Kysehän on siitä, mitä
haluaa lukea. Ja mistä.
Olet ilmeisen Apple-vastainen, kaltaisiasi riittää. Tuomitsemaan tuotteen ilman minkäänlaista omaa kokemusta.
Asia jota mun on hyvin vaikea ymmärtää.
Itse en ole Maxeja kuullut, en sano äänenlaadusta mitään. Varsinkaan toiselle joka tuotteesta kysyy
kokemusta.
Miksi et laittanut tuota, ja kehunut tuotetta, arvostettu valtalehti kuitenkin? Tai Head.Fi.org:n käyttäjäkokemuksia, sieltähän löytyy jopa vertailuja HD800:n.
Apple AirPods Max review
“Assuming you are a keen Apple user, the AirPods Max are the best wireless headphones you can buy – and not by a small margin. Their authenticity, detail, crispness and spaciousness elevate them so far above the previous best in the wireless noise-cancelling class that the comparison starts to become a little redundant and you instead begin to consider them alongside proper hi-fi products.
There’s no denying that they cost a lot more than typical products in this class but, if sound quality is king, there’s equally no denying that they’re worth it.”
EDIT: ja kuulokkeissa varsin tulisi muistaa että ovat hyvin henkilökohtaiset kapineet mitä äänenlaatuun tulee, jokainen kokee subjektiivisen äänenlaadun hyvin eri tavalla.
Henkilökohtaisesti en pidä Apple Maxin hintaa korkeana. Paketissa on kuulokkeet jotka on valmistettu teräksestä+koneistetusta alumiinista. Runsaasti kehittynyttä elektroniikkaa sisällä.
Passiivikuuloke ei niin-premiumilla rakenteella saattaa maksaa 2000e. Jokaisen oma asia sitten on katsooko kuinka paljon painoarvoa pelkälle äänenlaadulle. Joka taas on lähes täysin subjektiivinen kokemus. Rakenteen ja materiaalien laatu ja kehittyneen elektroniikan määrä ei taas ole subjektiivinen kokemus?
Mulla oli Maxit tilauksessa, mutta peruin tilauksen. Katsoin järkeväksi odottaa kunnes pääsen kuuntelemaan ne liikkeessä. Ja myös se, että epäilen kuinka paljon saan lisää vs. Airpods pro. Joissa kuitenkin käytettävyys on aivan huikea. Joka nykyään on mulla siellä painotusasteikon yläpäässä. Ennen se oli äänenlaatu.
Ja Applen Spatial Audio on leffoilla aivan huikea. Se saattais olla syy Maxit hankkia.
Ja lisätään vielä että käytän myös AKG 845BT-luuria kun haluan enemmälti musiikista nauttia. Maksavat tällä hetkellä 49e ja en oikein jaksa uskoa että Apple Max pistää äänenlaadussa paremmaksi. Mutta 845 on epämukava käyttää; ei paritu kuin yhteen laitteeseen, ei omaa ANC:tä, hiostaa, jne.