En kyllä siltikään usko että noissa Applen kuulokkeissa olisi mitään millä perustella tuota lisähintaa, itse kun en logolle/brändille anna moista arvoa. Apple uskovaisille toki kaikkein trendikkäintä ja cooleinta mitä maa päällään kantaa.
No, itse esim. Arvostan sitä, että luurit latautuvat samasta liitännästä kuin kaikki talouden iphonet, ipadit, näppäimistöt ja touchpadit. Se tarkoittaa, että latauspiuhan päitä on aina kaikkialla tarjolla.
Paljonko tuosta olen valmis maksamaan? No en tiedä, mutta jos pitäisi valita juuri nyt, niin nimenomaan lightning on meidän kotitaloudelle paras latausliitin.
Myös erinomaisesti toimiva äänilähteen vaihto i-laitteiden välillä on aivan äärimmäisen arvokas feature. Meillä on aktiivikäytössä 5 Applen laitetta ja inputsource vaihtelee ihan sen mukaan, että kuka kuuntelee ja mistä laitteesta.
Taas kerran, vaikea sanoa mitä tuosta maksaisi, mutta sen verran voin kertoa, että normaalit bluetooth-luurit on todettu käyttökelvottomiksi yhteiskäytössä kun niitä ei saa paritettua kaikkiin laitteisiin, vaan pitää aina parittaa uudelleen kun hyppii viiden eri laitteen välillä. Efektiivisesti se tarkoittaa, että ne ovat sitten ”minun” kuulokkeet, eivätkä ”meidän” kuulokkeet. Ei hyvä.
Nykyiset ipadin kylkiäisenä ilmaiseksi tulleet beats x:t vaihtavat triviaalisti vehkeestä toiseen ilman uudelleenparitusta.
—
Nämä ovat toistaiseksi liian kalliit ollakseen ostoslistalla, mutta kun ne korjaavat juuri niitä geneeristen BT-luurien pahimpia puutteita meille, niin ovat kyllä kiinnostavat.
Useiden laitteiden välillä hyppiminen on aivan fundamentaali kynnyskysymys kuulokkeiden kanssa meillä, kun käyttäjiä ja laitteita on useampia kuin yksi ja vaimo ei suostu bt-paritusta tekemään.
Edelleenkin: jos et ole apple käyttäjä, jätä väliin.