Tai sitten vaan joku asetus liian tiukalla. Ootko kokeillu meneekö miten pitkälle löysemmillä asetuksilla vai rullaako vuorokauden huoletta? Omille 3200-14-14-14 kiteille tuntui 3600-14-14-14 aika työläälle niin päädyin 3800-16-16-16@1.46V säätöihin muistien vielä ollessa 5800x prossun kaverina.Reilu 3h meni pienellä voltin alennuksella. Taitaa lämpö tosiaan vaivata. Mitä ropellia olette tuohon käyttäneet. Pitäis saada se jotenkin siististi kun ikuunat ja valot yms kotelossa
Riitää että siellä yks asetus on vähän liian kireällä niin saattaa tulla randomisti virheitä. Mitä itse olen huomannut niin joskus testi saattaa rullata samoilla epävaikailla säädöillä alle tunnin ja joskus jopa neljä tuntia ennekuin virheitä tulee. Eikä ole lämmöistä johtunut kun sen ylikireän asetuksen löysäämisen jälkeen on muistitesti pyörinyt ongelmitta jopa korkeammilla lämmöilläkin.
Jos ne lämmöt on oikeasti ongelmana niin jäähdytykseen käy varmasti mikä vaan tuuletin tai vaikka pari pienempää jos niin saa nätimmän näkösen. Kannattaa myös säätää tRFC2 ja tRFC4. Ainakin minun emo laittaa ne automaatilla liian tiukalle jos vain tRFC on käsin säädetty, eli varmasti tulee virheitä jos muistipiirien lämmöt nousee liian korkeaksi.