Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama. Jos vähemmät ominaisuudet (ei pilvi-integraatiota) riittää niin Amaze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amaze.filemanagerSolid Explorer on ollut itselläni jo vuosia käytössä. Kokeiluversiota voi testailla hetken, mutta sitten muuttuu maksulliseksi.
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.solidexplorer2&hl=fi
Itse käytän TugaBrowseria, joka myös on CAF-pohjainen:Tuo on Snapdragon optimoitu Chrome sisäisellä adblokilla.
BitTorrent Sync voisi olla käyttökelpoinen (en ole kokeillut).Millä ohjelmalla saisi tehtyä backupin muistikortin sisällöstä automaattisesti koneelle? Kuitenkin niin että vain öisin jos puhelin on latauksessa ja samassa wlanissa pöytäkoneen kanssa.
En ole rootannut joten voi olla este.
Follow the easy steps below to backup Android wirelessly:
- Install the desktop Wondershare MobileGo for Android on the computer, and also install the must-have Wondershare MobileGo APK file on your Android phone or tablet.
Note: The first time you connect Android phone or tablet to the computer with a USB cable after running the desktop MobileGo, the must-have MobileGo APK file will be automatically installed on your Android phone or tablet. Or, you need to install it by yourself.- Turn on WiFi network on your Android phone. Tap MobileGo app on your Android phone.
- Tap the icon at the upper right corner. Then, tap Scan QR code to connect to use your Android phone to scan the QR code on the desktop MobileGo on your computer.
- After paired, your Android phone or tablet will be connected.
- In the primary window on the computer, click One-Click Backup.
- All data you can backup are displayed in the pop-up window. Check what you want to backup and click Back Up now.
- Keep your Android phone connected in the backup process. After it comes to the end, the backup file will be saved on your computer
Joo. Ainakin saa pois jos: pitkä painallus ilmoituksen päällä -> (i) -> estä ilmoitukset... tämä tosin sitten vissiin poistaa kaikki ilmoitukset Mapsiltä, mutta mitäpä muuta se nyt yleensä ilmoittaakaan.Pyytääkö teillä Android yhtenään lataamaan kuvia paikkoihin joissa vierailette? (Ostoskeskukset, kaupat ja vastaavat)
Kartan asetuksissa on pois päältä kuvien lisäämisen ehdotus, mutta silti jatkuvasti niitä tulee ilmoituspallkiin.
Niin mitä sinä olet tarkkaan ottaen tehnyt? Järjestelmä ei ota ominpäin sd-korttia käyttöön. Jotkin sovellukset saattavat tallentaa media tiedostoja sd-kortille (selain, kamera, kartat) mutta sekin täytyy yleensä manuaalisesti määrittää. Käy läpi sovellukset ja katso, onko niitä siirretty sd-kortille. Jos ei ole ja media otettu sd-kortilta talteen, niin voit huoletta alustaa sd-kortin. Ongelman pitäisi selvitä sillä. Sitä en tosin osaa sanoa, mistä tämä on alunperin johtunut....Ilmeisesti tätä räpeltäessä olen sen virheeni tehnyt.
Ei vissiin mitenkään. Aloitussivun "käytetyimmät" tulee aika randomina.Opettelen pois dolphin browserista koska tuntuu hidastuvan jatkuvasti. Miten chromella saa kirjanmerkit suoraan homepagelle? Nyt pitää ensin painaa kolmea pistettä ja valita bookmarkit eli ei kovin kätevää.
Chromen kirjanmerkkitoteutus on tosiaan todella surkea kun ei ole suoraa pikanappia. Itse aikoinaan vaan totuttelin käyttämään pelkästään osoitepalkkia joka ehdottaa kirjanmerkiä kun kirjoittaa ekan kirjaimen.Opettelen pois dolphin browserista koska tuntuu hidastuvan jatkuvasti. Miten chromella saa kirjanmerkit suoraan homepagelle? Nyt pitää ensin painaa kolmea pistettä ja valita bookmarkit eli ei kovin kätevää.
Aika ruma UI. Vaihtoehto tolle: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzerWifi Analyser
Ei maksa mitään ei vaadi mitään oikeuksia ja tekee sen mikä pitääkin tehdä eikä muuta.
Hyvä listaus. Greenifysta semmoinen varoitus, että saattaa aiheuttaa ongelmia joidenkin pankki sovellusten kanssa. Jostain syystä esim. Pivo kuvittelee Developer-asetusten olevan päällä jos Greenify on asennettuna ja näin ei anna käyttää sovellusta.Tuli tuolta naapurista mieleen, että näitä voisi haluavat vähän listata jos sieltä löytyisi jotain uutta ja hyödyllistä.
Omat käytetyimmät sovellukset
(Ei sisällä someja paitsi tuo Reddit):
Reddit is fun – nimi kertoo kaiken
JuiceSSH - SSH/Irkki
Solid Explorer - tiedosto/pilven hallintaa
Dropbnox – pilvi+backupit
Xposed - saa lukuisia elämää helpottavia moduuleita
Greenify – horrostaa joitain turhaan taustalla pyöriviä sovelluksia
Piktures – paras galleria, kokeilkaa!
Foobar 2000 – musiikille silloin harvoin kun tarvitsee omia MP3:sia
TV-opas - nimi kertonee
TVShow Time - tällä voi seurata ja hakea tietoja ulkomaalaisista TV/netti-sarjoista ja niiden aikatauluista
Keep - kauppalistat ja muut muistiinpanot
Tosta oon lukenut, mutta silloin oli vissiin kyseessä YuBrowser. TugaBrowser ei ole sekoittanut mun salasanoja (tosin en ensisijassa niitä Chrome Syncissä pidäkään).Minullakin on tuo TugaBrowser käytössä ja noista CAF-selaimistakin sellainen varoitus, että ne saattavat sotkea Chromeen synkatut salasanat. Saattaa tuhota ne tai sitten korvata salasanat jollain kryptatulla sotkulla. Terveisin nimimerkillä "3000 salasanaa menettänyt" .
Otin tuossa viikko sitten tuon uudestaan kokeiluun ja heti ensimmäisenä sotki salasanoja. Välillä sotkee silloin kun käyttää jo koneelle tallennettua kirjautumistietoa ja joskus vain kun tallentaa Tugan kautta tunnukset. Harmillista kun tuo on todella nopea ja hyvä selain muuten.Tosta oon lukenut, mutta silloin oli vissiin kyseessä YuBrowser. TugaBrowser ei ole sekoittanut mun salasanoja (tosin en ensisijassa niitä Chrome Syncissä pidäkään).
Näyttää olevan vielä oikeuksienkin puolesta himpun parempi, mulla meni Wifi työkalu vaihtoon.Aika ruma UI. Vaihtoehto tolle: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer
Sitähän minä juuri yritän selvittää, etten tekisi uudelleen. Kirjoitin asiasta tarkemmin aloituspostaukseeni (ymmärrän että se on ehkä pitkä viesti, mutta juuri yritin sitä varten kirjoittaa siihen kaiken minkä tiedän ettei tarvitsisi tarkentaa).Niin mitä sinä olet tarkkaan ottaen tehnyt? Järjestelmä ei ota ominpäin sd-korttia käyttöön. Jotkin sovellukset saattavat tallentaa media tiedostoja sd-kortille (selain, kamera, kartat) mutta sekin täytyy yleensä manuaalisesti määrittää. Käy läpi sovellukset ja katso, onko niitä siirretty sd-kortille. Jos ei ole ja media otettu sd-kortilta talteen, niin voit huoletta alustaa sd-kortin. Ongelman pitäisi selvitä sillä. Sitä en tosin osaa sanoa, mistä tämä on alunperin johtunut.
Novassa on ollut jo jonkin aikaa "screen lock" vaihtoehto eleille. Saattoi olla, että vaatii rootin uusilla android versioilla, mutta ei tarvitse enää "kierrättää" toisen sovelluksen kautta tuota toimintoa.Tässä muutama:
- Nova Launcher - Etenkin Prime version eleet (voi yhdistää myös muihin sovelluksiin mm. double tap screen off (Screen Off and Lock))
- All in one Gestures - Näppäriä eleitä
- One-Hand Mode Xposed Mod - Yhden käden käyttötila
- Power Button Flashlight - Salama päälle/pois virtanäppäintä painamalla (3x)
Kappas, tätäpä en ole huomannutkaan. Kiitokset!Novassa on ollut jo jonkin aikaa "screen lock" vaihtoehto eleille. Saattoi olla, että vaatii rootin uusilla android versioilla, mutta ei tarvitse enää "kierrättää" toisen sovelluksen kautta tuota toimintoa.
Toinen hyvä automatisointi ohjelma on AutomaIt. Se ei ole yhtä monipuolinen kuin Tasker mutta helpompi ottaa käyttöön. Välillä olen myös kikkailut yhdistämällä näitä kahta. Itse en ainakaan osaa Taskerilla luoda toimintoa, joka "painaisi" kotiruudulla olevaa togglea. AutomatIt:lla sellainen kuitenkin onnistuu. Taskerilla voi siis tehdä erilaisia kytkimiä ja AutomaIt:llä "painella" niitä tietyllä toiminnolla (esim. eleellä)....Jostain syystä Taskeria ei ole vielä mainittu. Eli ohjelma millä saadaan puhelin tekemään automaattisesti juttuja, perustuen eri tilanteisiin...
QR Droid Private sisältää suht vähän oikeuksia.Wifi Analyser
Ei maksa mitään ei vaadi mitään oikeuksia ja tekee sen mikä pitääkin tehdä eikä muuta.
Jos löydätte lisää tällaisia yhden tarkoituksen helmiä jotka ei vaadi mitään niin näitä lisää (päivastoin kuin taskulamppuja jotka vaatii kaikki sukulaistenkin tiedot).
Itsellä olisi tarvetta QR lukijalle joka tekisi vain sen eikä muuta eikä vaaatisi oikeuksia perintöoikeudesta alkaen.
Sehän se on, kun asiasta on pari/muutama kuukausi, niin en muista. Ja kun se oli sellaista tuskaista sähläämistä, että "ei perhana tätä Marshmallowia".Luin kyllä tuon aloituspostauksen mutta siitä ei selviä, että mitä olet tarkalleen ottaen koittanut tehdä yrittäessäsi "antaa muutamalle ohjelmalle oikeuksia kirjoittaa SD-kortille"?
Ite käyttäny farproc:n tekemää Wifi Analyzeria monet vuodet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzerAika ruma UI. Vaihtoehto tolle: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer
@Rantakemisti et al:Tosta oon lukenut, mutta silloin oli vissiin kyseessä YuBrowser. TugaBrowser ei ole sekoittanut mun salasanoja (tosin en ensisijassa niitä Chrome Syncissä pidäkään).
Tällä minäkin puskenIte käyttäny farproc:n tekemää Wifi Analyzeria monet vuodet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer
Pitääpä laittaa korvan taakse. Ominaisuuksien osalta vaikuttaa samalta kuin TugaBrowser. Vaikka minulla on exynos pohjainen luuri niin on nuo silti nopeampia kuin Chrome, Chrome Beta ja Chrome Developer. Tuo salasanahässäkkä ja paikottainen kaatuilu vain ärsyttää. Kaikki salasanat tuo tuhosi sillon joskus poiston yhteydessä ja nyt on vain sotkenut niitä aina ensimmäisellä kerralla kun antaa Tugan autotäyttää kentät. Todella ärsyttävää varsinkin netpostin kohdalla joka vaatii jatkuvasti vaihtamaan salasanaa sellaiseksi mitä ei ole aikaisemmin käyttänyt. Lopputuloksena siellä on sellainen salasana jota ei enää muista. Onneksi Chromessa voi aina välillä backuppaa nuo salasanat.@Rantakemisti et al:
Tugabrowseria käytin puoli vuotta, mutta uusimmat versiot alkoivat sekoilla ja tahmata. Ja sotki tuo pari salasanaakin.
Jos teillä on Snapdragon-pohjainen Android, niin suosittelen lämpimästi RSBrowseria. Optimoitu siis Snapeille, CAF-pohjainen.
https://play.google.com/store/apps/detailed s?id=com.rsbrowser.browser
Mukana myös mainostenesto, ei vaadi roottia. Voi valita sivustokohtaisesti, jos ei halua käyttää mainostenestoa.
Ei toimi kun on huomattavasti hitaampi kuin esim. Chrome. Pitää myös sellaisia kaatuiluviikkoja jolloin tilttailee ihan perus selaamisen ohessa. Mutta hitaus ja sivujen mietintä ketuttaa eniten.No toimiihan se Dolphin edelleen
Kysyisin pikemminkin toisin päin. Ellei laite ole tehokas tabletti isolla näytöllä jossa ei tarvitse zoomata.Ja kuka haluaa käyttää mobiililaitteille optimoituja sivuja vielä Herran vuonna 2016!?
Ei tästä oikein ole saanut selvää. Mutta jokunen osoite on estettynä hosts tiedostossa luurissa, ja oikein mielelläni olen moista selainta käyttänyt. Jos siellä kiinassa seurailevat Ampparista selaamiani uutisia ja jotain Murottamista, niin antaa mennä vaan. En käyttele pankkeja tms.Eikös Dolphin Browser ole aikaa sitten jo todettu kiinalaisten vakoiluselaimeksi?
Ainakin ennen kaikki liikenne meni niiden omien serverien kautta.
Ihan niinkuin Chrome ei seuraisi, mutta se on jo tullut hyväksyttyä kun Androidin osti.
Jos Marshmallow niin anna Contacts-oikeudet. Tämä on ainakin auttanut vastaavan TugaBrowserin kanssa.Miten ihmeessä RSbrowserin saa synkkaamaan tilin? Kun yritän kirjautua sanoo: ''laitteessasi on jo tämä tili''
Nyt pari kertaa kun on käynyt tuo sama tuhoutuminen niin on ollut pakko ottaa backuppeja. Ei enää luotto riitä tuohon Google synciin kun riittää että pelkästään yhdestä laitteesta lähtee salasanat niin ne on parin minuutin kuluttua tuhottu kaikista muistakin. Nyt otin käyttöön Humble Bundlesta saatavan LastPassin, mutta eihän se tietenkään toimi tuon Tugan kanssa. Joten TugaBrowser taas poistoon ja tilalle Chrome Dev.Toimi muuten hyvin, paitsi päätti sitten poistaa kaikki tallennetut salasanat Googlen syngistä. Samantien roskiin ja TugaTilalle. Voi tätä voimasanojen määrää, kun alat palauttelemaan joka sivustojen random passut.
Minulla ei ole koskaan käynyt vastaavaa Chromen kanssa vaikka olen käyttänyt samoja tunnuksia kymmenissä laitteissa. Pitänee itsekin alkaa pitämään noita passuja muualla, niin säästyy jatkossa vastaavalta vaivalta.