Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noi halvimmat mallit huonoja ideoita? En ylikellottele tai tarvi hienoja valoja, mutta onko kestävyyksissä, vinkunoissa tms isojakin eroja?
Yeston taisi olla kiinalainen merkki, tullut välillä vastaan niiden värikkäitä anime-aiheisia näyttiksiä. Eivät vissiin luota että länsimaissa myisi, haha.Jos nyt odotettaisi oikeita arvosteluja, virallisia hintoja ja julkistusta. Kun muuten ei oikein voi sanoa paitsi että osaa noista valmistajista en ole käsittääkseni ikinä esim. Suomessa nähnyt myynnissä (mitään tuotteita) joten en usko että kovin moni täällä voi sanoa uskottavasti mitään näiden laadusta:
![]()
Joo, kiitos. Kuten oon jo monta kertaa tainnu täällä mainita, niin mulle on hinta tosi tärkee kriteeri rahan puutten vuoks. Yleensä en kyllä osta mitään halvinta mallia missään vaan ajattelen, että pitkäikäisyys on ykköskriteeri. Nyt kuitenkin kun tossa aiemmin oli listattu noita 9070XT malleja ja hintoja, niin 200 euron ero halvimman ja esim Sapphiren välillä on kyllä mulle liikaa, kun kuitenkin joka tapauksessa liikutaan kipukynnyksen lähettyvillä. Mietin siis sitä, että onko järkevää ylipäänsä ostaa 9070 halvinta mallia, jos hakee vähintään 5-6 vuoden ratkaisua ja mielellään vielä paljon pidempääkin vai pitääkö tässä harkita koko hommaa uusiks.Juu paha sanoa mitään ennen virallisia testejä. Ne kertoo paljon. Joku budjettimalli voi yllättää, koskaan ei tiedä. Kannattaa kiinnittää huomiota etenkin lämpötila- ja desibelimittauksiin. Kertovat paljon jäähyn hyvyydestä/huonoudesta. Tuolla olennaisesti vaikutusta kortin ja kokoonpanon melutasoon jos se kiinnostaa yhtään.
Tuskin nuo lopullisia hintoja ovat. Vain 50 taalan hintaero 9070 ja XT:n välillä?Joo, kiitos. Kuten oon jo monta kertaa tainnu täällä mainita, niin mulle on hinta tosi tärkee kriteeri rahan puutten vuoks. Yleensä en kyllä osta mitään halvinta mallia missään vaan ajattelen, että pitkäikäisyys on ykköskriteeri. Nyt kuitenkin kun tossa aiemmin oli listattu noita 9070XT malleja ja hintoja, niin 200 euron ero halvimman ja esim Sapphiren välillä on kyllä mulle liikaa, kun kuitenkin joka tapauksessa liikutaan kipukynnyksen lähettyvillä. Mietin siis sitä, että onko järkevää ylipäänsä ostaa 9070 halvinta mallia, jos hakee vähintään 5-6 vuoden ratkaisua ja mielellään vielä paljon pidempääkin vai pitääkö tässä harkita koko hommaa uusiks.
58miljardia transistoria ja 350mm2 piiala. Minä en tuota sanoisi keskitason kortiksi mitenkään. On sihteellisuudentaju kadonnut näiden 4090 yms myötä. Nuo speksit on old-skool high-endiä.Käytännössä katson melko DOA tuotteeksi jos tuolla hintaa tlee keskitason AMD korttia ulos, mielummin odottelijat odottelee syssymmälle kun rtx korttien saatavuus paranee ja ostelee 5080 niillä sinä aikana säästetyillä euroilla sitten.
Jos nyt odotettaisi oikeita arvosteluja, virallisia hintoja ja julkistusta. Kun muuten ei oikein voi sanoa paitsi että osaa noista valmistajista en ole käsittääkseni ikinä esim. Suomessa nähnyt myynnissä (mitään tuotteita) joten en usko että kovin moni täällä voi sanoa uskottavasti mitään näiden laadusta:
![]()
Joo, kiitos. Kuten oon jo monta kertaa tainnu täällä mainita, niin mulle on hinta tosi tärkee kriteeri rahan puutten vuoks. Yleensä en kyllä osta mitään halvinta mallia missään vaan ajattelen, että pitkäikäisyys on ykköskriteeri. Nyt kuitenkin kun tossa aiemmin oli listattu noita 9070XT malleja ja hintoja, niin 200 euron ero halvimman ja esim Sapphiren välillä on kyllä mulle liikaa, kun kuitenkin joka tapauksessa liikutaan kipukynnyksen lähettyvillä. Mietin siis sitä, että onko järkevää ylipäänsä ostaa 9070 halvinta mallia, jos hakee vähintään 5-6 vuoden ratkaisua ja mielellään vielä paljon pidempääkin vai pitääkö tässä harkita koko hommaa uusiks.
On kyllä taas ihan paskaa trollaamista.
Ei tämä mitään trollausta ole. Jos haluaa tehdä videota tai kuvia niin kaikki mitä olen yrittänyt asentaa on vaatinut aina nvidian näytönohjaimen locali käytössä.Tämänkaltaistako tarkoitat:
![]()
AMD released instructions for running DeepSeek on Ryzen AI CPUs and Radeon GPUs
DeepSeek R1 can now be run on AMD's latest consumer-based hardware.www.tomshardware.com
Tai tätä:
![]()
Ollama now supports AMD graphics cards · Ollama Blog
Ollama now supports AMD graphics cards in preview on Windows and Linux. All the features of Ollama can now be accelerated by AMD graphics cards on Ollama for Linux and Windows.ollama.com
Kuvia olen SD:llä tehnyt AMD:n korttien kanssa. Joten toimii kyllä.Ei tämä mitään trollausta ole. Jos haluaa tehdä videota tai kuvia niin kaikki mitä olen yrittänyt asentaa on vaatinut aina nvidian näytönohjaimen locali käytössä.
Kyllä nuo perus chatti jutut toimii tietenkin mutta en sitä tarkoittanut
58miljardia transistoria ja 350mm2 piiala. Minä en tuota sanoisi keskitason kortiksi mitenkään. On sihteellisuudentaju kadonnut näiden 4090 yms myötä. Nuo speksit on old-skool high-endiä.
Katotaan sitten kun tulee 200mm2 piirillä jotain että mikä on keskiluokkaa.
Eikä ole. Esim. GTX 1070 oli pinta-alaltaan 314mm^2.
Eli myös 1080 oli 314mm^2.
Jos 80-malli ei ole high endiä niin ei siinä sitten
3000-sarja oli poikkeus, koska se tehtiin huonommalla (ja halvemmalla) Samsungin prosessilla ja tiheydessä ja huippukelloissa jälkeen jäämistä paikattiin isommalla piirillä läpi koko rangen
Eikä ole. Esim. GTX 1070 oli pinta-alaltaan 314mm^2. Ja RTX 3060 ti/3070 392mm^2.
NAVI31 on wikipedian mukaan 300mm^2 ja NAVI32 200mm^2.
Navi31 on 529mm². Pelkkä GCD on 304mm².NAVI31 on wikipedian mukaan 300mm^2 ja NAVI32 200mm^2. Onko jossain kohtaa muuttunut asetelma niin että 350mm^2 on mid-range. Onko 7900xtx mid-rangen alapäässä vai yläpäässä?
nvidian *70-sarja ei ole koskaan ollut mitään "keskitasoa". Vaan lower high-endiä.
Joo, GTX 1080 oli high-endiä, mutta 1070 ei. Näemmä myös 970 oli samalla 398mm^2 piirillä kuin 980, joten ilmeisesti keskisarjassa oli silloin yleisemmin leikattuja high-endin piirejä. Sen sijaan GTX 770 oli 294mm^2 piirillä, joka oli selvästi pienempi kuin 780:n piiri.
Jos 5070 Ti maksaa halvimmillaan 924€ (eikä tuolla hinnalla ole juuri saatavuutta (Innoa on tosin Proshopissa), 1050€ -tasosta alkaen löytyy vähän paremmin), niin miksi 700€ on paha hinta lähes samantasoisesta kortista?Tämä vasta olisikin unelma, mutta tähän en kyllä varmaan lähtisi uskomaan, ei mitään kuvia eikä lähteita mainutta, ei kyllä suoraan koko sivustakaan mitään tietoa.
Toisellakin sivulla on mainittu 549 hinta mutta mainitaan etä se voisi olla 9070 eikä xt, uutinen myös 2pv vanha.![]()
Leaks suggest Radeon RX 9070 XT priced at $549
We will know tomorrow AMD is set to unveil its latest flagship graphics card, the Radeon RX 9070 XT, tomorrow, and Tweaktown claims that leaks hint at a competitive price of $549. This move is expected to strengthen AMD's position in the mid-range PC gaming market, especially given the repo...www.fudzilla.com
AMD leaks are teasing a $549 price point for the Radeon RX 9070 XT
Taita tulla hinta siihen 700 hintaan joka ei kyllä ehkä mikään miellyttävä ole, mutta ei tota nvidian 5070 ti kortia paljoa löydy siihen alkuperäiseen hintaan.
Jos 5070 Ti maksaa halvimmillaan 924€ (eikä tuolla hinnalla ole juuri saatavuutta (Innoa on tosin Proshopissa), 1050€ -tasosta alkaen löytyy vähän paremmin), niin miksi 700€ on paha hinta lähes samantasoisesta kortista?
Kyllähän tuossa 549$ oli kyseessä kuten otsikossa luki, eli ~700€. 9070 XT tuohon hintaan niin ostan heti kaksi.700e ei olisikaan, mutta taisi olla kyse $700 hinnasta, johon siis tulisi valuuttamuunnos ja Suomen alvit päälle. Käytännössä se menisi luokkaan 850e.
Itse heitän mutuna että tarvisi olla $649 tai halvempi että menisi kaupaksi. Tämä vastaisi kutakuinkin 780e hintaa.
Kyllähän tuossa 549$ oli kyseessä kuten otsikossa luki, eli ~700€. 9070 XT tuohon hintaan niin ostan heti kaksi.
700e on huomattavasti parempi kuin ensiksi huhutut 1000 DOLLARIN hinnat jotka otettiin niistä microcenterin placeholder hinnoista.Taita tulla hinta siihen 700 hintaan joka ei kyllä ehkä mikään miellyttävä ole
sillä 700 viittasin että ois 700$, 700€ eli 549$ olisi kyllä se unelma, mutta en usko että niin tulee olemaan. 700$ on se todennäköisempi hinta eli ei siltikään paha nvidian ongelmien takia.
649$ oli karvan verran yli 800 euroissa täällä.
Realistisempi kuin 700 egeä.
Tuntuu vaan olevan aina kilpailukykyisemmät hinnat lätäkön takana noista huolimatta. Esim uusi 600 taalan iphone on 750e täällä hölmölässä.Ei kai? 649 / 1,04 * 1,255 = 783.![]()
30 € enemmän hintaa täällä.Tuntuu vaan olevan aina kilpailukykyisemmät hinnat lätäkön takana noista huolimatta. Esim uusi 600 taalan iphone on 750e täällä hölmölässä.
jenkit maksaa verot noiden kauppahintojen päälle kun suomessa ne on mukana hinnassa.Tuntuu vaan olevan aina kilpailukykyisemmät hinnat lätäkön takana noista huolimatta. Esim uusi 600 taalan iphone on 750e täällä hölmölässä.
Varastoon tulee 2 kpl hintaan 799.99€, loput on sitten trokaushinnoilla 999.99€Alle 800€ XT:stä ja laitain tässä vaiheessa ilolla tilauksen sisään. Yli menessä jatkan allenuksien odotusta 16GB näytiksestä hamaan ikuisuuteen.
Jenkeissä on osavaltiokohtaiset alvit. RTX 5070 Ti muun muassa haukuttiin jenkeissä pystyyn, kun piti olla 749 dollaria, mutta halvimmat kortit kaupassa ennen veroja oli 900 dollaria.Tuntuu vaan olevan aina kilpailukykyisemmät hinnat lätäkön takana noista huolimatta. Esim uusi 600 taalan iphone on 750e täällä hölmölässä.
AMD confirms 75+ games will be coming in 2025 with FSR4 support. Various game studios are working with AMD on adding more games, including but not limited to 11 Bit Studios, Activision, Ballistic Moon, Focus Entertainment, Guerrilla, Insomniac Games, Krafton, Naughty Dog, NetEase Games, Nixxes, Pearl Abyss, Saber, SEGA, Torn Banner.
More importantly, AMD confirms that FSR4 is supported by RDNA4 cards only.
FSR4:sta tietoa amd:lta. RDNA3 ja vanhemmat kortit eivät taida saada uutta koneopittua skaalainalgoritmia.
![]()
Tässä vaan on se, että AMD:n markkinaosuus on 10%. Jos siihen tyydytään, niin sitten voi hinnoitella entiseen malliin.
Kortteja kuitenkin ollaan myymässä voitolla niin se on AMD:lle se ja sama kuka ne kortit ostaa, kun aina voi tehdä lisää. Jossain vaiheessa skalppereilta loppuu ostajat tai skalppereilta loppuu rahat.
Tämä ihan täyttä mutuilua, 7900XTX on tällä hetkellä alle 1000€ hinnalla tarjolla, joten mikäli tuleva 9070XT jää/on samaa luokkaa tehoissa, ja 8GB pienemmällä näyttömuistilla, niin miksi se olisi saman hintainen tai kalliimpi? Lisäys RT suorituskyvyssä tuskin saa ihmisiä liikkeelle jos 7900XTX lohkeaa about samalla hinnallaMielenkiinnolla odotan kyllä mitä sieltä lopulta julkaistaan ja millä hinnalla, toki pääasia olisi ettei ole ns. paperijulkaisu kuten nvidialla.
Konteksti varmaan se, että amd halusi tiedottaa miten eri fsr versiot ja ominaisuudet toimivat amd:n korteilla. DLSS4:en myötä tuskin ketään nvidian omistajaa enää fsr3 kiinnostaa. Jopa hub antoi approved leiman dlss4:lle.FSR3 on saatavilla myös Nvidian korteilla, tuossa yllä on kai se virhe.
Konteksti varmaan se, että amd halusi tiedottaa miten eri fsr versiot ja ominaisuudet toimivat amd:n korteilla. DLSS4:en myötä tuskin ketään nvidian omistajaa enää fsr3 kiinnostaa. Jopa hub antoi approved leiman dlss4:lle.
Huomenna tosiaan ollaan hieman viisaampia:
Mitenkä tuo muuten tuo FSR3 framegen, että onko edes jokseenkin samalla tasolla DLSS3 framegenin kanssa vai onko ihan huumoritasoa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.