Apple julkaisi kutistuneen Mac mini -tietokoneen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Sellanen ajatus tuli aamulla suihkussa mieleen, että nyt kun tuo perusmallin Mac Mini on niin edullinen ja siinä on 4 niitä tehoytimiä ja koneessa on useampi Thunderbolt piiri siellä SOC:ssa valmiina niin MAC Minihän soveltuisi jonkinlaiseen klusterikäyttöön ja ne voisi ketjuttaa toisiinsa suoraan Thunderboltilta joka on normi lan verkkoa nopeampi. Tehoytimen hinta tuossa ratkaisussa olisi halvempi kuin M4 pro Mac Mineissä.

Ei sillä, että itse moista osaisin tehdä tai edes keksisin sille käyttökohdetta, mutta kunhan tuli vain tuollainen ajatus mieleeni kun kelailin kuinka nopeita ne tehoytimet oikein tuossa M4:ssä on.

Onko muilla sellaista ongelmaa tämän Mac Minin kanssa, ettei se herää jos se pääsee nukkumaan vaan se pitää sammuttaa painamalla pitkään virtanappia ja sitten käynnistää uudelleen? Kun painaa nappeja näppäimistöltä niin se jotenkin puolittaisesti herää eli näyttö saa signaalin koneelta ja taustavalo menee päälle, mutta ruutu pysyy mustana.
Taitaa olla joku bugi liikkeellä, koska mulla myös käynyt näin ihan MacBook Pro oman näytön kanssa kanssa. Mulla auttoi ihan vaan kirkkauden säätäminen (F1 ja F2 MacBookissa), niin näyttö meni päälle. En tiedä miten sitten toimii ulkoisten näyttöjen kanssa. Oisko viikko sitten alkanut ja ainakin 3 kertaa jo käynyt mulla.

Sellanen ajatus tuli aamulla suihkussa mieleen, että nyt kun tuo perusmallin Mac Mini on niin edullinen ja siinä on 4 niitä tehoytimiä ja koneessa on useampi Thunderbolt piiri siellä SOC:ssa valmiina niin MAC Minihän soveltuisi jonkinlaiseen klusterikäyttöön ja ne voisi ketjuttaa toisiinsa suoraan Thunderboltilta joka on normi lan verkkoa nopeampi. Tehoytimen hinta tuossa ratkaisussa olisi halvempi kuin M4 pro Mac Mineissä.

Ei sillä, että itse moista osaisin tehdä tai edes keksisin sille käyttökohdetta, mutta kunhan tuli vain tuollainen ajatus mieleeni kun kelailin kuinka nopeita ne tehoytimet oikein tuossa M4:ssä on.
Mun käsittääkseni Mac minejä on aina käytetty jonkunlaisina palvelimina, joten tuskin on ihan vahinko, jos tämä uusi malli soveltuu myös hyvin palvelin käyttöön. Toki, jossain kritisoitiin korkeutta kun ei enää mahdu yhteen räkki slottiin tms.

Mun käsittääkseni Mac minejä on aina käytetty jonkunlaisina palvelimina, joten tuskin on ihan vahinko, jos tämä uusi malli soveltuu myös hyvin palvelin käyttöön. Toki, jossain kritisoitiin korkeutta kun ei enää mahdu yhteen räkki slottiin tms.
Noita saa aika hyvin johonkin custom 3U räck-koteloon ehkä 16-18x ja kun klikkaa 10G verkkokortit, niin noilla saattaisi tehdäkin jotain. Räkin sisäleveys 19”, mac mini 2” -> 8x 2” + jää vähän ilmarakoa. Tai änkee 9x vierekkäin pystyyn ja kahteen riviin syvyyssuunnassa.

10GbE kuparilla on vaan kökkö, mutta jos nyt on joku erikoisusecase mihin mäkkiservereitä tarvitsee, niin tiheyttä saa kyllä aika hyvin tuollaisella yhdistelmällä.

Thunderbolttia ei voi käyttää fiksusti reitittävään verkkoon -> tuskin kannattaa.

Thunderbolttia ei voi käyttää fiksusti reitittävään verkkoon -> tuskin kannattaa.
Thunderboltilla voi silti rakentaa laskentaklusterin, jossa sisäinen viestintä on nopeampaa kuin Ethernet ulospäin. Monesti tällaiseen vaadittaisiin ainakin RAM-päivityksiä, perusmalli ei riitä.

Onko muilla sellaista ongelmaa tämän Mac Minin kanssa, ettei se herää jos se pääsee nukkumaan vaan se pitää sammuttaa painamalla pitkään virtanappia ja sitten käynnistää uudelleen? Kun painaa nappeja näppäimistöltä niin se jotenkin puolittaisesti herää eli näyttö saa signaalin koneelta ja taustavalo menee päälle, mutta ruutu pysyy mustana.

Toinen ongelma on se mistä säädetään hiiren rullausta, kun siellä asetuksissa ei ole sitä kohtaa montako riviä rullataan yhdellä rullan kliksauksella?
Täällä on välillä, välillä kone käynnistyy ihan normaalisti.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom