Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
5-6 vuotta on hyvä arvio, esim. iPhone 7 (2016) sai vielä iOS 15 (2021), jolloin luuri käytännössä oli uusimmassa softassa 6 vuotta (2022 asti).Onko arvioita kauanko Bionic A13 tuetaan päivityksillä? Lähinnä mietteissä nuo vanhempien puhelimet (yllämainitut), mitä voisi olettaa/arvailla käyttö iäksi päivityksien suhteen.
Yksi kysymys tässä vielä iOS maailmasta, kun täysin uutta alaa tämä itselle Androidiin tottuneena. Vanhemmille siis yksinkertasta hakusessa, androidista saa kaikki ylimääräiset "sivut" pois. iOS en ainakaan nopeasti vääntämällä saanut niin että olisi vaan yksi "kotinäkymä" vaan jos siitä pyyhkäisee oikealle tulee joku uutis yms syöte, tämän sain poistettu, mutta silti jäi tyhjä sivu missä on joku hakukenttä yläkulmassa, saako tätä sivua poistettua kokonaan näkymästä? Entä pystyykö jotenkin vaikuttamaan myös tuohon vasemmalle pyyhkäisyyn sieltähän tulee kaikki appit ja kansiot näkyviin saisiko tuonkin vielä niin että olisi pois. Näin ollen ei olisi kun yksi "kotinäkymä" eikä siitä pääsisi pyyhkäisemään vasemmalle eikä oikealle?
Jos ei tuon verran pyyhkiminen onnistu, niin suosittelen Doroa.Yksi kysymys tässä vielä iOS maailmasta, kun täysin uutta alaa tämä itselle Androidiin tottuneena. Vanhemmille siis yksinkertasta hakusessa, androidista saa kaikki ylimääräiset "sivut" pois. iOS en ainakaan nopeasti vääntämällä saanut niin että olisi vaan yksi "kotinäkymä" vaan jos siitä pyyhkäisee oikealle tulee joku uutis yms syöte, tämän sain poistettu, mutta silti jäi tyhjä sivu missä on joku hakukenttä yläkulmassa, saako tätä sivua poistettua kokonaan näkymästä? Entä pystyykö jotenkin vaikuttamaan myös tuohon vasemmalle pyyhkäisyyn sieltähän tulee kaikki appit ja kansiot näkyviin saisiko tuonkin vielä niin että olisi pois. Näin ollen ei olisi kun yksi "kotinäkymä" eikä siitä pääsisi pyyhkäisemään vasemmalle eikä oikealle?
Pienoinen ongelma: iCloud tilaus näkyy lähtevän väärältä kortilta, vaikka kyseinen kortti ei ole enää edes ”payment & shipment” alla. Mistä ihmeestä tuon pääsee muutamaan? Selaimessakin näkyy tasan yksi kortti, eli edes sielläkään ei väärä kortti kummittele. Pitäisikö minun vain perua tuo iCloud ja uusia se heti perään?
Tuossa ylempänä luki, ettei sitä korttia ollut iCloudin maksuvaihtoehdoissa enää. Mistä tai miksi sitä korttia veloitetaan, oli kysymys, eikä mistä voi lisätä uuden kortin.icloud.com tai sieltä jossain niin voi vaihtaa maksutapoja yms. googlekin voisi ehkä auttaa "how to change icloud payment" mutten nyt jaksa ku säkään et jaksanu.
Tuossa ylempänä luki, ettei sitä korttia ollut iCloudin maksuvaihtoehdoissa enää. Mistä tai miksi sitä korttia veloitetaan, oli kysymys, eikä mistä voi lisätä uuden kortin.
Jos jotakin kiinnostaa, niin ongelma ratkesi näin: lisäsin täysin uuden kortin maksutavaksi ja valitsin sen hetkellisesti oletukseksi, tämän jälkeen vaihdoin maksutavan takaisin haluamakseni ja poistin aiemmin lisäämäni kortin. Nyt iCloud kk-veloitus lähtee oikealta kortilta, eli tämä ongelma vaikutti jonkinlaiselta bugilta.Pienoinen ongelma: iCloud tilaus näkyy lähtevän väärältä kortilta, vaikka kyseinen kortti ei ole enää edes ”payment & shipment” alla. Mistä ihmeestä tuon pääsee muutamaan? Selaimessakin näkyy tasan yksi kortti, eli edes sielläkään ei väärä kortti kummittele. Pitäisikö minun vain perua tuo iCloud ja uusia se heti perään?
