Laitetaas omat kokemukset tästä taistelusta. Olen omistanut useita android puhelimia ja muutaman Lumian, mutta en koskaan aikaisemmin applen vehkeitä. Nyt kun ikää alkanut kertymään ni aattelin kokeilla erinlaisia juttuja joista yksi oli S7 edgen vaihto iphone 7 :kaan. Ja selvennykseksi tähän että, oon aina vierastanut ja väistellyt iphonea, kun lukenut juttuja miten sulkeutunut se on eikä pysty muokkaamaan ym... Nyt olen noin kuukauden näpytellyt applea ja mitä enemmän käytän tätä sen vähemmän kaipaan Samppaa ja Androidia. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta tämä jotenkin kasvaa ja kaivautuu syvemmälle sieluun kuin mikään aikaisemmin omistamani laite. Maku asioitahan nämä on osittain ja toiset tykkää toisesta, mutta jos ei ole ennen käyttänyt tai omistanut iphonea niin kannattaa kokkeilla, eikä uskoa mitä Apple vihaajilla on asiaa. Ja se että noita Apple vihaajia tuntuu tässäkin ketjussa pyörivän yllättävän monta ( kun on kuitenkin apple ketju ) tarkoittanee Applen tehneen kuitenkin jotain oikein
En siis ole mikään Apple MAN vaan tämä oli rehellinen fiilis laitteesta...
Ja minkä aikaa iPhone ollut käytössä? Jos alle 6kk niin sulla on vain ns 'ensirakkaus' tila päällä.
Itse olen monta kertaa sompaillut iOS vs Android välillä, ja syklit ovat menneet:
Keväällä 2012 pääsin räpläämään yhden puolitutun 13" Macbook Pro läppäriä. Katsoin heti että kylläpä on pieni, hiljainen, tyylikäs kevyt jne laadukas läppäri. Ostokipinää ei silloin heti tullut, mutta aloin noteerata Macbook Prot kaikissa leffoissa jne. Lopulta kesällä 2012 oli pakko ostaa heti ensimmäisestä tilistä oma Macbook Pro jotta pääsi yhtä cooliksi tyypiksi. Se oli ensirakkautta.
Tämä 2012 ensirakkaus kesti niin kauan että ostin 800€llä iPhone 5 32GB luurinkin pari viikkoa sen jälkeen kun se tuli suomessa myyntiin. Taas tulinen rakastuminen "tätä on aina kaivannut"
2013 Syksyllä rakkaus loppui, katselin joitakin kertoja että jos olisi vaihtanut molemmat mutta luovuin ajatuksesta kun hyvät Androidit oli niin älyttömän kalliita vielä silloin. Tämän harkintajakson jälkeen rakastuin uudestaan, hirveä Apple vaihe taas päälle, "Apple on maailman paras" jne.
Kesällä 2014 kyllästyin sitten lopullisesti Appleen, kumpikin laite myyntiin.
2015 - ei Applea.
Keväällä 2016 kiinnostus heräsi uudestaan. Hmm iPhone 5S mallia saisi nyt 299€ hinnalla
Laitoin sitten Toukokuussa iPhone 5S. Ensihuuma tuli taas, joskin laimeampana, ja kyllästyinkin tuohon luuriin kuukaudessa. Eikun myyntiin ja Androidia tilalle.
Seuraava vaihe tuli nyt syksyllä 2016 kun työnantaja lykkäsi käteen iPhone 6S luurin. Ennakkoasenne oli "saahan tosta kai kivan lelun, mutta ei tuosta ole pääluuriksi". Yllättäen tykkäsinkin luurista niin paljon että parin kuukauden ajaksi rakastuin neljännen kerran Appleen. Piti ostaa myös Macbook Air. iPadinkin olin jo aika lähellä ostaa, mutta yllättäen tuli taas kyllästyminen Applen tiettyihin Applemaisuuksiin ja laitoinkin Galaxy Tabin. Nyt on tuo Macbook Air:kin menossa myyntiin kun en halua käyttää sitä koska siinä ei toimi kaikki erikoissovellukset mitä haluan käyttää.
Kalliiksihan tällainen toiminta tulee kun eihän noista huudossa myydessä saa täyttä hintaa. Olenko ainoa jolla mieli seilaa sitä rataa että puhelin, tabletti & läppäri pitäisi saada uusi mielellään ihan erilainen 6kk välein pelkästä vaihtelun ilosta?