Apple iOS & iPadOS

Minä kun taas tuon uutisen nähtyäni ihmettelin, että miksi ihmeessä asiaan tarvitsee muka erikseen sovelluksen.
Ihmetellyt jo pitkään että miksi kaikkeen tarvitaan oma appi. Kun käytännössä ne yleensä on vain jokin puhelimen ruudulle skaalattu nettisivu. Harva appi tuo mitään lisäarvoa ja kun puhelin on täynnä erilaisia appeja, niiden löytämiseen menee aina tovi.

Ihmetellyt jo pitkään että miksi kaikkeen tarvitaan oma appi. Kun käytännössä ne yleensä on vain jokin puhelimen ruudulle skaalattu nettisivu. Harva appi tuo mitään lisäarvoa ja kun puhelin on täynnä erilaisia appeja, niiden löytämiseen menee aina tovi.
Piruuttani kurkkasin puhelintani ja yleisimmin käyttämiä appeja. Jos nyt ilmeiset unohdetaan, niin kyllä mä kaikesta huolimatta käytän noita rajatapauksia mieluummin appilla kuin selaimen kautta. Mulla on jo nyt 39 välilehteä Safarissa auki.

PS. Appin löytäminen on aika vaivatonta Haku-toiminnolla. Mulla on useasti käytetyt appit ryhmitelty loogisesti käyttötarkoituksen mukaan. Talousasiat yhdellä sivulla, viihde toisella, eniten käyttämät omallaan, matkailuun liittyvät omallaan ja loput minne mahtuu.

Itse olin tyytyväinen kun onnistuin ipad 10:iin, näin "en ennen mitään näitä käyttäneenä paitsi viime joku kuukausi", lisäämään netin ohjeilla restart/shutdown-pikaikonit sinne vasemmalta pyyhkäistessä tulevaan mikä lie-valikkoon.

Netissä kyllä väitettiin että olisi pitänyt saada sinne ylhäätä oikealta tulevaan valinta yms-valikkoonkin mutta ei mielestäni ollut mahdollista se.

Eipä se turvallisuus ihan suoraan App Store only -mallillakaan toimi. Suurin ongelmahan tässä on Applen softien tarkastusprosessi, joka tuntuu vuotavan vähän väliä.

Uusin löydös suoraan App Storessa olevista sovelluksista:

Kaspersky siis löytänyt App storesta tämän tarkastusprosessin läpikäyneitä sovelluksia joiden mukana tulee malwarea, joka pyrkii skannailemaan käyttäjän kuvakaappauksia. Vaatii tietysti, että käyttäjä antaa sovellukselle luvan käyttää puhelimen kuvakirjastoa.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 129
Jäsenet
75 994
Uusin jäsen
vree

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom