Apple yleisesti

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Testattu on ja on Ok. Mutta 2x lockscreen että pääse käytää niin ei oiken vakuta ja kaatuilu kun käytää tietyjä widgetejä.

"Close, but no cigar"
Menee jo pahasti offtopic mutta menköön tämän kerran. Vastata voi sitten tuossa Android - Ohjelmat ja pelit -ketjussa.

Ota se "stock" lukitusnäyttö pois käytöstä asetuksista, problem solved! Ei ole enään kahta lukitusnäyttöä, testattu on :smoke:. Noista kaatumisista en osaa sanoa. Kannattaa tyhjentää kyseisen sovelluksen cache, sillä yhteensopivuus ongelmia voi olla. Tai sitten käytä vaihtoehtoista widgettiä. Kannattaa myös tsekata, että oikeudet on asetettu oikein. Tuo launcher vaatii mm. "Draw Over Other Apps" luvan.

Ja onhan noita muitakin vaihtoehtoja. Launcher 10 on varsin potentiaalinen tulevaisuudessa. Ei sisällä vielä live tiiliä mutta ne on planned listalla.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Hiekkaa pepussa? Kyseinen jannu nyt kuitenkin päätyökseen korjannut palttiarallaa +15 vuotta Applen tuotteita.Usein vielä sellaisia vikoja joille Apple itse ei tee mitään tai laskuttaa huimia summia vaihdattamalla esim.emoja joissa ei ole kuin muutaman minuutin korjaus.Tämä kaikki vain Applen omien standardien mukaan jotta uusi tavara saadaan myytyä.
Jahas. No mitä sitten? Pitääkö nyt sitten ostaa lenovo kun joku korjausmies Youtubessa ei Applesta pidä... Ihmeellistä kyllä, meillä monilla apple-käyttäjillä on omiakin kokemuksia näistä laitteista ja jopa niiden huolloista, joten ei tarvitse pelkästään olla jonkun Youtuben näädän naaman armoilla. Jokainen punnitsee itse asiat ostopäätöstä tehdessään, että mitä asioita painottaa ja mitä ei. Jos painottaa helppoa korjattavuutta niin kannattaa pysyä Applen tuotteista kaukana. Useimmat kuitenkin painottavat jotain muuta.

Mitähän sinun perseessä puristelee kun sanot että räbään kuuluu viestini?

Taidat olla sitä oikeaa Applen herrakansaa vai?
Esim. toi ylempi lause on asiatonta trollaamista. Ja sit siitä edellisestä: "...tyhmiä beta-ihmisiä...kuuluu peräreikäosastoon...hikinörttien pilaama..."

Tällainen kirjoitustyyli ei kuulu asialliseen keskusteluun vaan esim. rävellykseen.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Androidilla on toki hyviä SSH-clienttejä ja jotain tuollaista, mutta niinkin yksinkertainen asia kuin puhelimen asettaminen tehdasasetuksille vaatii tietokoneella joidenkin netistä metsästettyjen rommien etsiskelyä.
OT: Taisi vaatia, että poistaa kaikki tilit ja ruudun lukitukset niin factory reset onnistuu asetusvalikosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
429
Kaikille äpplöfanaatikoille ja asiasta kiinnostuneille suosittelen seuraavan jannun youtubekanavaa:
https://www.youtube.com/user/rossmanngroup/videos

Ovat juu pitkiä pätkiä mutta kertoo karua totuutta miten apple oikeasti kusettaa tyhmiä beta-ihmisiä.
Ja juu, ovat , näin niinkuin atk-palstalla mainittuna, oikein oivia videoita opiskella äpplön sielunelämää.

Ja juu taas, omistan itse useamman mäkin, puhelimiin en koske mutta koneet olleet mäkkejä vuodesta -98 mutta en laske olevani äpplöfanaatikko enkä myöskään dissaa winukkaa(lumia + pelikone löytyy).Linux taasen kuuluu peräreikäosastoon :smoke: hikinörttien pilaama jakeluhelvetti.
Oletko itse edes katsonut noita videoita? Pääasiassahan Louis ottaa kantaa virallisiin Apple-huoltoliikkeiden hintoihin, eli mainostaa omaa epävirallista huoltoliikettään (mikä siis korjaa pääasiassa Apple-laitteihin kohdistuneita vesivahinkoja).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
No ei vaadi mitään mitään tuollaisia. Tehdas resetin voi tehdä asetuksista ilman mitään kikkailuja. (Kts. aiempi viesti).
Niinpä. Nexus 4:n ja 5:n omistaneena voin vahvistaa, että asetuksista saa tehdasasetuksille ilman kikkailuja. Aikanaan loistavia 300eur puhelimia kyllä molemmat, vaikka vertailu yli tuplasti kalliimpiin iphoneihin onkin aika turhaa. Softa näissä Googlen referenssipuhelimissa toimi ainakin itsellä aina ongelmitta.

Tämä ulina _räpelletyn_ puhelimen ominaisuuksien toimimattomuudesta on kyllä jonkunlainen typeryyden huippu taas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Oletko itse edes katsonut noita videoita? Pääasiassahan Louis ottaa kantaa virallisiin Apple-huoltoliikkeiden hintoihin, eli mainostaa omaa epävirallista huoltoliikettään (mikä siis korjaa pääasiassa Apple-laitteihin kohdistuneita vesivahinkoja).
Olen katsonut.kaikki.Koska itseäni kiinnostaa laitteiden sielunelämä ja nykyaikana niiden kertakäyttöisyys mikä johtuu usein vain täydestä rahastamisen halusta.Mistä ihmeestä muuten saat päähäsi että jannu korjaa vain vesivahinkoja?

Jos olisit itse katsonut edes muutaman jakson verran huomaisit että jamppa kyllä tietää mistä puhuu eli siitä miten applen huolto ohittaa ns.korjattavat tapaukset ja usein kuluttajalle ei ole vaihtoehtona muuta kuin kallis remontti.Usein kalliimpi kuin itse laitteen reaaliarvo.
Ja en, en pidä jamppaa varajeesuksena, itseasiassa aika ärsyttävä noin henkilönä.

Kannattaa esim.tsekata jakso missä jannu todellakin juurta jaksain opastaa ns. reballing-korjausten suosion ja se miten monet suomessakin toimivat yritykset repivät rahaa "väliaikaiskorjauksista" vaikka saman ajan voisi käyttää oikeasti korjaamaan varsinainen vika.

Edelleen, sama pätee muihinkin merkkeihin kuin vain Äpplön tuotteisiin, Äpplö on vain brandillään onnistunut tekemään sen että suoranainen kusetus menee läpi koska "apple" ,samaa elektroniikkaa sieltä löytyy kuin vastaavista muistakin laitteista, useinkin hyvinkin helpolla korjattavissa olevaa.

Tosin tyhmäkin näkee nykyisen Applen trendin eli pakataan/suunnitellaan/valmistetaan laitteet niin vaikeasti ylipäätään purettavaksi/korjattavaksi jolloin jälleenmyyjällä eli Applellä on helppo työ myydä uutta rompetta muutaman vuoden ikäiselle laitteelle jolle kustannusarviot menevät tosiaan yli reaaliarvon vaikka esim. emolevyn vaihdon voisi korvata euron komponentin vaihdolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Niinpä. Nexus 4:n ja 5:n omistaneena voin vahvistaa, että asetuksista saa tehdasasetuksille ilman kikkailuja. Aikanaan loistavia 300eur puhelimia kyllä molemmat, vaikka vertailu yli tuplasti kalliimpiin iphoneihin onkin aika turhaa. Softa näissä Googlen referenssipuhelimissa toimi ainakin itsellä aina ongelmitta.

Tämä ulina _räpelletyn_ puhelimen ominaisuuksien toimimattomuudesta on kyllä jonkunlainen typeryyden huippu taas.
No, /data on helppo tosiaan nollata asetus-valikosta, mutta ei se boottipartitio sieltä niin vaan nollaudukaan pakasta vedetyksi. Esim. itse menin epähuomiossa ostamaan käytetyn puhelimen tietämättä että, sitä ei saa helposti palautettua OTA-päivittyväksi kun edellinen käyttäjä on sinne virallisen nexus-rommin väärältä mantereelta kerran asentanut. Toki iPhonenkin voi brickata jailbreakeilla, mutta kummasti se jailbreakin poistava resetti onnistuu sentään ilman 3rd-party toolkittejä itunesilla.

Itselläni nimenomaan (ja pelkästään nexuksia käyttäneenä) tuli selväksi, että android hajoilee vähän väliä päivitysten myötä ja välillä itsekseen kun noita akunsyöntilooppeja ilmestyi täysin tyhjästä ilman uuden softan asentelua tai (näkyviä) päivityksiä.

On iOS:ssäkin bugeja, mutta omassa käytössä niitä on tullut vastaan huomattavasti vähemmän ja esim. puhelimen akkukesto on about tuplat siihen nähden mihin Nexuksilla olen ikinä päässyt. Huolimatta siitä, että akun koko on paljon pienempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
429
Olen katsonut.kaikki.Koska itseäni kiinnostaa laitteiden sielunelämä ja nykyaikana niiden kertakäyttöisyys mikä johtuu usein vain täydestä rahastamisen halusta.Mistä ihmeestä muuten saat päähäsi että jannu korjaa vain vesivahinkoja?
Mistä ihmeestä muuten sait päähäsi että tarkoitin vain vesivahinkoja?

Jos olisit itse katsonut edes muutaman jakson verran huomaisit
Olen katsonut lukuisia jaksoja.

että jamppa kyllä tietää mistä puhuu eli siitä miten applen huolto ohittaa ns.korjattavat tapaukset ja usein kuluttajalle ei ole vaihtoehtona muuta kuin kallis remontti.Usein kalliimpi kuin itse laitteen reaaliarvo.
Ja en, en pidä jamppaa varajeesuksena, itseasiassa aika ärsyttävä noin henkilönä.
Noniin, nyt alat ymmärtää hänen agendan virallisista huoltoliikkeistä.

En tässä yritä julistaa että apple-laitteet ovat ylivertaisia. Lähinnä kommentoin tuota väitettä että kaikki Apple on paskaa ja todella hankalasti huollettavaa
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
No, /data on helppo tosiaan nollata asetus-valikosta, mutta ei se boottipartitio sieltä niin vaan nollaudukaan pakasta vedetyksi. Esim. itse menin epähuomiossa ostamaan käytetyn puhelimen tietämättä että, sitä ei saa helposti palautettua OTA-päivittyväksi kun edellinen käyttäjä on sinne virallisen nexus-rommin väärältä mantereelta kerran asentanut. Toki iPhonenkin voi brickata jailbreakeilla, mutta kummasti se jailbreakin poistava resetti onnistuu sentään ilman 3rd-party toolkittejä itunesilla.
Tämä on nyt lähtökohtaisesti aivan naurettavaa valittaa sellaisen puhelimen toiminnasta, johon on asennettu eri rommi jälkeen päin. OTA-päivityksetkin saa, vaikka olisi virallinen rommi sisässä mutta väärä region. Väärä region ei blokkaa OTA-päivityksiä vaan järjestelmän muutokset (custom recovery, roottaus). Valmistajien omilla flashtooleilla (Samsung Kies, Sony Flash Tool) voi palauttaa tehdasimagen sisään. Ei ole pakko käyttää kolmansien osapuolten ohjelmia.

Itselläni nimenomaan (ja pelkästään nexuksia käyttäneenä) tuli selväksi, että android hajoilee vähän väliä päivitysten myötä ja välillä itsekseen kun noita akunsyöntilooppeja ilmestyi täysin tyhjästä ilman uuden softan asentelua tai (näkyviä) päivityksiä.

On iOS:ssäkin bugeja, mutta omassa käytössä niitä on tullut vastaan huomattavasti vähemmän ja esim. puhelimen akkukesto on about tuplat siihen nähden mihin Nexuksilla olen ikinä päässyt. Huolimatta siitä, että akun koko on paljon pienempi.
Viimeisimmät tutkimukset eivät tue sinun havaintojasi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Tehdasasetusten palauttaminen ei todellakaan vaadi mitään rommien asentamista. Sen voi tehdä puhelimen asetusvalikosta kuten iPhonellakin. Eri asia tietenkin on, jos on mennyt roottaamaan puhelimen tai ostanut rootatun luurin. Ei iPhoneakaan voi palauttaa Jailbreakista puhelimen kautta tehtävällä tehdaspalautuksella.

Androidissa voi palauttaa Play Kaupasta ladatut sovellukset uuteen luuriin. Tämä on onnistuu Android Backup Servicellä:
What gets backed up with Android Backup Service
  • Google Calendar settings
  • Wi-Fi networks & passwords
  • Home screen wallpapers
  • Gmail settings
  • Apps installed through Google Play (backed up on the Play Store app)
  • Display settings (Brightness & Sleep)
  • Language & Input settings
  • Date & Time
  • Third-party app settings & data (varies by app)
Note: Not all apps use Android Backup Service. Some apps may not back up and restore all data.

Molemmissa käyttöjärjestelmissä on vikoja ja usein niitä aiheuttaa user error. Tämä Applen "ylivoima" huuhaa on kuitenkin pelkkää puppua.
Datat pitää ladata googlelle, kyseessä ei ole lokaali backup. Tämä ei ehkä kiinnosta suurinta osaa käyttäjistä, mutta esim. minä en halua uploadia softissani olevia privaatti-salausavaimia googlen palvelimille, vaan haluan mielummin lokaalin backupin.

Juuri tästä syystä kaikki softat asetuksineen eivät backuppaudu (jotkut softani eivät lähetä itsestään täydellistä backuppia juuri tietoturvasyistä googlelle ja sen takia saan taas säätää puhelimen vaihdossa kun pitää generoida uusia avaimia VPN:ille ja SSH-softille jne).

Kun Androidien välillä on ikävän isoja eroja, niin monet softat ja asetukset eivät siirry. Language & Input settingsit eivät todellakaan siirry kaikkien mallien välillä. Esim. meidän perheessä Nexus 5:nen ei tue kaikkia samoja kieliä / oikolukuja mitä Samsungin luurit tukevat -> ei paljon lohduta vaikka asetukset siirtyvät teoriassa, jos itse kielituki puuttuu. Tai vielä pahempaa, jos epähuomiossa on Samsungilla käyttänyt Samsungin softaa (hölmö käyttäjä, kuka nyt defaulttina luurissa tulevaa softaa käyttäisi), niin ei se Nexukseen siirry...

Sen lisäksi esim. tuo jailbreak lähtee sentään Applen iTunesilla + puhelimen omalla recovery-modella veke, mutta mites factory-resetataan rootattu Nexus-puhelin? Mun vikako se on, että myyjä ei kertonut rootanneensa puhelinta?

Ehkä se onnistuu jotenkin, mutta vaikeampaa se ainakin tuntuu olevan kuin ompun resetointi, joka onnistuu tosiaan parilla napin painalluksella + itunesin valikosta resettiä painamalla.


edit: Ilmeisesti nexus resetoituu android-developer saitilta oikean factory-imagen ja työkalun lataamalla, helppoa kuin heinän teko "tavalliselle" käyttäjälle vrt. iphonella homman tekeminen.

edit2: ja tosiaan molemmissa on vikoja, en ole koskaan kiistänyt sitä. iOS:llä omassa käytössäni vikoihin olen törmännyt huomattavasti vähemmän. Androidilla en edes googlen omilla puhelimilla OTA-päivityksiä ilman mitään räpeltämistä asentelemalla päässyt pakoon vähän väliä ilmeneviä pahasti käyttöä haittaavia bugeja.
 
Viimeksi muokattu:

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Datat pitää ladata googlelle, kyseessä ei ole lokaali backup. Tämä ei ehkä kiinnosta suurinta osaa käyttäjistä, mutta esim. minä en halua uploadia softissani olevia privaatti-salausavaimia googlen palvelimille, vaan haluan mielummin lokaalin backupin.

Juuri tästä syystä kaikki softat asetuksineen eivät backuppaudu (jotkut softani eivät lähetä itsestään täydellistä backuppia juuri tietoturvasyistä googlelle ja sen takia saan taas säätää puhelimen vaihdossa kun pitää generoida uusia avaimia VPN:ille ja SSH-softille jne).

Kun Androidien välillä on ikävän isoja eroja, niin monet softat ja asetukset eivät siirry. Language & Input settingsit eivät todellakaan siirry kaikkien mallien välillä. Esim. meidän perheessä Nexus 5:nen ei tue kaikkia samoja kieliä / oikolukuja mitä Samsungin luurit tukevat -> ei paljon lohduta vaikka asetukset siirtyvät teoriassa, jos itse kielituki puuttuu. Tai vielä pahempaa, jos epähuomiossa on Samsungilla käyttänyt Samsungin softaa (hölmö käyttäjä, kuka nyt defaulttina luurissa tulevaa softaa käyttäisi), niin ei se Nexukseen siirry...
Ei se niin vaikeata ole. Esimerkiksi Helium - App Sync and Backup sovelluksella backuppaus onnistuu nätisti. Samsungilla ja Sonylla on myös omia backup softia. Applen suljetulla järjestelmällä on hyvät puolet juuri tällaisissa tilanteissa mutta toisaalta reilumpaa olisi verrata näitä tilanteita Samsung --> Samsung ja Sony --> Sony vaihtoihin kuin Samsung --> Sony jne. Ei valmistajia voi velvoittaa huolehtimaan toisten valmistajien sovelluksista. Android puolella sinulle laajempi valikoima mutta totta kai valikoimalla on myös nurja puolensa.

Sen lisäksi esim. tuo jailbreak lähtee sentään Applen iTunesilla + puhelimen omalla recovery-modella veke, mutta mites factory-resetataan rootattu Nexus-puhelin? Mun vikako se on, että myyjä ei kertonut rootanneensa puhelinta?

Ehkä se onnistuu jotenkin, mutta vaikeampaa se ainakin tuntuu olevan kuin ompun resetointi, joka onnistuu tosiaan parilla napin painalluksella + itunesin valikosta resettiä painamalla.
Tähän tuli jo vastattua aiemmin. Oletko testannut tehdasimagen asentamista jollain valmistajan omalla softalla? Suurin piirtein samanlainen prosessi kuin iOS:lla ja iTunesilla.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
598
Itsellä käytössä iPhone6 tällä hetkellä ja uusin julkinen beta jokaisesta iOS versiosta ollut. Ei kertaakaan ole akkukesto kuollut, mutta ehkä olen ollut onnekas.
Oma "älyluurihistoria" käsittää ekoja androideja, iphone4, lumia 800 ja pari muuta, OPO ja muutama muu androidi ja nyt taas iPhone 6 ollut käytössä jo aikansa. Omaan mieleen iPhone on yksinkertaisesti paras puhelin tähän mennessä. OPO oli hyvä puhelin ja siitä tykkäsin, mutta näyttö alkoi temppuilemaan niin vaihdoin siitä pois.
En jaksa enää kikkailla ja säätää puhelimen kanssa (vähenemässä määrin ylipäätänsä minkään elektroniikan/ATK:n) vaan odotan että laite toimii ja sen ominaisuudet toimii lennosta. 128gigan muistilla puhelinhan oli saatanan kallis, mutta en ole hetkeäkään ollut siihen pettynyt eikä suorituskyvyssä näy vieläkään merkittäviä muutoksia. Oikeastaan ainut mikä vähän nyt ärsyttää on oma huono kohtelu joka näkyy muuten loistavan puhelimen rungon naarmuuntumisena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Ei varmasti naurata käyttäjiä joilla bugi ilmaantui, mutta harvoilla tuota ongelmaa tuntuu olevan vrt. Androidin akkukesto-ongelmat joita tuntuu olevan todella monella.

Tosin, ehkä tämäkin on vaan harhaa ja olen poikkeus kun Nexuksilla akut paloivat hetkessä ja screentimen saaminen yli 4h:n oli todella vaivanloista jopa silloin kun kaikki toimi ja huonosti toimiessa 2h oli tiukassa, siinä missä iPhone 6s:llä 4h:n jälkeen akusta on vielä jäljellä about 45%.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Applejonne? Eli suomeksi: iPhonen käyttöikä on max vuoden. Kalliita päiviä.
iPhone 6 on yli 2 vuotta vanha malli. Jopa 4 vuotta vanha iPhone 5 saa yhä päivityksiä. Mites Androidilla?

:D
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
"päivityksiä". Päivityksiä joiden tehtävä rampauttaa vanhat. Tiedän että esim galaxy s2:a on vieläkin käytössä. ;)

Mutta joo, en tullut väittelemään vaan linkittämään vain yhden uutisen Applen ylivoimasta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Ei varmasti naurata käyttäjiä joilla bugi ilmaantui, mutta harvoilla tuota ongelmaa tuntuu olevan vrt. Androidin akkukesto-ongelmat joita tuntuu olevan todella monella.

