AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Sotket nyt 2080TI:n ja 3070:n suorituskyvyn "Tulos on testissä suurin piirtein samaa tasoa, kuin GeForce RTX 3070:llä, eli noin 20 % parempi kuin RTX 2080 Ti:llä."

Tuolla testillä ei ole pelisuorituskyvyn kannalta juurikaan merkitystä.

Siinä Shadow of the Tomb Raider vuodossahan 6800 oli selvästi nopeampi kuin 3070. Olikohan 21% ja 6800:ssa on säteenjäljitysyksikköjä 30% enemmän.
Suoraan laskemalla ei se 6800XT paljon 3080 perässä ole kun 6800XT:ssä on 6% enemmän yksiköitä kuin 3080:ssa.
 
Tuolla testillä ei ole pelisuorituskyvyn kannalta juurikaan merkitystä.

Siinä Shadow of the Tomb Raider vuodossahan 6800 oli selvästi nopeampi kuin 3070. Olikohan 21% ja 6800:ssa on säteenjäljitysyksikköjä 30% enemmän.
Suoraan laskemalla ei se 6800XT paljon 3080 perässä ole kun 6800XT:ssä on 6% enemmän yksiköitä kuin 3080:ssa.
Ei kai säteenseurantayksiköiden määrää voi verrata valmistajien välillä suoraa toisiin, mutta niiden suhdetta voi.
3080:ssa on 48% enemmän RT-ytimiä kuin 3070:ssa.
6800XT:ssä on 20% enemmän RT-ytimiä kuin 6800:ssa.

6800 ja 6800XT ovat paljon lähempänä toisiaan suorituskyvyssä kuin nVidian kaksikko, ja mahtuvat hyvin molemmat niiden väliin. Kuten niiden hintakin on.
 
Tuolla testillä ei ole pelisuorituskyvyn kannalta juurikaan merkitystä.

Siinä Shadow of the Tomb Raider vuodossahan 6800 oli selvästi nopeampi kuin 3070. Olikohan 21% ja 6800:ssa on säteenjäljitysyksikköjä 30% enemmän.
Suoraan laskemalla ei se 6800XT paljon 3080 perässä ole kun 6800XT:ssä on 6% enemmän yksiköitä kuin 3080:ssa.

Jotenkin taas tuntuu ihan helvetin ihmeelliselle, että AMD ei hiiskunut RT hommista juuri mitään, jos se RT perffi oikeasti on kilpailukykyinen Amperen kanssa.

Onhan se mahdollista, mutta todella kädetöntä toimintaa AMD:n puolelta siinä tapauksessa.
 
Tomb Raiderissa kaikki on rasteroitu varjoja lukuun ottamatta. RT-suorituskykyä pitäisi mitata jollain mikä käyttää sitä sataprosenttisesti. Quake II RTX olisi muuten hyvä, mutta se käyttää Nvidian poropietari-kirjastoja. Puhtaassa RT:ssä 3080 ja 3090 välinen erokin on paljon suurempi kuin normipeleissä.
 
Sotket nyt 2080TI:n ja 3070:n suorituskyvyn "Tulos on testissä suurin piirtein samaa tasoa, kuin GeForce RTX 3070:llä, eli noin 20 % parempi kuin RTX 2080 Ti:llä."

Aivan tuossahan olikin kaksi eri tulosta ja tuota epävarmempaa muistelin :D
 
Quake II RTX olisi muuten hyvä, mutta se käyttää Nvidian poropietari-kirjastoja.
Sori taas offtopicista, mutta Quake II RTX ei käytä mitään NVIDIA:n kirjastoja. Se käyttää ainoastaan tuota Vulkanin VK_NV_ray_tracing-rajapintaa, ja koska kyseessä on Open Source -tuote, on siihen olemassa jo patsi, joka muuttaa pelimoottorin käyttämään VK_KHR_ray_tracing-rajapintaa, jolloin se toimii kaikilla Vulkan-yhteensopivilla laitteilla, joiden ajureista löytyy VK_KHR_ray_tracing-tuki.
 
Jotenkin taas tuntuu ihan helvetin ihmeelliselle, että AMD ei hiiskunut RT hommista juuri mitään, jos se RT perffi oikeasti on kilpailukykyinen Amperen kanssa.

Onhan se mahdollista, mutta todella kädetöntä toimintaa AMD:n puolelta siinä tapauksessa.
Jospa ne myis näytönohjaimia taskulamppujen ja epilepsian sijasta :)
Veikkaan ettei haluttu näyttää tuloksia joissa jäädään taakse kilpailijaa, itselle kuitenkin sen verran triviaali feature että tulen käyttämään ehkä max kahdessa pelissä, ellei jotain mullistavaa tapahdu pelirintamalla.

Ryzen 5000-alustan featuret alkoi houkuttaa liikaa Radeonin kanssa, on mulla edelleen pari pakollista 3080-tilausta maailmalla, mutta kääntyi kyllä kelkka tuon launchin heikkouteen ja sekoiluun oc/non-oc.

Loppujen lopuksi mulle on tässä vaiheessa yks hailee vaikka radeonit jäis reilusti hitaammiksi kunhan se kompensoidaan hinnassa. Ylikellotuspotentiaalia näyttäis olevan reilummin ja eiköhän se tarvittaessa niitä valojakin piirtele. Vielä kuin löytyis se itselle riittävän hiljainen malli. Kai ne pitää katseet kääntää 6800xt osalta strix lc/sapphire nitro suuntaan vaikka hintaa saattakin tulla. Ei vaan tahdo jaksaa enää odotella, kun on syyskuusta asti venaillut näytönohjainta niin alkaa jo mitta täyttyä, kun muu rauta lahoaa ja vanhenee silmissä, prossu meni jo vaihtoon syyskuussa kasatussa paketissa

Edit: ja tämä siis oletuksella että radeoneita on oikeasti saatavilla
 
Viimeksi muokattu:
Sori taas offtopicista, mutta Quake II RTX ei käytä mitään NVIDIA:n kirjastoja. Se käyttää ainoastaan tuota Vulkanin VK_NV_ray_tracing-rajapintaa, ja koska kyseessä on Open Source -tuote, on siihen olemassa jo patsi, joka muuttaa pelimoottorin käyttämään VK_KHR_ray_tracing-rajapintaa, jolloin se toimii kaikilla Vulkan-yhteensopivilla laitteilla, joiden ajureista löytyy VK_KHR_ray_tracing-tuki.

"On olemassa patsi" joka mm. sisältää kasan merge konflikteja. Eli ei todellakaan toimi heittämällä ilman nVidian rajapintaa.
 
Ei kai tuo sentään nVidian syy ole että Vulkanin kehitys on aneemista eikä virallista RT rajapintaa ole ollut saatavilla. NVidia joutui itse tekemään ekstension.
Ei kai NVIDIAa kukaan ole siitä syyttänyt?
Sori taas offtopicista, mutta Quake II RTX ei käytä mitään NVIDIA:n kirjastoja. Se käyttää ainoastaan tuota Vulkanin VK_NV_ray_tracing-rajapintaa, ja koska kyseessä on Open Source -tuote, on siihen olemassa jo patsi, joka muuttaa pelimoottorin käyttämään VK_KHR_ray_tracing-rajapintaa, jolloin se toimii kaikilla Vulkan-yhteensopivilla laitteilla, joiden ajureista löytyy VK_KHR_ray_tracing-tuki.
VK_NV_ray_tracing on nimenomaan NVIDIAn oma kirjasto, Vulkanissa kuten edeltäjissään on mukana aika tavalla valmistajakohtaisia laajennoksia jotka ovat valmistajien omaa käsialaa. hkultala tuossa jo kommentoikin lopun oleellisen.
 
Tomb Raiderissa kaikki on rasteroitu varjoja lukuun ottamatta. RT-suorituskykyä pitäisi mitata jollain mikä käyttää sitä sataprosenttisesti. Quake II RTX olisi muuten hyvä, mutta se käyttää Nvidian poropietari-kirjastoja. Puhtaassa RT:ssä 3080 ja 3090 välinen erokin on paljon suurempi kuin normipeleissä.

Luulisi että 95 % ihmisistä on tällä hetkellä kiinnostunut paljon on fps uusissa AAA-peleissä RT efektit päällä, koska näin se tulee suurimmaksi osaksi menemään seuraavat vuodet, varsinkin kun uusimmat konsolit määräävät pitkälti tahdin.

Siinä vaiheessa kun tulee nykyaikaisia pelejä 100 % ray tracetettuna niin nämä kortit ovat kaikki liian hitaita niihin.
 
Jotenkin taas tuntuu ihan helvetin ihmeelliselle, että AMD ei hiiskunut RT hommista juuri mitään, jos se RT perffi oikeasti on kilpailukykyinen Amperen kanssa.

Onhan se mahdollista, mutta todella kädetöntä toimintaa AMD:n puolelta siinä tapauksessa.

Täysin samaa mieltä, syyt on todennäköisesti, että jotain ajuripuolta yritetään viilata viime metreille saakka ja ei haluta / pystytä näyttämään suorituskykyä vielä. Toinen syy voisi olla, että jää kilpailijastaan joka hintaluokassa jälkeen raudan takia.
 
Täysin samaa mieltä, syyt on todennäköisesti, että jotain ajuripuolta yritetään viilata viime metreille saakka ja ei haluta / pystytä näyttämään suorituskykyä vielä. Toinen syy voisi olla, että jää kilpailijastaan joka hintaluokassa jälkeen raudan takia.

Tai sitten haluttiin/halutaan säästää vielä toinen jytky itse julkaisuun. Mutta toivottavasti on kilpailukykyinen.
 
Tomb Raiderissa kaikki on rasteroitu varjoja lukuun ottamatta. RT-suorituskykyä pitäisi mitata jollain mikä käyttää sitä sataprosenttisesti. Quake II RTX olisi muuten hyvä, mutta se käyttää Nvidian poropietari-kirjastoja. Puhtaassa RT:ssä 3080 ja 3090 välinen erokin on paljon suurempi kuin normipeleissä.
Niinkuin @HikinenM tuossa jo mainitsikin nimenomaan sillä on väliä miten nopeita nämä kortit on kun osa tehdään rasteroinnilla ja osa sääteenjäljityksellä. Koska näiden korttien nopeus ei riitä puhtaasti säteenjäljityksellä tehtyihin peleihin. Tuskin kukaan pelkkiä Quake II tason pelejä uusimmilla korteilla haluaa pelata...
 
Minä kyllä uskon että Radeonien RT suorituskyky tulee olemaan riittävä, koska molemmat uudet konsolit on varustettu niillä. Pelinkehittäjien on siis tehtävä efektit niiden ehdoilla. Nykyään on kuitenkin aika vähän AAA pelejä jotka olisi PC only.
 
:love::eek:

1604758603121.png
 
"On olemassa patsi" joka mm. sisältää kasan merge konflikteja. Eli ei todellakaan toimi heittämällä ilman nVidian rajapintaa.
Nuo merge conflictit ovat NVIDIA:n nykyiseen master branchiin verrattuna. Siellä on suoraan myös khr-ray-tracing -haara olemassa ihan NVIDIA:n repossakin NVIDIA/Q2RTX

VK_NV_ray_tracing on nimenomaan NVIDIAn oma kirjasto, Vulkanissa kuten edeltäjissään on mukana aika tavalla valmistajakohtaisia laajennoksia jotka ovat valmistajien omaa käsialaa. hkultala tuossa jo kommentoikin lopun oleellisen.
VK_NV_ray_tracing ei ole kirjasto. Se on rajapinnan laajennos, ja se ei ole pelkästään NVIDIA:n käsialaa vaan Contributors-kohdassa mainitaan mm. AMD:n ja Intelin työntekijät.

VK_KHR_ray_tracing on luonnollisesti tulevaisuutta ajatellen sen parempi ratkaisu, ja siinä on Contributors-kohtakin sisältää muitakin kuin näytönohjainvalmistajia. Mutta pointtini tuossa alkuperäisessä viestissä oli se, että Quake 2 RTX ei vaadi mitään NVIDIA:n kirjastoa toimiakseen, se vaati toimiakseen Vulkan-ajurin, jossa oli tuo VK_NV_ray_tracing on toteutettuna.
 
Nuo merge conflictit ovat NVIDIA:n nykyiseen master branchiin verrattuna. Siellä on suoraan myös khr-ray-tracing -haara olemassa ihan NVIDIA:n repossakin NVIDIA/Q2RTX


VK_NV_ray_tracing ei ole kirjasto. Se on rajapinnan laajennos, ja se ei ole pelkästään NVIDIA:n käsialaa vaan Contributors-kohdassa mainitaan mm. AMD:n ja Intelin työntekijät.

VK_KHR_ray_tracing on luonnollisesti tulevaisuutta ajatellen sen parempi ratkaisu, ja siinä on Contributors-kohtakin sisältää muitakin kuin näytönohjainvalmistajia. Mutta pointtini tuossa alkuperäisessä viestissä oli se, että Quake 2 RTX ei vaadi mitään NVIDIA:n kirjastoa toimiakseen, se vaati toimiakseen Vulkan-ajurin, jossa oli tuo VK_NV_ray_tracing on toteutettuna.
Joo, termi oli väärä, mikälie ajatuskatkos käynyt, laajennosta tarkoitin. Vaikka contributoreissa on myös AMD:n ja Intelin kaverit se ei muuta sitä, että kyseessä on NVIDIAn laajennos, jolle oletusarvoisesti ei ole tukea muilta valmistajilta (vaikka tuki voitaisiinkin toteuttaa)
 
Tomb Raiderissa kaikki on rasteroitu varjoja lukuun ottamatta. RT-suorituskykyä pitäisi mitata jollain mikä käyttää sitä sataprosenttisesti. Quake II RTX olisi muuten hyvä, mutta se käyttää Nvidian poropietari-kirjastoja. Puhtaassa RT:ssä 3080 ja 3090 välinen erokin on paljon suurempi kuin normipeleissä.
Merkittävä osa frametimestä kuluu Q2RTX:ssä denosingiin, joka hoidetaan shadereilla (fp32). Kuvankaappaus pelin sisäisestä profileristä, "asvgf full" on denoiserin kuluttama aika.

denoise.png


Minecraft RTX:ssä denoiserit syövät käsittääkseni vielä isomman siivun frametimestä. Puhuivat muistaakseni 40% tai 50% siivusta digital foundryn haastattelussa.

3DMarkissahan on nykyisin feature testi joka testaa puhdasta RT-suorituskykyä.
 
Jotenkin taas tuntuu ihan helvetin ihmeelliselle, että AMD ei hiiskunut RT hommista juuri mitään, jos se RT perffi oikeasti on kilpailukykyinen Amperen kanssa.

Onhan se mahdollista, mutta todella kädetöntä toimintaa AMD:n puolelta siinä tapauksessa.

Luulisi että jotain virallista on vielä tulossa ja ensimmäiset ulkopuoliset testit kai pitäisi tulla samalla kun myynti alkaa, viimeistään. Uskon että 3080 voi päihittää 5800XT:n, mutta tuossa kannattaa pitää mielessä että noi kokonaissuorituskyvyt voivat riippua pelistä peliin, ja toisaalta siellä on aina se rasterointi ja muu myös mitä jatkuvasti tehdään, puhdas RT suorituskyky näkyy kai lähinnä noissa kahdessa puhtaassa RT pelissä.
 
Eikös joku AMD:n kaveri kertonut että säteenjäljityksestä tulee lisää tietoa ennen julkaisua?
 
Tässä alkaa jotenkin kyseenalaistaa, onko ylipäänsä järkevää ostaa jotain vajaan tonnin atk-komponenttia, kun ostoprosessi vertautuu Sagrada Familian rakentamiseen.
Sagrada Familian rakennus alkoi ennen kuin nVidiaa, Inteliä tai AMD:tä oli edes olemassa, joten ehkä ei sitten kuitenkaan. Jos se kuukauden parin odotus vastaa sinusta yli sataa vuotta, niin sitten aikaskaalassa on jotain pielessä
 
Uskoisin myös että säteisiin palataan ennen myynnin aloitusta. Todennäköisesti se puoli oli vielä sen verran vaiheessa että ei uskallettu sanoa mitään ja/tai ajureiden tasapainoa ei ollut vielä löydetty (pelit kuitenkin on tehty rtx korteille optimoiden).
 
Lisää kuvia refumallista. Side by side kun vertaan niin ehkä hieman harvat jäähyrivastot, tietty ilma liikkuu vähän vikkelämmin. Kova pohdinta josko ryhtyisi refumallin kanssa F5 talkoisiin julkaisuissa. NZXT H210 kotelona niin aikalailla tuo 2.5slot max korkeus.

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-1-850x393.jpg

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-3-850x393.jpg

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-2-850x494.jpg


 
Meikäläinen ostaa varmaa refun ja jos on paska jäähy nii lähtee 30pv palautusoikeudel takaisin. AIB:ta saa kuitenkin venttaille lähemmäs kuukauden niin sit sinne suuntaan voi pomppaa kun ne ilmestyy hyllyihin.
 
Onkohan Jimmsiltä tai keneltäkään muulta suomalaiselta firmalta tullut vahvistusta siitä, että tuleeko uudet näytönohjaimet heillekin myytäväksi 18. pvä?
 
Miten lähelle mahdetaan custom 6800xt:llä päästä referenssi 6900xt:tä? Kun jotenkin fiilis etten 6800xt:stä halua referenssejä. Toisaalta Powercolorin customeista ei meinaa kuulua mitään, ni uskaltaisko sittenkin ostaa 6900xt:n.
 
Onko AMD myynyt näitä jonkun oman kauppansa kautta aiemmin vai suoraan jälleenmyöjien kautta heti julkkarissa?
Sekäettä.
Tai siis AMD myy (muistaakseni) vain verkkokauppansa kautta, muut valmistajat myyvät referenssejä jälleenmyyjien kautta, mutta samoja kortteja eri paketeissa ne kuitenkin on.
 
Miten lähelle mahdetaan custom 6800xt:llä päästä referenssi 6900xt:tä? Kun jotenkin fiilis etten 6800xt:stä halua referenssejä. Toisaalta Powercolorin customeista ei meinaa kuulua mitään, ni uskaltaisko sittenkin ostaa 6900xt:n.

Ai että miten lähelle vakiolla (tehdaskellotetulla) customilla pääsee vakio referenssiä? Vai miten lähelle pääsee kun molempia on kellotettu saman verran? Vai molemmat kellotettu tappiin?

Sekäettä.
Tai siis AMD myy (muistaakseni) vain verkkokauppansa kautta, muut valmistajat myyvät referenssejä jälleenmyyjien kautta, mutta samoja kortteja eri paketeissa ne kuitenkin on.

En pitäisi tuota AMD:n kauppaa kovin varmana nakkina. Tällä hetkellä US kaupassa on listattuna 2 tuotetta (ryzen 3000 sarjaa), joissa on add to cart ja molemmat sanoo sen jälkeen error out of stock. Euroopan kaupoissa ei näyttäisi olevan mitään. Kun kauppasivulle tullaan valitaan kyllä maa ja tuoteryhmä, minkä jälkeen näkyy jotain tuotteita, mutta vaikka niissä on buy direct nappi, sen painaminen ohjaa vaan sivulle, jossa on uudelleen listattuna eri maat ja näistä joku surkea jälleenmyyjälistaus. Eikä Suomea edes ole missään valinnoissa mukana.
 
Ai että miten lähelle vakiolla (tehdaskellotetulla) customilla pääsee vakio referenssiä? Vai miten lähelle pääsee kun molempia on kellotettu saman verran? Vai molemmat kellotettu tappiin?
6800xt custom, esim tuleva Red devil, eli miten lähelle sellainen mahtaa kyetä AMD referenssi 6900xt:tä. Miten lähellä esim custom 3080:t on referenssi 3090:Aa?
 
En pitäisi tuota AMD:n kauppaa kovin varmana nakkina. Tällä hetkellä US kaupassa on listattuna 2 tuotetta (ryzen 3000 sarjaa), joissa on add to cart ja molemmat sanoo sen jälkeen error out of stock. Euroopan kaupoissa ei näyttäisi olevan mitään. Kun kauppasivulle tullaan valitaan kyllä maa ja tuoteryhmä, minkä jälkeen näkyy jotain tuotteita, mutta vaikka niissä on buy direct nappi, sen painaminen ohjaa vaan sivulle, jossa on uudelleen listattuna eri maat ja näistä joku surkea jälleenmyyjälistaus. Eikä Suomea edes ole missään valinnoissa mukana.
Aiempien julkaisujen perusteella AMD tulee myymään niitä x aikaa siellä, ei seuraavaan julkaisuun asti. Vähän samaan tapaan referenssien saatavuus ylipäätään heikkenee ajan myötä. Esim Jimmsillä näyttäisi pikavilkaisulla olevan tasan yhden valmistajan 5700 XT refua edes listattuna eikä silläkään mitään saatavuutta (ts ei toimitusaikoja, 0 toimittajalla ja 0 varastossa)
 
Lisää kuvia refumallista. Side by side kun vertaan niin ehkä hieman harvat jäähyrivastot, tietty ilma liikkuu vähän vikkelämmin. Kova pohdinta josko ryhtyisi refumallin kanssa F5 talkoisiin julkaisuissa. NZXT H210 kotelona niin aikalailla tuo 2.5slot max korkeus.

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-1-850x393.jpg

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-3-850x393.jpg

AMD-Radeon-RX-6800-XT-vs-GeForce-RTX-3070-2-850x494.jpg


Itsellä sama kotelo, ja aivan tuskaisen pitkä mittailu ja pohdinta mitä sinne saisi mahtumaan. Pituussuunnassa AIO:n poistolla voittaisi muutaman sentin, mutta isompi ongelma kyllä tuo nykykorttien paksuus tuolle kotelolle. Nää uudet radeonit taitaa kyllä järjestään olla pienempiä kuin vihreän leirin kortit.
 
Siis tuleeko 18.11 myyntiin ainoastaan ne AMD:n omat kuramalit 6800 ja 6800 xt korteista ja siitä vielä menee 1-2 viikkoa ennen kuin Sapphiren, Asuksen, MSI:n jne. kortit tulevat myyntiin? Saakohan näitä muiden valmistajien kortteja edes silloin kun ne tulevat vai onko ainoastaan noita AMD:n omia kortteja enemmän tarjolla?
 
Siis tuleeko 18.11 myyntiin ainoastaan ne AMD:n omat kuramalit 6800 ja 6800 xt korteista ja siitä vielä menee 1-2 viikkoa ennen kuin Sapphiren, Asuksen, MSI:n jne. kortit tulevat myyntiin? Saakohan näitä muiden valmistajien kortteja edes silloin kun ne tulevat vai onko ainoastaan noita AMD:n omia kortteja enemmän tarjolla?
Valmistajien omien mallien aikataulusta ei ole virallista tietoa, eikö saatavuudestakaan tietenkään.
18. tulee myyntiin varmistetusti referenssimallit, tietty eri valmistajien paketeissa. Ko. mallien jäähyn mahdollisesta kuruudesta ei ole vielä tietoa.
 
ihan fiksun näkösiä imo

m:
https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-radeon-rx-6800-xt-se-16g-gddr6
https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-radeon-rx-6800-xt-16g-gddr6
https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-radeon-rx-6800-16g-gddr6
https://www.sapphiretech.com/en/consumer/pulse-radeon-rx-6800-xt-16g-gddr6
https://www.sapphiretech.com/en/consumer/pulse-radeon-rx-6800-16g-gddr6
 
Viimeksi muokattu:
ihan fiksun näkösiä imo

Ikävästi siellä suositellaan 850W virtalähdettä (AMD ilmoittaa itse minimi 750W), kun hieman aiemmin tuli 3080-hommiin valmistautuessa hankittua Corsair 750W RM750x! Uskaltaisikohan tuota silti käyttää Ryzen 1700X:n, 3600:n tai 3700X:n kanssa?
 
Itellä on kanssa "vaan" tuo sama poweri ja saa luvan riittää. Eihän toi ole kun kahdella 8bin johdolla.
 
Ikävästi siellä suositellaan 850W virtalähdettä (AMD ilmoittaa itse minimi 750W), kun hieman aiemmin tuli 3080-hommiin valmistautuessa hankittua Corsair 750W RM750x! Uskaltaisikohan tuota silti käyttää Ryzen 1700X:n, 3600:n tai 3700X:n kanssa?
Eiköhän. Kannattaa huomioida, että cpu-puolella tulee 200W:n ero 3600:n ja 10900K:n välille kellotellessa.
 
Ikävästi siellä suositellaan 850W virtalähdettä (AMD ilmoittaa itse minimi 750W), kun hieman aiemmin tuli 3080-hommiin valmistautuessa hankittua Corsair 750W RM750x! Uskaltaisikohan tuota silti käyttää Ryzen 1700X:n, 3600:n tai 3700X:n kanssa?

Itse tilasin kanssa juuri 750W powerin ja saa kyllä luvan riittää Ryzen 5600X ja Radeon RX 6800XT:n kanssa..
Mitäs tuosta seuraa jos poweri osoittautuu liian pieneksi? Ei kai siitä muuta seuraa kun kone voi sammua suurella rasituksella ja tästä ei ole mitään haittaa koneelle? Sitten vaan päivittelee powerin mikäli näin käy.
 
Ikävästi siellä suositellaan 850W virtalähdettä (AMD ilmoittaa itse minimi 750W), kun hieman aiemmin tuli 3080-hommiin valmistautuessa hankittua Corsair 750W RM750x! Uskaltaisikohan tuota silti käyttää Ryzen 1700X:n, 3600:n tai 3700X:n kanssa?
2015 testissä RM750x antoi 835W ulos. Olisin aivan huoleta.
 
750W riittänee takuuvarmasti tehonsa puolesta, mutta enemmän on väliä sillä miten sen ylivirtasuoja havainnoi piikkejä. Tästä ongelmia siis ollut lähinnä Seasonicin valmistamissa virtalähteissä jos tuota 3080 keskustelua seuraa. Ja niitähän on monella eri nimellä myynnissä... Itselläkin uusi ASUS 750W joka on Seasonic. Aion silti kokeilla. Ennakkoon tuskin tulee mitään tietoa kuitenkaan vakaudesta eri virtalähteillä ja siihenhän vaikuttaa toki myös muu kokoonpano. Jos ei pelaa -> poweri vaihtoon. Mitä sitä sen enempiä tuskailemaan :)

En tiennytkään, että tulisin tarvitsemaan kolmekymppisenä Nitroja... ;)
 
On kyllä komea tuo RX 6800XT Nitro+. Toivottavasti hinta olisi fiksu ja saisi omansa ensimmäisestä erästä. Ei ne myöhemmin julkaistavat AIB:t varmaan tuon kummoisempia ole?
 
On kyllä komea tuo RX 6800XT Nitro+. Toivottavasti hinta olisi fiksu ja saisi omansa ensimmäisestä erästä. Ei ne myöhemmin julkaistavat AIB:t varmaan tuon kummoisempia ole?
Tuliko siitä jotain uutta infoa, vai se kiusoittelu vaan?
itse haluaisin ostella Power Colorin Red Devilin. Olisi taatusti hiljainen ja hyvä. Jos ei kuulu mitään, niin Nitro on vaihtoehto. Tai sit jopa 6900xt referenssi.

edit: ylempänä olikin nitro..
 
Onkohan näissäkin refu laadullisesti yksi parhaista kuten 5700-sarjassa Buildzoidin mukaan oli :hmm:
 
Nitro+ on yleensä ollut aika hyvällä jäähyllä. Tuskin on tuokaan huono, hintaa tosin monesti on reilusti enemmän mitä esim. PowerColorin Red Devil korteilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 184
Viestejä
5 065 826
Jäsenet
81 042
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom