Apple esitteli uudet AirPods Max -sankakuulokkeet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Eipä minulla ole tähän viestiisi mitään lisättävää, tai no ehkä vähän. Se ero PC- ja Applemiehen välillä kyllä tuli kaikille selväksi. Vai pitäisikö sanoa, että ero sellaisen jonka mielestä arvostelu = arvostelu ja toiselle riittää kun "joku wannabe stara" tai sama vaikka olisi jonkun mielestä joku stara, sanoo. Toiset myy mielikuvilla ja tunteilla, toiset faktoilla. Jos sinulle tunteet ja mielikuvat kelpaa, niin kuka minä olen tuomitsemaan.
Wau! Nyt tuli niin upean tyhjentävää tekstiä, että ”drop the mic”. Se on hyvä, että omat perustelut riittää ihan solvaamisen henkilökohtaisuuksien tasolla ilman, että niitä huutelemiasi faktoja näkyisi missään.

Ainiin... Mulla on Windows kone.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Wau! Nyt tuli niin upean tyhjentävää tekstiä, että ”drop the mic”. Se on hyvä, että omat perustelut riittää ihan solvaamisen henkilökohtaisuuksien tasolla ilman, että niitä huutelemiasi faktoja näkyisi missään.

Ainiin... Mulla on Windows kone.
Kiitos, henkilökohtaisuuksiin menemisiä en kyllä 10 lukukerrankaan jälkeen viestistäni viestistäni löytänyt. Niitä faktojakin ketjussa oli jo tarjottu. Tässä linkki uudestaan. Tuossa sentään ihan oikeasti niitä kuulokkeita testattu, review sopii sentään tuohon ja silti itse kaveri sanoo, että ei ole review vaan first impressions kun ei ole vielä riittävästi ehtinyt perehtyä, mutta silti sai kuitenkin aikaan faktaa. Se ero sellaisen kanssa jota kiinnostaa tehdä oikeasti arvosteluita ja sellaisen kanssa joka muka arvostelee luulisi olevan aika selvä kun näitä vertaa.

Onneksi mihin tahansa Io-tech ryhtyy niin se ei ole ainakaan toistaiseksi ollut tuo jälkimmäinen mainitsemani muoto, faktoilla, ei tunteilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
946
Kiitos, henkilökohtaisuuksiin menemisiä en kyllä 10 lukukerrankaan jälkeen viestistäni viestistäni löytänyt. Niitä faktojakin ketjussa oli jo tarjottu. Tässä linkki uudestaan. Tuossa sentään ihan oikeasti niitä kuulokkeita testattu, review sopii sentään tuohon ja silti itse kaveri sanoo, että ei ole review vaan first impressions kun ei ole vielä riittävästi ehtinyt perehtyä, mutta silti sai kuitenkin aikaan faktaa. Se ero sellaisen kanssa jota kiinnostaa tehdä oikeasti arvosteluita ja sellaisen kanssa joka muka arvostelee luulisi olevan aika selvä kun näitä vertaa.
Erotellaanpa nyt sitten asiat:
A) Jaat henkilöt ryhmiin, jotta eräänlainen bashaaminen ja heidän mielipiteensä alentaminen olisi helmpompaa. ”Apple fanpoika”, ”Applemies”, ”wannabe stara” yms. ovat nimityksiä, joilla pyrit kategorioimaan kyseisten tahojen mielipiteet johonkin alempaan ulkopuolisen vaikutuksen alla olevaan ryhmään. Kieltäydyt näkemästä minua tai tubettajaa vertaisena tekniikkaharrastajana, vaikka me kaikki jaoimme saman mielipiteen nyt kyseessä olevien kuulokkeiden huonoista puolista. Oma mielipiteesi sen sijaan on asioista oikein ja haet sille tueksi netistä audioharrastajan syväluotaavan jutun. Et kuitenkaan missään kohtaa osoittanut omassa tekstissäsi, että ymmärtmyksesi olisi yhtään sen parempi tuotteesta, kuin muillakaan asiasta keskustelevilla. Kerro vaikka nyt miten tuo suosittelemasi reviewin SPL-käppyrä vertautuu omiin suosikki kuulokkeihisi ja miten käytännön erot huomaa tämän osalta?
B) Keskustelu aloitettiin youtube videosta, jonka haukuit koska siinä ei väittämäsi mukaan esitetty kritiikkiä tai vertailtu muihin tuotteisiin. Molemmat mielestäni jokseenkin virheellisiä huomioita. Tämän jälkeen kyseisen videon jokseenkin pintapuolinen arvostelu laitteesta ei olekkaan enää mielestäsi edes arvostelu, koska siinä ei ilmeisesti pureuduta mittauksilla audiopuolen suorituskykyyn. No... se nyt on ollut jo viestiketjun ensimmäiseltä sivulta asti selvää, ettei Maxit siinä pärjää todellisille Hi-Fi laitteille, joissa vahvari jo maksaa saman verran. Samaa sanoi MKBHD ja omalta osaltani minulla ei tähän riitä edes tietämys ottaa kantaa. Ja minä sentään voin myöntää sen. Mulle ei kerro tuon linkin SPL-käppyrä yhtään mitään tai suorituskyky eri Hz taajuuksille. Luulen että moni muukin on täällä kuulokkeet ostanut perusteilla: ”Sony xxx on hintaan 149€ hyvä ostos” tms.

Jännä juttu, että me ollaan nyt kummatkin oltu koko ajan sitä mieltä, että nuo kuulokkeet on raskaat ja kalliit, ja silti sinä olet jotenkin asiassa faktisesti oikeassa ja minä vain Apple Fanboy jolla on asiasta mielikuvia ja tunteita... niin ja jolla on Windows kone.

Olkoot niin, joko lopetetaan vain haluatko alkaa yksipuolisesti nyt pätemään Hz:llä ja mittausgraafeilla?
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
AirPods Max Teardown (iFixit)
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Erotellaanpa nyt sitten asiat:
A) Jaat henkilöt ryhmiin, jotta eräänlainen bashaaminen ja heidän mielipiteensä alentaminen olisi helmpompaa. ”Apple fanpoika”, ”Applemies”, ”wannabe stara” yms. ovat nimityksiä, joilla pyrit kategorioimaan kyseisten tahojen mielipiteet johonkin alempaan ulkopuolisen vaikutuksen alla olevaan ryhmään. Kieltäydyt näkemästä minua tai tubettajaa vertaisena tekniikkaharrastajana, vaikka me kaikki jaoimme saman mielipiteen nyt kyseessä olevien kuulokkeiden huonoista puolista. Oma mielipiteesi sen sijaan on asioista oikein ja haet sille tueksi netistä audioharrastajan syväluotaavan jutun. Et kuitenkaan missään kohtaa osoittanut omassa tekstissäsi, että ymmärtmyksesi olisi yhtään sen parempi tuotteesta, kuin muillakaan asiasta keskustelevilla. Kerro vaikka nyt miten tuo suosittelemasi reviewin SPL-käppyrä vertautuu omiin suosikki kuulokkeihisi ja miten käytännön erot huomaa tämän osalta?
B) Keskustelu aloitettiin youtube videosta, jonka haukuit koska siinä ei väittämäsi mukaan esitetty kritiikkiä tai vertailtu muihin tuotteisiin. Molemmat mielestäni jokseenkin virheellisiä huomioita. Tämän jälkeen kyseisen videon jokseenkin pintapuolinen arvostelu laitteesta ei olekkaan enää mielestäsi edes arvostelu, koska siinä ei ilmeisesti pureuduta mittauksilla audiopuolen suorituskykyyn. No... se nyt on ollut jo viestiketjun ensimmäiseltä sivulta asti selvää, ettei Maxit siinä pärjää todellisille Hi-Fi laitteille, joissa vahvari jo maksaa saman verran. Samaa sanoi MKBHD ja omalta osaltani minulla ei tähän riitä edes tietämys ottaa kantaa. Ja minä sentään voin myöntää sen. Mulle ei kerro tuon linkin SPL-käppyrä yhtään mitään tai suorituskyky eri Hz taajuuksille. Luulen että moni muukin on täällä kuulokkeet ostanut perusteilla: ”Sony xxx on hintaan 149€ hyvä ostos” tms.

Jännä juttu, että me ollaan nyt kummatkin oltu koko ajan sitä mieltä, että nuo kuulokkeet on raskaat ja kalliit, ja silti sinä olet jotenkin asiassa faktisesti oikeassa ja minä vain Apple Fanboy jolla on asiasta mielikuvia ja tunteita... niin ja jolla on Windows kone.

Olkoot niin, joko lopetetaan vain haluatko alkaa yksipuolisesti nyt pätemään Hz:llä ja mittausgraafeilla?
Erotellaan vain.
Minä todellakin jaan henkilöt ryhmiin, en sen mukaan mitä laitetta he käyttää, tai sen mukaan millaisia henkilöitä he ovat, vaan sen mukaan miten he toimivat. Jos "arvosteluksi" riittää joillekkin se, että markkinamiehet tai somevaikuttajat heille sanoo, että tämä on hyvä, niin he kuuluvat minulla kategoriaan Applemiehet. Kyllä se on minusta lievä loukkaus, eikä siksi etteikö Applella olisi hyviä tuotteita, vaan siksi että Apple on perustanut koko yritystoimintansa mielikuvien myymiseen. Heille kyse ei ole siitä mitä siellä oikeasti tapahtuu, vaan ulkoisesta habituksesta, se on jokaisen oma valinta haluaako tuollaiseen ryhmään kuulua vai ei. Toisessa ryhmässä taas on ne loput jotka toki saattavat perehtyä tuollaisiin mielikuvanmuokkauksiin, mutta heidän pääasiallinen tietonsa ja päätöksensä pyrkivät perustumaan aina jollain tavalla mitattaviin ja konkreettisiin asioihin. Näitä voidaan kanssa kutsua millä besserwisser nimellä tahansa. Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.

Ja ei minä en ole ottanut mitään kantaa mihinkään testien käyriin, enkä ole mitään "oikeaa mieltä", tuntisi tuotetta paremmin tai mitään muutakaan vastaavaa, mitä kuitenkin yrität minun pääkoppaani maalailla. Minä olen todennut, että tuo Marques Brownlee ei ole mikään arvosteluiden tekijä, vaan mielipidevaikuttaja, some influencer mitä kaikkia kauniita nimiä näille nykyään on. Hän puhuu tunteista ei mitattavissa olevista asioista. "Minusta tuntuu", "en ole kultakorva mutta" jne. Ihan samanlaista tavaraa kuin vaikka Linus Tech Tips on. Ei sekään ole mikään oikeasti tutkiva taho enää, vaan viihteellistä höpinää, tuollaista vaikuttamista "woaah tää näyttää hyvältä" tyylistä "arviointia". Hyviä videoita sekin tekee, kuten toi Marques mutta se on katsojan vastuulla ymmärtää, että mikä sen oikean faktan ja tuollaisen mielipidevaikuttamisen ero on. Tunteet vs. mitattavat asiat.

Valitettavasti maailma tuntuu jatkuvasti olevan menossa enemmän ja enemmän kohti tuota tunteet suuntaa ja poispäin siitä faktat suunnasta. Juuri siihen rakoon nämä Linusit ja Marqueesit täysin tietoisesti sitten ovat tulleet täyttämään tarvetta. Tässä Linusin vastaava video.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 717
Jos Maxin äänenlaatu on samaa kuin Sonyllä, olen kyllä todella pettynyt. XM3:t oli kelvottomat musiikin toistamiseen. Käyttöliittymäkin melko surkea. Ei Sonya voinut ilman equtusta kuunnella.
AirPods Pro jo on tasapainoisempi.
Itse en pidä muovileluista, Sony ja Bose ovat kasa muovia. Bose QC35II oli ääneltää ihan jees, muovia sekin. 700 en ole kuullut.
Kannattaa tarkistaa Sennheiserin Momentum kuulokkeet. Oikeaa nahkaa, sanka metallia ja laatu tuntuu laadulta. Äänenlaadussa voittavat myös nuo kilpailijat. Omat M2 kuulokkeet ovat yli 4v vanhat ja joku voisi luulla ettei niitä ole juuri käytetty. Aivan uuden veroiset edelleen.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 527
Mikä siinä parituksessa nyt on niin uutta ja ihmeellistä, en selvästi ymmärrä tässä jotain.
Käytännössä se, ettei tarvitse paritella tai yhdistellä vaan yhteys on valmiina jokaiseen laitteeseen heti kun vain otat Airpodsit pois kotelosta ja laitat korville. Mitään vaihtoja ei tarvitse tehdä missään kohtaa, senkun siirtyy laitteelta toiseen niin ääni siirtyy myös. Ainakin Bosen kanssa piti vielä pari vuotta sitten käydä toisen laitteen bluetooth-valikossa "käynnistämässä" yhteys (edellinen yhteydessä ollut laite luonnollisesti yhdistyi automaattisesti). Nämä on niitä pikkuasioita, joita ei usko kaipaavansa, mutta nyt lähes vuoden Airpods Pro -nappien kanssa eläneenä, vanhat kuulokkeet tuntuvat kivikautisilta.

Ja en tiedä mistä mielikuvilla myymisestä puhut, mutta kyllä Apple tekee mielikuvista riippumatta niin paljon oikein monessa asiassa, etten ihmettele suosiota yhtään. Vaikka kuinka haukkuisi Apple fanboyksi tai lampaiksi Applen-tuotteiden käyttäjiä, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että pitää tehdä oikeasti hyviä tuotteita kasvaakseen yrityksenä vuodesta toiseen. Varsinkin kun tuotteet ovat monen mielestä "ylihintaisia".
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Kyse on varmaan juurikin tuosta, että kun tällaisena "insinööriluonteisena" nuo itse tehtävät paritukset ja yhteyden muodostamiset laitteelta toiselle siirtyessä ovat niin peruskauraa ja tulevat melkein autonomisina toimintoina eikä niitä tarvitse juuri ajatella, niin en näe syytä maksaa ylimääräistä rahaa tuollaisesta pikkuasiasta. Muutenkin ostan mieluummin sellaiset laitteet jotka voi itse käsin säätää toimimaan just niin kuin tykkää kuin että ostan laitteet jotka toimivat saumattomasti yhteen juuri niin kuin valmistaja on ne tarkoittanut eikä säätömahdollisuuksia juuri ole. Jos joku laitteiden välinen liikenne toimii suoraan mitään säätämättä kun vaan laittaa virrat päälle, niin tulee heti sellainen epävarma ja alaston olo, että "miksi tuo toimii niin kuin toimii, ja miten kauan se toimii ja jos se yhtäkkiä ei toimikaan niin mitä sille voi tehdä". Makuasioita tosiaan.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Kyse on varmaan juurikin tuosta, että kun tällaisena "insinööriluonteisena" nuo itse tehtävät paritukset ja yhteyden muodostamiset laitteelta toiselle siirtyessä ovat niin peruskauraa ja tulevat melkein autonomisina toimintoina eikä niitä tarvitse juuri ajatella, niin en näe syytä maksaa ylimääräistä rahaa tuollaisesta pikkuasiasta. Muutenkin ostan mieluummin sellaiset laitteet jotka voi itse käsin säätää toimimaan just niin kuin tykkää kuin että ostan laitteet jotka toimivat saumattomasti yhteen juuri niin kuin valmistaja on ne tarkoittanut eikä säätömahdollisuuksia juuri ole. Jos joku laitteiden välinen liikenne toimii suoraan mitään säätämättä kun vaan laittaa virrat päälle, niin tulee heti sellainen epävarma ja alaston olo, että "miksi tuo toimii niin kuin toimii, ja miten kauan se toimii ja jos se yhtäkkiä ei toimikaan niin mitä sille voi tehdä". Makuasioita tosiaan.
Omistan ne perusmalliset Airpodsit ja tyttöystävällä on ollut jotkin noin 100 euron muut langattomat napit ja niiden kanssa temppuilua kun olen katsellut niin olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen omiini. Toki maksoin myös enemmän omistani. Säätämistä se helposti vaatii ja toisille se on mukavaa, tyttöystäväni ei ole insinööri ja ärräpäitä sai kuulla usein.

Otanta toki on naurettavan pieni, mutta kallista hintaa vasten myös yleensä saa jotain lisää. Se onko se sen arvosta on täysin yksilöllistä. Itselläkin kesti siirtyä Airpodseihin muutama vuosi ihan sen takia, koska se hinta nappikuulokkeista hirvitti, en ole katunut kuitenkaan jälkikäteen. Sanottakoon, että omissa Sonyn vastamelukuulokkeissa ei ole ollut yhdistymisen suhteen mitään säätämistä koskaan.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Noi Applen Airpods Bluetooth laitteet tallennetaan pilveen. Eli kun hommasin Mac Mini M1 koneen tuossa jokin aika sitten niin koneen asennus velhossa kirjautui Apple ID palveluun niin kaikki Airpodsit ilmestyi ilman mitään toimenpiteitä tuohon Mac Mini M1 koneeseen. Kahdet AirPods Pro ja yhdet ensimmäisen sukupolven Airpodsit toimii automaattisesti tuossa koneessa.

Mitä tähän uutiseen tulee. Pitäisi ensin testata omiin korviin nuo Airpods Max kuulokkeet. Toisaalta itsellä ei oikeastaan ole käyttöä noille. Jos liikkuu ja tarvitsee kuulokeita niin Airpodsit Pro:t toimii siinä.

Jos haluan kuunnella musiikkia laadulla niin käytän siihen Sennheiser 650 tai Beyerdynamic DT990 kuulokkeita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Noi Applen Airpods Bluetooth laitteet tallennetaan pilveen.
Tästä tuli heti mieleen että saako luureja paritettua ilman aktiivista verkkoyhteyttä? Mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa ekosysteemien datasync jättää liikennemäärissä jälkeen roskapostin...
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Meikäläiseltä pääsi ihan rehellinen röhönauru kun näin tuon hintalapun. Samalla rahalla ostaisin vaikka Sonyn XM3:set työmatkakäyttöön, niiden kaveriksi kotikuunteluun HD650:t tai vastaavat ja silti jäisi vielä kaljarahaa.

Eiköhän näitä silti ala näkymään kohta katukuvassa.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Mulla taas pääsi röhönauru kun kuuntelin XM3:t. Joku vielä maksaa moisista? Tai no, meneehän ne kuulosuojaimena. Kalliit kyllä siihen hommaan. ;)
Meikäläisen kirjoissa vastamelukuulokkeet on tarkotettu työmatka- tai vast. käyttöön, jolloin ne kuunteluolosuhteet bussissa/lentokoneessa/kadulla tms. ei ole ikinä kovin häävit. Vaikka äänenlaatu olisikin priimaa (mitä se se tämän tyyppisissä luureissa harvoin on), niin ainakaan itse en pysty siitä läheskään samalla tavalla nauttimaan kuin kotioloissa. En siis sano että XM3 on mikään high-end kuuloke, noissakin saa äänenlaatua huomattavasti pienemmällä rahalla kuin mitä langattomuudesta ja NC:stä maksaa. Ne ovat kuitenkin käyttötarkoitukseensa ihan riittävän hyvät ja en MITENKÄÄN usko että nämä Applen kannut olisivat niin paljon paremmat, että se oikeuttaisi tuon 400€ hintaeron.

Tästä syystä tuolla rahalla itse ostaisin kahdet kuulokkeet kahteen eri käyttötarkoitukseen, enkä maksaisi aivan absurdia rahasummaa kompromissiratkaisusta.

Mutta mielipideasioitahan nämä on. Kuten aiemmin sanottu, niin kyllähän näitä omppuzombit silti ostaa kirkuen.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Meikäläisen kirjoissa vastamelukuulokkeet on tarkotettu työmatka- tai vast. käyttöön, jolloin ne kuunteluolosuhteet bussissa/lentokoneessa/kadulla tms. ei ole ikinä kovin häävit. Vaikka äänenlaatu olisikin priimaa (mitä se se tämän tyyppisissä luureissa harvoin on), niin ainakaan itse en pysty siitä läheskään samalla tavalla nauttimaan kuin kotioloissa. En siis sano että XM3 on mikään high-end kuuloke, noissakin saa äänenlaatua huomattavasti pienemmällä rahalla kuin mitä langattomuudesta ja NC:stä maksaa. Ne ovat kuitenkin käyttötarkoitukseensa ihan riittävän hyvät ja en MITENKÄÄN usko että nämä Applen kannut olisivat niin paljon paremmat, että se oikeuttaisi tuon 400€ hintaeron.

Tästä syystä tuolla rahalla itse ostaisin kahdet kuulokkeet kahteen eri käyttötarkoitukseen, enkä maksaisi aivan absurdia rahasummaa kompromissiratkaisusta.

Mutta mielipideasioitahan nämä on. Kuten aiemmin sanottu, niin kyllähän näitä omppuzombit silti ostaa kirkuen.
Saati, että mieluummin sinne matkalle ne nappiversiot, missä käsitääkseni ihan hyvä NC niissäkin. Varmaan jotkut bosen over earit vielä parempia, mutta kuka tuollaisia haluaa matkalla käyttää ei ole vielä minulle auennut. Tai vaikka ne airpodsit jos Apple on se juttu. Kotona sitten löytyy parempaa ja halvemmalla kun ei ole millään NC jutuilla merkitystä. Kai nämä isot kuulokkeet korvilla kaupungilla jutut on taas sitä, että imagoa nostaa tms.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 527
Kyse on varmaan juurikin tuosta, että kun tällaisena "insinööriluonteisena" nuo itse tehtävät paritukset ja yhteyden muodostamiset laitteelta toiselle siirtyessä ovat niin peruskauraa ja tulevat melkein autonomisina toimintoina eikä niitä tarvitse juuri ajatella, niin en näe syytä maksaa ylimääräistä rahaa tuollaisesta pikkuasiasta. Muutenkin ostan mieluummin sellaiset laitteet jotka voi itse käsin säätää toimimaan just niin kuin tykkää kuin että ostan laitteet jotka toimivat saumattomasti yhteen juuri niin kuin valmistaja on ne tarkoittanut eikä säätömahdollisuuksia juuri ole. Jos joku laitteiden välinen liikenne toimii suoraan mitään säätämättä kun vaan laittaa virrat päälle, niin tulee heti sellainen epävarma ja alaston olo, että "miksi tuo toimii niin kuin toimii, ja miten kauan se toimii ja jos se yhtäkkiä ei toimikaan niin mitä sille voi tehdä". Makuasioita tosiaan.
Sinänsä ymmärrän tuon "insinööriluonteisuuden". Itsekin insinööri, ajattelu todella insinöörimäistä ja seuraan suurella mielenkiinnolla tekniikan kehitystä. Kuitenkin olen pyrkinyt jättämään kaiken insinöörimäisen säätämisen ja kikkailun pois vapaa-ajastani, ja siinä on kyllä reilu kymmenen vuotta sitten tapahtunut Maciin siirtyminen auttanut. Haluan, että laitteeni tekevät mahdollisimman helposti sen mihin ne on tarkotettu. Ja näissä kuulokkeissakin miellän sen mahdollisesti vaadittavan yhdistämisen asetusten kautta vain turhaksi stepiksi. Mielummin otan ne nappini kotelosta lenkille lähtiessä, laitan ne korville ja soittolista jatkuu siitä mihin jäi viimeksi tietokoneen ääressä kuunnellessa. Tietokoneen kanssa sama homma; voin olla varma uuden Macin kanssa että seuraavat 7-10 vuotta pärjää ilman mitään kikkailuja, kunhan koneen käynnistää 2-3 kertaa vuoden aikana uudelleen isompien päivitysten yhteydessä, ja viimeiset vuodet kone on yön aikana päivittänyt itsensä ja odottaen täysin samassa muutaman sekunnin valmiudessa aamulla kuin illalla ennen nukkumaanmenoa. Töissä Windows-läppärini kanssa jokainen päivitys, verkko-ongelma tai mikä vaan ongelma saa muutaman uuden harmaan hiuksen päähän. "We couldn’t complete the updates. Undoing changes" on tullut tutuksi lähes viikottaisena ongelmana. Kuulostaa ehkä pieniltä asioilta, mutta tämän eron yleisesti kaikessa käytettävyydessä on huomannut vasta käytettyä rinnakkain vuosia näitä Applen ja ei-Applen laitteita.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 201
On läppäreissä muitakin vaihtoehtoja kuin Windows, joten ei tämä mikään ei-mac / Mac valinta onneksi ole. Omalla näkemyksellä siinä kohtaa kun käyttis päivittää itse itsensä niin on aika vaihtaa käyttistä. Sääli että alkuperäisen Vaion tapaista NFC läppäriä on kovin vähän saatavana.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tästä tuli heti mieleen että saako luureja paritettua ilman aktiivista verkkoyhteyttä? Mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa ekosysteemien datasync jättää liikennemäärissä jälkeen roskapostin...
Toimiihan ne, ei siihen itse laitteiden parittamiseen tarvita minkäänlaista verkkoyhteyttä kun se hoidetaan H1 ja BT-sirujen kautta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Toimiihan ne, ei siihen itse laitteiden parittamiseen tarvita minkäänlaista verkkoyhteyttä kun se hoidetaan H1 ja BT-sirujen kautta.
Muistikuva oli että iPhonea ei saanut otettua käyttöön ilman verkkoyhteyttä koska Apple ID. Jos jotain niin en Applen ratkaisuista hämmästyisi vaikka moinen piilo-ominaisuus olisi.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 527
On läppäreissä muitakin vaihtoehtoja kuin Windows, joten ei tämä mikään ei-mac / Mac valinta onneksi ole. Omalla näkemyksellä siinä kohtaa kun käyttis päivittää itse itsensä niin on aika vaihtaa käyttistä. Sääli että alkuperäisen Vaion tapaista NFC läppäriä on kovin vähän saatavana.
Toisaalta kun lähdetään pois Mac tai Windows-maailmasta, tulee paljon muita ongelmia. Sovellusten saatavuus sekä yleinen tuki ja yhteensopivuus esimerkiksi heikkenee, kun hypätään pienempiin marginaalissa oleviin ratkaisuihin.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Sennheiserin soundi ei ole koskaan itseä miellyttänyt, HD700 oli viimeksi. En syttynyt niistä kyllä yhtään.
Makuasioita. :)
HD 700 ei kyllä anna sitten minkäänlaista kuvaa Senheisereistä. Ovat kyllä niin kaukana HD 650:sta kuin taivas maasta. Jakavat mielipiteitä hyvin rankasti. Itse en pidä niistä ollenkaan, mutta esim. parempia kuulokkeita kuin HD 650 en ole vielä löytänyt. Ne vain kuulostavat juuri oikeilta omaan makuun.
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
22
Nyt on tullut Applelta lisätietoja suojakotelon käytöstä ja low power moden kytkeytymisestä:

  • If you set your AirPods Max down and leave them stationary for 5 minutes, they go into a low power mode to preserve battery charge. After 72 stationary hours out of the Smart Case, your AirPods Max go into a lower power mode that turns off Bluetooth and Find My to preserve battery charge further.
  • If you put your AirPods Max in the Smart Case when you're not using them, they go into a low power mode immediately to preserve battery charge. After 18 hours in the Smart Case, your AirPods Max go into an ultralow power mode that turns off Bluetooth and Find My and maximizes battery life.
Eli ei näytä olevan hirveästi väliä käyttääkö suojakoteloa vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 201
Eli ei näytä olevan hirveästi väliä käyttääkö suojakoteloa vai ei.
Ei tuosta mielestäni tuollaista voi oikein päätellä. Tuollainen virransäästöjuttu on Bluetoothin osalta ihan peruskauraa ja Applen pitää ensin osoittaa että virrankulutus on oikeasti olematonta että se kompensoisi virtanappulan puutteen (tai paremman tavan laittaa luurit uneen ja herättää siitä). Sinänsä toki olet ehkä siinä mielessä oikeassa, että ei näytä tuossa käsilaukussa olevan kovin paljon älyä jos sekään ei sammuta luureja kovin kummoisesti.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 717
Sinänsä toki olet ehkä siinä mielessä oikeassa, että ei näytä tuossa käsilaukussa olevan kovin paljon älyä jos sekään ei sammuta luureja kovin kummoisesti.
Onkohan kyseessä joku perus magneetti oikeassa kohtaa? Kohta tulee jotain aftermarket "sammutuspalikkaa" tarjolle.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Ei kehnommat säröarvot:



 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Sattumaako lie mutta aamulla päätin peruuttaa tilauksen ja odottaa vielä parempia aikoja näiden kanssa, katsoa mitä tuleva tuo...

Tuntuu Applellä olevan vähän väliä ongelmia uusien laitteiden kanssa :tdown:
AirPods Pro kuulokkeissa on myös.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Onkos kukaan palstalla saanut näistä kokemuksia? Pistin jokunen päivä julkaisun jälkeen tilaukseen verkkokaupasta ja tulivat sinne nyt noudettavaksi, mutta ei ole itselle mikään fanipojan pakko-ostos.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Onkos kukaan palstalla saanut näistä kokemuksia? Pistin jokunen päivä julkaisun jälkeen tilaukseen verkkokaupasta ja tulivat sinne nyt noudettavaksi, mutta ei ole itselle mikään fanipojan pakko-ostos.
Ei ole kokemusta, mutta yksinkertaistettuna, ovat varsin painavat vastamelukuulottimet, luokassaan aika tavalla parhaat, mutta eivät hintansa väärti suhteessa kilpailijoihin. Sitten jos kilpaillaan hintaluokassaan hifi puolella ilman vastamelua, niin eivät pärjää alkuunkaan. Eli jos siis haluaa parempaa vastamelukuulotinta, vastamelu about yhtä hyvä, mutta äänenlaatu parempi kuin muilla on antaa, niin nämä, jos haluaa maksaa siitä pienestä erosta satasia. Jos haluaa laadukkaat langattomat äänen laadun takia, mutta ei tarvi vastamelutoimintoa niin ei näitä.

Eli miten tämän nyt sanoisi yksinkertaisesti. Pidemmän päälle ikävän painavat ja sen takia huonosti korvalla pysyvät, ilman iphonea käytännössä turhat, mutta markinoiden parhaat (hiuksen hienosti) langattomat vastamelukuulokkeet. Huomattavasti halvemmalla saa parempaa jos karsii yhtään äänenlaadusta, vastameluominaisuudesta tai ei omaa Applen tuotteita. Toi paino ja varsinkin, että mitään vedenpitävyyttä ei ole, niin... no jokainen tekee oman päätöksensä, että mihin käyttötarkoituksiin tollasille sitten enää keksii käyttöä.

Tämä aktiivisesti erilaisia alan arvosteluja seuraavan ymmärtämänä.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Ei ole kokemusta, mutta yksinkertaistettuna, ovat varsin painavat vastamelukuulottimet, luokassaan aika tavalla parhaat, mutta eivät hintansa väärti suhteessa kilpailijoihin. Sitten jos kilpaillaan hintaluokassaan hifi puolella ilman vastamelua, niin eivät pärjää alkuunkaan. Eli jos siis haluaa parempaa vastamelukuulotinta, vastamelu about yhtä hyvä, mutta äänenlaatu parempi kuin muilla on antaa, niin nämä, jos haluaa maksaa siitä pienestä erosta satasia. Jos haluaa laadukkaat langattomat äänen laadun takia, mutta ei tarvi vastamelutoimintoa niin ei näitä.

Eli miten tämän nyt sanoisi yksinkertaisesti. Pidemmän päälle ikävän painavat ja sen takia huonosti korvalla pysyvät, ilman iphonea käytännössä turhat, mutta markinoiden parhaat (hiuksen hienosti) langattomat vastamelukuulokkeet. Huomattavasti halvemmalla saa parempaa jos karsii yhtään äänenlaadusta, vastameluominaisuudesta tai ei omaa Applen tuotteita. Toi paino ja varsinkin, että mitään vedenpitävyyttä ei ole, niin... no jokainen tekee oman päätöksensä, että mihin käyttötarkoituksiin tollasille sitten enää keksii käyttöä.

Tämä aktiivisesti erilaisia alan arvosteluja seuraavan ymmärtämänä.
Ja kaikki tämä täysin ilman henkilökohtaista kokemusta. Mainiota.
Muodostat siis mielipiteesi muiden mielipiteiden perusteella. Ja vielä arvostelet tuotteen kysyjälle...
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Ja kaikki tämä täysin ilman henkilökohtaista kokemusta. Mainiota.
Muodostat siis mielipiteesi muiden mielipiteiden perusteella. Ja vielä arvostelet tuotteen kysyjälle...
Jos kerron Io-techin tekemästä kattavasta ja luotettavasta arvostelusta ja sen lopputuloksesta naapurille, kokeilematta itse tavaraa, niin ilmeisesti siis kertomani on täyttä paskaa, koska en ole itse kokeillut. Ne on parhaat kuulokkeet ikinä, koskaan, milloinkaan, ihan kaikessa, koska Apple. Jätän tämän nyt kyllä tähän.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Jos kerron Io-techin tekemästä kattavasta ja luotettavasta arvostelusta ja sen lopputuloksesta naapurille, kokeilematta itse tavaraa, niin ilmeisesti siis kertomani on täyttä paskaa, koska en ole itse kokeillut. Ne on parhaat kuulokkeet ikinä, koskaan, milloinkaan, ihan kaikessa, koska Apple. Jätän tämän nyt kyllä tähän.
Kysehän on siitä, mitä haluaa lukea. Ja mistä.
Olet ilmeisen Apple-vastainen, kaltaisiasi riittää. Tuomitsemaan tuotteen ilman minkäänlaista omaa kokemusta.
Asia jota mun on hyvin vaikea ymmärtää.
Itse en ole Maxeja kuullut, en sano äänenlaadusta mitään. Varsinkaan toiselle joka tuotteesta kysyy kokemusta.

Miksi et laittanut tuota, ja kehunut tuotetta, arvostettu valtalehti kuitenkin? Tai Head.Fi.org:n käyttäjäkokemuksia, sieltähän löytyy jopa vertailuja HD800:n. ;)

Apple AirPods Max review



“Assuming you are a keen Apple user, the AirPods Max are the best wireless headphones you can buy – and not by a small margin. Their authenticity, detail, crispness and spaciousness elevate them so far above the previous best in the wireless noise-cancelling class that the comparison starts to become a little redundant and you instead begin to consider them alongside proper hi-fi products.

There’s no denying that they cost a lot more than typical products in this class but, if sound quality is king, there’s equally no denying that they’re worth it
.”

EDIT: ja kuulokkeissa varsin tulisi muistaa että ovat hyvin henkilökohtaiset kapineet mitä äänenlaatuun tulee, jokainen kokee subjektiivisen äänenlaadun hyvin eri tavalla.

Henkilökohtaisesti en pidä Apple Maxin hintaa korkeana. Paketissa on kuulokkeet jotka on valmistettu teräksestä+koneistetusta alumiinista. Runsaasti kehittynyttä elektroniikkaa sisällä.
Passiivikuuloke ei niin-premiumilla rakenteella saattaa maksaa 2000e. Jokaisen oma asia sitten on katsooko kuinka paljon painoarvoa pelkälle äänenlaadulle. Joka taas on lähes täysin subjektiivinen kokemus. Rakenteen ja materiaalien laatu ja kehittyneen elektroniikan määrä ei taas ole subjektiivinen kokemus?

Mulla oli Maxit tilauksessa, mutta peruin tilauksen. Katsoin järkeväksi odottaa kunnes pääsen kuuntelemaan ne liikkeessä. Ja myös se, että epäilen kuinka paljon saan lisää vs. Airpods pro. Joissa kuitenkin käytettävyys on aivan huikea. Joka nykyään on mulla siellä painotusasteikon yläpäässä. Ennen se oli äänenlaatu.
Ja Applen Spatial Audio on leffoilla aivan huikea. Se saattais olla syy Maxit hankkia.

Ja lisätään vielä että käytän myös AKG 845BT-luuria kun haluan enemmälti musiikista nauttia. Maksavat tällä hetkellä 49e ja en oikein jaksa uskoa että Apple Max pistää äänenlaadussa paremmaksi. Mutta 845 on epämukava käyttää; ei paritu kuin yhteen laitteeseen, ei omaa ANC:tä, hiostaa, jne.
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Jos tuo väitetty kondensio-ongelma on totta, niin en menisi ostamaan ennenkuin se on ratkaistu. Se kondensio hajottaa ne kuulokkeet ennemmin tai myöhemmin ja Apple ei tunnetusti korjaa kosteuden aiheuttamia ongelmia takuuseen.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 284
Jos kerron Io-techin tekemästä kattavasta ja luotettavasta arvostelusta ja sen lopputuloksesta naapurille, kokeilematta itse tavaraa, niin ilmeisesti siis kertomani on täyttä paskaa, koska en ole itse kokeillut. Ne on parhaat kuulokkeet ikinä, koskaan, milloinkaan, ihan kaikessa, koska Apple. Jätän tämän nyt kyllä tähän.
Sinä olet kyllä esittänyt aika koomisia lausuntoja täällä. Taidat olla esittänyt kaikista eniten omia mielipiteitä ja fiiliksiä kuulokkeista joita et ole käyttänyt, vaikka lähtökohtaisesti olet sitä mieltä, että mielipiteet ja fiilikset on huonoja asioita. Et ole kuitenkaan onnistunut tuomaan kuulokkeista edes mitään "kovaa faktaa". Tässä keskustelussa on ollut 0 Apple-fania ja yksi "Apple hater", eli sinä.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
600euron Applen "ylihintainen" kuuloke, vertaillaanpa mittaustuloksia. Ovat täysin objektiivinen kohde. Taajuusvaste on hiukan moniselitteinen, säröarvot kertonee aika paljon laadusta?

Tuolta voi vertailla muihinkin jos kiinnostaa. Vertailussa kannattanee muistaa että Maxit sisältää vahvistimen, passiiviset tarvitsevat senkin erikseen. Puhumattakaan muista käyttöä helpottavista seikoista.
Mutta toisaalta ei näiden vertailussa mitään itua edes ole, puhutaan ihan eri segmentin tuotteista. Ja johdon perässä olevilla ei kai juuri 256 AAC:tä kuunnella?

AirPods MAX:


Meze Empyrean(2999e), Senkun 800 ja 800S, (1369e):


AirPods MAX vaste:



Meze Empyrean, aika hyvä:



Senkun 800S:

 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 527


Snazzy Labs on tehnyt oman kattavan revikan näistä ja käy mielestäni hyvin läpi huonot ja hyvät puolet "audiofiilin" näkökulmasta. Ja mitä lopputulemaan, niin luokassaan aikalailla parhaathan nämä on, mitä nyt kilpailijoina Sonyä, B&O:ta, Bosea yms. Ei tietenkään yllä hifitasolle, mutta tuo video käy myös läpi miksi. Ja mitä noihin audiokoodekki-vääntöihin, niin tämä kertoo myös sen mitä itse olin sanomassa: täysin irrelevanttia millään tasolla, sillä paperilla se voi olla vaikka kuinka monta kilobittiä sekunnissa, mutta huonot komponentit eivät tee siitä hyvää. Eli se Dolby Vision materiaali ei näytä sillä marketin halvimmalla 4K dolby visionia tukevalla telkkarilla niin hyvältä, kuin viisi vuotta vanhalla koodekkia tukemattomalla lippulaivamallilla katsottuna.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Kysehän on siitä, mitä haluaa lukea. Ja mistä.
Olet ilmeisen Apple-vastainen, kaltaisiasi riittää. Tuomitsemaan tuotteen ilman minkäänlaista omaa kokemusta.
Asia jota mun on hyvin vaikea ymmärtää.
Itse en ole Maxeja kuullut, en sano äänenlaadusta mitään. Varsinkaan toiselle joka tuotteesta kysyy kokemusta.

Miksi et laittanut tuota, ja kehunut tuotetta, arvostettu valtalehti kuitenkin? Tai Head.Fi.org:n käyttäjäkokemuksia, sieltähän löytyy jopa vertailuja HD800:n. ;)

Apple AirPods Max review



“Assuming you are a keen Apple user, the AirPods Max are the best wireless headphones you can buy – and not by a small margin. Their authenticity, detail, crispness and spaciousness elevate them so far above the previous best in the wireless noise-cancelling class that the comparison starts to become a little redundant and you instead begin to consider them alongside proper hi-fi products.

There’s no denying that they cost a lot more than typical products in this class but, if sound quality is king, there’s equally no denying that they’re worth it
.”

EDIT: ja kuulokkeissa varsin tulisi muistaa että ovat hyvin henkilökohtaiset kapineet mitä äänenlaatuun tulee, jokainen kokee subjektiivisen äänenlaadun hyvin eri tavalla.

Henkilökohtaisesti en pidä Apple Maxin hintaa korkeana. Paketissa on kuulokkeet jotka on valmistettu teräksestä+koneistetusta alumiinista. Runsaasti kehittynyttä elektroniikkaa sisällä.
Passiivikuuloke ei niin-premiumilla rakenteella saattaa maksaa 2000e. Jokaisen oma asia sitten on katsooko kuinka paljon painoarvoa pelkälle äänenlaadulle. Joka taas on lähes täysin subjektiivinen kokemus. Rakenteen ja materiaalien laatu ja kehittyneen elektroniikan määrä ei taas ole subjektiivinen kokemus?

Mulla oli Maxit tilauksessa, mutta peruin tilauksen. Katsoin järkeväksi odottaa kunnes pääsen kuuntelemaan ne liikkeessä. Ja myös se, että epäilen kuinka paljon saan lisää vs. Airpods pro. Joissa kuitenkin käytettävyys on aivan huikea. Joka nykyään on mulla siellä painotusasteikon yläpäässä. Ennen se oli äänenlaatu.
Ja Applen Spatial Audio on leffoilla aivan huikea. Se saattais olla syy Maxit hankkia.

Ja lisätään vielä että käytän myös AKG 845BT-luuria kun haluan enemmälti musiikista nauttia. Maksavat tällä hetkellä 49e ja en oikein jaksa uskoa että Apple Max pistää äänenlaadussa paremmaksi. Mutta 845 on epämukava käyttää; ei paritu kuin yhteen laitteeseen, ei omaa ANC:tä, hiostaa, jne.
Mitä hemmettiä. Enkö minä sanonu, että aktiivisella äänensuodatuksella varustetuista langattomista luureista ovat parhaat mitä markkinoilta saa? Eli täysin saman mitä sinun lainauksessasi oli. Sanoin vain, että ero ei ole sen hinnan väärti mikä on väliä niihin muihin kuulokkeisiin. Ei ole niin paljon paremmat äänenlaadultansa, että se perustelisi hintaeron.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Ei ole niin paljon paremmat äänenlaadultansa, että se perustelisi hintaeron.
Mistä tiedät? Ja hintaeron korreloimisen äänenlaatuun päättää jokainen itse.
Kaiken pitäisi olla samanhintaista? On ne sitten muovia, tai terästä, koneistettua alumiinia?

Äänenlaadun arvioiminen ilman omakohtaista kuuntelua on kyllä sellaista salatiedettä että pakko arvostaa. Itse en moiseen kykene. :lol:
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Mistä tiedät? Ja hintaeron korreloimisen äänenlaatuun päättää jokainen itse.
No ihan noista kaikista arvosteluista joita tehneet paljon minua paremmin asiaa tuntevat ihmiset. Kuten sanoin, ihan samalla tavalla voin kertoa jollekkin ihmiselle, että toinen puhelin tai sen kamera on parempi koska io-tech on tehnyt siitä kattavan arvostelun, itse koskaan koskematta siihen puhelimeen. Tai voin kertoa mikä näytöonhjain tai prosessori on parempi kuin toinen testaamatta jokaista itse. Vähän nyt menee jo hölmöksi tämä homma. Toki ei yllätä, että juuri Apple on kyseessä kun tähän touhuun pitää alkaa.
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
13
Tänne saapui Verkkokauppa.comista 10.12. tilatut tähtiharmaat luurit viime viikolla. Verrokkina löytyy Bosen QC35:t. Lisäksi lenkkeilykäytössä on Airpods Pro:t, mutta minusta nappeja ja kuppikuulokkeita on vähän turha vertailla keskenään, joten jätän ne tässä huomioimatta.

Äänenlaatua kuvailisin ensisijaisesti sanoilla neutraali ja erotteleva. Bassot ovat tasapainoiset ja tuntuvat menevän melko alas. Boset ovat värittyneemmät ja vähän tunkkaisen kuuloiset. Monet kappaleet aukeavat ihan eri tavalla ja paljon tullut kuunneltua myös musiikkia, jota en normaalisti kuuntelisi. Kaiutinpuolelta tulee mieleen heti Genelecit lähimpinä vastineina. Itseäni ei haittaisi vaikka olisi vähän enemmän menevyyttä ja persoonaa, mutta neutraali lähestyminen miellyttänee monia.

Vastamelun suodatus on tehokkaampi Maxeissa. Mikroaaltouunin äänestä vaimentuu matalat taajuudet lähes täysin verrattuna Boseihin, korkeammat tulevat molemmista läpi jonkin verran. Toisena käytännön testinä sähköhammasharjaa käytettäessä Bosen volumea joutuu nostamaan reilusti, jotta äänestä saa selvää, kun Maxeilla ääntä ei tarvii nostaa juuri yhtään.

Käytettävyyden puolesta kytkimet ovat ihan 10+. Rullalla saa säädettyä voimakkuutta paljon pienemmissä stepeissä kuin suoraan puhelista/padista. Läpikuuluvuustila toimii hyvin, kuten monissa arvosteluissa todettu. Päähän laitettaessa automaattisesti päälle meneminen ja kytkeytyminen lähteeseen tuntuu erinomaiselta, mutta akkuahan tuo kyllä syö jonkin verran taustalla. Kotelo on ihan vitsi, joten sitä ei ole tullut käytettyä.

Vaikka Maxit pesevät Boset äänenlaadussa ja vastamelun tehossa, niin lähtevät kuitenkin melko todennäköisesti palautukseen. Syynä on käyttömukavuus ja tarkemmin ottaen pannan kova puristusvoima pään sivuilla, mikä on omalle pollalle vähän turhan suuri. Tyynyt itsessään ovat pehmeät ja menevät kokonaan korvan ympärille, mutta puristuksen huomaa pidemmässä käytössä.

Kosteusongelmaan liittyen, pidin luureja muutaman tunnin päässä saunan jälkeen eikä pehmusteiden alla ollut minkäänlaista kosteutta havaittavissa.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
No ihan noista kaikista arvosteluista joita tehneet paljon minua paremmin asiaa tuntevat ihmiset. Kuten sanoin, ihan samalla tavalla voin kertoa jollekkin ihmiselle, että toinen puhelin tai sen kamera on parempi koska io-tech on tehnyt siitä kattavan arvostelun, itse koskaan koskematta siihen puhelimeen. Tai voin kertoa mikä näytöonhjain tai prosessori on parempi kuin toinen testaamatta jokaista itse. Vähän nyt menee jo hölmöksi tämä homma. Toki ei yllätä, että juuri Apple on kyseessä kun tähän touhuun pitää alkaa.
Sen kyllä ihan itse hoidat vallan mainiosti, pakko myöntää! :)
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Sen kyllä ihan itse hoidat vallan mainiosti, pakko myöntää! :)
Sinullahan se tuntuu koville ottavan. Snazzy labs sanoi kanssa tuossa videolla täysin saman mitä minä kirjoittanut tässä ketjussa. Vain Apple-fanaatikoilla ottaa noin koville myöntää tosiasiat. 299€ hintaan olisi ehdoton osta, nykyisellä hinnalla ei.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Kiitos jäsen @Jayh kokemuksista, juuri tällaisia mietteitä kokeilleelta hain. Jäykät pannat muuten tuppaavat oman kokemukseni mukaan löystymään sopiviksi aika pian. Vähän kahden vaiheilla itse. Oma käyttökohde olisi langaton vastamelukäyttö musiikille lisättynä hansdfree-käytöklä etäkokouksissa.

Itsellä on taloudessa parit Sony wh-1000xm3:t, joissa on itselle liian huono äänenlaatu musiikille, kelpasi teineille. AirPod Pro:t on myös, mutta ne ei pysy itsellä toisessa korvassa ellen pese jollain alkoholilla tms. korvia ja nappeja ennen käyttöä, kaikki tulppakoot kokeiltu. Toimivat kyllä hyvin etkokouksissa. Musiikin äänenlaadussa APP:t jo nekin pieksee omaan korvaan alapäästä puuroiset Sonyt, mutta vastamelu on taas suht mieto. Hifikäyttöön on jo erittäin hyvät kuulokkeet, sitä en ole ratkomassa.

Jos @Jayh palauttaa nuo verkkikseen niin sinnehän voisi alelaariin ilmestyä halvemmalla palautetut.. hmm :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Vaikka Maxit pesevät Boset äänenlaadussa ja vastamelun tehossa, niin lähtevät kuitenkin melko todennäköisesti palautukseen. Syynä on käyttömukavuus ja tarkemmin ottaen pannan kova puristusvoima pään sivuilla, mikä on omalle pollalle vähän turhan suuri.
Jäykät pannat muuten tuppaavat oman kokemukseni mukaan löystymään sopiviksi aika pian.
Joo, ei kannata palauttaa jos ainoa ongelma on jäykän tuntuinen panta. Tuli muutama vuosi sitten hankittua Sennheiserin HD6XX -kuulokkeet, ja kun pistin ne päähän ekaa kertaa niin tuntui siltä että silmät pullistuu päästä kun ne puristi niin kovaa. Panta kuitenkin löystyi muutamassa viikossa mukavaksi, ja nykyään noita kuulokkeita voi pitää päässä 12h yhtä menoa ilman, että ne tuntuisi millään tavalla epämukavilta. Itse asiassa ovat erittäin miellyttävät päässä, eikä niiden olemassaoloa edes huomaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 616
Viestejä
4 186 262
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom