Nyt tulee ulkomuistista p6 1592 ja p7 1652 coreok, oli tarkotus tiedustella p6 ja p7 core clock asetuksia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt tulee ulkomuistista p6 1592 ja p7 1652 coreok, oli tarkotus tiedustella p6 ja p7 core clock asetuksia.
1700 astettuna vai todellisia? Aika kovaa kulkenut kortti kyllä osunut.
Itsellä 1670MHz rasituksessa ja 1.15v. Muistit meneekin sitten (64 biosilla) sen 1080. Vedellä jäähtyy, mutta kovempaa ei juuri kulje.
Jaa mulla on ollut melkeen aina +50% tuo powerlimitJoko jätin ne 1000/1025 tai 1025/1025.
En kutsuisi kovin alhaisiksi. Vertailuna sain Nitro+ 1700mhz kelloille +/- 25mhz pelatessa ja stresstesteissä.
Vegat on aika yksilöitä. Osa menee matalalla jännitteellä osa taas vaatii enemmän. Lista, jonka mainitsin aiemmin, antaa hyvän kuvan korttikohtaisista eroista.
Edit. Pulsesta tosin maksimi tehoja en ole koittanut hakea vaan asetukset hiljainen, viileä, vakaa ja tehokas. Vakio bios.
En tiedä miksi jengi ajaa +30% tai suuremmilla powerlimiteillä kun yksikään viidestä Vega 56, joita olen päässyt näpräämään, ei yli +20% tehnyt kuin lisää lämpöä ja sen vuoksi ääntä. Vesijäähdytetyt ja 64 varmaan asia erikseen.
Jaa mulla on ollut melkeen aina +50% tuo powerlimit![]()
Tietenkin puhun todellisista kelloista mitkä toteutuu pelatessa ja testiajoissa. Näinhän jo mainitsin kun luvut heitin ilmoille. Oli coren osalta ultimaattinen kellottuja aka hyvä yksilö.
Todella hyvin, itse jos asetan seuraavat:
![]()
Ja muistit esim. 980 käytännössä Superbenchmarkissa toteutunut on luokkaa 1600-1650(max)
Ehkä jos nostaisi jännitettä mutta ainakin kun testasin pelkästään laskea tuota 1702 => esim. 1630 samassa benchmarkissa toteutunut menee alle 1600 joten parempi pitää korkeampana se.
![]()
Gpu usage? Rajoittaako prossu menoa?Mitenkäs muilla Superposition aikana näkyvät kellot käyttäytyy? Mulla sahaa ja numerot vilisee niin perhanasti. Jos sattuu saamaan esim. 1300mhz pintaan suht rauhalliseksi ilman "vilinää" pudottaa se perhana ikäänkuin automaattisesti 1000 pintaan vilisemään. Muistit sain pysymään paikoillaan 970mhz 900mv asetuksella. Kokeiltu alkuperäisellä ja nyt 64 bios kiinni.
Gpu usage?Gpu usage? Rajoittaako prossu menoa?
Yleensä jos virtalähde kyykkää niin kone vain pimenee. Toki kannattaa testata vakiokaapeleilla. Olet niitä jo niin monta kertaa epäillyt.Ja vakiosta, kun laittaa wattmanissa turbo asentoon kaatuu Position heti kärkeen
Voisko Cable Mods jatkot kusta systeemin?
Olisko Corsair RM750x vikaa? Näkisikö sen logista hwinfo?
Eli näyttiksen käyttöaste. Jos CPU rajoittaa menoa niin gpu ei ole 99-100% rasituksessa vaan tippuu alemmas. Silloin myös kellot voi tippua, koska kortilla ei ole riittävästi tekemistä.Gpu usage?
Yleensä jos virtalähde kyykkää niin kone vain pimenee. Toki kannattaa testata vakiokaapeleilla. Olet niitä jo niin monta kertaa epäillyt.
Eli näyttiksen käyttöaste. Jos CPU rajoittaa menoa niin gpu ei ole 99-100% rasituksessa vaan tippuu alemmas. Silloin myös kellot voi tippua, koska kortilla ei ole riittävästi tekemistä.
Testaa mieluummin sitä "auto undervolt" vaihtoehtoa kuin turboja.
Kortin lämpö 59-60 astetta rasituksessa ja hot spot huitelee 105 asteessa Hwinfo logista katsottuna. Vesijäähdytteinen
Hmm, nopeasti katsoen:
"
It’s a somewhat bullshit temperature sensor that has been a problem for me on several coolers for my vega 56. The card throttles when the hotspot temp reaches 95c. Basically do your best to keep it under that. If you can keep it in the 70s-80s that’s perfectly fine.
"
"GPU Hot Spot Temperature" at 91°C - RX Vega56 : Amd
Eli ehkä tuo hotspot lämpötila voisi olla syynä miksi sinulla tulokset ovat niin alhaiset ja kortti jää jälkeen 56 tuloksiin verrattuna.
Asiaan liittyen:
"
I've read the Hot Spot Temp sensors are located on the interposer right inbetween the die and the HBM modules. I made sure I stuff as much thermal paste in there as possible. Mine stays below 60°C most of the time with an EK waterblock
=>
You mean the tiny holes in the shape of thin lines between the 3 HBM pieces? Sorry for the question, I'm just too newbie.
=>
Yep, that's what I meant
"
hmm.. eli ei ilmeisesti normaalia.. rakoohan blokin ja coren väliin jäi , kun kiinalaisten toleranssit persiillään. Täyttö onnistui tahnalla. Olisiko kannattavaa laittaa kuparista shimmiä täytteeksi kera tahnan?
Custom nestejäähy puolella tästä kyselin taannoin. 0.5mm padit joutu vaihtamaan, jotta coren väliin ei jäisi vielä isompaa rakoo. Tällä hetkellä kortti asettuu hyvin kiinnitys pisteisiin ja padit puristuu hyvin, mutta coren pinnalle jää rakoo. Pitäis varmaan kokeilla shimmilevyä ja tahnaa väliin.Onhan oikean kokoiset lämpötyynyt ja paljonko siellä on rakoa?
Koita saada kontaktia paremmaksi ja tahnaa reilusti, muuten tuo hotspot ongelma ei ratkea.
Jos nostat sitä p7 arvoa niin kellotkin nousee vaikka ei pääsekkään siihen annettuun p7 arvoon. Aika reipas alivoltitus. Kärsii ehkä nostaa hieman, jos haluat pikkasen korkeemmat kellot. Luulis lämpöjen olevan ok.RTX 2060:n Freesyncin osalta keskeneräisiin ajureihin pettyneenä palautin kortin kauppaan ja sain hommattua sopuhintaan käytetyn Sapphire Nitro+ Vega 56:n tilalle. Siihen nopeat säädöt Wattmanilla. Muisteina paskat Hynixit (860 MHz ajelen, 880 MHz tulee Time Spyssä valoefektiartifakteja) mutta kuinkas helvetisti nämä coret näissä oikein yleensä alivoltittuu kun tuntuu että saa laskea voltit aivan naurettavan alas?
![]()
Tuossa tilannekuvaa eiliseltä ETS2 ajolta. GPU-Z:n mukqan 1.56 GHz/0.92 v oli kovimmat kellot kun P7 oli säädettynä Wattmanista 1.62 GHz/0.95 v ja PL +50%. Jos kelloja tuosta nosti esim. 1.65 GHz samoilla volteilla niin Unigine Heavenissa pyörähti nopeasti 1.60 GHz GPU-Z:n mukaan ja kaatui. Kellojen laskemisella suunnilleen samoihin millä pyöri tuota ETS2:a pysyi vielä pystyssä.
Saako tuota korttia pyörimään P7:n määritellyillä maksimikelloilla missään tilanteessa jollain softalla vai jääkö aina alle? Kun nyt jos P7:lle antaa varmasti epävakaat mutta riittävän vähän yli vakausrajan olevat kellot niin se jää kaikissa kokeilemissani softissa sen verran alle ettei peli/ajurit kaatua.
Paska jäähy jos sinne rako jää. Shimmi voi nostaa lämpöjä yli 10 astetta. (7970 kanssa lopulta viilasin blokia pois)Custom nestejäähy puolella tästä kyselin taannoin. 0.5mm padit joutu vaihtamaan, jotta coren väliin ei jäisi vielä isompaa rakoo. Tällä hetkellä kortti asettuu hyvin kiinnitys pisteisiin ja padit puristuu hyvin, mutta coren pinnalle jää rakoo. Pitäis varmaan kokeilla shimmilevyä ja tahnaa väliin.
1600MHz asti saa kyllä laskea aika reippaasti. Yksilöitä.mutta kuinkas helvetisti nämä coret näissä oikein yleensä alivoltittuu kun tuntuu että saa laskea voltit aivan naurettavan alas
Paska jäähy jos sinne rako jää. Shimmi voi nostaa lämpöjä yli 10 astetta. (7970 kanssa lopulta viilasin blokia pois)
Kuulostaa kyllä siltä että blocki ei vain sovi korttiin. Johonkin se varmasti kanittaa.Laitoin kortin taakse alkuperäisen ristikkoraudan ja kiristin kireelle.. Tulosta rupesi tulemaan, mutta silti nostattaa hotspot lämpöä 100 tuntumaan rasituksesa muttei enää laske gpu:n mhz.
Kokeilin kortin taakse lisäpuhallusta, mutta ei apuja.
![]()
![]()
![]()
Ei se kanita, mutta täytyy ruveta koneistamaan noita kiinnitys pisteitä matalammiksi, jotta saavutetaan coren ja blokin pinnat vasten.Kuulostaa kyllä siltä että blocki ei vain sovi korttiin. Johonkin se varmasti kanittaa.

Ei se kanita, mutta täytyy ruveta koneistamaan noita kiinnitys pisteitä matalammiksi, jotta saavutetaan coren ja blokin pinnat vasten.
Ehkä jotain erikoisempaa laatua jolla on mahdollisimman korkea viskositeetti, tavallinen tahna ei pysyisi kauaa paikoillaan.Voiko tyynyjen sijasta käyttää lämpötahnaa ?
Siis jos ne menee melkein kiinni toisiinsa niin toki tahna käy. Jos kortti tulee normaalisti ns vaakatasoon niin ei ne sieltä mihinkään valu.No niin.. Vedet pois ja bloki pöydälle. Kiinnitys pisteitä hiottu matalammiksi ja sen jälkeen todettu, että 0,5mm lämpötyynyjen kanssa ei päästä coreen kiinni eli jää sitten niistä kantamaan. Ilman niitä menee nätisti coreen kiinni. Voiko tyynyjen sijasta käyttää lämpötahnaa ?
Järkevin tapa hiljentää on jättää ostamattaRefu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?
Refu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?
Auto undervolt ja chill päälle. Sitten jos liian kovaa ääni vieläkin niin sitten käsin säätämään.Refu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?

Onko joku video tms , jota vois kokeilla. Ei mitään haisua koko HEVC:istä.
Mite tämä?
Ei se mittän ja hyvä juttu on se jos oppii jotain uutta. Itseäni pännii tämä virhe, kun en löydä ohjetta sen korjaamiseen.Anteeksi, ei ollut tarkoitus hyppiä varpaille. Minulle nämä on aina uutta.
Ei toimiMitäs täältä tulee mukana? HEVC/H.265 Definition - DivX Video Software
Oletko testannut eri videota? Gpu purku voi olla tarkempi ehjän tiedoston kanssa kuin softarenderöinnit.Laitetaan tännekin kyselyä,
HEVC Vidon toisto ongelma AMD Vega 64 kortin kanssa:
- Radeon RX Vega 64, Windows 10 PRO 64 bit (1809) FI,näytönohjain ajurina viimeisn 19.2.2. Näytön ohjain toimiii muuten oikein sekä peleissä, että hyötyohjelmissa.
- Ongelmana on Vaga 64 ei toista oikein hevc videoita oikein. Videoon tulee vilkuntaa, kokeiltu useammalla koodekilla sekä Microsoftin omalla HEVC laajennuksella. Sama tilanne, millä koodekilla tai soittosoftalla(vlc,media Player classic, mikkihiiren oma) kokeilee eli välkyntää tulee. Ihan kuin muutaman freimin välein tulisi vihreä ruutu väliin?
- Jos näytönohjainta ajetaan Microsoftin näytönohjain tilassa niin video toimii ilman mitään välkyntää.
4k näytölle vois tuo 64 olla parempi. On hyvä hinta tuossa 56 pulsessa.Koetetaan esittää asia lyhyesti.
Ostin Lenovon Explorer lasit, koneessa 2 kpl R290:siä. 4k-näyttö DP:llä, kun HDMI on wanhempaa mallia (ei kykene 4k/60 eikä VR-laseille yli 60Hz). Eli vaikka miten vitkuttelisin, en saa laseille yli 60Hz:n virkistystaajuutta (DP to HDMI-sovitin ehkä, mutta sitten taas tuo 4k-näyttö plus sovittimen hinta)...
Ja teholisäyskään ei olisi pahitteeksi. Nvidiaa en osta ja nyt on alkanut näkymään houkuttelevia hintoja Vegoista... Tämänhetkinen rahatilanne ei ole kummoinen, joten periaatteessa aina halvempi olisi parempi
Olen kuolannut koko viikon tuota 64 Nitro+:aa, joka Jimm's:llä 469€
Nyt olisi Mindfactoryllä 56 Pulse 299€ ja tuo Nitro+ 399€.
Postikuluineen eroa tulisi tuolta Jimm's:ltä ostettuun Nitro+:aan noin 150€ (siis tuolla Pulsella) ja noin 50€ tuolla Nitrolla jos ostaa Saksasta...
Nitron osalta en tiedä kannattaako ja mitenkäs tuo 56 Pulse?
Kannattaako vaan ostaa Jimm's:ltä suoraan se 64 Nitro+ vai tarttua tuohon suhteellisen edulliseen Pulseen Saksanmaalta? Vaikeaa, niin vaikeaa..... xD
Koetetaan esittää asia lyhyesti.
Ostin Lenovon Explorer lasit, koneessa 2 kpl R290:siä. 4k-näyttö DP:llä, kun HDMI on wanhempaa mallia (ei kykene 4k/60 eikä VR-laseille yli 60Hz). Eli vaikka miten vitkuttelisin, en saa laseille yli 60Hz:n virkistystaajuutta (DP to HDMI-sovitin ehkä, mutta sitten taas tuo 4k-näyttö plus sovittimen hinta)...
Ja teholisäyskään ei olisi pahitteeksi. Nvidiaa en osta ja nyt on alkanut näkymään houkuttelevia hintoja Vegoista... Tämänhetkinen rahatilanne ei ole kummoinen, joten periaatteessa aina halvempi olisi parempi
Olen kuolannut koko viikon tuota 64 Nitro+:aa, joka Jimm's:llä 469€
Nyt olisi Mindfactoryllä 56 Pulse 299€ ja tuo Nitro+ 399€.
Postikuluineen eroa tulisi tuolta Jimm's:ltä ostettuun Nitro+:aan noin 150€ (siis tuolla Pulsella) ja noin 50€ tuolla Nitrolla jos ostaa Saksasta...
Nitron osalta en tiedä kannattaako ja mitenkäs tuo 56 Pulse?
Kannattaako vaan ostaa Jimm's:ltä suoraan se 64 Nitro+ vai tarttua tuohon suhteellisen edulliseen Pulseen Saksanmaalta? Vaikeaa, niin vaikeaa..... xD
Vegat tarttee puolivälttämättä vesiblokin
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.