiluu jossain 50-80 tienoilla noin neljä vuotta vanhalla keskitason raudalla, siis silloin kun on näin pieni kartta ja vähän pelaajia.Oletko kokeillut tuota peliä? Törmäsin tuohon eilen ja näin persetuntumalta ajatus "competitive FPS" pelistä Arma moottorissa saa aikaan lähinnä naurunhörähdyksiä. Kiinnostaisi, että miten se pyörii ja onko Arman ominaista jäykkyyttä saatu mitenkään kuriin.
Viimeisin ilmoitus näyttäisi vähän siltä:Oliko nyt niin, että Exile on pienoisessa vastatuulessa, kun joku pääjehu lähti kävelemään projektista? Vai onko kyseinen modi kuollut ja kuopattu?
äää... script restriction #22 tulee hela tiden salakapakkaan joinatessa... Koneenkin boottasin jo, ei vaikutusta. Tosin yritän sisään pelin oman servulistan kautta kun A3L ei löydä salakapakkaa lainkaan..
Vähän turhankin sniikipiikejä aina välillä nuo salakapakan npc:t . Just oot spawnannu ja löytäny jonkun kusisen starttipistoolin kuudella signaalipatruunalla niin yritä siinä sitten, kun ai-parivaljakko hyppää nurkan takaa vastaan, tai selkään.
Ja mitä itse peliin tulee, on aika surullista, että tätä ei ole tehty toimimaan vähän tehottomimmillakin kokoonpanoilla. Käytännössä jos koneesi on OP , olet armassa OP
Jotkut pelit ja enginet vaativat vain enemmän tehoa. Olisihan se hieno, jos tekniikka olisi kehittynyt siihen pisteeseen että voisi Commodore 64:lla voisi pelata Armaa, mutta kyllä uudet pelit vain tarvitsevat nykyaikaista rautaa, ei auta mikään.
Jotkut pelit ja enginet vaativat vain enemmän tehoa. Olisihan se hieno, jos tekniikka olisi kehittynyt siihen pisteeseen että voisi Commodore 64:lla voisi pelata Armaa, mutta kyllä uudet pelit vain tarvitsevat nykyaikaista rautaa, ei auta mikään.
Oli markkeri, mutta se oli keskellä jotain viidakkoa ja tehtävän nimen perusteella joku Kuorma-auto siihen liittyi. En tiedä oliko sit joku bugi. Välillä tuntuu että armassa on kyllä enemmän bugeja kuin nautinnollista pelisisältöä. Viime sessiossakin sain juuri lootattua kunnon pyssyn ja parhaimman suojauksen antavat liivit ja kypärän, ja olin valmis etsimään toimivaa missionia. Sitten peli kaatui valittaen jotakin muistiongelmaa. Uudestaan servulle ja takasin piti lähteä bambina seikkailemaan.Ehkä se missu oli jo loppunut? Eli oliko siinä se missumarkkeri vielä kun pääsit paikalle?
Suuremmassa scenaariossa muistin määrällä saattanee olla merkitystä, mutta Arma 3 käyttää yllättävän vähän muistia. Toki joudun aina Chromen sulkemaan kun Arma 3 käynnistän.
Suurin vaikutus FPS on ihan puhdas kellotaajuus. Mitä enemmän, sitä parempi. Kannattaa tehdä vähäinenkin kellotus. Omissa testeissä huomasin että jo 4.4Ghz kellotuksella saa jo selvästi näkyviä tuloksia 6600k ja 4670k prosessoreilla.
Arma 3 on (vielä) 32-bittinen sovellus, joten määräänsä enempää (2-3,5 Gt) muistia se ei osaa käyttää. FPS:ään tosiaan vaikuttaa ennenkaikkea prosessorin yksittäisen ytimen teho, jossa Intel on aivan ylivoimainen AMD:hen verrattuna. Eli jos peliä varten on uusi kone tai prosessori harkinnassa, niin ei missään nimessä AMD:n prossua, vaan Intel. Ennemmin vaikka nipistää näytönohjaimen budjetista ja sijoittaa sen rahan Intelin prosessoriin, muuten iskee karu totuus vastaan pelissä.
Arma 3 on (vielä) 32-bittinen sovellus, joten määräänsä enempää (2-3,5 Gt) muistia se ei osaa käyttää.
Dev branchiin tuli tänään 64-bit versio ladatattavaksi. Enpä ole vielä itse testaillut.
https://dev.arma3.com/post/oprep-64-bit-executables
Testasin Yet another Arma benchmarkilla onko omalla kokoonpanolla mitään eroa 32 vs 64 bit.
Aika hyvin, lähes 20% parannus. Varsinaisessa pelissä ei tullut vielä testattua, joten paha sanoa miten vaikuttaa käytännössä.
Testasin Yet another Arma benchmarkilla onko omalla kokoonpanolla mitään eroa 32 vs 64 bit.
Aika hyvin, lähes 20% parannus. Varsinaisessa pelissä ei tullut vielä testattua, joten paha sanoa miten vaikuttaa käytännössä.
Koneen speksit:
i5 3570K @ 4Ghz
GTX 660 2GB kevyellä kellotuksella
8 GB 800Mhz DDR3
Peli asennettuna tavalliselle kovalevylle.