AMD-spekulaatioketju (RDNA:n ja CDNA:n tulevat sukupolvet)

Tässä PCWorld:n tekemä AMD-haastattelu (Frank Azor), hyviä kysymyksiä nimeämiskäytännöstä, suorituskyvystä, jne. Itse pidin tällaisesta jalat maassa-tyylisestä, hieman nöyrästä asenteesta vs Nvidian "eix niin et kaikilla on himassa 10k€ pelikone?"

13:30 tienoilla sanoo, että "vuotaneet" tiedot suorituskyvystä eivät pidä paikkaansa. Todellinen suorituskyky on parempi. "You're going to get better performance than most of the leaks I've see if not all of the leaks I've seen"

Tonnin kikkare Suomessa. Jää monelta varmaan hyllyyn jos huhut pitää paikkansa.
Jos tehot on vastaavat kuin Rtx 5070 Ti jonka Suomi hinnat n.tonnin aib malleilla niin tuskinpa hinta on lähempänä tuhatta euroa vaan 800 euroa.

Itse tosin pidän jalat maassa tuon suorituskyvyn suhteen.

JOS sieltä tulisi Rtx 5070 Ti tehoiltaan haastava niin kyllä olisin itse valmis maksamaan n.800 euroakin, mutta jos sieltä tulee Rx 7900 XT vastaava tai hiukan nopeampi niin sitten maks 700 euroa itselläni raja.

13:30 tienoilla sanoo, että "vuotaneet" tiedot suorituskyvystä eivät pidä paikkaansa. Todellinen suorituskyky on parempi. "You're going to get better performance than most of the leaks I've see if not all of the leaks I've seen"
PowerColorhan tuossa aiemmin jo kommentoi että media/julkaisuajurit ovat ~20% suorituskykyisemmät kuin esim messukoneissa olleet

Mä ymmärtäisin tuon lainauksen niin että Azor ei vedä yhtäläisyysviivoja pelisuorituskykyjen välille vaan sanoo että 9070 on samanlainen kuin 7800 XT siinä mielessä, että tarjoaa kivaa perf/euroa.

"It's going to perform similar to" tarkoittaisi siis suoritusta markkinoilla ja ilmaisu harhaanjohtava, ehkä katala käännös.
Ok, käännöskukkaset tosiaan mahdollisia. 7800 XT oli sinänsä ihan ok kortti joo, mutta tehonlisäys edeltäjäänsä (6800 XT) nähden aika vaatimaton. No, parin viikon lisällä lienemme viisaampia.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 374
Jäsenet
75 419
Uusin jäsen
AatuP

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom