Kävin hakemassa maxit Verkkokaupasta. Onhan nämä ääneltään parhaat langattomat mitä olen kuunnellut, taitaa jäädä käyttöön.
Vastamelukin tehokas varsinkin puhetaajuuksilla, en lainkaan huomannut rouvan puhuvan samassa huoneessa mulle pitkään aikaan, iso plussa siitä
Pieksee (ja pitääkin liki 2x hinnalla) Sony WH-1000XM3 äänenlaadussa (XM4 ei ole itsellä kokemusta) omasta mielestä selvästi. Langallisena tämän tason stereoäänen saa hyvin sijoitetulla 300€:llä, arvioisin noin mutuna.
Se mihin kiinnitin huomiota oli, että itsellä halvemman pään suljettuja kuulokkeita vaivaavaa kaikua korvan ja kuulokkeen välillä en havainnut. Siis se sellainen kuin laittaisi kämmenen korvalle kupiksi, esim. Sonyissä omaan korvaan tuollaista on varsinkin matalassa äänissä. Maxien hintaa toki perustelee se, että lankaluureihin verrattuna onhan näissä paljon muuta, spatial audio, Siri ja mitähän lie muuta kunhan perehtyy.
Painoa en itse huomaa, on niin käytössä painavia luureja muutenkin. Panta ei purista mitenkään pahasti, omat Focal Utopiat puristi kertaluokkaa 10-kertaisella voimalla uutena (niiden kanssa uutena sattui rillien kohdalta tunnin käytön jälkeen), mutta nekin ovat nykyisin täydellisen mukavat joten eiköhän maxienkin lievä puristus tästä vähene.
Kyllä näissä hinta/laatu jotenkin on siis omasta mielestä kohdallaan. Samalla rahalla saanee paremman stereoäänen langallisena. Spatial audio, saisipa sen vaikka AppleTV:n kanssa, se yksinään olisi hinnan arvoinen.