Tosin, ehkä tämäkin on vaan harhaa ja olen poikkeus kun Nexuksilla akut paloivat hetkessä ja screentimen saaminen yli 4h:n oli todella vaivanloista jopa silloin kun kaikki toimi ja huonosti toimiessa 2h oli tiukassa, siinä missä iPhone 6s:llä 4h:n jälkeen akusta on vielä jäljellä about 45%.
Ota huomioon myös käyttäjäkantojen koko ja erilaisten androidversioiden sekamelska. Androideja on useita kertoja enemmän markkinoilla ja halvimmat luurit tehdään monesti vanhoilla android versioilla joille ei uusia sovelluksia kunnolla optimoida enää. Selvästi ongelmallinen osa näkyy netissä voimakkaammin kuin applen vastaava, oli prosenttiosuus kumman kannalle tahansa kallellaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Ota huomioon myös käyttäjäkantojen koko ja erilaisten androidversioiden sekamelska. Androideja on useita kertoja enemmän markkinoilla ja halvimmat luurit tehdään monesti vanhoilla android versioilla joille ei uusia sovelluksia kunnolla optimoida enää. Selvästi ongelmallinen osa näkyy netissä voimakkaammin kuin applen vastaava, oli prosenttiosuus kumman kannalle tahansa kallellaan.
Olen itseasiassa vähän toisella kannalla. Ainoastaan Samsungin pari suosituinta mallia kilpailee edes karkeasti samoissa myyntilukemissa iPhonejen kanssa.

Jos jossain HTC:n yksittäisessä keskiluokan mallissa on ongelmia -> käyttäjiä ja valitusta on paljon vähemmän kuin jos uusimman tai toiseksi uusimman iPhonen kanssa on ongelmia edes prosentilla käyttäjistä. Sama homma jonkun keski- / halvemman luokan Samsungin spesifin mallin kanssa. Keskustelua ja vikaraportteja, sekä ongelmanratkaisuohjeita on jossain nettifoorumeilla vähän jos ollenkaan.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
"päivityksiä". Päivityksiä joiden tehtävä rampauttaa vanhat.
No jaa... Meillä vanhin laite on tällä hetkellä iPhone 5s ja siinä iOS 10 on ainakin toiminut melkolailla sujuvasti. En hirveästi ole kuullut valituksia vanilla-5:n käyttäjiltäkään ja 6s toimii myös erittäin hyvin. Apple tekee osan asioita ärsyttävästi, mutta jotkut erittäin merkitsevät asiat hyvin: teho/koko/kulutus-suhde on aikalailla lyömätön näissä, samoin softatuki. Android-maailmasta ei pahemmin löydy vaihtoehtoja mitkä pystyisivät ahtamaan esim. iPhone 6:n kokoiseen pakettiin vastaavan tehoisen laitteen missä akku kestäisi yhtä pitkään.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Android-maailmasta ei pahemmin löydy vaihtoehtoja mitkä pystyisivät ahtamaan esim. iPhone 6:n kokoiseen pakettiin vastaavan tehoisen laitteen missä akku kestäisi yhtä pitkään.
Sonyn vanhat Z3 compact ja Z5 compact? Softatuki vain loppuu liian nopeasti, prkl sony.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Sonyn vanhat Z3 compact ja Z5 compact? Softatuki vain loppuu liian nopeasti, prkl sony.
Silloin kun oltiin rouvan kanssa kaupolla niin Z5 Compact oli ainakin silloin lähin kilpailija ja ihan oikeasti harkinnassa. Se oli kuitenkin aika pullukka verrattuna iPhoneen (sekä 5 että 6-versioihin) ja myyjä ei omien kokemustensa perusteella suositellut sitä, joten jätettiin se hyllyyn. Käytännön suorituskyvyssä Snapdragon 810 ei taida ihan pärjätä A9:ä vastaan kuitenkaan, Apple on tehnyt jo pitkään aika hyvää työtä SoC:iensa kanssa ja tuo pitkä softatuki oli myös aika isossa osassa kun laitetta valittiin (tietäen ettei meillä ole kovin paljon hinkua vaihdella periaatteessa toimivia laitteita pois vain siksi että valmistaja droppaa softatuen pois).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Vituttaa kyllä näin Android-fanipojuna, kun Android valmistajat lähes pakottaa siirtymään Applen laitteisiin. Ei kukaan tee hyviä kompakteja puhelimia. Sony ainoa joka edes yrittää, mutta ei niihin läskeihin halua kajota.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 399
Hieman toiseen tyyliin toimii Omenan huolto jopa suomessa vertaa android laitteiden vastaavaan.
iLaite on käynyt 2 kertaa huollossa näytön vaihdossa, molemmat takuuna. Molemmat huoltokeikat kesti tasan viikon.

Android laitteet on olleet huollossa 3-4 viikkoa, eivätkä tulleet edes kuntoon ekalla kerralla.

Minä arvostan tuollaista toimintaa.
Andoid laitteen huolto kesti 4 päivää ovelta ovelle.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
No jaa... Meillä vanhin laite on tällä hetkellä iPhone 5s ja siinä iOS 10 on ainakin toiminut melkolailla sujuvasti. En hirveästi ole kuullut valituksia vanilla-5:n käyttäjiltäkään ja 6s toimii myös erittäin hyvin. Apple tekee osan asioita ärsyttävästi, mutta jotkut erittäin merkitsevät asiat hyvin: teho/koko/kulutus-suhde on aikalailla lyömätön näissä, samoin softatuki. Android-maailmasta ei pahemmin löydy vaihtoehtoja mitkä pystyisivät ahtamaan esim. iPhone 6:n kokoiseen pakettiin vastaavan tehoisen laitteen missä akku kestäisi yhtä pitkään.
Gsmarena batterytest:
  • Xiaomi Mi 4s: 75h (23:25h, 9:30h, 10:35h)
  • Sony Xperia X Compact: 73h (14:14h, 11:29h, 9:52h)
  • Apple iPhone 6: 61h (12:23h, 10:29h, 9:24h)
Geekbench:
  • iPhone 6: 1465/2444
  • X Compact: 1404/3356
  • Mi 4s: 1195/2335
Koko:
  • X Compact (4,6''): 129 x 65 x 9.5 mm
  • iPhone 6 (4,7''): 138.1 x 67 x 6.9 mm
  • Mi 4s (5,0''): 139.3 x 70.8 x 7.8 mm
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei vittu, aikuiset miehet tappelee mikä on paras puhelin!:rofl: Eiköhän se jokaisen käytössä oleva puhelin ole hänelle se paras, olkoot sitten Apple, Android, tai Windows. Yleensä tarhassa näkee tälläistä draamaa tai Vauva.fi palstalla mutta että täällä!:jd::tup:
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Gsmarena batterytest:
  • Xiaomi Mi 4s: 75h (23:25h, 9:30h, 10:35h)
  • Sony Xperia X Compact: 73h (14:14h, 11:29h, 9:52h)
  • Apple iPhone 6: 61h (12:23h, 10:29h, 9:24h)
Geekbench:
  • iPhone 6: 1465/2444
  • X Compact: 1404/3356
  • Mi 4s: 1195/2335
Koko:
  • X Compact (4,6''): 129 x 65 x 9.5 mm
  • iPhone 6 (4,7''): 138.1 x 67 x 6.9 mm
  • Mi 4s (5,0''): 139.3 x 70.8 x 7.8 mm
Duodanoin... vertaat 2016 julkaistuja droidilaisia vuoden 2014 iPhoneen?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Duodanoin... vertaat 2016 julkaistuja droidilaisia vuoden 2014 iPhoneen?
Sinä puhuit iPhone 6:sta niin otin vertailuun samanhintaiset tai edullisemmat luurit. Samat ominaisuudet laitteissa kuitenkin on, joten aiempi väite on väärä.
Android-maailmasta ei pahemmin löydy vaihtoehtoja mitkä pystyisivät ahtamaan esim. iPhone 6:n kokoiseen pakettiin vastaavan tehoisen laitteen missä akku kestäisi yhtä pitkään.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Sinä puhuit iPhone 6:sta niin otin vertailuun samanhintaiset tai edullisemmat luurit. Samat ominaisuudet laitteissa kuitenkin on.
Puhuin 6s:tä. Mutta ihan kiva että droidilaiset ovat päässeet suunnilleen samaan suorituskykyyn 6:n kanssa pari vuotta myöhässä. Tosin reilusti paksumpina pullukoina. :)
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Puhuin 6s:tä. Mutta ihan kiva että droidilaiset ovat päässeet suunnilleen samaan suorituskykyyn 6:n kanssa pari vuotta myöhässä. Tosin reilusti paksumpina pullukoina. :)
Applella on tehokkaimmat piirit enkä sitä ole kiistänyt missään vaiheessa. X Compactissa on vuoden 2016 keskiluokan piiri ja ja Mi4s:ssä vuoden 2015 ns. "kakkospiiri". Ne tarjoavat kuitenkin samat ominaisuudet kuin iPhone 6 ja vielä edullisemmin.

Jos nyt otetaan vertailuun uusin iPhone 7 ja Samsung Galaxy S7, niin ei noiden kokoero ole älyttömän suuri (kuva). Puhutaan muutamasta millistä:
  • iPhone 7 (4,7''): 138.3 x 67.1 x 7.1 mm, 65.6% screen-to-body ratio
  • Galaxy S7 (5,1''): 142.4 x 69.6 x 7.9 mm, 72.1% screen-to-body ratio
Gsmarena batterytest:
  • Galaxy S7: 80h (22:57h, 9:34h, 14:50h)
  • iPhone 7: 61h (11:25h, 11:48h, 9:15h)
Geekbench testissä tulee lujasti pataan mutta näkyykö se käytännön suorituskyvyssä? Näkyy jonkin verran iPhonen eduksi etenkin pelien avaamisessa mutta ei dramaattisesti. Alla on hyvä käytännön nopeustesti. Molemmista laitteista on laitettu välianimaatiot pois, joten testissä näkyy todellinen suorituskyky. iPhone 7 vie 20-16 mutta osa pisteistä jaetaan benchmarkkien ja akunkulutuksen perusteella. Vertailussa on S7 Edge mutta siinä on sama rauta kuin pienemmässä S7:ssa.


PS. Henkilökohtaisesti ottaisin mielummin paksumman puhelimen isommalla akulla varsinkin jos ohuuden tavoittelu voi aiheuttaa suunnitteluvikoja: A Design Defect Is Breaking a Ton of iPhone 6 Pluses.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Gsmarena batterytest:
  • Xiaomi Mi 4s: 75h (23:25h, 9:30h, 10:35h)
  • Sony Xperia X Compact: 73h (14:14h, 11:29h, 9:52h)
  • Apple iPhone 6: 61h (12:23h, 10:29h, 9:24h)
Testeissä näkee aina ihan ihmeellisiä lukemia android-vehkeille. Jotain testilooppia saatu pyörimään vaikka kuinka monta tuntia, mutta käytännön lukemat ovat omassa käytössä olleet vain murto-osan noista.

GSMarenan testien arvo on ainakin minulle täysin nolla. Ne kun eivät yksinkertaisesti kerro yhtään mitään puhelimen akun kestosta minun käytössäni.
"The web browsing test is performed using an automated script which reloads a webpage every ten seconds. There are no flash elements on the web pages, so the playing field is even. The brightness of the phones' displays is set to 50% and we use a 802.11n access point placed a few meters away to get full connectivity bars."
Ovat päivittäneet sentään vakiokirkkaudella testaamiseen, joten jotain tolkkua sentään löytyy vuoden 2016 mittauksissa...

Veikkaisin, että valtaosalle ihmisistä käyttö on paljon vaihtelevampaa, ollaan huonoissa wifeissä, 4g:ssä jne. Basebandin tehokkuus yms. vaikuttaa paljon enemmän.

Muut testit ovat vielä naurattavampia:
"In our video playback test we measure how long it takes for a device to run its fully charged battery down to 10%, while looping a standard-definition video. We stop at 10% since most devices shut their video players at this point. The display is again set to 50%, and all radios on the device are switched off (Airplane mode)."

Kuka katselee lokaalia videota puhelimella airplane moodissa jokapäiväisessä käytössä? Kyseinen testi mittaa tasan yhtä skenaariota: juurikin sitä lentokoneessa leffan katsomista luurista. Kyllähän sekin jotain kertoo, mutta ainakin minulle se on hyödytön tieto. En ole ikinä katsonut puhelimillani vuosien aikana lokaalisti sijaitsevia videoita muutamien itse nauhoitettujen klippien lisäksi.

Puhelimella jos videota katson, katson sitä youtubesta, wifi / 4G yhteydellä ja kaikki google now:t, push-sähköpostit ja chat-clientit taustalla juosten.

Tai puheaikatesti:
"The first test is the talk time test, which measures how long it takes to deplete the battery by making voice calls. Bearing in mind that most screens automatically turn off during a call, we've made sure our set up accounts for this. We close all applications which may further strain the battery, too."

En tiedä yhtäkään ihmistä, joka erikseen sulkee taustalta softat kun alkaa puhua luuriin.

Pelkästään omilal androideilla (defaulttina päällä oleva) Google Now aiheutti aivan valtavan eron akun kulutukseen. Pelkästään luuria ympäri kaupunkia taskussa kantamalla kulutus oli monta kymmentä prosenttia korkeampi päivässä, kuin google now pois päältä.

Default batteryendurance tulos on sitten yhdistelmä jossa luurilla tehdään 1h tuota reaalimaailmassa ikinä tapahtumatonta puhetta, 1h kevennetty webbisurffausta ja 1h minulle hyödytöntä lokaalivideon katsomista päivässä.

Jonkun muun käytössä tilanne voi olla eri, mutta minulle tuo "endurance rating" on täysin merkityksetön ja keinotekoinen lukema, enkä arvosta sitä lainkaan.

Ainoa mikä ratkaisee on oma kokemus. Meidän perheen käytöstä IPhonen akusta on jäljellä vielä 50% kun nexuksesta on akku jo punaisella. Ja viimeksi perjantaina kun tultiin kaupungista kotiin, nexuksen akku hyytyi kotimatkalla kun itse surffasin iphonella vielä koko junamatkan ja akku jaksoi yöhön saakka.

Varmaan kaikki ominaisuudet android-luureista tappamalla sen akun saa kestämään samat kuin iPhonen, mutta ei se silloin mikään älypuhelinkaan enää ole.

Ehkä Galaxy S7 tai muut vastaavat premium-luurit olisivat jo paranteet tilannetta, mutta esim. Sonyn surkea päivitysperinne ei kannusta lainkaan investoimaan heidän taskuun mahtuviin luureihinsa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Testeissä näkee aina ihan ihmeellisiä lukemia android-vehkeille. Jotain testilooppia saatu pyörimään vaikka kuinka monta tuntia, mutta käytännön lukemat ovat omassa käytössä olleet vain murto-osan noista.

GSMarenan testien arvo on ainakin minulle täysin nolla. Ne kun eivät yksinkertaisesti kerro yhtään mitään puhelimen akun kestosta minun käytössäni.
"The web browsing test is performed using an automated script which reloads a webpage every ten seconds. There are no flash elements on the web pages, so the playing field is even. The brightness of the phones' displays is set to 50% and we use a 802.11n access point placed a few meters away to get full connectivity bars."
Ovat päivittäneet sentään vakiokirkkaudella testaamiseen, joten jotain tolkkua sentään löytyy vuoden 2016 mittauksissa...

Veikkaisin, että valtaosalle ihmisistä käyttö on paljon vaihtelevampaa, ollaan huonoissa wifeissä, 4g:ssä jne. Basebandin tehokkuus yms. vaikuttaa paljon enemmän.

Muut testit ovat vielä naurattavampia:
"In our video playback test we measure how long it takes for a device to run its fully charged battery down to 10%, while looping a standard-definition video. We stop at 10% since most devices shut their video players at this point. The display is again set to 50%, and all radios on the device are switched off (Airplane mode)."

Kuka katselee lokaalia videota puhelimella airplane moodissa jokapäiväisessä käytössä? Kyseinen testi mittaa tasan yhtä skenaariota: juurikin sitä lentokoneessa leffan katsomista luurista. Kyllähän sekin jotain kertoo, mutta ainakin minulle se on hyödytön tieto. En ole ikinä katsonut puhelimillani vuosien aikana lokaalisti sijaitsevia videoita muutamien itse nauhoitettujen klippien lisäksi.

Puhelimella jos videota katson, katson sitä youtubesta, wifi / 4G yhteydellä ja kaikki google now:t, push-sähköpostit ja chat-clientit taustalla juosten.

Tai puheaikatesti:
"The first test is the talk time test, which measures how long it takes to deplete the battery by making voice calls. Bearing in mind that most screens automatically turn off during a call, we've made sure our set up accounts for this. We close all applications which may further strain the battery, too."

En tiedä yhtäkään ihmistä, joka erikseen sulkee taustalta softat kun alkaa puhua luuriin.

Pelkästään omilal androideilla (defaulttina päällä oleva) Google Now aiheutti aivan valtavan eron akun kulutukseen. Pelkästään luuria ympäri kaupunkia taskussa kantamalla kulutus oli monta kymmentä prosenttia korkeampi päivässä, kuin google now pois päältä.

Default batteryendurance tulos on sitten yhdistelmä jossa luurilla tehdään 1h tuota reaalimaailmassa ikinä tapahtumatonta puhetta, 1h kevennetty webbisurffausta ja 1h minulle hyödytöntä lokaalivideon katsomista päivässä.

Jonkun muun käytössä tilanne voi olla eri, mutta minulle tuo "endurance rating" on täysin merkityksetön ja keinotekoinen lukema, enkä arvosta sitä lainkaan.

Ainoa mikä ratkaisee on oma kokemus. Meidän perheen käytöstä IPhonen akusta on jäljellä vielä 50% kun nexuksesta on akku jo punaisella. Ja viimeksi perjantaina kun tultiin kaupungista kotiin, nexuksen akku hyytyi kotimatkalla kun itse surffasin iphonella vielä koko junamatkan ja akku jaksoi yöhön saakka.

Varmaan kaikki ominaisuudet android-luureista tappamalla sen akun saa kestämään samat kuin iPhonen, mutta ei se silloin mikään älypuhelinkaan enää ole.

Ehkä Galaxy S7 tai muut vastaavat premium-luurit olisivat jo paranteet tilannetta, mutta esim. Sonyn surkea päivitysperinne ei kannusta lainkaan investoimaan heidän taskuun mahtuviin luureihinsa.
Tässäpä oivallisen objektiivinen tulos taas. Voisit ensi kerralla vaikkapa käyttää edes minuutin miettimiseen ennen postaamista. "Google now syö älyttömästi akkua, ja siksi pidän sen päällä, kun vertailen akkukestoa toisen käyttöjärjestelmän puhelimeen mille ei saa ko. palvelua". Miksei Lenovolla ole samanlaisia vajakkeja kannustamassa? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 025
Tässäpä oivallisen objektiivinen tulos taas. Voisit ensi kerralla vaikkapa käyttää edes minuutin miettimiseen ennen postaamista. "Google now syö älyttömästi akkua, ja siksi pidän sen päällä, kun vertailen akkukestoa toisen käyttöjärjestelmän puhelimeen mille ei saa ko. palvelua". Miksei Lenovolla ole samanlaisia vajakkeja kannustamassa? :D
Google now tarjoilee säätietoja, liikennetietoja seuraavaksi tiedossa olevista matkoista ja jotain vastaavia, en tiedä millä nimellä tuota iPhonella kutsutaan, mutta kyllä se samalla tavalla aamulla näyttää ruuhkatilanteen duunimatkalle ja näyttää navigointi-ohjeet seuraavaan kalenteri-eventtini ja kertoo, että koska pitäisi lähteä jos haluaa perille ajoissa.

Googlen heurestiikka tarjoaa kattavammin älyä ja featureita, mutta ei sitä pois voi kääntää tai luuri tulee vastaavasti huomattavasti avuttomammaksi default-iphoneen verrattuna.

Ei noita voi mitenkään vertailukelpoisesti benchmarkata, minkä takia en myöskään juuri jaksa juuri GSMArenan akkutesteistä kiinnostua. Ne eivät vain millään tavalla kuvasta normaalin käyttäjän käyttöä airplane-moodeineen ja/tai täydellisine wifikuuluvuuksineen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Tämä vertailu 300eur nexuksen ja 600eur iphonen välillä on edelleen täysin järjetön jo erilaisten hintaluokkien takia. Mid-rangen vertailua high-endiin. Vertailussa ilmeisesti käytetty Nexus 5 on vielä huomattavasti vanhempi puhelin kuin Iphone 6. Nexus 4 ja 5 olivat kaiken lisäksi jo julkaisunsa aikana kaukana hyvästä akkukeston suhteen android-luurien välisissä vertailuissakin Nexus 4:n ollessa luokassaan heikko ja 5:n korkeintaan keskinkertainen tältä osin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Testeissä näkee aina ihan ihmeellisiä lukemia android-vehkeille. Jotain testilooppia saatu pyörimään vaikka kuinka monta tuntia, mutta käytännön lukemat ovat omassa käytössä olleet vain murto-osan noista.
Mi4C:n omistaneena (sama rauta kuin Mi4s) voin sanoa, että tulokset olivat käytössä myös samaa luokkaa kuin ylempänä. Itse en ole ainakaan mitään testilooppeja pyöritellyt :confused:. Keskiarvotulos Mi4c:lle näyttää olevan 1069 Geekbenchin mukaan. Aika paljon enemmän kuin "murto-osa".

GSMarenan testien arvo on ainakin minulle täysin nolla. Ne kun eivät yksinkertaisesti kerro yhtään mitään puhelimen akun kestosta minun käytössäni.
"The web browsing test is performed using an automated script which reloads a webpage every ten seconds. There are no flash elements on the web pages, so the playing field is even. The brightness of the phones' displays is set to 50% and we use a 802.11n access point placed a few meters away to get full connectivity bars."
Ovat päivittäneet sentään vakiokirkkaudella testaamiseen, joten jotain tolkkua sentään löytyy vuoden 2016 mittauksissa...

Veikkaisin, että valtaosalle ihmisistä käyttö on paljon vaihtelevampaa, ollaan huonoissa wifeissä, 4g:ssä jne. Basebandin tehokkuus yms. vaikuttaa paljon enemmän.

Muut testit ovat vielä naurattavampia:
"In our video playback test we measure how long it takes for a device to run its fully charged battery down to 10%, while looping a standard-definition video. We stop at 10% since most devices shut their video players at this point. The display is again set to 50%, and all radios on the device are switched off (Airplane mode)."

Kuka katselee lokaalia videota puhelimella airplane moodissa jokapäiväisessä käytössä? Kyseinen testi mittaa tasan yhtä skenaariota: juurikin sitä lentokoneessa leffan katsomista luurista. Kyllähän sekin jotain kertoo, mutta ainakin minulle se on hyödytön tieto. En ole ikinä katsonut puhelimillani vuosien aikana lokaalisti sijaitsevia videoita muutamien itse nauhoitettujen klippien lisäksi.

Puhelimella jos videota katson, katson sitä youtubesta, wifi / 4G yhteydellä ja kaikki google now:t, push-sähköpostit ja chat-clientit taustalla juosten.

Tai puheaikatesti:
"The first test is the talk time test, which measures how long it takes to deplete the battery by making voice calls. Bearing in mind that most screens automatically turn off during a call, we've made sure our set up accounts for this. We close all applications which may further strain the battery, too."

En tiedä yhtäkään ihmistä, joka erikseen sulkee taustalta softat kun alkaa puhua luuriin.

Pelkästään omilal androideilla (defaulttina päällä oleva) Google Now aiheutti aivan valtavan eron akun kulutukseen. Pelkästään luuria ympäri kaupunkia taskussa kantamalla kulutus oli monta kymmentä prosenttia korkeampi päivässä, kuin google now pois päältä.

Default batteryendurance tulos on sitten yhdistelmä jossa luurilla tehdään 1h tuota reaalimaailmassa ikinä tapahtumatonta puhetta, 1h kevennetty webbisurffausta ja 1h minulle hyödytöntä lokaalivideon katsomista päivässä.

Jonkun muun käytössä tilanne voi olla eri, mutta minulle tuo "endurance rating" on täysin merkityksetön ja keinotekoinen lukema, enkä arvosta sitä lainkaan.
Gsmarenan testitulokset eivät kerro paljoakaan käytännön olosuhteista, sillä käyttötapoja on erilaisia. Siinä olemme samaa mieltä. Mutta idea noissa testauksissa onkin, että stantardoidaan tietty testausympäristö, jotta saadaan vertailukelpoisia lukuja. Tällä tavoin voidaan vertailla eri puhelimien akun kestoa toisiinsa nähden.

Ainoa mikä ratkaisee on oma kokemus. Meidän perheen käytöstä IPhonen akusta on jäljellä vielä 50% kun nexuksesta on akku jo punaisella. Ja viimeksi perjantaina kun tultiin kaupungista kotiin, nexuksen akku hyytyi kotimatkalla kun itse surffasin iphonella vielä koko junamatkan ja akku jaksoi yöhön saakka.

Varmaan kaikki ominaisuudet android-luureista tappamalla sen akun saa kestämään samat kuin iPhonen, mutta ei se silloin mikään älypuhelinkaan enää ole.
Oma kokemus on totta kai tärkein. Enkä ole missään vaiheessa iPhonea huonoksi haukkunut (paitsi ehkä muokattavuuden osalta). iPhone on hyvä puhelin mutta ei mikään ylivertainen kuten sinä tunnut väittävän. Mutu tuntumalla heitetyt perustelut eivät vakuuta. Se, että sinulla on ollut huonoja kokemuksia Androidin suhteen, ei tarkoita, että kaikilla olisi. Selkeästi sinulle ja sinun käyttötavoillesi sopii iOS käyttöjärjestelmä mutta kaikki eivät ole kuten sinä. Eikä sinun kokemukset tee iPhonesta ylivertaista. Se, että sinun mielestäsi "varmaan kaikki ominaisuudet android-luureista tappamalla sen akun saa kestämään samat kuin iPhonen" kertoo aika hyvin, kuinka järkevää sinun kanssasi on argumentoida.

Ehkä Galaxy S7 tai muut vastaavat premium-luurit olisivat jo paranteet tilannetta, mutta esim. Sonyn surkea päivitysperinne ei kannusta lainkaan investoimaan heidän taskuun mahtuviin luureihinsa.
Jaa, mikä tuossa Sonyssa sitten on pielessä? Päivitykset ovat tulleet hitaasti mutta varmasti (linkki). Sony on myös julkaissut Android N Developer version Xperia Z3:lle, vaikka Qualcomm tai Google tilannetta hankkaloittaakin (linkki).
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Applella on tehokkaimmat piirit enkä sitä ole kiistänyt missään vaiheessa. X Compactissa on vuoden 2016 keskiluokan piiri ja ja Mi4s:ssä vuoden 2015 ns. "kakkospiiri". Ne tarjoavat kuitenkin samat ominaisuudet kuin iPhone 6 ja vielä edullisemmin.
Takerrut edelleen iPhone 6:een, vaikka iPhone 6s on jonkin verrankin eri laite samanlaisesta ulkonäöstään huolimatta. Pointti nyt on kuitenkin siinä, että Apple on pystynyt suunnittelemaan SoC:in mikä on samaan aikaan erittäin suorituskykyinen ja energiatehokas, mikä mahdollistaa iPhonen tekemisen erittäin pieneen pakettiin uhraamatta akun kestoa liikaa. A9 SoC on tungettu jopa nykystandardeilla minikokoisen iPhone SE:n sisään ilman että kellotaajuuksia tms. olisi tarvinnut rajoittaa. Periaatteessa kaikki tarjoavat "samoja ominaisuuksia", kaikki laitteet eivät silti ole tosiasiallisesti samalla viivalla. Droidilaiset ovat niin isoja ja pullukoita yleensä sen takia että ne vaativat todella paljon isomman akkukapasiteetin päästäkseen sellaiseen akun kestoon mihin iPhonet pääsevät. Vertailukelpoisia käppyröitä voit vilkuilla vaikka Anandtechin revikasta: klik, klik, ja klik.
PS. Henkilökohtaisesti ottaisin mielummin paksumman puhelimen isommalla akulla varsinkin jos ohuuden tavoittelu voi aiheuttaa suunnitteluvikoja: A Design Defect Is Breaking a Ton of iPhone 6 Pluses.
Markkinataloudessa on se hyvä puoli että pääsääntöisesti kullekin löytyy kaupasta se mitä haluaa. Henkilökohtaisesti haluan kuitenkin laitteen mikä on ohut, kompakti, tehokas, toimiva, kestävä ja jossa on pitkä ohjelmistotuki. iPhone 6s täyttää ainakin minun kriteereissäni juuri tuon slotin.



Vähän luulen ettei samppari tai kahden sadan kiinanihme kestä ihan tuollaista rääkkiä... :)
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Takerrut edelleen iPhone 6:een, vaikka iPhone 6s on jonkin verrankin eri laite samanlaisesta ulkonäöstään huolimatta.
No jos ihan tarkkoja ollaan, niin viestissäsi esitit vertauksen iPhone 6 malliin, vaikka aiemmin puhuit 6s:stä.
...esim. iPhone 6:n kokoiseen pakettiin...
Pointti nyt on kuitenkin siinä, että Apple on pystynyt suunnittelemaan SoC:in mikä on samaan aikaan erittäin suorituskykyinen ja energiatehokas, mikä mahdollistaa iPhonen tekemisen erittäin pieneen pakettiin uhraamatta akun kestoa liikaa. A9 SoC on tungettu jopa nykystandardeilla minikokoisen iPhone SE:n sisään ilman että kellotaajuuksia tms. olisi tarvinnut rajoittaa. Periaatteessa kaikki tarjoavat "samoja ominaisuuksia", kaikki laitteet eivät silti ole tosiasiallisesti samalla viivalla. Droidilaiset ovat niin isoja ja pullukoita yleensä sen takia että ne vaativat todella paljon isomman akkukapasiteetin päästäkseen sellaiseen akun kestoon mihin iPhonet pääsevät. Vertailukelpoisia käppyröitä voit vilkuilla vaikka Anandtechin revikasta: klik, klik, ja klik.
Olen koko ajan sanonut, että Apple tekee hyviä ja parempia piirejä kuin mitä Android puolelta löytyy. Ei se nyt kuitenkaan mitenkään ylivertainen ole, vaikka anandtechin käppyröitä vertailee. Loppupeleissä kuitenkin merkitsee se puhelimen koko eikä se, että kuinka iso akku siellä on sisällä. S7 ei nyt ole mahdottomasti isompi kuin iPhone 7.

Web Browsing battery Life 2016 (WiFi)
  • iPhone 7: 9.22
  • Galaxy S7 (E8890): 8.36
  • Galaxy S7 (SD820): 8.04 (test 1)
  • Galaxy S7 (SD820): 7.63 (test 2)
Web Browsing battery Life 2016 (LTE)
  • iPhone 7: 8.62
  • Galaxy S7 (SD820): 7.51
GFXBench Manhattan ES 3.1/Metal Battery Life
  • iPhone 7: 2.23
  • Galaxy S7 (SD820): 3.76
Charge Time (Lower is better)
  • iPhone 7: 2.08
  • Galaxy S7 (SD820): 1.51
Eikä pelkkä suorituskyky ja energiatehokkuus ole ainoita "hyvän luurin" ominaisuuksia.
Markkinataloudessa on se hyvä puoli että pääsääntöisesti kullekin löytyy kaupasta se mitä haluaa. Henkilökohtaisesti haluan kuitenkin laitteen mikä on ohut, kompakti, tehokas, toimiva, kestävä ja jossa on pitkä ohjelmistotuki. iPhone 6s täyttää ainakin minun kriteereissäni juuri tuon slotin.



Vähän luulen ettei samppari tai kahden sadan kiinanihme kestä ihan tuollaista rääkkiä... :)
Ihmiset haluavat eri asioita. iPhone sopii jollekin paremmin kuin toiselle. Samaa pätee Androidiin. Toivoisin, että tehokkaita ja pieniä älypuhelimia olisi enemmän markkinoilla. Henkilökohtaisesti en miellä edes 4,7'':n iPhonea (joka on samaa koko luokkaa kuin moni 5.0'':n Android) pieneksi. iPhone SE on kuitenkin kunkku sillä rintamalla, mitä itse miellän pieneksi.

Ihan hyvin Galaxy S7 Edge näyttää kestävän Jerryn testissä, kun vertaa iPhone 7:aan:


Ihan hyvin tuo Xiaomi näyttää kestävän parin sadan luuriksi. Ei löytynyt videoita Mi4s:stä mutta Mi4c:stä löytyy:

Mainosvideo:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Xiaomi? Oletteko tosissanne? Eihän noita voi ostaa edes suomalaiselta jälleenmyyjältä mistään. Lisäksi noihin liittyvät tietoturvaongelmat http://fortune.com/2016/11/15/android-backdoor-china/
Jokuhan ne tiedot joka tapauksessa kerää ja välittää (isäntämaansa) viranomaisille. Oli se sitten Google, Apple, MS tai joku kiinalainen firmwaren tekijä. Ainoa tapa välttää omien tietojen joutuminen muiden käsiin on olla käyttämättä älypuhelimia tai ylipäänsä mitään verkkoon kytkeytyviä laitteita.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Jokuhan ne tiedot joka tapauksessa kerää ja välittää (isäntämaansa) viranomaisille. Oli se sitten Google, Apple, MS tai joku kiinalainen firmwaren tekijä. Ainoa tapa välttää omien tietojen joutuminen muiden käsiin on olla käyttämättä älypuhelimia tai ylipäänsä mitään verkkoon kytkeytyviä laitteita.
Lopeta paskan kirjoittaminen
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Mikä tuossa edellisessä postauksessa oli paskaksi luettavaa? Kerro toki muillekin.
Laitas lähde miten kaikki puhelimet vuotavat tietonsa noita kiinalaisia vastaavasti. Kun tuota pidetään ihan oikeana tietoturvaongelmana niin sinun mielestäsi se ei sellainen ole koska "musta tuntuu"?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Xiaomi? Oletteko tosissanne? Eihän noita voi ostaa edes suomalaiselta jälleenmyyjältä mistään. Lisäksi noihin liittyvät tietoturvaongelmat http://fortune.com/2016/11/15/android-backdoor-china/
Ei vai? http://www.xiaomi-mi.net/

Tuossa linkissäsi ei mainita sanallakaan Xiaomia. Viime vuonna Xiaomi oli maailman viidenneksi suurin älypuhelinvalmistaja (IDC). Vähän eri asia kuin BLU tai muut vastaavat pikkupajat. Xiaomissa on myös nykyään lukittu bootloader. Samalla tavalla NSA:lla on takaportti iPhoneen (ja Androidiin).
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom