AMD Zen

Vaikea sanoa tietysti ilman mitään faktaa, mutta peleissä joissa CPU tykittää 100% niin aika paljon saadaan jo aikaiseksi offloadaamalla toisille ytimille tehtäviä. Lisäksi varmaankin on myös tehty viilauksia jo entuudestaan eri säikeissä pyöriviin tehtäviin, eli missä CCX yksikössä mitkäkin säikeet pyörivät, että esim. selkeästi suorituskykyyn / fps liittyvät tehtävät ovat saman yksikön sisällä.
 
Lisäksi varmaankin on myös tehty viilauksia jo entuudestaan eri säikeissä pyöriviin tehtäviin, eli missä CCX yksikössä mitkäkin säikeet pyörivät, että esim. selkeästi suorituskykyyn / fps liittyvät tehtävät ovat saman yksikön sisällä.
Ei voi mennä noin. Ohjelma ei voi päättää missä sitä tai sen säikeitä suoritetaan. Enkä myöskään ole törmännyt kuluttajille suunnattuun käyttöjärjestelmään, jossa ohjelma voisi vinkata käyttöjärjestelmälle miten säikeitä kannattaa ajaa ryhmissä.
 
Yllätti kyllä aika paljon tuo ero mitä tuossa AoS:ssä tuli eroa alkuperäisen ja ryzen-optimoidun välillä, en olisi odottanut noin suurta eroa.

Olisi kiva tietää, mitä siinä on oikein tarkkaanottaen tehty. (tai mitä tyhmää alkuperäisessä versiossa on tehty, oliko siellä esim. jotain bulldozer-specifisiä kludgeja, jotka oli päällä kaikilla AMDn prossuilla, ja nyt disabloitiin zenillä, sen lisäksi että muutenkin optimoitiin järkevämmin zenille)
Toihan vastaa suunnilleen prossun vaihtoa nopeampaan. :)
 
SetThreadAffinityMask function (Windows)

Säie saa sanoa, millä (virtuaali)ytimillä sitä saa saa ajaa.

Eli on mahdollista, että softa rajoittaa tietyt säikeet yhdelle CCXlle ja toiset säikeet toiselle CCX:lle.

Lopullisen valinnan sallittujen (virtuaali)ytimien välillä tekee sitten käyttiksen skeduleri. Ja sen pitää jakaa sitä prosessoriaikaa myös taustalla oleville prosesseille, ei vain sille edustalla olevalle pelille.

Näiden kanssa vaan on todella helppo mokata, rajoittaa väärällä tavalla sitä, millä (virtuaali)ytimellä säiettä saa ajaa, joka johtaa sitten hidastumiseen.

(esim. 6-ytimisessä ryzen 5ssa jossa molemmat CCXt onkin 3-ytimisiä menisi helposti pahasti pieleen jos alettaisiin liian tarkkaan näitä säätämään 8-ytimisen mukaan, kun sallittaisiin ekaan "ydinjoukkoon" mukaan myös toisen CCX:n eka ydin, ja toisaalta tokan CCXn affiniteetin asettava kutsu joko failaisi tai ottaisi mukaan vahingossa mukaan ekan CCXn ytimien toisia virtuaaliytimiä (riippuen näiden järjestyksestä ja siitä, haluttiinko alunperinkin käytää vain 1 säie/ydin).
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi mennä noin. Ohjelma ei voi päättää missä sitä tai sen säikeitä suoritetaan. Enkä myöskään ole törmännyt kuluttajille suunnattuun käyttöjärjestelmään, jossa ohjelma voisi vinkata käyttöjärjestelmälle miten säikeitä kannattaa ajaa ryhmissä.

Windows ja Linux tukevat ainakin affiniteetin asettamista ohjelmallisesti. OS X antaa ymmärtääkseni vähemmän kontrollia sen suhteen, mutta siinäkin on keinot ainakin vihjailla skedulerille miten haluat ryhmittää säikeitä.

Keskimäärin esim peleissä affiniteetin säätäminen on melko turhaa varsinkin kun otetaan huomioon että pelin pitää toimia alustalla kuin alustalla ytimien määrästä riippumatta. Kuitenkin varsinkin NUMA arkkitehtuurille optimoidussa softassa affiniteetit on melko oleellisia ja myös Ryzen voi todistetusti hyötyä moisesta kikkailusta.
 
Hyvää keskustelua. Kyllä se on mahdollista softan puolella ainakin Windows ja Linux maailmassa ihan suhteellisen yksinkertaisesti.

Tuon yllä olevan olettamuksen / teorian heitin ihan siinä valossa miten itse menettelisin tilanteessa jossa vastaavaa optimointia pitäisi tehdä kun tiedossa on täälläkin keskustellut Ryzen ominaisuudet, jotka nyt ovat tulleet päivänvaloon.
 
Joku ukkeli /r/amd:llä väitti testanneensa pelejä samalla muistilla @2133 ja @3200.. yllättävän paljon Ryzenistä saa irti optimoinnilla, nopeammilla muisteilla ym.

https://www.reddit.com/r/amd/comments/62aigz



Joku 2-3kk ryzen review voisi olla mielenkiintoinen, näkisi mitä eroa julkaisupäivän suorituskykyyn on.
 
Odotan tilanteeseen vielä @Sampsa :n todisteet, mutta oi perkele.. tässä näyttää jo niin hurjilta eroilta että se kympin tai parin ero kannattaa.

Kysymys onkin että millä muisteilla tämä on tehty / onko sillä väliä että onko se G.Skill vai Corsair vai mikälie?

Upeilta numeroilta näyttää, mutta enää faktat pöytään.
 
Odotan tilanteeseen vielä @Sampsa :n todisteet, mutta oi perkele.. tässä näyttää jo niin hurjilta eroilta että se kympin tai parin ero kannattaa.

Kysymys onkin että millä muisteilla tämä on tehty / onko sillä väliä että onko se G.Skill vai Corsair vai mikälie?

Upeilta numeroilta näyttää, mutta enää faktat pöytään.
Sellaista väitettä on ollut, että kovemmat kellot merkitsisivät enemmän kun pienemmät latenssit. Tosin en ole varma onko joku tehnyt asiasta laajempaa testiä. Ja aina toki parempi jos saat sekä kovat muistikellot, että pienet latenssit.
 
Sellaista väitettä on ollut, että kovemmat kellot merkitsisivät enemmän kun pienemmät latenssit. Tosin en ole varma onko joku tehnyt asiasta laajempaa testiä. Ja aina toki parempi jos saat sekä kovat muistikellot, että pienet latenssit.

Huhu sanoo, että CCXiä yhdistävän väylän kello olisi linkattu muistikelloon; Että kun muistinkellotaajuus kasvaa, myös piirin sisäinen kommunikaatio toimisi nopeammin.

En ole varma, pitääkö tämä huhu paikkaansa.

Parin päivän päästä saan kasattua oman kokoonpanon, jolla voisin tehdä jotain omia testejä, mutta en kyllä heti ehdi tekemään omaa testisoftaa jolla tätä saisi testattua, liian kiireistä aikaa muuten. Onneksi nämä ensimmäiset tiedot muistien nopeuden merkityksestä suorituskykyyn ehti tulla ennen kuin muistini tilasin, niin tuli tilattua sentään melko nopeat muistit.
 
Onkohan tuo AoS jotenkin sopiva Ryzenille vai onko muihinkin peleihin samanlaisia tehonlisäyksiä luvassa? Ajattelin, että pelit tulevat hieman nopeutumaan optimointien jälkeen mutta en odottanut tuollaista loikkaa.
 
Joku ukkeli /r/amd:llä väitti testanneensa pelejä samalla muistilla @2133 ja @3200.. yllättävän paljon Ryzenistä saa irti optimoinnilla, nopeammilla muisteilla ym.

https://www.reddit.com/r/amd/comments/62aigz



Joku 2-3kk ryzen review voisi olla mielenkiintoinen, näkisi mitä eroa julkaisupäivän suorituskykyyn on.


Samanlaisia eroja huomataan tällä videolla



Tässä taas pieni tutoriaali aiheesta



TLDW: 3600 Mhz mahdollista samsungin b-die muisteilla ja vauhia löytyi mukavasti lisää.
 
Ilmeisesti cinessä tuosta ei ole niinkään iloa, koska myös 2666 väylällä on ihan hyviä tuloksia tuolla tämänkin foorumin listoilla. Itse en cinessä huomannut myöskään mitään tajutonta eroa esim. 2666 vs 2933. Sitten kun 3200 lähtisi toimimaan omalla emolla, niin voisi kokeilla mitä esim. 2133vs2666vs3200 meinaa.

Ehkä pitää hankki parempaa muistia jos ei muuten tuonne 3200+ nopeuksiin pääse.
 
Onkohan tuo AoS jotenkin sopiva Ryzenille

AoTS on siinä mielessä sopiva että se skaalautuu hyvin ytimien määrän mukaan. Toki myös optimoinnilla on (jopa yllättävän) paljon merkitystä, mutta skaalautuminen usealle ytimelle tarkoittaa että Ryzenin kapasiteettia hyödynnetään.

onko muihinkin peleihin samanlaisia tehonlisäyksiä luvassa?

Jo vuosia tästä on puhuttu, mutta nyt vihdoin DX12 ja Vulkanin myötä alkaa todella näyttämään siltä että pelit ovat siirtymässä hyödyntämään enemmän ytimiä. Se itsessään viittaa jo siihen että R5 sekä R7 todennäköisesti pärjäävät peleissä jatkossa nykyistä paremmin. Sitten kun otetaan vielä huomioon että Ryzen on pitkästä aikaa uskottava tuote punaiselta tiimiltä, on ihan reilua olettaa että se myös huomioidaan pelien optimoinnissa.

En välttämättä odota kovin monen vanhemman pelin saavan Ryzen päivityksiä, mutta jatkossa lähes väistämättä tilanne tulee paranemaan.
 
Huhu sanoo, että CCXiä yhdistävän väylän kello olisi linkattu muistikelloon; Että kun muistinkellotaajuus kasvaa, myös piirin sisäinen kommunikaatio toimisi nopeammin.


Tiedä sitten onko totta vai tarua tarkalleen.
 
Muisteissa hankalinta on, että parhaat nopeudet vaikuttaa esim. overclockers.netin käyttäjien testien perusteella saavan 2x8GB kapuloilla. 16GB kammoilla tai sit neljällä muistikammalla on jo paljon heikompaa päästä yli 2666MHz
.. Harmi että näin on, 8coren kanssa käyttäisi mieluusti sen 32-64GB.
 
Muisteissa hankalinta on, että parhaat nopeudet vaikuttaa esim. overclockers.netin käyttäjien testien perusteella saavan 2x8GB kapuloilla. 16GB kammoilla tai sit neljällä muistikammalla on jo paljon heikompaa päästä yli 2666MHz
.. Harmi että näin on, 8coren kanssa käyttäisi mieluusti sen 32-64GB.

Tuo tulee käsittääkseni myöhemmin muuttumaan, ilmeisesti samaa oli esim. Intelin uusissa kannoissa mutta nyt kai jopa päälle 3200 muistiakin "tuetaan" isoissakin kammoissa (eli emolevyt tukevat, ei se prosessori itsessään)
 
Yllätti kyllä aika paljon tuo ero mitä tuossa AoS:ssä tuli eroa alkuperäisen ja ryzen-optimoidun välillä, en olisi odottanut noin suurta eroa.

Olisi kiva tietää, mitä siinä on oikein tarkkaanottaen tehty. (tai mitä tyhmää alkuperäisessä versiossa on tehty, oliko siellä esim. jotain bulldozer-specifisiä kludgeja, jotka oli päällä kaikilla AMDn prossuilla, ja nyt disabloitiin zenillä, sen lisäksi että muutenkin optimoitiin järkevämmin zenille)







 
Viimeksi muokattu:


Kiitos.


Eli siis:

Non-temporal write on käsky joka kirjoittaa dataa muistiin ohittaen välimuistin. Se on varsinaisesti tarkoitettu siihen, että voidaan käskyttää muistimapattuja IO-laitteita, mutta AoS:ssä sitä oli käytetty siihen, että kun pelin koodari tiesi, että jotain dataa ei tulla pian tarvitsemaan uusiksi, hän ei halunnut "sotkea" välimuistia tällä datalla ja käytti sen takia non-temporal writeä, kirjoitti muistiin ohittaen välimuistin.

Intel' s Architectures Software Developer' s Manual Vol 1 sanoi:
"If the memory location being written to is present in the cache hierarchy, the data in
the caches is evicted. The non-temporal data is written to memory with WC semantcs"

Tämä "fiksu" koodari ei ollut kuitenkaan tajunnut sitä, että jos se osoite _on jo ennestään_ välimuistissa, sitten välimuisti pitää flushata(ja prossu tekee sen automaattisesti, aiheuttaen huomattavan hidastumisen) ennen kuin non-temporal writeä voi käyttää, ja tällöin se non-temporal writen käyttö normaalin kirjoituksen sijasta vaan aiheuttaakin huomattavan hidastuksen (eikä mitään säästetä).

Ryzenillä L3-kakkua on enemmän ja sen rakenne on monimutkaisempi, joten todennäköisyys siihen, että joku data löytyi jo ennestään jostain kakusta oli paljon suurempi (ja nuo kaksi erillistä L3-kakkua tekee paljon vaikeammaksi ohjelmoijalle ennustaa/tajuta, mitä dataa siellä kakuissa on) joten ryzenillä noita non-temporal writejen aiheuttamia kakun flushauksia tapahtui paljon enemmän kuin intelin prossuilla.

Eli pelin koodari oli yrittänyt tehdä "hienon optimoinnin" joka osoittautuikin Ryzenillä pessimoinniksi.

Ja korjaus oli ilmeisesti tuon "hienon optimoinnin" poistaminen ;)
 
Niin. Sanoin joskus useampi viikko sitten, niin ongelma Ryzen suorituskyvyn kanssa ei välttämättä ole se että tarvittaisiin jotain erikoista optimointia vaan se, että peli käyttää Intel optimointia Ryzenin kanssa. Näyttäisi tässä tapauksessa osoittautuneen todeksi.
 
Liekkö ainoa ihminen koko planeetalla joka on saanut 3600mhz kulkemaan Ryzenin kanssa..?

En luota tuohon videoon pätkääkään. En väitettyyn muistinopeuteen, enkä tuloksiin.

Johan tälläkin foorumilla on menty 64GB:n kitillä 3600Mhz. Kyseinen käyttäjä myös julkaisi omat tuloksensa eri muistinopeuksilla :rolleyes:

Korjataans sen verran, että useampikin käyttäjä on päässyt noihin nopeuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liekkö ainoa ihminen koko planeetalla joka on saanut 3600mhz kulkemaan Ryzenin kanssa..?

En luota tuohon videoon pätkääkään. En väitettyyn muistinopeuteen, enkä tuloksiin.

Siinä tutoriaalivideossa käy myös läpi miten tuo onnistui ja myös sen, ettei se täysin vakaa setup ole + menetät käytännössä m.2 slotin toimivuuden ja pci-e käy 2.0 nopeudella tosin jälimmäisellä nyt nykypäivänä ei ole vielä mitään väliä.
 
Tämä "fiksu" koodari ei ollut kuitenkaan tajunnut sitä, että jos se osoite _on jo ennestään_ välimuistissa, sitten välimuisti pitää flushata(ja prossu tekee sen automaattisesti, aiheuttaen huomattavan hidastumisen) ennen kuin non-temporal writeä voi käyttää, ja tällöin se non-temporal writen käyttö normaalin kirjoituksen sijasta vaan aiheuttaakin huomattavan hidastuksen (eikä mitään säästetä).

Tuon pitäs kyllä levittää sontaa tuulettimeen kyllä Intelin raudoillakin.
 


Kaveri sanoo, että Nvidian dx12 ajurit saattaa olla osasyynä Ryzenin heikkoon menestykseen peleissä Inteliin verrattuna.

Lyhyesti sanottuna 2x480 erot olivat huomattavasti pienemmät 1070 verrattuna dx12:sta käytettäessä.

Olisi kiva, jos joku päättäsi testata tätä enemmän. En vain tiedä onko tuo 480 crossfire paras tähän ja pitää varmaan Vegaa odotella.
 
@lehtv Onhan se, mutta sama testi parista muusta pelistä olis kyl kiva. Periaatteessa yhden pelin testi ei oikein vielä kerro mitään.
 
Kaveri sanoo, että Nvidian dx12 ajurit saattaa olla osasyynä Ryzenin heikkoon menestykseen peleissä Inteliin verrattuna.

Lyhyesti sanottuna 2x480 erot olivat huomattavasti pienemmät 1070 verrattuna dx12:sta käytettäessä.

Olisi kiva, jos joku päättäsi testata tätä enemmän. En vain tiedä onko tuo 480 crossfire paras tähän ja pitää varmaan Vegaa odotella.
No on kyllä nVidialla kusiset DX12 ajurit. Olen ollut käsityksessä, että AMD:n DX12 ajurit ovat parempia, mutta en ole koskaan tajunnut, että nVidian ajurit ovat noin huonot.

Tuon tyypin videot ovat varsin perusteellisia ja hänellä vaikuttaa olevan hyviä pointteja vaikka muille jakaa.
 
No on kyllä nVidialla kusiset DX12 ajurit. Olen ollut käsityksessä, että AMD:n DX12 ajurit ovat parempia, mutta en ole koskaan tajunnut, että nVidian ajurit ovat noin huonot.

Tuon tyypin videot ovat varsin perusteellisia ja hänellä vaikuttaa olevan hyviä pointteja vaikka muille jakaa.
Itse en kehuisi AdoredTV@Youtube kaveria ihan noin kritiikittömästi kun vaikka sen testit olisi tehty rehellisesti ja vaikka sen kertoma faktatieto pitäisi täysin paikkansa niin hänellä on kumminkin punaiset lasit päässä jotka aiheuttaa sen että hänen tulkintansa testituloksista ja faktatiedoista on värittyneet ja osittain suorastaan pielessä.

Eli juu Ryzen on mahtava juttu mutta tuon kaverin juttuja katsossa pitää pitää silmätauki että huomaa milloin hän menee todellisesta faktasta ruusuisen kuvitelman puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta tuo AdoredTV on joka tapauksessa siitä virkistävä, että tyyppi käyttää omia aivojaan ja tekee omat testinsä sen sijaan, että lukisi valmistajien testiohjeita kuin jumalan sanaa kuten useampi muu saitti tuntuu tekevän.
 
Mutta tuo AdoredTV on joka tapauksessa siitä virkistävä, että tyyppi käyttää omia aivojaan ja tekee omat testinsä sen sijaan, että lukisi valmistajien testiohjeita kuin jumalan sanaa kuten useampi muu saitti tuntuu tekevän.
Juu ja hänen aksentinsa on hauska ja esiintyminen sujuvaa joten on helppo lukkiutua katsomaan vain hänen Youtube pätkiään, mutta silloin kaventaa omaan todellisuuskuvaansa pahasti siksi toin esille tätä että kaverilla on ruusuisenpunaiset lasit pääsä (ts hän vaikuttaa ihan tosissaan uskovan omat selityksensä siksi ne vaikuttaa niin vakuuttavilta).
 
Viimeksi muokattu:
PC Games Hardware julkaisi aika kummallisia tuloksia AOTSista, jossa heidän custom-savegamessaan 7700k pyyhki Ryzenillä lattiaa. Sittemmin he testailivat asiaa ja myös 6900k otti vielä pahemmin pataan. AOTS:ssahan yleensä 8-core CPU:t pärjäävät erinomaisesti. Noh lopulta kävi ilmi että 4-core -prossuilla jätetään osa partikkeliefekteistä piirtämättä. Ainoastaan sisäisellä benchmarkilla voi siis vertailla prosessoreiden nopeuksia.

Ashes of the Singularity: Was bringt der AMD-Ryzen-Patch? Spiel vs. integrierter Benchmark [Update: Des Rätsels Lösung]
 
Juu ja hänen aksentinsa on hauska ja esiintyminen sujuvaa joten on helppo lukkiutua katsomaan vain hänen Youtube pätkiään, mutta silloin kaventaa omaan todellisuuskuvaansa pahasti siksi toin esille tätä että kaverilla on ruusuisenvihreät lasit pääsä (ts hän vaikuttaa ihan tosissaan uskovan omat selityksensä siksi ne vaikuttaa niin vakuuttavilta).
No, on ne muutkin versiot muilta testaajilta nähty eli tuo on yksi näkökulma asiaan. Mutta tuo ainakin perustelee mielipiteensä hyvin oli se oikea tai ei. Ja väittämistäsi vihreistä laseista huolimatta tuo tuntuu kritisoivan nVidiaa aika reilusti.
 
Ja väittämistäsi vihreistä laseista huolimatta tuo tuntuu kritisoivan nVidiaa aika reilusti.
Itse sanoisin että vähintään viimeisen puoli vuotta on kyllä ollut punaiset lasit. Noh miten vain. Faktoja on silti hauska kuunnella tuolla aksentilla. Faktoja, vaikka joissain tapauksissa valittuja sellaisia.
 
No, on ne muutkin versiot muilta testaajilta nähty eli tuo on yksi näkökulma asiaan. Mutta tuo ainakin perustelee mielipiteensä hyvin oli se oikea tai ei. Ja väittämistäsi vihreistä laseista huolimatta tuo tuntuu kritisoivan nVidiaa aika reilusti.
Oops iski väritypo sokeus jokainen vihreä ylläolevissa postauksissa korjattu punaiseksi (mikä sen piti alunperinkin olla (itse kyllä kumastelin alunperinkin että ruusunvihreä kuulostaa jotenkin kummalliselta :) )), eli kyseisellä kaverilla on AMD/Ryzen/Radeon punaiset lasit päässä ja tulkitsee testituloksiaan sen mukaan
(hyvä esimerkki selittelystä on se miten FX on nyt muka nopeutunut suhteessa 2600K malliin hänen tekemänsä testit voi antaa siltä vaikuttavan tuloksen mutta selitykset miksi tuloksen on sitä miltä näytää oli toivorikasta puppua).

Itse sanoisin että vähintään viimeisen puoli vuotta on kyllä ollut punaiset lasit. Noh miten vain. Faktoja on silti hauska kuunnella tuolla aksentilla. Faktoja, vaikka joissain tapauksissa valittuja sellaisia.
Niin kuin sanoin mulla iski joku ihme typo ja kirjoitin joka postaukseen vihreä vaikka ajattelin punaista.

Niin tuo kaverin nyt on vaan niin AMD fani että ei näytä tajuavan milloin hänen kertomansa faktat on omaa kuvitelma puppua ja milloin ei.

Eli hän ei ole mikään trolli joka yrittäisi todistaa oman väiteensä keinolla millä hyvänsä paikkansapitäväksi vaan hän aidosti uskoo sen mitä sanoo, siksi hänen videonsa on oikeastaan vielä vaarallisempia kun hän puhuu uskottavan kuuloisella vakaumuksella asioiden olevan niin kuin hän sanoo niiden olevan kun normaali trolli harvoin pystyy esiintymään niin rehellisellä naamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Oops iski väritypo sokeus jokainen vihreä ylläolevissa postauksissa korjattu punaiseksi (mikä sen piti alunperinkin olla (itse kyllä kumastelin alunperinkin että ruusunvihreä kuulostaa jotenkin kummalliselta :) )), eli kyseisellä kaverilla on AMD/Ryzen/Radeon punaiset lasit päässä ja tulkitsee testituloksiaan sen mukaan
(hyvä esimerkki selittelystä on se miten FX on nyt muka nopeutunut suhteessa 2600K malliin hänen tekemänsä testit voi antaa siltä vaikuttavan tuloksen mutta selitykset miksi tuloksen on sitä miltä näytää oli toivorikasta puppua).


Niin kuin sanoin mulla iski joku ihme typo ja kirjoitin joka postaukseen vihreä vaikka ajattelin punaista.

Niin tuo kaverin nyt on vaan niin AMD fani että ei näytä tajuavan milloin hänen kertomansa faktat on omaa kuvitelma puppua ja milloin ei.

Eli hän ei ole mikään trolli joka yrittäisi todistaa oman väiteensä keinolla millä hyvänsä paikkansapitäväksi vaan hän aidosti uskoo sen mitä sanoo, siksi hänen videonsa on oikeastaan vielä vaarallisempia kun hän puhuu uskottavan kuuloisella vakaumuksella asioiden olevan niin kuin hän sanoo niiden olevan kun normaali trolli harvoin pystyy esiintymään niin rehellisellä naamalla.
Noita näkee missä vaan. Heikko tahdonvoima. Alistuu helpommin asioihin mihin uskoo sokeasti tai jos siihen tulee se mulkku kortti niin asiat hieman mutkistuu :) Itse nyt puhun vaan yleisesti. En siis ottanut kantaa kehenkään täällä.
 
Eli hän ei ole mikään trolli joka yrittäisi todistaa oman väiteensä keinolla millä hyvänsä paikkansapitäväksi vaan hän aidosti uskoo sen mitä sanoo, siksi hänen videonsa on oikeastaan vielä vaarallisempia kun hän puhuu uskottavan kuuloisella vakaumuksella asioiden olevan niin kuin hän sanoo niiden olevan kun normaali trolli harvoin pystyy esiintymään niin rehellisellä naamalla
En nyt ihan trolliksikaan sanoisi. Tuo yleensä esiin sellaisia näkökulmia joita muut ei edes mieti. Osa on tosiaan lasien läpi katsottuja, mutta osassa on kyllä ihan faktaakin. Olisikin kiva jos joku voisi testata esim fury x kortilla tuota peliä dx12 moodissa ja kertoa kuinka kovaa kulkee. Jos menee yli sen mitä titaneilla/1080ti kortilla niin kyllähän tuossa sitten faktaakin olisi. Eli silloin olisi suuri ongelma nvidian dx12 toteutuksessa.

Joku ryzen + fury x kokeilkoon. Tykkäys sille joka postaa tuloksia. :)
 
En nyt ihan trolliksikaan sanoisi. Tuo yleensä esiin sellaisia näkökulmia joita muut ei edes mieti. Osa on tosiaan lasien läpi katsottuja, mutta osassa on kyllä ihan faktaakin. Olisikin kiva jos joku voisi testata esim fury x kortilla tuota peliä dx12 moodissa ja kertoa kuinka kovaa kulkee. Jos menee yli sen mitä titaneilla/1080ti kortilla niin kyllähän tuossa sitten faktaakin olisi. Eli silloin olisi suuri ongelma nvidian dx12 toteutuksessa.

Joku ryzen + fury x kokeilkoon. Tykkäys sille joka postaa tuloksia. :)

Pitäis vaan olla myös suht vahva 10xx sarjan Nvidian kortti verrokkina, eikä monellakaan taida tuollaista settiä löytyä. :D
 
En nyt ihan trolliksikaan sanoisi. Tuo yleensä esiin sellaisia näkökulmia joita muut ei edes mieti. Osa on tosiaan lasien läpi katsottuja, mutta osassa on kyllä ihan faktaakin. Olisikin kiva jos joku voisi testata esim fury x kortilla tuota peliä dx12 moodissa ja kertoa kuinka kovaa kulkee. Jos menee yli sen mitä titaneilla/1080ti kortilla niin kyllähän tuossa sitten faktaakin olisi. Eli silloin olisi suuri ongelma nvidian dx12 toteutuksessa.

Joku ryzen + fury x kokeilkoon. Tykkäys sille joka postaa tuloksia. :)

Mitä pitää testata? Täällä olis Ryzeniä ja Fury X:sää.
 
Pitäis vaan olla myös suht vahva 10xx sarjan Nvidian kortti verrokkina, eikä monellakaan taida tuollaista settiä löytyä. :D
Mitä pitää testata? Täällä olis Ryzeniä ja Fury X:sää.

Testata tuota peliä samoissa kohtia joita tuossa videossa. Eli saako FuryX:llä esim kovempia fps:iä kuin Ryzen + nVidia korteilla. Jos saa niin ei ole prossu se rajoittava tekijä. Saa olla kellotettu fury, mitä korkeammalle, sitä parempi.

Eli siis saako heikommalla AMD kortilla kovemmat FPS kuin tehokkaammalla nvidian kortilla kun alla on ryzen ja DX12.
 
Ok, voin katsoa jos löydän. En ole koko peliä availlut viime vuoden jälkeen :dead:
Kun siis eikös tuon videon väite ollut että nvidian näyttiksellä DX12 tuo vaatii kovaa single core perffiä kun taas DX12 AMD kortilla kelpaa myös multi core. Näin ollen furyllä pitäisi DX12 modessa tulla kohtalaisen kovaa tulosta vs. nvidian selvästi tehokkaampi kortti.
 
Itellä olis tuo yhdistelmä mutta en omista kyseistä peliä. R9 Nano kellotettu Fury X:ää vastaavaksi :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 715
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom