AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Melkein ostin RX 9070 XT:n, mutta en saanut julkaisuhintaan. Sen hinta ~700€ on aika lailla yläraja minulle. RX 9070 ei tarjoa rahoille tarpeeksi vastinetta.
Käytetty 3080Ti menee tuohon budjettiin.

Eli @mariopossu miltä kuulostaa? Siinä on nyt sitten vaihtoehtoja. Joko odotat 9070XT tai etsit jostain käytetyn 3080Ti kortin tuohon hintaan. Kumpi sinusta vaikuttaa paremmalta 1440p pelaamiseen ja AI työkalujen opiskeluun?

Niin menee myös RTX 3090, joka on tekoälyjuttuihin todella paljon parempi valinta koska 100% enemmän muistia. Ei missään nimessä kannata ostaa 3080 Ti:tä 3090:n sijaan jos haluaa yhtään puuhastella tekoälyn parissa.
Enpä pikaisesti löytänyt yhtään 3090 alle 700€. Kyllä tuolla 3080:llakin aika pitkälle AI-opiskelussa pääsee. Mutta jos alle 700€ jostain 3090:n saa niin se sitten.

Minulle riittää kevyempi kortti myös, kunhan muistia on tarpeeksi. En osta käytettyä ja haluan AMD:n.

Tänne tulin kyselemään, että jos on RX 9060 XT ja RX 9060 tulossa milloin ja mihin hintaan? Opiskelijabudjetilla olen liikkeellä, niin ei kannata ehdotella 700€ kortteja. Paitsi jos niitä julkaisuhintaisia näkyy :D

Pärjään kannettavallani siihen asti, kunnes saan tuon näytönohjaimen.

Minulle riittää kevyempi kortti myös, kunhan muistia on tarpeeksi. En osta käytettyä ja haluan AMD:n.

Tänne tulin kyselemään, että jos on RX 9060 XT ja RX 9060 tulossa milloin ja mihin hintaan? Opiskelijabudjetilla olen liikkeellä, niin ei kannata ehdotella 700€ kortteja. Paitsi jos niitä julkaisuhintaisia näkyy :D

Pärjään kannettavallani siihen asti, kunnes saan tuon näytönohjaimen.
Q2 taitaa olla mitä AMD on kertonut julkaisusta ulos ja jostain näin veikkauksena huhtikuun. Hinnasta ei varmaan uskalla sanoa edes AMD vielä mitään, mutta käytännössä uskoisin saman tapahtuvan, kuin nyt eli odottavat mitä Nvidia tekee 5060 ti/5060 sarjan hinnottelun kanssa ja sitten asettavat MSRP:n sen mukaan. NVidian kortit taitavat tulla kanssa huhtikuussa ulos.

Viimeksi muokattu:
Onkohan se kuinka mahdotonta nyt kun näyttäisi AMD:n kortit myyvän hyvin, että sieltä tulisikin iso piiri vuoden sisään vielä 🫣

Taitaa olla turha odotella isompia piirejä. Jonkun johtajan suulla ihan vasta totesivat uudelleen, että keskittyvät nyt näihin kortteihin joita myydään eniten. Katsotaan seuraavassa sukupolvessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 554
Jäsenet
76 759
Uusin jäsen
leksasos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom