RT on samassa asemassa kuin 8GB kortit olivat kaksi-kolme vuotta sitten. Löytyy muutamia esimerkkejä jossa ominaisuus ei enää riitä/sitä.ruvetaan vaatimaan. Kolmen vuoden päästä voidaan sanoa että RT on oikeasti vaadittu ominaisuus.
Mutta kuten hardware unboxedin testeissä on ollut, niin visuaalista hyötyä saa oikeasti vajaalla kolmellakymmenellä pelillä tässä vaiheessa. Noissa about reilu 30% tippuu fps 4090 kortilla.
AMD parantaa myös RT efektien käsittelyä näissä uusimmissa korteissa ja veikkaan että "reilumpia" testejä saadaan siinä vaiheessa kun AMD korteille voidaan isompia määriä efektejä myös heittää, jolloin voidaan niitä myös optimoida.
Cyberpunkin RT efektit on jo lähtökohtaisesti suunniteltu NVIDIAn raudalle, joten toki niissä kohdennusvääristymää varmasti vähän on. Efektejä on varmasti hierottu NVIDIAn kortteja ajatellen, mutta eipä niitä kovin hyvin 4090 kortin ulkopuolellakaan pyöritä. Pathtracing on sitten vielä erikseen. Tällä hetkellä se kolme peliä mitkä hardware unboxedin testissä olivat, niin kaikki pyörivät alle 50fps, 4k ja quality DLSS skaalaimella.
Korttien pitää siis saada valtavasti RT suorituskykyä lisää, että keskimäärin RT efektit (visuaalisesti merkittävät sellaiset) pyörivät riittävän hyvin. Suorituskykyhittiä voi ottaa jos on riittävästi suorituskykyä pyörittää sitä peliä riittävän korkealla fps lukemalla ilman. Jos ei ole, niin RTtä ei kannata käyttää (keskimäärin, täysin pelaajan itse päätettävissä tietty).