Käytätkö spotify appsia muillakin laitteilla?En tiedä pitäisikö kirjoittaa spotify-ketjuun mutta menkööt tänne kun iPhonella kuuntelen: Spotify-appi on alkanut unohtamaan kuunneltavan biisin jos katkaisen virran kuulokkeista ja palaan appiin myöhemmin. Eli jos haluan kuunnella levyn läpi, pääsen puoliväliin ja pidän taukoa, niin palatessa appi ei muista missä oltiin menossa. Ärsyttävää jos haluaa jatkaa siitä mihin jäi. Tämä alkoi joitain viikkoja sitten, siihen asti sai pitää vaikka viikon tauon ja viimeeksi kuunneltu kappale odotti valmiina kun halusi jatkaa.
Onko tuolla jossain nyt jokin asetus päällä mitä en löydä?
EnKäytätkö spotify appsia muillakin laitteilla?
Suosikit tulee läpi vaikka älä häiritse on päällä. Vai haluatko siis että kaikki puhelut, myös tuntemattomat, pitäisi tulla läpi ja soida?Mikä on paras tapa tehdä niin, että kaikki muut ilmoitukset tulevat äänettöminä, mutta puheluissa tulisi ääni läpi? Kun älä häiritse -tila "mykistää" ne muut ilmoitukset niin, ettei näyttö välähdä niistä. Vai enkö vain osaa jotain.
Ilmoituksista käyt jokaiselta sovellukselta ottamassa äänet pois päältä, ei taida olla yhtä nappia millä saisi kaikki kerralla vaan yksitelleen joutuu käymään läpi.Mutta tuolloin ne ilmoitukset eivät näy kunnolla, vaan jäävät ns. peittoon "kun älä häiritse oli päällä, tuli tällaisia ilmoituksia" tms. Eli haluaisin, että kaikki ilmoitukset ja muut tulisivat ja näkyisivät kunnolla, mutta ilman ääniä, ja kaikki puhelut tulisivat äänen kanssa. Tulee välillä missailtua puheluita siksi, kun on äänettömällä aina puhelin, kun ei jaksa sitä, kun sovellukset piiputtavat.
En löydä ainakaan itse säätöä herätyksen voimakkuudelle? Jokaiselle herätykselle voi laittaa eri äänen, siinä vaiheessa kun luo uutta herätystä.Miksi muuten jos laittaa herätyskelloon soittoäänen tietyllä hiljaisella volyymilla soimaan, niin se soi kuitenkin kovempaa?
Ja, samoiten kun herätys kuuluu niin se ei olekaan sama valittu, tallennettu soittoääni?
Järjestelmän äänenvoimakkuudet ei vaikuta herätykseen.Asetuksissa kohdassa "Äänet ja tuntopalaute" laitoin täplän soittovomakkuudessa kohtaan "Muuta painikkeilla", eli soitto- ja ilmoitusäänten voimakkuutta voi säätää näppäimillä.
Tuon soittoäänen vaihtuvuutta en tajua, kun tallensin nimenomaan tietyn mutta soittikin toisen..
Niin siis miten tuon toteutat? Koska en kyllä itse ole koskaan vielä törmännyt moiseen, puhelujen ääni on ja pysyy siinä, mihin sen asetankin, eikä mene itsekseen nolliin vaikka esim. safarin pidänkin nollissa.Varmaan ollut useastikin täällä, mutta rutisen jälleen siitä, että eri sovellukset käyttävät samaa volumetasoa. Mikä hiton järki siinä on? Mä vedän useimmiten appien volumet nollaan (fb, twitter jne.) koska en halua ylimääräistä mökää. Mutta jos tuleekin puhelu ajaessa, mä en kuule vastapuolen ääntä, ellen kaiva puhelinta taskusta ja ährää liikenneturvallisuuden kustannuksella volumeja sellaiselle tasolle, että kommunikointi onnistuu molempiin suuntiin.
Ei se ole mun ongelma miettiä, miten tuon toteuttaa. Ihan samalla tavalla puhelimen sovellusten ääniasetukset vievät google mapsin navigoinnin äänet nolliin, jos bt:llä yhdistää auton infotainmentiin. Sama koskee näköjään puheluja bt:n kautta.Niin siis miten tuon toteutat? Koska en kyllä itse ole koskaan vielä törmännyt moiseen, puhelujen ääni on ja pysyy siinä, mihin sen asetankin, eikä mene itsekseen nolliin vaikka esim. safarin pidänkin nollissa.
Niin, en kysynytkään oletko Applen insinööri, vaan miten tuon ongelman saat aikaiseksi, mutta antaa olla.Ei se ole mun ongelma miettiä, miten tuon toteuttaa. Ihan samalla tavalla puhelimen sovellusten ääniasetukset vievät google mapsin navigoinnin äänet nolliin, jos bt:llä yhdistää auton infotainmentiin. Sama koskee näköjään puheluja bt:n kautta.
Ai, tajusin väärin. Luulin selittäneeni aika eksplisiittisesti asian. Vedän yleensä appien volumet nollaan. Teen sen puhelimen volume-napeilla.Niin, en kysynytkään oletko Applen insinööri, vaan miten tuon ongelman saat aikaiseksi, mutta antaa olla.
Jos Äänet ja tuntopalaute -asetuksissa tämä säädin on tilassa OFF, niin ei pitäisi soittoäänien säätyä volume-napeilla:En tiedä onko ihan sama volumetaso-ongelma, mutta itse olen kanssa huomannut, että säätämällä voimakkuutta apissa se muuttaa myös muut esim järjestelmän äänet. Esimerkiksi katot youtubesta pätkää ja laitat äänet hiljaselle -> sen jälkeen on myös ylesiesti äänet hiljaisella, tämä vaikuttaa myös soittoäänen voimakkuuteen joka on tietysti rasittavaa koska sit menee viestejä/puheluita ohi kun ei kuule soittoääntä.
Ja tämän siis saan aikaiseksi ihan käyttämällä volume nappeja puhelimen sivussa kun on äänen toisto päällä, oli se sit youtube, musiikki yms
En tiedä onko ihan sama volumetaso-ongelma, mutta itse olen kanssa huomannut, että säätämällä voimakkuutta apissa se muuttaa myös muut esim järjestelmän äänet. Esimerkiksi katot youtubesta pätkää ja laitat äänet hiljaselle -> sen jälkeen on myös ylesiesti äänet hiljaisella, tämä vaikuttaa myös soittoäänen voimakkuuteen joka on tietysti rasittavaa koska sit menee viestejä/puheluita ohi kun ei kuule soittoääntä.
Ja tämän siis saan aikaiseksi ihan käyttämällä volume nappeja puhelimen sivussa kun on äänen toisto päällä, oli se sit youtube, musiikki yms
Siis, avasin äsken youtuben (appi) plus x-määrän muita, volumenappeja painamalla äänitason indikaattori tulee vasemmalle nappien kohdalle ja muuttaa toistettavan äänen tasoa. Ja kyllä, tämä muuttaa esim youtube ja f1tv ääniä samalle tasolle riippumatta kummassa apissa sitä säädät jos jotain ääntä toistetaan (riippuen käytöstä voinee laskea miinukseksi joo), mutta ei tuo kyllä itselläni vaikuta puhelujen tai ilmoituksien äänenvoimakkuuteen vaikka ”Muuta painikkeilla” onkin päällä. Jos taas mitään ääntä ei toisteta ja nappeista painaa, niin ilmoituksien äänitaso muuttuu ja indikaattori tulee ruudun yläreunaan, riippumatta siitä vaikka olisikin youtube auki, kunhan se ei vaan toista mitään.Ai, tajusin väärin. Luulin selittäneeni aika eksplisiittisesti asian. Vedän yleensä appien volumet nollaan. Teen sen puhelimen volume-napeilla.
Korostan nyt vielä sitä, että se vaikuttaa nimenomaan auton handsfreehen. Autossa ei kuulu mitään, kun vastaa puhelimeen, jos on vetänyt volumet nolliin vaikka twitterissä. Muuten puhelu toimii ihan normaalissa käytössä korvanapeilla tai ilman. Mutta autossa ei kuulu pihaustakaan, ellei väännä volumenapeilla lisää meteliä.Siis, avasin äsken youtuben (appi) plus x-määrän muita, volumenappeja painamalla äänitason indikaattori tulee vasemmalle nappien kohdalle ja muuttaa toistettavan äänen tasoa. Ja kyllä, tämä muuttaa esim youtube ja f1tv ääniä samalle tasolle riippumatta kummassa apissa sitä säädät jos jotain ääntä toistetaan (riippuen käytöstä voinee laskea miinukseksi joo), mutta ei tuo kyllä itselläni vaikuta puhelujen tai ilmoituksien äänenvoimakkuuteen vaikka ”Muuta painikkeilla” onkin päällä. Jos taas mitään ääntä ei toisteta ja nappeista painaa, niin ilmoituksien äänitaso muuttuu ja indikaattori tulee ruudun yläreunaan, riippumatta siitä vaikka olisikin youtube auki, kunhan se ei vaan toista mitään.
Jos olet yhdistettynä BT:hen, napit kontrolloivat sen yhteyden volume tasoa, ei niinkään yksittäisten sovellusten (Täytyy tämä vielä testata, kun autoon istuu iltapäivästä, mutta näin muistelen).Korostan nyt vielä sitä, että se vaikuttaa nimenomaan auton handsfreehen. Autossa ei kuulu mitään, kun vastaa puhelimeen, jos on vetänyt volumet nolliin vaikka twitterissä. Muuten puhelu toimii ihan normaalissa käytössä korvanapeilla tai ilman. Mutta autossa ei kuulu pihaustakaan, ellei väännä volumenapeilla lisää meteliä.
En räplää yhtään mitään ajaessani. Mutta jos vaikka illalla räplään puhelinta ja vaimo vetää vieressä sikeitä, en halua minkään kissavideon ääniä häiritsemään. Mulla on siis käytännössä defaulttina appien volumet nollilla. Spotify soi napeissa ihan normaalisti, mutta luurin kajareilla ei normaalitilanteessa. On mulla vielä pari rullaa rautalankaa suoristettavaksi, jos on tarvis. Mutta eikös tää skenaario nyt ole jo tyhmemmällekin selvinnyt?Jos olet yhdistettynä BT:hen, napit kontrolloivat sen yhteyden volume tasoa, ei niinkään yksittäisten sovellusten (Täytyy tämä vielä testata, kun autoon istuu iltapäivästä, mutta näin muistelen).
Jatkona tähän voisikin kysyä, pakkoko sitä Twitteriä on ajaessa räplätä?
En mä tiedä missä tyhmiä on, mutta ei oma 13 Pro toimi esittämälläsi tavalla, niin ehkä en sitten vain osaa käyttää tätä, mutta taso alkaa olemaan sitä, että antaa olla.En räplää yhtään mitään ajaessani. Mutta jos vaikka illalla räplään puhelinta ja vaimo vetää vieressä sikeitä, en halua minkään kissavideon ääniä häiritsemään. Mulla on siis käytännössä defaulttina appien volumet nollilla. Spotify soi napeissa ihan normaalisti, mutta luurin kajareilla ei normaalitilanteessa. On mulla vielä pari rullaa rautalankaa suoristettavaksi, jos on tarvis. Mutta eikös tää skenaario nyt ole jo tyhmemmällekin selvinnyt?
Tää oli kyllä aikoinaan Android-maailmasta siirtyessä melkoinen järkytys, ettei iOS:ssä (edelleenkään!) natiivina ole "crescendo"-mahdollisuutta, mutta tuo uniajastus sitten helpotti tuskaa kuitenkin. Oli kohtalainen järkytys ensimmäisenä aamuna kun herätys pamahti täydellä völyymillä soimaan, kun oli tottunut siihen että alkaa aivan hiljaisena ja kovenee asteittain minuutin aikana..Järjestelmän äänenvoimakkuudet ei vaikuta herätykseen.
Uniajastusta käyttämällä voi säätää myös äänenvoimakkuuden:
Herätysten laittaminen pois päältä ja uniajastusten poistaminen iPhonen Terveys-apissa
Laita iPhonen Terveys-apissa ajastetut herätykset pois päältä ja laita pois päältä tai poista uniajastuksia.support.apple.com
Jos tasolla tarkoitat tahallista väärinymmärrystä twitteröinnistä ajaessa, niin ssmt.En mä tiedä missä tyhmiä on, mutta ei oma 13 Pro toimi esittämälläsi tavalla, niin ehkä en sitten vain osaa käyttää tätä, mutta taso alkaa olemaan sitä, että antaa olla.
Jep, pahoittelut, en ole telekineetikko joten en osannut yhdistää, että volumen säätö tapahtuukin sängyssä, kun autossa on ongelma puhelun kanssa jos esim twitterin laittaa nolliin.Jos tasolla tarkoitat tahallista väärinymmärrystä twitteröinnistä ajaessa, niin ssmt.